s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
איפה היה הימין כשהשמאל הקים את הבית הלאומי
מאת: ד"ר רבקה שפק ליסק  |  17/02/2019
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
הכותבת מתבלבלת. השמאל שהיה
  בני בנקר   17/02/19 15:30
לו חלק מכריע בהקמה ובניית המדינה לא קיים היום. אם היה קיים הוא היה באגף החברתי של הליכוד,אין שום דמיון בין השמאל של היום,שמכונה בסגי נהור "המחנה הציוני" לבין השמאל שהקים את המדינה.
כתוב תגובה ל- בני בנקר
2
הקים את המדינה ?
  ארי כספי   17/02/19 16:28
מי שמדבר על השנאה לשמאל , רצוי שיידע כמה עובדות. עוד לפני הקמת המדינה, היה זה ה"שמאל" שהטיף לשנאה של כל מי שחשב אחרת. למזלו הרב, רצח ארלוזורוב גרם לכך שה"ימין" איבד מכוחו לפני שהיה לו סיכוי לעמוד בראש ההסתדרות הציונית. את הסיסא "בלי חרות ומקי" קבע מנהיג השמאל - הפרנואיד הידוע דוד בן גוריון. את הסגרת אנשי ניל"י לתורכים ורצח דה האן ביצעו אנשי ה"שמאל" . את רציחת נוסעי אלטלנה ביצעו אנשי השמאל. את הריקבון בצה"ל שהתבטא במינוי מפקדים כלומניקים ע"ח חיילים שלחמו במלחה"ע עשו מנהיגי ה"שמאל". מי שהסתירו מהציבור את השואה, חילקו סרטיפיקטים לעליה לאנשי שלומם, ניסו להנהיג עליה סלקטיבית ועוד היו מנהיגי ה"שמאל". את הפנקס האדום ע"מ לקבל ג'ובים הנהיג ה"שמאל". את ההתפלגות בתנועה הקיבוצית אי אפשר לשייך ל"ימין". מי שמנעו שלום עם ירדן כנ"ל. זוהי רשימה חלקית מאוד.
כתוב תגובה ל- ארי כספי
ועוד הרבה הרבה פשעים
  שםלי   17/02/19 18:17
ועוד לא אמרנו כלום על הסזון, על הסגרת אנשי אצ"ל ולח"י לבריטים. על המשך קיפוח כל מי שאינו חבר המפלגות הנכונות בכל עמדה ועבודה.
כתוב תגובה ל- שםלי
אל תעשה לחברך מה שעשו לך
  רבקה שפק ליסק   18/02/19 11:40
נכון, אבל, עברו מאז 70 שנה ואנו חיים בחברה דמוקרטית. האנשים של היום אינם האנשים של פעם. מן הדין שתחול התקדמות ביחסים פוליטיים. שנאה בתוך חברה היא גורם הרסני. ואחרי הכל- למרות הכל- הם הקימו את הבית הלאומי והמדינה. אסור לשכוח את זה ואסור לעשות דה- לגיטימציה ליריב פוליטי. יש חילוקי דעות וזה לגיטימי.
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
לשיטתך מה שהשמאל עשה ועושה
  שםלי   19/02/19 08:56
כלומר לשיטתך מה שהשמאל עשה וממשיך לעשות מזה יש להתעלם, כי רק להזכיר זאת זו השנאה. ברור באיזה בית מדרש את גדלת. בזה של צביעות האין קץ. אסור למשל גם להזכיר שחבריך בשמאל גם חיבלו בהתישבות הרויזיוניסים גם הפקירו במלחמת העצמאות למשל את משמר הירדן. סליחה עצם האיזכור זו השנאה.
כתוב תגובה ל- שםלי
שום דבר עקרוני לא השתנה
  שום דבר   19/02/19 14:22
השמאל ממשיך בדרכו הנלוזה מלפני 70 שנה, רק שיכלל את השיטות כדי להתאים אותן למאה ה-21. אנחנו לא מטומטמים וזוכרים היטב מי הביא עלינו את אוסלו, את האינתיפאדה שאחריו, ואת פיגועי הזוועה היומיומיים. המדינה לא מעניינת את השמאל, וגם הדמוקרטיה לא מעניינת אותו – מעניין אותו רק השלטון, כדי שיוכל לתגמל את הטפילים שלו על חשבון תקציב המדינה (אנשי תקשורת, שופטי בג"ץ, מרצים באוניברסיטה, אומנים חסרי כישרון ועוד ועוד). לכן הוא שם מקלות בגלגלים של המחנה הלאומי ומשתיל את אנשיו בעמדות כוח שמאפשרות לו להפריע למחנה הלאומי לממש את המדיניות שלו שזכתה בקולות המצביעים בבחירות. כיוון שהשמאל מעוניין רק בשלטון, הקנוניה הבינלאומית למחיקת מדינת ישראל קונה אותו בכסף. הכסף של מדינת קטר, אנטישמים למיניהם, השוק האירופי והמפרנסים של המפלגה הדמוקרטית בארה"ב משמן את החתרנות הפנים-ישראלית: משלמים ל"יהודים הנכונים" ומגייסים אותם למלאכת החתרנות שמטרתה לפורר את ישראל מבית ולהמיט עליה מדינה פלסטינאית ג'יהאדית. לא המדינה מעניינת את רודפי הבצע המושחתים האלה אלא השוחד: קריירות ומצנחי זהב, ארגונים מרופדים בכסף, נסיעות בעולם, ועידות שבהן הם מופיעים כגיבורים, פרסים, ועתיד כלכלי להם ולילדיהם.
כתוב תגובה ל- שום דבר
קשה למנות את כל פשעי השמאל
  מנסה משהו   19/02/19 13:59
אבל ננסה להתחיל לפחות: רצח יוסף לישנסקי (איש ניל"י) בהוראת יוסף נחמני (איש "השומר"); רצח ישראל דה-האן בפקודת ה"הגנה"; הסגרת לוחמי מחתרות "ימניות" לבריטים; עינויים של לוחמי מחתרות "ימניות" במרתפי ה"הגנה"; עמידה מנגד כשיהודים נרצחים בשואה, כדי שלא יגיעו לארץ יהודים מהסוג ה"מיותר"; שבירת עצמות למתנגדים פוליטיים בידי פלוגות "הפועל" של אבא חושי; רדיפה של חברי אצ"ל; ירי על ספינת יהודים ("אלטלנה") שהביאה נשק לארץ; התנקשות בחיי השר פנקס (עמוס קינן); שימוש בש"ב (לימים השב"כ) על ידי בן-גוריון נגד מתנגדים פוליטיים; הקמת תאי ריגול במערכת הביטחון על ידי יעקב חזן; הכנת מחסני נשק בקיבוצים כתשתית למחתרת אלימה למקרה שהימין יעלה לשלטון; תמיכה באויב הערבי (אודי אדיב, משה סנה, זאב אבני, ישראל בר, מרדכי ואנונו) ושיתוף פעולה עם אויבי ישראל נגד יהודים שהם יריבים פוליטיים (תמיכה ב-BDS ובחרמות נגד יהודים); הסגרת מוכרי קרקעות ערבים לרוצחיהם (עזרא נאווי) והלשנה לאנטישמים בחו"ל על פעולות של מדינת ישראל; פציעת חיילי צה"ל על ידי אנרכיסטים שמאלנים בבילעין.
כתוב תגובה ל- מנסה משהו
אל תעשה לאחר מה שעשו לך
  רבקה שפק ליסק   18/02/19 09:25
אתה צודק. השמאל עשה דה- לגיטמציה לימין. אבל, האם זה מוצדק שהימין כעבור 70 שנה יעשה לאחרים מה שעשו לו? זה לא אותו דור- זה לא אותם אנשים וזה מכוער ביברה דמוקרטית
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
ההגיון וחוש המידה/צדק שלך
  שםלי   21/02/19 06:29
לפי השיפוט שלך - מה שהשמאל עשה אז עשה ומה שהוא ממשיך לעשות הס מלהזכיר. אבל אבל אסור לימין, למי שזכורים ומודעים לסבל להרס שהשמאל גורם לומר או אפילו להזכיר זאת, כי זאת הסתה/השנאה. לשמאל מותר הכל לימין אסור אפילו למחות. יופי! המשיכי את נהדרת!
כתוב תגובה ל- שםלי
שחלקה הזיות רביזיוניסטיות.
  רשימה הזויה,   19/02/19 11:03
עם זאת, כמו שכתב פעם נכון יוסי שריד - הרביזיוניסטים לא המציאו כלום. אין עוולה, רשע ופשע, שלא נולדו במפא"י. השמאל הציוני מעולם לא היה שמאל, אלא הוא ימין לכל דבר ועניין, מאז ראשית הציונות ועד היום.
כתוב תגובה ל- רשימה הזויה,
3
השמאל של אז
  באום   17/02/19 18:28
אכן היה קטר ששעט להקים מדינה אבל האם רק הוא הקים את הבית הלאומי? ממש לא.הוא עשה הרבה רוח,הוא כתב את ההיסטוריה,הוא גיבש את תוכניות הלימודים בבתי הספר,הוא שלט באמצעי התקשורת,בתרבות על כל מרכיביה,הוא שלט בוועדי העובדים,הוא שלט על הכספים ומי שרצה טרקטור היה צריך להיות מאנשינו ובקיצור,הוא ישב על כל שיבר אפשרי.לא פלא שנוצר הרושם שהוא הקים את המדינה לבדו וכל השאר עמדו והסתכלו.אבל המציאות היתה קצת שונה.העליה הראשונה היתה מורכבת מכולם ורק לא מאנשי שמאל,גם אלה שיצאו מהחומות של ירושלים והקימו את השכונות הראשונות של ירושלים היו דתיים.השיטה של הישוב האוטונומי על מוסדותיו,ועדותיו ו”התקנון” הומצא על ידי אנשי ”מאה שערים”,יואל משה סלומון אימץ את השיטה בפתח תקווה וזו השיטה שישוב מוקם בארץ עד היום.אנשי העלייה השנייה לא היו באים לארץ אם לא היו פה מושבות שלא היה שום קשר בינם לבין שמאל.ויותר מאוחר,חצי מהישוב לא היה בכלל בשמאל,אז מה עשו כל אותם אנשים,גירבצו?לא,הם בנו,ויסדו,והקימו מפעלים,עסקים,חנויות וכל דבר אפשרי.אז נכון שלא כתבו עליהם שירים כמו על החקלאים בשדות העמק אז מה זה אומר,שהם לא הקימו מדינה? אבל לזכותו של השמאל יאמר שהם הקימו עוד מדינה.מאז 77 ובעיקר בעשור האחרון הם עמלים נואשות באותו הלהט הישן והטוב להקים מדינה מדומיינת והם די הצליחו כי בחו”ל למשל מכירים בעיקר את המדינה המדומיינת שהשמאל הקים ודואג לשווק לכל דורש.ובמדינה המדומיינת המצב נואש,יש דיקטטורה,סותמים פיות,אפרטהייד,פילוג בעם,שבר נוראי,כאוס מוחלט,אנשים מגולגלים בתוך נייר עיתון,רכבות שיורדות מהפסים, אוניות שנטרפות בלב ים ובראש המדינה הזו עומד שליט אכזר ונהנתן שאפילו הנייר לא יכול לסבול את שמו.ועל כך מגיע שאפו לשמאל.להקים שתי מדינות בתוך מאה שנים זה יותר מפרס נובל,זה כבר ”דב הזהב”, לפחות על פי הרעש שעושים מהפרס הזה שכנראה הומצא במיוחד עבור הקולנוע הישראלי.
כתוב תגובה ל- באום
4
לשים את כל השמאל בחבילה אחת?
  רבקה שפק ליסק   18/02/19 15:30
להפוך חלק לא מבוטל מהעם שהוא שמאל לבוגדים זה אנטי- דמוקרטי. אסור לעשות דה- לגיטימציה לחלק ניכר מהעם שעובד, משרת בצבא, משלם מסים ולהפוך אותו, את השמאל, למילה נרדפת לבגידה. השמאל מתחלק ל: מפלגת העבודה מרץ שמאל אנטי- ציוני אי אפשר לשים את כולם בחבילה אחת.
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
כולם בחבילה אחת
  באום   18/02/19 19:12
משום שהשמאל ”השפוי” לא יוצא כנגד מעשיו של השמאל ”הלא שפוי”.אירגוני שמאל שמטרתם היחידה היא לחסל את הציונות ולהפוך את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה,המשתפים פעולה עם אירגונים עוכרי ישראל מחו”ל במוצהר ואף ממומנים על ידם,לא זוכים לביקורת מצד השמאל השפוי אלא להיפך,השמאל השפוי מעודד אותם וקורא לימין השואף לחסל אירגונים אלה,פאשיסטים ומחריבי הדמוקרטיה.מי שרוצה להיקרא שמאל ציוני שפוי פשוט חייב להוכיח את זה במעשים ולא,הוא מצרף עצמו לשמאל הבלתי שפוי.חלק גדול מהשמאל השפוי אפילו לא מודע לזה שהוא משמש כאדיוט שימושי בידי שונאי ישראל ולכן הוא קורא לעצמו שמאל שפוי.הוא לא.למעשה,כל השקפת עולם שהיא שמאלה מהליכוד,היא השקפת עולם לא שפויה המסכנת את העם היהודי היושב בציון ולכן לא יכול להיות שמאל שפוי אם הוא מחזיק בדעות ובהשקפת עולם לא שפויה.ליצור מדינה פלסטינית בלב הארץ שני סנטימטר מנתב”ג ועוד על ההרים,זה דבר לא שפוי ומי שמצדד בכך,הוא לא שפוי.נורא פשוט.
כתוב תגובה ל- באום
אתה טועה: השמאל אינו אחיד
  רבקה שפק ליסק   19/02/19 08:30
אתה טועה. לשמאל הציוני של מפלגת העבודה אין כל השפעה על השמאל האנטי- ציוני ואפילו לא על מרץ. האם לימין יש שליטה על הימין הקיצוני ועל נוער הגבעות ותג מחיר? הגישה שלי:כיבוד מיגוון דעות במסגרת המפלגות הציוניות ללא דה- לגיטימציה יש לנהל ויכוחים ענייני ולא לפסול אנשים בהדבקת תווית של שמאל=בוגד . גנץ היה רמטכ"ל.נתניהו אמר עליו שבחים בטקס הפרידה ופתאום זורקים אותו מחוץ לגדר?
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
העניין הוא לא אם
  באום   19/02/19 12:48
לשמאל הציוני יש השפעה על השמאל הלא ציוני,העניין הוא מדוע השמאל הציוני לא משתתף במאבק כנגד השמאל הלא ציוני ורק נאבק נגד הימין כאשר הוא מנסה להאבק נגד השמאל הקיצוני.הימין נאבק נגד המעשים הלא חוקיים של הימין הקיצוני,משמיע קולו, יוצר מסגרות שיקלטו את הגורמים מקרב הימין הקיצוני שעלולים לעבור למישור הפלילי וגם מכיר בזכותה של מערכת החוק לטפל בגורמים הפליליים מתוכם אבל הוא מכיר בזכותו של הימין הקיצוני ליישב את כל הארץ כי זו היא השקפת העולם של הימין.אבל כאשר אירגוני השמאל הלא ציוני מסיתים את הפלסטינים,יוצרים מהומות בכוונה,משלמים כסף למתפרעים,מפריעים לחיילי צה”ל בשמירה על הבטחון של כולנו,מפיצים שקרים בעולם ומוכרים שם בכסף מלא סיפורים מפוברקים על ישראל ועוד ועוד פעולות שבין השאר גורמות לאבדות בנפש משני הצדדים ואי אפשר לדעת למעשה לכמה הרוגים ופצועים אירגוני השמאל גרמו,השמאל הציוני שותק,לא מזיז אצבע אבל פותח את הפה כנגד הימין שדורש פעולה כנגד אותם אירגונים.עכשיו אל תספרי לי שלא כל השמאל זה מקשה אחת כי הוא כן,במודע או שלא במודע.כאשר אילנה דיין העזה להעלות תוכנית שעסקה בפשעי השמאל הקיצוני,השמאל כמעט סקל אותה באבנים ויותר היא לא תחזור על הטעות הזו.בנוגע לאי לגיטימציה לשמאל או לאישים בשמאל אז לא זכור לי שהערת אי פעם לאי לגיטימציה שהשמאל במשך שנים ארוכות מאד עושה לימין, למנהיגי הימין ובעיקר לנתניהו.גילגול העיניים של אנשי השמאל והתייצבות בעמדת ”הקוזק הנגזל” לא עושים את העבודה משום שהשמאל משתמש בהם כל הזמן ויותר מדי זמן.הגיע הזמן שהשמאל יבין שאין לו שום פריבילגיות יתר על הימין וכלים שהשמאל משתמש בהם ישמשו גם את הימין.לכן,גנץ שפעל למען הצבת משגרי טילים פלסטינים על גבעות השומרון בהיותו רמטכ”ל וזה גם מה שהוא מתכונן לעשות במידה והוא יהיה רוה”מ,יוכרז כלא לגיטימי משום שאלה חוקי המשחק שהשמאל קבע אותם עוד ב77 כאשר יצחק בן אהרון אמר ש”צריך להחליף את העם” וכך גם חושב השמאל היום.לרצות להחליף את העם פירושו אי לגיטימציה לעם וממילא התכחשות לשיטה הדמוקרטית.
כתוב תגובה ל- באום
דמיון שוא
  רבקה שפק ליסק   19/02/19 17:28
האם יש לך הוכחות או שזה פרי דמיונך? מה אתה יודע על הנעשה שם? אתה לא שם.
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
מה את יודעת
  באום   19/02/19 18:20
מה נעשה שם? ככלל,דמיון שוא מטיחים במישהו כאשר ניגמרים הטיעונים והעובדות מבלבלות.אפשר להתעלם מהעובדות אבל השיטה הזו הביאה את השמאל לפשיטת רגל.
כתוב תגובה ל- באום
אין לך מושג ירוק
  רבקה שפק ליסק   20/02/19 09:20
הגענו לשלב ההשמצות האישיות. אין כל השפעה למפלגת העבודה על מרץ ובוודאי שלא על השמאל האנטי ציוני. נא לחדול משטויות
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
אני כותב בעברית די
  האום   20/02/19 13:22
ברורה וכתבתי שזה לא עניין של השפעה,זה עניין של הסכמה שבשתיקה עם מעשיו של השמאל הקיצוני.אם השמאל ”השפוי” היה יוצא כנגד פעולותיו של השמאל הקיצוני,היית צודקת ואני לא הייתי מעלה את הנושא אבל הוא לא יוצא נגד ומשום כך הוא שותף לשמאל הקיצוני.אלה הם פשוט עובדות.
כתוב תגובה ל- האום
לרבקה
  מוטקה ה.   21/02/19 17:04
את מתעקשת לטעות ולהטעות. כמעט כל מי שכיהן בכנסת מטעם מר"צ יצא ממפא'י; שולמית אלוני יוסי ביילין יוסי שריד להמשיך ? זה היה לא אחר מחיים אורון, מגדל החזירים מקיבוץ להב שהציע שמר"צ תחבור ל.......רשימה הסטאלינאצית המשותפת. די לזרות חול בעניים.
כתוב תגובה ל- מוטקה ה.
5
כולם ימין שהורג ערבים
  מהסמול ועד לימין,   19/02/19 09:38
למען ההגינות ראוי לציין, שהסמול הציוני (ימין בתחפושת שמאל עד היום) הצטיין הרבה יותר מהימין בלהרוג ערבים ולשלול מהם זכויות וחירויות.
כתוב תגובה ל- מהסמול ועד לימין,
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il