s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מחסום חוורה מסרס את הטבע
מאת: איתן קלינסקי  |  04/08/2021
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
איתן, לא הפרזת ?!
  לא הפרזת ?   4/08/21 10:15
1
כתוב תגובה ל- לא הפרזת ?
2
איתן, למה חובה להאמין לך?
  ה.א   4/08/21 13:24
1) איתן, למה חובה להאמין לך?, רק בטור של על שמיטה העלמת את העיקר מן הקוראים, מי אמר שאף במקרה זה אינך מעלים את העיקר מהם? 2) אין לאפשר לאנשים העומדים במחסום להשתמש בשירותים הצבאיים, יש כאן נושא בטחוני והפתרון איננו ברמת החיילים, את הבעיה יש להעלות בפני פיקוד והפיקוד הבכיר למציאת פתרונות 3) יש חיילים, יש לצערי הרבה חיילם שעלולים לתת כזו תשובה, אך הבעיה היא אצל ההורים שלהם ואצל המפקדים שלהם, איתן, האם התלוננת אצל הרמטכ"ל? האם התלוננת אצל אלוף הפיקוד? או שמא זו הפעם הראשונה שאתה מגלה את הסיפור הזה למפקדי צה"ל? 4) שליטה על עם זר היא קשה מנשוא, היא פוגעת בשולט, היא מערלת את לבו, לשמחתנו החיילים חוזרים הבייתה, לאנושות, בתדירות גבוהה יחסית כך שהם פחות מתרגלים לרטינה של השולט והנשלט, אך אויבינו בתמיכת החברים של איתן מעדיפים להרוג מות קדושים ולמות מות קדושים מאשר לבנות מפעל לתפארת של INTEL בשכם ומאשר לבנות מפעל של טבע לתפארת בחברון. איתן חפש את הבעיה בחצר שלך.
 מות קדושים
כתוב תגובה ל- ה.א
איתן, חסר איזון. ולועגת ל-ה.א
  אוהבת שירתך   4/08/21 16:53
כמי שיש לי ביקורת על איתן \ שלא איזן את הביקורת שלו, כי במצב העגום אשמה גם הלאומנות הערבית ואותה איתן אינו מבקר. אך מר ה.א אתה בסעיף מס' 1 שוגה בביקורת שלך על איתן. איתן הביע התפעלות מהניסוח בפרשת השבוע בנאום פרידה של משה מעמו. נאום פרידה בו הוא מבקש שהעם יבסס את חייו על מסד מוסרי. ובמסד המוסרי הזה, הוא מבקש לבסס את שמיטת הקרקעות ושמיטת הכספים. העדר התייחסות לפרוזבול ולשלל תוספות ב יותר מאוחר בספרות המשנאית, התלמודית וספרות גאונים אינה פוגמת בנושא אליו נדרש איתן.
כתוב תגובה ל- אוהבת שירתך
איתן, חסר איזון. ולועגת ל-ה.א
  אוהבת שירתך   4/08/21 16:53
כמי שיש לי ביקורת על איתן \ שלא איזן את הביקורת שלו, כי במצב העגום אשמה גם הלאומנות הערבית ואותה איתן אינו מבקר. אך מר ה.א אתה בסעיף מס' 1 שוגה בביקורת שלך על איתן. איתן הביע התפעלות מהניסוח בפרשת השבוע בנאום פרידה של משה מעמו. נאום פרידה בו הוא מבקש שהעם יבסס את חייו על מסד מוסרי. ובמסד המוסרי הזה, הוא מבקש לבסס את שמיטת הקרקעות ושמיטת הכספים. העדר התייחסות לפרוזבול ולשלל תוספות ב יותר מאוחר בספרות המשנאית, התלמודית וספרות גאונים אינה פוגמת בנושא אליו נדרש איתן.
כתוב תגובה ל- אוהבת שירתך
קראתי שגם האסירים בכלא רמלה
  אתה צודק   4/08/21 19:19
מעדיפים לקנות בכסף שלהם משקאות מוגזים, סיגריות וממתקים, במקום להשקיע אותו באג"ח מניב, או בקרן חיסכון ללימודים אקדמיים לילדים שלהם. וככה הם סתם משמינים ומקבלים סכרת ומחלות לב. בושה. טוב שלא מפעילים להם את המיזוג.
כתוב תגובה ל- אתה צודק
שיר הלל למחסומים
  שיר הלל   4/08/21 20:15
בכל המחסומים אין שירותים. צה"ל מקים מחסומים. גם אם יש צורך ביטחוני המחייב שהות ממושכת של האזרחים הערבים, חובה מוסרית לאפשר להם גישה לשירותים. דגלי ישראל המתנופפים בכל מחסום נעלבים בראותם את מאות הגברים המשקים את המרחב סביב הדגל. ומצער שאף לא אחד חשב כמה זה לא מוסרי לגרום לאישה, שלא יכולה להשקות מרחב הסמוך לדגלי ישראל, היא נאלצת לכלוא את מימיה בתוכה לתפארת ההיגינה, שהכובש מכתיב על חייה של פלשתינית במחסום.
כתוב תגובה ל- שיר הלל
התעקשותו של ה.א בסעיף 1
  ה.א מתעקש   6/08/21 17:04
בתגובה של ה.א בסעיף 1 הוא מלעיז על איתן שהוא מעלים .... ומה הוא העלים? הוא העלים את תקנת הפרוזבול. פרופסור נחמה ליבוביץ בגליונות פרשת השבוע, בדיון על פרשת "ראה", בו מביא משה בנאומו את דבר אלוהים, היא אינה מזכירה במילה אחת את הפרוזבול, תקנה שחוברה מאות שנים לאחר מכן. כך גם פרופסור קאופמן ב"תולדות האמונה היהודית. ב-41 עמודים שהוא מנתח את הנאום בפרשת ראה על שמיטת הכספים אין מילה אחת על פרוזבול, שחובר מאות שנים לאחר הנאום עליו מתרכז החוקר. אך לשיטתן של ה.א גם הרמב"ן מעלים ראיות בפרק הנושא את השם "נאום הפרידה של משה מעמו בפרשת ראה. על רשעות וזדון לב, ה.א , אתה לא צרים לבקש סליחה. אבל אני מאחלת לך שבת שלום.
כתוב תגובה ל- ה.א מתעקש
אני אסביר שוב, אפילו מאה פעם
  א.ה   6/08/21 23:39
איתן מדבר על שמיטת כספים כדוגמא הנדרשת לחיינו היום, הוא רואה בשמיטת כספים אידיאל ראוי לחיקוי,אבל מה לעשות, כבר לפני 2000 שנה החליטו חכמי ישראל (באמצעות תקנת הפרוזבול) לבטל את שמיטת הכספים כי היא לא איפשרה לכלכלה להתנהל. מי שמטיף לשמיטת כספים בימינו ומתמקד בטקסט התנ"כי ולא מגלה לציבור לקוראים שהמופקדים על שמירת מצוות התורה, חכמי ישראל, ביטלו את שמיטת הכספים, זורה חול בעיני הקוראים. גילוי נאות הוא חובתו של כל כותב, וכותב שאינו מגלה גילוי נאות של פרטים מאד משמעותיים הנוגעים לכתיבתו, הוא מטיף, מטיף מאד מוכשר, צטיף עם יכולת ביטוי יוצאת מגדר הרגיל, אבל מטיף.
כתוב תגובה ל- א.ה
3
איתן, חסר איזון. ולועגת ל-ה.א
  אוהבת שירתך   4/08/21 16:56
איתן יקירי, אתה שוגה בחוסר איזון בביקורת שלך. ה.א, אתה מגחך עצמך לדעת בסעיף הראשון בתגובתך. איתן התרכז בהבעת הערכה בפרשת השבוע לנאום של משה הנפרד מעמו כהוא מבקש מהם בקשות רבות ובין הבקשות נמצאת הבקשה לשמוט כספים ולשמוט קרקעו. ואת ה ה.א חוזר ונטפל לעובדה שאיתן לא הזכיר את הפרוזבול.
כתוב תגובה ל- אוהבת שירתך
שמיטת כספים ללא פרוזבול
  ה.א   4/08/21 20:03
זה כמו על קורונה בישראל ללא החיסונים, מי שמדבר על הקורונה ללא החיסונים, זורה חול בעיני הציבור, ואיזך זיל וגמור.
כתוב תגובה ל- ה.א
הץא מתעקש לגחך את עצמו לדעת
  ה.א מתעקש   4/08/21 20:31
ה.א. אתה מתעקש להשתטות. איתן התייחס להערצתו לנאום הפרידה של המנהיג משה מעם ישראל אחרי 40 שנות נדודים . בנאום הפרידה שלו פונה משה לעמו. משלל הבקשות שמפנה משה לעם הנכנס לארץ ישראל לבנות את חייו, ניצבת הפניה לשמוט קרקעות ולשמוט כספים אחרי שש שנים. ואתה המגיב ה.א מנפח, מתנפח ומפוצץ אותנו ביהירות ידענית בנושא הפרוזבול, שהוא בודאי תרומה רבת חשיבות כמו מאות תרומות רבות חשיבות שהביאה יותר מאוחר היצירה של התנאים - המשנה, היצירה של האמוראים - התלמוד ושפע רב של יצירות כמו זו של הגאונים. איתן התייחס למאפייני הנאום של משה בפרשת השבוע כפי שמופיעה בספר דברים ואתה מחליט להלעיז בגסות רוח על כך שאיתן העלים מהקוראים את הדבר החשוב שנקרא פרוזבול , שהוא יצירה חשובה שבאה לעולם אחרי לכתו של משה. הץא , אתה ממש מגחך את עצמך.
כתוב תגובה ל- ה.א מתעקש
איתן, מתאכזבים מהבורות אה?
  ה.א   4/08/21 22:21
1) פרשת ראה לא עוסקת בדברי משה אלא בדברי השכינה "רְאֵה, אָנֹכִי נֹתֵן לִפְנֵיכֶם--הַיּוֹם: בְּרָכָה, וּקְלָלָה." 2) "בעל משה" המוזכר בפרשה מתייחס למונח "בעל חוב" 3) איתן לא מסתפק בערגה לחלומות תנכיים אלא הוא מייחל ליישום מנגנונים אנכרוניסטיים ומזיקים גם בימינו, איתן כותב "העיקרון כובש הלב של שמיטת כספים משתלב עם החובה לחלק לעניים את הפרי, שגדל פרא בשנת השמיטה. החתירה לחברה, שיש בה תודעה סוציאלית ורגישות רבה לצרכי כל אדם ואדם בחברה שלנו, שחסר לו לשם קיום יום יומי, היא למעשה מלווה את כל הפרשה שלנו." - וזאת הוא עושה כאשר שמיטת הקרקעות קיימת על פי הפוסקים, ובניגוד לכתוב, לגמרי בבאללה, ושמיטת הקרקעות נפסלה לחלוטין עוד לפני כ 2000 שנה, כי היא לא איפשרה פעילות כלכלית אפקטיבית - ועל כך איתן לא מספר לנו כלום. מה שניתן להסיק הוא כמובן שהחשיבה החברתית של איתן תקועה אי שם 3000 שנה לאחור, או שהיא תקועה ברוסיה הסובייטית (וגם זו חשיבה של 3000 שנה לאחור...), מדובר בחלומות מאד מתוקים ו"אידיאליסטיים", אך חסרי כל תוכן ממשי. יש מקום למתוח ביקורת על קפיטליזם חזירי, דעה אחת ודאי לא רצויה, אך אם ניתנת תמונה מהמקורות על משהו ומוצג רק צד אחד של המטבע, יש לחשוש שהדובר הוא מטיף הזורה חול בעיני עדת חסידיו
כתוב תגובה ל- ה.א
פרשת ראה איה עוסקת בדברי משה
  ה.א גאון   5/08/21 14:51
אני גונז את כל המאמרים ואת כל המדרשים שכותרתם "נאום הפרידה של משה מעמו" . אני גונז את עשרות הביטויים והמשפטים בהם יש צירופי המילים "הנאום האחרון של משה בפני עמו". כי המגיב ה.א החליט בגאוניותו שאין מקום למשפט הזה "נאום הפרידה של משה" . משה מביע בכאב רב את הפרידה שלו מעמו בנאומו (!!!!) כאשר הוא מדגיש בפני העם , כי דבריו לעם הם דבריו של הקדוש ברוך הוא. לפטפטן המשתטה בשם ה.א אינני מתכונן להמשיך להתדיין איתן. כי עם "גאוניות" אווילית כמו של ה.א חבל על הזמן להתדיין.
כתוב תגובה ל- ה.א גאון
לגבי נאומי משה אני מתנצל
  ה.א   5/08/21 21:12
לגבי נאומי משה אני מתנצל, טעיתי.
כתוב תגובה ל- ה.א
4
מאחלים לך איתן רק טוב
  מאחלים לך בריאות   4/08/21 19:52
כתוב תגובה ל- מאחלים לך בריאות
5
ה.א שב ולמד
  תגובה למגיב ה.א   6/08/21 21:28
ה.א שקרא את הניתוח של הרמב"ן של פרשת "ראה" והגיב כלפיו איך לא התבייש לא להתייחס לפרוזבול. הץא קרא את הניתוח של הראב"ע על פרשת "ראה: והביע מחאה שרבי אבן אזרא ורבי משה בן נחמן התרכזו רק במה שכתבו בספר דברים ולא התייחסו לתוספת שאיעה מאות רבות של שנים לאחר מות משה. ה.א אתה מגחך עצמך לדעת.
כתוב תגובה ל- תגובה למגיב ה.א
אתה מיתמם, אני אסביר שוב
  ה.א   7/08/21 00:00
איתן לא רק נותן פרשנות למקרא, הוא קורא לישם את שמיטת הכספים בימינו אנו, הוא רואה בשמיטת הכספים אידיאל ראוי לחיקוי, והוא עלול להפיל בפח של האידיאל הזה גם את קוראי המדור, ולמה פח? כי כבר לפני 2000 שנה קבעו חכמינו שמדובר בפח יקוש, המהווה מפגע כלכלי שלא מאפשר לכלכלה שהיא גדולה יותר ממשק בית קטן להתנהל.
כתוב תגובה ל- ה.א
6
מאחלת ליהודים ולערבים שלום
  יהודי...   7/08/21 12:43
כתוב תגובה ל- יהודי...
7
שבוע שיתחיל להביס את הקורונה
  מאחל לכולנו   7/08/21 13:07
כתוב תגובה ל- מאחל לכולנו
8
שבוע שיתחיל להביס את הקורונה
  מאחל לכולנו   7/08/21 13:07
כתוב תגובה ל- מאחל לכולנו
שבוע של נסיגת הקורונה מחיינו
  מצטרפת לאיחולים   7/08/21 20:19
מצטרםת לאיחולים שיהיה שבוא של בריאות ושלווה לכולנו, שבוא של נסיגת הקורונה מחיינו והרבה הצלחה לממשלה החדשה.
כתוב תגובה ל- מצטרפת לאיחולים
השבוע לא ירפא אותנו
  ה.א   7/08/21 20:53
מה שירפא אותנו הוא חיסון מיליון לא מחוסנים שנמנעים מלהתחסן, וממשלה חולה שלא מחייבת אותם להתחסן, על פי סמכותה בפקודת בריאות העם.
כתוב תגובה ל- ה.א
9
מאחלת יום של נסיגה במחלת הקורו
  מאחלת יום טוב   8/08/21 09:41
אני מאחלת בכל ליבי שנתעורר ליום שבו מתחילה הנסיגה במחלת הקורונה.
כתוב תגובה ל- מאחלת יום טוב
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il