|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם למרות הכל עסקת החטופים לא תצא לפועל - האם בני גנץ יפרוש?    האם ביבי יודח?    זה סוף שלטון הליכוד?
יורם אטינגר
יורם אטינגר
מפער של 6 לידות לטובת הפריון הערבי בשנות ה-60' לשוויון של 3.11 לידות לאישה ב-2015, ומאז שיעור הפריון היהודי גבוה מהערבי
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
דרור אידר
דרור אידר
השיח הרגשי על העסקה עם חמאס משחק לידי מנהיגיו, הששים לסכסך בינינו    קובעי המדיניות חייבים להתעלם מהרעש ולהתמקד בעיקר: מניעת תמריץ לאויבינו לשחזר את 7 באוקטובר, כלומר: חיסולם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לא יבואו בקהל ישראל
מאת: איתן קלינסקי  |  02/06/2022
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
איתנוש,
  מגיב ותיק   2/06/22 09:22
בני חסותך תומכי הטרור, לא מאכזבים :

inn.co.il

אתה בחרת בו ודם הנרצחים הבאים עליך.

חרפה
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
איתן אתה מסכים לקריאה הזו???
  ה.א   2/06/22 11:12
כתוב תגובה ל- ה.א
שתיקת איתן - הודאה
  ה.א   3/06/22 00:38
כתוב תגובה ל- ה.א
חמאס מעריץ את התגובות של מגיב
  חמאס מעריץ .   2/06/22 11:25
החמאס מעריץ את התגובות של מגיב ותיק. לחמאס יש עניין שהמחנה המתלהם שמאפיין את מגיב ותיק יהיה מה שיות ר גדול. יש קשר הדוק בין החמאס הרצחני וההתלהמות רוויית השנאה של מגיב ותיק.
כתוב תגובה ל- חמאס מעריץ .
2
לאמץ את ערכי מגילת רות
  נמרוד בן ישראל   2/06/22 09:35
למרות שספר דברים אוסר על קשר עם מואבי עד עולם, ארץ מואב פתחה את שעריה בפני ישראליים רעבים ללחם, ומואביה סעדה אלמנה עבריה.
כתוב תגובה ל- נמרוד בן ישראל
3
איך להתייחס לזרים
  ללמוד מהמואבים   2/06/22 10:33
ללמוד מהמואבים איך להתייחס לזרים. ללמוד מהמואבים איך להתייחס לאנשים רעבים ללחם שבאו מארץ זרה.
כתוב תגובה ל- ללמוד מהמואבים
4
שמואל בוקי עקבי בשקריו.
  שמואל בוקי עקבי   2/06/22 10:55
זה לא חדש שלשמואל בוקי חשוב לשקר, בהוסיפו 3.000 עד 4000 שקל למשכורתו של מורה למתמטיקה בעל תואר דוקטור עבור משרה מלאה, אך בושה לקרוא על יחסו למורה המכין תלמידים לבחינות בגרות. מורה בעל תואר דוקטור כנוסך להוראה בכיתה מקדיש עשרות שעות חבדיקת מבחנים, לבדיקת שיעורי בית, מקדיש שעות להכנת מערכי שיעורים. בכל זה מזלזל המגיב שמואל בוקי, מי שיכול היה להקליד את השקר המתועב, שאנשי השומר הצעיר רצחו יהודים בגטו ורשה במלחמת העולם השנייה.
כתוב תגובה ל- שמואל בוקי עקבי
ולמערכת יחסים כמו במגילת רות
  מי ייתן ונזכה   2/06/22 11:38
מי ייתן ובישראל כיום נזכה למערכות יחסים כמו במגילת רות.
כתוב תגובה ל- מי ייתן ונזכה
5
נימולה?
  ה.א   2/06/22 11:10
נימולה? תשוויץ בזאת ל METOO לא כאן במדור. בנות נימולות זה כבר לא גאווה במקומותינו. ולגבי כל הדיון המחורבש שהעלית, תקופות שונות, אנשים שונים, יש נושאים בהם אנו טובים יותר, יש נושאים בהם אנו טובים פחות, אם תחזיר אתונו בגעגועיך לימים ההם, נלך הרבה לאחור בנושאים שלא ראוי ולא רצוי לחזור בהם לאחור. הבט קדימה איתן, הישר מבט, תהיה מאושר במה שיש לך תכתוב על כל מה שצריך לשפר, אך עזוב את ספרי הקודש, הם לא שלך, לך יש ספר אחד קדוש: המניפסט הקומוניסטי, ולדעתי כל שאר הספרים הם עבורך בבל"ת.
כתוב תגובה ל- ה.א
6
יפה מאג
  יפה מאד   2/06/22 12:03
כתוב תגובה ל- יפה מאד
7
תבוא בקהל יהוה רות המואבייה
  יבואו בקהל יהוה   2/06/22 14:36
תבוא בקהל יהוה רות סמל הרעות בת העם המואבי
כתוב תגובה ל- יבואו בקהל יהוה
8
ניקח שיעור מהמואבים
  נלמד מהמואבים   2/06/22 15:33
התנ"ך מפגיש אותנו עם מצוקות של רעב,אברהם(עודנו אברם)יורד מצרימה מפאת הרעב בארץ ישראל. ניניו יורדים מצרימה מפאת רעב בארץ ישראל. מגילת רות מגוללת בפנינו מציאות של רעב, שהניעה משפחה מבית לחם יהודה ללכת בעקבות הלחם לארץ, שבספר דברים היא מקוללת ותושביה עד עולם לא יבואו בקהלנו. היו דוגמאות של יחס קשה לפליטי הרעב, כדוגמת ההתרחשות במצרים, אך היתה דוגמא מופתית במשפחה מואבית שקיבלה בסבר פנים יפות משפחה ישראלית ואף סעדה אותה וניהלה איתה יחסי קירבה. הבה נלמד מהדוגמא של רות (רעות) המואביה .
כתוב תגובה ל- נלמד מהמואבים
9
דיאלוג בין השקפות עולם בתנ"ך
  שמוצניקית ממלבס   2/06/22 17:37
אני שמחה, שיש דיאלוג בארון הספרים היהודי. יכול להופיע אדם המתבטא בספר דברים במשפט רדיקלי - שלא יבוא מואבי ואמוני בקהל ישראל עד עולם. ויכולה משפחה ישראלית לנהל מערכת יחסים קרובה והדוקה עם מואבים עד כדי כך מואביה הפכה להיות סבתא רבתא של מלך חשוב בישראל.
כתוב תגובה ל- שמוצניקית ממלבס
10
תתנהגו על פי ערכי מגילת רות
  פניה ליהדות הדתית   2/06/22 17:43
היוהרה המשיחית הלאומנית שהשתלטה על חיינו צריכה לקבל שיעור ממגילת רות . ההתנהגות של בן גביר וחבריו עומדת בסתירה מוחלטת לערכי מגילת רות
כתוב תגובה ל- פניה ליהדות הדתית
11
החלפת הכותרת לא מסתירה הבושה
  ה.א   2/06/22 19:37
איתן, קיבלת על הראש מ METOO? ביקשו להחליף את הכותרת? הכותרת לא הייתה POLITICALLY CORRECT ? אבל מה לעשות הג'יפא הזה נשאר בגוף הפרסום, זה ג'יפא נדבק אי אפשר להסיר. צריך להזהר, מה שנכתב, אפילו באינטרנט, קשה למחוק, וגם אם מוחקים, נותרות עקבות, רשלנות, פשוט רשלנות. דרך אגב איתן יקירי, אתה זוכר ודאי שביהות "רות" הוא שם נרדף לגיורות, אתה זוכר את זה לא? האם ציינת את זה?, למה אני לא ראיתי שציינת.
כתוב תגובה ל- ה.א
א.ה תיפרד מגסות הרוח והבוטות
  פנייה ל-א.ה   2/06/22 21:28
ה.א אתה מתעקש לתת ביטוי לגסות הרוח שלך. בשבילי רות זו "רעות". הרמב"ם רואה בשם "רות" את הביטוי "רעות" ואני מאמצת את "הרעות", שהפגינה משפחה מואבית כלפי משפחה ישראלית, שרק רעב ללחם מביאה לעזוב את בית לחם יהודה ולהגיע למואב. איתן ביקש במאמרו, שאותה רעות, שהפגינה משפחה מואבית כלפי משפחה ישראלית נאמץ אנחנו כלפי פליטי רעב. למרות הקללה בדברים כלפי מואבים ועמונים, החיים הבליטו מעמד הומאני ומוסרי שמנחה את חייה של משפחה מואבית. הבה נאמץ את דרכה.
כתוב תגובה ל- פנייה ל-א.ה
ראיות בבקשה לא סיסמאות
  ה.א   3/06/22 00:21
כתוב תגובה ל- ה.א
12
היכן כתוב שרות התגיירה גיור דת
  שאלה לבוקי שמואל   3/06/22 02:22
באיזה מקום בתנ"ך כתוב שרות עברה גיור דתי. היכן כתוב שהיא התגיירה בטקס געיור.
כתוב תגובה ל- שאלה לבוקי שמואל
כל גיור הוא דתי
  ה.א   3/06/22 11:07
יהדות היא דת, והמרת דת ליהדות היא תהליך דתי. אם השאלה שנשאלה הייא האם הגיור היה דומה לגיור של היום אז ודאי שלא, הגיור של היום נגזר מהלכות בתקופות יותר מאוחרות, התלמוד, הרמב"ם, שולחן ערוך. הפער בין רות לתלמוד הוא בן למעלה מ 1000 שנה. הפער בין רות לימינו הוא בן למעלה מ 3000 שנה.
כתוב תגובה ל- ה.א
ה.א מתעקש להישאר רדוד
  הרדידות של ה.א   3/06/22 12:02
ה.א נקבל שהיה גיור, למרות שאין אזכור לטקס כזה, כאשר רות המואביה ועורפה המואביה התחתנו עם ילדי נעמי מבית לחם יהודה. כתוב בספר דברים שעד עולם לא לבוא בקהל מואבי ועמוני, המואבים קיבלו בסבר פנים יפות את פליטי הרעב מישראל ואף הייתה מערכת של נישואין
כתוב תגובה ל- הרדידות של ה.א
חייבים לגדף? אי אפשר אחרת?
  ה.א   3/06/22 16:19
האיסור על המואבים הוא לזכרים בלבד, רשום בלשון זכר, ולגבי הגיור לא ידוע מה היה טקס הגיור אז אם בכלל היה טקס. לדוגמא נישואין היום זה צרמוניה שלמה פעם זה היה משפט והעברת נכס "שוה פרוטה" מהחתן לכלה. אין ספק שרות המירה דתה ליהדות באותם כלים שהיו אז אשר אינם ידועים לנו. בפרק א למגילה אומרת רות לנעמי "כִּי אֶל-אֲשֶׁר תֵּלְכִי אֵלֵךְ, וּבַאֲשֶׁר תָּלִינִי אָלִין עַמֵּךְ עַמִּי, וֵאלֹהַיִךְ אֱלֹהָי .... וַתֵּלַכְנָה שְׁתֵּיהֶם" קשה לדעת אם זה היה אקט גיור פורמאלי אך זו ודאי היתה הצהרת הצטרפות לעם ישראל ולאלוהי ישראל אשר יצר בין היתר את המשך הבסיס המשותף בין נעמי לרות כפי שמתואר במגילה. בהמשך בפרק ב' כתוב וַתִּפֹּל, עַל-פָּנֶיהָ, וַתִּשְׁתַּחוּ, אָרְצָה; וַתֹּאמֶר אֵלָיו (לבעז) , מַדּוּעַ מָצָאתִי חֵן בְּעֵינֶיךָ לְהַכִּירֵנִי וְאָנֹכִי, נָכְרִיָּה. וַיַּעַן בֹּעַז, וַיֹּאמֶר לָה הֻגֵּד הֻגַּד לִי כֹּל אֲשֶׁר-עָשִׂית אֶת-חֲמוֹתֵךְ, אַחֲרֵי מוֹת אִישֵׁךְ; וַתַּעַזְבִי אָבִיךְ וְאִמֵּךְ, וְאֶרֶץ מוֹלַדְתֵּךְ, וַתֵּלְכִי, אֶל-עַם אֲשֶׁר לֹא-יָדַעַתְּ תְּמוֹל שִׁלְשׁוֹם. יְשַׁלֵּם יְהוָה, פָּעֳלֵךְ; וּתְהִי מַשְׂכֻּרְתֵּךְ שְׁלֵמָה, מֵעִם יְהוָה אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל, אֲשֶׁר-בָּאת, לַחֲסוֹת תַּחַת-כְּנָפָיו" כלומר על אף שהצהירה עוד לפני פגישתה עם בעז על הצטרפותה לעם היהודי ולאלוהי היהודים, היא עדיין הרגישה נוכרייה, היא עדיין הרגישה זרה, ובעז אומר לה לא ולא, אחרי מה שעבר עליך אחרי המסע הארוך והגורל המשותף, אלוהי היהודים קיבל אותך, יְשַׁלֵּם יְהוָה, פָּעֳלֵךְ; וּתְהִי מַשְׂכֻּרְתֵּךְ שְׁלֵמָה, מֵעִם יְהוָה אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל, אֲשֶׁר-בָּאת, לַחֲסוֹת תַּחַת-כְּנָפָיו. אנא בלי גידופים בבקשה, אם יש הערות, נא להתייחס לגופו של עניין.
כתוב תגובה ל- ה.א
המגיב ה.א מבקש עדינות
  המגיב ה.א מבקש   4/06/22 06:15
ה.א שמגדף את איתן במילים רשע, אנטישמי מבקש, שלא לגדף. המגיב ה.א המצטרף לסגנון של האסלאם הרצחני , שיש בו הרבה ביטויי אלימות מילולית . ה.א מתחרה בהצלחה בסגנון האלים של המגיב שמואל בוקי מבקש עדינות ממי שחולק על דעתו.
כתוב תגובה ל- המגיב ה.א מבקש
רשע, כתיבה אנטישמית הן הבעות
  ה.א   4/06/22 09:34
רשע, כתיבה אנטישמית הן הבעות דעה לגיטימיות על כתיבה מרושעת ובסגנון אנטישמי. אין מדובר בסיסמאות חלולות אלא בהבעות דעה מנומקות כדבעי. כל מי שמביע דעה, אפילו ביקורתית, ומנמק את דבריו, ת'פדל, אך הסיסמאות הנבובות, לא מועילות לאיש רק מקטינות את אומרם
כתוב תגובה ל- ה.א
המסתייג מליפוף היד ברצועות עור
  ה.א קובע שאנטישמי   5/06/22 03:13
אדם כותב מאמר, בו הוא מכבד את מניחי התפילין, אך מעלה תהיות על דבר ליפוף היד ברצעות של עור, לזה קורא המגיב אנטישמיות, שיהיה בריא עם רשעותו .
כתוב תגובה ל- ה.א קובע שאנטישמי
חוסר הבנה מינימאלי ברגשות
  ה.א   5/06/22 10:56
מי שמתייחס לדגל המדינה כמו לסמרטוט מבזה את הדגל, על מי שמתייחס ללסמל המדינה כמו אל חתיכת מתכת עלובה מבזה את הסמל, כל מי שמתייחס לקבר כאל גל אבנים עלוב, מבזה את הקבר, ומי שאומר אני אוהב את אוהבי הסמרטוט הזה שנקרא דגל, מבזה אותם שבעתיים, והאומר האנשים האוהבים את הברזל החלוד הזה שנקרא סמל יקרים לי הוא שקרן מדופלם חסרר רסן, ומי שאומר אני מאד מעריך את המת ומשפחתו אך בז לקבר המת - הוא צבוע מסוכן אידיאולוגית לעצמו ולסביבתו.
כתוב תגובה ל- ה.א
זדון הלב מעריץ את המגיב ה.א
  זדון הלב מעריץ   5/06/22 11:34
אני משוכנעת, כמו שאני מכבדת את דגלה של מדינת ישראל גם איתן מכבד את הדגל. רק זדון לב של ה.א יכול לייחס לאיתן, שהוא רואה בדגל סמרטוט. רק זדון לב יכול לייחס לאיתן אמירות על אנטישמיות, כי הוא הטיל ספק, שדבקות בערכיה המוסריים של היהדות שלנו יקבלו ביטוי בליפוף היד ברצועת עור.
כתוב תגובה ל- זדון הלב מעריץ
בוט של אוויר מ DISK ON קיא
  ה.א   5/06/22 20:35
שוב ושוב נשלפות סיסמאות מדפי מסרים השמורים בזכרון. להליתחס לתפילין כאל רצועות עור זה בדיוק כמו להתייחס לדגל כמו אל פיסת סמרטוט. בשני המקרים יש התייחסות לגשמיות ולא לרוחיניות, בעולם הרוחני התפילין הוא עולם ומלואו ללא כל קשר לחמורים ממנו הוא עשוי וכנ"ל הדגל. אדם המניח תפילין או אדם המניף את דגל המדינה, אורים במעשה זה רשר מיוחד במינו למה שמסמלים הדברים, ואם הסמל הזה מתואר כסמל בזוי ודוחה, איתן הופך את האנשים שהסמל הוא חלק מהם לאנשים בזוייום ודוחים. במאמרו המקיף בנושא קובע הד"ר בן שמש "מהי פגיעה ברגשות דתיים? לצרכי כאן, ניתן לומר שאדם פוגע ברגשותיו הדתיים של זולתו כאשר בהתנהגותו הוא מפר או מחלל אמונות, ערכים, או סמלים דתיים של הזולת. בכך נגרמת לזולת פגיעה בדמותם של צער, כעס, עלבון, וכיוצא באלה תחושות שליליות. פגיעה זו נגרמת משום שהאמונות, הערכים או הסמלים הדתיים מהווים מרכיב חשוב בזהותו של הזולת, ופגיעה בהם כמוה כפגיעה בו. חשוב להבהיר שההגנה על הרגשות הדתיים לא נועדה לספק הגנה לערכים ולאמונות הדתיים כשלעצמם. ההגנה על הרגשות הדתיים איננה נגזרת מהרצון להגן על הדת כשלעצמה, כי אם מהרצון להגן על רווחתו של האדם המאמין, על-ידי כך שנגן עליו מפני התחושות הקשות הנלוות לפגיעה בערכים הדתיים." ואידך זיל וגמור
כתוב תגובה ל- ה.א
13
אז כרגיל אצל הקלקלינסקי קשישא
  פלא יועץ   6/06/22 13:13
בליל של הבלים מנופחים במילים מפוצצות שאין להן שום כיסוי.אז ראשית אומר לנו ה״כלי חמדה״: ״ כידוע ברח אלימלך מבית לחם מחמת קמצנות,בגלל רוב העניים שבאו אליו בשנת הרעב לבקש את עזרתו. והואיל וגם בדרך אילו היו יודעים מי הוא זה הנוסע,היו העניים עורכים עליו מצור לבקש נדבות, לפיכך ברח בהסתר פנים,ולא גילה לאיש בדרך מיהו.ורק משהגיע למואב מפרסם הכתוב את שמו ושם בני ביתו.-ולמה ברח דווקא למואב לגור ביניהם? משום שהצטיינו בקמצנותם הגדולה ובעינם הרעה.[מהר״י אדרכי] ומפני מה נענשו אלימלך ובניו? משום שעזבו ארץ חמדה ויצאו לחו״ל. בשכר ארבעים ושניים קורבנות שהקריב בלק,זכה ויצא ממנו רות בתו של עגלון נכדו.[סנהדרין] ולמה נקרא שמה רות,על שם תור שהוא כשר על המזבח,והיא היתה כשרה לבוא בקהל ה׳.וכשנאה מחלון לאישה נתגיירה,כייוון שמת בעלה,דבקה בתורה.-בשביל שתי פרדות טובות שיש לי להוציא מהן רות המואביה ונעמה העמונית,חס הקב״ה על שתי אומות גדולות ולא החריבן,[ב״ק] וזכתה רות לראות במלכות שלמה ועליה כתב את מזמור ״אשת חיל״. -״מואבי ולא מואבית עמוני ולא עמונית״, וזאת משום שהיו אלה הגברים שיצאו להלחם בישראל ולא איפשרו לו לעבור בארצם.שאשה מטבעה הנה רבת חסד ונותנת מאכל ומשקה לכל המתדפק על דלת ביתה.- אברהם ויצחק עשירים גדולים היו ולא עזב אברהם את הארץ משום חיסרון,אלא משום שחש כי באם ישאר יאשימו אותו כי בעתיו בא עליהם הרעב.ויצחק הביא אך ברכה גדולה לגרר ומלכה.כך שאין לסיק מכך מסקנות מוטעות. ומשום שאין בכך אף לא דמיון קלוש לכל עניין מבקשי העבודה מאפריקה [רובם מוסלמים המתווספים על שונאינו] ומזרח אירופה [נוצרים אנטישמים המבקשים לבוללנו והכחידנו] ,אשר מביאים אלינו אך מחלות שונות וצרות ופשע,אל לנו לאפשר להם להתערבב בינינו ועלינו לעשות ככל שניתן ע״מ להשיבם לארצותיהם במהרה.ויבוא לציון גואל ורווח לישראל.בב״א.
כתוב תגובה ל- פלא יועץ
פלא לא קרא את מגילת רות
  פלא אתה מתדרדר   7/06/22 09:19
פלא יועץ יודע שאברהם אבינו ירד לצפון אפריקה - למצרים- בגלל קמצנות לאותו מקום ירדו בני יעקב אבינו לבסוף גם יעקב ירד, בשום מקום במגילת רות לא כתובה העובדה שהוא היה קמצן . ישנם פרשנים, שבורים כי זו היתה התכונה של ושל בניו, אבל במגילת רות ההיסטורית עובדה זו אינה מוזכרת. פלא יועץ לא קרא את מגילת רות. והוא כותב בוודאות היסטורית עובדה, עליה לא כתובה מילה אחת במגילת רות
כתוב תגובה ל- פלא אתה מתדרדר
״ויהי בימי שפוט השופטים״-
  פלא יועץ   7/06/22 13:09
-״אוי לו לדור ששופט את שופטיו ואוי לו לדור ששופטיו צריכים להישפט״ [מדרש רבה] -שופטים המייסרים את העם כשהוא נמצא בעת צרה,במקום שיהיו מנחמים אותו ומלמדים עליו זכות ומשתתפים בצערו- שופטים כאלה ראויים שיהיו הם עצמם נשפטים.[הבעש״ט] -בזמן שיש רעבון ללחם יש גם ״רעבון לתורה״,בזמן שחסרה הפרנסה יושבים ללמוד.[מ.רבה] -שופט ומנהיג,כל כמה שהוא רע,עדיין אמור להיות טוב מפשוטי העם,ואם היו שופטים כאלה שאינם מהוגנים,שהדור צריך לשופטם,הרי ״אוי לו לדור״,ניתן להסיק מכך מה צורה יש לאותם מנהיגים ולאותו הדור.[איל מילואים] -הגיורת רות לזארוס אשתו של פרופסור משה לזארוס,חיברה כמה ספרים אודות היהדות, ופעם אמרה כי על יסוד הסתכלותה במשך שנים רבות היא יכולה לקבוע,כי כל יהודי שנשתמד הוא מטבעו אדם חסר מצפון ומושחת,ועוד קודם שנשתמד היה כזה,וכל גר,המחליט לקבל עליו את דת ישראל,מצטיין באצילותו ובמידותיו הטובות אף קודם שנתגייר. -״ למי הנערה הזאת״- ״דברי צניעות וחכמה ראה בה,שתי שיבולים לקטה,שלושה לא ליקטה.[רש״י] - בעז,טוב ואלימלך אחים היו. בעז הוא איבצן וחי ארבע מאות שנה.אותו היום שבאה רות המואביה לא״י מתה אשתו של בעז. ״וכה תדבקין עם נערותי״- וכי דרכו של בעז לדבק עם הנשים,כיוון שראה ״ורות דבקה בה״ אמר מותר להידבק בה מכיוון שנתגיירה.[מ.שבת] -״ותאמר רות: עמך עמי,ואלהיך אלהי״- אמר לה הקב״ה: דבר לא הפסדת,הרי המלוכה שלך היא בעולם הזה ובעולם הבא.[ספרי] רות,בתו של עגלון מלך מואב,שם אחר היה לה בתחילה,כיוון שנתגיירה כשנישאה למחלון,קראו שמה רות.[זהר חדש]
כתוב תגובה ל- פלא יועץ
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il