s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
השיבה שופטינו כבראשונה ויועצינו כבתחילה
מאת: רון בריימן  |  07/01/2023
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
איזה שטויות...
  הירונימוס   7/01/23 11:21
אם תפקיד היועץ הוא רק לייעץ אז תפקיד המזכיר הוא רק להזכיר ותפקיד השר הוא רק לשיר ותפקיד היושב ראש הוא רק לשבת על ראש ותפקיד הרב הוא רק לריב ותפקיד המורה הוא רק להראות ותפקיד האחות הוא רק לאחות ותפקיד הסופר הוא רק לספור. כוונת יריב לוין היא להביא לביטול משפט נתניהו באמצעות שינוי מערכת המשפט. על הדרך הוא גם רוצה שהפוליטיקאים יבחרו את השופטים ככה שהשופטים יהיו חייבים להם. ממש מצב אידאלי שבו עבריינים כמו דרעי, ביטן, ביבי, כץ, ושאר חבריהם יוכלו להחליט מי יהיו השופטים במדינת ישראל...
כתוב תגובה ל- הירונימוס
הירונימוס והדמגוגיה הרל"בית
  עובד 1   7/01/23 13:37
השטות הדמגוגית של "ביטול משפט נתניהו" כביכול, הפכה לאובססיה בקרב הרל"בים כדי להסיח את תשומת הלב מעצם העניין, וידידנו הירונימוס מהדהד אותה בעקביות. נתניהו לא רק שאינו יכול, אלא אינו רוצה לבטל את משפטו. המשך המשפט הוא אינטרס ציבורי ראשון במעלה קודם כל לתומכי הרפורמה במערכת אכיפת/עקיפת החוק. עצם קיומו של המשפט והדרך המזעזעת בה הוא מתנהל, הם חלון ראווה בלתי ניתן להכחשה לכל התחלואים, הפגמים ואמות המידה המעוותות של מערכת המשפט, וראוי בהחלט שהוא יימשך עד לקריסתם הסופית של האישומים. אבל במקום להתייחס עניינית להפיכה המשפטית, המשטרית והשלטונית שבוצעה כאן באמצעי מרמה וכחש בידי מגלומן פסיכופת רודף שררה בלי שהתקיים מעולם אף דיון ציבורי על כך, במקום התייחסות עניינית וכדי לבלבל אותנו בהנדסת תודעה שקופה וזולה, שולפים האדון הירונימוס וחבריו את דחליל "ביטול משפט נתניהו" בכל פעם שמדובר על החזרת המערכת המשפטית לממדיה שלפני ההפיכה. מה עניין שמיטה להר סיני? האם אתה מסוגל להשיב *עניינית* לדברים שבריימן העלה ולנקודות שאני מביא בתגובתי למטה?
כתוב תגובה ל- עובד 1
מה שכתבת למטה
  הירונימוס   7/01/23 19:41
זה אוסף של הצהרות ריקניות ללא שמץ של הוכחה או דוגמה שיכולה לשכנע.
כתוב תגובה ל- הירונימוס
קח דוגמאות מכאן ועד קפריסין:
  עובד 1   8/01/23 12:20
העינויים של ניר חפץ, מניעת תרופות, איומים בהרס משפחתו, פגישה "מקרית" שהרסה בפועל את משפחתו. אלוביץ: החרמת דברי ערך מביתו כולל תלישת עגילים מאיריס אלוביץ ותמונות מהקיר (העליון ביקר בחריפות ופקד להחזיר חלק), מניעת טיפול רפואי, חקירות בניגוד לאזהרת רופא, פגישה "מקרית" עם איריס אשתו כשהיא כבולה באזיקים בידיה וברגליה, גרירת נשים בנות 80 ומעלה שאין להן שום קשר לעניין רק כדי לאיים על עדים. יפעת חי-שגב: חקירה במשך 11 שעות (כשהיא עדה בלבד ולא נאשמת) עם פרוסת לחם וכוס תה, הדחה לעדות שקר, השפלה. דוד שרן - כנ"ל. כל זה רק ממשפט נתניהו, ורק קצה פסיק. הלאה: שתילת ממצאים מזוייפים בידי פרקליטות מחוז ת"א, עמוס ברנס שישב 30 שנה על לא עוול בכפו. תפירת תיקים: יעקב נאמן, רפול, אביגדור קהלני, רובי ריבלין, בנימין נתניהו. הסתרת עדויות והדחה לעדות שקר במשפטו של חיים רמון. סיכול ממוקד ותפירת תיק לגל הירש. האשמת שווא של האזרח יעקוב אלקיען כמחבל בידי המפכ"ל אלשייך, שלא חזר בו ממנה עד היום. מספר לא ידוע של חפים מפשע שיושבים בית הכלא משום שהורשעו בהרשעת שווא. 98% הרשעות במשפטים פליליים בישראל, מספר לא הגיוני בעליל, שיא עולמי הרחק מכל המדינות האחרות. כל זה רק בשליפה מהשרוול תוך רגע עוד בטרם חקירת עומק (אכיפה בררנית, רות דוד, "הוא מחזיק אותי בגרון, תפר לי תיק" (מנדלבליט על שי ניצן). מספיק לך לצורך התחלה?
כתוב תגובה ל- עובד 1
תודה
  הירונימוס   8/01/23 15:36
אם יש בדבריך עובדות נכונות הרי שזה נשמע גרוע מאד, רק לא ברור לי מה כאן ישתנה אם פוליטיקאים ימנו שופטים. כל האנשים שעשו או לא עשו את כל העוולות הללו הם עובדי מדינה במשטרה, בפרקליטות, ברשות לניירות ערך, בשירות בתי הסוהר, מה זה ישנה במערכת אם טיפוסים כמו ביטן או דרעי יבחרו את השופטים? מה תעזור לנו ההכפפה של יועצים משפטיים לפוליטיקאים? זה ישפר את היחס לאסירים או לחשודים? זה ימנע מנוכלות כמו רות דוד להיות נוכלת? זה ימנע מהרשות לניירות ערך או הפרקליטות להתעלל בחשודים? איפה השיפור? איפה התיקון? מה הקשר לדמוקרטיה?
כתוב תגובה ל- הירונימוס
תשובה להירונימוס
  עובד 1   8/01/23 16:50
אני שמח שהגבת באופן ענייני. הנקודה היא כזו: על ראש שמחתו של אהרן ברק עומדות מה שהוא מכנה "זכויות אדם", כך לפחות הוא מצהיר, מקשקש ומברבר יום ולילה. החוק שמכנה את עצמו "חוק יסוד כבוד האדם וחירותו" - אסופת מונחים ריקים מתוכן מבחינה משפטית - נחקק (במחדל של הכנסת שאין לו כפרה) תוך נשיאת שם "זכויות האדם" לשווא, כאמתלא. הקשר של החוק הזה לזכויות אדם הוא כמו הקשר של אפולו 11 למרק עגבניות. מטרתו האמיתית של אהרן ברק שעמד מאחוריו היא להציב את השופט מעל לחוק בפטנט שהמציא, שנקרא פרשנות תכליתית, שמשמעותה הפרקטית היא שהשופט רשאי "לפרש" כל חוק בכל צורה שתעלה בדעתו באותו רגע, ללא כל קשר עם מה שכתוב בחוק. ==== וכעת, לאחר שאמרנו כל זאת, בוא נניח לרגע באופן היפותטי שכל 120 חברי הכנסת הם מועלים, לוקחי שוחד, פועלים בניגוד עניינים, ממנים את קרוביהם, שודדים את הקופה הציבורית ומבצעים עבירות בנייה בלי חשבון. זוהי כמובן התגשמות החלום הרטוב של בג"ץ והפרקליטות: כל נבחרי הציבור מושחתים, ובסלאח א דין וגבעת הבג"ץ העליצות מגיעה לשמים. אבל - וכאן שים לב היטב הירונימוס - אין לשחיתות הח"כים שום קשר עם פגיעה בזכויות אדם! חייו של אף אדם לא נהרסו בשל המעשים המושחתים של חברי הכנסת. אף אדם לא ישן בתא עם פשפשים, לא החרימו את נכסיו, לא הרסו את הקריירה שלו, לא עשו לו שיימינג פומבי ולא החזיקו אותו ימים שלמים כשמונעים ממנו תרופות. לעומת זאת כשבתי המשפט, הפרקליטות והמשטרה מושחתים, זה מה שקורה לאנשים. אז מערכת עקיפת החוק לא מאיימת על קבוצות כוללות של בני אדם כמו הג'ינג'ים, רוכבי האופניים או מרכיבי המשקפיים (כפי שהם מאשימים תמיד שהכנסת מתכוונת לעשות); מערכת זו בוחרת את קורבנותיה אינדיבידואלית. אך מי שנופל לידיהם, האמן לי, זה האם-אמא-של-האמא של פגיעה בזכויות אדם. אשכרה חיים של בן אדם שנהרסים. ועל המערכת הזאת אין שום מערכת של איזונים, בלמים או ביקורת. זו הנקודה.
כתוב תגובה ל- עובד 1
2
שתי עובדות יסוד נשכחות
  עובד 1   7/01/23 12:02
שתי עובדות חשובות שיש לשים לב אליהן. 1. מבין 3 הרשויות בישראל הרשות שפוגעת את הפגיעה החמורה ביותר בזכויות האדם היא - כעובדה! - המערכת המשפטית/מערכת אכיפת החוק. אין שום בדיקה עובדתית שלא תאשר עובדה פשוטה זו. ודווקא למערכת הזו הגורמת את הפגיעה הגדולה ביותר בזכויות האדם אין איזונים ובלמים, ואין שום גוף שיבקר אותה. 2. בית המשפט העליון אמור להסדיר מחלוקות בציבור. בפועל, כמעט כל פסיקותיו של ביה"מש העליון/בג"ץ לא רק שאינן מסדירות מחלוקות אלא להפך - מעוררות אותן. גם זאת אפשר לבדוק בבחינה היסטורית עובדתית (רק כדוגמית ר. ביטול חוק הגיוס שהושג בעמל רב).
כתוב תגובה ל- עובד 1
3
רף המגלומניה
  באום   7/01/23 14:27
לומר שהמהפכה השיפוטית גרמה לפגיעה בדמוקרטיה ובזאת לחתום, זו התעלמות מהנזקים הנוספים שמהפכה זו גרמה לישראל ואזרחיה ואם מישהו רוצה או ירצה אי פעם לעשות הנחה למחוללי המהפכה השיפוטית ולומר שהם פגעו רק בדמוקרטיה, הרי שהנחה זו לא מתקבלת וההיסטוריה לא תשאיר שום נזק קטן או גדול מתחת לאיזה שטיח או בבוידם כלשהו שאותם "מהפכנים" ינסו כמובן להסתיר ,הכל יתגלה,הכל יסופר ויש לשער שגם יומחז ויוסרט כאשר יקומו במדינה יוצרים מזן אחר ולא אותם רופסים שמתחננים לאיזה פרס נידח ובתמורה מוכנים למכור אפילו את אימם מכורתם. לאן שלא תפנה ותגלה מחדל או עיוות, הנדסה לאחור תגלה שמערכת המשפט שבראשה עומד בג"צ אחראית לדבר,מהפרוטקשן והרציחות במגזר ועד היכולת לנצח במלחמות, מיוקר המחירים ועד התעלקות הBDS עלינו, מחוסר הבטחון האישי בשטח ועד חוסר הבטחון האישי ברשת,הכל על כתפיו של בג"צ שהמציא את השיטה המטורללת ביותר שהומצאה אי פעם שאומרת שאותה קבוצה שמחליטה, האחריות ממנה והלאה.איזה ענן של אווילות היה צריך לרחף מעל ממציאי השיטה על מפקדם הנערץ אהרון ברק כדי שימציאו משהו שמראש היה אמור להרוס כל דבר שיקרה בדרכו ומה בעצם חשבו לעצמם המחוללים הללו, שהעם היהודי אחרי 4000 שנה של חידוד המוח לא יראה את הפשלות שלהם ועד כמה הם חסרי כל בינה אלמנטרית? חוץ מהר הבית הכל בידי, אמר אהרון ברק, גם הפרקליטות, גם המשטרה,גם התקשורת וגם האקדמיה, עכשיו אוכל לעשות ככל העולה על רוחי,כך הוא סבר, אבל הבעיה שהוא שכח את האימרה הניצחית "בָּאוּ מַיִם עַד נָפֶשׁ" וחבל, כי חוץ מהקלסרים עבי הכרס שלתוכם נוהג ברק לשקוע,יש לנו עוד כמה ספרים שנוצרו קצת לפני הפסיקות של מכובדינו,כדאי לעיין בהם פה ושם,זה גם מאזן וגם מוריד את רף המגלומניה.
כתוב תגובה ל- באום
4
ותפקיד השוטה להשתטות
  במבה   7/01/23 17:31
כתוב תגובה ל- במבה
5
השיבה!
  ד"ר עדי ירדן   7/01/23 18:54
את דברי פרופ' רון בריימן ראוי לקרֹא בעיון. ניכר שהוא משקיע זמן ומחשבה על קידום הציונות במדינת ישראל. תודה רבה על המאמר החשוב!
כתוב תגובה ל- ד"ר עדי ירדן
6
לוין מציל אותנו מדיקטטורה
  פרופ' אלישע האס   7/01/23 19:28
חייבים לתת ללוין את כל התמיכה, שלא ייסוג משום הצעה בתכניתו משום שאנחנו סובלים שנים מדיקטטורה של פקידים ממונים.
כתוב תגובה ל- פרופ' אלישע האס
7
המאמר-השיבה שופטינו...
  אורה מחיפה   7/01/23 20:06
מזדהה עם כל מילה ומאחלת הצלחה לממשלה . הרפורמה נדרשת כדי לשמור על הדמוקרטיה שנדרסת ברגל גסה.אין דרך לכל ממשלה למשול ולעשות את עבודתה. החוקים שמחוקקים הפכו מזמן להמלצה בלבד. הלוואי שיצליחו! כולנו זקוקים לשינוי!
כתוב תגובה ל- אורה מחיפה
8
כתבת שטויות במיץ
  לנדוי   7/01/23 20:27
אילו היית מתייחס עיניינית היינו חושבים שאתה בעל חשיבה. תבדוק מה קורה בכל מדינות העולם החופשי ותגלה שאין עוד שיטה אקטיביסטית דורסנית ושיטת מינוי שופטים הרסנית כמו בישראל!
כתוב תגובה ל- לנדוי
9
מוטב מאוחר מאשר אף פעם
  'שמגר'   7/01/23 20:34
הצעדים שמציע לוין הם הכרח שהיה צריך לקרות לפני שנים! שינוי השיטה נחוצה מאוד. אין בעולם אח ורע לשיטת מינוי שופטים ולאקטיביזם כפי שיש בישראל. חלאס למינוי מקורבים/'משפחה'! חלאס למינוי בעלי עמדה זהה לאלה של השופטים הקיימים! השופטת בדימוס פרוקצ'ה רק הוכיחה הערב בדבריה כמה נחוץ ודחוף השינוי.
כתוב תגובה ל- 'שמגר'
10
טוב ויפה ודמוקרטי
  ארז   8/01/23 08:21
צודק בריימן. התעמולה השכיחה מאיתנו את האמת הפשוטה שהוא מציג. במסווה של מילים רטוריקה הפכו אהרן ברק ושכמותו את מדינת ישראל לאוליגרכיה שבה המשמעות של ״דמוקרטיה״ הפכה להיות שלטון בכל מחיר של המיעוט האשכנזי, ישראלי, חילוני שמאלני. העם רוצה מדינה דמוקרטית אמיתית, שבה מערכת משפטית שאין בה איפה ואיפה, ומיצגת את העם, על כל זרמיו. בהצלחה לכולנו.
כתוב תגובה ל- ארז
11
ואם יבטלו את החוק
  הירונימוס   8/01/23 22:36
זה יבטיח שזכויות האדם ישמרו? אני מתקשה להבין את התועלת בכל ההצעות של הממשלה חוץ מאשר התועלת לפוליטיקאים שיוכלו לעשות ככל העולה על רוחם ללא רסן
כתוב תגובה ל- הירונימוס
12
משאלת לב נכונה!! הלוואי ותתממש
  וינטר הניה   9/01/23 09:16
כתוב תגובה ל- וינטר הניה
13
מערכת אכיפת החוק חולה מאוד!
  אקטואלי   14/01/23 10:47
נכתב לפני שנים: זוכרים! "חבר מביא חבר". "קליקה סגורה" "95,000 ש"ח פנסיה" "יציאה לפנסיה בגיל 70", "הם חצי אלוהים" "הם גם קוראים כליות ולב" "מנותקים מהעם" "כלל לא נבחרו על ידי העם". דיי נמאס!!! הפכנו למדינת משפטנים, לכל מקום צריך ללכת עם עו"ד, כולל בצה"ל - החיילים שלנו שצריכים עו"ד צמוד שיאמר להם מתי ואיך הם צריכים לירות. וחסר להם שהם ישמחו שפגעו במטרה. כל יועץ משפטי הפך להיות מלך, הוא המחליט והמוציא לפועל. אבל אין עליו שום אחריות, הטעויות הם של אחרים לא שלו עצמו. תזכרו שהיועץ הוא רק יועץ ואפשר לקבל את דעתו ואפשר שלא, האחריות היא על המנהל על השר על המנכ"ל וכו'. כמו יועצת בביה"ס אפשר לקבל את דעתה ואפשר שלא, האחריות בסופו של דבר היא על מנהלת ביה"ס. מי שלא רוצה לייצג את המדינה שיתפטר!!! אשמח שיפרסמו את שמות אותם פרקליטים שמסרבים לייצג את המדינה בפניי בג"צ. אם טוענים שיש עומס רב והשופטים לא נותנים בזמן החלטות, בהזדמנות זו יש להכניס עוד 20 שופטים לביהמ"ש העליון, וזאת על מנת למנוע "קול אחיד" בתזמורת. המצב הנוכחי הוא הסכנה הגדולה ביותר לדמוקרטיה. מצער שאין לכאורה צדק בבתי המשפט, וכל שופט נותן את החלטתו לכאורה בהתאם לאג'נדה הפוליטית שלו. אפשר לציין את כבוד השופט מזוז שדיבר גם על אינטואיציה של השופט - לאן עוד יגיעו הדברים? הרי השופטים אמורים לשפוט רק על פי חוקים "והתקדים המחייב" ולא על פי רגשות, אג'נדה ואינטואיציה. כעת מסתבר לכאורה שהכל מכור. "תודה מיוחדת" אני שולח לאהרון ברק "שהמהפכה השיפוטית" שלו גרמה לכאורה נזק בלתי הפיך למדינת ישראל ולתושביה, מקווה שהוא עוד יספיק בחייו לראות את התרסקותה של אותה מורשת מסוכנת שהשאיר לנו. חוסר האמון של הציבור מראה לי שהתהליך התחיל.
כתוב תגובה ל- אקטואלי
14
כל הכבוד, חזק וברוך !
  יהודי מפוכח   18/01/23 18:36
כתוב תגובה ל- יהודי מפוכח
15
לד"ר רון בריימן.
  שלמה כהן   21/04/23 11:21
מעריך מאד את מאמרך וכן את התשובה לסופי רון - מוריה במעריב. לא יתכן שאלה שהפסידו בבחירות יכפו על הרוב את דעתם בכוחנות, התנשאות ובאופן הזוי בשם הדמוקרטיה. אשמח להיות איתך בקשר ו/או להגיע למקומות בהם אתה מרצה וכו.
כתוב תגובה ל- שלמה כהן
16
טקסט נפלא, שכואב לראותו
  דר קטיה גומברוף   25/04/23 09:54
לאור הפוטש שבו התגלגלנו. גלום בטקסט תקווה טהורה, לאור הרשע שהופיע בהמשך על ידי הקליקות המגינות על בגץ
כתוב תגובה ל- דר קטיה גומברוף
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il