|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בעיתונים משתקפת לאחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום    מעין שקיעה לתוך אפתיה
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
דן מרגלית
דן מרגלית
אם עד כה ראוי היה להציג את איתמר בן-גביר כעבריין לשעבר הרי שעכשיו הוא בלי לשעבר    רק, לכאורה, לפי שעה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
צנחנים פוליטיים
מאת: רפי לאופרט  |  23/04/2019
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
שתי הערות
  הירונימוס   23/04/19 11:51
1. הסגנון השקרי והתעמולתי הנפסד שלך מאד מקש/ה על התייחסות. הרשימה של גנץ לא באה "להדיח" ראש ממשלה אלא לזכות באמון הציבור ולבחור בראש ממשלה אחר. 2. הסגנון המטונף של מערכת הבחירות בא מצד ביבי והליכוד, החל משמוש בחללי צהל וכלה בהגחכת הכוויות של גיבור ישראל אמנון אברמוביץ. הטענה שזה בא אך ורק מצד המפלגנץ היא פשוט שקר אינפנטילי 3. ולעצם העניין, ניתן גם להגיד שהצטרפות סיטונית כזו של אנשי בטחון מהבכירים שבבכירים, מהעידית שבעידית (כולל ראשי שב"כ ומוסד) אינה אלא קול זעקה רמה של אנשים היודעים היטב ומבפנים את גודל הסכנה שבהמשך כהונת ביבי והימין.
כתוב תגובה ל- הירונימוס
תגובה שיקרית ומסיתה כמו חונט
  ירדנה   25/04/19 09:27
צודק הכותב בכל מילה... מדובר ברמטכלים כושלים שאין להם מושג מכלום ונכשלו בתפקידם ..גנץ הרי גאה בכך שהגן על האויב על חשבון הילדים שלנו והשתתף באזכרה למחבלים אפילו מבלי שהוזמן חונטת גנרלים שחגגה ניצחון עוד לפני שפורסמו התוצאות ..אלונהים שמר עלינו מפניהם ..האם גנץ האווז התנצל על כך שהשתתף בטקס למחבלים?
כתוב תגובה ל- ירדנה
האם חובה לנבל את הפה?
  אורי פ   25/04/19 12:42
אפשר להתנגד נמרצות לדעה מבלי להיות בוטה ברמות הבוטות שלך. אגב תוצאות הרמטכלות נמצאות בין היתר בהר הרצל, אזי להזכיר להם שהביצועים לא היו מי יודע מה.
כתוב תגובה ל- אורי פ
האם חובה לנבל את הפה?
  אורי פ   25/04/19 12:56
אפשר להתנגד נמרצות לדעה מבלי להיות בוטה ברמות הבוטות שלך. אגב תוצאות הרמטכלות נמצאות בין היתר בהר הרצל, אזי להזכיר להם שהביצועים לא היו מי יודע מה.
כתוב תגובה ל- אורי פ
על שמם של רפול בגין ושרון
  הירונימוס   25/04/19 16:23
החביבים עליכם רשומים כמעט 2000 קברים ועוד אלפי נפגעים, אלמנות ויתומים.
כתוב תגובה ל- הירונימוס
2
נשיאים ורוח וגשם אין...
  רפי לאופרט   24/04/19 15:34
ראשית, טעית. רשמת 3 הערות ולא שתיים. לא אחשוב לך זאת לעוון.
שנית, לא אדוּן איתך על סגנון. לבקרת הסגנון שלך נחוצה תזה שלימה.
שלישית, לא מצאתי בדבריך עובדה אחת הסותרת עניינית את מה שמופיע במאמר.
רביעית, אני עדיין מחזיק בדעה שכל מה שעשה גנץ במערכת בחירות זו הוא מסע להדחת נתניהו. כל מה שלא העלינו על הדעת בעבר כלגיטימי, שימש אותו ואת חבריו הפעם.
אברמוביץ' הוא בהחלט "דמות מופת" להוכחת ההיפך ממה שאתה טוען. הוא עוסק בזיהום האוירה הציבורית כבר שנים. פציעתו אינה שייכת לעניין; דבריו וסגנונו – בהחלט, כן.
"הגנציאדה" לא הניחה , בין היתר, למערכת המשפט לעשות את עבודתה כהלכה וביושר, וגם במהלך מסע הבחירות, נעשו על ידה ועל ידי תומכיה ניסיונות לקטוע את המהלך המשפטי התקין בטרם יגיע למיצויו ולהכריע במחלוקות עוד לפני הקלפי ובמקומה.
לא הבנתי את דבריך בעניין עובדי מערכת הביטחון לשעבר. בעיני יש כאן נושא של חוסר איזון שאיננו מקרי, ועל כן טעון וועדת חקירה ממלכתית.
חוסר האמון בפיקוד העליון הצה"לי, המסתמן בעקבות מערכת בחירות זו כשלוחה של האופוזיציה, העושה שימוש במעמדה הצבאי להדחת ר' ממשלה, משום שלא קיבל את דיעותיה ועמדותיה ואינו משרת את רצונותיה – במהותה עומדת על סף פוטש נגד ממשלה נבחרת.
זו איננה זעקה רמה, זו זעקתו של הקוזק הנגזל המתוסכל מכך שאין מניחים לו להוליך את העם בדרכו הנפסדת. בעיני אליטה מתנשאת כמעט כל אמצעי נראה כשר.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
למעט המקרה החריג של הגנרל
  בני בנקר   25/04/19 08:40
אייזנהאור,אין בשום דמוקרטיה מערבית ראשי צבא שרוצים לשלוט על מדינתם. אין לי ספק שזה מונע בעקר מהרצון לבודד את הצבא מהלכלוך הפוליטי,להשאיר את הצבא בקונצנזוס לאומי. מה שקרה עם כחול לבן והמעודדים ברק,מופז וההוא מהמניות לפני מלחמה,בסבירות גבוהה עלול להוביל פוליטיקאים בעתיד לבחירת גנרלים בינוניים,חסרי כריזמה לתפקיד הרמטכ"ל,כדי שלא יסכנו אותם בעתיד במגרש הפוליטי.
כתוב תגובה ל- בני בנקר
3
סידור עבודה
  משה מיכאל   25/04/19 10:31
פוליטיקה - סידור עבודה לכשלונות עיסקיים.
התנהלות ראשי כחול לבן אחרי שחרורם מצה״ל מעידים לצערי על שאר הקצונה בצה״ל. אולי הם לא כל כך מוצלחים. אולי הם הגיעו לדרגותיהם בכוח ההתמדה. אולי הם הגיעו לפיקוד הבכיר כי הם ״חושבים נכון״.
גם אלשייך מעיד על כך, הוא נחשב לעילוי בשב״כ עד שנחשפה ערוותו במשטרה.
כתוב תגובה ל- משה מיכאל
4
4 גנרלים ! אחד על סיר בדוכן !
  ישמעאל   25/04/19 13:16
התמונה היא של 4 שחושבים עצמם לגנרלים אחד מהם גנרל דרדס כתב במחנה [שלא בטוח שהשתחרר עם דרגות כלל .
כתוב תגובה ל- ישמעאל
5
סרן אחד נגד 4 רמטכ"לים.
  ‫אסף מדמוני‬‎   25/04/19 13:16
ארבעה רמטכ"לים, וליצן אחד. ואתם עוד עשרות אלופים, ראשי מוסד וראשי שב"כ. מול סרן אחד - בנימין נתניהו. כל אלה לא הצליחו לשכנע את העם בצדקת דרכם, ביושר כוונתם, ובהגינותם. ולהוכיח עד כמה הם מתאימים לשמש כהנהגת המדינה. לאוסף הדרגות אני מבקש להבהיר. אלפי נרצחי אוסלו רשום ע"ש השלומניקים הסהרורים רבין פרס ושאר הנכלולים. אלפי נרצחי ועשרות אלפי פגועי מלחמת יום הכיפורים רשום ע"ש השלומניקים המטומטמים. ובהם היצור האפלולי גנב העתיקות ובועל נשים משה דיין. כל שנותר לבעלי הדרגות לעשות. לאכול עוד שתי אוניות של תפוחי-אדמה. ונפגש בבחירות הבאות.
כתוב תגובה ל- ‫אסף מדמוני‬‎
6
6 רמטכ"לים בעלי דעה אחידה
  במבי   25/04/19 20:04
מזכירים את שופטי העליון שלא רצו שופטים חדשים בעלי דעה שונה . ואולי זו הסיבה שיש תקרת זכוכית למפקדים עם כיפה, שרק אחד פרץ אותה והוא עם דעת הרמטכ"לים. פעם חשבנו ש"חונטה" זה בדרום אמריקה. לא עוד.
כתוב תגובה ל- במבי
האמנם?
  רפי לאופרט   25/04/19 22:01
ששה רמטכ"לים אם דעות שונות בענייני צבא, הישגים בינויים בתפקיד הבכיר, אפס ניסיון פוליטי או קרוב לכך ודעה אחת בנושא יריבם האידאולוגי העולה על כולם.
קולקטיביות רעיונית למשעי ובעיה חמורה לתדמיתו של הצבא.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
7
אומנות הונאה עצמית
  יוסי מ.   26/04/19 09:03
מר לאופרט כמו פוליטרוק תקשורתי מסור, מערער על זכותו של אזרח, בטח אם היה רמטכל, התפקיד השני בחשיבותו בישראל, להכנס לחיים פוליטיים, במיוחד אם הם לא מצטרפים ל"ראש ממשלה מכהן". את לאופרט לא מענינת השאלה איך כל הצמרת הבטחונית של ישראל לזרועותיה השונות,כולם מתנגדים למדיניות שמשמעה סיפוח ומדינה דו לאומית שזה לאן ש"ראש ממשלה מכהן" לוקח אותנו. כפוליטרוק ותיק, פונה לאופרט אל מה שהוא ואדונו מזההים כעדר חסר בינה ודעת, שנוהה אחרי המנהיג יותר מתוך הכוונה לשינאת היריב מאשר כהסכמה מושכלת על דרכו הפוליטית. לאופרט לא מספר לעצמו בקול רם את מה שהוא,אפילו הוא מבין ויודע. אותו "ראש ממשלה מכהן" הוא גנב,משחד ומשוחד פלגן סכסכן ושקרן, שמוכן לעשות הכל ובכל מחיר(שאחרים ישלמו) כדי לחלץ את עצמו מהדין. כרגע יש יתרון לצד שלו, מתבסס בעיקר על החרדים שכל מטרתם היא כסף השתמטות ושמירת החברה הסגורה שבה יכולים עסקניה ורבניה לשמור על כוחם, ואלה הם בדיוק מי שמכרו את עצמם ואת אצבעות בוחריהם להסכם אוסלו. זה כדאי לזכור למרות שלאופרט רואה את הרמטכלים כאוייבים, עוד מעט כבוגדים.
כתוב תגובה ל- יוסי מ.
על הסגנון והערך הלוגי של
  רפי לאופרט   26/04/19 10:40
הדברים, לא אגיב, משום שאין לדברים ערך של ממש.
השאלה איננה באיזו נקודה בהירארכיה הציבורית עומד הרמטכ"ל. יש מעליו מי שבכיר ממנו ומוסמך ממנו להחליט. אין במקומותינו רמטכ"לים שלא טעו, חלקם טעויות גסות, והם חפים מביקורת.
רמטכ"ל איננו מדינאי ואיננו מנהיג לאומי. הוא מומחה צבאי ולעיתים רחוקות גם מנהיג צבאי.
כאשר על הפרק עומדת השאלה של אסטרטגיה לאומית, ציונית ומדינית - הרמטכ"ל איננו המומחה מספר 1, ונוכחו בכך לא אחת בהיסטוריה הישראלית.
כשרמטכ"לים מצביעים "בכמות" ולא באיכות, אינני רואה שום יתרון בדבריהם על דברי אנשים חושבים אחרים או מלומדים לא פחות מהם.
כאשר מחצית מהרמטכ"לים המבקרים את ראש הממשלה, הם "פליטי" הממשלים בראשם עמד ר' הממשלה ונטרים לו בגין כך איבה אישית, שיקול הדעת במקום שהאגו הולך בראש, נראה בעיני מפוקפק. ברור שאינני חסיד האידאולוגיה שהם מיצגים.
עד כה איש לא הוכיח שנסיגות פעלו לטובתנו, איש מהרמטכ"לים הנ"ל לא נימק את עמדותיו בנימוקים שונים מאלה של הפוליטיקאים הרגילים של האופוזיציה , וגם בהתאגדות המקצועית החדשה המכונה "כחול לבן" , אין שום חידוש מרנין לבד ממשקל הברזלים...
כאשר גרס התנ"ך שעם ישראל הוא עם סגולה, הוא לא התכוון רק לפחות ממחצית העם המיוצגת ע"י הרמטכ"לים שהתפקדו לגנציאדה.
אשר לתכונות האישיות של ראש הממשלה - עד סיום העלילה המשפטית המתנהלת סביבו אין מה להגיב על הדברים. זו השמצה מכוערת כל עוד האיש הוא בחזקת החפות.
אילו נבדקו פרשיות גנץ, לפיד, ברק, חלוץ ואשכנזי באותן מסרקות ברזל כאלה של נתניהו, אני סבור שהיינו רואים תמונה אחרת. אבל מערכת המשפט בישראל אינה נתונה לביקורת שיפוטית או אחרת...
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
גם האמת היא אופציה, מר לאופרט
  יוסי מ.   26/04/19 22:53
משום מה מר לאופרט אני לא מצליח להעלב מהערכתך (או אי הערכתך )את דברי. מקומו של הרמטכל בהיררכיה המעשית היא מקום שני,רק מתחת לראש ממשלה. משפטית הוא כפוף לממשלה דרך שר הבטחון,אבל מעשית הוא מספר שתיים במשקל ובחשיבות. ההסתכלות שלך על הרמטכל כעל פקיד היא מעניינת ומעידה על חוסר הבנה אמיתי איך מתנהלים הדברים בפועל. אין לי ספק שהיית מתאר אחרת את התמונה הנראית בעיניך, אילו היו רמטכלים או אפילו אחד שהולכים עם הצד שאתה מצדד בו. השיפוט שלך אותם הוא פוליטי וכך גם משקלו.***** אתה טוען שרמטכל אינו מדינאי ואינו מנהיג לאומי. כאן אתה טועה וגם מגלה חוסר הבנה, כנראה שגם הוא בגלל גישה פוליטית. הרמטכל, חלק גדול ממכלול פעולתו נושק ואף חופף לעניני מדינאות. הוא לא ראש עיר אלא ראש האירגון הגדול והחשוב במדינה. משתתף בישיבות מדינה וקבינט ושותף מלא לעיצוב מדיניות, גם כשהוא לא מסכים לה. הוא בפרוש מנהיג ברמה לאומית,מפני שצהל הוא לא צבא מתנדבים אלא צבא העם והוא חלק מהותי בעיצוב אנשים. כאן יש לך כנראה הבנה אחרת של המונח מנהיג לאומי, ואם תתעקש אסביר לך בהמשך,מה ועד כמה אתה לא מבין. ***** בכל שאלת עיצוב אסטרטגיה לאומית הרמטכל שותף לדברים אם כי אינו בעל זכות הצבעה,זו שמורה לממשלה אזרחית נבחרת. אם אתה חושב ,רק כדוגמא שהשפעת שרים זוטרים נניח קרא גמליאל וכץ(רק דוגמאות להמחשה) הם בעלי או שותפים לגיבוש אסטרטגיה יותר מרמטכל, אתה כנראה מבין עוד פחות. ***** הפרק המרכזי בתשובתך לא מכבד אותך והוא גיבוב של מרירות. נפרט. רמטכלים מתמנים לא על רקע פוליטי. הם הבחירה הטובה ביותר בתנאים המשתנים מזמן לזמן, והימים שבהם מינו רמטכל כי הוא מהמפלגה הנכונה עברו ואני לא חושב שהעשרה האחרונים יכולים להיות דוגמא לתיאוריה שאתה מנסה למכור. **** העובדה שרמטכלים ראשי מוסד ראשי שבכ שמונו על ידי נתניהו, כולם עד אחד אינם תומכי הקו המדיני שלו מעידה על כך שתפיסת המציאות שלהם שוללת את זו של נתניהו. זה לא עושה אותם צודקים אבל בטח לא טועים. כשראש ממשלה מציג רמטכל כמשוגע זה מעיד יותר עליו מעל הרמטכל ואני אשאיר לך להתבוסס בדבריו. כולם "נוטרי טינה"? עשרות ממלאי תפקיד ברמה של אלופים ראשי אגפים בזרועות השונות כולם "נוטרי טינה"??? אתה מקשיב לעצמך מר לאופרט לפני שאתה נעלב ??? אגב, אף אחד מהרמטכלים לא מחזיק באידיאולוגיה של נסיגות.זה שקר מבית מדרשו של נתניהו בפנותו אל עדר תומכיו. ***** שאלת המאזן הדמוגרפי, והרצון לשמר מדינה עם רוב יהודי מוצק וגם מה לעשות דמוקרטית, היא המדריכה אותם, ומשקל דעתם האישית והקולקטיבית אינה נופלת מזו שלך, והכבוד לעמוד במחיצתם בוויכוח הוא כולו שלך. אתה קורא למפלגה שקמה זה עתה וקיבלה מספר מנדטים זהה למפלגתו של רוהמ, "גנציאדה". נו כל אחד בונה את המצע שלפיו ישקללו את דבריו, וכאן מר לאופרט, אתה צריך להיות מודאג. ***** כאדונך, אתה מספר שהרצפה עקומה כלומר מערכת המשפט רודפת את נתניהו ואילו היתה הגונה ,לא היו נגדו חקירות. אשרי המאמין. אזכיר לך רק את המצוד נגד אולמרט שדבריו של היועמץ שמונה על ידי נתניהו, "לא נתיחס אליך כמו שהתיחסו לאולמרט..."אומרים הכל, ואילו היו מתיחסים לנתניהו כמו לאולמרט, הוא היה מזמן באותו מקום שבסוף יגיע אליו לבוש סרבל כתום, לא כי רודפים אותו אלא כי מסכת החשדות ותיקי האישום הם כאלה שרק אנשים מסוגך יכולים להתעלם מהם.**** בסוף בית המשפט יכריע,לא יעזרו תרגילים ונסיונות חקיקה והוא יתיצב לפני שופטים ושם ידברו הראיות והעדויות.***** עם ישראל הוא עם סגולה. כולו על כל חלקיו, אלא שכאשר הסנגר שלך(וראה
כתוב תגובה ל- יוסי מ.
המשך תגובה למר לאופרט.
  יוסי מ.   27/04/19 00:12
ההמשך למר לאופרט : ...עם ישראל הוא עם סגולה על כל חלקיו ומרכיביו מכל הקשת הפוליטית. מה שהסנגר שלך(וראה זאת כעלבון) אומר על יותר ממחציתו, אלה שלא נוהרים אחריו כעדר שהם "שמאלנים" כלומר בוגדים, משפיע עליך, לא על הצד שהרמטכלים ואנשי הזרועות השונים נמנים עליהם. מר לאופרט אני לא מתרשם מפוליטרוקים ומשרתים כמוך. כולכם תעלמו כשמחולל הקרע יעלם.
כתוב תגובה ל- יוסי מ.
בדרך כלל נהוג בעם סגולה שאין
  רפי לאופרט   27/04/19 12:44
הנחתום מעיד על עיסתו. נראה שאינך מסוגל לכך, ואף שבתחילה ניסית להיות קרוב לענייני ככל שהתקדמת תזה התרחקת מניקיון הכפיים. מה יהיה כאשר נתניהו יפסיק לכהן כראש ממשלה, עוד נראה. לא אצה לי הדרך. בינתיים אני מקווה שיספיק לעשות לא פחות ממה שעשה עד כה ואפילו יותר, ואשמח בשמחתו של עם הסגולה.
לדעתי אתה טועה בזיהוי המחנה שמייצג טוב יותר את עם הסגולה.

לעצם העניין;
את מה שהיה לי לכתוב כמאמר כתבתי ולא אחזור על הדברים. אתייחס למספר נקודות בהן טעית בהבנת הדברים שכתבתי או סטית מהם במכוון, אעשה זאת בכדי להעמיד דברים על דיוקם.
עמדותי נובעות כמובן מתוך אי ההסכמות שלי עם העמדות שאתה מציג. כאשר עמדות-המוצא שונות במהותן, אין טעם להתווכח אלא על היסודות, ללא שינוי בהם, לא יחול שינוי גם במסקנות. בכל הטיעונים שהעלית לא מצאתי שום דבר חדש, לבד מדגשים אחדים שגם בהם אנו חלוקים.
אינני מסתכל על הרמטכ"ל כפקיד(מהיכן לקחת זאת?) אלא כאיש מקצוע בתחום הצבאי. בשעה שהוא מכהן כרמטכ"ל בשירות הסדיר, הוא העומד בראש הצבא ומפעיל אותו תחת הנהגת הממשלה. דעותיו המקצועיות מנחות אותו בקבלת החלטותיו, אבל אינן בהכרח הדעות הטובות ביותר או הנכונות ביותר, לא בין אנשי הצבא ולא בין אסטרטגים שאינם אנשי צבא. המציאות האמריקנית מדגימה זאת מצויין.
איננו סבור שמינוי קצינים בכירים בצה"ל נקי מזיקה פוליטית, בין אם אתה מסכים לכך ובין אם לאו. אגב, זה היה המצב תמיד, אולם בראשית ימי המדינה, היה ברור יותר לעין.
אני מסכים שתפקידו "נושק" לנושאי מדיניות, אבל רק נושק. זאת ועוד, מדיניות איננה רק יחסים בינלאומיים. יש לה היבטים רבים נוספים, חלקם פנימיים וחלקם קשורים במערכות החוץ. בכל התחומים הללו יחד הרמטכ"ל איננו מומחה ואיננו מעצב מדיניות, וגם לא בשילוב שביניהם לבין הצבא. כאשר רמטכ"לים מנסים להיות מדינאים, לרוב הם גורמים נזק לא מובטל. השכיל להבין זאת טוב מכולם בן-גוריון עצמו.
רמטכ"לים אינם הבחירה הטובה ביותר במצב נתון, אלא הפשרה הנוחה ביותר בין הכוחות התומכים למתנגדים. אילו היה הדבר כפי שאתה כותב, בני גנץ לא היה רמטכ"ל אלא יואב גלנט. (הוא הדין גם במקרה דן חלוץ, לדעתי).
העובדה שרבים מבכירי מערכת הביטחון מחזיקים באחת משתי הדעות האפשריות בנושא הפתרון הנכון או הרצוי באיו"ש, נובעת מנוחיות אישית ומהשקפות עולם שלטעמי הן שגויות. בכל הפעמים שבהם נוסתה עמדתם הלכה למעשה, היא הביאה כשלים ושפיכות דמים.
יש לי ביקורת חריפה על התנהלותם האישית – את עמדותיהם החריפות נגד מדיניות הממשלה הם מבטאים רק כאשר הם מסיימים "בשלום" את תפקידם, מקבלים את הפנסיה היפה המגיעה להם ופורשים ל"עיסקי השעשועים" או "לעשייה לביתם". אם המצב אותו הם מבקרים כל כך קטסטרופלי, כפי שלפחות חלקם מציג תדיר את הדברים, אני מצפה שינהגו בהתאם.
אחת הדרכים לנהל דיון אבסורדי, הוא לשאול שאלה אבסורדית, ולענות עליה תשובה עוד יותר אבסורדית. לא אמרתי בשום מקום שכל מתנגדי נתניהו נוטרים לו טינה; מהיכן לקחת זאת?
סיפור המאזן הדמוגרפי הוא כבר מזמן איננו נכון מבחינה עובדתית. גבולות המדינה אינם מגדירים עצמם ככאלה באופן חופשי. נושא העלייה וההגירה מרצון הוא חלק מהתהליך הדמוגרפי האופייני לכל מדינה שמבקשת לווסת את מאזן הריבוי הטבעי שלה ואת תמהילו. הדבר קיים בכל העולם ואין סיבה שלא יתקיים גם כאן, אם נחוץ ובמידה שנחוץ. הטיפשות האולטימטיבית בעיני היא לוותר א-פריורי על הדרך הנכונה בשם אידאולוגיה הזויה ולבכות אחר-כך על התוצאות.
המפלגה שקמה זה עתה ("כחול לבן") איננה מפלגה. המרכיב
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
חלק ראשון לתגובתי
  מר לאופר   27/04/19 16:57
מאחר ואנחנו לא מכירים מר לאופרט, אספר לך בקצרה, שלגבי מי מיצג טוב יותר את עם הסגולה כנראה שאין תשובה נכונה ותשובה מוטעית וכל אחד עושה את שלו לטובת הענין. זה שמישהו, אתה במקרה הזה מחליט שאתה הצד הנכון זה בסדר אבל אתה יודע, זה לא מדעי ולא הכי רציני. יהללך זר ולא פיך, אמרו חזל ואתה אומר יהללך זר ואם לא,אז פיך. ****** אני לא מזלזל בכהוא זה באף צד. אני עצמי באתי מהצד שקורא היום לעצמו "המחנה הלאומי". הייתי חבר כנער בתנועת החירות ואח"כ גח"ל והליכוד, עד ימי שמיר כמנהיגו. מה שקרה אחר כך, עם נתניהו ולאן שהוא לוקח אותנו,זה סיפור אחר, זו תנועה אחרת ואין קשר בין השתיים,לא במוסר ולא בדרך ולא באנשים. האנשים בצד הזה של המפה הפוליטית לא פחות טובים ואוהבי עמם וארצם,מאלה שבצד השני,וגם לא פחות מר לאופרט, בטח לא כמו שנתניהו הרגיל אתכם לדקלם ואתם כעדר חסר רצון לחשוב, הולכים אחרי משנת הבלע הזו. זה שורש הענין מר לאופרט. לא השטחים ולא מי רוצה שלום יותר. אלו נושאים שלא עומדים על הפרק ובמצב הנוכחי אין מי שרוצה לסגת מהם או מחלקם, ואין זה עומד על הפרק, אפילו שנתניהו מסית אתכם לחשוב כך. בהינתן מצב שבו היה צד שני רציני ומעונין, היית רואה חלוקה אחרת בתכלית שעל השאלה כן או לא שטחים אבל היום זה לא רלוונטי, ולכן כשנתניהו אומר ש"הרמטכלים" רוצים נסיגה הוא משקר לכם ,אתם יודעים זאת ובכל זאת, מתעקשים לא לחשוב. אתה כן מתיחס לרמטכל כאל פקיד גם אם תנסה להתנער מכך. אם אתה טוען שהעומד בראש צבא העם הוא רק טכנוקרט ואיש מקצוע צבאי, אתה אומר פקיד.אני מנגד אומר מנהיג ומדינאי שני רק לראש הממשלה. זה הבדל אחד בין הגישות. נכון שאין נתק בזיקה פוליטית במינויים. אני מסכים שיש קשר אבל בטח לא ברמה ובעומק שאתה מצייר. עד מינויו של ברלב ואולי גם דדו , היה קשר ברור יותר והיתה זיקה שלא טרחו להסתיר. אני לא חושב שמאז, מינוי רמטכל היה רק אם הוא מאנשינו. יוצא דופן אולי היה יכול לקרות אילו רצונו של נתניהו למנות את אלוף אייל זמיר לרמטכל היה יוצא אל הפועל. למזלנו ליברמן מכיר את נתניהו וממש מנע ממנו במינויו של כוכבי. זמנו של זמיר עוד יגיע אבל לא כמינוי חצי פוליטי של נתניהו. בחירת רמטכל הטוב ביותר במצב נתון הוא מה שאתה קורא לו פשרה הנוחה ביותר, שנינו מבינים אותו דבר כל אחד וסגנונו.באשר לגלנט, מינויו היה בחטא (של אהוד ברק, שותפו של נתניהו אז) וביטול המינוי היה ,לפי נתניהו "מזל שעצרנו בזמן").זה מקרה חריג, ולא מייצג. לגבי חלוץ הוא מונה על ידי מופז ושרון ובדעותיו הפוליטיות היה אכן קרוב לליכוד, אבל ראה זה פלא, גם הוא לא מתומכי נתניהו והקו המדיני -צבאי שלו. מעניין. רק פעם אחת ניסתה ישראל את מה שקרוי נסיגה והמהלך מציב אותנו במשבר מול עזה. הוא כנראה לא הצליח אבל רק ההיסטוריה תספר מה היה מצבנו אילו צהל היה ממשיך להגן על 7000 מתישבים בתוך שני מליון פלשתינאים. צהל למעשה לא שלט ברצועה עוד לפני ההינתקות וגם אז היו טיפטופי קסאמים. עובדות חיים קשות, אך עובדות. ****** ראשי מערכות הבטחון, מגבשים את עמדותיהם על פי מה שהם רואים ולןמדים במסגרת התפקיד. אם מרביתם מגיעים למסקנה דומה, תוך שהם חפשיים לחשוב ללמוד לחקור ולהסיק זה צריך להגיד משהו. נתניהו מספר למחנה שלכם שהם "שמאלנים" משל היו בוגדים, ואני מציע לך להקשיב. להם, לא לו. ***** אין דבר כזה עמדתם נוסתה ולא הצליחה" ראשית כי לא הציעו שנית כי אין על הפרק שום הצעה וכנראה לא תהיה. האים אפשר להערך נכון יותר ולהתכנס לגושי ההתיישבות תוך שליטה בטחונית מלאה על כל השטח ושליטה על הירדן?? כנרא
כתוב תגובה ל- מר לאופר
חלק שני לתגובתי
  יוסי מ.   27/04/19 17:03
ראשי מערכות הבטחון, מגבשים את עמדותיהם על פי מה שהם רואים ולומדים במסגרת התפקיד. אם מרביתם מגיעים למסקנה דומה, תוך שהם חפשיים לחשוב ללמוד לחקור ולהסיק זה צריך להגיד משהו. נתניהו מספר למחנה שלכם שהם "שמאלנים" משל היו בוגדים, ואני מציע לך להקשיב. להם, לא לו. ***** אין דבר כזה עמדתם נוסתה ולא הצליחה" ראשית כי לא הציעו שנית כי אין על הפרק שום הצעה וכנראה לא תהיה. האים אפשר להערך נכון יותר ולהתכנס לגושי ההתיישבות תוך שליטה בטחונית מלאה על כל השטח ושליטה על הירדן?? כנראה שכן, מעניינת עמדת נתניהו כפי שתבוא לביטוי בעיסקת המאה. זכור את דברי אלה. התנהלות אישית אתה אומר, ואני אומר לך שכולם עד אחד אומרים את דעתם במלואה בפורומים הנכונים. המגבלות לא מאפשרות להם לצאת כל שני וחמישי לתקרשורת.אתה יודע ומבין את זה ולכן חבל על אמירת הדברים כנגדם. כשנושא אפשרות תקיפה באירן היה על הפרק עמדו כל ראשי המערכות ואמרו את דברם,ואפילו הצליחו למנוע מהלך שהיה יכול ללכת לכוונים קשים עם נשיא כמואובמה. את הפנסיות שלהם הם השיגו בדין, כשאחרים השתחררו וחיו חיים קלים יותר. קצת כבוד למי שבזכותם אתה ואני יכולים להתכתש ולהתווכח כאן.אני לא לוקח שום דבר לאבסורד ואמרתישמדבריך נגזר ונובע ת תפיסה שמתנגדי נתניהו נוטרים לו טינה אני חושב שזה נכון ואני חושב שלפלגן,שקרן, משחד ומשוחד שכל סביבתו גזרה קופונים מעיסקאות ביטחון וכנראה גם הוא מגיע יחס כזה. זה סובייקטיבי לחלוטין. המאזן הדמוגרפי בין הים לירדן מראה על שויון פחות או יותר. הריבוי הטבעי אצל הערבים גדול משמעותית מאשר אצלנו. בטווח של עשר עשרים שנה יהיה להם רוב ואם לא תהיה הפרדה מכל סוג שהו נהפוך למדינה דו לאומית על כל המשתנמע מכך אתה לא מסכים?? בסדר ,אלא שהדברים האלה הם עובדות וצריך להכיר בהם ולהערך לקראתם. מזלנו משמיים שהבאנו מליון עולים בשמות התשעים מרוסיה. בלחי זה היינו כבר היום מיעוט בין הים לירדן, ואם אין לך פתרונות מעשיים איך מביאים עוד מליון שניים בתקופת הזמן הזו, אנא התיחס למציאות והערך לקראתה. כחול לבן אכן אינה מפלגה במובנים הרגילים אלא מערך של שלוש מפלגות שמייצג כרגע את הזרם הפוליטי במרכז המפםה. זה גוש של כשלושים ארבעים מנדטים שמתפלג בכל בחירות בשמות אחרים אבל הוא קיים וכחול לבן היא המייצגת כיום ואולי תתארגן ותמשיך זה כאמור פחות חשוב כי מה שחשוב, שיש מליון במרכז שלא רוצים את נתניהו, ממש כמו הצמליון שהצביעו עבורו. אני מחלק את התגובה לשניים כי התוכנה קוטעת מעבר לגבול מסויים. אל החלק השני שלך אתיחס בנפרד. המאזן הדמוגרפי בין הים לירדן מראה על שויון פחות או יותר. הריבוי הטבעי אצל הערבים גדול משמעותית מאשר אצלנו. בטווח של עשר עשרים שנה יהיה להם רוב ואם לא תהיה הפרדה מכל סוג שהוא נהפוך למדינה דו לאומית על כל המשתמע מכך אתה לא מסכים?? בסדר,אלא שהדברים האלה הם עובדות וצריך להכיר בהם ולהערך לקראתם. לדעתי אתה לא רוצה מדינה כזו וגם לא אפרטהייד. מזלנו משמיים שהבאנו מליון עולים בשמות התשעים מרוסיה. בלי זה היינו כבר היום מיעוט בין הים לירדן, ואם אין לך פתרונות מעשיים איך מביאים עוד מליון שניים בתקופת הזמן הזו, אנא התיחס למציאות והערך לקראתה.***** כחול לבן אכן אינה מפלגה במובנים הרגילים אלא מערך של שלוש מפלגות שמייצג כרגע את הזרם הפוליטי במרכז המפה. זה גוש של כשלושים ארבעים מנדטים שמתפלג בכל בחירות בשמות אחרים אבל הוא קיים וכחול לבן היא המייצגת כיום ואולי תתארגן ותמשיך. זה כאמור פחות חשוב כי מה שחשוב, שיש מליון במרכז שלא רוצים את נתניהו, מ
כתוב תגובה ל- יוסי מ.
חלק אחרון
  יוסי מ.   27/04/19 17:11
כחול לבן אכן אינה מפלגה במובנים הרגילים אלא מערך של שלוש מפלגות שמייצג כרגע את הזרם הפוליטי במרכז המפה. זה גוש של כשלושים ארבעים מנדטים שמתפלג בכל בחירות בשמות אחרים אבל הוא קיים וכחול לבן היא המייצגת כיום ואולי תתארגן ותמשיך. זה כאמור פחות חשוב כי מה שחשוב, שיש מליון במרכז שלא רוצים את נתניהו, ממש כמו המליון שהצביעו עבורו, שחלקם היו שמחים להיפטר ממנו אלא שהם "מחנה לאומי" והקונוטציות ברורות. אני מחלק את התגובה לשניים כי התוכנה קוטעת מעבר לגבול מסויים. אל החלק השני שלך אתיחס בנפרד.
כתוב תגובה ל- יוסי מ.
מענה לשלך, חלק א'
  רפי לאופרט   30/04/19 08:19
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
מענה ליוסי - חלק ב'
  רפי לאופט   30/04/19 08:34
אתה טועה גם בנושא הנסיגות, להלן מספר דוגמאות: ישראל הסכימה לחלוקת הארץ וקיבלה את מלחמת השחרור, לנסיגה מרצועת עזה ב- 1949 וקבלה את מערכת סיני (1956), לנסיגה מסיני ב-56 וקיבלה את 1967, התכנסה אל תוך עצמה במלחמת ההתשה וקיבלה את מלחמת יום הכיפורים (1973). ברחה מלבנון ב- 2000 וקיבלה את לבנון ה-2, ב- 2006, ואת האיום האסטרטגי של חיזבאללה עד היום. ישראל החזירה את ערפאת לארץ-ישראל ב-1994 וקיבלה את האינתיפאדה השניה (2000), יצאה מעזה (2005) וקבלה את חמאס בעזה עד היום. אני לא זקוק לדוגמאות נוספות; רמטכ"לים או לא רמטכ"לים...
ראשי מערכת הביטחון הם "אקוסיסטם" נפרדת בתוך מדינת ישראל ולא תמיד אקוסיסטם חיובית, לטעמי. מאז הפך צה"ל לצבא לא מנצח, תהיה הסיבה הישירה לכך אשר תהיה, האחריות מונחת על כתפי הפיקוד העליון הצה"לי בשילוב עם ממשלת ישראל המופקדת עליו ומפקדת עליו.
האם אפשר או אי-אפשר להתכנס וגם לשלוט בשטח? – יש דעות לכאן ולכאן בציבור וגם בקרב קציני צה"ל, לרבות הבכירים ביותר שבהם. שרון, למשל, היה "אבי ההתיישבות אחרי 1967 וא"כ גם אבי פירוקה. אפשר ליחס זאת לאמירת הסרק: "מה שרואים מכאן לא רואים משם..." ואפשר ליחס זאת גם לאילוצים אחרים – מורליים או מוסריים; אני מקבל את הגישה הנסמכת על פרשת האי היווני, כמייצגת את ההשערה הנכונה יותר. אגב, היו גם קציני צבא מאוד בכירים מצבאות אחרים, שלא הובאו לכאן ע"י נשיא דוגמת אובמה, שגרסו שאסור לישראל לוותר על קווי הגנה הנשענים על גב ההר ובקעת הירדן לכל אורכן. אני דוגל בעמדה להתיישבות ערך עצום בקיום הביטחון השוטף, במאבק בטרור וכמובן גם בעיתות מלחמה, אעפ"י שבמלחמה השיקולים שונים כפונקציה של אופי הכוחות מולם מתמודדים.
להתיישבות גם חשיבות לאומית ממעלה ראשונה, שאיננה פחות חשובה מכל האחרות.
דרכה של מדינת-ישראל הותוותה תמיד על ידי עשיית "הבלתי-אפשרי". כך היא קמה, כך יצאה למלחמה ב- 67, וב- 73, כך הביאה למעלה ממיליון עולם מבריה"מ לשעבר בתחילת שנות ה- 90. כך קלטה כאן אוכלוסיה בת 650 אלף נפש בקרוב, כ- 1.4 מיליון נפש נוספות ב- 4 שנים הראשית שנות ה- 50; כמחציתם פליטי שואה וכמחציתם פליטי הגירושים ממדינות ערב. תקצר היריעה מלפרט הכל. אני סבור שבשאלת יישוב איו"ש, במיוחד לעת הזו בה טראמפ עומד בראש ארה"ב – התשובה נמצאת בהעמדת השאלה למבחן הביצוע!
דיון מלא בסוגיה זו מורכב הרבה יותר משמאפשרת מסגרת זו.
כתוב תגובה ל- רפי לאופט
מענה ליוסי - חלק ג'
  רפי לאופרט   30/04/19 08:39
גם בנושא תקיפת איראן אני חולק עליך באופן מלא. הבעיה איננה עם אמירת בכירי מערכת הביטחון דברים המתנגדים לעמדותיהם של שני ראשי המערכת הלאומית – ראשי ממשלה בהווה ובעבר, שר ביטחון בדימוס ורמטכ"ל בדימוס, שר חוץ בדימוס ועוד – נתניהו וברק. הבעיה היא עם הניסיון של המתנגדים להכשיל את מהלכיהם של הממונים עליהם; בין אם עשו זאת בדרך של גרירת רגליים, הדלפות או גיוס תומכים חיצוניים מסוגים שונים. בעיני מעשה זה היה דומה מאוד לפוטש במערכת הבחירות האחרונה – ניסיון להדיח ראש ממשלה נבחר ומכהן בדרכים לא דמוקרטיות. אילו היה בן גוריון ראש הממשלה, בנסיבות אלה, אני מאמין שלפחות מחצית מהקושרים הייתה מודחת לאלתר בבושת פנים ואפילו עומדת לדין. אני זוכר היטב את הטיפול שקיבלו ממנו ידין, זורע ובן-ארי, בנסיבות חמורות פחות, כאשר העמידוהו למבחן.
את הדיון הדמוגרפי שלך אני דוחה מכל וכל. כולו סיסמאות לקוחות מאסכולה אחת שמתנגדת למדיניות הממשלה ואינה חפה מטעויות. (מציע שתקרא את עבודותיהם של יעקב פייטלזון והשגריר בדימוס יורם אטינגר וקבוצתו. מציע לעיין גם בשנתונים האחרונים של הלמ"ס ובפרסומי ה- CIA האמריקני לגבי המצב באיו"ש). בכל מקרה הגבול ינותב במקום שנחליט להעבירו. העובדה שיש ערבים בארץ ישראל המערבית, המזרחית ובכלל במזרח התיכון, אינה שייכת כאן לעניין. דיון בסוגיית משמעות תכניות החלוקה והבגידה הבריטית בהתחייבותיה לתנועה הציונית עפ"י המנדט של חבר הלאומים והצהרת בלפור, גם הן שייכות לנושא, אבל חורגות מהממסגרת הנוכחית.
מבחינתי, המבחן האמיתי של תכנית ה- 100 של טראמפ, הוא הוצאתם של 2 מיליון ערבים – בחלקם הגדול מהגרים שהגיעו לכאן בין שנות ה-20 של המאה ה-20 למועד סיום המנדט על ארץ-ישראל, או צאצאיהם – למדינות שכנות ומדינות אחרות, במימון אמריקני, ערבי ישראלי ובינלאומי משותף, כהגירה מרצון ויישובם שם – הוא המבחן האולטימטיבי לתוכנית. בלעדי מהלך כזה אין בה ממש והיא תכשל, כמו כל אלה שקדמו לה, או יבואו אחריה. רעיון חילופי שטחים ואוכלוסין איננו אופייני לסכסוך הישראלי ערבי. הוא נעשה פעמים רבות ובהיקפים גדולים באזורים שונים בעולם, ובמיוחד בין מלחמות העולם באירופה.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
מענה ליוסי - חלק ד'
  רפי לאופרט   30/04/19 08:46
בכל מקרה, רק שוטה פוליטי יחליף שליטה טריטוריאלית על שטחים קריטיים לביטחון הלאומי (נכסים חומריים ונגישים) בניירות. – גנרלים או לא גנרלים... במדיניות נכונה ואפשרית, אין בעיה להביא לארץ עוד מיליון יהודים לפחות ב- 10 השנים הבאות; המציאות העולמית אפילו תומכת בכך. הריבוי הטיבעי היהודי עולה בארץ כבר כיום על זה הערבי. להעלאת רמת החיים במגזר הערבי, משקל חשוב בשינוי נוסף של המגמה הדמוגרפית הפנימית. הריבוי הטיבעי במגזר היהודי מעלה את תוספת האוכלוסיה השנתית הממוצעת בארץ כבר כיום ל- 140,000 נפש והמספר הזה עתיד לגדול; ובסה"כ למעלה מ- 1.4 מיליון ל-10 שנים – הכל בר-ביצוע, עוד לפני שהמדינה הנהיגה תוכניות לעידוד תכנון המשפחה.
אגב, אינני מכיר אף ישראלי שמשקיע את כספו בערוץ השקעה כלשהו ברמת סמך להצלחה השווה או קרובה לרמת הסמך של התהליך הדמוגרפי היהודי בארץ. מול כל נושאי ההתמודדות העומדים בפנינו, הדמוגרפיה איננה אחד המסוכנים שבהם – ההיפך הוא הנכון.
השימוש במושג האפרטהייד לגבי הסוגייה הישראלית-ערבית הוא גניבת דעת. אפרטהייד הוא אפליה גזעית, נקיטת מדיניות של הפרדה וקיפוח זכויות על בסיס של הבדלי גזע, צבע אור או מוצא אתני. אף אחד מדברים אלה איננו מתקיים בארץ. הוויכוח הוא סכסוך פוליטי מדיני שאין לו שום קשר עם אפרטהייד. השימוש במושג אפרטהייד לקוק כמובן מדרום אפריקה, הוא ניסיון לנצל את הצלחת המאבק בדרום אפריקה, באמצעות הונאה פסיכולוגית ועובדתית, במאבק נגד ישראל. אין שום סיבה להיבהל מכך או להתפתות לפעול בגללו בניגוד לאינטרסים הלאומיים שלנו.
גוש המרכז: - אינני רואה את הגוש המפלגתי החדש במרכז המפה הפוליטית שלנו כמוך. בגוש זה קיימים אלמנטים של שמאל מובהק, שבמוקדם או במאור, כנראה במוקם, יבדלו ממנו. יש בו מרכז אמורפי בלתי יציב וימין רופס, שרובו יגיע, לאחר שיתפכח, למחנה הימין. גוש פוליטי שאין למרכיביו מכנה משותף, אידיאולוגיה אחידה ומטרות חיוביות ברורות ומשותפות, איננו אירגון אלא המון. הוא התלכד הפעם בכדי להדיח את נתניהו ומסיבה זו גם כשל (מטרה שלילית); הוא יכשל מאותן סיבות גם בעתיד. (רצונו של לפיד להיות ראש ממשלה, אינו סיבה חזקה מספיק להקים ולקיים גוש פוליטי יציב.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
מענה ליוסי - חלק ה'
  רפי לאופרט   30/04/19 08:54
בהצגת תוצאות ההצבעות בבחירות אלה, אתה "משחק" במספרים כרצונך – מציג את המרכז כגוש, אבל מפריד את הימין למרכיביו; זה לא עובד ככה. גוש הימין איננו רק הליכוד הוא כולל דתיים, חרדים ומפלגות ימין קטנות (והוא כולל ביסודו של דבר גם עוד כ- 8 מנדטים של מפלגות קטנות שלא עברו את אחוז החסימה, אבל מצביעיהן שייכים לגוש הימין. גוש זה צומח דמוגרפית מהר יותר מגוש השמאל. גוש זה אנשי יורדים מן הארץ פחות מאנשי השמאל והמרכז; לכן הוא ינצח בכל פעם בהפרשים ברורים וגדולים יותר. בין הגושים המאבק הוא על הגמוניה ועל הכוונת המדינה, ולא על אישים כאלה או אחרים; כל האישים יפרשו ביום מן הימים, העקרונות והמטרות הם שנשארים ויוצרים את הבסיס להמשך.
גם בעליות החדשות גוש הימין חזק יותר, משום שרק שתי תנועות/השפעות פועלות כיום לחיזוקנו הדמוגרפי: ציונות מגשימה והמורשת היהודית; בשניהם השמאל חלש והולך ונחלש עוד יותר. כאשר יפרשו גם אנשי יעלון מגוש המרכז האמורפי, תתקרב תמונת המצב עוד יותר לנתוני האמת: גוש הימין כבר כיום מונה כ- 1.5 מיליון נפש (במדדי הבחירות האחרונות), ובבחירות הבאות יהיה קרוב הרבה יותר ל- 2 מיליון באותם מדדים. באותו זמן יקטן הגוש של "כחול לבן", אם ישרוד לסדר גודל של 700 - 800 אלף נפש.
עצם קיומה של מחלוקת איננו חידוש. השאלה כיצד דנים בה ומהם העקרונות ונתוני האמת המשמשים יסוד לדיונים אלה. זו שאלה כבדה שלא מצאתי לה מענה בדברים שכתבת, הגם שהשקעת בכתיבתם ככל הנראה עבודה לא מבוטלת.
השורה התחתונה היא ששאלת היסוד היא מה "כן" – השאלה שהתשובה לה מחוללת שינוי – ולא מה "לא" – השאלה שהתשובה לה משמרת "סטטוס-קוו". על כך נתן הציבור הפעם, לדעתי, תשובה דמוקרטית ברורה מאוד: "לא" להדחת נתניהו ו"כן" לדרך הליכוד ומחנה הימין.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
מענה ליוסי - חלק א'
  רפי לאופרט   30/04/19 08:29
שלום יוסי,
איננו מכירים ואני מקבל א-פריורי שלדבר חסרונות כאשר באים לדון בשאלות עקרוניות. שהרי אינני בטוח כלל שאנו מסכימים אפילו על מושגי-היסוד בהם נרבה להשתמש; למשל: מהי דמוקרטיה, או מהי הנורמה המוסרית לאנשי ציבור מי קובע אותה ומי מחליט וכיצד נעברה בה עבירה.
לפיכך, גם לא אנסה לענות על שאלותיך ודבריך ברמת הפירוט שלך. אגב, רבים מהדברים כבר נענו במאמר ובתגובתי הקודמת וכן במאמרים קודמים שלי באותו פורום.
כל מה שאני כותב מבטא את דעותי. אינני שופט עמדות של אחרים, אבל בהחלט מצביע על נקודות בהן לדעתי דבריהם שגויים, חלקיים, מעוותים או מניחים פרשנויות ואקסיומות שאינן מקובלות עלי, או נוקטים לשון גסה.
במקור אני חניך לשעבר של הנוער העובד ותומך מפא"י ההיסטורית וא"כ רפ"י של בן-גוריון. משם, אחרי מלחמת יום הכיפורים הגעתי לתמיכה בליכוד (אז גח"ל). גם כך לא תמיד הייתי חסיד של כל מה שנאמר או נעשה בחוגים אלה. כך, למשל, התנגדתי נמרצות לעקירת ישובי פיתחת עזה ע"י שרון.
אני חולק עליך בעניין "...הדרך שאליה לקח אותנו נתניהו...". אין כיום אף מפלגה בישראל שהוקמה "אז" ושרדה עד היום כהעתק נאמן של המקור. לכן, אין בכלל שאלה כזו על הפרק. נתניהו הוביל את הליכוד למקום שציבור הבוחרים שלו רצה להגיע אליו.
אינני אוהב ואינני מקבל את הסגנון המייחס לי על ידך, "ציטוט פרקים מספר נתניהו"; אינני מצטט, כמוך אני אומר את דעתי. כאשר דעתי עולה בקנה אחד עם דברי נתניהו – אינני נבהל מכך.
אתה טועה גם בעניין "השטחים" (איו"ש, בלשון עם-סגולה). גבולות הקבע של מדינת-ישראל כגבולות לאומיים וביטחוניים, הם אחת מסוגיות היסוד של הדיון הציבורי כיום. היא תישאר כזו עד אשר פוליטית ומעשית בדרך דמוקרטית. זו גם שאלת יסוד של התנועה הציונית ולא סוגיית "מה יפית" בעיני עצמך או אחרים.
אינני מאמין בשלום נצחי כיעד פוליטי; אני מוכן לקבל אותו כחזון "אחרית הימים". שלום פוליטי הוא מצב זמני. כל מצבי השלום מתחילים ממלחמה או סכסוך וכל המלחמות מסתיימות בסוג כזה או אחר של שלום – הכל זמני ונזיל.
לגבי מה שאומרים הרמטכ"לים, אינני זקוק לנתניהו. הנציג הנאמן ביותר של כל דובר, הוא הדובר עצמו. אם הם רוצים נסיגה – אני נגד!!! פשוט ולעניין. לא משנה בעיני מה דרגתם, גילם או גובהם. השתכנעתי ב- 80 שנותי שלא זה הדרך...
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
יוסי מ. שמנאץ ומגדף בלשון בוטה
  הכורדי י. מזרחי   28/04/19 07:48
כותבים מן הימין, נטש את עורכי הדין (משגב והאחרים) והחליט הפעם לטנף את הכותב הבהיר, המלא תבונה וחוכמה, מר לאופרט. על כן, ממש אין זה מכבודו של רפי לאופרט להתפלמס ולהשיב לאיש הנאלח הזה. חבל שהוא עשה זאת. המזרחי הזה תמך באהוד אולמרט לאורך כל הדרך וטען שהוא חף מפשע תוך התעלמות מוזרה מכל חטאיו של האיש ומעטפות הכסף, ובד בבד הציג באתר כאן את טינתו העצומה לנתניהו ולימין. ליצן מזוייף, שאין להתייחס אליו.
כתוב תגובה ל- הכורדי י. מזרחי
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il