s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פארסה מגוחכת
מאת:  עו"ד משה מכנס  |  14/02/2007
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
הירידה ברמה של עורכי הדין מדאיגה!
  יופיטר   14/02/07 08:58
מזוז מודיע כי הוא עומד להגיש כתב אישום נגד קצב על אונס! הבנת מכנס? אונס! 12 עובדות הגישו תלונות למשטרה על ביצוע מעשים מגונים נגד קצב! תלונות למשטרה, הבנת מכנס? איש אחר היה נעצר מיד עד תום ההליכים! והדחה אליבא דמכנס אינה מעשה חינוכי! לתפוס את הראש מהטפשות של עוה"ד!
כתוב תגובה ל- יופיטר
יופיטר אינך צודק
  יציקב   14/02/07 09:45
למי בוער ? ממתי עושים לינץ ללא משפט?
זה הצדק החדש? שבו בשקט והמתינו. למי זה בוער פרט לפרס?
כתוב תגובה ל- יציקב
חביבי, קצב עשה לינץ' במתלוננות! גם
  צדק צדק תרדוף   14/02/07 09:56
אם פרס גרוע יותר, אין להניח לקצב להמשיך!
כתוב תגובה ל- צדק צדק תרדוף
החפזון מהשטן
  שלמה אידן   14/02/07 11:31
למען הדיוק - מזוז לא הודיע כי "הוא עומד להגיש כתב אישום נגד קצב על אונס!" - אלא כי הוא שוקל לעשות זאת ("שוקל", להבדיל מ"עומד").
עקב כך, קצב הפסיק למלא תפקידו (נבצרות זמנית). עוד קודם לכך הודיע, כי אם יוחלט להגיש כתב אישום נגדו, הוא יתפטר.
להבדיל מהתנהלותו בנושאים אחרים, שאף צוינה ע"י עו"ד מכנס (אני התייחסתי לחלקו בהתנתקות עוד ב-5.9.05, הקישור בסיום) - במקרה זה נהג קצב כשורה.

שמעתי יותר מפעם את זהבה גלאון מתראיינת בנושא, וחשתי חמלה - כלפיה על חוסר היכולת להביא ולו נימוק משכנע אחד, כלפי כולנו על שזאת הרמה של נבחרינו.

ביחס לטענתך כי יש להדיחו משום ש-"12 עובדות הגישו תלונות למשטרה על ביצוע מעשים מגונים נגד קצב!" - הגשת תלונה לא מהווה ראיה לאשמה.
אנחנו כבר רפובליקת-בננות בהרבה הקשרים. לא צריך להוסיף עוד מסמר לארון הקבורה שלנו כמדינת חוק.

החפזון מהשטן - לפחות במקרה זה.

נוח להאשים, בטענות לא נכונות (אפילו בעובדות), בטפשות - במיוחד כשעושים זאת בעילום-שם.
 ההינתקות - "אני מאשים"
כתוב תגובה ל- שלמה אידן
"שוקל" בגלל הכפיפות להליך השימוע
  הפרוטקציונרי. להלכה ולמעשה   15/02/07 00:10
היועץ קובע כי חומר הראיות יש בו כדי כתב אישום. קיימת גם המלצת המשטרה להגיש כתב אישום. 12 תלונות מנשים שונות שאין ביניהם קשר של קנוניה שהיועץ קבע כי הסיכוי שמדובר בעלילה שואף לאפס די בזה כדי לאפשר קביעה כי אין האיש ראוי לכהונה הרמה. אין מדובר בקביעה משפטית אלא נורמטיבית. תאר לך אם מדובר היה ברב של קהילה וולנטרית כיצד היו נוהגים חברי הקהילה ברב שבקופתו תלונות של 12 נשים? אתה חושב שראוי היה כי חברי הקהילה ימתינו להכרעה משפטית? הכנסת צריכה לאמר אמירה נורמטיבית ציבורית לא על פי אמות מידה משפטיות. למה בוער? כי אח"כ כבר בית המשפט יאמר את דברו והכנסת נכשלה בתפקידה הציבורי. יופיטר
כתוב תגובה ל- הפרוטקציונרי. להלכה ולמעשה
2
החפזון מהשטן
  שלמה אידן   14/02/07 09:54
למען הדיוק - מזוז לא הודיע כי "הוא עומד להגיש כתב אישום נגד קצב על אונס!" - אלא כי הוא שוקל לעשות זאת ("שוקל", להבדיל מ"עומד").
עקב כך, קצב הפסיק למלא תפקידו (נבצרות זמנית). עוד קודם לכך הודיע, כי אם יוחלט להגיש כתב אישום נגדו, הוא יתפטר.
להבדיל מהתנהלותו בנושאים אחרים, שאף צוינה ע"י עו"ד מכנס (אני התייחסתי לחלקו בהתנתקות עוד ב-5.9.05, הקישור בסיום) - במקרה זה נהג קצב כשורה.

שמעתי יותר מפעם את זהבה גלאון מתראיינת בנושא, וחשתי חמלה - כלפיה על חוסר היכולת להביא ולו נימוק משכנע אחד, כלפי כולנו על שזאת הרמה של נבחרינו.

ביחס לטענתך כי יש להדיחו משום ש-"12 עובדות הגישו תלונות למשטרה על ביצוע מעשים מגונים נגד קצב!" - הגשת תלונה לא מהווה ראיה לאשמה.
אנחנו כבר רפובליקת-בננות בהרבה הקשרים. לא צריך להוסיף עוד מסמר לארון הקבורה שלנו כמדינת חוק.

החפזון מהשטן - לפחות במקרה זה.

נוח להאשים, בטענות לא נכונות (אפילו בעובדות), בטפשות - במיוחד כשעושים זאת בעילום-שם.
 ההינתקות - "אני מאשים"
כתוב תגובה ל- שלמה אידן
זאת תגובה ל"יופיטר" (1)!
  שלמה אידן   14/02/07 11:27
לא למאמר עצמו.

למיטב ידיעתי גם נשלחה כך.
למען הבהירות שולח אותה שוב, במיקום הנכון.
כתוב תגובה ל- שלמה אידן
3
חבל שקלקלת
  החקלאי   14/02/07 10:10
בעל המאמר מביא דברי טעם עד שהוא מגיע לסיפא של דבריו ומערבב פוליטיקה.
ולעניין עצמו: אופן הטיפול בחשודים בישראל מעורר תמיהות. יש וחשוד נכבל באזיקים ומוחזק כמעט ללא הגבלה, רק בכדי להיות משוחרר בסופו של דבר ללא כתב אישום. מאידך ישנם עבריינים, במיוחד בתחום הרכוש וה"פשע המאורגן", שברור לכל כי ביצעו את מעשיהם - אך בכל זאת, המשטרה אינה עוצרת אותם (אולי מפחד), וסוללת עורכי דין ערוכה לשחרר אותם בערבות ולהילחם על זכויותיהם.

ואני תוהה, עם כל מבול התלונות , העדויות וההוכחות הנשפכות עלינו מעל דפי העיתונות - עדיין קיימת האפשרות שהכל עלילה והאיש יצא זכאי. מה נעשה אז? כיצד נפצה אותו על כבודו העצמי שנרמס? נכון שזוהי הבעייה גם לגבי נאשמים אחרים שיצאו זכאים בסופו של דבר, אך כאן זה יגרום בוודאי לרעידת אדמה רבתי.
כתוב תגובה ל- החקלאי
4
יפה אמרת--וגלאון? זוכרים את קופת השרצים הנכלולית מאחוריה?
  א מ רול   14/02/07 11:22
כתוב תגובה ל- א מ רול
5
טעויות משפטיות בולטות
  גולדבלט משה   14/02/07 11:45
אני מעריך מאד את כתיבתו של עו"ד מכנס אבל הפעם נפלו ברשימתו טעויות משפטיות. אי אפשר להעמיד את הנשיא לדין פלילי. זאת הסיבה שהוא לא יכול לצאת זכאי ולהמשיך להיות נשיא פשוט משום שכל עוד הוא נשיא הוא לא יועמד לדין ולכן גם לא יזוכה.

כל מנגנון ההדחה על ידי הכנסת יוצא מהנחה זו של אי יכולת להגיש כתב אישום נגד נשיא מכהן. אם קצב יעמוד על החסינות,על הכנסת לברר אם ישנן ראיות לכאורה למעשי אונס וכיו"ב ואם כן אזי לצורך הליך ההדחה הנשיא אשם בהתנהגות בלתי הולמת.

אין כל פגם חוקי בהליך הננקט אלא שהוא מיותר. קצב הבטיח ממילא שיתפטר אם היוה"מ יחליט שיש מקום לאישום לאחר שימוע ומן הראוי להמשיך בדרך זו. לא יתפטר הנשיא-ניתן יהיה להמשיך בהליך הדחה .
כתוב תגובה ל- גולדבלט משה
6
חברי הכותב המכובד לא הבין דבר. וחבל.
  הנקודה היא   14/02/07 11:54
שהכנסת רוצה להדיח את הנשיא בגלל התנהגות לא ראויה לנשיא.
בכלל לא בגלל אונס או מעשה מגונה.
ולגבי ההתנהגות הלא ראויה שלא אין עוררין שזה עיניין ציבורי, ערכי, שבגללו הנשיא צריך לעוף. די בזה שכל כך הרבה נשים תיארו התנהגות לא הולמת שלו.
כתוב תגובה ל- הנקודה היא
אדוני המלומד-לפי משטרת ישראל למעלה מ 50% מתלונות האונס מפוברקות
  א מ רול   14/02/07 21:33
כתוב תגובה ל- א מ רול
7
תגובה
  עפרר   14/02/07 12:07
חלק מטענות הכותב נכונות, אבל הוא מתעלם מדברים שלא נוחים לו. לנשיא יש חסינות, ואי אפשר כלל להעמידו לדין כל עוד הוא מכהן בתפקידו. לכן בודאי שהוא לא הורשע ואפילו לא הוגש נגדו כתב אישום. מצד שני, הוא כן הואשם, ע"י המתלוננות, במעשים פליליים כאלו ואחרים. מעבר לההאשמות עצמן, אין ראיות אובייקטיביות לכך שהוא אכן ביצע את המעשים. ההבטחה שלו להתפטר במידה והיועץ יחליט להגיש כתב אישום, היא הבטחה בלבד. זו לא חובה חוקית. כרגע היועץ סירב להופיע בפני הועדה בגלל השימוע. לכן אין מקום לכך שהועדה תדון כרגע בנושא. לעומת זאת, אם היועץ יחליט להגיש כתב אישום, והנשיא לא יתפטר, יש מקום לכך שהיועץ והנשיא יופיעו בפני הועדה ויציגו את עניינם, שהכנסת תקיים מעין משפט, ותחליט האם להדיחו או לא.
כתוב תגובה ל- עפרר
8
הצדיקות זהבה ורוחמה.
  א..ל.. רמת-גן   14/02/07 12:41
יש צדק והיגיון רב בטיעונים של עו"ד מכנס,על זה שהכנסת רותמת את העגלה לפני הסוסים. מה שגם צורם,שמי שמוביל את הדיון בוועדת הכנסת, היא יו"ר הוועדה, רוחמה אברהם, שממש בימים אלה מנהלת נגדה המשטרה חקירה פלילית בחשד לקבלת שוחד. רק למען מראית עין היה צריך לגרום לכך שגב' אברהם תהיה נבצרת למלא את תפקידה,לפחות בפרשת הנשיא. וגם רצוי מאוד שזהבה גלאון תנמיך מעט את האוקטבות בקשר לנשיא, ולוא מהטעם הפשוט: שהיא נחלצה בזמנו בשן ןעין מאישום פלילי לא פשוט.
כתוב תגובה ל- א..ל.. רמת-גן
9
לעו"ד משה, קבל כעובדה ששלי יחימוביץ
  עורך דין אחד   14/02/07 12:46
לא ניזונה מהעיתונות בלבד, אלא פגשה אישית את המתלוננת א' למשך כמה שעות, ולטענתה (של שלי) היא השתכנעה שהנשיא אכן אנס את א'.
לעניין הבטחת הנשיא להתפטר, נוצרה כאן בעייה מעניינת:
פרופ' ליבאי הבטיח בזמנו בשם הנשיא שהנשיא יתפטר ברגע שהיועמ"ש יודיע על החלטתו להגיש כתב אישום כפוף לשימוע (כלומר שהנשיא יתפטר עוד לפני השימוע).
אבל מה שקרה הוא שהיועמ"ש הודיע שהוא שוקל (כלומר טרם החליט) להגיש כתב אישום והוא יחליט בעניין לאחר שימוע.
ויתרה מזאת, היועמ"ש הודיע באותה נשימה שהוא ניגש לשימוע תוך נכונות להשתכנע, וכדבריו: "כבר היו דברים מעולם".
ברור מניסוחו של היועמ"ש שהוא העמיד הדברים כך שאינם תואמים את התנאים שבהם הנשיא הבטיח להתפטר.
מדוע הנשיא נקט ניסוח זה? לא ברור. אבל ברור שהוא הבין שהניסוח הזה לא יחייב את הנשיא להתפטר על פי הבטחתו.
יכול להיות שהיועמ"ש מחפש עיסקה סבירה, אבל העמדה וההכחשה הטוטאלית והחד משמעית של הנשיא מקשה, כמובן, על העניין.
והערה לסיום, אם רצית, בשולי מאמרך, גם לעשות סיבוב על גבו של הנשיא בקשר לעמדתו בנושא ההתנתקות - פיספסת.
ואם אתה מוכיחו על עמדתו בקשר להתנגדות כדי להפגין ניקיון דעת לכך שאינך משוחד לטובתו - יכולת בשקל לוותר על ה"אליבי" הזה.


כתוב תגובה ל- עורך דין אחד
אדוני, אתה עו"ד? תמהני-יחימוץ כפמיניסטית קיצונית תקבל כל שקר בנושא כעובדה-ממליץ לחבוש הספסלים מחדש
  א מ רול   14/02/07 21:31
כתוב תגובה ל- א מ רול
צריך הבנת הנקרא חביבי. העובדה היא
  עורך דין אחד   15/02/07 10:56
ששלי יחימוביץ פגשה את המתלוננת.
לטענת שלי יחימוביץ היא התרשמה שהיה אונס.
מה לא נכון ומה איננו מדוייק בהצגה זו של הדברים?
למד לקרוא חמודי.
כתוב תגובה ל- עורך דין אחד
מותק-העובדות ידועות, פרשנותך אותן חובבניות-על עדים מוטיי אג'נדה שמעת?
  א מ רול   16/02/07 04:33
כתוב תגובה ל- א מ רול
10
אז מתי ידחו את קצב אחרי הערעור? בשביל זה לא צריך הדחה
  בולשיט   14/02/07 12:57
לפי דברי הכותב, אין בישראל שום אפשרות להדיח נשיא ולא משנה במה הוא מואשם עד אשר ימוצא איתו הדין ויהיה פס"ד חלוט, במצב כזה אין צורך בהליך הדחה, משום שאחרי פס"ד ממילא לא יוכל הנשיא להמשיך להיות נשיא!
כתוב תגובה ל- בולשיט
11
לעו"ד מכנס, מתי אתה רוצה שידיחו לאחר המשפט?
  לא ברור   14/02/07 12:58
שעלול לקחת שנים, ואולי יותר אם מוסיפים את הערעור?
כתוב תגובה ל- לא ברור
הנשיא התחייב להתפטר עם הגשת כתב האישום-אבל למה לבלבל אותך עם העובדות
  א מ רול   14/02/07 21:27
כתוב תגובה ל- א מ רול
12
רק על עצם הנאום שביזה את רשויות המדינה צריך להדיח את קצב!
  לא מסכים   14/02/07 12:59
כל התנהלותו בפרשה שלו מבישה ומבאישה!! הוא הסריח את מוסדר הנשיאות, על זה צריך להדיח אותו!!!
כתוב תגובה ל- לא מסכים
לדעתך אסור במדינה דמוקרטית לבקר את הממסד?
  נחום שחף   14/02/07 14:46
כתוב תגובה ל- נחום שחף
נחום, קצב הוא חלק מהממסד הרקוב.....
  דורון ט   14/02/07 17:17
לכן אין לו כל זכות לבקר את הממסד הזה. הוא נהנה מהריקבון הזה לאורך שנים וממשיך להנות ממנו אף כיום. לכן לרקוב כמוהו אין כל זכות ויכולת לבקר... מטרתו היחידה של קצב היא העמקת הרקבון ולא צימצומו.
כתוב תגובה ל- דורון ט
נהדר-רק דבר קטן-לא תדון אדם בשעת כעסו-דנת אדם בלי להיות במקומו
  א מ רול   14/02/07 21:25
כתוב תגובה ל- א מ רול
13
תתבייש! מאמר ברמה של גנון
  לך תגן על אנסים   14/02/07 13:38
כתוב תגובה ל- לך תגן על אנסים
אה הבנו-את ההית במוך הווגינה של א' בזמן בצוע המעשה, נכון?
  א מ רול   14/02/07 21:23
כתוב תגובה ל- א מ רול
14
נראה שעו"ד בישראל איבדו כל בושה וצוחקים עלינו כי בעיניהם הכל קומבינה בלי טיפת מוסר שנדרשת
  מאזרח כל שכן אזרח מס'1 של מדינת היהודים   14/02/07 14:44
כתוב תגובה ל- מאזרח כל שכן אזרח מס'1 של מדינת היהודים
15
כרגיל עו''ד משה מכנס צודק - לכנסת סמכות הדחה למקרה שהנשיא מואשם ואינו מתפטר
  ציון ששון   14/02/07 15:20
החסינות של נשיא מכהן יש לו חשיבות רבה. שלא תהיה התערבות בסמכויות הנשיא - אם יחליט להטיל הרכבת ממשלה על מועמד אחד, לא יקפוץ המועמד השני ויתפור לו תיק פלילי ותהיה התערבות של הרשות השופטת בהליכי בחירת הממשלה.

מול החסינות הזאת יש מקרים שאשמת הנשיא כה ברורה וחמורה שיש צרך להגישו למשפט ללא דחוי. גם אז יש צרך ברוב מיוחס של חברי הכנסת. כלומר שתהיה דעה ברורה כל כך עד שתשעים חברי כנסת יסכימו לכך.

כל זה אינו קים במקרה הזה - הנשיא הודיע כי יתפטר אם יוגש כתב אשום נגדו. אין צרך לכנסת להתערב ולהסיר חסינות.

אלו חשבו חברי הכנסת על טובת המדינה ושמה בעולם היו מחכים כמה חדשים ואז היתה הפרקליטות חפשית להגיש כתב אשום נגד האזרח משה קצב אם היתה משוכנעת כי יש סכוי להרשעה. ולא היו הפרסומים בעולם על נשיא המדינה. לא בכבוד האיש הם פוגעים אלא בכבוד המדינה. אבל ממתי מבינה זהבה גלאון מהו כבוד לאומי?
כתוב תגובה ל- ציון ששון
16
לפי שיטת המשפט המעוותת שלא נולדה היום
  משפטן ותיק   14/02/07 15:51
אך זכתה לאחרונה לפירס עצום ורב - אין שום צורך בבתי משפט ולא בפרקליטות; די במשטרה ובעיתונות כדי להרשיע כל אזרח ישראלי ולהעיף אותו לכול הרוחות בלי שהוגש נגדו אפילו כתב אישום המחזיק מילה אחת, וכמובן - בלי שהועמד לדין, בלי שהוכרע דינו בערכאה הנמוכה, בלי שמימש את זכותו לערער על פסק הדין של הערכאה הנמוכה בפני הערכאה הבינונית, וכמובן בן כמובן - בלי שניתנה לו רשות ערעור בפני הערכאה הגבוה ביותר.

לפיכך ייגרם חיסכון עצום בכסף ובעינוי-דין אם בתי המשפט יבוטלו ואיתם יחד גם הפרקליטויות.

את 120 חברי הכנסת עלובי הנפש והמעש נמשיך לממן כדי שלפחות נמשיך להיחשב למדינה דמוקרטית בעיני שליטי רפובליקות הבננות.
כתוב תגובה ל- משפטן ותיק
לצערי אני נאלץ להסכים איתך במאה אחוז
  משפטן טירון   14/02/07 20:06
פרשת קצב נראית רע מכל כיוון שמסתכלים עליה
ותמוה ביותר שעוד לא הוגש כתב אישום. אם אין
ראיות מוצקות כמו בטון מזוין, אז מה יש כן?
כתוב תגובה ל- משפטן טירון
17
כרגיל מכנס ממשיך לנפוח מילים ריקות מתוכן
  דורון ט   14/02/07 16:22
אדון מכנס. קיימות עדויות של כ-14 נשים שהותקפו ע"י הקצב האנס. מדובר על נשים שונות שאין ביניהם שום קשר ועל מקרים שקרו בזמנים שונים. אז בבקשה אדון מכנס לך תנפח במקום אחר. זה שאתה עו"ד לא אומר שהנפיחות שלך מריחות יותר טוב.נפיחה מסריחה בכל מקרה, גם אם היא יוצאת מחורו של עו"ד גרפומן.
כתוב תגובה ל- דורון ט
אדוני שטוף המוח-תפנים...הם אמרו-לא בית המשפט
  א מ רול   14/02/07 21:22
כתוב תגובה ל- א מ רול
18
נפלא! פשוט נפלא!! מדוע אין נעזרים, החכי"ם העלובים, ביועצת-המשפטית של הכנסת?
  הניה   14/02/07 18:17
כתוב תגובה ל- הניה
מדוע שיעשו כך-לקלקל להם ההצגה חשקה נפשך?
  א מ רול   14/02/07 23:54
כתוב תגובה ל- א מ רול
19
אשויין,אם השופטים מחוקקים,אז פשט פשוט שהח"כים שופטים,רק מלחמת כנופיות.
  אחד מהחבר'ה הותיקים   14/02/07 22:21
רק גילדה בטיז גילדה,בטיז גילדה,בטיז גילדה. כל המדינה שלנו,הן שרשרת ארוכה של גילדות. ועל כולן גילדת רחביה והזרוע הצבאית שלה,היא חמולת מזוז. רחמנא ליצלן. והאספסוף עלה לשלטון. וזהבה גאלון מקרקרת ולא מטילה ביצים. נדמה לה,שהיא נשבעה אמונים לביניש,לא לכנסת. פופוליזם שרק ביבי יכול להתחרות בו. ויצא העגל הזה.
כתוב תגובה ל- אחד מהחבר'ה הותיקים
יגאל, חזרת? שב בשקט!
  מזהה את הסגנון   15/02/07 19:14
הסגנון ידוע ומוכר: שנאה איומה לביבי, גם אם הנושא אינו קשור אליו בכלל.
כתוב תגובה ל- מזהה את הסגנון
לך לפסיכיאטור..תקבל תרופה...
  ליגעל השונא..-עצה   2/04/07 07:12
כתוב תגובה ל- ליגעל השונא..-עצה
היש תרופה נגד שנאה תהומיתלביבי
  שואל.   16/03/07 17:09
מסכן, היגעל הזה!! מחלתו-נוראה...אין תקוה.
לא יעזור לך,יגעל..ביבי נערץ על רבים מאד בארץ הזאת.
כתוב תגובה ל- שואל.
20
תשובה לאלה שלא הבינו
  משה מכנס, עו"ד   15/02/07 06:37
אין קשר בין תוכן המאמר ובין העובדה המצערת, שהחוק בישראל מקנה לנשיא חסינות בפני העמדה לדין בתקופת כהונתו, אפילו יואשם ברצח או בריגול למען סוריה (אגב, הוא פטור גם מתשלום מס הכנסה, למרות ששכרו גבוה). במקרה של קצב נפתרה בעיה זו, בכך שפרקליטיו התחייבו בשמו בפני בג"ץ, כי יתפטר אם היועץ המשפטי יעמידו לדין (ולא כאשר היועץ ישקול לעשות כן, הואיל והיועץ עשוי להחליט, בתום שיקוליו, כי אין להעמיד לדין). קצב חזר על התחיבות זו, ב"מסיבת העיתונאים" שבה השמיע מונולוג מיותר וחסר-טעם, שלא לומר מלא אי-דיוקים.

אפילו החליט הנשיא שלא להתפטר, אי-אפשר לעקוף את החסינות בכך שיועמד לדין בבית-דין שדה שיוקם בוועדת הכנסת. חסינות היא חסינות, ומי שזו אינה מוצאת חן בעיניו - שידאג לבטלה. הסמכות להדיח את הנשיא לא נועדה לכך, אלא למקרה שבו מעשהו המביש, ההתנהגות הלא-הולמת, הוא גלוי וברור ולדעתי מדובר דווקא במעשים שאינם פליליים במובהק (נניח, לדוגמה, שבעת נאומו ניגש הנשיא אל גדי סוקניק וסטר על פניו. יש בכך גם יסוד פלילי של תקיפה, אך המעשה הגלוי והפומבי היה מהווה התנהגות שאינה הולמת, המצדיקה הדחת הנשיא).

הדחה על יסוד העובדה שמישהי, אפילו מישהן, מתלוננות כי הנשיא פגע בהן מינית, אך הוא מכחיש בתוקף וטוען כי זוהי עלילה - מחייבת עריכת משפט פלילי על כל דקדוקיו, למען לא יורשע חף מפשע רק בגלל שזהבה אינה סובלת אותו. גם אני אינני סובל אותו, וזה אינו מצדיק תלייתו בכיכר העיר ללא משפט הוגן. אין זה מצדיק אפילו הדחתו מכהונתו.

אם מדובר בשפיטת הנשיא ע"י ועדת הכנסת, הראשונה הפסולה לכהונה ב"בית משפט" זה היא זהבה גלאון, שכבר הכריזה כי ה"נאשם" הוא עבריין-מין סדרתי, עוד בטרם שמעה מילה אחת מפי מתלוננת כלשהי ובטרם שמעה את תגובת הנשיא לעיצומה של טענת המתלוננת. מתברר כי לזהבה מספיקים העיתונים, כראיות להרשעה.

בפרשה זו, לדיון בהדחת הנשיא יש מקום רק במקרה אחד: אם היועץ המשפטי יודיע כי בכוונתו להעמיד את הנשיא לדין, והלה יסרב להתפטר. או-אז, ההתנהגות שאינה הולמת תהא התנכרותו להתחיבות כי התפטר, ולא העבירות המיניות.

מאידך גיסא, אילו היו חברי הכנסת ראויים לתפקידם, היו דנים תחילה בשערוריה החוקתית הקשה והמבישה, הכרוכה בעצם נכונותו של בג"ץ לדון בעתירה נגד הנשיא, למרות שחוק-יסוד נשיא המדינה קובע במפורש, חד-משמעית, כי הנשיא לא יתן את הדין בפני בית משפט כלשהו, בתקופת נשיאותו. בג"ץ התעלם מהוראה זו, במקום לשלח את העותרים מעל פניו ולייעץ להם להמתין להתפטרות הנשיא או לסיום כהונתו, בתוך חודשים אחדים. הנשיא הודיע לבג"ץ כי יתפטר במקרה שיועמד לדין, אך אני במקומו הייתי שולח הודעה לבג"ץ: אינכם מוסמכים לשפטני, ואינני מעוניין להשיב לכם. אם תוציאו פסק-דין שאינו דחיית העתירה על הסף, תחרגו מסמכותכם ובאותה מידה אתם מוסמכים להורות לתלותני על העץ. אך הנשיא קצב אינו האיש שיעסוק בבעיה חוקתית חמורה כזו. הוא יודע לדאוג רק לעורו-שלו.

במקום לדון בהדחה, במתכונת האווילית והמרושעת שבה נערך הדיון כעת, היה על הכנסת לדון בתיקון החוק. ראוי לקבוע בחוק, כי במקרה חמור כגון זה יושעה הנשיא זמנית מכהונתו, רק לאחר החלטת היועץ המשפטי כי יש מקום להעמידו לדין. בתקופת ההשעיה יכהן ממלא-מקום (למשל, יו"ר הכנסת), אך אם יזוכה בדין יהא הנשיא רשאי לחזור לכהונה. כיום, התפטרות הנשיא או הדחתו היא עוול ללא-תקנה, שאינו קיים לגבי שום נושא-משרה אחר. מן הראוי שלא לאפשר לכל מעליל וזומם מזימות, להביא לסילוק הנשיא בהבל פיו. כבר ראינו קושרי-קשר ומעלילי-עלילות בישראל ובע
כתוב תגובה ל- משה מכנס, עו"ד
לא די גיבבת במאמרך הדמגוגי מרבה המלל?
  יופיטר   15/02/07 08:11
אתה חוזר כתוכי על ההבל של עו"ד אמיר בשעה שאמיר מקבל לפחות תשלום מהחשוד באונס. כנראה אינך תופס את חומרת העברות שקצב עומד להיות מואשם בהם. אונס זו העבירה החמורה ביותר אחרי רצח! הכנסת אינה בית דין שדה וגם אינה יכולה להיות כזאת כי אין בסמכותה לשלוח אנס לבית סוהר גם לא על תנאי, לא לקנוס אותו, ובעצם גם לא להרשיע אותו. הכנסת דנה בהדחתו על פי הסמכות שניתנה לה על ידי החוק ועל פי הכללים הנורמטיבים שחברי הכנסת יאמצו לעצמם עכשיו על פי יושר ליבם והגיונם. די בתלונות של 12 נשים שהיועץ המשפטי קבע כי הסיכוי לעלילה בהם שואף לאפס כדי לשלוח את הקצב הביתה - כשלב א בדרך לבית הסוהר. לשם ישלח אותו בית המשפט בהתאם לסמכותו!
כתוב תגובה ל- יופיטר
21
אין חדש תחת השמש: סקס ופוליטיקה הולכים בטוב וברע ביחד מאז ימי דוד המלך
  היסטוריון חובב   15/02/07 08:43
ועד ימי הילדים הבלתי-חוקיים של כמה מבכירי מערכת המשפט.
כתוב תגובה ל- היסטוריון חובב
22
הדחה ומייד......
  החר   17/03/07 08:08
לכותב המאמר המלומד: ועדת הכנסת אינה בית משפט.
היא מוסמכת להחליט על סיום כהונתו של נשיא עקב "התנהגות שאינה הולמת". החלטת הועדה תובא למליאת הכנסת להצבעה- לו היו נבחרנו מכבדים את כבוד המדינה, היה הליך זה מסתיים מזמן וה"פרסה" המביאה לביזוי כולנו היתה נגמרת.........
כתוב תגובה ל- החר
23
אצל מכנס אתה נשפט לפי עמדותיך
  יורם פיראונצוונצי   11/05/07 12:09
הפוליטיות.

להגיון זה - קצב וכווולם צריכים לעוף על פשע ההינתקות. קצר, חלק, חד מימדי.

שום נגיעה לאופן החוקי בו הוחלט על ההינתקות. על היותה נתמכת ע"י העם גם מעבר לרוב הפורמלי. כלום. מכנס הוריד את הגרזן באיבחה אחת וחי את ההרגשה המזוקקת של מי שרק הוא, אבל רק הוא צודק.

ומה הקשר בין דעתו זו לשאלה שבכותרת? רק למכנס פתרונים.

אודה ש"ההגיון" הזה הכל כך נפתל ועוד יותר מזה מופרך - מביא אותי מידי פעם לאתר לחפש מהגיגיו החדשים.

מכנס הוא סוג של חבר.

אלי
כתוב תגובה ל- יורם פיראונצוונצי
24
הוא לא הורשע
  בן-לוי   28/06/07 06:20
הוא לא הורשע, הוא לא הואשם
כי הפרקליטות התמהמה אך כל
הסימנים והתנהגותו משכנעות
שהוא כן עשה. בהבל פיהם של
עורכי דין מקובל להציג לבן
כשחור ושחור כלבן. אבל ניכרים
דברי אמת שהוא כן עשה את
שהתלוננו כנגדו.
כתוב תגובה ל- בן-לוי
25
קצב משה ומלחמתו בנשים
  seneca   28/06/07 09:28
יש לך מזל קצב משה א. בזמנו עלית על הגב של שימון פרס
שזה ביזיון וקצף לכולנו, יש לך פנים רעות התגלית במערומיך בנאום הווילי. ועכשיו מזוזון שינה לך את כתב האישום, אנחנו נמצאים היום הימי פומפי האחרונים אימללת נשים בשם השררה זה מה שרצית עסקן מפלגתי קטן, לא תואר לך ולא הדר יש לך מזל שמזוזון וויתר לך. גם סר המשפטים
לא יותר טוב מהיום הסמל שלנו אשכול בננות
כתוב תגובה ל- seneca
26
קצב משה ומלחמתו בנשים
  seneca   28/06/07 09:33
יש לך מזל קצב משה א. בזמנו עלית על הגב של שימון פרס
שזה ביזיון וקצף לכולנו, יש לך פנים רעות התגלית במערומיך בנאום הווילי. ועכשיו מזוזון שינה לך את כתב האישום, אנחנו נמצאים היום הימי פומפי האחרונים אימללת נשים בשם השררה זה מה שרצית עסקן מפלגתי קטן, לא תואר לך ולא הדר יש לך מזל שמזוזון וויתר לך. גם סר המשפטים
לא יותר טוב מהיום הסמל שלנו אשכול בננות
כתוב תגובה ל- seneca
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il