|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
מפער של 6 לידות לטובת הפריון הערבי בשנות ה-60' לשוויון של 3.11 לידות לאישה ב-2015, ומאז שיעור הפריון היהודי גבוה מהערבי
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות    מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
דן מרגלית
דן מרגלית
ההפרעות האלה של אנשי המשטרה יובילו במוקדם או במאוחר למלחמה אלימה בין הציבור הדמוקרטי לבינם    איני בעד, אבל יודע שזה יגיע, ורק באשמת בנימין נתניהו ואיתמר בן-גביר
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עסקות השבויים - טמטום או פשע
מאת: שלמה אידן  |  01/10/2006
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
שלמה, מה התחדש?
  ט.ג.מ.   1/10/06 14:21
זה כבר המאמר השלישי או הרביעי, שאתה כותב בנושא אי-החזרת השבויים. ואני לא אחזור באריכות על מה שכתבתי לך במאמרים הקודמים. הדברים שאתה אומר נכונים במהותם, אבל מה, לעזאזל, הברירה?

האופציה של הכאת האוייב ותקיפתו, עד שיתרצה להחזיר את 3השבויים, משמעה: עוד עשרות או מאות חללים וחיילים פצועים. וגם אז, סביר להניח שלא נקבל את השבויים בחזרה. זאת אופציה לא ריאלית. הרי אתה יודע מי האוייב, שניצב מולנו. האופציה האפקטיביית היחידה להכניע אותו בדרך הזו, היא להטיל עליו פצצת אטום. ושנינו יודעים, שזה התסריט הכי לא ריאלי שיש.

לכן, בהתחשב בחולשה הצבאית, הפוליטית, הכלכלית, החברתית והנפשית של ישראל- אין ברירה וצריך להשתמש בנשק של החלשים: משא-ומתן.

ונכון שזה מקומם, לא צודק, הרסני ורע. אבל זאת ברירת המחדל, שעומדת לרשותנו.

וגם את זה החמאס והחיזבאללה עוד לא חטפו. הם לא ממש מזדרזים להחזיר את מאות המחבלים, שכלואים בישראל, הביתה.
כתוב תגובה ל- ט.ג.מ.
לגבי הכתבה, זה גם טמטום וגם פשע...
  יהודי גאה,   1/10/06 16:29
לתשובתך, איני מקבל את גירסתך כי יש לנהל משא-ומתן עם
המחבלים.

כמה פעמים ניהלנו משא-ומתן איתם, ולבסוף הם קיבלו את מה
שרצו, וחוזר חלילה.

כיום, לדעתי ולדעת רבים כמוני, אין לנהל איתם כל משא-ומתן, יש להכות בהם עד חורמה, עד שיצעקו די. כך נחזיר
את החיילים, ובפרט את הכבוד העצמי של המדינה.
כתוב תגובה ל- יהודי גאה,
החזרת שבויים
  אופטיסימי   2/10/06 14:51
זה נכון שמרוב עסקות שבויים איבדנו את הזקפה הלאומית.
המסורת היהודית מחד והמסורת הצהלית מאידך מורים לנו לעשות הכל על-מנת להחזיר את השבויים, ובין היתר זה אומר גם לנהל מו"מ עם ארגוני המחבלים, כן ובמידת הצורך גם לשחרר מחבלים עם דם על הידיים. אלא שכאן הממשלה אינה נוקבת בטבלת מחירים משלה, למשל: שמחבל משוחרר יתפס שוב בפעולה (אפילו תכנון פעולה) נגד יהודים, יחול עליו דין החיסול הממוקד מיד.או יגבה מחיר מיידי עם החטיפה מכך וכך "מנהיגים פוליטיים" של ארגון המחבלים האחראי לחטיפה וגם ל"מדינה המארחת" את הארגון.

כך שהמחדל בטיפול הוא קודם כל של ממשלת ישראל שכידוע רובנו בחרנו בה בבחירות האחרונות.......
כתוב תגובה ל- אופטיסימי
לא להתבזות ולא להקריב חיי רבים
  שלמה אידן   2/10/06 21:31
למיטב הבנתי את טועה באזכור הדברים. ראי תגובתך הראשונית למאמרי הקודם "מוסר קטלני", בתגובה 4 - "ומה האופציה?", ולעומתם דברייך בסיום השרשרת "מסכימה כרגיל לרוב דבריך".
אני הוא זה שצריך לתמוה - "ט.ג.מ., מה התחדש?" האם חזרנו שוב למשבצת הראשונה?

לגופו של עניין - השבתי כבר לשאלותייך במאמר עצמו, מציע שתעייני שוב.

אינני מציע להטיל פצצת אטום, יש הרבה מכות בהן ניתן להכות באויבינו מבלי להזדקק לנשק יום-הדין. אך במקרה הגרוע ביותר, אם כל המכות לא יעזרו, תמיד עומדת לרשותנו האפשרות: לא לתת. לא להתבזות ולהקריב חיי-רבים תמורת פדיון מעטים.
כפי שכתבתי לך כבר: "להישיר מבט לעיני הורי החיילים החטופים ולומר להם: לא נקריב חיים של אחרים כדי לחלץ הבנים שלכם מהשבי. זהו תפקיד של הנהגה אחראית שממלאת נאמנה המוטל עליה, בשונה מההנהגות שהיו לנו באירועים קודמים".
ניראה שגם בשונה מהדרך בה תנקוט ההנהגה הנוכחית.
כתוב תגובה ל- שלמה אידן
2
בקש סליחה - מיד!
  קפיצי   1/10/06 16:04
זו ההזדמנות שלך לבקש סליחה על המאמר הבוטה הזה, אין לך בושה, לבך קר וטיעוניך דמגוגיים וכל הפוסל במומו פוסל...! עכשו ערב יום הכיפורים- נצל את ההזדמנות !!!
כתוב תגובה ל- קפיצי
לקפיצי
  אמא של חיילת   2/10/06 19:26
אם כולנו נזקקנו לתרנגול כפרות, לכותב אפילו פיל לא יספיק.
ושבו בנים לגבולם - ומהר!
כתוב תגובה ל- אמא של חיילת
מי מאשים בדמגוגיה?
  שלמה אידן   2/10/06 21:55
אין בדבריך ולו שמץ של טיעון ענייני, רק הטחת עלבונות. ואתה עוד מאשים בדמגוגיה?
כפי שכתבת - הפוסל במומו פוסל.

בהזדמנות, הערה קטנה ל-"אמא של חיילת" - מדינה צריך לנהל בשכל, מהראש ולא מהבטן.
כך אולי ישובו הבנים לגבולם, מבלי שיתמלאו בתי-הקברות. ראי הנתונים המובאים במאמר.
כתוב תגובה ל- שלמה אידן
3
הכותב צודק
  אלמוני   1/10/06 16:32
קשה לכתוב את מה שאני עומד לכתוב ובכל זאת אכתוב.
אנחנו במו ידנו ברכות ליבנו יצרנו את המצב הזה.בדאגתנו האין סופית לחיילינו ובשם קדושת חיי אדם יצרנו את המצב הזה.ולמרות התקדים שיצרנו,אנחנו צריכים להפוך את הגלגל.יצאנו לשחרר
שני חטופים.את החטופים לא שיחררנו.במיבצע נהרגו מעל 150 ישראלים נוספים.וכפי שאני מבין ישחררו בנוסף מאות או יותר רוצחים.שמונה חיילים נהרגו בזמן החטיפה.
עם כל הקושי שבדבר היינו צריכים לחשוב כאילו גם חיילים אלה אבודים.והם היו מצטרפים לקדושים שנפלו במלחמה הזו.
אז לא היה עלינו הלחץ לשחרר רוצחים.אם חפצי חיים אנחנו
(ואני כבר לא בטוח שכך הוא)עלינו לשנות את החוקים למלחמה בטרור.להנהיג עונש מות לטרוריסטים רוצחים.והיה בפעם הבאה כי תקרה חטיפה לצורך מיקוח,תמורת כל חייל או אזרח חטוף יצאו להורג חמישה נידונים למות כל שבוע.
נראה אז כמה זמן חטופים יהיו בשבי?
כתוב תגובה ל- אלמוני
4
קוצר רוח וקוצר ראייה
  אזרח פשוט והגיוני   1/10/06 17:00
איני מכיר את כותב הכתבה ולא קראתי כתבות שלו בעבר.
אולם תוכן הכתבה מבטא לחלוטין את השקפתי.
יש לנו (לעם ישראל) פגם מולד כאשר אנו נמצאים בסיטואציה מעין זו. עמוד השדרה שלנו מקבל רכות בלתי הגיונית אשר מנוצלת במלואה ע"י חלאות האדם הניצבים מנגד.
למזלנו , ראש הממשלה הנוכחי , לא מתכופף ולא סחיט .
עמידתו האיתנה נגד הסחטנות שאליה הורגלו אויבינו זוקפת את גבינו .
אולמרט , שלא כמו קודמיו , ניחן בעצבים חזקים יותר.
עלינו לחזקו על אף הכאב למשפחות הנוגעות לעניין.
הבה נאחל לכולנו שהפרשה הזו תסתיים מהר ובמחיר שלא יתמרץ את אויבינו לפעול בדרך נלוזה זו בעתיד.
כתוב תגובה ל- אזרח פשוט והגיוני
אולמרט - עסקת טננבאום
  שלמה אידן   3/10/06 02:11
רוב דבריך תואמים את דעתי, במיוחד על "הפגם המולד" של עם ישראל. אך הערכתי את אולמרט שונה קוטבית מהערכתך.

אולמרט היה בין "שנים-עשר המופלאים" בממשלת ישראל שהביאו לעסקת טננבאום; בשונה מאחרים, שרון לא היה צריך אפילו ללחוץ עליו - הוא תמך בה בהתלהבות. הוא נושא באחריות אישית מלאה למות העשרות שהעסקה כבר הביאה, בנוסף לנזקים העצומים שלא ניתנים למדידה בהווה ובעתיד - ביניהם בסבירות גבוהה גם החטיפות האחרונות, שאף לוו בהרג חיילים.

אולמרט הוא אופורתוניסט מהסוג הגרוע ביותר, ממש כמו שאר מרעיו בצמרת "קדימה". מידת נחישותו, עקביותו ו"עמידתו האיתנה" הוצגה לראווה במלחמה האחרונה; תוצאות המלחמה הן בהתאם לכך.
כתוב תגובה ל- שלמה אידן
5
חורץ בבשר החי
  כואב   1/10/06 17:17
צודק, וחבל על דאבדין, אבל כמה שפחות.
כתוב תגובה ל- כואב
6
כניעתנו לסחיטה מעודדת המשך חטיפות
  ש' אלידע   1/10/06 18:23
כל פעולת אויב המפיקה לו הישגים מאומצת ומוגברת. זוכרים את חטיפות המטוסים, משחדלנו להיכנע ופגענו במחבלים השיטה נפסלה בעיניהם, בייחוד כלפי ישראל.
ראוי לחוקק חוק שייכבול את הממשלה ואז גם הטרוריסטים יבינו שאין סיכוי לסחוט אותנו.
כתוב תגובה ל- ש' אלידע
7
אולמרט----ראש ממשלה עם עמוד שידרה
  shimbar1   2/10/06 07:12
באמת,אדון אזרח הגיוני אתה לא באמת מאמין למה שכתבת
"ישלנו ראש-ממשלה חזק שאינו נכנע ללחצים"
הלוא ראש ממשלתנו אינו יודע כלל ועדיין לא הפנים
את עובדת היותו ראש ממשלה, וגם אם כן, הוא האחרון
למלא תפקיד זה
כתוב תגובה ל- shimbar1
8
אסור לעשות הסכם עם ארגוני טרור
  אברהם סולומון   2/10/06 21:50
הסכם קבלת שלושת גופות החיילים + טננבאום הייתה משגה גדול.
החיזבאללה יודע שישראל מוכנה להחזיר מחבלים גם תמורת גופות . - כך שאין סיבה לשמור על החיילים חיים .
כי חיילים מתים או חיים שווים בעיני החיזבאללה, אז למה לשמור עליהם חיים.
תמרת גופות יש שהחזיר רק גופות .
מספיק להיות פרירים - אנחנו מעדדים חטיפות ורציחות .
אנחנו - זה המנהיגות הרופסת שלנו
כתוב תגובה ל- אברהם סולומון
9
דעתך על עיסקת שבויים הייתה מתהפכת
  פר משתק   2/10/06 21:51
אילו בנך היה שבוי בידי אנשי החיזבאללה, או אפילו
אם רק אתה היית שבוי בידיהם?

ועל זה כבר נאמר: אל תהיה פוץ!

כתוב תגובה ל- פר משתק
הממשלה אמורה לנהל המדינה
  שלמה אידן   3/10/06 01:43
מעריך שגם לו בני היה בשבי, לא הייתי מצפה שהמדינה תקריב חיי רבים כדי לחלצו - אך קשה לי לקבוע מסמרות כיצד הייתי נוהג במצב שלמזלי מעולם לא הייתי בו.
מאחר שהמדינה מתנהלת בידי הממשלה ולא על-ידי הורי החטופים (או לפחות אמורה להתנהל כך), השאלה אינה רלוונטית.
ממשלה אחראית אמורה לפעול לטובת כלל האזרחים, ולא לשלם בחיי רבים ולסכן עתיד המדינה כדי לחלץ בודדים משבי.

האם זה כל-כך מסובך, אדוני "פר משתק"?
שאלה נוספת - למה לרדת לתת-רמה של ניבול פה? האם בעיניך זה תחליף ראוי להתייחסות עניינית?
כתוב תגובה ל- שלמה אידן
ראשית, אתה הוא זה שהשתמשת בביטוי
  פר משתק   3/10/06 09:46
"טימטום או פשע" , אז אל ייפלא ממך שמשיבים לך באותן מטבעות לשון.

שנית, בזמני ידע כל לוחם שחבריו לא ישאירו אותו בשטח בכול מחיר, ואם יפול בשבי - יהפכו את העולם כדי לחלצו או לפדותו, ולכן הייתה לרבים כל-כך מוטיבציה ללכת עד הסוף עם סיכון החיים בקרב. זכור לי עדיין היטב איזה סיכון נלקח בזמנו על-ידי כוחותינו כדי לחלץ הרוג שלנו בפעולת התגמול בקלקיליה.

שלישית,הרי אפילו הממשלה שלנו מורכבת מבני-אדם ולא מרובוטים, כך אני מקווה, ולכן כל אחד משריה חייב להעמיד את עצמו במקום החטופים או לדמיין שבנו הוא אחד מהם. זאת ואף זאת: אל לאיש מהם לשכוח שלפני הכול - הם אלה שאחראים מיניסטריאלית לכך שהחטיפות התאפשרו בכלל.

כשאזרחים פרטיים נאלצים לקחת לידיהם את הדאגה לרעבים ולגייס תרומות להקמת מאות בתי תמחוי ברחבי המדינה, מה הפלא שמחסני החירום של צה"ל ריקים מציוד אלמנטרי, שהטנקים אינם ממוגנים כפי שהיו חייבים להיות ממוגנים, שחיילים מקבלים אפודי מגן מיושנים שאינם מתאימים כלל למידותיהם של אנשי מילואים, ושאזרח מאוס בעיני פקידי האוצר האימפוטנטים - הוא זה שדואג לפנות למקום מבטחים אלפי אזרחים מאזורים הנמצאים תחת מטחי טילים, ולדאוג ולממן את כלכלתם.

לסיכומו של דבר: המדינה חייבת לעשות הכול ולאלתר כדי לפדות את השבויים, ולדאוג שרשלנויות פושעות כמו אלה שאיפשרו את החטיפות החוזרות ונישנות - לא יתרחשו עוד.


רביעית, עם לא מקים לעצמו מדינה כדי שתשרת את שריה, מחוקקיה ושופטיה ובני משפחותיהם - אלא כדי שהללו יעשו ימים ולילות כדי להיטיב בצורה המירבית עם כל פרט המרכיב את הכלל, וזה עומד בניגוד מובהק ליצירת שיכבה של יקירי שילטון כדי יזינו היזון חוזר את מטפחיהם.

אופייני לחוסר האחריות שהמדינה נוהגת באזרחים, מהם היא מצפה שבשלב מסוים בחייהם יהיו מוכנים לסכן ואף להקריב את חייהם למענה, הוא "סל הבריאות", וכמוהו גם קיצבאות הזיקנה של המוסד לביטוח לאומי, וכמוהם גם "סל החינוך והתרבות".
ש



כתוב תגובה ל- פר משתק
בין בוטות לניבול-פה
  שלמה אידן   3/10/06 11:13
אין לי כל בעיה עם ביטוי בוטה, בתנאי שהוא מבטא כוונה ממשית. אם הוא גורם זעזוע, התייחסות וחשיבה אצל השומע, בכך מושגת מטרתו.
לא כך הדבר ביחס לניבול-פה חסר תכלית.

לגבי תוכן דבריך - אותם החלקים שהם רלוונטיים למאמר, נענו בו כבר, וחבל לחזור. מציע שתעיין שנית.

שאלה לי אליך: פדיון שבוי, האם "בכל מחיר"? מה ביחס לעשרה הרוגים? מאה הרוגים? אלף הרוגים? חורבן המדינה?
האם יש גבול?
יונתן פולארד ומדחאת יוסוף הוקרבו (או הופקרו, לדעתי ללא הצדקה) - האם לגביהם חלים חוקים אחרים?

ממשלה אחראית חייבת לפעול לפי שיקול-דעת כולל; במקרים קיצוניים אף להקריב בודדים כדי להציל רבים, אם אין ברירה אחרת - מצב שלדעתי איננו נמצאים בו כעת.
כתוב תגובה ל- שלמה אידן
להציע למישהו שמתבטא בבוטות קיצונית
  םר משתק   3/10/06 12:50
"אל תהיה פוץ" - זה הרבה יותר מעודן והרבה פחות מזיק וקל וחומר - נטול הסתה; מה שאין כן בהאשמה בטימטום ובפשע.

אילו קראת את תולדותיהן של החטיפות ופיגועי המיקוח שבוצעו ברחבי העולם- היית יודע שסירוב לשחרר שבויים או אסירים או חטופים לצורך ביצוע חילופין, לא הפחית אפילו בפרומיל אחד את המוטיבציה של אירגוני הטרור למיניהם, ולרוב הסתיים באסון (כמו שאירע,לדוגמה, בניסיון החילוץ הקטלני בבית הספר במעלות.

חוץ מזה, אפשר וצריך לראות הישג גדול בכך שחייל אחד שלנו שווה בעיני הפלשתינים אלף מחבלים, ובעינינו עוד הרבה יותר.
כתוב תגובה ל- םר משתק
צודק בהחלט שצריך לעשות מעל ומעבר
  אב חרד   3/10/06 14:59
כדי להחזיר את הבנים הביתה ללא שום דיחוי נוסף.
ובמקביל, לא להזניח הזנחה פושעת את המוצבים לאורך גבולותינו, ולמגן אותם לאלתר בכול אמצעי המיגון החדישים ביותר, לרבות חיישנים המסוגלים להתריע על חפירת מינהרות, וכלבים המסוגלים לאתר ולמלוק כל ראש בלתי קרוא שמגיח מתחת לקרקע.
אילו היו במוצבים כלבים כאלה, לא יכלו המחבלים להפתיע את חיילי המוצב כפי שהפתיעו.

ואת גדרות הגבול יש להסב מגדרות של לולי תרנגולות לגדרות של קרנפים.



כתוב תגובה ל- אב חרד
הישג גדול
  שלמה אידן   4/10/06 12:02
אולי הבחנת במאמר - כמות הנרצחים עד כה בידי משוחררי עסקת טננבאום בלבד, עולה בהרבה על כמות ההרוגים באירוע מעלות.
וזה עוד לא נגמר.

אגב הניסיון בעולם - הטורקים הצליחו למגר הטרור הכורדי מבלי להכנע לו. גם הרוסים לא נכנעים לטרור הצ'צ'ני, וכמות נפגעיהם קטנה בהרבה משלנו.

"חוץ מזה, אפשר וצריך לראות הישג גדול בכך שחייל אחד שלנו שווה בעיני הפלשתינים אלף מחבלים, ובעינינו עוד הרבה יותר".
על הישג גדול זה וודאי כדאי לנו לשלם במאות הרוגים. הדברים מבטאים הגיון גדול, וחוכמת חיים גדולה ומפוארת.
כתוב תגובה ל- שלמה אידן
10
שלום ולפני שיהייה מאוחר
  א.בן דן   3/10/06 00:59
בנוסף פתרון בעיית העוני ובעיות כלכלה חברה, בעולם כולו ובישראל בפרט, ימנעו הכורח לעשות פשרות שאינן לרוחו של עם שטוף מוח, המצוי בתרדמת נצחים, ומייצר מנהיגים וכותבי תגובות שזבלים את השכל אין סוף ויודעים הכל, כולל למנוע מחלשים קיום פיסי, ומחיילים שנשלחו הטימטום למשימות שלא היו עם שכל לא היו גורמות לאובדן חייהם ואו לשבייתם בשבי אוייב אכזר שחייבים לעשות עמו שלום, ולשקם את המדינה שאין בה חלקה אחת שאננה נגועה ברקב שיוליך להרס, ואת זה אני מקווה שאיש איננו רוצה!!!
אבל כפי שזה נראה, אנו הולכים לאבדון, והוועדה לחקר השחיתות, ולהרס המולדת שהוקמה בדם רב, תמצא שהאשם זה אני, או הש.ג. כי זה השכל ששולט מזה שנים במדינה, והלוואי ואני טועה!!! אבל מרוב פושעים,שופטים,מושחתים,הוצל"פים,נבחרים, ועוד כולל מיני "צדיקים" שהביאו את המדינה לחיסול ערכי-חברתי ואיש הישר בעיניו יעשה, ומי שטוב שיחנק, או יהגר, אז הלוואי ולא הייתי צודק, אבל העסק אם לא ישתנה ומהר עומד לשמחת שונאינו להיות מחוסל, ואם כך יהייה זה סימן שאיננו ראויים למדינה, ונחזור לגלות, שם לפחות נהייה יהודים, שם לפחות, לא נהייה מרכז לשחיתות, אלא נהייה לחלק מעולם שרובו עיוור לחסר הישע, כאשר אצלנו בנושא זה אנו האלופים, ומי שיש לו בן שבוי, ליבי עמו, והלוואי ויקומו מנהיגים שישנו ואז לא יהיו לא חסרי ישע, לא שבויים, לא מסכנים, כן עשירים כן עניים אבל...שלפחות יכולים לחיות, בעולם הזה, שהוא נפלא ויפה, רק חבל...שככה אנו נראים
כתוב תגובה ל- א.בן דן
11
אכן קשה , קשה ההחלטה כשאול.
  אבא של חייל 1   3/10/06 01:35
צריך לזכור , ש200 חיילים ואזרחים שלמו בחייהם במלחמה

האחרונה על הניסיון להחזיר את החיילים החטופים.

אינני בטוח שהוריהם של החיילים שנהרגו בניסיון הכושל להחזיר את החטופים לא היו מוותרים על החיילים החטוף לנפשו בשביל שניה אחת, שבריר שניה של חבוק לבנם שמת...
- ולכן טוב שאת המדיניות לא מנהלים הורי החיילים או הורי החטופים..

השקול הכללי צריך להיות עלות תועלת- האם שחרור החיילים יעלה לנו בדמים נוספים או בחטופים נוספים או מוטב להקריב את החיילים כדי להבהיר לאוייב ששינינו מדיניות ויותר לא נשחרר מאות מחבלים תמורת גוויה. או חייל חי.



כתוב תגובה ל- אבא של חייל 1
12
הטמטום הפך אצלינו לתו תקן מחייב
  נחום שחף   3/10/06 06:24
ישראל אור לגויים כשוטה הכפר של העולם
כתוב תגובה ל- נחום שחף
13
אם הבן שלך היה בשבי היית מדבר אחרת?
  יחיעם גרדנר   3/10/06 10:40
סביר שהיית מדבר וחושב אחרת...
כתוב תגובה ל- יחיעם גרדנר
ראה תשובתי ל-(13)
  שלמה אידן   3/10/06 11:42
כתוב תגובה ל- שלמה אידן
14
אין חדש תחת השמש
  האזרחית י.   3/10/06 14:36
ב- 1974 אירגוני ימין קיצוני מילאו את הארץ בהפגנות נגד הסכמי הפרדה הכוחות עם סוריה ומצרים. לטענתם, הפרדת כוחות תגרום "שואה אפוקליפטית" לישראל (ציטטה מדוייקת אגב).
כידוע, אי מימוש הפרדת הכוחות היה מונע את השבתם של שבויינו ממצרים וסוריה.
מעניין שבכל דור ודור, קמים עלינו מטורפים המתנגדים להשבת שבויים, כל דור ותרוציו הוא.

ושבו בנים לגבולם - ומהר!
כתוב תגובה ל- האזרחית י.
העובדות לא יבלבלו אותך
  שלמה אידן   4/10/06 11:36
העובדות לא יבלבלו אותך - לא המספרים שבמאמר, ולא בתי-הקברות שמלאו חללי מלחמת הטרור נגדנו.

את תמשיכי בשלך.
כתוב תגובה ל- שלמה אידן
הוא שאמרתי
  האזרחית י   4/10/06 15:44
הזמירות מתחלפות המטורפים נשארים. הפעם לדברי הכותב ההיסטרי - שחרור גלעד אלדד ואהוד יביאו לשואה אפוקליפטית.
כתוב תגובה ל- האזרחית י
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il