s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
יגאל יששכרוב
יגאל יששכרוב
מרק אברג'ל, גמלאי של צה"ל, רב נגד בצנחנים וחבר ממשפחתו הקימו בחודש שעבר אנדרטה לזכרו של אלירן הי"ד
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
שפת השפיות חייבת להיות שפת ההידברות ויש להוריד מסדר היום שפה בוטה וגסת רוח התובעת מישראל להגיב בנוסח - "בעל הבית השתגע"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עת לקונסולידציה פוליטית
מאת: אפרים הלפרין  |  02/06/2019
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
"אידיאולוגיה משותפת"
  ארי כספי   2/06/19 17:02
צודק ! הצרה היא שה"אידיאולוגיה" ה"משותפת" - לשני ה"גושים" היא איך לחלוב כספים מהציבור. החרדים ממילא מחכים למשיח ויתמכו בכל אחד שיספק להם תקציבים לתמוך בפרימיטיבים. הליכוד אחראי למתן ג'ובים לתומכיו. "כחול לבן" מחפש ג'ובים לגנראלים משועממים חסרי כל כישורים אזרחיים. הערבים ממש "דואגים" לבני עמם.
כתוב תגובה ל- ארי כספי
יהדות התורה לא הצטרפה לרבין
  עמוס שנער   2/06/19 21:12
יהדות התורה לא הצטרפה לרבין עקרונית למרות שיכלה לקבל המון כיבודים. היא גם פרשה מהממשלה (נדמה לי של שמיר) בגלל משכן בשבת. אז די להיות אנטישמי ולהאשים את היהודים (סליחה , את החרדים) בכסף כסף כסף. אגב .... החרדים היו יכולים להתנגד לפיזור הממשלה ולהמליך את גנץ (בול 61 מנדטים) והיו מקבלים בתמורה המון. הם לא עשו זאת.
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
שנער מתלהב מעקרונות יהדות התור
  שלמה המגיב   3/06/19 11:24
נו באמת , אדון שנער , ואם תקום ממשלה אפילו "סופר שמאלנית" בראשות מר"צ , שתבטיח להם בחוק יסוד (!) , את שחרור האוטומטי של כל לומדי התורה מגיוס לצה"ל , סגירת כל העסקים ובתי העינוגים בשבתות בכל ערי המדינה , וביטול תחבורה ציבורית כוללת בשבת , האם "הפטריוטים של גוש הימין" הזה , לא היו מצטרפים לממשלה ולקואליציה כזו ?. ברור שבמתקונת הקיימת בשנים האחרונות בפוליטיקה הישראלית , הסיכוי של החרדים להשיג את המטרות הסקטוריאליות שלהם ( שאינם קשורים בכלל לימין או שמאל) , הינה בעלת סיכוי רב יותר ממשלות ליכוד , מאשר ממשלות אחרות , אז הגיוני שיצטרפו כיום לגוש הימין , אך לא מפני שהם "ימניים" וליברמן הוא "שמאלני" , רחמנא ליצלן.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
מה עוד עשו החרדים
  ארי כספי   3/06/19 11:45
הם אפשרו את קיום הארוויזיון. אבל להזכירכם, ל"אגודה" לא הפריע להיות בקואליציה עם אבא חושי בעירית חיפה, למרות שהיתה שם תחבורה ציבורית בשבת. אני משוכנע שלו יכלו ללכת עם גנץ ולקבל יותר (הם מבינים בכסף), שום "פסק הלכה" לא היה מונע מהם.
כתוב תגובה ל- ארי כספי
2
לא הוגן לשמאל ולא נכון לימין
  עמוס שנער   2/06/19 21:18
לא הוגן להכניס את בוגי יעלון (עם כל הכעס שלי עליו) ואת עופר כסיף למחנה רעיוני אחד ולא נכון להחשיב את ליברמן לימין. בניגוד לדברי נתניהו הוא לא שמאל אך הוא גם לא ימין. הוא גוש בפני עצמו.
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
החיים לא פיקניק, שיתמודד עם ה
  ה.א   2/06/19 23:39
החיים לא פיקניק, על יעלון להתמודד עם המציאות שהוא בעצמה יצר בהצטרפו למפלגת שמאל. המפלגות החרדיות הן כוח פוליטי גדול מאד והמפלגות הערביות הן כוח פוליטי גדול מאד, ככל שתתמיד ההזדהות של המפלגות החרדיות עם הימין, השמאל יהיה חייב מענה אשר נמצא אך ורק במפלגות הערביות. כפי שאמר אימן עודה על במה אחת עם בני גנץ, אנחנו לבד לא יכולים אבל בלעדנו אי אפשר. כך חושבים החרדים מזה שנים ובחכמה רבה.
כתוב תגובה ל- ה.א
והחרדים הם "ימין" , מר שנער ?
  שלמה המגיב   3/06/19 11:11
נו , "לא נכון להחשיב את ליברמן לימין" , מצהיר אדון שנער ( למה , בגלל שאינו "מתלהב" מביבי ? , בגלל שהוא אנטי חרדים ? ). מעניין איך מגדיר שנער את המושגים ימין או שמאל אידיאולוגי במדינת ישראל ובכלל. ליברמן הינו חד משמעית ימין במןבן של מדיניות חוץ וביטחון , וגם במדיניות של כלכלה וחברה ( קפיטליזם ) , הלא כן ? . האם החרדים , שמדיניות החוץ והביטחון , מעניינת את "הסבתא" שלהם ( כן שטחים , לא שטחים , כן חמאס , לא חמאס וכיוצ"ב) , והם היו "מתים" לאמץ את מדיניות הרווחה הסוציאליסטית של מר"צ ושלי יחימוביץ , הם יותר מתאימים לגוש הימין מאשר ליברמן ? . ליברמן הוא אכן אנטי חרדים וכנראה גם אנטי נתניהו ( במובן האישי) , אך "להחשיב" את החרדים כימין , ולא "להחשיב" כך את ליברמן , זה קצת "בעייתי" , הלא כן? . החרדים ילכו לכל מי "שיזרום" איתם בנושא ההקצבות לישיבות , הקיצבאות לבני הישיבות , הימנעות מחילול שבת עד כמה שזה ניתן ( סגירת העסקים בשבת , עבודות דחופות בשבת , תחבורה בשבת וכיוצ"ב) , ונושאים אילו בכלל אינם רלוונטיים למושג ימין או שמאל פוליטי\אידיאולגי . נ.ב. נתניהו , שראש גוש הימין , בודאי פחות שומר מצוות ( ואפילו עבר על אחת מעשרת הדיברות - לא תנאף !!) , מאשר כל ראש מפלגה אחרת ( חוץ מהפלגות הערביות) יהודית שהתמודדה בבחירות האחרונות , ובודאי שגבאי "השמאלני" , יותר מקורב לערכי הדת היהודית ממנו. בחייך , שנער , עזוב את השטויות , ימין או שמאל , באשר אצל החרדים , הכל עניין של אינטרסים של המיגזר שלהם ( ובצדק ) , והם ילכו עם שמאל או ימין , עפ"י מי "שישלם" להם , ( וגם זה , בצדק מבחינתם).
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
שלמה המגיב הינו בור
  עמוס שנער   11/06/19 17:53
להזכירך שיהדות התורה לא הצטרפה לממשלת רבין שעשתה את אוסלו למרות כל הטוב שיכלו לקבל. הם גם לא הצטרפו לציפי לבני שהסכימה לתת להם המון תמורת ראשות הממשלה כי הם דרשו ווטו על וויתור על שטחים בירושלים וזה היה הקו האדום של לבני אז היא לא הסכימה. כספים היא דווקא הסכימה לתת להם בלי סוף. היא כמעט הייתה ראש ממשלה והיא לא הייתה מוותרת על זה בגלל כסף. מה עוד? זוכר שממשלה נפלה פעם בישראל בגלל משכן שנסע בשבת? אז די לטענות האנטישמיות שלך שהכל זה רק כסף. לחרדים יש עקרונות מעבר לכסף. אגב - גם את החיבור לשמאל נטשו בש"ס של הרב עובדיה יוסף כשראו שמסירת שטחים אינה מצילה חיים אלא שופכת יותר דמים. לפני כן. הסכים הרב עובדיה יוסף לחיבור עם השמאל כי חיי האדם היו חשובים לו יותר משטחים, אך הוא גילה עם הזמן שהשמאל פוגע גם בשטחים וגם בחיי האדם. (דרעי הוא לא הרב יוסף והוא יותר מתחבר לשמאל אבל הוא לא רוצה לפגוע בכוחו האלקטוראלי שמבוסס בעיקר על ימניים) אגב - זה נכון שלא כל תומכי המפלגות החרדיות ימניים אך רובם מעדיפים את הימין וכמה מנדטים נוספו לחרדים בבירור בגלל ההבטחה הברורה לתמוך בנתניהו, אחרת - מדוע הם תמכו בו מראש ועדיין מצהירים שייתמכו בו? סתם לידע כללי - לא כל החרדים מצביעים בבחירות (אחרת הם היו מכפילים ומשלשים את כוחם בכנסת) וגם לא כל החרדים שמצביעים, משלשלים את הפתק של ש"ס או של יהדות התורה. קיים תא של חרדים בליכוד, יש חרדים שמצביעים לשמאל ואפילו חברת כנסת חרדית בכחול לבן - אבל המפלגות החרדיות רצו לכנסת עם ההבטחה לתמוך בנתניהו וזה מה שהבטיח להם כמה מנדטים ברורים. שלמה - תמצא לך מישהו אחר להתלבש עליו. לא נמאס לך שאני כל הזמן חושף את בורותך? והכי גרוע הוא שאתה ממשיך לטעון את אותן הטענות שכבר הוכחתי לך בעבר שהן שגויות.
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
ליברמן אינו ימני באמת
  עמוס שנער   11/06/19 18:05
ליברמן הוא לא כזה ימיני. הוא היה שר ביטחון מאוד מתון. אני לא אשכח איך צחקו עליו שלא חיסל את הניה כפי שהבטיח ואיך היה שר ביטחון מתון ביחס לכל העפיפונים והשריפות בדרום. דווקא עמיר פרץ הפתיע כשמאלני כשהחריב את כל לבנון כאילו הוא היה שר מטעם כהנא ולא מטעם מפלגת העבודה. ליברמן נזכר לעשות שרירים רק כשזיהה את התרסקותו בסקרים וכשהריח בחירות מתקרבות. רק אז הוא פתאום נזכר לספר לכולם שהוא לא מרוצה ממדיניות הצבא ומדיניות נתניהו שמכתיבים לו כביכול מה לעשות. מעניין שהנושא הבטחוני נשכח ממנו בתום מערכת הבחירות והקו האדום שלו פתאום נהיה הקו החרדי בלבד. אתה מבין שהוא דמגוג שרק מחפש לעשות שרירים? לא מעניין אותו כלום. אם ייתנו לו את ראשות הממשלה בתמורה למסירת שטחים הוא יעשה זאת. כרגע המיתוג של הימין נותן לו יותר קולות בקלפי ורק בגלל זה הוא ימני כביכול. אל תשכח שהוא כבר הביע בעבר רעיונות של חילופי שטחים. ימני קלאסי הוא וודאי לא. הוא לא ימין ולא שמאל. הוא גוש בפני עצמו שמייצג את האגו שלו.
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
3
"הקוסולידציה" לא תפתור כלום
  שלמה המגיב   3/06/19 09:12
" התגבשות שני גושים מרכזיים" , לא תפתור בהכרח את הקושי להרכיב ממשלות בעתיד , ואת הסחיטה שעלולה לעשות איזה מפלגה קטנטונת בשוליים , שתהיה לשון המאזניים. ולראיה - בבחירות לכנסת ה 11 , זכה שמעון פרס עם המערך ב 44 מנדטים , שמיר עם הליכוד עם 41 מנדטים , ( 71 אחוז לשתי המפלגות הגדולות !!) והיו עוד 13 (!) מפלגות קטנטנות שבין מנדט אחד לחמישה מנדטים , והתרכזו שני גושים ברורים - גוש הימין 55 מנדטים וגוש השמאל 51 מנדטים ( ועוד חרדים 6 , מרכז 6 וערבים 2 ) , ובסיטואציה אידיאלית יחסית כזו , לא הצליחו פרס ושמיר , להרכיב ממשלה בראש הגוש שלהם , ונאלצו להרכיב ממשלת אחדות עם רוטציה. אפילו בבריטניה , שבה בחירות אזוריות שמגבשות שני גושים מרכזיים ( שמרנים ולייבור) , צצו כל מיני מפלגות קטנטנות שהיו לשון המאזניים "והוציאו את המיץ" למי שמרכיב את הממשלה , וגם לאנגלה מרקל בגרמניה , שבה יש שתי מפלגות עיקריות גדולות מאד , לא הצליחה לאחר הבחירות האחרונות להקים ממשלה , לאחר שלאף מפלגה\גוש גדולים לא היה רוב , וגם שם גובשה קואליציה "בעייתית" כדי להרכיב ממשלה. המבנה הממשלי\פוליטי\פרלמנטרי הכי יציב , הינו בצרפת , ששם הנשיא נבחר כשליט לשבע שנים , והמפלגות השונות בפרלמנט , נועדו רק לחוקק ולפקח ,צ ואילו הנשיא והממשלה שהוא מרכיב אישית (!) , הינה רשות מבצעת די יציבה , שמנהלת את ענייני המדינה , ללא מאבקי הישרדות יום - יומיים.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
צודק, ובצרפת יש גם חסינות!!!!
  ה.א   3/06/19 18:43
כתוב תגובה ל- ה.א
אכן יש שם "חסינות" , ה.א.
  שלמה המגיב   3/06/19 21:50
איני "מתלהב" מהחסינות שיש להם שם בצרפת , אך אני כן "מקנא" ביציבות היחסית , של הרשות המבצעת ( ממשלה ) , שיכולה לעבוד בשקט , באופן מתוכנן לעשות שינויים ורפורמות , ולנהל את היום יום של המדינה , בלי לחשוש שפתאום "איזה ישראל ביתנו" יפרוש מקואליציה במפתיע ויזעזע את יציבות הממשלה ולא לאפשר ששר בכיר חבר קבינט כמו בנט , ידליף מידע מישיבות קבינט באמצע מלחמה\מבצע צבאי ויעביר ביקורת על הממשלה שהוא חבר בה , והוא לא יפוטר מיד , כי מפלגתו מחזיקה את הממשלה\ראש הממשלה באיבר רגיש כולשהו , ואף אחד לא מעיז לדרוש לפטרו , כי בכך יגרום להפלת הממשלה , או לערער את יציבותה. ואף שר אוצר בצרפת לא חושש להעלות מיסים בעת שזה נידרש באופן דחוף מנימוקים כלכליים , כי איזה מפלגה של כמה מנדטים , מאיימת שתפרוש מהקואליציה ותפרק את הממשלה , עקב כך. נ.ב. וזה לא אומר שהרשות המבצעת בצרפת יכולה לעשות מה שהיא רוצה , באשר יש שם בכל זאת פיקוח של הפרלמנט , בהתפלגויות המפלגתיות שם ( גוליסטיים , סוציאליסטים , ימין קיצוני , שמאל קיצוני ואפילו קומוניסטים ).
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il