s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
היועצים המשפטיים אינם שומרי הסף
מאת: אפרים הלפרין  |  05/11/2018
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
הגיע הזמן לעשות סדר חדש!!!
  אקטואלי   5/11/18 17:48
יש מדינות שכאשר נבחרת ממשלה חדשה או ממשל חדש כל הפקידות הבכירה מתפטרת או מפוטרת. זה כולל גם את היועצים המשפטיים. זה נוהג מקובל שם ואף אחד לא מצייץ כנגדו. לדוגמא בארה"ב, כי מבינים שם שהפקידות הבכירה היא מעיין "משרת אמון". רק פה בימין, במיוחד מנחם בגין כשעלה לשלטון בשנת 77 סרב לעשות זאת. מאז ועד היום הפקידות הבכירה אצלנו לכאורה מנהלת את המדינה. חובה לעשות סוף לגישה זו, ולהחליף דיסקט!!! כבר שמענו על שופט עליון שמדבר על "האינטואיציה של השופט", אין צורך בחוקים ותקדימים, יש "אינטואיציה" של השופט. תשאלו את כבוד השופט מזוז. מה קרה הפכתם את עצמכם לחצי היושב במרומים, התחלתם לקרוא גם כליות ולב?? ראינו בארה"ב ניסיון למנוע כהונה של שופט לביהמ"ש העליון תוך אי כיבוד של "חזקת החפות" לפני בכלל משפט והוכחות, חצופים נמאסתם!!! פתאום שכחתם את עקרונות הדמוקרטיה? הם עשו לינץ לשופט ולבני משפחתו, וכל זאת לפני משפט והוכחות, העיקר לשמור על האג'נדה שלהם. לא ברור איך הגענו למצב הזה? אני לא מחפש אשמים, קדימה להתחיל לשנות, הכנסת ומשרד המשפטים, יש כעת הזדמנות פז, במיוחד אחרי כל כך הרבה החלטות הזויות לכאורה של שופטי בג"צ!!! דיי, דיי, דיי. אין כוחות נפש לקרוא על ההחלטות ההזויות לכאורה שלהם. רק להזכיר שחוק "כבוד האדם וחרותו" התקבל רק ברוב של 32 לעומת 16 מתנגדים וכעת לא ניתן להזיז אותו ממקומו. מקווה שהאדם שעשה את המהפכה השיפוטית עוד יספיק לראות במו עיניו את התרסקות המורשת שלו, הנזק לכאורה שעשה למדינת ישראל הוא כנראה בלתי הפיך, ימים יגידו. מה שקורה היום במערכת זו הסכנה הגדולה ביותר לדמוקרטיה שלנו – 15 איש שלא נבחרו כלל על ידי האזרחים מנהלים לנו את החיים. שוב היועצים המשפטיים שמנהלים לנו את החיים!!! רק להזכיר כי יועץ משפטי הוא בסך הכל יועץ, עם כל הכבוד הראוי, אפשר לקבל את דעתו ואפשר שלא. האם אתם חושבים שרק יועצת ביה"ס קובעת לילדים שלכם בעניינם? בביה"ס יש מרכזת שכבה, מחנכת, רכז מקצוע ומנהלת. בסופו של יום האחריות היא של מנהלת ביה"ס. היא זו "שתיתן את הדין" כי לה יש את הסמכות וגם את האחריות. כעת תעשו השלכה לכל נושא ונושא בחיינו כולל בכנסת ישראל, ובבתי המשפט. חובה להחזיר את "השד המשפטי" לפרופורציות. כבר נאמר שהיועצים המשפטיים והשופטים בבג"ץ לקחו לכאורה סמכויות לא להם וכעת הזמן לטפל בבעיה כאובה זו. זה מאבק אמתי שיש לו השלכות על משילות ועל יכולת הממשלה למשול ולהוציא לפועל את התכניות שלה ואת האג'נדה שלה. לצערי מערכת המשפטית על כל שלוחותיה שמה לכאורה מקלות בגלגלי המדינה ובניהול המדינה. היועצים המשפטיים לא נבחרים על ידי אזרחי המדינה, לעומתם השרים נבחרים על ידי אזרחי המדינה, לפיכך האחריות היא רק בידי השר, והוא זה שייתן את הדין. כך היינו רוצים לראות את התהליך – 1)סמכות, 2)אחריות, 3)ביצוע על ידי המשרד. במידה ולא יהיה ביצוע כפי שאנו האזרחים חושבים נחליף אותם בקלפי. הגענו למצב שידיי השרים קשורות מאחור לכאורה, על ידי היועצים המשפטיים, וכעת מצפים מהם לבצע וגם לקחת אחריות על הביצוע. סליחה זה לא הולך וזה לא ילך. אחריות וסמכות הולכים ביחד. נקודה. עם כל הכבוד, יושב פקיד בכיר מחליט החלטות ואין עליו שום אחריות. יש מביניהם שמחליטים "שלא בא להם בטוב" לייצג את המדינה בבג"ץ, וזה עובר חלק, למה? זו חוצפה, תתפטרו מתפקידכם ותחכו לממשלה שמתאימה לאג'נדה שלכם.
כתוב תגובה ל- אקטואלי
2
יועצים משפטיים
  אני1   5/11/18 17:50
אם כך, המטרה של היועמ"שים , לדעתך, היא לנסח את הסעיפים שיאפשרו פעילות, אפילו ולמרות שהם עשויים להיות בלתי חוקיים או בלתי חוקתיים ? אם כך, בדביל מה לך יועמ"ש ? צא ורכוש מערכת לניסוח חוזים אוטומטית, הבנוייה על עיקרון ה"בינה המלאכותית " ( AI ) ואז אתה לא צריך יועמ"ש. תפקידו של היועמ"ש , לטעמי, הוא אכן לומר לשר, או לראש הרשות או למנכ"ל או ליו"ר הוועד המקומי וכד', מתי אסור לו לעשות מעשה כל שהוא, ומן הלאו אתה למד על ההן. אחרת מה עשית ?
כתוב תגובה ל- אני1
3
אתה טועה כאן , הלפרין
  שלמה המגיב   5/11/18 20:18
אכן אסור שלשר תהיה "זיקה אישית " ליועמ"ש במשרדו ,באשר אין כאן בכלל משרת אימון. היועץ המשפטי במשרד ממשלתי , אינו משמש "כסניגור" של השר או מנכ"ל המשרד , ואינו אמור לשרת אותם במובן האישי , והוא גם לא יחצ"ן של המשרד . אנו רואים איך "סניגורים" משמשים כיחצ"נים של מרשם , ואף מנסים ( באופן חוקי אולי ) לשבש את האמת כדי להגן על האינטרסים של מרשם והם רואים בכל מחוייבות עבורו וזה בכלל לא " מתאים" לתפקיד היועץ המשפטי במשרד ממשלתי , שכשמו ,כך תפקידו , היינו לייעץ לשר ולאנשי משרדו באופן מיקצועי , כדי שלא "יפלו בבורות" ובכדי לתת להם אופציות משפטיות בביצוע תפקידם , ולא בכדי "לחלץ" אותם "מבור" ,שזה תפקיד סניגור. אני גם לא חושב שתפקיד היועמ"ש במשרד ממשלתי צריך להיות מוגדר "כשומר סף" , אלא "כיועץ משפטי" שאמור לעזור לשר לבצע מדיניותו ,תוך הימנעות "מליפול בבורות משפטיים" , שהשר או המנכ"ל לא מודעים להם , באשר זה לא מתחום מומחיותם. אתה "לוקח" את הנושא הזה , רחוק מדי , הלפרין , כאילו כל היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה , אינם מיקצועיים וישרי דרך , אלא איזה קליקה שמשרתת איזה עליתה משפטית מסוימת וצורת משפט מסויימת וזו שגיאה קשה בהבנת המאטריה , הלפרין וזה חבל מאד.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
כנראה לא הבנת את כוונתו של
  במבה   6/11/18 04:33
הלפרין. יועץ משפטי חייב להגביל את עצמו לייעוץ משפטי ולא לנהל את המשרד. ככה פשוט.
כתוב תגובה ל- במבה
היועצים לא מנהלים שום דבר
  שלמה המגיב   6/11/18 09:51
הדוגמא הטובה ביותר לכך , זו הלשכה המשפטית של הכנסת , שבה מתפקדים עשרות משפטנים מבריקים , בעיקר בועדות הכנסת בנושאי חקיקה שעולים , ונוצרים שם ויכוחים ומחלוקות פוליטיות לא פשוטות בתוך הועדות וגם מול נציגי הממשלה , והיועצים עושים שם עבודה מיקצועית משפטית נטו , באופן מכובד וביושר ובאובייקטיביות , כשירות מיקצועי פרופר ליושבי ראש הועדות ולחברי הכנסת החברים בועדות , וכל זאת ללא "גלישה" להיבטים פוליטים ולדמגוגיה ולפופוליזם של הפוליטיקאים השונים , וניתן ללמוד על כך משידורי הכנסת של דיוני הועדות השונות. היועצים המשפטיים לא "מנהלים" שום דבר ואינם "שומרי סף" ,אך בהחלט מתפקדים כראוי , בעיקר מול בורות לא קטנה של הפוליטיקאים ,ואסור בשום אופן ,להפוך את תפקידם כמשרת אימון של הפוליטיקאים , כי אז יאבד "האימון" גם ביעוץ המשפטי שלהם ,כפי שאבד האימון בפוליטיקאים וזה יהיה חבל מאד.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
התייחסות
  ה.א   6/11/18 11:33
(1) האמון במערכת המשפט ובמערכת המשפט יורד בהתמדה, היום ראיתי ידיעה שהרמון הגיע לשיא שלילי של כל הזמנים (2) קשה להאמין שדור שלם של יועצים משפטיים אשר חונך על ברכי "המהפכה" יוכל להשתנות, אבל את חושכת ה"מהפכה" חייבים לגרש, ולכן, מי שיתאים עצמו, יישאר, מי שלא יתאים עצמו יילך, והחדשים יהיו ודאי רק כאלה שיוכלו להתאים עצמם.
כתוב תגובה ל- ה.א
"להתאים את עצמו או ללכת" ?
  שלמה המגיב   6/11/18 17:01
מה קורה לך , ה.א. ? אתה רציני ? , זה מה שאתה מצפה מיועץ משפטי בשרות הציבורי ?,"שיתאים עצמו" לגחמותיהם של הפוליטיקאים , "או ללכת" ? ,נו ,הרי מכך אני חושש , כי באופן כזה יחששו יועצים משפטיים למשרתם , וייעצו "משפטית" תמיד עפ"י "הראש" של הפוליטיקאים ,הלא כן ? ,אתה לא רואה את הסכנה ? , נו , מדוע שגם השופטים " לא יתאימו עצמם" או "שילכו" ? ,וואלה הלפרין ,זה בדיוק מה שעשה ארדואן למערכת המשט בתורכיה והרס אותה לחלוטין . יש חוק ויש פסקי דין מנחים , וזה הבסיס לייעוץ המשפטי ותו לא. נו , האם אתה מצפה שיועץ משפטי "ייעץ" לשר או למנכ"ל שלו בניגוד לכך , ובכך אולי "ישביע את רצונם" ולא "ילך הביתה " , אך יגרום להכשלתם , באשר ההחלטות שלהם בניגוד לחוק ולפסיקה יבוטלו ממילא ? . אני מבין את הרלוונטיות של "הרעיון" שלך , לגבי המאפיינים של שופטי בית המשפט העליון , שבתפקידם הם אכן יכולים להשפיע ( פסקי דין מנחים ) על מאפייני תורת המשפט אצלינו , אך לללכת כך לכיוון היועצים המשפטיים ,זה טעות גדולה מאד ,ה.א.. נ.ב. אני מבין שגם אם היועמ"ש מנדלבליט , בכובעו כתובע הראשי , יחליט להגיש כתבי אישום נגד נתניהו , ביתן והשר כץ , אז תדרוש "שילך הביתה" , כי לא "התאים את עצמו" לראש של הפוליטיקאים ותומכיהם. גישתך מאד מוזרה בעיני , ה.א. , ואני מניח שזה נובע מחוסר הבנתך את הנושא ולא ממניעים "זרים".
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
להתים עצמו לדרך הישר או ללכת.
  ה.א   6/11/18 20:59
בדיק כך.
כתוב תגובה ל- ה.א
"ישר" , אדון ה.א. ?
  שלמה המגיב   6/11/18 22:09
נו ,כל אחד ופרשנותו הוא למושג "דרך הישר" , וחבל מאד שאתה עושה פוליטיקה , ממערכות המשפט אצלינו ולא מתייחס לגופן של מחלוקות באופן ממוקד. תהיה לי בריא.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
לא אמרתי מילה וזילבר הולכת
  ה.א   7/11/18 02:26
אולי לא הביתה, אבל הולכת לשבת עמוק עמוק בפינה. ברוך השם יום יום. וזו רק תחילת הדרך, כל מי שיחטא לתפקידו, והיה "שומר סף" של אינטרסים הזרים לציבור, ילך הביתה.
כתוב תגובה ל- ה.א
אתה צודק בהחלט בנקודה זו
  שלמה המגיב   7/11/18 10:27
גם אני הייתי המום , נוכח המאניפסט הפוליטי הזה של דינה זילבר , ועזות המצח שלה , כאשר היתה צריכה להסביר רק את ההיבטיים המשפטיים של החוק המוצע והשלכותיו , והיא "גלשה" ולא תוך כדי סערת רגשות ,באשר הכינה זאת מוכן מכתב (!) ,לכיוונים פוליטיים וערכיים שאינם בכלל מעניינה , גם אם אני אישית חושב שהיא צודקת ,אך כל אחד ודעתו. היא גרמה נזק תדמיתי רב , למערכת הייעוץ המשפטי במדינה , וניצלה במה שניתנה בתוקף תפקידה , לדעות אישיות שלה , באופן מתוכנן ואפילו די בוטה. אני מצדיק בהחלט ומבין את מורת רוחה של שרת המשפטים מההופעה הזו של זילבר בועדת הכנסת , ללא קשר עם אני מזדהה אישית עם דבריה , או לא. אכן הדוגמא הזו שהצגת , ה.א , סותרת את מה שאני מאמין בו בנושא , "וחטפתי ממך סטירה מצלצלת " בעניין , אך עדיין אני מאמין שזה מקרה די חריג והיועמ"ש צריך "לטפל" בכך באופן תקיף וחד משמעי והמבין יבין.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
הפער אם כך אינו כל כך עמוק
  ה.א   7/11/18 14:27
גם אתה מסכים שיש יועצים משפטיים שחורגים מאד מהקווים וכאן אנו מדברים בזילבר שהיא בשיא הצמרת של המערכת (סגננית או משנה יועמ"ש לממשלה), והיא מהווה ודאי דוגמא לרבים אחרים. והיא נמצאת תחת שט הביקורת כבר הבה זמן, ושורקת שריקה שרוקה על כולם. אני סבור שיש בינינו מרחק בנושא הזה אך ודאי לא פער עמוק.
כתוב תגובה ל- ה.א
4
מר הלפרין, פעם סגדת לברק, מה
  לא מכאן   7/11/18 11:57
קרה? הצטרפת לאספסוף?
כתוב תגובה ל- לא מכאן
אמת, האמנתי מאד בדרך הזו
  ה.א   7/11/18 14:31
הוקסמתי מהזוהר השקרי שעטף אותה, מהרכות של המשפטים, פסקת ההגבלה, לא יותר מידי, לא פחות מידי, קישקתא בלבשתא, ואז הבנתי שהפכתי להיות חלק אספסוף אליטיסטי, אספסוף מאד מאד מסוכן, חזרתי הביתה ואני שמח שעדיין מקבלים אותי, בבית, על אף לא הייתי נאמן לו במשך מספר שנים ונהיתי אחרי האור השקרי.
כתוב תגובה ל- ה.א
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il