s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"חוק גדעון סער" מיותר
מאת: יאיר נתיב  |  13/12/2018
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
תגובה
  עמוס שנער   13/12/18 14:42
עד עכשיו הסתדרנו ללא החוק כי הנשיאים היו יותר הוגנים וללא ייצר נקמה כמו רבלין. נשיא שאמור להיות ממלאכתי והוגן לא אמור לרמוז לראש הממשלה שהוא זקוק לטיפול פסיכיאטרי למשל וזה רק על קצה המזלג. אני מעריך שאם נתניהו יאלץ לפנות את דרכו יקום לליכוד ראש מפלגה תחתיו ולכן הוא יוכל לשמש כראש ממשלה במקומו כיוון שיהפוך לראש מפלגה. בעיתון ישראל היום צוטטו מקורבי הנשיא במילים הבאות: "יש בהצעת החוק פגיעה בשיקול הדעת של הנשיא", אבל הנשיא טען שלא היו לו כל כוונות זדוניות ושנתניהו מדומיין, אז למה החוק מטריד את הנשיא אם הוא כופה עליו לעשות בדיוק את מה שהוא כביכול תכנן לעשות גם ללא החוק? התשובה היא שהפוטש נגד נתניהו אכן תוכנן.
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
איזה "נקמה" , אדון שנער ?
  שלמה המגיב   13/12/18 21:52
הרי ממילא , הטלת הרכבת ממשלה ע"י הנשיא ,על חבר כנסת כולשהו ( סער , או אחרים ) ,שאין לו תמיכה של 61 חברי כנסת , לא תביא את המועמד לראשות הממשלה , הלא כן ? , אז ממה חושש נתניהו ? , נו , ואם הנשיא יטיל הרכבת ממשלה על אחמד טיבי , או גילה גמליאל , או יואל חסון לדוגמא , אז הם יוכלו להרכיב קואליציה ? , הרי מה שחשוב כאן זה מספר המנדטים שממליצים לנשיא על מועמד , ומן הסתם , יתמכו בו כראש ממשלה , ואם נתניהו חושש שלגדעון סער יהיו 61 תומכים מקרב חברי הכנסת , אז זה מה שרוצה העם וזה מה שרוצים גם חברי הכנסת מהליכוד , וזה הדמוקרטיה ולנתניהו אין תמיכה של 61 חברי כנסת , אז מן הסתם הוא צריך ללכת הביתה , וזה לא בגלל הנשיא , אלא בגלל חוסר תמיכה בו , הלא כן ?. איך יכול הנשיא ליזום ריכוז תמיכה של 61 חברי כנסת , לתמוך במועמד כולשהו , כנגד רצונם של חברי הכנסת , כולל אילו מהליכוד , במידה שאותו מועמד אין לו בכלל סיכוי לקבל תמיכה כזו ? .
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
תגובה
  עמוס שנער   14/12/18 00:46
זה שגדעון סער יהיה מסוגל לגבש קואליציה , זה לא אומר שנתניהו לא יוכל לגבש קואליציה גם אבל ההבדל הוא בכך שגדעון סער יגבש אותה עם מנדטים של הליכוד שנתניהו הרוויח ושלא בטוח שגדעון סער היה מקבל אותם. אין הצדקה שלנשיא המדינה תהיה השפעה כל כך ממשית על זהות מרכיב הממשלה. עד כה, תפקיד הטלת הרכבת הממשלה ע"י הנשיא היה אקט של כבוד כלפי הנשיא, עם כללים ברורים ומוסכמים לגבי הכרעתו בעניין, אבל התגלתה פרצה בחוק וחשש הגיוני שהנשיא הנוכחי ינצל אותה. חוץ מזה אני ממש מאוכזב ממך מר שלמה המגיב. תמיד כשאתה מבקר אחרים אתה משתמש בצירוף שמם עם המילה נוסח. היו חסרות לי המילים: "נוסח עמוס" או "נוסח שנער". נו טוב .... נתגבר על זה.
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
נתניהו "הרויח" , אדון שנער ?
  שלמה המגיב   14/12/18 07:21
מי "שמרויח" בבחירות ( ניצחון בקלפי ) , זו המפלגה , באשר אין בישראל שיטת בחירות אישיות , אלא סיעתיות , וגם הסקרים השונים מצביעים , שהליכוד יקבל פחות או יותר ,אותו מספר מנדטים , אם יעמוד בראשו נתניהו , או סער , או ישראל כץ , או אפילו יואב גלנט , שכבר רמז שהוא הולך לליכוד. ולעניין מי "שהרויח" בבחירות , אזי לתובנה שלך בעניין זה , גם ראש הממשלה בעבר לא היו ראויים לקבל את מינוי הנשיא להרכבת ממשלה - משה שרת (לאחר פרישת בן גוריון לשדה בוקר בשנות החמישים ) , גולדה מאיר לאחר מות אשכול , , שמעון פרס (לאחר רצח רבין )יצחק רבין ( בקדנציה הראשונה לאחר פרישת גולדה ) ,יצחק שמיר (לאחר פרישת בגין ) , ואולמרט ( לאחר מחלת שרון ) , כי לא "הרויחו" אותם בקלפי ,הלא כן ? . דרך אגב , האם נתניהו לא מאמין וסומך על חברי הליכוד עצמם , שימנעו מהלך הזוי כזה של נשיא , שממנה חבר כנסת מהשורה ( ולא ראש מפלגה ) , להרכיב ממשלה , עד כדי כך , שהוא רוצה לחוקק סעיףחוק ספציפי להגבלת סמכות הנשיא בעניין זה ? . נו שנער , זה לא מצביע על חוסר ביטחון ומנהיגות של נתניהו בתוך הליכוד ? , האם אתה חולם בכלל שאריק שרון ,או מנחם בגין ,או יצחק שמיר ,היו מתנהלים באופן "פחדני"כזה ,שגם מעליב את משרת הנשיא , ועושה מממנו איזה "עסקן פוליטי" דרג ז ,ולא אדם שאמור להקפיד על הדמוקרטיה ? . נ.ב. הנשיא צריך למנות מרכיב לקואליציה לאחר בחירות , רק מי שמירב חברי הכנסת המליצו עליו , ואין זה משנה אם הוא ראש מפלגה או לא ,וזו הדמוקרטיה , ואם יותר חברי כנסת ימליצו על גדעון סער , מאשר על נתניהו ,אז זה מה שרוצה העם , וזה "הרווח" של העם בבחירות , והמבין יבין.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
2
ועוד על "הרויח" בחירות של שנער
  שלמה המגיב   14/12/18 07:43
בבחירות לכנסת 18 , בשנת 2009 , מי "שהרויח" את הבחירות ואת קול העם , בנוסח שנער , זו ציפי ליבני בראשות קדימה , שניצחה את נתניהו שעמד בראשות הליכוד , והיא עשתה זאת ביותר הפרש מצביעים , מאשר ההפרש שהיה בין נתניהו ופרס ( בניצחון הליכוד) ,בבחירות שלאחר רצח רבין. נו , אז מדוע הוטל על נתניהו להרכיב ממשלה , אם הוא לא "הרויח" את הבחירות בשנת 2009 ? . תבין אדון שנער , מה שקובע זה תמיכת מירב חברי הכנסת שממליצים לנשיא , ורק זילזול ואי הענות לרוב זה של חברי הכנסת הממליצים , הינו פגיעה בדמוקרטיה ותו לא ולא צריך שום חוק שמגביל את הנשיא ומי שקובע הם רק חברי הכנסת , ויש לי הרגשה שנתניהו לא כל כך "סומך" עליהם , וזה אומר "דרשני".
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
תגובה
  עמוס שנער   14/12/18 14:42
קצת אחפור לך אבל לדעתי זה יהיה לעניין. זה נכון שאין בחירות ישירות לראשות הממשלה ושהעם בוחר רק מפלגות, אך עדיין ישנה השפעה עצומה לאוחז בהגה ההנהגה. לא סתם החליפו חברי מפלגת העבודה את פרס ברבין לפני בחירות 92 וגם ניצחו, לא סתם העדיפו בוחרי הפריימריז האחרון של מפלגת העבודה את גבאי האנונימי יחסית על פני שועל וותיק כמו פרץ ועל פני מתמודדים עם וותק ומחוייבות מוכחת יותר למפלגה. גם הם מבינים שיש משמעות מבחינה אלקטורלית לעומד בראש (למרות שאני במקומם הייתי בוחר במוכר ולא לוקח סיכון). לא פעם עורכים סקרים מקבילים ורואים תזוזה משמעותית של מנדטים ממפלגה למפלגה רק בגלל שינוי העומד בראש אותן המפלגות. נכון שאם ראש הממשלה יתפטר, יכנס לכלא או חלילה ימות - ההנהגה תעבור למישהו אחר ממפלגתו כי ברמת העיקרון אתה צודק ובראש ובראשונה מי שנבחר זו המפלגה ולא המנהיג שעומד בראשה אבל כל עוד אין אירוע קיצוני ובלתי נשלט, זה פשוט לא יהיה הוגן שהנשיא יחליט מי ירכיב את הממשלה בהתאם להעדפתו או משאלת ליבו כל עוד היא מתאפשרת לו (כי כמובן שהוא לא יוכל להטיל את מלאכת ההרכבה על חבר כנסת שאין לו סיכוי לקבל מספיק תמיכה). נתניהו לא צריך לסמוך או לא לסמוך על אף אחד. את הזכות שלו להנהיג אם ינצח בבחירות הוא קיבל ממפלגתו בפריימריז. זה נראה לך הגיוני שראש מפלגה ינהל קמפיין וינצח בכוח אישיותו וחבר כנסת אחר ייטול לעצמו את הפירות? זה נכון שמי שמצליח להשיג תמיכה של הכי הרבה ח"כים הוא כביכול גם זה שהצליח לזכות בעקיפין לתמיכה הכי גדולה מהעם אבל מי אמר שאלו שיצביעו ליכוד יהיו מעוניינים למשל שסער ינהל משא ומתן עם מפלגת העבודה וירכיב איתה קואליציה, מה שיאלץ את הליכוד לוותר על חלק מעקרונותיהם? אז נכון שטכנית תהיה תמיכה רחבה יותר בכנסת כי זו תהיה ממשלה רחבה, אבל היא תישען על בוחרי ליכוד שלא היו בוחרים בליכוד לו ידעו שסער ינווט (ואני מדבר מתוך הנחה שבדוגמא שנתתי ניתן להרכיב קואליציה גם ללא מפלגת העבודה). כאשר נתניהו מקבל מספר כזה או אחר של מנדטים, זה אומר שמספר המנדטים שקיבל מייצג את מספר המנדטים של אלו שבוטחים בו (בין אם הם בוטחים בו כברירת מחדל ובין אם הם בוטחים בו ממש) ונותנים לו את האמון בכל הקשור לממלאכת הרכבת הממשלה שתייצג בצורה הטובה ביותר את השקפותיהם עד כמה שניתן בהתאם ליחס הכוחות של המפלגות. לסיום - לפי דברך ראש של מפלגת שלטון נחות מראש מפלגה קטנה, כי מקומו בראש המפלגה לא מובטח בניגוד למנהיג של מפלגה קטנה.
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
ונתניהו " ממלכד" את הליכוד
  שלמה המגיב   14/12/18 22:02
שים לב שנער לתגובתו של משה דב בהמשך , כבר בחדשות של הערב ( שאותן מן הסתם לא ראית ,כי אתה שומר שבת ) , גיחכו פרשנים פוליטיים על חוק גדעון סער , ועלו על "הפח" שעושה נתניהו לברי מפלגתו , כאשר גם אם ייאלצו אותו להתפטר ( כתב אישום ? , מסיבה כולשהי ) , לא יוכל הנשיא למנות מישהו אחר מהליכוד , להרכיב ממשלה , במידה ונתניהו לא יתפטר מראשות המפלגה , וכך רוצה נתניהו "לסנדל" מראש את כל חברי הכנסת של הליכוד , לבל יעיזו לתמוך "בהעברתו" מתפקידו גם יהיה נגדו כתב אישום , כי אז ייאלץ הנשיא למנות מישהו שהוא יו"ר מפלגה אחרת להרכיב ממשלה ולא חבר כנסת אחר מהליכוד , והמבין יבין.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
התייחסות לדבריך
  עמוס שנער   15/12/18 23:00
אני שמח שאתה מסכים עם טענותיי הקודמות שהרי לא הגבת עליהן אלא רק ציינת בעייתיות חדשה מבחינתך. אכן בנושא הזה החוק צריך לעבור תיקון כל עוד מבחינה משפטית על פי החוק המוצע ראש מפלגה אינו כולל ראש מפלגה חדש שהתמנה עקב פטירתו, מחלתו או כניסתו לכלא של ראש המפלגה הקודם. לי זה נראה ברור אבל אם שופטי העליון יכולים לחגוג על הסעיף הזה כדי לדפוק את הליכוד או כדי לעזור לנתניהו למנוע מהליכוד להדיח אותו (פחות מסתבר מן הסתם) אז יש לציין בחוק באופן ברור שגם ראש מפלגה שיורש את תפקידו יכול להתמנות. תשמע .... לא ראיתי את נוסח החוק מול העיניים אבל קשה לי להאמין שהדגישו שם שמדובר ביכולת מינוי ייחודי רק לראש מפלגה שהיה כזה עוד טרם הבחירות .... אם סעיף זה הודגש (ולא נראה לי כך) או אם הנוסח נתון לפרשנויות אז סבבה שישנו. ועדיין "חוק גדעון סער" ששונה שמו ל"חוק הנשיא" חיוני.
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
3
מדובר בחוק נגד הליכוד
  משה דב   14/12/18 14:57
החוק מטרתו לאלץ את הליכוד ובמיוחד חברי הכנסת להסכים לכך שנתניהו יכהן עם כתב אישום כראש ממשלה מאחר שאז החלופה שלהם תהיה שאו כחלון או ליברמן או בנט יהיו ראשי ממשלה. זה אקדח טעון שראש הממשלה שם לליכוד והנשיא בכלל לא קשור לזה. גם הקןואיציה הבאה תורכב רק מאלו שיסכימו שנתניהו יכהן תחת כתב אישום וזה כרטיס הכניסה היחיד שנדרש. אם אחמד טיבי יסכים לזה הוא יוכל להיות שר בממשלה. הגענו כאן לשיא הציניות של פוליטיקאי שחושב שהוא מעל לכל דבר אחר כולל מעל למפלגתו שאותה הוא מוכן לזרוק מחר לפח האשפה אם זה יעזור לו לשרוד-מצד שני רק במפלגת עלובי הנפש הקרויה ליכוד זה יכול לקרות כי שם הדוצ'ה תמיד צודק
כתוב תגובה ל- משה דב
4
חווק סער מיותר, גם ביבי מיותר
  עזרא מנצור   15/12/18 10:40
חוק גדעון סער הוא נסיון של חולה-השררה-והשלטון, בנג'מין מיליקובסקי-נתניהו. אני משער שרעייתו דחפה אותו לכך.מדובר בקנאה ושנאה ותו לא! זאת טרגדיה לעם היושב בציון שמנהלים את מדינתו בצורה הזויה ומטומטמת!
כתוב תגובה ל- עזרא מנצור
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il