s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נגד צירוף החרדים לקואליציה
מאת: רבקה שפק-ליסק  |  22/11/2021
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
כל הבעיה זה רק חרדים?
  שלמה חיפה   22/11/21 09:37
את מאשימה את ה"חרדים" שהסיבה היחידה שלהם להצטרף היא תקציב. מה לדעתך הסיבה היחידה שבזכותה "ממשלת השינוי" יכלה לקום- אם לא התקציבים למפלגת רע"ם? וכדאי להזכיר שהסכום שהם מקבלים גדול פי כמה שממה שקיבלו ה"חרדים" . ( שלא לדבר על ה"הכשר" לעשרות אלפי מבנים בלתי חוקיים, לאלפי אזרחים ערבים חדשים מכוח איחוד משפחות, להעברת שטחי ענק של המדינה לידי הבדואים ועוד שלל הטבות) . והס מלהזכיר את כל מאות המיליונים שחולקו כ"כספים קואליציוניים"- זה "כשר למהדרין". ההרגשה של "משטר כפיה דתית של הרבנות הראשית" אינו קשור כלל מי הם הרבנים הראשיים. זה היה תמיד גם שהרבנות הראשית היתה על טהרת הציונות הדתית.( אני לפחות בן גילך ומכיר מצויין את ההיסטוריה של מדינת ישראל). יחס לעולים: מו הסתם את מתכוונת לנושא קביעת יהדותם. אז מה את מציעה- שכל מי שעולה לארץ, משרת הצבא ועובד- יקבל מעמד של "יהודי כשר"? זה מה שאת רוצה? שוויון בנטל: אכן נקודה לדיון, אבל מה קורה עם 20 אחוז אזרחי המדינה שגם אינם נושאים כלל בנטל- ומסרבים אפילו לשירות לאומי בקהילותיהם? אין פוצה פה ומצפצף
כתוב תגובה ל- שלמה חיפה
חצי הכוס המלאה
  רבקה שפק ליסק   22/11/21 17:51
ברור שאין בינינו הסכמה על רוב הנושאים וזה לגיטימי. אנו חיים במדינה דמוקרטית. יש לי רק הערה אחת: לא כתבתי שאני מתנגדת לתת הקצבות לחרדים. יש לתת להם עפ"י חלקם באוכלוסייה ולא מעבר לזה.אבל, עליך להודות שהם אינם ציונים ואינם מכירים במדינה שבה הם חיים. הערבים, עם כל חילוקי הדעות שיש לי אתם הם אזרחי המדינה ובתור כאלה מגיעים להם תקציבים עפ"י חלקם באוכלוסייה. אני שמחתי שרע"ם הצטרפה לקואליציה ויש ערבים שמוכנים להשתלב, ולהעדיף את האינטרסים שלהם כאזרחים על מאבק לחיסולה של מדינת היהודים. זאת בניגוד למפלגה הערבית המשותפת.
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
בעיה בהבנת הנקרא
  רבקה שפק ליסק   22/11/21 19:29
בעיה בהבנת הנקרא: לא קראתי לשלול מהחרדים את זכויות האזרח. זכותם לקיים את אורח חייהם ולקבל תקציבים יחסית לחלקם באוכלוסייה קראתי רק לא לשתף אותם בניהול המדינה מאחר שאינם מכירים בקיומה והסיבה היחידה לרצונם להיות בשלטון הוא להבטיח קצבות מוגדלות. תפישת היהדות שלהם אינה מתאימה לחלק ניכר מהאוכלוסייה היהודית. אני רוצים יהדות ליברלית והרבנים החרדים מציעים לנו יהדות של ימי הביניים.
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
איזו נדיבות...
  מגיב ותיק   22/11/21 20:22
יש התקדמות מאז שיקיריה של הגברת בשלטון הציעו להוביל אותם במריצות למזבלה...

גם ניכרת בורות עמוקה בהכרת יחס החרדים למדינה, וגם התעלמות צבועה מ 53 מיליארד שעוברים למגזר שחלקו שוטם את המדינה ומייחל לחיסולה.

ועל ימי הביניים של מועצת האשורה המתחזקת את ממשלת בנט/לפיד - נדבר בפעם הבאה...

בושה.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
תגובה לתגובה של ד"ר שפק-ליסק
  שלמה חיפה   23/11/21 12:06
ד"ר שפק-ליסק: 1.אני מסכים שיש ביננו חילוקי דעות. 2.האם הסכום שהערבים קיבלו הוא יחסית לגודלם באוכלוסייה? אל תשכחי- שהפרדת בין רע"ם למשותפת,כך שרע"ם מייצגת רק שליש מהאזרחים הערבים. 3.האם הערבים "ציונים" יותר מהחרדים? 4.את מתעלמת מההיסטוריה של האחים המוסלמים ומהאסטרטגיה שלהם, כאשר את כותבת "יש ערבים שמוכנים להשתלב ולהעדיף את האינטרסים שלהם כאזרחים על מאבק לחיסולה של מדינת ישראל". אני מציע לך לקרוא מה כותבים מומחים לגבר. 5.היכן כתבתי שאת מתכוונת "לשלול מהחרדים את זכויות האזרח"? 6.את רוצה "יהדות ליברלית" – והרי הגדרת עצמך כחילונית לא מאמינה. את רוצה למעשה שאיש הישר בעיניו יעשה. האם את מסכימה שגם לגבי כל החוקים האחרים של המדינה ינהג אותו כלל? 7.יש חלק ניכר מהציונות הדתית ששותף למאבק שמנהלים החרדים. הם "ציונים למהדרין"- לא פחות ממך,איך את עונה להם? 8.התעלמת מהשאלות שלי: למה אין דרישה מהערבים לשאת בנטל?( גם אם יש קולות רפים פה ושם- זה רק כדי לצאת ידי חובה).למה לערבים מותר להיכנס לממשלה עבור תקציב – ולחרדים אסור? למה לכל אחד מותר לקחת כספים קואליציוניים ולחרדים אסור?
כתוב תגובה ל- שלמה חיפה
2
לשמחתנו זה הדור האחרון שלכם
  מילואימניק בעבר   22/11/21 11:28
1.אתם לא תגידו לנו מה לעשות ומה לחשוב. 2.הרוסים ממש לא הגיעו הנה מתוך ציונות, ואין להם שום קשר לעם הזה. 3.לא מעניין אותנו מההזיות של אנשי העליות הראשונות.חלקם היו חצי משוגעים, וכך שאר העם התייחסו אליהם. 4.רוב החילוניים בימינו לא נמצאים "בצבא", אלא בפטור או בג'וב. 5.המועצה להשכלה גבוהה מושחתת.12 מיליארד לשנה שרובם נגנבים למשכורות ופנסיות,כמו בצבא ושאר שירות המדינה "הציוני". 6.תפסיקי לבלבל את המח.אף אחד לא חייב להתיישר לפי השטויות שלך.תחפשי את עצמך ארץ אחרת.
כתוב תגובה ל- מילואימניק בעבר
3
אז תסתפקי בחמס
  מגיב ותיק   22/11/21 14:20
המתחזק את הקואליציה שלך תוך הישענות על מועצת האשורה.

שאר המאמר הנו בדיחה תפלה וערימת בורות על : יחס חרדים-יוצאי בריה"מ, שוויון בנטל,ךתקציבים, כותל מערבי.

כבר הוכחתי בעבר כי הגברת אינה מביאה עובדות אלא שופכת את הגיגי ליבה העומדים על סף אנטישמיות.

והופכת הגיגים אנטי לאומיים ל"עובדות"

ובכלל, לכנות ממשלה אסונית שנחטפה ע"י תומכי טרור ואנטי ציוניים כממשלת שינוי.

בושה !

כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
טעים, מלא חלבון, משביע וזול.
  אני מסתפקת בחומוס   22/11/21 15:26
אני ממליצה להתחיל כל יום עם חומוס ערבי טוב, מעבודת יד. זה עוזר מאד להתמודד עם אוילוש ועם הכסילות הביביסטית בכלל.
כתוב תגובה ל- אני מסתפקת בחומוס
יזבקלה, את גרגרי החומוס אני מט
  מגיב ותיק   22/11/21 20:16
אני מטביע במים ללילה כדי שיצאו רכים...

כך הייתי עושה גם לאנשי החמס שלך, מטביע אותם במים.

אגב.

חבל על המאמץ, הגברת הנ"ל כנראה שייכת למגזר שאינו חובב חומוס.

מכיוון שהיא שונאת גם חרדים בטח לא אוכלת קוגל

מה שנשאר לה זה רגל קרושה....

או גפילטע פיחס...

טיפ קטן

הוסיפי כפית קטנה של כמון לבליל החומוס כשאת מכינה.

ישדרג אותו פלאים.

העבירי את הטיפ גם למנסור ולעודה.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
אופסט...
  מגיב ותיק   22/11/21 21:09
התכוונתי לכפית קינמון ולא כמון
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
וגפילטע פיכס תמיד שנאתי,
  אני צימחונית,   23/11/21 09:38
עוד כשאכלתי גם פגרים של חיות.
כתוב תגובה ל- אני צימחונית,
4
הגברת גם בורה בתולדות הציונות
  מגיב ותיק   22/11/21 15:27
ובמחולל הציונות הרצל שכיבד את המסורת והדת היהודית :

להלן קטע ממאמר שחיבר הרצל ב-‎1897 תחת הכותרת: החנוכייה. וכך כתב:

המנורה

היה היה איש אחד, אשר צרת היותו יהודי נגעה עמוק עמוק עד נפשו. אמן היה האיש. למולדתו היהודית ולאמונת אבותיו לא שעה זה כמה, והנה שבה נגלתה שנאת ישראל הישנה, עוטה לבוש חדש. אז בא הדבר, אשר בימי טובה לא היה, אולי, מגיע אליו לעולם, כי היה רחוק ממנו מאוד מאוד: הוא החל לאהוב את יהדותו. אהבה זו התפתחה בקרבו עד אשר גמל הרגש העמום, ויהי לרעיון ברור, כי רק בדרך אחת יש להיחלץ מצרת היהודים: השיבה אל היהדות. בהיות עם לבבו לשוב אל עמו ולהודיע על תשובתו גלוי לכל, חשב כי הוא עושה דבר בדעת וביושר. עלה על לבו, כי בדרך התשובה יוכל גם למלא את נפשו נפש אמן, העורגת ליופי. באופן חפשי צר צורת שמונת הקנים העולים בגובה אחד ומתפצלים ימינה ושמאלה זה למעלה מזה. חפשי יצר גם הוא על פי הטבע, בלי שים לב לכוונות אחרות, שגם בהן יש בודאי מן הטעם ומן האמת. מטרתו היתה יופי שכולו אומר חיים. התרשים היה אילן אשר ענפיו יוצאים ומתפשטים במישור, וקצותיהם כעין גביעים פטורי ציצים, ובגביעי - פרח אלה היו הנרות.

והאמן ראה בכל אלה סמל לתחיית העם אשר יבקע אורה ויגדל ויפרוץ.

בראשונה דולק נר אחד, עוד אחד, ועוד אחד, ועוד אחרים. החושך יחלוף כליל. בתוך הצעירים, בני דלת העם, ייבקע האור בראשונה, ואחר ילוו עליהם האחרים, אוהבי הצדק והאמת, החופש והקידמה האנושית, היופי, ובהיות הנרות כולם דולקים, ישתאו וישמחו על העבודה שנעשתה. ואין לך תפקיד חשוב ומביא אושר יותר מתפקיד השמש, משרת האור.

ד"ר תיאודור הרצל

מקור :

knesset.gov.il

כן, קשה להאמין, אך מלים אלה נכתבו על-ידי הרצל עצמו, בשנת ‎1897 .

עוד אמר הרצל בסוף אחד מנאומיו:

"אם תשאלו אותי מהי ציונות,אומר לכם שהיא יותר חזרה אל היהדות מאשר חזרה אל ארצם של היהודים".

וכן כתב בשנת 1895:

"אנו מזהים את עצמנו כאומה על-פי הדת".

ואת זאת כתב אותו הרצל שב-‎1892 חשב שניתן לפתור את הבעיה היהודית על-ידי הטבלתם של כל היהודים לנצרות. כלומר: חלה בו התפתחות רעיונית, וב-‎1895 הוא אמר: אנחנו מזהים את עצמנו כאומה על-פי הדת.

עובדה נוספת, הרצל כתב בשנת 1895:

"...אנו מזהים את עצמנו כאומה על-פי הדת...".

ואת זאת כתב אותו הרצל שב-‎1892 חשב שניתן לפתור את הבעיה היהודית על-ידי הטבלתם של כל היהודים לנצרות. כלומר חלה בו התפתחות רעיונית.

ובקשר למה שכתב הרצל על מקומם של הרבנים בבתי הכנסיות ושעליו מסתמכים אלה הכותבים כי זו הוכחה שהרצל הפריד בין דת ומדינה, אז מסתבר שהרצל כתב גם ההיפך הגמור ובצורה יותר מפורשת וכך ניסח את הדברים באחת מטיוטות ה"חוקה" שהציע למדינה החדשה:

"... ליישוב היהודי "תהיה ממשלה עממית... שתהיה יהודית באופייה..." (13 ביולי 1903).

מהי מדינה "יהודית באופייה"? על כך ניתן בהחלט לדון, אך ודאי - לפחות אליבא דהרצל - מדינה שהממסד הדתי נוטל בה חלק .

לכן כל החירטוט של גב' שפק הוא בורות בלבד לא אנטי תיזה ולא נעליים, זה שהעליה השניה חפשה את מאבקי הפרולטריות (לכן הלכו לעבוד במושבות היהודיות אותן ניהלו שומרי מסורת וחרדים) וזה שסטמו את הדתיים אינה הופכת אותן לאנטי תיזה אלא למאבק פוליטי.

להזכיר לגברת שהעליה השניה לא הייתה חזות הכל , ציונויותם הייתה רופפת, רובם חזרו לגולה ושהעליה השניה היתה חרדית דתית ברובה כנל גם חלקים גדולים בעליה השלישית ובעליה הרביעית.

לכן מ
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
הם היהודים מפולניה.
  היחידים שעלו לכאן   22/11/21 18:09
בשביל כל היתר, ההגירה לפה היתה ירידה.
כתוב תגובה ל- היחידים שעלו לכאן
מצטערת לאכזב הורי לא מפולניה
  רבקה שפק ליסק   25/11/21 22:59
הורי לא מפולניה ואני ילידת הארץ. איזה אנשים אתם- נטפלים לאנשים שאינכם מכירים. מעלילים עליהם עלילות, מיחסים להם דעות שאין להם. גועל נפש
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
5
תרבות שקר והונאה
  מגיב ותיק   23/11/21 21:35
הגברת מנמקת את עניין רעיונות העיוועים שלה על אי שיתוף החרדים בקואליציה בגלל "אי שיוויון בנשיאה בנטל"

והחוצפה הגדולה היא כי בקואליצית חלומותיה כיום משתתפים תנועת רע"ם עם תיחזוק

מבחוץ של המשותפת שמסרבים בתוקף לעניין הנשיאה בנטל עד כדי מלחמת חורמה אפילו

ברעיון שירות הנוער הערבי מחוץ לצבא במסגרות שירות לאומי או דברים דומים.

בקיצור, שקר ובורות.

בושה.

כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
6
גברת את שמאלנית רעה וכסילה
  אורי.צ   23/11/21 21:56
מה עשו לך החרדים לתורת ישראל? אינך חדלה מלרקוח ממוחך הקודח רעיונות אנטישמים ובזויים. בושי לך והיכלמי
כתוב תגובה ל- אורי.צ
הכותבת מזדהה כסמול ציוני
  אורי ידידי, תרגע.   24/11/21 12:19
הסמול הציוני הוא ימין בתחפושת ומעולם לא היה שמאל.
כתוב תגובה ל- אורי ידידי, תרגע.
שקר. אני ביש עתיד
  רבקה שפק ליסק   24/11/21 22:06
צר לי לאכזב אותך. אבל, הצבעתי יש עתיד בכל מערכות הבחירות מאז הקמתו. ואתה, אדם צר אופקים וחסר סובלנות לדעות אחרות.
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
יש עתיד מעולם לא היו שמאל
  מ.ש.ל   25/11/21 12:30
כתוב תגובה ל- מ.ש.ל
7
לידיעתכם, אני מצביעת יש עתיד
  רבקה שפק ליסק   24/11/21 18:39
אתם נטפלים לשמאל . צר לי לאכזב אתכם אבל אני מצביעה יש עתיד מיום הקמתה. יש עתיד זה מרכז. ובאשר לשמאל- הוא מורכב מבעלי דעות שונות ואי אפשר להכניס אותם לקבוצה אחת. לידיעתכם- השמאל הציוני של מפלגת העבודה הקים ובנה את המדינה.
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
כולי נרגש...
  מגיב ותיק   27/11/21 10:51
...שהשמאלנית מצביעה לרשימת שמאל מובהקת בראשות הדיקטטור נער הג'ל.

ועוד דבר , לא בטוח שהשמאל (לבדו) הקים את המדינה , אבל בטוח שהשמאל הורס את המדינה.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
אוילוש, אתה גדול!!!
  חחחחחחחחחחחחחחחחח   28/11/21 11:51
יש עתיד "רשימת שמאל מובהקת". חחחחחחחחחחחחח "השמאל הקים את המדינה" חיחיחיחיחיחיחיחי חסר רק שמי שעשה את הנכבה, בנה את ההתנחלויות ועשרות שנים לא מפסיק להרוג ערבים יקראו "שמאל קיצוני אנטי ציוני" ואני מתפקדת למפלגת האבודה בין ברלב הכסיל לרייטן מערוץ הילדים. בדחנים הליסקים והאוילושים האלה.
כתוב תגובה ל- חחחחחחחחחחחחחחחחח
8
ביהדות יש בית הלל ובית שמאי
  רבקה שפק ליסק   25/11/21 19:24
בימי הבית השני היו בית הלל ובית שמאי ובית הילל היה מקובל . כיום יש יהדות עפ"י התפישה החרדית ויהדות עפ"י התפישה של רבני צה"ר. שר הדתות פועל לרפורמה המקובלת על רוב הניהודים בישראל. זוהי יהדות ליברלית.
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il