s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רעיה מדיינית (בדואית) בפרשת "שמות" (ב)
מאת: איתן קלינסקי  |  26/12/2018
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
איתן, אתה שוב מתבלבל
  ה.א   26/12/18 09:25
המילה ו"ישרצו" בספר שמות לא נאמרת בלשון גנאי כך כותב הספר המקראי על מנת לבטא את שיעורי הילודה הגבוהים של העבריים במצרים. רש"י מפרש משהו כמו שנולדו לעבריים ששה בכרס אחת ובפירוש לא נותן למילה הזו מובן שלילי (היום הוא נשמע שלילי, וכאמור מי שכתב כך בספר שמות לא היה שונא ישראל אלא הסופר המקראי בכבודו ובעצמו). והשימוש שלך היום באותה מילה הוא על מנת לגנות, ומי שמך בכלל לגנות את הזרים? מי נתן לך רישיון לכך? הראשון והיחיד שמדבר כך על הזרים הוא אתה. תושבי תל אביב מתלוננים על אלימות, על שכרות, אך ההשרצות היא לדעתי נפיחה לא ראויה שלך בלבד. בנוגע לערבים: הם חיים כאן בשוויון אזרחי מרבי, כמובן ללא שווין לאומי כי זו מדינת היהודים ולא מדינת הערבים. ערביי השטחים - עוסקים רבות בטרור ולכן בוא לא נדבר עליהם, עליהם מדברים בעיקר הרובים, כאשר יניחו את הנשק, נדבר שוב.
כתוב תגובה ל- ה.א
2
אה....
  מגיב ותיק   26/12/18 09:59
כעת אנחנו לומדים כי :

המדיינים = בדואים, ציפורה=בדואית.

צריך ללמוד מי הם אלה מהם למד איתן את האנלוגיה השקרית הזו ומה הם מקורותיה צריך לבדוק אצל הפלשתינאים שהציפו אותנו בפייק היסטוריה כי :

בהר הבית לא היה מקדש, שלמה המלך היה פלשתינאי (כמו ישו) ועוד שאר הבלים פלשתינו/קלינסקאים הנשפכים כאן בשפע.

אוי מטומטם,

הי שם במערכת, מישהו עושה בקרה על התשפוכת הנמוכה שמציף אותנו האיתן ?

בושה וחרפה.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
הנאלחות של המגיב הוותיק
  מאד לא וותיק   27/12/18 10:09
המגיב הוותיק מזמן לא חילק דברי שבח לאותו עורך דין , שפירסם את הבמה ההיסטורית הבה הוא משמיץ את הטייס יפתח ספקטור, שעשה דבר פעוט לביטחון ישראל בכך שהיה אחד הטייסים שהפציצו את הכור האטומי בעיראק. הוא רק סיכן את חייו למען מדינת ישראל מול המלל של הלאומן החשוך שמוסיף לשמו את התואר עורך דין. הוא סתם משמיץ משפחה שאאבי המשפחה מצא את מותו בין כ"ג יורדי הסירה. החבורה הנאלחת הזו של "היסטוריונים" נאלחים הם יותר גרועים מאותם קנאים שהביאו כבר בהיסטוריה שלנו לחורבן הבית.
כתוב תגובה ל- מאד לא וותיק
אה... אתה לא מעודכן ?
  מגיב ותיק   27/12/18 22:01

הרי אתה או אחד שכמותך החליט באחד התגובות הקודמות שלו כי משה עורך דין (שאת כתיבתו הנכונה והחכמה אני מעריך) שפרסם מאמר כלשהוא ביחס לנשוא נפשך והחליט שהוא משה עורך דין הוא - אני (ה"היסטוריון") - מגיב ותיק.

אוי שקרן בזוי, אתה לא מעודכן!
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
מגיב וותיק מעריך "כתיבה חכמה"
  המגיב הוותיק מערי   28/12/18 09:05
המגיב הוותיק מעריך "כתיבה חכמה ונבונה" של היסטוריון שהוא גם עורך דין שמלעיז על טייס בחיל האוויר שכל תרומתו לביטחון מדינת ישראל היה בכך שהיה שותף להריסת הכור האטומי בעיראק וביצע עוד מספר רב של גיחות למעוזי האויב. המגיב הוותיק מלא הערכה לכתיבה "החכמה והמלומדת" שמבאישה את זכרון אביו, אחד מכ"ג יורדי הסירה ומבאיש את זכר אמו האלמנה. המגיב הוותיק המתפאר במעלליו כאיש חיל האוויר שותף להערכה של כתיבה "חכמה" של היסטוריונים תת רמה
כתוב תגובה ל- המגיב הוותיק מערי
הצעה לבולשביק ממשטרת המחשבות
  מגיב ותיק   28/12/18 10:54

הערכותי, אהבותי, מחשבותי וידיעותי אינן העסק של אביך, לכן שב בשקט כי תם זמנכם בארץ הזו, אז הכתבתם את ההיסטוריה ומה רצוי ומה לא.

כן, מהיכרות קרובה עם הנושא, אני בהחלט מעדיף את הערכותיו של משה עורך דין על פני השקרים והסילופים של בזויים שכמותך.

לסיכום, האם אפשר לקבל מראה מקום אחד בו יש "התפארות" שלי בנושא כלשהוא ?

בור קטנטן, מציע לך שאם אתה לא מסוגל להביא מראה מקום כזה, שב בשקט והמשך ללקק לקומוניסט.

(הנכתב לעיל נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות ,אבל הוא בהחלט מיועד גם לבורות אדמדמות...)
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
די לקנאות החשוכה של מגיב ותיק
  נעמי..   30/12/18 07:47
המגיב הותיק מתוך ידיעתו מקרוב את הנושא הוא מעדיף עת הערכותיו של ההיסטוריון שהוא גם עורך דין המבאיש את ריחו של אדם שנמצא , למרבה הכאב, במצולות ים כבר עשרות שנים יחד עם עוד 22 לוחמים שיצאו בשליחות סודית בסירה לפגוע במעוז של הצבא הנאצי. מתוך היכרות מקרוב הוא שותף לשנאה התהומית ומעוררת הבחילה של כותב "הבמה ההיסטורית" את רעיית אותו לוחם, שהיא אם לטייס שביצע עשרות רבות של גיחות ללב מעוזי האויב. האם כבר איה איתנו , אבל זה לגיטימי להכפיש את דמותה, כי בנה בחייו האזרחיים מבטא דעות פוליטיות של איש מרכז. השנאה שלכם מבחילה !!! זו שנאת קנאים חשוכים.
כתוב תגובה ל- נעמי..
3
ה.א הדייקן
  ה.א הדייקן   26/12/18 14:15
המלך המצרי מתייחס למתרבים "ובני ישראל פרו וישרצו" באדיבות רבה. מלך פרעה מתייחס למתרבים ולשורצים בכבוד רב. יופי, ה.א . לשורצים ולמתרבים בספר שמות פרק א' פסוק ז' מתייחס פרעה בכבוד. הוא רגיש למאוויים הלאומיים של הוריהם. הוא ממש נחמד, כמו שה.א נחמד למנות האדמה של קין והבל. בדרום תל אביב היה ממש נחמד . אידיליה. שקט. לא היו בתי זונות, לא היו בתי ממכר לסמים, לא היתה תושבים קשי יום. רק באו האפריקנים והחלה ההתדרדרות. ואתה ה.א יהודי רואה בכולם כמו ב.ל רוצחים, אנסים, גנבים ועוד כהנה וכהנה, בדיוק כמו הספרות האנטישמית שהציגה את היהודים. והעיקר נזכור לשורצים בני ישראל היה יחס חיובי מאד של פרעה.
כתוב תגובה ל- ה.א הדייקן
איתן, אלה החברים שלך? תת-רמה!
  ה.א   26/12/18 15:43
"ואלה, שמות בני ישראל, הבאים, מצריימה: את יעקוב, איש וביתו באו. ראובן שמעון, לוי ויהודה. יששכר זבולון, ובנימין. דן ונפתלי, גד ואשר. ויהי, כל-נפש יוצאי ירך-יעקוב--שבעים נפש; ויוסף, היה במצריים. וימת יוסף וכל-אחיו, וכול הדור ההוא. ובני ישראל, פרו וישרצו וירבו ויעצמו--במאוד מאוד; ותימלא הארץ, אותם." עוד לפני שהסופר המקראי מספר לנו על מלך מצרים החדש, שלא ידע את יוסף הוא מספר לנו על הריבוי הטבעי הרב של העבריים (אשר אגב מתקשר אולי גם להנקה על ידי מניקות, ולא על ידי האמהות) והמילה "וישרצו" לא נאמרת כלל בקונוטציה שלילית. מה שאין כן בדבריו של איתן על המסתננים ואני לא שמעתי איש אומר כדבר הזה על המסתננים, מלבד איתן, ולכן על איתן לחזור בו מדבריו אלה. בנוגע לאלימות ולשכרות של המסתננים בדרום ת"א, אין מדובר בכולם אך מדובר במסה קריטית, מסה קריטית דיה על מנת להפוך את החיים שם לסיוט, אני מציע לכל שמאלן מצוי לקפוץ לשם ולראות לבד, גהינום עלי אדמות. ובקשר לערביי השטחים, כן, אני מכליל, אויב הוא אויב כל עוד לא מניח את הנשק, ומי שמוכן לסכן את ילדיו נכדיו וניניו, שיקח אותם לים בשיא הסערה וללא מציל - ואל לו לסכן את כולנו עם רעיונותיו ההתאבדותיים.
כתוב תגובה ל- ה.א
הוא.א משתטה
  ה.א תמיד צודק   26/12/18 20:58
ואת המתרבים האלו שנא פרעה לידיעת הפרשן ה.א , שיודע שקין והבל הביאו מנחה מפרי האדמה. פרעה לידיעת הדיקן שנא את המתרבים העבריים ורק על זה מדובר ברשימה. הוא.א אתה מחנטרש ומחנטרש .
כתוב תגובה ל- ה.א תמיד צודק
ככלב השב אל קיאו. חובה להחליף.
  ה.א   26/12/18 22:10
ה.א טעה פעם אחת בעניין שולי, (העיקר שם היה ביקורת נוקבת על כתיבתו של איתן הכוללת פנייה לאלוהים מדוע לא שעה לרוצח ושעה דווקא לקורבן) ה.א הודה מיידית בטעותו השולית והתנצל עליה, ומאז חסידיו השוטים של איתן מעלים שוב ושוב את הגירה הזו. לעומת זאת איתן לא מדייק על כל צעד ושעל, לא בודק "עובדות" שהוא מזכיר, לא חזר בו מעולם מטעויותיו הגסות על אף שהם מוצגות לו ולקוראים, באורח ברור ומובהק. איתן - תחליף חברים, הם חוזרים שוב ושוב לאותו קיא, הם מעלים כל הזמן אותה גירה, אין להם מינימום של ביקורת עצמית, אלה לא חברים בשבילך. אתה ראוי ליותר מכך.
כתוב תגובה ל- ה.א
כך עובד גבלס הוותיק
  למגיב הותיק הגזען   26/12/18 22:41
כתוב תגובה ל- למגיב הותיק הגזען
למגיב הטרחן ה.א
  לטרחן ה.א   30/12/18 14:51
פרעה מתייחס לבני ישראל כאל שורצים, שיש לסלקם. אנחנו מתייחסים לעובדים הזרים , כולל החוקיים, כאל שורצים. והמגיב ה.א מדקדק כאילו לא שמע שאחרי מאבקם הממושך של "יפי הנפש" הוחלט לתת פנסייה לעובדים הזרים מתאיילנדף ובשבוע של פרשת שמות הוחלט לעקב ואף קיימת דרישה לבטל את הפנסייה. ובשוע הזה החליטה רשות האוכלוסין, שמעתה רק אחד מבני הזוג השואים , אם הם עובדים זרים, יוכל להישאר בארץ.
כתוב תגובה ל- לטרחן ה.א
4
אם מדיינת זה בדוית מה זה קלינס
  ב,ל   26/12/18 18:18
לפי הפרשנות של קלינסקי מדיינית היא בדווית הרי קלינסקי עצמו הוא ערבי בדווי היושב בעיר הן לפי דעותיו והן לפי מראהו ואופיו הבוגדני המתאים מאוד
כתוב תגובה ל- ב,ל
ב.ל מסוגל להכות
  ב.ל מסוגל   26/12/18 19:24
ב.ל עוד יכה את משה רבנו כי התחתון עם גויה מדינית, הוא יכה את יוסף כי התחתן עם גויה מצרית, הוא יכה את דוד כי התחתן עם גויה חתית ואת בועז שהתחתן עם מואביה. משוגע כמוך מסוגל לנהל.
כתוב תגובה ל- ב.ל מסוגל
ב.ל י יכה את יהודית
  ב.ל יכה   26/12/18 23:12
מזל שהטיפש לא קרא את ספר יהודית , הוא היה מכה אותה כי התחתנה עם עמוני. המטורף הזה מסוגל .
כתוב תגובה ל- ב.ל יכה
לא להתייחס למגיב ב.ל
  לא להתייחס   29/12/18 09:59
כתוב תגובה ל- לא להתייחס
כמו שיתרו התייחס למשה
  נתייחס לאנשי המדב   26/12/18 20:34
נתייחס לאנשי המדבר החיים אתנו כמו שיתרו התייחס אל משה,וכמו שמשה התייחס לצפורה
כתוב תגובה ל- נתייחס לאנשי המדב
גבלס גאה במגיב ב.ל
  גבלס גאה   30/12/18 07:51
כתוב תגובה ל- גבלס גאה
5
לא לומדים מהתנ"ך
  לא לומדים מהתנ"ך   27/12/18 09:49
אנחנו ויתרנו על דמוקרטיה והחלטנו על אפרטהיאד, ולא לומדים מהדוגמאות של קירוב האחר לעמנו.
כתוב תגובה ל- לא לומדים מהתנ"ך
6
להתנהג לגר כמו שיתרו התנהג
  פרשת שמות   28/12/18 10:00
ישנם בארץ מהגרי עבודה חוקיים ואנחנו איננו מתייחסים אליהם כמו שבפרשת השבוע שלנו יתרו, איש המדבר, מתייחס למשה העברי, שבא בעל כורחו למדבר.
כתוב תגובה ל- פרשת שמות
פרשת שמות נכלמת
  פרשת שמות נכלמת   29/12/18 09:39
בימי פרשת שמות דורשת ישראל לגרש את אחד משני בני הזוג העובדים כאן כחוק , כי הם מיסדו את חיי האהבה שלהם. פרשת שמות מבוישת, כשאנחנו מתאכזרים לחיי אהבה של עובדים זרים השוהים כאן כחוק.
כתוב תגובה ל- פרשת שמות נכלמת
7
אריה דרעי לא קרא את פרשת שמות
  דרעי לא קרא   29/12/18 09:20
אריה דרעי אינו מתפנה לקרוא את פרשת שמות, הוא הורה לאנשי משרד האוכלוסין לדרוש לגרש אחד משני בני זוג, העובדים כחוק בישראל, כי בנישואיהם יש עברה על חוקי העבודה לעובד זר שבא רק לעבודה, ושמא פן ירבו (פן ירבה בפרשת שמות) יש לגרש את אחד משני בני הזוג, שכד שנתנו ביטוי ממוסד לאהבתם הם היו שומרי חוק. עליהם להיות צמודים לחוק, רק לנקות פיפי וחרה של זקנים יהודים. אם בין עבודה לעבודה ייפגשו ויתנו ביטוי לאהבה שלהם הם עבריינים.
כתוב תגובה ל- דרעי לא קרא
8
מבכה את לכתו של עמוס עוז
  נעמי קליין   30/12/18 07:36
כתוב תגובה ל- נעמי קליין
9
לא להתייחס למגיב הותיק
  לא להתייחס   30/12/18 14:14
לא להתייחס למגיב הותיק.
כתוב תגובה ל- לא להתייחס
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il