|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
איתמר לוין
איתמר לוין
שופט המעצרים בנימין הירשל-דורון מפגין בקיאות רבה - לעיתים יותר מנציגי המשטרה - ושם לב לכל מילה הנאמרת באולמו    אירוע חריג ופסול מתרחש באולם בכיכובה של נציגת השב"ס
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עתירה: לחייב מסקנות אישיות
מאת: משה ריינפלד  |  19/10/2007
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
טמטום או ספין אולמרטי
  יצחק בן   19/10/07 10:02
הפסקתי להאמין שהתנועה הזאת אוטנטית ולא כלי שרת בידי אולמרט ומרעיו.
מה אתם רוצים? לדחות את הדוח עד אחרית הימים? להביא את חבריו להתפטרות?
האויב של הטוב הוא הטוב מאד,הדוח השלם לא יצא לעולם. ובינתיים נשאר עם מנהיגות מפוקפקת שאין בה אמון,עם שסע נוראי בין העם למנהיגיו ואפילו חוסר אמון במערכת הביטחון בגין שליטת רוהמ שהוא המחליט ולא הרמטכל גם בשטח הביטחוני וימכור את כל מה שיוכל כדי לשמור על מקומו.
ישראל אינה נדלן ואיכות השילטון אינה סיסמא על דגל.
מעשים ולא בירבורים ואינטרסים אישיים.
כתוב תגובה ל- יצחק בן
הרי מראש היה ברור שכל הועדה..
  איתי   19/10/07 12:15
..הזו היא ספין אחד גדול של אולמרט. כאילו שאנחנו לא זוכרים את ההרכב המקורי שלה, שכלל בעיקר חברים שלו מהתיכון.

בלי המלצות - אולמרט נשאר בשלטון. ואם זה ככה, אין שום ערך לכל הועדה הזו!
כתוב תגובה ל- איתי
2
וינוגראד משרת את אולמרט!!!
  אזרח שאיכפת לו   19/10/07 10:38
הניסיון להתחמק ממסקנות אישיות, מעיד על עיוורון של חברי הוועדה, הם מתנהגים כמו שלושת הקופים, לא רואים לא שומעים ולא מדברים.
אזרחי המדינה יושבים וממתינים לדו"ח, ועל כן לא יצאו עוד לרחובות מול רה"מ הממשיך להתנהג בכל יום כמו שהתנהג במלחמה. כל בוקר הוא קם עםם רעיון חדש, וחוץ מנסיעות לחו"ל הכל אצלו רק דיבורים מילים הכל באוויר מקפץ מכאן לכאן.
כתוב תגובה ל- אזרח שאיכפת לו
3
שהתנועה תכתוב בעצמה את הדוח
  ב.ק.   19/10/07 10:39
מדובר בעתירה אידיוטית באופן קיצוני, אפילו במונחים של התנועה לאיכות השלטון. אם אין לוועדה מסקנות אישיות, אפשר להכריח את חברי הוועדה לכתוב מסקנות כאלה???
כתוב תגובה ל- ב.ק.
4
התנועה לאיכות (האמנם?) השלטון
  שבת שלום.   19/10/07 10:40
מעקרת וממסמסת את הבקורת על איכות השלטון. על גב האזרח הפשוט שחוטף הכל על גבו. עובדים עלינו, לועגים לנו, בזים לנו, עושים מאיתנו כוחא ואטלולא וצוחקים עלינו עם סיגר בפה כל הדרך לבנק ולכורסת העור הרכה במשרד. ואנחנו? באמת בדיחה.
כתוב תגובה ל- שבת שלום.
5
הגינגי עושה מעשה זמרי ומבקש שכ
  tאיציק   19/10/07 11:11
ומבקש שכר כפנחס. והסנגוריה הצבאית מוכיחה שהיא וכל המערכת(שמאפשרת לה) שבויות בידי הארכי נוכל. זעקי ארץ אהובה!
דוח מחר , בחירות מייד , זה מה שהעם רוצה לפי האוירה ברחוב והסקרים.שחררו אותנו מייד מכל הנוכלים. וכאילו יש איש בישראל הנדרש למילות הועדה בכדי להבין מי האשם העיקרי.
הרי כולנו היינו שם וראינו בעינינו ללא פרשנות משפטית מי גרם למצוקה הלאומית, האיש מתל השומר ויורשו!
כתוב תגובה ל- tאיציק
6
הצעה לוועדה
  א.ל. רמת-גן   19/10/07 11:56
לאחר שהוועדה הגיעה להחלטה האומללה להימנע ממסקנות אישיות ("כולנו אשמים") בגלל לחץ הזמן לפרסום הדו"ח,והיות והכושלים של המלחמה:פרץ , חלוץ ,אדם,בעש"ט והירש פרשו כבר,מוצע בזה לוועדה להוציא מכתב אזהרה אחד בלבד לנכשל ולבזיונר הראשי של מלחמת לבנון ה-2 מר אהוד אולמרט,שלא מצא לנכון לקום וללכת לפני חצי שנה לאחר פרסום דו"ח הביניים החמור של וינוגרד. בכמה זמן זה יכול לעכב את פרסום הדו"ח ? גם אם אולמרט וחבורת עו"ד שלו יעשו את כל הטריקים והשטיקים למשוך זמן.
כתוב תגובה ל- א.ל. רמת-גן
7
אין לי אמון בתנועה לאיכות השלט
  שחיתות   19/10/07 12:13
השלטון.
באחרונה התגלו כמה וכמה שחיתויות לגביהם.
כתוב תגובה ל- שחיתות
8
לוועדה אין סמכות
  משה מכנס, עו"ד   19/10/07 12:15
לוועדת וינוגרד אין, לדעתי, סמכות קונסטיטוציוניתצ להמליץ בדבר מסקנות אישות, כגון הדחתו של פלוני או שלילת זכותו להתמנות לתפקיד מסוים.

דיון בנושא זה ראו בקישור הבא:

nfc.co.il

התנועה לאיכות השלטון ירדה כבר מזמן מהפסים הנכונים, והגיעה השעה שנתייחס אליה בהמעטה המתבקשת. במיוחד לאחר שאורח הכבוד בכינוס שלה היה ראש הממשלה (זהותו אינה חשובה), דבר המוכיח כי תנועה זו אינה מבינה את תפקידה - לבקר דווקא את ראש הממשלה ואת ממשלתו על כל זרועותיה, ולא להכתירו בתארי כבוד ובכיבודים. אפשר להזמינו רק לשבת בשורות הקהל כמאזין רגיל, גם אם בשל כך יסרב לבוא.
כתוב תגובה ל- משה מכנס, עו"ד
9
הג'ינג'י מחרבן על עצמו.
  חכמי חלם תובב"א.   19/10/07 12:38
הג'ינג'י וחבריו הנוכלים,דפקו את החקירה של ראש הממשלה. דפקו את כתב האישום נגד הנשיא. ועכשיו הם דופקים את ועדת וינוגרד והופכים אותה לסמרטוט. איפה מלכת הנשף,גללאון?
כתוב תגובה ל- חכמי חלם תובב"א.
10
כמו פסק דין ללא הכרעת דין
  חשדנית   19/10/07 12:44
השופט וינוגרד כמובן יודע שאין אשמה ללא אשמים. האם באמת הוא רוצה להוציא דו"ח ללא הצבעה על האשמים ?
זה אשר יגורנו ממנו בא לנו, הועדה הקיקיונית הזאת היא פשוט ב-ד-י-ח-ה עצובה על חשבון עם ישראל וכל החיילים והאזרחים שנעקדו במלחמה האחרונה על מזבח המושחתים.
בג"צ, האם יש יד אשר תסכים להצביע בעד החרפה הזאת ??

כתוב תגובה ל- חשדנית
11
אולמרט הביתה
  שמאלן   19/10/07 13:14
ועדת וינוגרד היא ועדה מטעם שלידתה בחטא, ואף אחד לא ציפה ממנה שתפליל את מי שמינה אותה. בנוסף כל העובדות
החשובות לגבי המלחמה ידועות, וגם מסיבה זו היא מיותרת. יש בעיה בדמוקרטיה הישראלית, שאין שום מנגנון לזרוק את ראש הממשלה אם הוא פישל בענק, אבל לא הסתבך בפלילים. הפופולריות של אולמרט ירדה ל0 בסוף המלחמה, כל האחרים שהיו שותפים למחדל כבר יצאו מחיינו, ורק השרדן הבלתי נלאה ממשיך לשרוד. ממילא הוא כבר קבל למעלה משנה חסד של המשך כהונתו. אולמרט משחק על זמן, וגם הציבור זה לא אותו ציבור של לפני 30 שנה שיצא לככרות ודאג להחלפת שלטון אחרי המחדל. התנועה לאיכות השלטון היא קול קורא במדבר, ואני מצד אחד מלא הערכה לגינגי הפעלתן, אבל מצד שני לא מאמין שלתנועתו יהיה כח לשנות איזה דבר משמעותי בארצנו.

כתוב תגובה ל- שמאלן
12
אחרי שנה וחצי של משכורות -
  התוצאה 0   19/10/07 13:16
כתוב תגובה ל- התוצאה 0
13
הג'ינג'י עובד בשביל אולמרט
  מעכב מסקנות,הטיפש   19/10/07 17:40
שוב הג'ינג'י מעכב את התהליכים. בינתיים אולמרט מתגלגל מצחוק. מסקנות אישות - אז כולם יתחילו עם עדים וחקירות חדשות ויהיו מסקנות אישיות בעוד 4 שנים.
כתוב תגובה ל- מעכב מסקנות,הטיפש
14
צמרת שכירי חרב האימפריאליזם
  מ.ש.   19/10/07 18:51
קראו את המאמר הבא, של איש ימין נוקשה, שתמונתו בצידי המאמר, מעידה על מהותו יותר מאלף מילים (ראו הקישור הראשון למטה).

התחושה המיידית שהתעוררה בי היא כי בני אדם אלה וסוגם הם אנשים רעים, צפודים, שלשונם היא כמו סרט פורנו "קשה", שכל מה שחולף במוחם, סביב כל דבר ועניין, הוא ש"צריך להרביץ יותר בכוח", ושהנימוק היחיד שיש לבנדיטים האלה, הוא ש"אחרת יצחקו וילגלגו עלינו" - בין אם שכנינו, ובין אם העבריינים, המוכנסים מרגע תפיסתם, לדברי הבנדיט הזה, מוכנסים ללימוזינה, מועברים לבתי סוהר הילטון, ומקבלים יחס של 5 כוכבים.
הטון הוא היסטרי, מבחיל, אין כאן כל נימה אנושית של חסד ויצירה, עד למחנק.

למה הימין בישראל הוא כזה? ישראל מוצגת לעולם כדמוקרטייה בעלת מטלה: לדכא את הימין המטורף. לכן מעלים כאן אנשים בעלי מופרעויות משונות להיות דוברי ימין. תמורת הדיכוי וגם תמורת המטלה המרכזית -שכיר חרב בשרות האימפריאליזם, האליטות בישראל מקבלות אתנן של מטבע זר רב.


מאז מלחמת סיני, 1956 ישראל הפכה שכיר חרב של האימפריאליזם, ובנתה אפראט ביטחוני ענק, שאזרחינו מכרו לו את נישמתם.

במאמר מוסגר, ישראל קיבלה בהסכם השילומים עם מערב גרמנייה של הקנצלר קונרד אדנאאואר, בשלב ראשון מ-1952 עד לפני מלחמת סיני, 1956, 1.4 מליארד דולר, שהיו בערך המטבע של היום (כעבור 55 שנה) הון עתק. בשנים 1952-1996 היגיעו לישראל 96 מליארד מרק מגרמנייה.

חלק קטן מאד מהכסף הזה, אותו נטלה ממשלת בן גוריון בשם השואה והעם היהודי, הלך ליהודים, דהיינו לניצולי השואה ויורשיהם.

בכסף הזה התחמשה ישראל עד לשיניה ויזמה את מלחמת סיני (או כפי שקוראים לה במערב -מערכת סואץ), וזאת בשרות מעצמות האימפריאליזם השוקע בריטנייה וצרפת, תוך הרס יחסינו עם המדינות הבלתי מזדהות אז וגורמי הקדמה בעולם השלישי.

זאת, בשלב בו ניתן היה לפתור את בעיית הפליטים - 750 אלף איש אז, ולעשות שלום עם העולם הערבי. מאוחר יותר כרתה ישראל ברית עם האימפריאליזם האמריקני

חלק מהכסף הזר מוזרם בעקיפין לשדרה אינטלקטואלית שתפקידה לטמטם את אוכלוסיית שכירי החרב. ומנגד מוצב דחליל הימין חולה הנפש, אנשים מטורפים, אלוהים ישמור, הרמטיים לכל דיון ענייני, שבדומה למטורפים אחרים, לעולם אין לדעת מה חולף לו במוחם. בנוסף, אלה יונקים גם מדתיות ביזרית, מהשלב הטרומי בתולדות התרבות, שלפני ישוע, הניסיון האנושי והחוכמה המגולמת בבשורות. מדובר באנשים שניתקעו לפני 2000 שנה, והאנרכייה ויצרי הפרע שבמוחם, אינם משקפים את המציאות כפי שהתפתחה מאז.

כך, דומה שמשהו התפקשש כאן בגדול, ואנו תקועים כיום בסכסוך דמים עם הפלשתינאים ועם העולם הערבי. רבים מאיתנו מעוגנים בתחושת צדקתנות עצמית, המשכנעת עצמה באשלייה עצמית ביתר היסטריה, ככל שהפשלה הנוראה הזאת שניתקענו בה, הולכת ומתבררת בריבוי מימדיה: העוני הנורא בישראל, האטימות, החזירות כלפי העניים, הזקנים ו-95% מהשכירים והסחר באדם; נישול קורבנות השואה ויורשיהם, ודווקא בישראל, המדינה היחידה בעולם שלא שלחה נציג רם דרג ללוייתו של שמעון וויזנטהל צייד הנאצים.

וכמובן - הפשלה האיומה במלחמת לבנון השנייה, כשצבא חמוש במערכות נשק אולטרה מתקדמות של למעלה מ-40 אלף לוחמי חי"ר מובחרים וח"א המורכב מהמערכות המשוכללות בעולם, ניגפו מול 6000 לוחמי מיליצייה חמושים בנשק דל ומיושן, ואפילו הלוגיסטיקה האלמנטרית של אספקת מזון ללוחמים השתבשה, והם נאלצו לשדוד חנויות מכולת של הכפריים באיזורי הלחימה. העובדה שצמרת הממשל והאדמיניסטרצייה נגועה עד צוואר בפשיעה כלכלית, העובדה ש
 אליטת מדינת שכירי חרב האימפריאליזם
כתוב תגובה ל- מ.ש.
15
הקמת וועדה ע"י ...?!
  הרשלה   19/10/07 18:58
חושבני שמבקר המדינה , יחד עם חברי בית המשפט העליון
היו צריכים להקים את הוועדה (גוף ניטראלי)...
ולא ראש הממשלה , שהוועדה שהקים הייתה צריכה גם לדון בעניינו לפי התנאים שהוא הגביל אותם...
ומכאן כל הבלגן שנוצר ...!
לתשומת לב המחוקקים בכנסת ...!!!
כתוב תגובה ל- הרשלה
ממשלה גוססת, מדינה מפרכסת
  דורי   23/10/07 20:59
מֶמְשָלָה גוֹסֶסֶת... כְּנֶסֶת רוֹפֶסֶת... מְדִינָה מְפַרְכֶּסֶת....

מֶמְשָלָה מוּבֶסֶת. מֶמְשָלָה בִּלְתִּי-מְאוּפֶּסֶת. כְּנֶסֶת רוֹפֶסֶת. מְדִינָה מְפַרְכֶּסֶת.
מְאִי-נְטִילַת, אִי-לְקִיחַת, אִי-נְשִיאָה בְּאַחֲרָיוּת אִישִית-מְדִינִית-פּוֹלִיטִית, נִיזוֹנָה-מֶמְשָלָה, מִתְפַּרְנֶסֶת.
מֶמְשָלָה בָּזָה, מְבוּזָה, מִתְבָּזָה, מְאוּסָה, מְקוֹמֶמֶת, מִתְנַווֶנֶת, נִרְגֶנֶת, מְשוּעַמֶמֶת, חוֹמֶסֶת, מְקָרְקֶסֶת, מְקוּרְקֶסֶת, מוֹאֶסֶת, מְבוֹאֶסֶת.
אַתָּה מַרְגִיש אֶת נְשִימוֹתֶיהָ הקְצוּבוֹת, האַחֲרוֹנוֹת,
שֶל מֶמְשָלָה יְהִירָה, יוֹמְרָנִית, הַרְסָנִית, רַשְלָנִית, חוֹבְבָנִית, שְלוּמִיאֵלִית, רוֹמֶסֶת, גוֹרֶסֶת, הורסת. דוֹרֶסֶת.
חָש וְרוֹאֶה אֵיך וְכֵּיצַד, אֶל מוּל, לְנוֹכַח, לְנֶגֶד עֵינֶיך, מֶמְשָלָה-מַכְשֵלָה זוֹ אַט-אַט גוֹסֶסֶת.
בְּמֵי-מַדְמֵנַת מֶחדְלֵיה שוֹקַעַת יֵישוּתָה, נְמַסָּה-מִתְמוֹסֶסֶת-מִתְבּוֹסֶסֶת-קוֹרֶסֶת.
כָּל הַעַם, לא רַק אַתָּה, עֵדִים לַמִתְרַחֵש, צוֹפִים בַּמִתְחוֹלֵל,
מִתְבּוֹנְנִים בַּתַהֲלִיך - לא מִתוֹך תְחוּשָה שֶל חֵן, רַחֲמִים וחֶסֶד.
חֵרֶף רְצוֹנָם נוֹכְחִים בְּכָּך אֲפִילוּ "נְצִיגֵינוּ", "נִבְחרֵינוּ" בַּכְּנֶסֶת.
בִּיְהִירוּתָה-רְהֲבתָנוּתָה-גַאֲוְותָנוּתָה-רַאֲוְותָנוּתָה מֶמְשָלְתֵּנוּ אינה מִתְרַפֶּסֶת.
אַך יוֹדַעַת-מוּדַעַת מֶמְשָלָה כִּי חָלַף זְמַנָה. תָּם קוֹרְבָּנָה.
מֶמְשָלָה עֵצָה מְטַכֵּסֶת. מֶמְשָלָה עַל עֵצִים מְטַפֶּסֶת. מֶמְשָלָה אֶת צִיפּוֹרְנֶיהָ כּוֹסֶסֶת.
מי יְתַאֵר עַתָּה את רוּח הַתְקוּפָה ? מִי יִכְתוֹב אֶת תוֹלְדוֹת הַכִּשָלוֹן ? הֵיקֵף הַחִידָלוֹן ? האֲבַדּוֹן ?
עוֹמֶק הַקֶרַע ? חוּמְרַת הַשֶסַע ? גוֹדֶל הַשֶבֶר ? מֵימַדֵי האֶסוֹן ? עוֹצְמַת היָגוֹן ?
מִי יְתַּעֵד עַתָּה אֶת דִבְרֵי הימִים ?
אַף אִם יֵש מְלָאי לְמַכְבִּיר שֶל דְיוֹ בַּקֶסֶת ?

כל מילה נכונה, אין לי מה להוסיף, רק להתפלל שנמשיך להתקיים. ל"ת אמיר ברד, צפון, 14/05/07 11:16

כל מילה מדוייקת. ל"ת אני, 19/05/07 12:34

שיר מגניב. ל"ת לאה, 19/05/07 23:15

עצוב. יותר ממה שזה מרגיז זה עצוב. ל"ת מיכל כהן, 21/05/07 22:44

כואב אבל מקסים ל"ת עוד אחת, 22/05/07 10:42
כתוב תגובה ל- דורי
16
אישיות, יוטל כתם על צבא שלם
  ללא מסקנות   19/10/07 23:44
ללא מסקנות אישיות, יוטל כתם על צבא שלם

על קציניו וחייליו שלא חטאו ו/או שכלל לא היו בזירת הארועים השונים, ו/או שכלל לא גויסו לשירות מילואים.

חנן וייס
כתוב תגובה ל- ללא מסקנות
17
אבירי איכות השלטון מול גלאון
  אוד עשן   20/10/07 01:25
האם יש בכוונתה ובכוחה של ז. גלאון, מכסחת הדמוקרטיה הסדרתית לחסום את עתירת התנועה לאיכות השלטון? הכיצד אפשר ויכול מי לומר כי התנועה לאיכות השלטון פסולה ועוד ממניעים כה חשובים וטהורים? הפוסל במומו פוסל.... והיה ותצא גלאון ותדרוש פרסום של מסקנות בטווח זמן מוגדר וקצר תהא משפיעה לרעה על עבודת הועדה שנתכוונה ממילא לפרסם בקרוב את מסקנותיה ללא הערות אישיות וגם פוסלת את התנועה לאיכות השלטון וגורעת מזכותם הבסיסית של מי שצפוי אולי להיפגע לטעון את טיעוניו. אייייאי! לאיזה מצב נאכס נקלעה המדינה בזכות תנועה ואנשים שמתיימרים להיות יותר טובים מכל מחוקק ושופט ומנהל שלטוני..
כתוב תגובה ל- אוד עשן
18
שוּם דָבָר לא רוֹגֵעַ
  אלכסנדר   20/10/07 12:43
שוּם דָבָר לא רוֹגֵעַ

"אני תוֹהֶה אם לא רוֹצִים לעורר שֵדִים רְדוּמִים. הוועדוֹת הגיעו למָבוֹי סָתוּם. מעוֹלָם לא קיבלנו מידע חד-משמעי לגבי מָה שֶקָרָה. יש מִיסְתּוֹרִין רַב. אנשי היחידה מִשְתַּדְלִים שלא לדוּן בזה יותר מדי.... יֵש שְאֵלוֹת רַבּוֹת שֶאֵין עֲלֵיהֶן תְשוּבוֹת. זֶה מְשַגֵעַ". נחשון, אביו של רז טבי זכרונו לברכה, לוחם השייטת אשר יחד עם אחד-עשרה מחבריו נהרג בפעולתה המרושלת-כושלת של השייטת בלבנון.

"לפני כמה ימים טילפן אלי אבא, אָדָם אַלְמוֹנִי שאני לא מכירה אותו, והוא אמר לי שהוא לא ילך ביום הזיכרון לעצרת הזיכרון. אני שואלת אותו: למה ? אז הוא אמר לי : "כִּי אֲנִי לא יָכוֹל לַשֵאת שֶאוֹמְרִים 'בָּנֵינוּ', זֶה לא 'בָּנֵינוּ', זֶה הַבֵּן שֶלִי". דליה דורנר, שופטת בית המשפט הגבוה לצדק.

מוקדש לזכרם של לוחמים מסורים, גיבורים ואמיצים אשר חרפו והקריבו נפשם במלחמה בלבנון. תהי נשמתם צרורה בצרור החיים.

בְּדִיוּק בֵּן, בֵּן-אָדָם, בֵּן הַאָדָם, יְצוּר בַּעַל-רוּחַ, גוּף, לֵב, רֶגֶש, תְחוּשָה, נְשָמָה, מַחֲשָבָה,
אוֹתוֹ חוֹשֵב וסָבוּר הַצָּבָא
כִּי הִנוֹ רְכוּשוֹ הַפְּרָטִי וְכִּי לַהוֹרִים (בּוֹא לא נֹאמַר "כְּלָל")
זֶה לֹא נוֹגֵעַ
אֶת מַחֲשַבְתָּם שֶל הוֹרִים, לְאַחַר מוֹת בָּנוֹת וּבָּנִים,
בְּמֶשֶך כָּל וּמְלוֹא מַהֲלָך חַיֵיהֶם,
מַעֲסִיק הַנוֹשֵא בְּלִי-הֶפְסֵק, מַטְרִיד לְלא-הֶרֶף,
בְּהֶחְלֵט נִיתָּן לוֹמַר בִּצְנִיעוּת גְמוּרָה : מְשַגֵעַ !
לִבְּרִיאוּתָם שֶל הוֹרִים לא מוֹסִיפִים הַכְחָשוֹת, הִתְעַלְמוּת, מִיסְתּוֹרִין
אֵין סָפֵק כִּי בּבְּרִיאוּתָם שֶל הוֹרִים
יַחַס תָמוּהַ, מִתְנַשֵא, יָהִיר, מְזַלְזֵל, מְנוּכָּר-מִתְנַכֵּר שֶל הַצָּבָא,
קָשוֹת גַם עָמוֹק לְהַכּוֹת טוֹב יוֹדֵעַ,
לְעִיתִּים יְשִירוֹת אַף פּוֹגֵעַ.
כִּכְלָל, בְּהֶחְלֵט אֶפְשָר, בְּוַודָאוּת אַף לוֹמַר,
כִּי שוּם דָבָר
לְאַחַר מוֹת בֵּן אוֹ מוֹת בַּת,
אֵינוֹ מִתְנַהֵל יוֹתֵר עַל מֵי מְנוּחוֹת,
שוּם-דָבָר, מְאוּמָה, לא רוֹגֵעַ.
כתוב תגובה ל- אלכסנדר
19
רֶגַע שֶל חֶסֶד וצֵל בבית-הלל
  אלכסנדר   20/10/07 16:59
רֶגַע שֶל חֶסֶד וצֵל בְּבֵּית-הִלֵל

רֶגַע שֶל חֶסֶד וצֵל בְּבֵּית-הִלֵל
רגע בו התכנסנו כולנו להתייחד עם זכרו ודמותו של דניאל
דניאל אשר היה לכולנו מתת משמיים, שי, אוצר, מתנת-אל.
הפה ממלמל, הלב מייחל, מצפה, מקווה, מתפלל
שלא תיפול מלחמה ארורה-שלומיאלית כזאת שוב על עם ישראל.
הוי, עד כמה היתה זו מלחמה מיותרת, נמנעת, מלחמה בזבזנית-ארורה
מלחמה אשר פגעה בכל בית, רחוב, סימטא, שכונה, קומה ודירה.

עמדה סמוך לצדי נערה צעירה לבושה כולה בלבן
נערה אשר התייפחה בלי-הפסק, בכתה, בכתה ובכתה.
לא פסקה מלבכות, אף עת חברותיה, אשר ניסו בכל מאודן בידה לסייע
הגישו לה, ללא-הועיל, ממחטה אחר ממחטה.

על מה חשבה הנערה בלבן ? במה הרהרה ? מה הגתה ?
מה היתה עבור דניאל ? מה היה דניאל עבורה ?
נערה בלבן בוכה ללא-הרף, חרישית מתייפחת, מכאב לא צורחת,
לא מוצאת בצל ולוּ טיפת נחמה
האדמה מים דימעותיה רוותה.
ההיה בכייה השוטף אף אם לכך לא נתכוונה הנערה
ביטוי בלתי-נשלט, הגיוני, אָצוּר, מְאוּפָּק, למחאתה ?

רֶגַע שֶל חֶסֶד וצֵל בְּבֵּית-הִלֵל
רגע אשר אל תוך חדרי לבבך, תאי מחשבתך, בעוצמה יחלחל
רגע אשר את עמקי נשמתך, צפונות לבך, טלטלה עזה יטלטל.
רגע בו נייחל כי לא ירחק יום ובוא יבוא גם גואל
וביטחון ישראל לא יופקד לעולם שוב בידי שלומיאל.

רֶגַע שֶל חֶסֶד וצֵל בְּבֵּית-הִלֵל
רגע בו מתכנסים אנו כולנו להתייחד עם זכרו ודמותו של דניאל
אך למה חסד ? ייאנח... יקשה... ישאל השואל...
חסד, כי נתאפשר לנו ברוב חסד
עם זכרו ודמותו של דניאל להתייחד.
לא להיות נאלצים בשום מועד מיקירינו כך להיפרד
ומי יתן, לוּ יְהִי, הלוואי, תהא ותשמש לנו בקשה-משאלה צנועה זו שלנו גם כעד
כי נדע מעתה אף כעם, כמו מימים ימימה, כמו פעם, להתאחד.
כתוב תגובה ל- אלכסנדר
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il