|
נושא התגובה |
|
שם הכותב |
|
שעה תאריך |
|
1 |
|
|
הערכה רבה לתורה |
|
28/06/22 12:27
|
|
|
|
אין הצדקה לכרות חיי נפש יהודית בחוקת התורה, נפש שמעדה בקיום מצווה דתית. אני תומך בגישה של איתן, השולל את עונש המוות המצוין בפרשת השבוע. אין הצדקה לקבל עונש מוות לאדם שעל פי פסוק 13 בפרק י"ט "נוֹגֵעַ בְּמֵת". קשה לקבל את ההוראה "וְנִכְרְתָה הַנֶּפֶשׁ הַהִיא מִיִּשְׁרָאֵל, כִּי מֵי נִדֶָּה לֹא זֹרַק עָלָיו..." . אני מקבלת את תרומת ספר התורה לערכי התרבות היהודית ולערכי התרבות האנושית בכללותה. מתוך הערכה הרבה שיש לי לחוקת התורה, כפי שציין יפה גם הכותב, אני מסתייגת מעונש המוות שבא לידי ביטוי בפרשה זו.
|
|
כתוב תגובה ל-
הערכה רבה לתורה
|
|
|
|
2 |
|
|
התיחסות יפה |
|
28/06/22 12:40
|
|
|
|
|
3 |
|
|
פלא יועץ |
|
28/06/22 14:29
|
|
|
|
לומר אודות משה רבנו ״גבה לב,גבה נפש ולשון״? משה העניו באדם היה רחב לב,שפל נפש ורך לשון. ואומר דוד המלך עליו השלום במזמור תהלים קלא׳ כך:״ ה׳ לא גבה לבי ולא רמו עיני ולא הילכתי בגדולות ובנפלאות ממני.״ גם למשה וגם לדוד היתה אצילות ורוממות רוח ובשום פנים ואופן לא גבהות לב ולשון,אשר משמעותה -גסות רוח,גאוה ואטימות.אתה המחזיק מעצמך משורר ומורה בישראל, צא ולמד לפני שהינך מעלה מושגים בלחיצה על המיקלדת שלך.תתפכח.
|
|
כתוב תגובה ל-
פלא יועץ
|
|
|
|
|
|
|
לפלא שאינו יועץ |
|
28/06/22 19:40
|
|
|
|
פלא יועץ אתה החלטת להתמכר לבורות. איתן כותב מה שאמרו חז"ל, ש"גבהות לב", מלשון רמה גבוהה של ערכים שמסמלת המילה לב, מאפיינת את משה. הביטוי "גבהות נפש" ביטוי המציין את רמת הנפשיות הגבוהה . כן גם תכני הלשון. חבל שפלא יועץ החליט לתקף את איתן, כשהוא משלב בורות ושנאה חסרת מעצורים. פלא , שאבדה לו העצה , אל תהיה נאמן לבורותך ולשנאה המשתוללת בתגובותיך.
|
|
כתוב תגובה ל-
לפלא שאינו יועץ
|
|
|
|
|
|
|
פלא יועץ |
|
29/06/22 11:51
|
|
|
|
מילון היית רואה כי במושג ״גבה לב״ מופיע - גאוותן,שחצן,יהיר,מלא את עצמו,חצוף,נאד נפוח, מתנשא, ארוגנטי,זחוח,רברבן וכו׳ בקיצור ״תופס תחת שעף על עצמו״.וההיפך מגבה לב= עניו, צנוע, נחבא אל הכלים,שפל רוח.אך במיטב המסורת של השמאל השטחי הרדוד והירוד שאינו חדל מלהרים את אפו אפילו בדבר כה פעוט הוא מתקשה,ולכן הוא כל העת עסוק בלהשליך את כל אשר הוא לוקה בו על האחר,בעזות פנים ובחוסר יושרה.והכל משום שהוא אינו מסוגל להודות כי הוא טועה. ו״ מודה ועוזב ירוחם״. אך משום שאין בכם באמת חמלה ורחמים,אלא רק צביעות,אכזריות ורשעות אטומה ללא גבול.הנכם ממשיכים כל העת בדרככם הנלוזה תוך המצאת שקרים בוטים ועלובים. תתעשת.
|
|
כתוב תגובה ל-
פלא יועץ
|
|
|
|
|
|
|
לפלא הלא יועץ |
|
3/07/22 10:55
|
|
|
|
איתן ממש מחמיא למשה על לב רחב ונשמה גדולה. הוא חוזר ומדגיש את גבהות הערכים שנושאת נשמתו ונושא לבו, ואתה פלא יועץ החלטת , שאיתן משמיץ את משה
|
|
כתוב תגובה ל-
לפלא הלא יועץ
|
|
|
|
4 |
|
|
ה.א |
|
28/06/22 17:57
|
|
|
|
וההרג של דתן ואבירם הוא בסדר? איך לא מחית רק לפני כמה ימים על הריגתם? האם לא מחית בשל כך שלטעמך הם דומים לאופויזציה שלה היום ולכן דין המוות שנגזר עליהם הוא תקין?
|
|
כתוב תגובה ל-
ה.א
|
|
|
|
|
|
|
תגובה אווילית |
|
30/06/22 10:08
|
|
|
|
|
|
|
|
ה.א מתמכר לטיפשות |
|
30/06/22 20:26
|
|
|
|
ה.א מתמכר לאווילות ולטיפשות. לעומתו כותב המאמר מבליט את גדלות האישיות הערכית המרגשת של משה, אדון הנביאים, מול רדידות ופרצי לשון של קורח, דתן ואבירם, 250 נישאי עדה בפרשה הקודמת שהתרחשה בשנה השנייה לצרת בני ישראל ממצרים. 38 שנים לאחר מכן בספר במדבר אנחנו עדים שוב לפרצי לשון נגד משה , הטוענים נגדו - המבלי אין קברים בארץ מצרים שהבאת את העם למות במדבר. מול התלהמות מילולית קשה ובוטה של חלקים גדולים בעם מקרין אישיות ערכית של אהבת ישראל , שהיא נחוצה לנו כיום.
|
|
כתוב תגובה ל-
ה.א מתמכר לטיפשות
|
|
|
|
5 |
|
|
שיח ושיג כואב |
|
29/06/22 09:05
|
|
|
|
מצערת הביקורת של קורח על משה . מצערת העובדה שלביקורת שלו הצטרפו 250 נכבדים נכבדי קהילה ועוד קהל גדול . מצטערים דברי מרי של הסתה פרועה נגד ענק רוח כמו משה רבנו.
|
|
כתוב תגובה ל-
שיח ושיג כואב
|
|
|
|
6 |
|
|
מאחל יום טוב. |
|
29/06/22 09:07
|
|
|
|
|
7 |
|
|
יום של בריאות |
|
29/06/22 09:15
|
|
|
|
|
8 |
|
|
ללמוד ממשה |
|
29/06/22 13:06
|
|
|
|
ללמוד ממשה רבינו איך לנהל דיאלוג בין יהודים החלוקים בדעותיהם. כיום הולכים בדרך של קורח ו250 נשיאי עדה שהתמכרו לאלימות מילולית. ללמוד ממשה המסנגר על אלו שמבקשים לערער את מעמדו.
|
|
כתוב תגובה ל-
ללמוד ממשה
|
|
|
|
9 |
|
|
ללמוד ממשה |
|
30/06/22 09:42
|
|
|
|
משה לא יורד לביבי הלשון של קורח, 250 נשיאי העדה, דתן ואבירם , עליהם קראנו בפרשה בשבוע שעבר. משה לא נגרר לפרץ הלשון של העם בפרשה שלנו בפרק כ', שאפילו חלקים בעם מוכנים לחזור מצרימה. משה מתייחס בכבוד אפילו לאנשים שמעדו בפרץ לשון אלימה.
|
|
כתוב תגובה ל-
ללמוד ממשה
|
|
|
|
10 |
|
|
לתת כבוד לתורה |
|
30/06/22 09:46
|
|
|
|
|
11 |
|
|
שבוט טוב ונעים |
|
2/07/22 17:31
|
|
|
|
|