s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נשים בפרשת "שמיני"
מאת: איתן קלינסקי  |  29/03/2022
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
מאחלת יום של בריאות טובה
  מאחלת לאיתן   29/03/22 12:40
מאחלת לך, איתן, יום של בריאות טובה.
כתוב תגובה ל- מאחלת לאיתן
2
איזה עונש ואיזה נעלים
  ה.א   29/03/22 12:41
כיצד יכול בן אנוש יכול להעניש בן אנוש אחר בכך שמאותה נקודה והלאה לא יהיו לו ילדים? רק על יד סירוס, ואם היה שם סירוס ודאי שהיה מפורט ולכן לא היה שם. כאשר אנשים שאינם מאמינים רואים כזה טקסט מסקנתם המתבקשת היא שמדובר בשני אירועים שאינם קשורים זה לזה, לא עונש ולא נעליים ורק המאמינים בכוח אלוהי יכולים לחבר ביניהם כאילו האחד הוא העונש של השני, איתן, האם ניתן להסיק מכך שאתה מכיר בכוח אלוהי, ולא רק אלוהים סתם, אלא אלוהי היהודים? שהטיח את ארץ ישראל לעם ישראל? אתה בחרתנו מכל העמים? האם אינך אתאיסט יותר?
כתוב תגובה ל- ה.א
אל תחשוף בורות רוויית שנאה
  למגיב ה.א.....   29/03/22 20:44
לצערנו , בספר היקר לעם היהודי קראנו בפרשת השבוע ביום שבת בספר ויקרא ובהפטרת השבוע בספר שמואל ב' על שני אירועים מצערים ביחס לנשים. מצער, שהמגיב ה.א, הלפרין אפרים, אינו מבין מה שאני מבינה, שכואב לנו שבספר כה יקר, בספר החובק בחובו ערכים אנושיים ומוסריים יש גילוי מצער ביחס לנשים. הלעג של דוד מלך ישראל למיכל בת שאול הוא פוגעני. אנחנו שמגלים אהבה רבה לספר התנ"ך, כואבים שמיכל בת שאול איבדה את חמשת ילדיה מנשואיה לפלתיאל בן לי, שבהסכמת דוד הגבעונים הרגו אותם, כי שאול המלך נהג לא כשורה כלפי הגבעונים. מותר לכותב לכאוב, שבפרשת השבוע ביום שבת לא בא לידי ביטוי כאבה של אלישבע, אם שני ילדים שחייהם נקטפו. אני מבקשת מהמגיב ה.א לא לחשוף בורות רוויית שנאה חסרת בלמים.
כתוב תגובה ל- למגיב ה.א.....
לא יודעים לקרוא?
  לא יודעים לקרוא?   29/03/22 22:07
קשה לי לקבל את מה שרואה הסופר המקראי כעונש הראוי להעניש את מיכל על ביטויי יהירותה והתנשאותה הפוגעניים כלפי מלך בישראל - "וּלְמִיכָל בַּת שָׁאוּל לֹא הָיָה לָהּ יֶלֶד עַד יוֹם מוֹתָהּ", על איזה עונש איתן מדבר? מי מעניש? איך אפשר להעניש באי הולדת ילדים? מה זה החרטא הזה?
כתוב תגובה ל- לא יודעים לקרוא?
ה.א נאמן לבורות + שנאה מטורפת
  ה. א נאמן   30/03/22 10:26
ה.א , אתה נאמן לבורותך. לא קראת דף תלמודי, שאני מאד מצטערת, שבספר כה יקר לי נכתב, "כִּי". "כִּ" זו מילת סיבה. וכך נאמר במסכת נשים "כי הלעיזה במלכנו בבחירת אלוהינו רחמה ננעל. ומדוע קושרת הפטרת השבוע את היותה ללא ילדים עם העובדה שלעגה בלבה לדוד. מצער, שבספר היקר שכחו שךמיכל היהו 5 ילדים שנטבחו בהסכמת דוד , כי הסבא שלהן שאול חטא לגבעונים.
כתוב תגובה ל- ה. א נאמן
בושה איך מתבטאים אנשים
  ה.א   30/03/22 13:50
בושה איך מתבטאים אנשים המגדירים עצמם תרבותיים. לא תרבות ולא נעליים, תת תרבות ממש תת תרבות. תחליטו סוף סוף אם האלהים שלי הוא אלהיכם האלוהים שבחר אותנו מכל העמים, האלוהים שבחר אותנו לישב את ארץ ישראל, אם כן תפדל אם לא אז תעזבו אותו אל תלטפו אותו ואל תבקרו אותו, אם אינו קיים, אז גם ספריו לא לכם, הם לא יקרים לכם, הכל קומופלש.
כתוב תגובה ל- ה.א
הבושה מאוהבת במגיב ה.א
  בושה מחבקת את ה.א   30/03/22 14:41
הבושה של ה.א עלולה להעניש את רבן יהודה הנשיא שבשנת 200 לספירה הביע את כאבו הרב, שמייד אחרי הדין והדברים שיש למיכל עם דוד בדרך לירושלים , מייד אחרי זה נאמר שלא יהיו לה ילדים. לרבן יהודה הנשיא מותר לבטא את כאבו בעת חתימת המשנה , לאיתן קלינסקי האתיאסט אסור לבטא את כאבו לדבר שנכתב בספר שיקר לי כיהודייה והוא יקר לכל יהודי, אם הוא מאמין באלוהים או אינו מאמין באלוהים.
כתוב תגובה ל- בושה מחבקת את ה.א
אני ה.א מבייש את התורה
  אני ה.א מבייש   30/03/22 15:04
לאדם כמו איתן, האוהב את הספר הזה, כואב שבהמשך לתיאור דיאלוג רווי מתח בין מיכל ובין דוד נאמר לה, שלא יהיו לה ילדים. את הכאב הזה ביטאו רבים מגדולי פרשני המקרא, וגם איתן הקטן, הלך בדרכם וביטא את כאבו, ואילו מגיבים החליטו שאסור שיכאב לו . אך אני אשאר אוהבת הספר הזה, ונותנת ביטוי לכאבי שבהמשך לקונפליקט בין מיכל ודוד נאמר לה , שלא יהיו לה ילדים.
כתוב תגובה ל- אני ה.א מבייש
התורה איננה ספר של עמוס עוז
  ה.א   30/03/22 18:04
התורה איננה ספר של עמוס עוז, היא איננה נמדדת באהבה או בשנאה, התורה היא דרך, מתווה מאד מורכב ותובעני לחיים (שאני אישית לא דבק בפרטיו) דרך שמוכתבת על ידי בעל הסמכות, ומי שאיננו מקבל את בעל הסמכות, ואינו מקבל את עקרונתיו של בעל הסמכות כפי שכתוב במפרט שלו, כל ניסיון לומר "אני אוהב" או "צר לי על אי מוסריות" הם קשקוש בלבוש, בליל של צביעות על ידי אנשים שהם או מבולבלים, או שטופי מוח, או כאלה האוהבים את עצמם מאוהבים בשקרים של עצמם. אני מאמין שעכשיו תגיע איזה קללה או בליל של מילות זבל, כראוי לחלק מהמגיבים כאן במדור. אגב אין קשר ליהדות, הרבנות הראשית והסמכויות הרבניות המסמכות מטעמה קובעות מיהו יהודי.
כתוב תגובה ל- ה.א
אני חלוקה על דעותיך ולא מקללת
  למגיב ה.א   31/03/22 08:49
ה.א אף אחד אינו מקלל אותך. מי שמגדף ומעליל עלילות על איתן אלו המגיבים שאתה נמנה אליהם. אני אוהבת את הספר הזה. אני מכירה בתרומת הספר להיסטוריה של העם היהודי. לכן מתוך אהבה לספר אני מתייחסת בביקורת של אוהבת, ומבקרת מתוך אהבה לספר את יחס ההלל והשבח ל"דוד מלך ישראל", למלך שדאג, כי שר הצבא, שעם אשתו הוא שוכב, לא יחזור משדה הקרב. מותר לי להיות חלוקה על דעתך ולתמוך בדעה של איתן, שקשה לו לקבל את הסמיכות שלמיכל לא יהיו ילדים אחרי הקונפליקט עם דוד. מותר לי להביע סלידה מתליית חמשת ילדי מיכל, הכואבת את הפרידה מחמישה ילדים, שכל "פשעם" היה כי סבא שאול חטא כלפי הגבעונים.
כתוב תגובה ל- למגיב ה.א
את מבלפת
  ה.א   31/03/22 17:53
גם אני מצטער על כך שאדם א' מת מקורונה בזנזיבר כאשר קנגרו קפץ באוסטרליה, יש כמובן אנשים שסוברים שכוח אלוהי הוא זה שקושר בין הדברים, אבל איתן לא מאמין בישות אלוהית, איתן אתאיסט. זה נוח כמובן לומר אני אתאיסט ובמקביל לאכול מפירות התורה שאינה שייכת לאתאיסטים, זה כמו ללכת לחנות הגלידה הקרובה לקבל מנה מפנקת ולא לשלם. התנך כיצירה היסטורית הוא מוצר מעניין גלובלית ואוניברסלית, אך התנך איננו ספר מוסר אלא למאמינים באלוהי היהודים, כי הוא מלא ומוצף חומרים לא מוסריים (בראיה של היום), האירועים המיסטיים המתוארים בו, קשורים למציאות אך ורק למאמינים ומי שאינו מאמין יכול להתייחס אליהם כנכסי תרבות מדור לדור אך ודאי לא להתעמת עם אלהים על תכנים ודאי לא לעוות את תוכנם, כי לטעמו אין אלוהים, ועם תרבות לא מתווכחים, תרבות מקיימים או מחפפים או משנים, למשל לבוא לבית כנסת ולומר מתחת לשפם תפילה הפוכה מהתפילה הנאמרת בבית הכנסת זו פעולה הזויה, מקוממת ודוחה, ואיתן התפאר כאן באחד המאמרים שכך הוא פעל. לא מתאים לבן אדם להתפלל על פי התפילה המקובלת? אנא לא יבוא לבית הכנסת, מקומו לא שם.
כתוב תגובה ל- ה.א
המגיב ה.א מבזה את ספר התנ"ך
  יהודייה.   31/03/22 19:37
ה.א ממשיך ללכת בדרך המבזה את ספר התורה. ה.א החליט למי לשייך את הספר ולמי לא. ואני היהודייה רואה בספר הזה, במשנה, בתלמוד הבבלי והתלמוד הירושלמי, בפירושים ובמדרשים של ענקי הרוח, זיכרונם לברכה, כאוצר השייך לעם היהודי. זכותו של מר ה.א לומר לי, שאני משקרת. אני רואה באוצרות הרוח ובהם את התנ"ך כאוצר, שיקר לי, ואני שייכת לאלו המנהלים שיח מכבד עם האוצר היקר. בשיח המכבד והאוהב את הספר יש גם גילויי ביקורת, כפי שאפשר לראות במאמריו של איתן.-
כתוב תגובה ל- יהודייה.
ניסיון אחרון לדבר לשכל
  ה.א   31/03/22 23:24
התנ"ך הוא ספר חשוב, חשוב לעם ישראל, חשוב לאנושות, מותר וחובה לבקר אותו, כמו כל ספר, כמו כל יצירה. לאנשים שאינם מאמינים באלוהים יש ודאי עוד ספרים חשובים, לאיתן יש ודאי עוד ספרים חשובים, מאד חשובים, אז מה פשר ההתעסקות האובססיבית רק בספר הזה? לו היה מאמין, אני מבין, יש מצווה לעסוק בספר יום ולילה, אך מה לאתאיסט ולהתעסקות האובססיבית בספר? ומה פשר הניסיונות לדלות פסוקים התואמים את עקרונות המוסר של איתן, ואלה שאינם תואמים את עקרונות המוסר של איתן, הספר הזה הוא מעשה ידי אדם (להבנת האתאיסטים) לפני אלפי שנים כאשר הכללים היו שונים והתרבות הייתה שונה חומר רב הכתוב שם אינו מוסרי בעליל, אז מה הטעם לדוש בכך, אולי על מנת לעקר את האמונה מהמאמינים? אולי על מנת להפוך את הגולשים באקראי במדור ממאמינים לאתאיסטים? הביקורת על מוסריות הכתוב בתורה היא מענינת רק אם היא מובעת על ידי אנשים המקבלים את מקור הסמכות ואם לביקורת יש כתובת, בעל הסמכות האחראי על הספר הזה, וזה מחייב במקביל הכרה בבעל הסמכות!!!!!! אני סיימתי בשלב זה התייחסות לנושא. מה שלא נקלט עד עכשיו לא ייקלט.
כתוב תגובה ל- ה.א
3
תאוות הרצח של קלינסקי
  ב.ל   29/03/22 13:26
שותף לרצח יהודים הוא לא רק מי שיורה או שוחט ילדים יהודים גם מי שמעודד בכסף ובמאמרים מסיתים הוא שותף וקלינסקי הוא שותף מלא לרצח יהודים ועוד עושה את זה בשמחה ובששון ולא מוצא אפילו מילה לגנות שחיטת יהודים נהפוך הוא אין ספק שבכל יום שבו נרצחים יהודים הוא יום חג ושמחה למעריץ של עארפת הרוצח שהתמחה בשחיטת ילדים יהודים ואין לעארפת מעריץ גדול יותר מקלינסקי שהוא כביכול יהודי אבל כל מי שיבדוק את שנאתו ליהודים יכול להבין שהוא נושא גנים של קוזקים ששחטו יהודים להנאתם אחרת איך ניתן להסביר את השנאה ואת תאוות הדם של קלינסקי ובעיקר את שמחתו כאשר אלה ילדים יהודים
כתוב תגובה ל- ב.ל
ב.ל חוצה את כל הגבולות.
  למגיב ב.ל..   29/03/22 20:59
איתן קלינסקי כתב באתר NEWS1, שבני עוולה עקדו עקודים נקיים ויפים בעיר באר שבע ובעיר חדרה. אני סבורה, שההסתה של של המגיב ב.ל כלפי איתן קלינסקי היא התרת דמו, כי הוא שמח שעוקדים יהודים בחדרה ובבאר שבע. לצערי, בעת כתיבת התגובה אני קוראת על חמישה יהודים, שבני עוולה הרגו בבני ברק, אך השנאה של המגיב ב.ל חייבת לקבל טיפול משטרתי.
כתוב תגובה ל- למגיב ב.ל..
איתן נושא גנים של קוזקים
  מפניני המגיב ב.ל   2/04/22 17:17
המגיב ב.ל הוא "איש מדע דגול", וכ"מדען" מצא, שלאיתן יש גנים של קוזקים, ולכן השקפת עולמו נעוצה בגנים של הקוזקים.
כתוב תגובה ל- מפניני המגיב ב.ל
4
דוד כפוי טובה כלפי מיכל
  דוד כפוי טובה   29/03/22 15:34
מיכל הצילה את חיי דוד, ודוד כפוי טובה גומל לה ביחס מבזה.
כתוב תגובה ל- דוד כפוי טובה
5
שדוד שותף להוצאתם להורג
  למיכל היו ילדים   29/03/22 16:00
למיכל היו חמישה ילדים מנשואיה לפלתיאל בן ליש. חמשת ילדיה ושני הילדים של רצפה בת איה, פילגש של שאול המלך - שבעה ילדים - הוצאו להורג על ידי הגבעונים בהסכמת דוד המלך, כי שאול המלך הסבא של שבעת הילדים הללו "חטא" כלפי הגבעונים. ההוצאה להורג של שבעת הילדים זה סיפור מזוויע , שקשה לעבור לסדר היום, שדוד מלך ישראל חי , חי וקיים, נתן הסכמתו להוצאה הזו להורג.
כתוב תגובה ל- למיכל היו ילדים
6
משום התעקשותך האינסופית
  פלא יועץ   29/03/22 17:17
להתיש את קוראיך "בקש וגבב" כדברי השחקן העלוב שקיבל את פרס ישראל.ומשום שאופקיך צרים מלהכיל אמת, אציין רק פרט אחד מוטעה- נחשון בן עמינדב היה אחיה של אלישבע אשת אהרון ולא אביה. והוא היה זה שניחמה בצערה.וכפי הנראה שאחת הסיבות בשלהן הוא זכה להיות הנשיא הראשון שהקריב קורבן,היא היותו דודם של נדב ואביהו. אשר אחד החטאים שלהם היה כפי שאומרים חז"ל:שלא נשאו נשים,והיו אומרים: אחי אבינו -מלך אחי אמנו נשיא,אבינו-כהן גדול,אנו שני סגני כהונה.איזו אשה הוגנת לנו? (פסיקתא) ומשום שהראו הלכה לפני רבם (משה) ונכנסו אל הקודש פרועי שיער ושתויי יין,כאשר אש זרה במחתותיהם,כלתה נשמתם. וחטאם היה בכך שנתנו בידי הספקנים באמונה (כמו הכותב) תירוץ לומר כי הם היו אלה אשר הדליקו את האש מלמטה והיא לא ירדה באמת מן השמיים.ולכן נידונו למיתה .
כתוב תגובה ל- פלא יועץ
לפלא שאבדה לו העצה, וחבל על כך
  לפלא שאבדה לו עצה   29/03/22 22:11
פלא יועץ בוש והיכלם. אלישבע היא אמא שילדיה נהרגו, צערה ואבה לא באו לידי ביטו בפרשת השבוע, שקראנו בשבת. בהפטרת השבוע, שקראנו בשבת, מיכל מקוללת ןמגודפת על ידי דוד מלך ישראל. מותר לכותב המאמר לכאוב את המציאות הזו המתוארת בספר שהוא יקר לנו. ואתה פלא יועץ יכול לכבד כאבו של אדם האוהב את ספר התנך, ומתוך אהבה מביע את כאבו. למיכל בת שאול לא היה מגיע את היחס, שקיבלה מדוד מלך ישראל,
כתוב תגובה ל- לפלא שאבדה לו עצה
7
היו יהודים שתמכו בשואה
  הקביעה של ב.ל   30/03/22 08:24
הרמב"ם שבספר מורה נבוכים , שיצא לאור בשנת 1204 לספירה היה לטענת שמואל בוקי בין היהודים, שעודדו טבח של יהודים בשואה, כי הוא שאל שאלות רבות , רבות מאד , על הספר היקר ביותר שיש לעם היהודי .
כתוב תגובה ל- הקביעה של ב.ל
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il