s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לפני הבחירות או אחרי הקמת הממשלה הבאה
מאת: אפרים הלפרין  |  07/02/2019
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
אל תדאג - נתניהו יצא מזה
  ארי כספי   7/02/19 08:56
אפילו אם הצדיק מנדלבליט לא ישלוף שפן ברגע האחרון, יש בארצנו מספיק "מאמינים" ששום דבר לא יזיז אותם מהבטחון שנתניהו הוא צדיק - לפחות "בדורותיו" (עיין פרוש רש"י). בכל מקרה, אפילו אם יהיו כתב אישום ושימוע, התהליכים הבאים יימשכו עוד שנים. בינתיים, אם המדינה לא תיעלם, הקיסר מבלפור ימות בשיבה טובה במיטתו.
כתוב תגובה ל- ארי כספי
2
ושאלות פשוטות להלפרין
  שלמה המגיב   7/02/19 12:12
האם מערכות האכיפה במדינה מתוקנת ( משטרה , פרקליטות , בתי משפט ) , אמורות "לקחת בחשבון" את סדר היום "הפוליטי" של חשודים\נחקרים\מואשמים , בעת שמתזמנים בעניינם , מועדים לחקירה ,הגשת כתב אישום ופתיחה במשפט ? , האם "התחשבות" כזו , אינה התערבות "פוליטית" ? , למה יועמ"ש כולשהו , צריך "לעשות חישובים" של נזק או תועלת אלקטורלית לחשוד "פוליטיקאי" , בעת שסבור שהגיע "הזמן" להחליט בעניינו ?, למה צריך מנדלבליט לבדוק אם להחליט לפני בחירות , או אחרי בחירות ? , האם עצם "בדיקה" מסוג כזה , אינה "התערבות פוליטית" , הלפרין ?. תראה מה קורה עכשיו , הלפרין , אם יחליט לפני בחירות , יאמרו תומכי נתניהו שזו "התערבות פוליטית" , ואם יחליט אחרי בחירות , אז יאמרו מתנגדי נתניהו שזו "התערבות פוליטית" , הלא כן ? . בקיצור , היועמ"ש צריך להחליט בלי קשר בכלל לסדר יום פוליטי של זה או אחר , אלא רק בעת שהגיע להחלטה .
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
שלמה, אתה מקשיב רק לעצמך.
  ה.א   7/02/19 14:30
שלמה, אתה מקשיב רק לעצמך. איש לא יכתיב ליועץ המשפטי לממשלה מתי לקבל החלטות. אני התייחסתי לתזמון ותכן ההודעה על ההחלטה. כפי שהסברתי, אם ההודעה תפורסם לפני הבחירות קרוב לוודאי שהבחירות תשפענה משמעותית על תוכן ההודעה, ואם ההודעה תימסר לאחר הבחירות אין שןם סיבה שבעולם שהבחירות תשפענה על ההודעה. ומאחר שתוכן ההודעה הוא בעל חשיבות מרובה, ראוי לדחות את ההודעה עד לאחר מועד הרכבת הממשלה הבאה על מנת לנטרל את השפעת הבחירות על תוכנה של ההודעה.
כתוב תגובה ל- ה.א
כנראה לא הבנתי אותך , הלפרין
  שלמה המגיב   7/02/19 15:53
נראה לי שהתובנה שלך , כפי שהסברת אותה בפשטות בתגובתך כעת , היתה צריכה להיות מוסברת באופן פשוט יותר במאמר. אני מבין שאין מחלוקת ביננו , שהיועמ"ש לא צריך בכלל להתחשב , בהיבט העקרוני ( פורסם בתיקשורת שעורכי דינו של נתניהו , יפנו לבג"צ , כדי לאלץ את היועמ"ש לדחות את הודעתו ) , בשום סדר יום "פוליטי" של חשודים כולשהם , ועל ההשפעה על האלקטורט , כן או לא , ואני אופתע אם בג"צ יענה לעתירה , באשר עצם הדרישה של נתניהו ותומכיו , שהיועמ"ש "יקח בחשבון" את הבחירות המתקרבות כפרמטר לתיזמון החלטות כולשהן שלו , הינו התערבות "פוליטית" פסולה לטעמי. נ.ב. יש הטוענים שאם היועמ"ש כבר החליט להגיש כתב אישום נגד נתניהו , בעבירות חמורות מאד ( ואין לי מושג אם כך יחליט ) , לדוגמא כפי שפורסם בתיקשורת שהיטיב עם אלוביץ במאות מיליוני שקלים , כנגד קביעות מומחי משרד התיקשורת , רק כדי שאלוביץ יפעל לסקירה אוהדת עבורו בוואלה , והיועמ"ש ידחה החלטה כזו שכבר גובשה אצלו , לאחר הבחירות , זו החלטה ( דחית הפירסום) "פוליטית" פר אקסלנס , והיא ממש נועדה להטעות את הציבור העומד לבחור באדם עם "שק" כזה על ראשו.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
ממשיך להקשיב רק לעצמך
  ה.א   7/02/19 16:41
שלמה, אתה ממשיך להקשיב רק לעצמך. איש לא יכתיב ליועץ המשפטי לממשלה מתי לקבל החלטות. אני התייחסתי לתזמון ותכן ההודעה על ההחלטה. כפי שהסברתי, אם ההודעה תפורסם לפני הבחירות קרוב לוודאי שהבחירות תשפענה משמעותית על תוכן ההודעה, ואם ההודעה תימסר לאחר הבחירות אין שןם סיבה שבעולם שהבחירות תשפענה על ההודעה. ומאחר שתוכן ההודעה הוא בעל חשיבות מרובה, ראוי לדחות את ההודעה עד לאחר מועד הרכבת הממשלה הבאה על מנת לנטרל את השפעת הבחירות על תוכנה של ההודעה.
כתוב תגובה ל- ה.א
אני הבנתי , אך לא מסכים איתך
  שלמה המגיב   7/02/19 19:47
אני מתנגד עקרונית , לקשור בין החלטות של מערכות האכיפה לסוגיהן , בכל סיטואציה "פוליטית" , כן בחירות , לא בחירות , ואם לדעתך יש קשר לעניין זה על "תוכנה של ההודעה" , זה גם לא בסדר מבחינתי וראוי שזה לא "ישפיע". היועמ"ש צריך לנטרל עצמו לחלוטין מנושא הבחירות הקרבות , ולעשות מה שהחליט לעשות באופן זהה ( "תוכנה של ההודעה" ) למה שהיה עושה אם הבחירות היו מתקיימות במועדן ( נובמבר) ולא היו מקדמים אותן לאפריל וזה הכל.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
אוטופיה אחי אוטופיה
  ה.א   7/02/19 20:18
יצמחו לי שערות על כפות הידיים אם תפורסם טיוטת כתב אישום על שוחד כאשר המתת הוא עיתונות מלטפת ערב הבחירות כאשר כל מערכת המשפט אמורה לדעת שעיתונות טובה איננה טובת הנאה כלל.חלק משמעותי משיקולי התביעה הוא אמון הציבור במערכת, ואם תפורסם טיוטת כתב אישום מופרכת ערב הבחירות, הלך על כל מערכת אכיפת החוק במדינה, וטיפת האמון שנוצרה בהם תלך לאבדון. על מערכת האכיפה לשקול את כל השיקולים והתעלמות מתאריך הבחירות והשלכתן הוא התעלמות מפיל בחדר.
כתוב תגובה ל- ה.א
אתה טועה בגדול , הלפרין
  שלמה המגיב   7/02/19 22:19
עיתונות טובה , יכולה בהחלט להיות מוגדרת כטובת הנאה שוחדית , חד משמעית , וזאת בתנאי שניתן להוכיח , שניתנה באופן ישיר לעובד הציבור , שנתן עבור כך בתמורה באופן ישיר , הטבה למשחד ( ההטבה הרגולטורית ). נו , אם יש לדוגמא , הקלטה של מו"מ ישיר כזה של תן וקח , בין אלוביץ לנתניהו ( או לשרה כשליחה של נתניהו ) , כמו בפרשת נוני מוזס , אז זה לא שוחד ?.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
עיתונות טובה איננה טובת הנאה
  ה.א   8/02/19 00:44
ואם היא טובת הנאה - כל פיסת עיתונות טובה מאז שחוקק חוק שירות ציבור (מתנות) היא מתנה ועל איש הציבור לשלם שוויה לאוצר.
כתוב תגובה ל- ה.א
אתה לא "נסחף" קצת , הלפרין
  שלמה המגיב   8/02/19 11:55
בלי קשר מה דעתי האישית , ובהנחה שאתה לא משפטן , ובודאי לא משפטן "בכיר" , האם אתה מתיימר להבין יותר טוב מבכירי המשפטנים במערכת התביעה במדינה ( וגם הבכירים לשעבר במערכת התביעה והמשפט בישראל !) , האם "עיתונות טובה" הינה טובת הנאה , בהקשר לעבירת השוחד , כן או לא ? . נ.ב. אם קביעתך (!) שעיתונות טובה אינה שוחד , אז בשביל מה שכר נתניהו במחירים עצומים את מיטב עורכי הדין במדינה , כאשר יכול לקחת איזה עורך דין בשקל , שינמק וישכנע בטיעונים שלך , שעיתונות טובה אינה טובת הנאה ולכן לא יכולה להיות כאן עבירת שוחד , ובית המשפט יקבל בודאי את הטיעון "החזק" הזה שלך , ויודיע שאין בכלל צורך להשיב על האשמה , ויזכה את נתניהו והוא לא צריך לדאוג בכלל , כי יש לנו יועמ"ש , פרקליט מדינה ופרקליטים בכירים מטומטמים , ולא מבינים מה שהלפרין מבין ?. נו , זו התובנה שלך בפרשה , הלפרין ? . "אין כלום ולא היה כלום" , ואין צורך לנתניהו בכלל לדאוג , ובטוח שאם יוגש כתב אישום על שוחד בפרשת בזק , אז אין לך ספק שהוא יזוכה ? . טוב , אם אני הייתי היועץ למשפחת נתניהו , לא הייתי ממליץ לבנות על הפרשנות "המשפטית" החובבנית הזו שלך , הלפרין , ולנסות ללכת בכיוון של ניתוק "הקשר הישיר" בין העיתונות הטובה שקיבל נתניהו מאתר וואלה , ובין ההחלטות הרגולוטוריות שהחליט נתניהו , שהיטיבו עם בזק במאות מיליוני שקלים. אני מאמין שהטקטיקה שלי , עדיפה על שלך , הלפרין , כדי להוריד את "השק" הזה מעל הגב של נתניהו.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
אני ורבים סבורים שאיבדו את
  ה.א   8/02/19 15:10
אני ורבים סבורים שהם איבדו את שיקול הדעת, המאבק באסכולה המצמצמת אותם לפינה לה הם ראויים, סינוור אותם והם מסכלים. זה היה עם ריבלין (ברח ולא התמודד) עם נאמן, עם חיים רמון, ועם אחרים.
כתוב תגובה ל- ה.א
"איבדו את שיקול הדעת" ?
  שלמה המגיב   8/02/19 19:00
זהו הלפרין ? זה הסברך ? , כל בכירי מערכת המשפט בישראל "איבדו את שיקול הדעת " ומוכנים "להסתכן" בהגשת כתב אישום חסר בסיס וחסר סיכוי להרשעה נגד ראש ממשלה מכהן , כאשר מבינים מן הסתם , שהוא יזוכה בבית משפט ?. נו , והרמזים שלך להוכחת "חוסר שיקול הדעת" לגבי פרשות ריבלין , נאמן ורמון , הם מניפולציה והטעיית הקוראים במכוון , או חוסר ידע , או שניהם ביחד , כאשר אף אחד לא "תפר להם תיקים" , כי נגד ריבלין נסגרו התיקים "ע"י אותם "חסרי שיקול הדעת" ( בחקירת הקשרים שלו עם הקבלן אפל ) , ונגד נאמן הוגש כתב אישום בגין תצהיר כוזב בצדק , כי התצהיר היה כוזב , ורק במשפט עצמו "צץ" פתאום עד הגנה , סטאג'ר במשרדו של נאמן שלקח את התיק על עצמו ןטען שהוא זה שניסח את התצהיר "הלא מדוייק" והטעה את נאמן שחתם על התצהיר "בלאנקו" , ועקב כך זוכה נאמן ולא נרמז אפילו ע"י השופטים ,שלא היה מקום להגיש כתב אישום. ונגד רמון הוגש כתב אישום שהסתיים בהרשעה בבית משפט , אז איזה "תפירת תיק" , או "חוסר שיקול דעת" אתה רואה בפרשות נאמן , ריבלין ורמון ? מה אתה מנצל את חוסר הידע של הקוראים בפרשות אילו , כדי לנסות להוכיח את התובנה המוזרה שלך , שכל בכירי מערכת התביעה במדינה "איבדו את שיקול הדעת" ורק הלפרין מבין יותר טוב מהם את יסודות עבירת השוחד עפ"י ניסוחה בחוק !!!. טוב , במידה ויוגש כתב אישום נגד נתניהו והוא יורשע , אזי אתה תטען שגם השופטים "איבדו את שיקול הדעת " וגם הם לא מבינים את החוק , ואתה מתחיל להיסחף לסגנון של עו"ד משגב כאן באתר , ואני מניח שאתה מבין למה אני מתכוון. תהיה לי בריא הלפרין ושבת שלום.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
חיוך או מחמאה אינם מתת
  ה.א   8/02/19 21:40
חיוך או מחמאה אינם מתת, כנ"ל עיתונות טובה. ניר הלקמוס לטובת הנאה של איש ציבור הוא חוק שירות ציבור מתנות - וכאשר איש הציבור לא נדרש לשלם על עיתונות טובה לאוצר המדינה - ודאי וודאי שאין בעיתונות טובה, טובת הנאה לעניין שוחד. האם ייתכן שמאות אלפים של "טובות הנאה" מסוג עיתונות טובה ניתנו לאורך השנים ואיש לא שם לבך ולא גבה את שווין על פי חוק המתנות?, ןאם אף אחד לא נדרש לשלם, מדוע היה על נתניהו לחשוש בי הדבר אסור? האם ייתכן שפתאום כאשר נתניהו מקבל קמצוץ של עיתונות טובה, אומרים שזוהי מתת שוחד?. שלמה אין צורך להיות משפטן על מנת להסיק שמשהו מאד לקוי באופן החשיבה של ראשי מערכת אכיפת החוק, והליקויים האלה מורידים אותם ממסלול השכל הפשוט והישר, לטעמי. אני מאד מקווה שעם ישראל יאמר דברו בבחירות על אפם ועל חמתם של מסכלי נתניהו.
כתוב תגובה ל- ה.א
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il