|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בעיתונים משתקפת לאחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום    מעין שקיעה לתוך אפתיה
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
איתן לסרי
איתן לסרי
יש לשמור על עקרון ההדדיות בתגובות כדי שהצד השני המבין היטב את כללי המזרח התיכון ויבין גם שיש כאן מדינה ריבונית מפותחת וחזקה בכל ההיבטים היכולה להגיב בהתאם ולהשיב לו כגמולו
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
שפת השפיות חייבת להיות שפת ההידברות ויש להוריד מסדר היום שפה בוטה וגסת רוח התובעת מישראל להגיב בנוסח - "בעל הבית השתגע"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אבא מתעלל ואימא מנכרת
מאת: איילת פישביין  |  25/08/2007
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
טעות בעניין איסור פרסום
  משה, עורך-דין   25/08/07 14:34
לדעתי, הכותבת טועה בכתבה כי מקרים של "ניכור הורי" אינם מתפרסמים בשל איסור פרסום.

אין זה נכון. הכרכים הרבים של הפסיקה בישראל מלאים וגדושים בפסקי-דין בענייני משפחה והורות, שפורסמו - לפעמים על פרטיהם המבחילים והמזוויעים - ללא ציון שמות הצדדים. לפעמים מצוין "פלונית נגד אלמוני", ולפעמים מצוינים שמות בעלי הדין בראשי התיבות שלהם.

לא-מכבר פורסם פסק-דין של ביהמ"ש לענייני משפחה, שבו פורטו מעשי גילוי עריות של אב בנותיו הקטינות, שהאם לא מחתה בעדו ואף רצתה לקחת עימה את ילדיה לברזיל, להוסיף ולחיות בקרבת אותו אב שכל ימיו עסק במעשים מיניים, עם הילדים ועם אימם. שלטונות הרווחה התנגדו להתיר הוצאת הילדים לברזיל, ובית המשפט - בפסק-דין מנומק ומעניין - קיבל את דעתם. שמות בעלי הדין צוינו בראשי התיבות בלבד, שכן לציבור אין עניין בהם.
כתוב תגובה ל- משה, עורך-דין
2
הכותבת מטעה ומשקרת במצח נחושה
  מזועזע משקריה   25/08/07 16:03
אין ספק כי הכותבת הפמניסטית הרדיקלית מהווה נדבח נוסף במטרות ארגוני הנשים לחסל את האבות תוך כדי הטעית הציבור וכתיבת גיבובי שטויות ושקרים במצח נחושה.
בתחילה יאמר כי פרפ' ריצ'ארד גרדנר אבי שיטת הניכור ההורי (PAS) התאבד בשל מחלה ממושכת עד שלא יכול היה לסבול הכאבים העזים ולא בשל הטענה ההזויה והשיקרית של הכותבת.
שנית פרפ' גרדנר התנגד בכל תוקף לפדופליה וזאת תקראו במאמריו הרבים .
שלישית רבים הם אנשי המקצוע והמומחים מוכיחים כי אכן קיים ניכור הורי ואף טענה פמניסטית הזויה לא תשנה זאת.
עוד אוסיף כי בארה"ב כמו בשאר מדינות העולם בהם אוכפים את זכויות האב והילד, מתיחסים לנושא הניכור ההורי ברצינות יתרה ולא מתעלמים ממנה כפי הקורה בישראל .
די לשקרים.
די למסכת האלימות כנגד גברים ואבות שכולים לילדים חיים.
 אתר הניכור ההורי ישראל
כתוב תגובה ל- מזועזע משקריה
3
פרופסור גארדנר משיב למלעיזים
  ד"ר מיכאל קרונגאו   25/08/07 16:18
אכן קומץ פמיניסטיות ראדיקאליות עוסקות בהפצת שקרים שמובאים במאמר נלוז זה. בדיוק כמו בפרוטוקולים של זקני ציון אותם הדברים על פרופסור גארדנר (פרופסור לפסיכולוגיה קלינית של ילדים) מופצים במשך עשרות שנים. גארדנר שנפטר מסרטן לא אמר מעולם את המיוחס לו כאן. לעומת זאת, השיב להשמצות בצורה מדוייקת ועובדתית מכיוון שאלפי ילדים בישראל סובלים מניתוק מאבותיהם הגרושים והאוהבים, מן הראוי שאתרכם יפרסם תגובה מסודרת, לפחות מפי גארדנר עצמו! הנה היא כאן- תשובתו של פרופ' ריצ'רד גארדנר הורים מסיתים רבים מתנגדים בחריפות לתסמונת ההתנכרות להורה. קל להבין התנגדות זאת... אבל, הרבה פעמים הורים מנכרים אלו משתמשים באותן טכניקות של הסחה והסתה שבה הם פוגעים בילדים: האשמות שווא, חצאי אמיתות, דיסאינפורמציה, שקרים, התקפות אישיות, רמיזות מגעילות. הכל כשר. ככלות הכל, אם הטכניקות הצליחו לגרום לילד לסרב לראות את ההורה שלו עצמו ובשרו, מדוע שלא תצלחנה טענות שווא אלו לשכנע שומע תמים? באחד המקרים, אם הסיתה ילד כל כך עד שהוא איים להתאבד. קכב' השופטת חנה ריש רוטשילד מספרת בפסה"ד כי הפסיכולוג שבדק את הילד קבע כי קשייו של הילד שסבל מהתכנות של האם המנכרת כללו התפרצויות זעם, נסיגות, התקפי בכי וכמעט daily amusesis. וכי מצבים אלה הוחרפו לאחר שהאם ניסתה לעלות לישראל (או לחטוף את הילד לשם - ע"פ קביעת בית המשפט) הילד אף היה שרוי במצב של דיכאון וחרדה. מי שיקרא את תאור המפגש של הילד עם אביו אינו יכול שלא להזדעזע. וגם ביהמ"ש המחוזי בהרכב של שלושה שופטים קבע לגבי האם כי הייתה תופעה של הסתה. הורים שלא מהססים לפגוע כך בילדיהם שלהם כדי להתנקם בבין זוגם לשעבר, עלולים גם לשחרר את חרונם כנגד כל מי שעומד בדרכם: החל בגארדנר, דרך השופטים ועד הפסיכולוגים. הורים כאלו נאחזים במאמרים מדעיים כגון זה של קרול ברוך, כמו גם במאמרים פסאודו מדעיים. כדאי לכן להכיר את שני הצדדים של המטבע, ולעיין בתשובות של גארדנר למאמרה של ברוך. אגב טענות דומות לאלו של ברוך אך בלבוש קצת שונה השמיע בישראל הפסיכולוג ד"ר שבתאי נוי. למבקשים להעמיק בנושא אקדמית, כדאי גם לעיין בקובץ התשובות המלא של גארדנר. rgardner.com להלן התרגום לעברית בידי המשפטנית פ. של תשובתו של גארדנר. המקור באנגלית של החומר המצ"ב נלקח מהאתר של פרופ' גארדנר: rgardner.com במאמר נקבע כי "פסיכיאטר הילדים ריצ'רד גארדנר טבע את המונח תסמונת התנכרות להורה בשנת 1985, וזאת כדי לתאר את התרשמותו הקלינית ממקרים בהם, כך הוא האמין, מעורבת טענת האשמה כוזבת לניצול מיני של ילדים". נכון הוא שהמונח תסמונת התנכרות להורה נוצר על ידי לתיאור תת-סוג של התנכרות להורה – תת-סוג שבו הורה מנכר מתכנת את הילד לתעמולה של השמצה נגד ההורה האחר, הורה אשר אוהב את הילד ומחוייב לו עמוקות. הדבר הלא נכון בקביעתה של ברוך הוא שתסמונת ההתנכרות ההורית והאשמות כוזבות בדבר התעללות מינית מוערכות כשוות ביניהן. באף אחד מכתבי לא טענתי כך. מה שאמרתי הוא שלפעמים האשמת שווא בדבר התעללות מינית יכולה להתגלות כחלק מתסמונת ההתנכרות להורה, ועל פי מיטב הערכתי זה קורה בכ- 10% מהמקרים. . האמת היא שהמיקוד שלי הוא לא רק בשאלה האם ההורה האהוב והילד משקרים, אלא גם האם ההורה הדחוי אומר את האמת או האם ניתן להסביר את יריבותו של הילד להורה זה באמצעות התנהגותו של אותו ההורה. בכל מקרה ומקרה אני בוחן את האפשרות שעויינותו של הילד היא תוצאה של התעללות לשמה החוז
כתוב תגובה ל- ד"ר מיכאל קרונגאו
מדוע רק כהערה לכתבה?
  משה, עורך-דין   25/08/07 16:34
המגיב ד"ר קרונגאו היה מיטיב לעשות, אילו פרסם את תגובתו המעניינת - בנושא חשוב מאין כמוהו - כמאמר נפרד, ולא רק כתגובה לכתבה זו.

זהו נושא שהורים נבונים, נשואים ונורמליים, וגם גרושים ונורמליים, אינם מתחבטים בו אלא בתחום הסבירות. ואולם, לנוגעים בדבר זהו גיהנום עלי אדמות, שהמחוקק ובתי המשפט טרם מצאו לו פתרון סביר.
כתוב תגובה ל- משה, עורך-דין
4
ניכור הורי ותוצאותיו
  נמסיס   25/08/07 17:47
בעיה שהתפתחה עם ריבוי מקרי הגירושין היא תופעת הניכור ההורי או בהגדרתו המקצועית PAS – Parental Alienation Syndrome - תסמונת הניכור ההורי.

תסמונת הניכור ההורי (PAS- parental alienation syndrome ), שנטבעה על ידי פרפ` ריצ`רד גרדנר בשנת 1985, נסקרה לראשונה בכתב עת מקצועי בעברית ב-1995 במאמרם של זאב ברגמן ואליעזר ויצטום בכתב העת `שיחות`.

בתסמונת הזו הילד עסוק באופן כפייתי בגינוי ההורה השנוא והמנוכר ובהאשמות כלפיו...ניסיונות התקרבות של ההורה השנוא נתקלים בתגובות בוטות מאוד: הילד צורח, מקלל, יורק ובועט... אצל ילדים אלה קיים חיצוי (split) ברגשותיהם כלפי ההורים. אחד ההורים הוא טוב באופן מוחלט והשני הוא רע באופן מוחלט".

הכותבים טענו במאמר כי ניכור הורי הוא `חטיפת נפש`. הם מציינים כי "גרדנר מדרג את רמת הניכור ההורי, לשלוש דרגות חומרה. בהסבר לדירוג הוא קורא בלשון נקבה להורה המזיק, משום שלטענתו במציאות, ברוב המקרים, ההורה המנכר היא האם. אולם, אותם שיקולים קיימים כאשר ההורה המזיק הוא האב".

כך מגדירים ברגמן וויצטום את תסמונת הניכור ההורי בדרגתה החמורה ביותר:

"האימהות המזיקות, הגורמות לסיטואציות כאלו, הן לעתים קרובות פנאטיות, ומשתמשות בכל האמצעים החוקיים והבלתי חוקיים כדי לחסום את ביקורי האב והקשר אתו. הן עסוקות בצורה כפייתית בשנאתן לאב ובמקרים רבים הן מגלות הפרעות פרנואידיות קשות הקשורות לדמות בן הזוג (...) הפרעות אלו קשורות לדיסאינטגרציה ולמתחים הקשים סביב המאבק המשפטי והוויכוח על גורל הילדים (...) אמהות אלה רואות בבעליהן לשעבר תכונות שליליות, אשר קיימות אצלן, והן כמובן אינן רוצות ואינן יכולות להכיר בהן. על-ידי השלכת תכונות בלתי נסבלות אלה על בן הזוג הן רואות את עצמן כקורבנות חפים מפשע. גרדנר משער שכאשר האשמות כוזבות בדבר התעללות מינית בילדים מועלות על ידי אימהות אלה הן עלולות לשקף נטיות סמויות הקיימות אצלן (...) אמהות כאלו אינן מגיבות לטענות הגיוניות, הן חסרות ביקורת מציאות ומוכנות לקבל כל תסריט בלתי מתקבל על הדעת הקשור לבן הזוג ".

בכ90% ממקרי הגירושין מתפתחת תסמונת הניכור ההורי . התופעה מתרחשת על פי רוב כתוצאה משיתוף הילד כצד בסכסוך כאשר הוא מגויס ע"י אחד ההורים כבן ברית כנגד ההורי השני עד כדי פגיעה בקשר תקין בין הילד להורה. ברב המקרים מתבטאת ההתנכרות כלפי ההורה שאינו משמורן כאשר אין כל צידוק לכך ובשל העובדה שאמהות מקבלות עדיין יותר משמורת על הילדים סטטיסטית (בישראל כ97% ממקבלי המשמורת הן אמהות) מרבית מקרי ההתנכרות הם נגד האב. בישראל ישנו רוב מוחץ של מיקרים של התנכרות הורית שאינם מטופלים מאשר מיקרים שבהם מערכות המשפט והרווחה באמת מטפלות ומוציאות את הילד הנמצא בסיכון ממשמורת ההורה המסית.

ברב המקרים המערכות מתייחסות בסלחנות להסתת הילד ו\או תולים את האשם בהורה המסורב הוא הקורבן הנוסף לילד.

ראוי לציין כי אוכלוסיה פגיעה זאת תהווה לבטח נטל כבד על החברה בישראל כאשר ילדים אלה יצטרכו לנטול חלק פעיל בחברה כגון: גיוס לצבא, הצטרפות לשוק העבודה ובכל מהלך השתלבותי בחברה.

כתוב תגובה ל- נמסיס
5
PAS - המצאה של אבות גרושים
  זמירה   25/08/07 20:21
מנכרים ברובם, משתמטים מחובתם ברובם, מתעללים בחלקם, שיצרו לובי משומן ועתיר תקציב על מנת להפעיל נקמה בנשים באמצעות הממסד, על חשבון הילדים. מדהים שמערכת הרווחה בישראל מסתמכת על תסמונת מופרכת, לא תקפה, לא מחקרית, נקמנית ובעייתית כזו, כדי להוציא ילדים מידי אמהות מתפקדות וטובות ולהעבירם למרכזי חירום ו/או לאבות מתנכרים ומתעללים. כל מי שקוראת את דברי - רק אל תערבי את פקידות הרווחה בתהליך. הן פושעות, עברייניות ומשתפות פעולה עם ארגוני גברים שהסיבה לקיומם היא לעשות נזק לנשים. שמרי נפשך מפקידות סעד לסדרי דין - זו הדוקטורינה שבעזרתה הן מזיקות לך, אשה גרושה או בתהליכי גרושין, במכוון וביודעין.
כתוב תגובה ל- זמירה
ניכור הורי הוא פשע והוא כאן!
  אבנר60   26/08/07 15:26
זמירה, אני מרחם על ילדייך ועל הגרוש שלך ואני מבין למה עזב אותך - ניכור הורי הוא פשע נתעב בעיקר כנגד הילדים. הוא קיים ופגיעתו קשה ביותר.
לא אתפלא אם את לא אחרת מסמדר לביא המתחזה או אחת מתלמידותיה!
כתוב תגובה ל- אבנר60
6
כתבה חסרת אחריות ולא מקצועית
  יאיר תיבון   26/08/07 02:05
מזעזעת הקלות בה ניתן לפרסם שקרים מובהקים כמאמר עיתונאי, ובמיוחד לא מפתיע הדבר שתופעה כזו מתרחשת במאמר שהוא עוין לגברים ולאבות. המאמר בעטיפתו האקדמית כביכול, מזכיר את סגנון הכתיבה של מכשירי התעמולה של המשטרים האפלים מהמאה הקודמת. התייחסותה הנרחבת של הכתבת לנושא הפדופיליה היא באופן מובהק מגמתית ביותר ותכליתה להסיט את הויכוח מהנושא האמיתי שהוא "הניכור ההורי".
יתכן מאד שלכותבת אין מושג ירוק בנושא שהיא כתבה עליו ושפשוט הולכה שולל על ידי אותה הגב' סמדר לביא (ספק פרופסור) שהורשעה בניכור הורי ובחטיפת בנה ?????
אין ספק ש"הניכור ההורי", שגרדנר בגאוניותו זהה והגדיר כסינדרום, הוא אמיתי ופגיעתו קשה. במהלך פעילותי החברתית בתחום נתקלתי באופן אישי בכמה וכמה מקרים מזעזעים של ניכור הורי מובהק. מדובר בתופעה קשה ביותר בה הילד המוסת מסרב לכל קשר עם ההורה השני - אין פגיעה קשה יותר להורה (בד"כ האב), שכן מדובר בניתוק מוחלט - זהו ממש מצב בו ההורה הופך להיות "הורה/אב שכול לילד חי". גם הפגיעה בילד עצמו היא קשה עם השלכות עצומות לעתיד. בדרך כלל, נילווה לניתוק מההורה גם ניתוק מוחלט ממחצית המשפחה המורחבת מצד ההורה המנוכר(סבים, סבתות, דודים,דודות, בני דודים וכו'....).
אין זה משנה מי מההורים הוא ה"הורה המנכר" ובכל זאת, למעט מקרה אחד, מתוך המקרים בהם נתקלתי בפעילותי (כ-10 מקרים לפחות) , הגורם המנכר הייתה האם.
הטענות שמעלה הכותבת כנגד משרד הרווחה הן בדיוק ההיפך הגמור מהתנהלותן של פקידות הסעד בשטח – כל ההורים המנוכרים טענו קשות כנגד פקידות הסעד שתגובתן והתערבותן הייתה איטית מידי ובאיחור. יתכן שאיטיות קיצונית זו נובעת גם ממשנה הזהירות שנוקטות פקידות הסעד בנושא. תגובתן המאוחרת הופכת מראש את תגובתן לבלתי יעילה, הואיל והנזק שנגרם לילדים מן ההסתה כבר הכה שורשים בנפשו הרכה של הילד. זהו נזק שכבר אירע וקשה מאד לתקנו אם בכלל אפשר.

כתוב תגובה ל- יאיר תיבון
7
תגובה קולעת - כתבת חסרת אחריות
  אורית אור   26/08/07 15:16
"הניכור ההורי" הוא נושא רגיש ביותר ולכן הטיפול של הכתבת היה חייב להיות קפדני ואחראי. לא יתכן שתפורסם כזאת כתבה מבלי התגובה של משרד הרווחה (אני מניחה שצוות המשרד בימים אלה בחופשה, האם לא ניתן היה להמתין לתגובתם, יש בהילות בפרסום הכתבה בעיתוי הנוכחי?!?!). איך יתכן שחסרה הצגת הדעות שכנגד, ולו רק למען האיזון, ולו רק למראית עין?????
כשעוסקים בנושא כה רגיש וטעון נדרשת הקפדה יתירה על כל פסיק ונקודה. אינני מבינה את התנהלות הכתבת, וגם אם היא פעלה בתום לב - כל קורא ממוצע יבין שזאת כתבה לא אינטליגנטית ולא מקצועית וחבל!
כתוב תגובה ל- אורית אור
8
'בן, בת ערובה' על סרבנות קשר
  ישראל123   28/01/10 10:46
'בן, בת ערובה'- על תסמונת הניכור ההורי לסרט דקומנטרי.דרושים אמיצים שיש להם משהו למסור בעניין 'תסמונת ניכור הורי' והם מוכנים לשתף בצורה גלוייה או סמויה את שבלבם. לפנות בבקשה במייל ישירות לישראל קליוסטרו- hakosem1@gmail.com
כתוב תגובה ל- ישראל123
9
עו"ס שירלי דפני ופרןמית קוטלר
  בישי   5/12/11 15:23
ישנם עו"ס כמו שירלי דפני ופרומית קוטלר מצפון תלאביב שעושות הכל כדי להרחיק את האבות מילדיהן תומכות באמהות
, מזלזלות באבות ולועגות להן ולכן לאבות אין ברירה , כדי לא להפגע הם נמנעים מלפגוש את ילדיהן עם כל הכאב והצער שבדבר , תחקרו ותבדקו, מה עושות שתי עו"ס אלו לאבות
כתוב תגובה ל- בישי
שירלי דפני רפרומין
  טדיא8888   4/11/12 21:49
נתקלתי בשתיהן חולניות יכול ליצור קשר יורם
כתוב תגובה ל- טדיא8888
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il