s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הכרעה בחיפה (ו') - מאבק בין האצ"ל ולח"י לארגון ה"הגנה"
מאת: אורי מילשטיין  |  24/01/2020
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
}}}לחי ואצל לא הוסיפו גרם ערך=
  למדינה שבדרך.   24/01/20 09:26
}}} כל האצל ולחי ביחד אולי 1700לוחמים ,לא התישבות לא יצור נשק, לא הכנה אמיתית למלחמה, לא חקלאות, לא בריאות ,לא העפלה, לא הכשרה , לא בניה , לא תשתיות ולא גרם ערך למדינה שבדרך. כולה כמה פולנים שהפעילו מתל אביב נוער תמים מהשכונות. ===הסוציאליסטים/קומוניסטים פרסו התישבות שהיתה שלד עוצמתי למדינה שקמה. דתיים,חרדים,אוהדי ביתר או שסניקים הפכו היום לשולטים בקופה הציבורית והופכים את היצירה ישראל מעוז של חשוד במגה שחיתות ועוד לא דיברנו על צוללות ומחצב הגז.
כתוב תגובה ל- למדינה שבדרך.
הם גם הנפיקו "פנקס אדום"
  ראומה   24/01/20 11:59
שסיפק אמצעי מחייה ל"אנשי שלומינו" בלבד. מוטב שתקרא את ספרו של פרופ' נדבה: "מי גרש את הבריטים" ותלמד מה היה מקומם של אצ"ל ולח"י במאבק שהוביל להקמת המדינה.
כתוב תגובה ל- ראומה
לא רק שלא הוסיפו. לא רק שהם
  gmeiry8   24/01/20 13:34
גרעו...הם גרמו נזקים בהרבה בפעילותם!
כתוב תגובה ל- gmeiry8
כמה אנשים היו לעראפאת
  יאיר 4   24/01/20 13:45
עד שהשכיב את רבין לקרשים?
כתוב תגובה ל- יאיר 4
האצל כבש את יפו ואתה קשקשן
  עוד סתם אחד   24/01/20 17:38
-25 באפריל 1948 פתח אצ"ל בהתקפה על יפו כחלק מן המערכה על תל אביב במלחמת העצמאות. לאחר שלושה ימי לחימה הצליחו לוחמי האצ"ל לנתק את רובע מנשייה ולכובשו. בעקבות התקפת האצ"ל החלה מנוסה המונית מיפו וכוח הלחימה שהיה בה התרכז בכפרים שלידה. בהתקפה נהרגו 41 לוחמי אצ"ל, רובם מאש הצבא הבריטי.
כתוב תגובה ל- עוד סתם אחד
}}}רק התערבות ההגנה ביפו הצילה
  הקרב על יפו/ת"א   25/01/20 01:31
כתוב תגובה ל- הקרב על יפו/ת"א
מספר מי?
  ראומה   25/01/20 22:46
כתוב תגובה ל- ראומה
כמה הערות לקשקשן המתמיד :
  מגיב ותיק   24/01/20 21:11
1. רוב העדויות, המסמכים, הארכיונים הבריטיים שנפתחו לאחר כחמישים שנה, מעידים כין בין השאר המחתרות האצ"ל והלח"י היו בין הגורמים העיקריים שהביאו ליציאת הבריטים מהארץ.

אמור מעתה כי מלחמת השחרור האמיתית (מהבריטים) בוצעה ע"י קומץ בו זלזלת, כאשר ההגנה היא שהפריעה ורדפה את מחוללי העצמאות והסגירה אותם לבריטים, אכן בעול המלחמה עצמה בערבים נשא בעיקר השמאל.

2. הקומוניסטים/הסוציאליסטים פרסו התיישבות שהייתה אך ורק כדי ליצור בסיס לשלטונם, ב"ג והשמאל סירבו למדינה יהודית ולממלכתיות בסגנון שהתווה הרצל ולמענו פעל זבוטינסקי כל זאת עד לאחר מחמת העולם השנייה בה הכיר ב"ג בצורך הממלכתי להקים מדינה וביצע למעשה את דרישתו של זבוטינסקי, לפני זה הרעיון להקים מדינה הוגדר ע"י השמאל כרעיון ריאקציונרי ופשיסטי.

3. כל סיפור ההעפלה אינו אלא בלוף שהשמאל יצר לטהר את תדמיתו ולנקות את מצפונו על מחדלי הציונות האדומה בשואה.

להלן דברים שכתב קרמן איש חיל הים בעברו, המומחה להעפלה שלקח גם חלק בענינים ההם של ההעפלה בספרו "אוניות המלחמה של המעפילים"

ציטוט מדבריו של אריק קרמן :

"מפעל ההעפלה אכן הוליד מיתוס גדול של מאבק לאומי, אך התועלת המעשית שהביא היתה אפסית. קרמן קובע שמספר העולים שהובאו לארץ בדרך זו בחודשים הראשונים אחרי מלחמת העולם השנייה, לא היה רב ממספר הסרטיפיקטים שהבריטים הסכימו להנפיק, ועל כן לא היה צורך להבריחם לארץ תוך סיכון חייהם. החל באוגוסט 1946 הופנו רוב ספינות המעפילים לקפריסין. זה נעשה בתיאום עם הבריטים, ללא מאבק".
ההעפלה (דרך הים) לאחר השואה הייתה פיקציה ואכן כזאת הייתה.

(אגב, טרם השואה השמאל הישראלי עסק בעליה סלקטיבית של עולים (חלוצים) מהמחנה הנכון שמאל שהוכשר פוליטית בחו"ל (כך הצהיר ב"ג וכך הצהיר חיים ויצמן) הזקנים והשאר לא עניינו אותם.

במלחמה עצמה, הרביזיוניסטים העלו לארץ פי 2 מאנשי השמאל 12000 מול 6000) מהטעם הפשוט שהרויזיוניסטים לא בררו איזה יהודי יעלה והעלו חרדים זקנים נשים וטף, השמאל לא פעל כך, הוא דאג לחלוצים וחילוניים שהכשיר. (ע"ע משפט קסטנר ועדותו של יואל ברנדט)

לאחר מכן ב"ג לא רצה להרגיז את הבריטים וההעפלה מצד שמאל פסקה.

ההעפלה לאחר השואה הייתה כישלון מוחלט, מכיוון שהרוב המוחלט של המעפילים נתפס והוגלה למחנות הסגר, מתוכם אלה ששוחררו נעשו על חשבון הסרטיפיקטים שהבריטים היו מוכנים לתת.

קיצורו של דבר, גם ללא ההעפלה אם היו מנצלים את הסרטיפיקטים של הבריטים היו עולים אותו מספר של אנשים.
לכן - ההעפלה לאחר השואה הייתה פיקציה גמורה בה השמאל ניסה לרחוץ את מצפונו על חידלון האישים שאחז בו בשואה עצמה.

4. כך גם השקרים על צוללות ואיוולת הגז שיישאר באדמה שאחזה בשמאל הישראלי.

5. בקיצור קשקשן מתמיד בעל הסוגריים הכפולים, לך ללמוד את ההיסטוריה האמיתית.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
תגובה מצויינת
  עוקב   24/01/20 22:10
כתוב תגובה ל- עוקב
}}}לעוקב ולמגיב הותיק הקשקשן
  עובדות חקוקות   25/01/20 08:25
}}} השמאל יצר התישבות מאות ישובים מדן ועד משאבי שדה לפני 48. הישובים קמו כהגשמה למפעל הכשרה אדיר בכל הקהילות היהודיות בעולם שנשען על תשתית תנועות נוער חלוציות סוציליסטיות שהכשירו ללא הפסק נוער וצעירים להעפלה למדינה היהודית שבדרך. באותו זמן כאן ביססו התנועות הסוציליסטיות חינוך חברה תעשיה חקלאות בניין בנקאות ומעמד עובדים שמתוכו יצאו המיטב לבטחון והיו התשתית לחילות היבשה הים האויר והתעשיות הבטחוניות.כל זה נשען על מאות אלפי פעילים אדיאליסטים. זבוטינסקי ברברן בגרוש שבוי של מילים כמו בגין שמעולם לא לחם. במלחמת העולם ההגנה עודדה הפעילים שלה להתנדב ואחר כך יצרה מפעל אדיר של העלאת הניצולים לישראל. האצל והלחי מנעו ממעט הפעילים שלהם הצטרפות לחילות הבריטיים ואף העמידו למשפט שדה מי שהתנדבו לצבא הבריטי. מגיב ותיק לידיעתך אפילו ברוסיה של פוטין נותנים מקום לאמת ההיסטורית ולא מנסים לשכתב אותה.
כתוב תגובה ל- עובדות חקוקות
השמאל אומן שכתוב ההסטוריה
  אהוד בנישו   25/01/20 15:46
היו זמנים שמנהיגי השמאל הצהירו בגלוי שכוונתם לשכתב את ההיסטוריה. ידוע למשל הוויכוח בין מפקד ה"הגנה" אליהו גולומב, לבין מפקד הלח"י נתו ילין מור, על מלחמת המחתרות. כשהגיע הדיון הלוהט למבוי סתום וילין-מור אמר - "ההיסטוריה תשפוט בינינו", השיב לו גולומב: "אני כבר יכול לומר לך מה תספר ההיסטוריה, כי אנחנו הם אלה שכותבים אותה". ואכן, תנועת העבודה השלטת ביצעה שִכתוב היסטורי של המאבק לתקומת המדינה, של ההעפלה וגם של המרד בגֶטאות - כאשר החלק של בית"ר והאצ"ל במאבק נמחק לחלוטין. גם היום יש עדיין המון ניסיונות לשִכתוב, הכחשה וטשטוש של מפעליהם ההיסטוריים של אצ"ל, לח"י ובית"ר ערב הקמת המדינה ולאחר מכן. פרשיות היסטוריות חשובות ואף מכוננות שיזמו וביצעו תנועות ואִרגונים אלה עדיין אינן נזכרות בספרי ההיסטוריה הרִשמיים, בספרות בכלל ובמוזאונים, למעט מוזאוני האצ"ל ומכון ז'בוטינסקי. אחד הניסיונות הבולטים של שלטון השמאל לשכתב היסטוריה משתקף במאמצים לטשטש ולהעלים את העובדה שיוזם ומנהיג מרד גטו ורשה היה למעשה בית"רי ומפקד אצ"ל פאבל פרנקל ולאו-דווקא מי שמוזכר בהבלטה בספרי ההיסטוריה ובמוזאונים – איש השומר הצעיר מרדכי אנילביץ, שחלקו במרד היה בפועל מִשני בלבד. מסמכים ועדויות בספרו של משה ארנס "דגלים מעל הגטו" מעידים כי פאבל פרנקל, שעמד בראש ארגון אצ"י מיסודם של בית"ר ואצ"ל, הוא שיזם את מרד גטו ורשה והיווה בו את הרוח החיה.
כתוב תגובה ל- אהוד בנישו
}}}מר בנישו סליחה אתה מחרטט
  מאות הקיבוצים ו..   25/01/20 22:51
}}}מר בנישו כמו המרצה מאוניברסיטת לטביה אתה סתם מחרטט. ===מאות הקיבוצים מושבים שכונות וישובים שהקימו ניצולי השואה בוגרי התנועות הסוציליסטיות כולל שורדי לוחמי הגטאות הם עדות מוחשית להיקף הפעילות של התנועות האלה בשואה. אפשר להגיד שגם דור הילדים של האנשים המיוחדים האלה היו שלד בבניית הבטחון של ישראל במלחמות שהיו כאן. מה הקימו הביתרים??? מה היה חלקם בהגנה על המולדת???
כתוב תגובה ל- מאות הקיבוצים ו..
מה היה קורה לו
  בן נאמן   2/02/20 19:23
נכתב ע"י נבל קומוניסט המבקש הערכה חיובית: "מאות הקיבוצים מושבים שכונות וישובים שהקימו ניצולי השואה בוגרי התנועות הסוציליסטיות". עכשיו, צא ולמד: מה עשו קומץ של אנשי התנועות הסוציאליות, וכיצד הייתה ניראת מדינת ישראל לו לא היו הקומוניסטים הארורים מונעים ממאות אלפי (מליונים) יהודים לעלות לארץ. מליוני יהודים שאפו לעלות לארץ לפני המלחמה (מסיבות לאומיות יהודיות, יהודים אמיתיים, אירופיים ומזרחיים) אך הסוציאליסטים מנעו זאת באמצעות הלשנות ופעילות טרור. זכור הנאצי ישראל קסטנר שפעל על פי הנחיות ההנהגה השמאלנית - שרצח מאות אלפי יהודים "לא מתאימים", כדי לא "לקלקל" את ההתנחלויות הקומוניסטיות בארץ ישראל - שהוקמו ללא שום ההגיון (מי צריך היה את מטולה, כפר גלעדי ותל-חי? רק מרקסיסטים מעוותים מצאו לעצמם סיבה להימצא שם) הקומוניסטים הפסידו בקרב הדמוקרטי - על השלטון בישראל, וניסיונם לשחזר את שליטתם באמצעות "שילטון החוק" - כמו בימי המנהיגים הדגולים של אירופה בברית המועצות, איטליה ובגרמניה, יעמוד במבחן הבחירות לכנסת. אם נתניהו יחוסל ע"י תפירת התיקים הנפשעת, זה יהיה ניצחון ה"אדם הלבן" (בדומה למשטר האפרטהייד בדרום אפריקה) על "שילטון הדמוקרטי" של העם.
כתוב תגובה ל- בן נאמן
טרום שואה
  יאיר4   5/02/20 22:50
אין ספק שהתמקדות בן גוריון באמנות האפשר בא"י עם אנשי שלומו, סייעה מאד ליצירת המסה הקריטית שהביאה להצלחה האדירה של הקמת המדינה. כיוון שכך,הוא הזניח בפועל את העם באירופה. הוא לא הרגיש ולא ניסה אפילו לשכנע שמתקרב אסון נוראי.
כתוב תגובה ל- יאיר4
2
דמי אינו שותק-מי רצחידידיה סגל
  מיכל מירושלים   25/01/20 12:07
עד היום אין מצביעים על היד שרצחה. ההגנה אמרה שילחנו אותו - וכנראה שערבים תפסו אותו ורצחו אותו . - אם כך - למה שילחתם אותו בחוסר אחריות - ומדוע סילקתם את מפקד ההגנה בחיפה לניו יורק ??!!!!!!!!!!!!!!
כתוב תגובה ל- מיכל מירושלים
3
העיקר שקמה כאן מדינה בולשביקית
  חבר קיבוץ יגור   26/01/20 14:47
של הנ"ל מאנ"ש והפנקס האדום שאת פירותיה הבאושים אנו אוכלים עד היום. מדינה סוציאליסטית שנבנתה על גבם השחוח והשבור של הבבונים שהם לא שוכחים זאת עד היום.מדינה שהביאה את המסורת הבולשביקית/סטלינסטית של "יאה בראכן" נפוטיזם ושחיתות כנורמה חברתית.מדינה בולשביקית השולחת בשר תותחים "אתה ראשון יה קאזה" .וכל זאת תוך רדיפה פאשיסטית של המחתרות ,לא לא שכחנו את הסזון וידידיה סגל.כאשר הם נאלצים לא רק להילחם נגד הבריטים אלא גם נגד סטלינסטים מבני עמם -משמר הירדן /ניצנים כדוגמא. ולכן לא יכלו להקדיש מזמנם להתיישבות לפני הקמת המדינה. אבל עכשיו הכל שחור ואתה מוזמן לעזוב אותנו לפני שיהיה מאוחר מדי .
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
}}} משעממת העבודה ברפת יגור?
  לפרה יותר שכל.   26/01/20 15:46
כתוב תגובה ל- לפרה יותר שכל.
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il