s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
צנזורה בתוכנית הלימודים בספרות עברית
מאת: איתן קלינסקי  |  16/12/2018
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
חייל בצבא הפלשתיני מתלונן
  ב .ל   16/12/18 15:10
קלינסקי מתנדב בשרות האויב הפלשתיני מתלונן על שירה מגוייסת עד רנה הגיעה הצביעות והשקר של איש נתעב
כתוב תגובה ל- ב .ל
לתלמיד הנאמן ב.ל
  גבלס מודה   16/12/18 16:13
תלמידו המצטיין של גבלס , החותם בשם ב.ל , מוכיח את יכולותיו הכבחסיות
כתוב תגובה ל- גבלס מודה
למען האויב הוא מזייף מקורות!
  גדעון ארליך   18/12/18 18:06
1. קלינסקי פרסם באתר "על צד שמאל" 22 ביולי 2017 מאמר בשם ח"כ סמוטריץ' וההסתה הגזענית. שבו הוא מביא ציטטה מהתנ"ך שציטט סמורטריץ' , קלינסקי כותב: ... בצלאל סמוטריץ' את הנביא ישעיהו פרק ס', י"ד: "וְהָלְכוּ אֵלֶיךָ שְׁחוֹחַ בְּנֵי מְעַנֶּיךָ וְהִשְׁתַּחַוּוּ עַל-כַּפּוֹת רַגְלֶיךָ …". בצלאל סמוטריץ' רואה בתמונת המתפללים הכורעים ברך למרגלות חיילי צה"ל התגשמות חזון הנביא – "וְהִשְׁתַּחַוּו עַל-כַּפּוֹת רַגְלֶיךָ". .... " כל דברי קלינסקי מתבססים על המלים " כַּפּוֹת רַגְלֶיךָ". . אך זה זיוף ברור ומודע! סמורטריץ' כתב ללא ניקוד את דברי התנך ששם כתוב" כַּפּוֹת רַגְלַיִךְ" כפות רגליה של ירושלים עיר ה' !!! איש השמאל, קלינסקי המציג כאן כמורה לתנ"ך, אכן פועל כסוכן זר מטעם האויב. 2. בשיר אַבְרָהָם וְאִבְּרָהִים באותו אתר 9 באוקטובר 2018 איתן קלינסקי כותב: שָׁרָה וְהָגָר תּוֹעוֹת בְּמִדְבַּר בְּאֵר שֶׁבַע. ... כְּשֶׁכָּלוּ הַמַּיִם, וְהַיֶּלֶד תַּחַת אַחַד הַשִּׁיחִים – שָׁרָה וְהָגָר דּוֹמְעוֹת עַד הַיּוֹם. שקר! שרה דרשה לגרש את הגר וישמעאל
כתוב תגובה ל- גדעון ארליך
ומה עם:שתי גדות לירדן,זו שלנו
  תמר רוזובסקי   18/12/18 20:03
הנורא מכל הוא שלא מביאים כל ילד , להתיצב מול הרעיון הכל כך בסיסי : אַרצִי דָלְלָה וְקָטֹנָה, הִיא שֶׁלִּי מֵרֹאשָׁהּ עַד קִצָּהּ: שׁתֵּי גָדוֹת לַיַּרדֵּן: זוֹ שֶׁלָּנוּ – זוֹ גַם-כֵּן!
כתוב תגובה ל- תמר רוזובסקי
2
איפה חירבת חזעה?
  איפה ס.יזהר   16/12/18 16:23
כתוב תגובה ל- איפה ס.יזהר
3
רצוי לבדוק את העובדות לפני
  ה.א   16/12/18 16:38
הקישור מפרט את תוכנית הלימודים בספרות החל משנת התשע"ה התוכנית נכתבה ברוח שר החינוך פירון ללמידה משמעותית (זה גם מתאים מבחינת שנים). השיר "על השחיטה" מופיע בתוכנית, את השירים האחרים שמציין איתן אכן לא מצאתי. חובה להדגיש גם שתוכנית הלימודים בספרות עברה שינוי משמעותי עקב ועדת ביטון, אשר שילבה כראוי את שירת ספרד ופלטה כמובן חלק משירת אשכנז. כמה חבל שאיתן לא ציין זאת, זה פרט חשוב מאד להבנה של הקוראים. איתן, אני מאד ממליץ לך להבא, לא ליצור איזה רושם כאילו יד נסתרת מורידה את האפיקורסיות מתוכנית הלימודים, כי ישר את מכתים את הדוסים ה"רעים" ממפלגות הימין (השולטים במשרד החינוך כ 3 שנים) כאילו הם אחראים למחדל אבל בפועל מי שאחראי הם ה"דוסים הטובים" ממפלגתו של לפיד הריקא, או אפילו שרי חינוך שקדמו לו. איתן, אם תמשיך להביא לנו "עובדות" מבתי הספר בהם אתה מתנדב, עוד יהיו כאן חברים שלך שיקראו לך בור, אנא התאמץ תמיד ותביא את המקורות עליהם אתה מסתמך, קישורים, אשכרה קישורים, לא די בזכרונות ילדות וחוויות מההתנדבות בבית הספר. איתן זה מאד לא נעים כשקוראים למישהו בור קבל עם ועדה, ודוגמא אני הוכחתי בורות בסיפור המנחה של קין, וקראו לי בור ומאד נפגעתי, אבל אני אשם (ולא אלוהים שנמנע מלעשות הוקוס פוקוס ולהפוך טעות שטותית לאמת) , כי מה לעשות טעיתי, והוספתי חטא על פשע ולא בדקתי מראש, אז למה שתלמד מהניסיון הרע שלך, תלמד מניסיונם הרע והכואב שלי, ואז יקטנו הסיכויים שיקראו לך בור, אכל אם תלך בדרך הזאת ולא תבסס באופן הרבה יותר משמעותי את דבריך ויביאו לך קישורים עם נתונים ותאריכים, ואז זה עלול להיות קשה להתגונן. ושתיקה איננה התגוננות, שתיקה כהודאה דמיא.
 תוכנית הלימודים בספרות השתע"ה ואילך
כתוב תגובה ל- ה.א
הבהרה
  איתן קלינסקי   18/12/18 16:06
מר ה.א אתה מתעלם , שבמאמר מודגש שבבחינות הבגרות - בשאלונים המוגשים לתלמידים - השאיירים שצוינו במאמר אינם. כן הם אינם במיקוד שמפורסם לפני כל בחינה שבהתאם לה התלמידים לומדים.
כתוב תגובה ל- איתן קלינסקי
תודה על ההבהרה
  ה.א   18/12/18 17:32
איתן (1) אני מודה לך על ההבהרה החשובה (2) כפי שציינתי, על פי התוכנית מתשע"ה (לפני כ 4 שנים) מרבית השירים (פרט לאחד מהם) ירדו, ייתכן שגם האחרון ירד מאז (2) ר"ל שמראש לא היה פער ניכר בעניין עצם ההורדה של שירים או השירים (3) הפער הגדול הוא במה שניתן להבין ממה שכתבת כאילו הנושא הזה הוא באחריות המשרד של בנט, בעוד אחריות מוטלת על כותבי התוכנית (המשרד בימיו של הרב פירון ו/או שרים שלפניו) (4) ולראיה בכותרת המשנה אתה כותב "ניכר, שכיום במשרד החינוך הולכת ופוחתת הפתיחות לקבל סערת נפש של משורר שדומע ומסיק מסקנה כואבת על אובדן הדרך של אלוהים..." ובכן זה רחוק מלהיות כיום, זה לא קשור לשר הנוכחי, זו מגמה שהתוותה בתקופת של השר הקודם עוד לפני 4 שנים, ואולי אף נתקבלה בירושה משרים/תקופות קודמות, כמובן שבאווירת הסתה אמיתית נגד כל מה שמריח ממסורת, נגד "הדתה" שמדתה, ובייחוד כאשר בנט הור יריב פוליטי לגמרי לא פראייר, זה אך פופולרי לתלות בשר בנט דעות השוללות את חופש המחשבה, אבל פיקששת, זה לא הוא השולל, אחרים שללו. (5) אני סבור שמתבקשת הבהרה נוספת, הבהרה המתנצלת על השלכת בוץ למטרה הלא נכונה, וזאת מתוך נטיית לב מבלי בדיקה יסודית של העובדות (הזמינות לכל מן דבעי באינטרנט).
כתוב תגובה ל- ה.א
הצנזורה הולכת ומחמירה
  ר.ר.ר...   18/12/18 18:18
לאיתן שלום כל שאלוני בחינות הבגרות מימי שר החינוך סער, דרך השר "הרב מאיר הפנים" ממפלגת יש עתיד דרך השר הנוכחי ממפלגת הבית היהודי פשוט מוחקים כל זכר לשירין שציינת, אפילו שלמורים יש ספרי בחירה הם אינם מקבלים ביטוי בשאלוני הבחינות, כך שמטבע הדברים השיעורים מתנהלים יותר לעבר המיקוד שהמשרד מפרסם, מיקוד שפשוט מחק ספרות ושירה שחבל שהיא נעלמת מבית הספר הישראלי.
כתוב תגובה ל- ר.ר.ר...
4
הוא נעלם מלימודי הספרות העברית
  איפה אחדהעם   16/12/18 16:47
כתוב תגובה ל- איפה אחדהעם
5
כל כך בוער לך?
  עמוס שנער   16/12/18 16:49
כל כך בוער לך שילמדו כפירה בבית הספר? תאמין לי (וכאדם מאמין אני אומר זאת בצער רב) שלא צריך משוררים וסופרים גדולים כדי לראות שהחיים קשים ולהגיד שאין בורא לעולם. אפשר להיות אדם סופר פשוט ולא מלומד ובכל זאת להגיע למסקנה הזו (למרות שאינני מסכים איתה) והרבה מגיעים למסקנה הזו לצערי. לא צריך את המורה לספרות בשביל זה. קצת כבוד לילדי ישראל. הם לא צריכים את א.צ. גרינברג או את ביאליק בשביל התובנות "הנשגבות" וה "נדירות" שלך. הכפירה היא לא דבר כל כך מתוחכם שרק קריאת שירי משוררים דגולים יכולה לגלות לתלמידי ישראל את אמריקה כביכול. מצנזורה אין מנוס כי תלמידי ישראל לא יכולים ללמוד את הכל. תמיד יהיה סדר עדיפויות שפעם ימצא חן בעיני אדם אחד ופעם ימצא חן בעיני אדם אחר. אני מניח שבתקופתך גם היו כאלו שלא היו מרוצים מהתכנים שנלמדו. אם זה מרגיע אותך, לימודי התנ"ך בבתי הספר עדיין רחוקים מאוד מלימודי התנ"ך בישיבות מתוך ההנחה שעדיין לומדים שם עם קסוטו כמו בתקופתי או עם פירושים אחרים שלא מקובלים על העולם הדתי ששומר באמת על המסורת. חוץ מזה ..... אם לדעתך אין בורא לעולם, אז אינך יכול להתלונן שהוא לא שעה לקין (ההערה האחרונה נכתבה בעקבות מאמר אחר של קלינסקי).
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
6
לא רק לימודי הספרות חולים
  ר.ר.ר   16/12/18 17:39
לימודי התנ"ך, ספרות עבריץ והיסטוריה ישראלית סובלים מבולשביזים פנטי ומשיחי
כתוב תגובה ל- ר.ר.ר
7
גם קלינסקי מצנזר
  עמוס שנער   16/12/18 19:34
המילים הבאות בדף הפייסבוק של דרור אידר הם ציטוט ממכתבו של חיים נחמן ביאליק. החינוך אליו שואף קלינסקי מוביל למקרים כמו זה המתואר בהמשך העמוד של אידר הנתמך ע"י בדיקה עובדתית ע"י סיון רהב מאיר לחצו כאן
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
מה עניין שמיטה להר סיני
  מה עניין   18/12/18 18:28
מה עניין העובדה שהשירים שצוינו במאמר הזה כי הם נעלמו מבחינות הבגרות בימי שלושת השרים האחרונים במשרד החינוך ובין העובדה שלא גל אחד קורא את מאמריו של מר איידר, כמו שרבים אינם קוראים את מאמריו של קלינסקי ואולי ישנם כאלו שלא קראו את מאמריו של שנער.
כתוב תגובה ל- מה עניין
שוב מחפפים בשמאל? שוב?
  ה.א   18/12/18 19:51
שמאל יקר, מה קורה לכם?, מה עובר עליכם? יאוש? דיכאון? יש לכם היסטוריה של העמקה, יעקב חזן, מאיר יערי, משה סנה, איפה כל זה נעלם?. עמוס לא הפנה למאמר של איידר גופא אלא למכתב בונבון ששלח ביאליק לחבר קיבוץ. חזור לתגובה של שנער תלחץ על הקישור, ואנא במטותא ספר לנו מה למדת מביאליק.
כתוב תגובה ל- ה.א
למגיב ה.א פתרונים
  ידידיה.   20/12/18 10:47
ה.א, המאמר הזה של איתן עוסק בכך שבשנים האחרונות נעלמו משאלוני הבגרות שאלות לשירים שהיו לא לפני הרבה שנים ליבת השירה העברית. מה הביא את המגיב ה.א להגיע מדיון בשאלה מסוימת למשה סנה ויעקב חזן. למגיב ה.א פתרונים.
כתוב תגובה ל- ידידיה.
ידידיה, מה הביא אותך לדון
  ה.א   20/12/18 17:07
ידידיה, מה הביא אותך לדון בה.א. גם זה לא הדיון.....
כתוב תגובה ל- ה.א
8
שירה גדולה נעלמה
  וחבל על כך   17/12/18 13:03
במיקוד של בחינות הבגרות אותו בולעים התלמידים לקראת הבחינות כבר למעלה מעשר שנים שאין שאלות על השירים שצוינו ברשימה זו. העלמות של יצירות מהמיקוד מניע מורים ללמד רק בהתאם למיקוד כדי להקל על התלמידים, וכך קורה שתלמיד בישראל כבר אינו מתמודד עם "השמש זרחה, השיטה פרחה והשוחט שחט..." אינו מתמודד עם הצעקה "אם יש אלוהים יופיע מייד.."
כתוב תגובה ל- וחבל על כך
9
גם ס.יזהר מצונזר
  נעמי.   21/12/18 09:01
כבר עשרים שנה לא נשאלה אפילו שאלה אחת על ספריו של ס.יזהר
כתוב תגובה ל- נעמי.
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il