s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
השופט מצא מתנפל על בג"ץ
מאת: יוסי דר  |  07/05/2020
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
למיטב זכרוני היה מכונה חמצמצא
  אחד מהעם9   7/05/20 15:57
על ידי השופט חשין. כך לפי הספר העליונים של נעמי לויצקי. אגב....ספר חובה להבנת מדינת ישראל ובית המשפט העליון
כתוב תגובה ל- אחד מהעם9
2
מצא לא מוצא את עצמו
  שלמה תמיר   7/05/20 15:57
מצא אכול מרורים, נדמה לו שכולם מטומטמים והשכל והחכמה ניתנה לו. כך התבטא לאחר הבחירות כי העם ליודע מה הוא בוחר. טוב אם לר יצטטו את דברי ההבל של טרח זקן זה. בצעירותו כך נכתב היה נינוח והיום בזיקנתו אדם נרגן וחסר מעצורים. אולי יש מקום לבדו אם אין מקום לאשפזו במוסד.
כתוב תגובה ל- שלמה תמיר
מוצא גם מוצא. תמיד נגד
  גוואיזנר   7/05/20 18:21
מצא כבר לא יודע איך להביע את שנאתו לביבי.אני מציע שיתיעץ עם לשעברניק כמוהו,דן מרגלית שגם הוא כבר מיצה את יכולותיו. שנאה שנאה שנאה
כתוב תגובה ל- גוואיזנר
3
האיש הזה חולה נפש כנראה
  שאול א.   7/05/20 15:59
אחרת האובסייה החולנית שלו אינה ברורה. מה גם שלא ברור את מי דעתו מעניינת.
כתוב תגובה ל- שאול א.
השופט מצא
  יעקב ב. 15   7/05/20 16:57
הוא לא משוגע והוא לא צריך אשפוז . אני יכול להעריך כמעט בוודאות שנתניהו גורם לו לצרבות קשות , ולכן כל דבר שקשור לנתניהו משתחרר לו הסעיף - כמו להרבה אחרים, ואף אם צריך לתקוף את חבריו. אם אתה שואל את מי הוא מעניין , תבדוק בשנים האחרונות שבכל תכניות האקטואליה שמוגשים ע"י ה"נאורים" מהשמאל הוא אורח כמעט קבוע בכל הנוגע לנתניהו , מפני שהוא "משפריץ" בדיוק מה שהם רוצים לשמוע ולהשמיע למאזינים, ולכן אותם הוא מאד מעניין. דרך אגב - הוא מרמז כי פסקו מה שפסקו בגלל שלחצו עליהם , אתם מבינים איזו חוצפה , 11 איש שלא חושבים כמוהו נפחו בלחץ שלחצו אותם. תשאלו אותו למה כשמגיע לאיש מהשמאל שבית משפט מחוזי מרשיעו בשוחד , הפרת אמונים ועוד , הוא מזכה אותו לגמרי ( אף הנאשם לא האמין שיזוכה לגמרי )- אולי הוא היה נתון ללחצים.
כתוב תגובה ל- יעקב ב. 15
4
באמת לא היה כדבר הזה
  ארי כספי   7/05/20 17:09
שהיה צריך להגיש בגץ על מנת למנוע נאשם בשוחד להיות ראש ממשלה. בטח ! לא היה כלום. אני בספק. אבל אני בטוח שלא יהיה כלום. מכסימום , יהיה צורך ליצור עוד "מצב חירום" כדי לסגור את בתי המשפט לעוד כמה שנים, עד שתהיה התישנות. קדימה מעריצים ! תתחילו לנבוח !
כתוב תגובה ל- ארי כספי
לא שווה
  גנאל   7/05/20 18:18
אתה לא שווה תגובה. הכלב נובח והשיירה עוברת.
כתוב תגובה ל- גנאל
לא שווה
  גנאל   7/05/20 18:18
אתה לא שווה תגובה. הכלב נובח והשיירה עוברת.
כתוב תגובה ל- גנאל
5
האיש הזה הוא חצוף. בטוח שדורס
  בני בנקר   7/05/20 17:28
ברגל גסה חוקי אתיקה של שופטים אם יש כאלה בכלל,הרי הם עליונים,לא בני תמותה..."ניתנה להם הפעם הזדמנות בלתי חוזרת להניח תשתית ערכית להתנהלות מוסדות השלטון אבל הם החמיצו אותה", כמה היבריס וחוסר הבנה מוחלט במהות הדמוקרטיה. לא שופטים קובעים לעם תשתית ערכית אלא נבחרי העם בבחירות דמוקרטיות ! בדיוק כמו שבמשטר דמוקרטי לא שופטים ממציאים חוקה ואח"כ,בחוצפה רבה קובעים שהם,15 פקידים ממונים,עם השכלה משפטית בלבד בד"כ,לפעמים רק תואר ראשון,הם יקבעו גם את תוכן "החוקה" שהמציאו ולא נבחרי העם. פיראטים משפטיים ארורים.
כתוב תגובה ל- בני בנקר
בכלל
  באום   7/05/20 19:52
מעניין מדוע הוא לא יצא בעבר נגד החוק המפורש שחוקק גם ביוזמה של אנשי שמאל שאומר שראש ממשלה לא מודח אלא רק אחרי פסק דין חלוט שיש עימו קלון.אם הוא היה עושה זאת והוא היה טוען שצריך לשנות את החוק הזה,היה עוד איזה תוקף מוסרי לטענות שלו אבל הוא לא יצא נגד החוק אולי בגלל שהוא פחד שמא ראש ממשלה מהשמאל יאחז בו ואז זה יהיה לגיטימי שראש ממשלה ימשיך לכהן עד פסק דין חלוט.עכשיו פתאום הוא קופץ כמו תיש כאשר נתניהו שנוא נפשו נאחז בחוק.
כתוב תגובה ל- באום
6
ההתעלמות המוחלטת מהחוק
  עובד 1   7/05/20 20:03
מצא הוא הסימבול הטוב ביותר להתנוונות המערכת המשפטית בישראל. כל הרהב שלו הוא בלה בלה "מוסרי" ו"ערכי", כאילו 15 עורכי דין שמינו את עצמם לשופטי בג"ץ הם נציגי המוסר האלוהי עלי אדמות וכל העם אידיוט חסר ערכים. הוא לא מעלה על דעתו אפילו לשנייה שקיים דבר שנקרא "חוק". אפילו לצורך מראית העין, יעני שיעשה כאיללו איכפת לו מהחוק בזה שלפחות יזכיר שקיים דבר כזה. אלה הם פניו של בית המשפט העליון שלנו. ואגב, שופטי העליון צריכים להודות לח"כים שאישרו את חוק יסוד הממשלה. אחד הטיעונים בעד החוק זה שהוא נועד להגן על המערכת המשפטית עצמה. טיעון זה הוכח ממש באירוע הביזארי האחרון. הסעיף שמאפשר לראש ממשלה לכהן תחת אישומים הציל את שופטי בג"ץ. שהרי אלמלא כן במה היו נתלים כדי להציל את עצמם מהבחירות שהיו כופים על העם, שבסופן הימין היה זוכה כנראה לרוב מוצק ומעמיד אותם, את שופטי בג"ץ, על מקומם? כלומר, מי שמאמין שסתם כך נזכרו שופטי בג"ץ לפתע פתאום שיש חוק במדינה הזו אחרי שהם רומסים אותו בעקביות כבר 30 שנה, וסתם כך נשכחו מהם הסבירות והמידתיות המפורסמות שלהם - שיתעורר מהחלום. כמו כל דבר אחר, זה היה פשוט אינטרס ציני.
כתוב תגובה ל- עובד 1
7
מה עם החפות?
  יואל קורנבלום   7/05/20 22:15
בכל הכתבות שאני קורא בעניין האשמות נתניהו והנגזרות מהן לא מדובר ואין דיון על האפשרות שאפשר על ידי האשמה מפוברקת למנוע ממועמד לכהן בתפקיד. נראה שזה דבר חשוב לדיון כי יכול להגיע מצב שבו פרקליטים יחליטו מי יהיה מועמד למשרה. לא הציבור יחליט אלא כמה עורכי דין. נראה לי חלום בלהות מהסוג המזעזע. לא אוהבים מועמד מסוים ממציאים משהו עליו מגידים כתב אישום ומונעים את מועמדותו. אחרי הבחירות אפשר לבטל את הדיון. כבר היו דבר מעולם בהם מועמדים נאלצו לותר על המועמדות ואחר כך התברר או שהם זוכו או שהדיון בוטל מטעמים שונים. נראה לי שהמצב יביא לדיקטטורה.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
8
פשוט עצוב! הסתה?
  יונחן   7/05/20 22:19
כתוב תגובה ל- יונחן
9
השופט מצא
  אבי קובלסקי   7/05/20 22:27
לא ייתכן שהשופט מציע לבית המשפט העליון לעבור על חוקי המדינה .לענד הוא שכח שהם לא קובעים את החוק אלא אוכפים אותו.
כתוב תגובה ל- אבי קובלסקי
10
עוד הוכחה מדוע יש לפרק את ..
  יאיר ל   7/05/20 22:33
עוד הוכחה מדוע יש לפרק את מפלגת הבג"ץ ולהעמיד את חבריה לדין
כתוב תגובה ל- יאיר ל
11
זה לא נתניהו שתוקף את בג"ץ
  תל-אביבי   7/05/20 23:12
זה מצא.
כתוב תגובה ל- תל-אביבי
12
שופט הנותן יד לפושעים, אינו רא
  בן נאמן   8/05/20 03:44
שופט הנותן יד לפושעים, אינו ראוי להיות שופט. איך שופט אינו בוש לתמוך בפושעים המעלילים על נתניהו ומנסים לקבוע במדינה דמוקרטית - מי יהיה ראש הממשלה. ==== תגובתו של השופט מצא מלמדת איזו רמה מוסרית ירודה ישנה גם אצל שופטי הבג"ץ, אינו בוש להיות מנוול בפרהסיה. ==== בגלל מנוולים, אנו צריכים לסבול עיוותים כדוגמת ממשלה כל-כך לא בריאה.
כתוב תגובה ל- בן נאמן
13
זה כבר מאמר שני בו עו"ד דר
  מאמר שני   8/05/20 05:27
מבלבל את היוצרות. התקשורת החד-צדדית מאד אוהבת לראיין את השופט בדימוס אליהו מצא. למה? כי הוא מחרף ומגדף את כולם תמיד. עושה זאת תוך שימוש באוצר מלים קשות, בסגנון של מר"ץ או בל"ד. הוא בעצם אחד ממייסדי הדיקטטורה של בג"ץ. דבריו צורמים את האוזן בד"כ. הוא אמר על נתניהו: " לא טוב לאקלים הציבורי שאת המדינה ינהיג אדם עם עננה כזו של חשדות חמורים". את התיאור "חמורים" יצרו שונאי נתניהו. האם הוא רצח? אנס? קיבל מעטפות של כסף? מה חמור בלבקש סיקור חיובי? ובכן, כיצד תיאור זה על מצא מתיישב עם התיאור של עו"ד דר שמצא הוא "עדין ונעים ההליכות"?......
כתוב תגובה ל- מאמר שני
14
השופט בדימוס מצא אינו מתנפל
  רפי לאופרט   9/05/20 08:57
על בית המשפט אלא מבקר אותו קשות, משום שבית המשפט לא קלע הפעם לדעתו בל מצא. את דבריו של מצא קראתי ושמעתי לא אחת ולטעמי הוא שופט בעל רואיינטציה פוסט מודרנית ושמאלנית קיצונית, שרחוקה כיום מרחק רב מעמדת רוב הצביור הציוני בישראל. בית המשפט אכן ראוי לביקורת נוקבת, מפני שהיה עליו לדחות את העתירה על הסף ונסחף, בבחינת "לא בשר ולא חלב" לעסוק בנושא שאינו בתחום סמכותו. (נראה שמצא אינו מקבל את הגישה שבית המשפט שופט בתחומי החוק ואינו מחוקק חוקים חדשים כאשר נוח לו, או חסר לו חוק "ישן".) זההו כאן יסוד הויכוח - הפרדת הרשויות, ומי מוסמך לקבוע מהם גבולותיה. לדעתי זו הכנסת, ואך ורק הכנסת ולא שום גורם אחר. בית המשפט ניסה להגדיל את תחומי התערבותו בפעילות הרשות המחוקקת, תוך ניצול האנדרלמוסיה הפווליטית בכנסת ובממשלה. מאידך הוא מודע היטב לדעת הציבור ונזהר לא להתעמת עימה הפעם. מסתבר שהפרקליטות, בראשות פרקליט המדינה הקודם והיועץ המשפטי מנדלבליט, המציאה עבור כתבי האישום של ראש הממשלה, סעיפי אישום חדשים (למשל: פרסום חיובי כשוחד אישי), שאינם מעוגנים בחוק מפורש, אבל לא השכילה לנטרל את חוק החפות ואת חוק יסוד הממשלה, שמגנים בשלב זה על ראש הממשלה מפני כתבי האישום. לדעתי, במוקדם או במאוחר, יהיה צורך לתקן את החוקים העוסקים בהגדרת שוחד ולנסחם מחד באופן קשיח שיגדיר מהו שוחד, מי נחשב כנותן ומקבל כל סוג של טובת הנאה המוגדרת כשוחד, ומה גבולות השימוש בהגדרה זו, כאשר מקרה פרטי אינו עונה באופן ברור וחד משמעי על ההגדרות הנ"ל; האם התובע הכללי מוסמך לפרש חוק יסוד? בקיצור, ככל שבית המשפט מנסה להרחיב את תחומי סמכותו כביכול באמצעות פרשנות תנוסח מצא, הוא הולך ומסתבך יותר ויותר.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
15
יוסי דר,אתה לא צודק.
  ססיליה   9/05/20 18:27
יוסי דר, אתה לא צודק. השופט הנכבד לא התנפל על בג"ץ אלא הסביר את דעתו על עמדתם. לכל אחד שמורה הזכות להביע דעתו, והוא הביע את עמדותיו, והסביר למה כוונתו.למה להשתמש בביטויים קיצוניים?
כתוב תגובה ל- ססיליה
16
מצא לא מוצא נחמה
  עודדי   9/05/20 20:01
השופט הזה, מצא, ידוע בשינאתו לנתניהו על אף הצלחתו של נתניהו בכל התחומים ועל אף שהוא מעולם לא תקף את בית המשפט (רק את הפרקליטות תקף ,וזאת זכותו). בכל עניין שנוגע לנתניהו מיד יוזמן ויופיע השופט מצא ברשתות 11,12,13 כדי לשפוך את מררתו וביקורתו , גם אם אין לו דבר וחצי לחדש. הוא פשוט הפך לדוברו של אהרון ברק או במילים אחרות : כלב הבולדוג של העליון. ותמיד אותם טענות וקלישאות, העיקר שיהיה מי שיגנה את ראש הממשלה. הוא דוגמה טובה להטיה הפוליטית של בית המשפט העליון וטוב שהעם בישראל יראה איך הם שופטיו שהסתירו מתחת לגלימתם השחורה את דעותיהם אבל ביטאו אותם בפיסקי דינם. יש עוד כמוהו בעליון כמו השופט מלצר שאפילו לא טורח להסתיר את היותו של נציג הקליקה השמאלנית בעליון ושעשה הכל כדי להכשיל את המפלגות הימין בבחירות לפני אחרונות. מוטב היה שהשופט מצא ישב בביתו, יהנה מהפנסיה הנפוחה שלו ויתן לנו מנוחה מהופעותיו הביזריות מלאות השינאה.
כתוב תגובה ל- עודדי
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il