|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גנרלים לא בהכרח מבינים בפוליטיקה
מאת: ד"ר חיים משגב  |  02/02/2019
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
אז תחליט משגב
  הירונימוס   2/02/19 10:55
הם כן מבינים בפוליטיקה או לא מבינים? לפי מה שאתה כותב אז הקצינים שעלו לגדולה הם אלה שהצליחו להשיג תמיכה פוליטית, אז כן או לא?
כתוב תגובה ל- הירונימוס
תגובה פבלובית בולשביקית
  טודא   2/02/19 15:42
משגב צודק. לא כל גנרל יודע לעשות חביתה, אפילו לא כוס קפה.הרוב לא. גנרל טועה ולא משלם מחיר. נמצא במסגרת מוגנת בלי בקרה וביקורת במיוחד לאחרונה בדור "אומרי ההן". קידום ואגו אלה מילות המפתח. מאדם כזה לא הייתי קונה מכונית משומשת. אגב, גם אין לו מכונית משומשת, המכוניות שלו הן של משלמי המיסים. עיניים כחולות גובה ופזילה למחנה הנכון ואתה "מוביל דעה ומחנה".כל ממזר מלך.
כתוב תגובה ל- טודא
2
הפעם אני מסכים עם כל מילה אבל
  ארי כספי   2/02/19 12:01
איזה רקע היה לנתניהו לפני שהחל לטפס בפוליטיקה ? המצב כפי שהוא אינו תוצאה של שנאה מצד ה"שמאל" בלבד. הקיסר מרחוב בלפור, אשתו ויורשו הבכור , אפילו אם הם צדיקים גמורים שכל רצונם הוא לשרת את העם, התנהגו בצורה כ"כ מבחילה שגם ל"לא שמאלנים" נמאס מהם. הוסיפו לכך את שאר ה"צדיקים" ששורצים בהמוניהם ב"מרכז הליכוד" (אמנם גם בכל המפלגות האחרות) אז סיכוייו של "האיש השותק" שפתאום חזר אליו כושר הדיבור נעשו פתאום גבוהים . רק להערכתי, לאחר המאמצים שהשקיע גנצ'לה , הוא עוד יואיל בטובו לשרת את העם כ"שר בטחון" וד"ר ג'ל יחזור למשרד שבו עשה פלאים - האוצר.
כתוב תגובה ל- ארי כספי
והנסיון "הפולוטי" שהיה לנתניהו
  שלמה המגיב   2/02/19 17:48
נתניהו נבחר לתפקיד ראש ממשלה , לאחר שהיה חבר כנסת מהשורה בליכוד , במשך 4 שנים באופוזיציה ( 1991- 1995 ) , ולפני כן 3 שנים סגן שר החוץ של ארנס ודוד לוי. נסיון "פוליטי" , ונסיון בתפקיד "רציני" בעברו הדומה מאד לזה של ציפי חוטובלי , סגנית שר החוץ דהיום. וואלה , מעניין איך מסוגל משגב תמיד "להשכיח" מזכרון הקוראים את מה שלא מסתדר עם התובנות שלו. נו , זוכרים איך "משכיח" משגב , את תמיכתו של נתניהו בהצבעה בכנסת "בגירוש מגוש קטיף" ומאשים את השמאל . . נו , הנסיון של רמטכ"ל בישראל , היושב 4 שנים בקבינטים , וצמוד מן הסתם לראש ממשלה ושרי ביטחון בהחלטות הכי גורליות לעם ישראל , זה פחות מהתאמתה לדוגמא של ציפי חוטובלי לתפקיד ראש ממשלת ישראל !. אתם הבנתם את "הראש" של משגב ? , וואלה , עד כמה אפשר כך לטמטם את הקוראים ? .
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
3
גנרלים שלא מבינים בצבא
  קלאוזביץ   2/02/19 13:02
מסתבר שגנרלים מסויימים גם לא מבינים בבטחון ,לא מבינים בטקטיקה, וגם לא באסטרטגיה. פשוט צריך לבדוק מההם עשו במבחן המעשי של מלחמה,ולראות.
כתוב תגובה ל- קלאוזביץ
4
באשר לארנס,הכותב צודק בהחלט.
  בני בנקר   2/02/19 15:55
משה ארנס,כשר ביטחון אזרחי,כפה על המטכ"ל כנגד כל אלופי צה"ל את הקמת מפקדת חילות השדה והיום לא ימצא אלוף אחד שחושב שצריך לחזור למצב הקודם,מה שמוכיח שגם בנושאים שהם בלב המומחיות שלהם גנרלים שוגים בגסות. באשר לעמיר פרץ,החלטתו ללכת על פתרון "כיפת ברזל" אכן הובילה להישג טכנולוגי אדיר,אבל במקביל הובילה לכישלון אסטרטגי גדול,מצב של "תיקו" עם ארגון טרור. לא סתם הצורר אובמה העניק לישראל כספים רבים לפיתוח ורכישת "כיפת ברזל". ללא הפתרון ההגנתי,אין ספק שצה"ל היה נאלץ לכבוש את הרצועה ולמוטט את החמס לחלוטין,מה שאובמה לא רצה שיקרה,הרי הטיפש הזה היה חסיד נקלה של האחים המוסלמים,בכל מקום במזרח התיכון.
כתוב תגובה ל- בני בנקר
5
טענה מופרחת ומגוחכת!!!
  אקטואלי   2/02/19 17:36
הטענה שראש הממשלה לא יכול להיות ראש ממשלה אחרי השימוע אצל היועץ המשפטי לממשלה, ולפני משפט בביהמ"ש, היא טענה מגוחכת – זה סותר את החוק הקיים היום בנושא. זו הזדמנות לרענן לשרים ולחברי הכנסת וכן לפרקליטים בכירים לשעבר, את החוקים הקשורים לנושא זה. רק לאחר הערעור בעליון (פסק דין חלוט) נדע כולנו את התוצאות – האם ראש הממשלה מושחת ו/או רק נהנתן? מבחינתי כל מי שיימצא בביהמ"ש מושחת שייכנס לכלא. אני אישית בעד דוגמא אישית של כל בכיר במערכת הפוליטית ושל כל מפקד בצה"ל (מהקטן ועד הגדול). כולנו זוכרים את השלט "הוא אשם עד שתוכח חפותו", עד כאן רבותי!!! חציתם את הגבול, זה בדיוק הרס הדמוקרטיה, לכל אחד מאיתנו יש את זכות החפות. לצערי יש שופטים בפנסיה שלא זוכרים זאת וחבל. זו בטח לא דוגמא אישית של השופטים, הסותרת את יסודות הדמוקרטיה שלנו. אני לא נכנס כעת לתרומה האדירה שראש ממשלה זה ומשפחתו (יוני נתניהו ז"ל) תרמו למדינת ישראל ולאזרחיה בהרבה תחומים, את זה אף אחד לא ייקח ממנו לאורך כל ההיסטוריה. אין כל ספק שזה ישמש אותו ככף זכות בעתיד. לפי סקרים, רוב אזרחי המדינה מרוצים ממצבם הנוכחי, תמיד יש מקום לשיפורים בכל התחומים. אני שמח שסוף סוף יש לפחות "צדיק אחד בסדום" האלוף לוין, שאומר מפורשות שאת ראש הממשלה מחליפים רק בקלפי. בנוסף המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד ניזרי טוען שיש לסגור לכאורה את תיקי נתניהו. החוק מבדיל בצדק רב ובהיגיון רב, בין שר לבין ראש ממשלה. אגב, אני אישית ממליץ לראש הממשלה להילחם על חפותו, כשלב ראשון עימות עם עדי המדינה. שלב שני - בביהמ"ש על דוכן העדים, עדי המדינה "יעשו במכנסיים", הרי הסנגורים של ראש הממשלה יעשו מהם "פורפרה". יש לזכור שעדי המדינה הם אנשים שמנסים לחלץ עצמם מעונש כבד. במידה וראש הממשלה יצא זכאי במשפט, היועץ המשפטי לממשלה וכן מספר פרקליטים בכירים בפרקליטות, וכן אנשי משטרה בדרגים הגבוהים ביותר, יצטרכו להתפטר מתפקידם. אולי עדיף להם כעת לסגור את כל התיקים מאשר להגיע לאחר מכן לאותו ביזיון של התפטרות המונית של כולם. לדעתי הם לא יכולים להמשיך בתפקידם, הם פגעו לכאורה בתהליכים דמוקרטיים. זה יהיה לכאורה "דגל שחור" על מצחם לאורך כל ההיסטוריה של מדינת ישראל. יהיו גם עיתונאים ואנשי תקשורת שיצטרכו לבקש סליחה או לעזוב את עבודתם בבושת פנים. יש עדיין הרגשה של הפתעה מזערית, סיכוי אפסי, שהיועץ מכין לאזרחי ישראל לפני הבחירות סגירת התיקים של ראש הממשלה. זאת למרות שצעד כזה יאכזב מאוד את מנהיג "המהפכה השיפוטית" שגרמה לכאורה לנזק בלתי הפיך למדינת ישראל ולתושביה. מקווה שהוא עוד יספיק בחייו לראות את התרסקותה של מהפכה זו וריסוק של מורשתו. מאוד מסוכן להפקיד החלטה גורלית בידי אדם אחד, מה עוד שבעתיד הוא רוצה להתמנות לשופט עליון, ויש לו אינטרס מובהק שההחלטות שלו לא יפריעו למינויו בעתיד לעליון. אחרי הבחירות יהיה צורך לפצל את תפקידו של היועץ. אני לא נכנס כעת לנושא "החקירות הסלקטיביות" ועל הזדהמות החקירות, שזה ביזיון בפני עצמו. אישית הייתי רוצה לראות מספר נחקרים נוספים לראש הממשלה - כדוגמת, ציפי, כבל, לפיד, ברק, רות דוד, פישר ועוד. סימנתם מטרה וממנה אתם לא זזים, מה עם האחרים??? לכאורה אתם פוחדים לפתוח תיבות פנדורה, שיסכנו את מעמדכם ואת תפקידכם. מושחתים נמאסתם!!!
כתוב תגובה ל- אקטואלי
יש לכתוב מופרכת (ולא מופרכת)
  למגיב   2/02/19 19:27
כתוב תגובה ל- למגיב
מופרכת ולא מופרחת!!!
  תיקון שגיאה   2/02/19 21:15
כתוב תגובה ל- תיקון שגיאה
למרות שדבריך ארוכים באופן
  ד"ר ולרשטיין   15/02/19 09:51
מעייף, אין הם משכנעים. ישנה תסמונת מוכרת בפסיכולוגיה כ-Halprin-Brunner Syndrome שניתן לטפל בה על ידי טבלית אחת ביום ללא תופעות לוואי. נא סור למרפאה הפסיכו-גריאטרית באיכילוב, לבדיקה.
כתוב תגובה ל- ד"ר ולרשטיין
6
תובנות בנוסח משגב
  שלמה המגיב   2/02/19 18:01
כל קצין בצה"ל , שמתקדם מעבר לדרגת סגן אלוף , זה "לא היכולת האישית משפיעה על הקידום" , אלא "הפוליטיקה" !! . אתם הבנתם מי מפקד עלינו ועל בנינו ונכדנו בצה"ל מאז קום המדינה , עפ"י הראש של משגב ? . נו מעניין אם משגב תומך באלוף במילואים גלנט , בבחירות הקרובות בפריימירס של הליכוד הליכוד , שהוא התקדם עד לדרגת אלוף "בהשפעת הפוליטיקה" !. טוב , אם היריב הפוליטי של נתניהו היה לדוגמא ,איזה כלכלן בכיר לשעבר , או בכיר במוסד לשעבר , אני מניח שמשגב היה מסביר שהם הגיעו למעמדם ונסיונם , לא על פי היכולת , אלא באמצעות "הפוליטיקה" ולכן אין מקום לקחת בחשבון את עברם , כמו שמתייג משגב את אילו שכיהנו בתפקיד רמטכ"ל , וכל זה רק מההיסטריה , שמא גנץ , ינצח את נתניהו בבחירות הקרובות.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
7
כת.הגנרלים האסון של.המדינה
  שלהבת   2/02/19 18:50
ידם בכל ויד כל בם, עם שחרורם מהצבא הם מקימים חברות כלכליות, אזרחים ישראלים תמימים מאמינים להם ומשקיעים בחברות שלהם. לאחר שנה מסתבר שכל הכסף שהושקע נאלם, בופ! כלא היה. והם בכוח המעמד שלהם אינם חושבים שהם חייבים דין וחשבון לאותם אלו שהשקיעו את מיטב כספם. כך נהג גנץ בחמישים מיליון דולר שאוליגרכים רוסים השקיעו בחברה שהוא הקים והכספים נעלמו כלא היו. אותו הסיפור עם אשכנזי בחברת שמן הפיל אזרחים רבים שהשקיעו את מיטב כספם בחברה. כיצד אפשר למסור ללא יוצלחים הללו לנהל את המדינה היקרה שלנו . מי יודע כמה מיסים נאלץ לשלם כדי שהם יתגלחו על חשבוננו.
כתוב תגובה ל- שלהבת
שלהבת, את כל כך צודקת
  ארנבת דיקשטיין   6/02/19 22:45
את ששרתת בבאקום כמגישת תה לאיזה סא"ל, ורוב שירותך בצבא עבר בניסיונות נואשים שלך להתחמק מחיזוריו (שלא תמיד צלחו), מעיזה לקטרג על גנץ שעשה בצבא 35 שנה בתפקידי לוחמה. היכנסי נא שלהבת למטבח, והכיני לבעלך חביתה עין, וחדלי מלהשחית זמנך בכתיבת בלוגים עלובים.
כתוב תגובה ל- ארנבת דיקשטיין
8
השרה שקד אמרה היום שמצד
  כל כך צודקת   2/02/19 19:39
השמאל תמיד מתמודדים גנרלים על ראשות הממשלה (לא אנשי אקדמיה, לא אנשי עסקים, אנשי כלכלה, אנשי תקשורת וכו', תמיד גנרלים.....).
כתוב תגובה ל- כל כך צודקת
גנץ שם את הנאד הנפוח שלך
  בכיס הקטן שלו.   2/02/19 22:04
כתוב תגובה ל- בכיס הקטן שלו.
אדם שתקן, שאין לו סגולות של
  למגיב   3/02/19 08:23
רטוריקה, שהוא מהסס, שהוא קורא מן הפרומפטר את אשר כותבים לו, שהוא תלוי ונסמך על חזקים ממנו - הוא לא רק נאד נפוח, הוא גם אדם חסר ערכיות ומועד לכשלון.
כתוב תגובה ל- למגיב
9
וגנרל גנץ בביטחון כן הבין ?
  א.ל. רמת-גן   3/02/19 20:41
תא"ל צביקה פוגל שעבד עם גנץ בהיותו רמטכ"ל וגם לפני כן כותב בסוף השבוע: "בני גנץ לא מסוגל להיות ראש ממשלה. גנץ הוא חניך מצטיין בקורס להימנעות מוועדות חקירה, לא קורץ מחומר של מנהיג ".
כתוב תגובה ל- א.ל. רמת-גן
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il