s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חבל שהומצאה כיפת ברזל
מאת: עמוס שנער  |  13/05/2019
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
הערה "חשבונאית" לעמוס שנער
  שלמה המגיב   13/05/19 10:45
נו , לפעמים " ההימנעות מהכרעה" , עמוס , הינה כן "חוסכת בקורבנות" , באשר הערתך ( כעובדה נכונה !) , שצה"ל " הצליח לגבור תוך פחות משבוע על כמה מדינות יחדיו , במלחמת ששת הימים " , , שכחת לציין שזה עלה לנו ב 779 חיילים הרוגים ו 2600 פצועים !!. וגם "שכחת" לציין לקוראים , שבהמשך לאותה מלחמה שבה נכבש מהמצרים כל מדבר סיני , "חטפנו" מלחמת התשה , שבמשך שנה וחצי בשנים 1969 - 1970 , נהרגו לנו עוד 367 חיילים ו 999 נפצעו. וגם אם נתייחס למלחמת לבנון הראשונה , שנפתחה כדי להגן על הגליל מפני הקטיושות ( ולא כדי להשליט את הנוצרים על המוסלמים בלבנון - אורנים גדול ) , אזי העובדה "שלאנמנענו מהכרעה" ויזמנו "הכרעה" , עלתה לנו ב 670 הרוגים !!. נו , האם אי "הימנעות מהכרעה " מביאה לפחות קטל של חיילינו ואזרחינו ? . נ.ב. הערתי הינה רק לחישובים הרדודים שעושים כאן אזרחים מן השורה , כמו שנער , בנושאים אסטרטגיים כבדי משקל , ללא ידע וללא ניסיון , אך אינה שוללת את הסיטואציה , שלפעמים , בכדי להגן אזרחיה , חייבת מדינה " להקריב" ולסכן את חייליה , בלי לעשות "חשבון" של מספר החיילים שאנו עלולים לאבד , כתוצאה מיוזמה מלחמתית בלתי נמנעת , כברירה אחרונה , ובעניין זה , אני תומך בגישתו האסטרטגית של נתניהו ( בשלב זה !) , מול החמאס , אך ימים יגידו מה יקרה.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
אתה רציני שלמה?
  עמוס שנער   13/05/19 13:13
בוא נתחיל מזה שאם הצלחתי לחלץ ממך מילה טובה על נתניהו אז כבר היה שווה לכתוב את המאמר, למרות שבמקרה הספציפי הזה אני חולק עליו. ולגבי ההשוואות שלך. אתה משווה מלחמה מול כמה מדינות למלחמה מול ארגון טרור קטן? אם כך ה779 הרוגים שאתה מציין במלחמת ששת הימים מחווירים (בלי לזלזל באף קורבן) מול כ1500 הרוגים שהביאו לנו 2 ארגוני טרור חלשים (אש"פ והחמאס) בעקבות אוסלו ושלא נדבר על הנזקים הנלווים לאוסלו. הנתונים שמצאתי אינם עדכניים אז מספר ההרוגים אף גבוה יותר ממה שציינתי. גם שאר הנתונים שציינת מבטאים את תוצאות המלחמות מול מדינות ולא מול ארגון טרור קטן. הנתונים שהצגת הם נתונים של מדינות שהתחמשו בעצמם ולא של ארגון שאנחנו נתנו לו רובים וטיפחנו אותו למימדים מפלצתיים עד אשר התחיל להתחמש בכוחות עצמו ועדיין בהמון סיוע עקיף שלנו. קרא ציטוט מאתר "מידה" שנכתב לפני כ5 שנים המשווה את 15 השנים לפני אוסלו מול 15 השנים שבאו אחר כך: "בין השנים 1978 ל-1993, 15 השנים שלפני הסכמי אוסלו, נרצחו 270 ישראלים על ידי ארגוני הטרור הפלסטיניים. בין השנים 1993 ל-2008 נרצחו 1,450 ישראלים על ידי ארגוני הטרור הפלסטיניים. שיעור הנרצחים אחרי הסכמי אוסלו גדל פי חמישה וחצי". (לייתר דיוק - כמעט 5 וחצי ולא 5 וחצי אבל עדיין זה נורא), אין לי ספק שלמה המגיב שחזרה לעזה לא תהיה קלה אבל היא הדרך היחידה לעצור את המצב הלא שפוי שבו אנחנו חיים ואת סבבי המלחמות. אף מדינה לא יכולה לחיות תחת איומים שאינם פוסקים ולספוג טילים ישירות לבתים, לשלם בהרוגים ובעלויות כלכליות עצומות שבאות על חשבון רמת החיים שלנו בתחומים האחרים. עלות שיגור בודד של כיפת ברזל יכולה לסדר כלכלית משפחה שלמה. גם החיים של הערבים בשטחים יהיו יותר טובים. ראה דקות אחרונות בסרטון המצורף כאן
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
ההשוואה לששת הימים לא לעניין
  במבה   13/05/19 17:47
כתוב תגובה ל- במבה
2
אינך מבין
  ארי כספי   13/05/19 12:29
הישראבלוף הקרוי "כיפת ברזל" פותח בדיוק משתי סיבות: הראשונה, למנוע "אבטלה" במעשיות הבטחוניות בהן שורצים בהמוניהם יוצאי קבע (מיל) וסתם בעלי קשרים. השניה, ראינו כבר איזה צבא רקוב יש לנו שככל שמספר הגנראלים והקולונלים גדל, הוא נעשה גרוע יותר ובזבזן יותר.
כתוב תגובה ל- ארי כספי
ליצן אחד ארי. שתהיה בריא
  עמוס שנער   13/05/19 13:34
אתה לא מסוגל להגיד מילה טובה ארי כספי? אפילו כשאתה מביע דעה שתומכת במאמר (גם אם אתה מציג אותה מזווית אחרת ושונה) אתה מוכרח לתת כותרת שלילית שגורמת לקורא לחשוב שאתה הולך לחלוק על מה שנכתב. שתהיה בריא ארי, עד 120.
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
הגיגים רדודים בנוסח כספי
  שלמה המגיב   13/05/19 13:50
מה זה השטויות הללו , כספי ? , מה אתה מטמטם כאן את הקוראים בשפה של שוק !. אם אין לך משהו ענייני לומר , אז תשב בשקט. נו באמת , "כיפת ברזל נועדה למנוע אבטלה בתעשיות הבטחוניות " ?, מה זה הטימטום הזה , כספי ? , האם אין בה שימוש ראוי להצלת חיי אדם ? , ומה זה הסגנון האנטי הזה נגד צה"ל ? נו "..צבא רקוב..גרוע ובזבזן..גנרלים..קולונלים.." !. מה אתה רוצה ממפקדי הצבא ? ,מה מפריע לך הצבא ? , האם "בתעשיות הביטחוניות" מתפרנסים "גנרלים וקלונלים" ? , מה זו גניבת הדעת וההסתה האלה ? , האם מדינה תחת איומים כמו שלנו , לא צריכה צבא "ותעשיות ביטחוניות" ?. נראה לי אדון כספי , ואני לומד זאת ממאמריך , שיש לך איזו נרגנות ואנטי כנגד צה"ל , באופן אובססיבי וחסר פרופורציה ואני "מת מסקרנות" לדעת מה "עשית בצה"ל " , אם בכלל , ומהיכן זה נובע והמבין יבין. תהיה לי בריא , אדון כספי ותתחיל להתייחס לנושאים שנידונים באופן רציני ולא כמו באיזה פרלמנט שכונתי של פנסיונרים.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
אני חייב לך הסבר
  ארי כספי   13/05/19 16:32
ראשית, גויסתי במלחמת יום כיפור ל"רק" 130 יום, לאחר שעברתי מה שנקרא "קורס חובשים מחלקתיים" של 30 יום מהם כל החגים פלוס יומים עבודות מטבח. כמובן שהידע שלי היה בדיחה למרות שהיתה לי ולשאר המשתתפים מספיק מוטיבציה. גוייסתי עם רובה מאוזר 98 (המצאה מ-1898 ) , כובע פלדה ממלחמת העולם (צלחת) וכמובן שהציוד שלנו היה בזיון אחד גדול. לגבי "התפעלותי" מהמעשיות הבטחוניות : הספקתי לעבוד בתע"א, אלביט , תדיראן וגרומן . המשותף לכל הפרוייקטים - כשלון ידוע מראש . בין הבוסים שלי היו לא מעט גנראלים וקולונלים שאוותר על תאור תכונותיהם. לבסוף, אם אתה מתפעל מה"הצלחות" האחרונות של צה"ל...
כתוב תגובה ל- ארי כספי
ריקבון נוסח שלמה המגיב
  עמוס שנער   13/05/19 18:30
באופן די עקבי מוכיח שלמה שמבחינתו כל רשויות המדינה טהורים ומה שהם עושים ופוסקים קדוש. מבחינתו של שלמה, ביקורת על שחיתות וריקבון לגיטימית רק כנגד ראש הממשלה ושריו. אני פחות מודע למתרחש בתעשיות הביטחוניות אז אין לי דעה לגביהם, אך באופן כללי שלמה, אף אחד לא חסין מביקורת וריקבון ברמה כזו או אחרת נמצא בכל מוסדות המדינה.
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
כמה שאתה צודק, ארי כספי
  מילואימניק בעבר   13/05/19 17:49
אין למערכת סיכוי במלחמה אמיתית בהיקף מלא.
כתוב תגובה ל- מילואימניק בעבר
3
"כיפת ברזל" היא הצלחה
  בני בנקר   13/05/19 19:58
טכנולוגית מרשימה וכישלון אסטרטגי גדול. לא סתם ידיד החמס ברק חוסיין אובמה נתן לנו מאות מיליוני דולרים ביד רחבה לפיתוח ורכש סוללות "כיפת ברזל". השונא שלנו ואוהב האחים המוסלמים ידע כי ללא כיפת ברזל ישראל הייתה כובשת את עזה ומוחקת את החמס מעל פני האדמה.
כתוב תגובה ל- בני בנקר
"כשלון אסטרטגי" בנוסח בנקר
  שלמה המגיב   13/05/19 23:48
וואלה , איך לא חשבנו על התובנה "המבריקה" של בנקר , שמדינה שמצויידת באמצעי הגנה יעיל מפני טילים , זה "כשלון אסטרטגי" !. ובכלל עפ"י "הראש" של בנקר , הרי מי "שאשם" בכשלון הזה , זה לא נתניהו , שאינו "מוחק את עזה" , אלא אובמה נשיא ארה"ב !. ובגלל שנתניהו לא נושא באחריות " לאסטרטגיה הכושלת" שלנו , אלא נשיאה ( לשעבר !!) של ארה"ב , שבנקר לא שוכח לציין את מוצאו המוסלמי של אביו , אזי בנקר בחר בבחירות האחרונות את נתניהו , שהוא כאמור לא אחראי בכלל על "כשלון אסטרטגי". נו , גם בנקר מתחיל "להתחרפן" ? , או שתגובתו היתה סוג של סרקאזם וביקורת סמוייה על נתניהו ? , טוב , אצל "מתלהבי" נתניהו , אי אפשר אף פעם לדעת , להיכן תוביל אותם "המורעלות האידיאולוגית" שלהם. רק בריאות שיהיה לך , אדון בנקר . נו , מערכת כיפת ברזל היא "כשלון אסטרטגי" ותעלול של הנשיא המוסלמי של ארה"ב , ואחר כך מתרגזים כאן חלק "ממתלהבי" נתניהו , שאני לועג לתובנות שלהם ? . אלוהים ישמור.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
אפשר לחשוב ש"כיפת ברזל"
  בני בנקר   14/05/19 15:14
תצליח להתגבר על מטחים של מאות רקטות. כיפת ברזל היא בסך הכל מטאטא של הבעיה מתחת לשטיח,לא פתרון.
כתוב תגובה ל- בני בנקר
כבר מזמן התריעו
  ארי כספי   14/05/19 07:25
שמדובר בנשק שעשוי - במקרה הטוב- לפגוע בטיל יחיד. אבל כבר ראינו מה קורה כשנורה מטח של טילים. אין סיכוי לפגוע בכולם. אבל שוב, פרט לתעסוקה במעשיות הבטחוניות, מדובר רק בכסת"ח מדוע לא עושים משהו כמו שצריך.
כתוב תגובה ל- ארי כספי
וכספי שוב מטמטם את הקוראים
  שלמה המגיב   14/05/19 12:11
מערכות כיפת ברזל , יכולות להשמיד במקביל יותר מטיל אחד בודד של האויב , שנורה לעבר אזור מאוכלס , ואחוז ההשמדה של טילים שנורו לעבר אזורים מאוכלסים אצלינו , הינו 80 - 85 אחוז , ואם לאחר700 טילים שנורו בסיבוב האחרון , נהרגו אצלינו ארבע אזרחים ולא לפחות 60 -100 , אזי זה חד משמעית רק בגלל כיפת ברזל , ועל כך אין בכלל מחלוקת בין כל המומחים והפרשנים והפוליטיקאים מכל גווני הקשת ורק כספי יודע (!) שכיפת ברזל אינה הצלחה. דרך אגב , לא רק שאין מחלוקת בגין יעילותה של המערכת , בקרב כל המומחים , אז גם עושים מאמץ ( כספי ויצור ) להכפיל לפחות את מספר הסוללות , כדי לכסות את כל שטחי הארץ ולהעלות משמעותית את אחוז השמדת טילי האויב , למעל 90 - 95 אחוז !!.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
ורענון זכרון לכספי
  שלמה המגיב   14/05/19 15:50
במלחמת לבנון השניה , לא היה לנו "הכסת"ח" ( בלשונו של כספי) , כיפת ברזל , ב 2006 , ונהרגו לנו 56 אזרחים וחיילים בעורף , כתוצאה מטילי החיזבללה ,שנורו על הצפון בלבד (!) , אז צא ולמד מה יכולנו "לחטוף" כיום , ממאות טילים כיום , שהחמאס עלול לירות עלינו , גם לאזור גוש דן , שבחלק משמעותי של בתי הדירות שם ,אין בכלל ממ"ד ,( בכל בתי הדירות שנבנו לפני 1963 בשכונות הותיקות !!). נו , כספי , אז כיפת ברזל נועדה "לכיסוי ת.. " , או שבפועל עשוייה בהחלט "לכסות" עלינו מפני פגיעה בעשרות אזרחים ביום (!) , בעת שנורים עלינו מטחים של מאות טילים ביום ? .
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
צריך מענה לעתיד ולא לעבר שלמה
  עמוס שנער   14/05/19 16:48
צריך מענה לעתיד ולא לעבר שלמה. אם היום ארגון הטרור חמאס יודע לעקוף את כיפת ברזל באמצעות ירי מסיבי של טילים במכה אחת, עד כמה וכמה יוכלו בחיזבאללה החמושה בהרבה יותר טילים להשתמש בידע זה, ולא היה צריך להיות גאון כדי לחזות את זה. ושוב כפי שניסיתי להסביר במאמר: כיפת הברזל נותנת מענה אך מנציחה את הלחימה לפחות בכל הקשור לחמאס. לגבי החיזבאלה יש מצב שצריך לחשוב על כיפת ברזל משודרגת לצד חשיבה יצירתית נוספת וציינתי זאת במאמר.
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
4
מעניין כמה עולים הטילים שלהם
  עמוס שנער   14/05/19 13:15
מעניין כמה עולים הטילים שלהם. אנחנו משקיעים כ50 אלף דולר לשיגור בודד של כיפת ברזל כנגד טיל שכמעט בטוח לא מתקרב אפילו לעלות נטרולו. מדובר כאן בהחלט גם במלחמת התשה כלכלית. אנחנו משליכים פיל כדי להרוג זבוב. ברור שזה שווה את המחיר כשזה מציל חיים אך רצוי למנוע לכתחילה את היכולת שלהם לתקוף אותנו.
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
5
חוסר הבנה של המצב
  גיא ג   14/05/19 17:01
הרעה שבאיום הרקטי המשתפר מעזה (בראיה קרה ויבשה) היא ברכה שתמנע מאיתנו אסון גדול כאשר תיפתח המלחמה האמיתית בצפון ויחלו המטחים הגדולים. ירי המטחים של החמ"ס הוא תקדימון לירי המטחים של חיזבלה ומאפשר למפתחי כיפת ברזל ולהנהגת המדינה להכיר את האיום ולבצע התאמות בכיפת ברזל ושרביט קסמים, להבין שנזדקק לאסטרטגית טובה של ניצול משאבים (מערכות ירוט) והתאמת מהירות ועוצמת ההתקפה להפחתת הירי ולגביית מחיר שיוביל לעצירתו. ללא "השיעורים" של חמ"ס והג'יהד ההנהגה והצבא שלנו היו ממשיכים לומר שהם מתכוננים ולא היו עושים כלום, בדיוק כפי שקרה במלחמת לבנון השניה שכמעט עד לסופה נקראה "מבצע" ולא מלחמה.
כתוב תגובה ל- גיא ג
לא היינו צריכים לחכות לשיעור
  עמוס שנער   14/05/19 18:21
לא היינו צריכים לחכות לשיעור מהחמאס כדי לדעת שאפשר לעקוף את כיפת ברזל. מדובר בהגיון בסיסי. אני מעריך שגם בחמאס הבינו את זה ואפילו די מהר אך הם לא מיהרו לנצל את נקודת התורפה הזו כי הם לא רוצים יותר מדי להתגרות בנו כי הם מבינים שאנחנו יכולים למחוק אותם. בחמאס רק מחפשים לבדוק את קצה גבול היכולת שלנו להכיל אותם ולא תוקפים מעבר. אם הם מגזימים, צה"ל מאותת להם והם נרגעים או מחפשים הפסקת אש. מיטב המוחות האחראים על ביטחוננו בטוח חשבו על כך שאפשר לעקוף את כיפת ברזל בקלות אך בחרו להתעלם מכך מהשיקולים שלהם.
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
6
לעמוס
  מגיב ותיק   19/05/19 18:01
זה אני...
מגיב ותיק
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
7
.
  עמוס שנער   19/05/19 18:57
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
8
כותב המאמר צודק
  ישראל ר   20/05/19 00:23
כתוב תגובה ל- ישראל ר
9
תגובה לכתבתו של עמוס שינער
  אסתי אתגר   29/10/23 08:19
אכן המצב הביטחוני היה הרבה יותר טוב לפני הסכמי אוסלו. מאז אותו הסכם ארור מצבינו הפך בכי רע.
כתוב תגובה ל- אסתי אתגר
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il