|
נושא התגובה |
|
שם הכותב |
|
שעה תאריך |
|
1 |
|
|
מושחתים = מצבנו |
|
24/10/07 09:40
|
|
|
|
|
2 |
|
|
פיני - 1 |
|
24/10/07 09:47
|
|
|
|
רמה נמוכה בכל השטחים.
אנו עוד נשלם ביוקר על הגחמה של ממשלות ישראל אשר רצו להייטיב עם אלו שלא יכלו ובפועל גרמו לכך שרמתם של כולם כולל הטובים - ירדה לרמת אלו שרצו להייטיב עימם.
את החינוך כמו כמעט כל דבר אחר יש להפריט. אין בחינוך הפליה מתקנת ! או שעומדים ברמה הנדרשת או שלא עומדים. חד וחלק. אוניברסיטה בארצות הברית לא תקבל אף אחד שאינו עומד ברמה רק משום שהוריו של התלמיד או הסטודנט לא יכלו/רצו לשלוח אותו ללמוד ובזמן.
את הנחשלים, המדינה במידה והיא מוצאת לנכון לעזור להם תעשה זאת מבלי לחברם עם התלמידים הטובים.
|
|
כתוב תגובה ל-
פיני - 1
|
|
|
|
|
|
|
מורה למתמטיקה |
|
26/10/07 07:16
|
|
|
|
צודק במאה אחוז!!
כולם "חכמים" באותה מידה.
אולי עכשין יבינו שיש להשקיע במצויינות בבתי הספר ולא רק בתוכניות לטעוני טיפוח.
אי אפשר להפוך את כולם לבינוניים תאחרת נאבד במדינה הזאת את הכל !!
לימור לבנת פגעה במערכת החינוך יותר מכל שר אחר.
|
|
כתוב תגובה ל-
מורה למתמטיקה
|
|
|
|
3 |
|
|
שיילוק |
|
24/10/07 10:02
|
|
|
|
כדי לקבל תואר דוקטור בשחיתות לא צריך להיות מתמתיקאי מחונן די שאתה יודע לספור ולתת ולקחת ממי שצריך מה אהוד אולמרט הוא מתמתיקאי גאון? אולי המדינה זקוקה למתמתיקאים האוליגרכיה לא צריכה אותם.
|
|
כתוב תגובה ל-
שיילוק
|
|
|
|
4 |
|
|
עץ |
|
24/10/07 10:06
|
|
|
|
הבכירים לא צונח, הפרטץ' והחפיף לא צונחים,
הכוחנות והצפצוף על מינהל תקין ושמירה על החוק לא צונחים...
הכאיללללו גם כן לא צונח.
הכל כאילללו
|
|
כתוב תגובה ל-
עץ
|
|
|
|
5 |
|
|
בדידים בבדידות |
|
24/10/07 10:12
|
|
|
|
רק במדינה כמו ישראל יכול צבר חסרי אחריות לקחת חלק
בהזרמת כספים למטורפים בעלי "רעיון" חדש ללימוד או כפי שקוראים לזה שיטות חדשות ללימוד.שיטת הבדידים שיטה הזויה ללימוד חשבון תפסה חלק גדול משיטת לימוד החשבון בארץ התוצאה-דור של פיגור במתמטיקה - משהו גזר קופון
במשרד החינוך באופן ישיר ובאופן עקיף.
לדעתי חייבת לקום וועדת חקירה בנושא.
|
|
כתוב תגובה ל-
בדידים בבדידות
|
|
|
|
6 |
|
|
אורפאוס |
|
24/10/07 10:21
|
|
|
|
לבנת הגענו למקום ה50 לדברי היחצן פיג-מליון היא הייתה
סרת חינוך מעולה אבל כל היתר מה מבינים תקשיב טוב
התוצאות מדברות בעד עצמן אי אפשר לתקן מה שקילקלו 8
שנים יאללה ביי
|
|
כתוב תגובה ל-
אורפאוס
|
|
|
|
|
|
|
ביבי אשם ביבי אשם |
|
24/10/07 12:59
|
|
|
|
ביבי אשם ביבי אשם ביבי אשם ביבי אשם ביבי אשם ביבי אשם ביבי אשם ביבי אשם ביבי אשם...........
רק את זה מבינים הפסיכים של השמאל ההזוי.
|
|
כתוב תגובה ל-
ביבי אשם ביבי אשם
|
|
|
|
7 |
|
|
פנס הרחוב |
|
24/10/07 10:29
|
|
|
|
אילו היו בודקים פיךוסופיה או מחשבה מדינית- היינו מגלים אולי צניחה גדולה עוד יותר. במקרה בדקו מתמטיקה.
ממילא הבדיקה היא של התלמידים שהם בשפיץ של השפיץ,שמתענינים במתמטיקה מעבר לממוצע, והצליחו להגיע לשם למרות משרד החינוך ולא בעזרתו. בדיקת כלל התלמידים ודאי תניב תוצאה קטסטרופילית עוד יותר.
|
|
כתוב תגובה ל-
פנס הרחוב
|
|
|
|
8 |
|
|
מ.ל. |
|
24/10/07 10:29
|
|
|
|
שבועיים לפחות) בפסטיסל רבין.
|
|
כתוב תגובה ל-
מ.ל.
|
|
|
|
9 |
|
|
מורה לשעבר. |
|
24/10/07 10:45
|
|
|
|
גם רמת התיחסות של תלמידים שלימדו אותם שבכל אשמים המורים לכן הם יכולים בינתיים לחגוג. מעניין שברית המועצות וסין הן המקום בראשון שם התלמידים בטוח לא יכולים לחגוג כמו אצלנו.
מורה מברית המועצות הסביר לי פעם איך מלמדים מתמתיקה ברוסיה. ישנה שם תוכנית מדויקת מה חייב מורה להשיג בשעור X בתאריך X. אפשר לומר שבכל רוסיה יש באותו זמן אותו שעור מתמתיקה וכל התלמידים לומדים את אותו חומר כך שכל מנהל כל מפקח וכל שר יודעים בכל עת מה מלמדים היום במקצוע ויש פיקוח גם על המורים וגם על התלמידים. אישית
זה נראה לי לא כ"כ אפשרי ומאד מוגזם. אך הרעיון ברור. אם רוצים שילדים ידעו אי אפשר לאפשר להם חופש מוחלט כמו אצלנו. אני לא בעד שחלילת החופש מילדים הם יכולים לקבל את מנת החופש שלהם בתחומים אחרים, ובמינונים המתאימים לגילם. כך הם גם יפיקו תועלת מכל הלימודים וגם ילמדו להשתמש בחופש ולהעריך אותו.
עד שנות השמונים ישראל היתה במקום ראוי כי עדיין לא אופשר לתלמידים החופש שנהוג היום. (אני יודעת, היית אז מורה בשיא העבודה שלי). פרשתי כשהחופש הזה עלה לכולם לראש ולא אפשר למורים יותר לעבוד.
|
|
כתוב תגובה ל-
מורה לשעבר.
|
|
|
|
10 |
|
|
אופר איני |
|
24/10/07 10:47
|
|
|
|
ציטוט מהמאמר: "הירידה מאז 2001 תואמת קיצוצים של למעלה מ-5 מיליארדי שקלים בתקציב החינוך. היא מגלה את חולשתה של ישראל בתחום טיפוח ההון אנושי, וחושפת כיצד הולכת ומידרדרת מערכת החינוך."
עידן יוסף קושר הכל לכסף ושוכח שישראל תפסה מקום כבוד בלימודי מתמטיקה דווקא בשנים 1980 עד 1990 בהן היתה המדינה שרויה בקשיים כלכליים של ממש.
לא הכל תלוי בכסף. הסיבה העיקרית לירידת הרמה היא שהאזרחים האיכותיים יורדים בהמוניהם לחו"ל כדי לברוח מהדיקטטורה של דורית בייניש, המשטרה הפרימיטיבית שמשליכה אזרחים חפים מפשע לכלא, והאזנה המתמדת של השב"כ לאזרחי המדינה. אי אפשר להשקיע כסף בטיפוח ההון האנושי שלנו, בזמן שההון האנושי בורח לחו"ל.
כמו כן, ירידת רמת החינוך אופיינית למדינה שנשלטת ע"י ההסתדרות. אין כל אפשרות לפטר מורה גם אם הוא בור ועם הארץ. התוצאה של המשך העסקת מורים בורים ועמי הארץ (בגלל הקביעות שלהם) היא גידול של דורות תלמידים שגם הם בורים ועמי הארץ.
|
|
כתוב תגובה ל-
אופר איני
|
|
|
|
|
|
|
אפיי |
|
24/10/07 16:12
|
|
|
|
התחלת יפה ולנושא אלא עם היגיון הפוך. למרות המצב הכלכלי של ישראל היו לנו הישגים כבירים. וזאת מפני שהמורים היו מורים לא אלה שכל חושיהם נעולים על השביתה הבאה ועוד כסף ועל כסף נוסף ועל עוד על כסף מי מהם זוכר בכלל מה מלמדים. ככל שקיבלו יותר לימדו פחות. ואז נכנסת לסמטה צדדית על השב"כ והמשטרה. למדת מטנרות בעל פה והתבלבלת בנושא, בדוק את המנטרה לנושא חוסר השכלה או אי השכלה בישראל.
|
|
כתוב תגובה ל-
אפיי
|
|
|
|
11 |
|
|
הנשר |
|
24/10/07 11:04
|
|
|
|
|
12 |
|
|
מורה למתמטיקה |
|
26/10/07 07:10
|
|
|
|
אפילו כיתות מדעים ומופת מפוצצות תלמידים.
אם רוצים לגשת למחצית התלמידים בשעור פעם אחת לא מספיקים כי מתמטיקה זה לא כן או לא לומר לתלמיד.
כל הלחץ המופעל על המורים עם עשרות מבחנים ארציים למינהם
פוגע בלמידה מעמיקה.
כל הרפורמות למינהן לא נותנות למורה למתמטיקה ללמד מתוך עניין אלא מתוך חובה להספיק את החומר למבחן שמשרד החינוך או הבית ספר נרשם.החליט עליו,כבר לא משנה איך מלמדים רק לרוץ בחומר להספיק את המוכתב מלמעלה.לרוב למחליטים אין שום מושג במתמטיקה,בהוראת המתמטיקה,הכל זה אינסטנט במערכת זבנג וגמרנו.
|
|
כתוב תגובה ל-
מורה למתמטיקה
|
|
|
|
13 |
|
|
יאנוש קורצ'אק |
|
26/10/07 16:07
|
|
|
|
כמורה וותיק למתימטיקה אני עד להדרדרות החלה בשנים האחרונות
אני מלמד מתימטיקה באחד מבתי הספר היוקרתיים והוותיקים בתל אביב.בראשית שנות האלפיים הגיע מנהל צעיר - חדש לבית הספר ואחת מדרישותיו היא העלאת אחוז הזכאות לבגרות במתימטיקה ברמת 5 יח"ל.
לצורך השגת יעד זה מחזיקים בקבוצות 5 יח"ל מתימטיקה תלמידים חלשים ובינוניים המגיעים לציונים של 55-65 כדי להעלות את אחוז התלמידים המסיימים 5 יח"ל מתימטיקה.
זה מצטלם מצוין המקומונים ואולי אפילו גורם ל 2-3 תלמידים נוספים להירשם לבית הספר אבל בפועל זה מוריד בצורה דרסטית את רמת ההוראה והלימודים ברמת 5-יח"ל מתימטיקה שהרי המורה נאלץ ליישר קו עם החלשים והבינוניים כדי שהם יעברו.
וכך לא ניתן לפתח ולקדם את רמת הידע לעומק של התלמידים המצטיינים במתימטיקה במקצוע וברמה שנתפרה במיוחד עבורם.
הכמות (אחוז העוברים)הופכת לאיכות (ירודה במקרה זה) ואת התוצאות אנו רואים באוליפיאדות המתימטיקה.
|
|
כתוב תגובה ל-
יאנוש קורצ'אק
|
|
|
|
14 |
|
|
יעקב שמיס |
|
26/10/07 16:25
|
|
|
|
כמורה למתמטיקה מזה כ-15 שנה, אני סבור שיש להשקיע הרבה יותר שעות הוראה בחט"ב, השקעה בכוח-אדם מיומן עם הכשרה מתאימה ולקלוט עוד הרבה מורים למקצוע ולתגמלם כפי שצריך, ע"מ שישקיעו את זמנם בתלמידים ולא בעבודות נוספות בשביל להתקיים.
פרט לכך, חשוב להשקיע בפיתוח תכניות לימודים מעודכנות וספרים קבועים, כמו-כן יש להקטין את ההקבצות ל-20 תלמידים מקסימום ולא 40 .
|
|
כתוב תגובה ל-
יעקב שמיס
|
|
|
|
15 |
|
|
אורה-מורה למתמטיק |
|
26/10/07 17:26
|
|
|
|
ארבע שעות מתמטיקה בשבוע בכיתה של 35-40 תלמידים.
זה פחות מ-5 דקות לתלמיד בשבוע, 20 דקות בחודש, שעה
וחצי בשנה.
אנו, מורים למתמטיקה - טופרמנים וסופרוומנים אם התלמידים שלנו במצב הקיים בכלל יודעים משהו ומגיעים לאולימפאדה.
|
|
כתוב תגובה ל-
אורה-מורה למתמטיק
|
|
|
|