s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
השוטר מיכה לינדנשטראוס
מאת: עו"ד משה מכנס  |  27/04/2007
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
יש טעם רב בדבריך, אבל
  אפרי הלפרין   27/04/07 17:16
המלחמה האחרונה הייתה כשלון אחד גדול, והכשלון עצר הפעם ברמת מפקדי הגדודים ומטה, אשר אין להם את הכישורים, אך בהיווצר ואקום מעליהם, הם פעלו כמיטב יכולתם למלא את הפער הזה.

יש פער ענק במינהל הציבורי שלנו, אין שם דין ואין שם דיין.

הדין המשמעתי אשר אמור היה להרחיק אולמרטים והנגבים ושכמותם כאשר היו עוד צעירים, לא קיים בפועל, המדינה היא ברדק אחד גדול בכל ההיבטים האלה.

עד שקרה משהו, קרנו של בית המשפט העליון החלה יורדת, ושופטים מחוזיים, אשר בית המשפט העליון היה חסום עבורם, החלו לשאת בתפקידים ציבוריים, היה זה זיילר עם הפרשיות במשטרה, אשר יש סיכוי שיביא למהפכה של ממש שם, ואח"כ מונה לינדנשטראוס אחרי שנים רבות של מבקרי מדינה מעולים ומוכשרים אך חסרי שיניים חדות, ולאחרונה וינגראד.

בבתי המשפט המחוזיים גדל קאדר של שופטים מעשיים, אשר עוסקים בעיקר בנושאים כבדים של יום יום ולא בעיקר בנושאים שהם ברומו של עולם, ום כנראה עובדים, ולא רק באים לעבודה.

נכון אין זה מתפקידו של המבקר להרשיע בדין פלילי אך הוא חייב להביא את הנתונים שיחייבו את המערכת לעשות כן, כי אחרת היא תמצא סיבות שובות מאד מדוע להתבטל.

המבקר שקול לאותו מג"ד המשליך עצמו אל מול האש, חוטף את כל הבליסטראות הישר מממשרד ראש הממשלה, מחפה על ואקום של שנים שנוצר כאן, ופועל ללא חת. ואין לי שום בעיה אם הוא חובב פרסם, אדרבא, שיהא זה שכרו היחיד, שלא כאולמרט אשר על פי החשד גם חותך קופונים לכיס.
כתוב תגובה ל- אפרי הלפרין
2
אם הוא לא, אז מי ?
  דניאל גוב   27/04/07 17:31
אכן, עוד לא התרגלנו לסגנונו של לינדנשטראס. טוב שהאיש הפך את משרדו לסמכות שהשילטון ירא ממנה ולא מזלזל בה כבעבר. שחיתויות ברמה הגבוהה ביותר של מוסדות המדינה הן בהחלט חריגה ממינהל תקין ואם המבקר לא יחקור, גם המשטרה תשתוק, כיוון שהיא כפופה לממשלה ויהיה מי שידאג להשתיקה. זו בהחלט חובתו של המבקר לצעוק גיוואלד. יעביר המבקר את המלצותיו ליועץ המשפטי ע"מ שיחליט אם להפעיל את המשטרה. וכעת כשהכל נחשף, לא יעיזו בני-בליעל להשתיק את השחיתויות.
כתוב תגובה ל- דניאל גוב
3
למבקר אין ברירה המשטרה נגועה!!
  אל"י   27/04/07 17:39
עו"ד יקר , חשבתי שעלינו לברך את המבקר שעושה מאמץ אדיר לעקור את השחיתות במדינת ישראל , שחיתות שעלולה להביא לאובדנה, ניצני תוצאת השחיתות נראו במלחמה האחרונה !!!שהייתה מול אספסוף פנאטי, מה היה קורה לנו במלחמה מול אירן וסוריה מפחיד לחשוב ...!!!וזה עשוי לקרות בקרוב...
לצערי מה שוה המשטרה אנו רואים יום יום בדרכים נהגים פרועים, בתינו נפרצים, מכוניות נגנבות והפשע המאורגן מתארגן ומתעצם !!! לכן מר מכנס היקר עליך לברך את מבקר המדינה שאולי יציל אותנו וגם אותך !!!
כתוב תגובה ל- אל"י
4
רק עובדה קטנה
  המהנדס   27/04/07 17:40
נזכיר לעו"ד מכנס:
היועץ המשפטי לממשלה קיבל מזמן טיונה ראשונית של
דו"ח מבקר המדינה בהקשר לבית ברחוב כרמיה.
כתוב תגובה ל- המהנדס
5
כי בשיגעון ינהג".
  "והמנהג,מנהג יהוא   27/04/07 17:56
למה אתה לא קורא לילד בשמו?
מקבר המדינה סנילי ועבריין סדרתי.
כנופיות חוק.
כתוב תגובה ל- "והמנהג,מנהג יהוא
6
השופט בדימוס לינדשטראוס
  חייל ותיק בדימוס   27/04/07 18:21
שהוא כבר לא שופט ושמשרד מבקר המדינה אינו בית משפט, אפילו לא בית משפט לענייני משפחה.
אבל לא נתפלא שהוא שכח זאת אם נזכור שזה מכבר מתפקדת כל מערכת המשפט כמשפחה אחת גדולה תרתי-משמע.
ובמקרים שבהם לא תימצא קירבת-דם או קירבה מתוך נישואין - שם תימצא קירבה של חבר מביא חבר.
את הביטוי השחצני והמושחת ביותר למצב המאפיוזי של המערכת הזאת נתן השופט בדימוס חשין, כשהתנפל על שר המשפטים החדש באיומי קיצוץ ידיים, תוך התייחסות לביצת המשפט העליון כאל אחוזתו הפרטית.
כתוב תגובה ל- חייל ותיק בדימוס
7
השוטר ?
  עודד שמעון   27/04/07 18:26
המבקר אינו שוטר ועל כן ברגע שהוא מזהה עבירה פלילית הוא מעביר את פריטה ליועץ המשפטי שמחליט על חקירה משטרתית או לא.
המבקר, ובצדק לדעתי, מטפל קודם כל בקצה העליון של הפירמידה. זאת אינה מן החוכמה ולא מן התבונה לטפל רק בפקידים קטנים במשרד ממשלתי, אם הבוסים ובוס כל הבוסים שלהם מושחתים. רק לאחר ניקוי האורוות ולאחר שאנשי הצמרת יזהרו כפל כפליים אפשר יהיה לחזור לטפל בנחת בפקידים הקטנים שגם אותם צריך לנער.
כתוב תגובה ל- עודד שמעון
8
צריך לומר תודה שיש מבקר כזה
  אחד מרבים שלרוב ש   27/04/07 19:17
במקום לטעון נגד המושחת תוענים נגד זה שעושה את עבודתו נאמנה ,
מושחתים לכו הביתה וגם מגינהם.
כתוב תגובה ל- אחד מרבים שלרוב ש
9
מסכימה לכל מילה במאמר
  ט.ג.מ.   27/04/07 19:46
משה, אתה צודק בכל מילה ומילה.

לינדי אינו מבין דבר בהתנהלות תקינה ובמהות ההליכים הדמוקרטיים. אבל אין מה לצפות מלינדי. הוא כזה.

את האצבע המאשימה, ראוי לכוון דווקא ליועמ"ש מזוז, (שבניגוד ללינדי, הוא משפטן רציני ומבין היטב את טיב ההליכים במדינת חוק ואת מהות תפקיד מבקר המדינה). מצער, שמזוז בוחר להטיל על לינדי חקירות, שהוא היה צריך להיות אחראי לניהולן. מאד קל לנער את הפירורים בחצר של השכנים. ומזוז בחר לעצמו את הדרך הקלה, בתקווה שגם יירד מעל גבו נטל לא נעים וגם שלינדי יישא -בסופה של פאלטה-בתוצאות.

מזוז אחראי במידה רבה, להתנהלות הלא ראויה הזאת. בל ניתמם.
כתוב תגובה ל- ט.ג.מ.
10
The house is on fire
  ClearVision   27/04/07 19:54
The firefighters are rushing in, but this fellow is complaining that the firetruck inspection sticker seems to have expired.
כתוב תגובה ל- ClearVision
11
טול קורה מבין עיניך !!!
  המהנדס   27/04/07 20:49
נזכיר לעו"ד מכנס:
היועץ המשפטי לממשלה קיבל מזמן טיוטה ראשונית של
דו"ח מבקר המדינה בהקשר לבית ברחוב כרמיה.
עד היום הוא סרב בעקביות להתייחס לנושא בכל דרך
עד שמבקר המדינה ישלים את בדיקתו/חקירתו בפרשה.כלומר,
הממונה על התביעה שהוא המחליט הבלעדי על פתיחת חקירת
משטרה כנגד ראש הממשלה ציפה להשלמות חקירה של המבקר.
אז מה אתה מלין כנגד המבקר ?
כתוב תגובה ל- המהנדס
12
Thank God for Lindenstraous
  Someone who cares   27/04/07 20:58
Enough with all the "uber chuchems". Thank God for an honest and determined state comptroller who is not afraid of Olmert's chronies
כתוב תגובה ל- Someone who cares
13
המבקר מוסמך לחקור את המנגנון
  הממשלתי וזהו   27/04/07 21:22
הוא עצמו עבריין לא קטן- יש לו מזל שעדיין לא מעמדים לדין על העדפת קרובים ובני משפחה. אחרת כבר היה יושב בוודאי בבית סוהר. הוא בסך הכל נוכל קטן שהוקפץ לתפקיד מבקר המדינה המיועד לרוב לאנשים ישרים. והחמור מכל הוא שהוא חורג מסמכותו. כאמור הוא מוסמך על פי החוק לחקור רק בעיות במנגנון הממשלתי. ואם הוא מוצא חשדות לפלילים עליו להעביר את החומר לטיפולושל היועץ המשפטי לממשלה.
אם ה וא חושב שאולמרט עבריין, זה בדיוק מה שעליו לעשות. הוא לא ממונה על טוהר המידות האישי (כאמור הוא עצמו לא טהור מידות).
כתוב תגובה ל- הממשלתי וזהו
14
ומי יבדוק את המנהל הציבורי?
  מסכים לגמרי   27/04/07 21:45
אכן פוליטיקאים מושחתים הינה דבר איום. אבל לא פחות איום זה מנהל ציבורי מושחת ומדיניות ציבורית מושחתת. פקידי המנהל הציבורי אינם נבחרים והכוח שיש להם גדול מהכוח שיש לפוליטיקאים.

כיום הם עושים מה שהם רוצים. הם אלו שבידם להעניק אישורים לאחוזי בניה מוגדלים לאנשים מסוימים ולאחרים לא. הם אלו שקובעים אם אדם אחד ישלם כופר על עבירות מס ואדם שני יעמוד למשפט פלילי. הם אלו שבגינם ניצולי שואה רעבים ללחם.

האם מישהו בדק אותם ברצינות ואת המניעים מאחורי המדיניות שלהם? האם מישהו באמת חושב שהכל כשר שם? מי אמור לבדוק אותם אם לא המבקר? אבל כנראה הכותרות שם לא מספיק גדולות. את מי זה בדיוק מעניין מדיניות נחרצת המנוגדת למה שמקובל בעולם המערבי שבה מוגבלים כמו מפגרים משוכנים במוסדות ולא בתוך הקהילה, כאשר מנהלי המוסדות נוהגים בוולוו עם נהג צמוד?
כתוב תגובה ל- מסכים לגמרי
15
המבקר ראוי לפרס ישראל
  אבי קרן   27/04/07 21:47
יש לברך על כך שקם מבקר מזן חדש לעומת מרבית קודמיו שדוחות המבקר שלהם מכוסים בקורי עכביש במרתפים.
אשרנו שזכינו למבקר שכזה וטוב שהוא אולי נגוע בתאוות פרסום,משום שהיא משרתת את המטרה לחשוף בזמן אמת,שחיתויות ולא לאחר מעשה כשזה מאוחר מידי.
הטענה שהוא נוהג כשוטר היא טענה נואלת משום שאין לו סמכות שכזאת אפילו אם הוא חפץ בה.ביכולתו להגיש דוח ליועץ המשפטי אם ראיות שסמכותו של היועץ להחליט האם יש בהן ממש של חשד בפלילים, ואז עובר הנושא לחקירה משטרתית.להאשים את המבקר שהוא לוקח סמכויות לא לו זוהי אשמת שווא מגונה.
הטענה שפרשת כרמיה שולית ואינה בסמכותו של המבקר מתמיהה, משום שהחשד הוא שאולמרט בין היתר ניצל את מעמדו להשגת הקלות שונות בעיריית ירושלים להשבחת עסקת הנדל"ן שלו.מעשים שכאלה יש לעקור ביד ברזל ולא לאפשר ליחידי סגולה ובעלי שררה לנצל את מעמדם לטובתם האישית ולקידום חבריהם כמו החשד לסיוע לשותפו עו"ד מסר בקבלת הטבות כדי להגביר את רווחיו במפעלים אותם הוא מייצג.
עו"ד נכבד,אינני יודע אם אתה מייצג עדיין לקוחות, אך אם אתה מייצג את הקייס שלהם בטיעונים אוויליים שכאלה רצוי שיפנו לעו"ד מוכשר ממך.
כתוב תגובה ל- אבי קרן
16
לא נפרגן למבקר. האתר מצנזר.
  עובדים.   27/04/07 21:58
כתבנו בכאב את האמת. בכך שהמבקר לא מקיים את סעיף ב. שצויין בכתבה, המטלות של המבקר. חזינו וחשנו מבשרנו , כאבנו וחברינו. המבקר מגלגל מעליו , אפילו אפשרות שימוע אמיתית לחושפי שחיתויות במינהל הציבורי. ייתכן והאשמה היא במינהל במישרדו. ברגע שהוא מיתעלם, מצבנו הופך לגרוע שבגרועים. עושי השחיתות עושים ,מתעללים ורוצצים בחושפי השחיתות. האכזבה מהמבקר מרובה. עלינו להדגיש. אנחנו כותבים בכאב. איננו... לא ולא ולא...אנחנו לא מאוהדי אולמרט. אנחנו נדהמים מהצנזורה המוטלת על תגובתנו...נראה שהאתר מפסיק להיות לא רק -בלי מורא אלא גם -לא מקיים -ללא משוא פנים. מה שכתבנו על המבקר כואב לנו, אבל זאת אמת מרה.
כתוב תגובה ל- עובדים.
כלומרטיסטים, עובדים בעינים?
  א מ רול   28/04/07 00:37
כתוב תגובה ל- א מ רול
17
מכנס ממשיך לבצע 'מעשים מגונים'
  דורון ט   27/04/07 23:24
במבקר לינדנשטראוס. דומה כי הרדיפה של מכנס את לינדנשטראוס נעשית אובססיבית יותר ויותר מיום ליום. האמת שעד היום לא ברור לי הרקע לרדיפה כפייתית זו. מה שברור שאין לכך קשר למעשיו או התנהלותו של המבקר. מדוע יש לי תחושה כי מכנס הוא חלק מהחונטה המצחינה הפסאודו אידיאולוגית המחסלת את מדינת ישראל. מטרתה היחידה של אותה חונטה היא לשמור על סדרי הרקבון הקיימים, כדי להנציח שליטתה במדינה. והנה מגיע השופט לינדנשטראוס ומחליט לשנות סדרי בראשית. לא עוד אורגיות שחיתות, כסף וג'ובים. ואת אדון מכנס זה קצת מעצבן. מה פתאום שיחקרו שחיתות? מה פתאום שייגעו ברקובי השלטון? מה פתאום שייגעו במורמים מעם? מה פתאום מעז לינדנשטראוס להפסיק את 'האורגיות' שלנו? לנו מותר הכל!!! עו"ד מכנס....אני פשוט נגעל...בעעעעע
כתוב תגובה ל- דורון ט
18
תופעה מגונה של מדינה מושחתת
  אבל ציון   27/04/07 23:55
לירות בשליח במקום לבער את המושחתים שהוא חושף.
כתוב תגובה ל- אבל ציון
19
משטרה ? המבקר עושה עבותו נאמנה
  המאבחן   28/04/07 02:01
מבקר המדינה לינדנשטראוס באומץ לב ובמסירות נדירה נכנס לואקום שנוצר והביא לשינוי מגמה בלחימה בשחיתות.לא בכדי השחיתות בקרב הבכירים בשלטון המדינה גאתה בשנים האחרונות .הרפיון ואף שחיתות אחזה בגורמי אכיפת החוק התנה לשחיתות לחגוג. כאשר היועץ המשפטי לממשלה הססן כאשר מפקדי המשטרה בקריסה אשר המפכ"ל שלה מונה בחטא
על מנת שלא יתאמץ לחקור את הבכירים. על מה מלין עו"ד מכנס שהמבקר פועל ע"פ חוק יסוד המבקר. אם במהלך בדיקת מבקר המדינה עולה חשד לפלילים עליו להעביר החומר לידי היועץ המשפטי ואכן כך נהג המבקר אך מה לעשות שהיועץ המשפטי במקום להורות למשטרה לחקור את הפרשייה הקשורה באולמרט הוא מחזיר להשלמה למבקר??
נראה לי שעו"ד מכנס הוא עוד אחד מחבורת אולמרט את פרידמן המנסים לעורר דה לגטימציה למבקר מדינה העושה את עבדותו נאמנה. אך לא יעזור לאולמרט ומרעיו רוב העם תומך במבקר המדינה לינדנשטראוס.
כתוב תגובה ל- המאבחן
20
כתבה,ללקק את האצבעות.
  המלך עירום   28/04/07 02:36
תלמיד חכם. ואולי צדק פרופסור לייבוביץ', הבעיה לא היכולת להבין,אלא הרצון להבין. שהרי אלה שרוצים לנקום את נקמת גוש עזה באולמרט, לא רוצים להבין שהמבקר סנילי וגורם נזק למדינה. לא רוצים להבין. הבעיה ברצון,לא ביכולת. כל ביבון,יכול לתפוש שלינדשטראוס,סנילי. "והמנהג,מנהג יהוא,כי בשיגעון ינהג".
כתוב תגובה ל- המלך עירום
יגאל, לא הצלחת להתאפק?
  הגולש הנבון   28/04/07 10:35
יגאל, גם כאן לא הצלחת להתאפק והכנסת את שנאתך לנתניהו ול"ביבונים". נתניהו אשם בכל, כולל הצונאמי, מזג האוויר ומעשיו של לינדנשטראוס.
כתוב תגובה ל- הגולש הנבון
21
במלחמה בשחיתות הכל מותר
  יועץ משפטי לאומי   28/04/07 08:04
כתוב תגובה ל- יועץ משפטי לאומי
22
המשטרה לא חקרה
  נחום שחף   28/04/07 08:25
לו המשטרה היתה חוקרת את הפרשה מבקר המדינה לא היה צריך לחקור. עובדה היא שהמשטרה לא עשתה את תפקידה.

מעבר לך איפה נקבע שמבקר המדינה לא יבדוק מעשים פליליים ע"י עובדי ציבור?
ההפך הוא הנכון, להלן ציטוט מלשון החוק: "מבקר המדינה יבחן את חוקיות הפעולות, טוהר המידות".
דומני שמעשים פליליים כלולים בשתי קטגוריות אלו, שאלת חוקיות הפעולות וטוהר המידות.
כתוב תגובה ל- נחום שחף
תשובה לנחום שחף
  משה מכנס, עו"ד   28/04/07 21:40
בכל הכבוד הראוי, נראה לי שלא קראת את המאמר די הצורך, ואתה מוזמן לקרוא גם את תשובותי למגיבים כאן. כך תקבל תשובה מלאה לשאלותיך השגויות.
כתוב תגובה ל- משה מכנס, עו"ד
משה, זאת אינה תשובה
  נחום שחף   28/04/07 22:41
אם יש לך תשובה ענינית ברחל בתך הקטנה אשמח לשמוע
כתוב תגובה ל- נחום שחף
יש להפריד בין הנחות לעובדות
  ממתין לתשובה   28/04/07 23:57
במאמר מופיעות הנחות שונות, המוצגות כקביעה, ובכללם הקביעה כאילו אין מתפקידו של המבקר לבחון עברות פליליות. נוסח החוק כפי שהציג נחום קובע אחרת, אך משום מה לא התיחסת לכך, אלא פתרת את הבעיה בטענה שכבר נתת תשובות לשאלה זאת. שאלה אחרת אליה לא התיחסת היא העובדה שהמשטרה לא חקרה כלל את הנושאים הפליליים.
כתוב תגובה ל- ממתין לתשובה
23
מילה למתווכחים
  משה מכנס, עו"ד   28/04/07 08:31
כל אדם רשאי לחשוב כרצונו, ובכלל זה גם עלי ועל הדברים שכתבתי. אך רצוי מאוד שהדברים יכתבו מתוך הבנת הנושא והמשמעות. אני נמנה עם הרוצים מאוד בהדחת אולמרט, לא בשל שחיתותו שטרם הוכחה במשפט, אלא בשל מדיניותו ומעשיו, בעיקר בגין חלקו המכריע בתועבת ה"התנתקות" וכמובן בגין אחריותו לכשל המלחמה האחרונה - ללא קשר לממצאי ועדת וינוגרד, שכן הוא נושא באחריות העליונה לממשלה ולצבא שכשלו. אך גם הדחתו חייבת להיעשות בדרך הנאותה, שאם לא כן נתדרדר אל התהום.

חובתה של כל רשות לבצע כראוי את תפקידה, ולהימנע מלחדור לסמכויותיהן של רשויות אחרות, בתואנה שהן אינן פועלות כראוי. הכלל הבסיסי בדמוקרטיה הוא זה: האזרח רשאי לעשות כל דבר שלא נאסר במפורש על פי החוק, ואילו עובד הציבור רשאי לעשות רק מה שהוסמך במפורש על פי בחוק.

הדוגמה הבולטת היא יומרתם של בתי המשפט לנהל "חקיקה שיפוטית", המכונה גם "אקטיביזם שיפוטי", שאינה אלא נטילת סמכויות המחוקק ע"י בית המשפט, ללא סמכות. התומכים בכך טוענים כי המחוקק הוא איטי, טיפש, רשלן וחסר ידע. אהרן ברק חכם ומבין, פי מאה מ-120 חברי הכנסת, וברור כי לברק היה הספק עצום בכתיבת פסקי-דין וספרים. כאשר המחוקק הוא כזה, "אין מנוס" מפעולת בתיח המשפט במקומו.

באותה מידה טוענים רבים, בהם גם חלק מהמגיבים כאן, כי המשטרה מטומטמת ורשלנית ולכן ראוי ורצוי שלינדנשטראוס, או חכם אחר כמוהו, יעיף את המשטרה הצידה וינהל בעצמו חקירות פליליות. זה גם מצטלם יפה בתקשורת, היודעת להכין מטעמים בדמות כותרות-ענק המרשיעות זה שנה וחצי את אולמרט כמושחת מס' 1. אני הקטן, הסבור כי אולמרט מושחת בגלל דברים שכבר הוכחו ואינם עניין לבית המשפט(ההתנתקות ומלחמת לבנון), אינני מוכן לקבל את הרשעתו בפלילים ע"י התקשורת ולינדנשטראוס, אלא רק במשפט.

כפי שברק הפך למחוקק-על, הפך לינדנשטראוס למשטרת-על, ולשוטרים האמיתיים ישאר לחקור רק את השיירים שהוא ישאיר ברוב טובו.

אם זו הדרך, והיא לגיטימית, מדוע לא יכנס הרמטכ"ל את חבר האלופים, ויאמר: "הממשלה מטומטמת ואינה יודעת כיצד לשלוט. בואו ונראה להם כיצד שולטים". מדוע חלוץ, או אשכנזי, נופלים מאהרן ברק בלקיחת סמכויות, ברוב חוכמתם העילאית?.

כך בדיוק התנהלו הפיכות, מרביתן עקובות מדם, במקומות רבים בעולם. ראינו כאלו הרבה גם במזרח התיכון, במיוחד בסוריה ובעיראק בשנות ה-50 וה-60. ראש ההפיכה פועל לפעמים ממניעים פטריוטיים ולפעמים הוא מונע ע"י תאוות שלטון פשוטה, אך התוצאה זהה בשני המקרים, וגם המהפכן ה"טוב" מגיע לבסוף לדיקטטורה רוויה בדם.

לינדנשטראוס ודומיו, הרוצים כביכול לייעל את הדברים ולקצר את התהליכים, גורמים בכך רק רעה. במקום לייעל את המשטרה, הם משחיתים חלקים של מערכת השלטון ומשבשים את הדברים.

אני סבור ומשוכנע, כי קבוצת שופטים המתיימרת לחוקק במקום הכנסת, ומבקר המדינה המתיימר לחקור במקום המשטרה, אינם שונים באופן מהותי ממטכ"ל המתיימר לשלוט ולנהל את המדינה, במקום הממשלה החוקית שנבחרה. ההבדל, בינתיים ובאורח זמני בלבד, הוא בכמות הדם שטרם נשפכה, אך גם פגם פעוט זה יתוקן לבסוף.

אם המשטרה, היועץ המשפטי, מבקר המדינה, הכנסת, מנהל רשות המיסים, בית-משפט פלוני או כל רשות אחרת, אינם טובים ואינם יעילים - יש להחליפם באחרים. אך חלילה לנו מלהסכים לכך שכל אחד מהם יטול לעצמו סמכויות ותפקידים לא-לו, וימליך עצמו על פי גחמותיו האישיות. למה מי הוא.

מי שהגיע עד כאן ברוב חריצותו, ולא נרדם, רשאי כפרס ניחומים להמשיך ולכתוב שאני שייך לכנופיית אולמרט.
כתוב תגובה ל- משה מכנס, עו"ד
לא התייחסת לעובדה פשוטה
  המהנדס   28/04/07 13:17
משום מה,בתגובה שלך אינך מתייחס כלל לעובדה שהעלתי
בתגובה 11,שכל המידע על חשדות למעשים פליליים של אולמרט
הועבר מזמן ע"י מבקר המדינה למזוז ומזוז הוא שדרש
מהמבקר להשלים את בדיקתו.ההחלטה היתה של מזוז אז תענה
בבקשה: למה אתה תוקף את המבקר ולא את מזוז ???
כתוב תגובה ל- המהנדס
תשובה למהנדס
  משה מכנס, עו"ד   28/04/07 14:11
את השתלשלות הפרשה אפשר למצוא בסיכומו של יואב יצחק, בקישור הבא:

nfc.co.il

אינני תוקף את המבקר, ואין לי מאומה נגדו אישית, אלא מטרתי היא תיקון השיטה הקלוקלת. מזוז אינו נחשב בעיני אורים ותומים, ואכן גם הוא שגה בפרשה זו. באוגוסט 2006 - חצי שנה (!) לאחר שיואב יצחק חשף את החשדות - סוכם, בפגישת הצוותים של המבקר ושל מזוז, כי המבקר ישלים תחילה את בדיקתו וכי רק לאחר-מכן המשטרה תחקור. סיכום זה היה שגוי לחלוטין, הניסיון מוכיח: במקום חקירה משטרתית מיידית ומהירה, חלפו 8 חודשים נוספים לריק, ורק כעת תיפתח החקירה המשטרתית. ממצאי המבקר ממילא אינם יכולים לשמש ראיות בבית המשפט, ונמצא כי כל עמלו היה לשווא. הרווח היחיד היה יכולתם של כלי התקשורת לפרסם כותרות-ענק, שבהן הוצג המבקר כלוחם אמיץ בשחיתות.

לדעתי, חכמים יכלו להבין כבר מלכתחילה, כי אין לפרשה זו שום אספקט מנהלי-ציבורי, פרט לעובדה שמעורב בה עובד הציבור החשוד בעבירת שוחד בקשר לרכוש פרטי, ולכן אין למבקר המדינה מה לחפש בה וכולה עניין למשטרה בלבד.
כתוב תגובה ל- משה מכנס, עו"ד
מכנס, תתיחס להערותיו של שחף 22
  נקודות פשוטות   28/04/07 20:36
כתוב תגובה ל- נקודות פשוטות
משה אתה טועה בגדול,
  אפרי הלפרין   28/04/07 22:08
הנושא מורכב ברבה יותר מפרשיית שוחד פרטית.

כי הרי אם היה שוחד, מהם מניעיו?

היזם לא שילם שוחד (ככל ששילם) בגלל העיניים היפות של אולמרט, אלא במטרה או כתגמול (ככל שהחשדות יאומתו), להיתרים שלא היו ניתנים באופן רגיל.

מדובר בנושא מובהק הקשור לתפקידיו של המבקר, מה עוד שהיועץ המשפטי לממשלה, הוא זה שביקש את המשך החקירה על ידי המבקר, ואם היועץ טעה, על מה ולמה נבקר את המבקר.

ואני הייתי מאד שמח אם כל התיק הזה לא היה מגיע כלל ליועץ המשפטי לממשלה, אלא לממונה על המחוז במשרד הפנים אשר היה משחיל את אולמרט ועוד איזה שניים מהעיריה בכמה מאות אלפי דולארים של חיוב אישי על פי פקודת העיריות.

(וכל עוד נמשיך להתיחס לשחיתות הזו בהיבטה הפלילי, אולמרט ודומיו ימשיכו לצחוק על כל הדרך אל הג'אנק.)
כתוב תגובה ל- אפרי הלפרין
הערה לעו"ד מכנס
  הצדיק מסדום   28/04/07 23:48
כתוב תגובה ל- הצדיק מסדום
הערות
  הצדיק מסדום   28/04/07 23:55
א. יש לי תואר שני בהנדסה אוירונוטית. אינני מוסיף ליד שמי M.SC. ואיני חושב שזה רלבנטי לענין. אז מדוע "לנפנף" כל הזמן בתואר "עו"ד"? האם אתה חושב שזה מוסיף משקל יתר לדבריך? אתמהה.
דברים רואיים להישקל ולהיבחן עפ"י תוכנם, לא עפ"י תוארו של אומרם.
ב. כתבת - "פרט לעובדה שמעורב בה עובד הציבור החשוד בעבירת שוחד בקשר לרכוש פרטי, ולכן אין למבקר המדינה מה לחפש בה וכולה עניין למשטרה בלבד".
זה נכון שאומלרט חשוד בעניינים פרטיים, אך הוא גרם (וגם גורם עתה, לכאורה כמובן, לכאורה) לאנשים נוספים להיכשל. הרי, לפי החשד, יש אנשים בעירית י-ם שסייעו לו. גם בנושא מרכז ההשקעות הוא לא פעל לבדו.

כך שהשחתה פרטית, ממשיכה וגולשת למימד ציבורי. וכמו שנאמר - "כין שניתנה רשות למלאך להשחית, שוב אינו מבחין".
במקרה של אולמרט, בהחלט ראוי להחיל הפיתגם - "תפוח אחד מרקיב את כל ארגז האגסים" (זו פאראפראזה על פיתגמי - "התפוח לא נופל רחוק מעץ האגס").

שבוע טוב.
כתוב תגובה ל- הצדיק מסדום
את אולמרט אפשר "להעיף" באמצעות
  משפטן ותיק   28/04/07 14:27
פתק הצבעה בקלפי ביום הבחירות.

מה שאין כן לגבי שופטים, שנבחרים על-ידי ועדה מצומצמת של אינטרסנטים מובהקים, ונבחרים לכול החיים (שהרי גם לאחר שפרשו בשעה טובה לגימלאות הם ממשיכים, לרוב, לראות בעצמם שופטים בפועל, כדוגמת שופט בית המשפט העליון שפרש לא מכבר ושכח תיכף ומיד שהוא בניבצרות עד מאה ועשרים ושבית המשפט העליון אינו מעונו הפרטי).

למזלנו, אפילו כהונתו של נשיא המדינה מוגבלת בזמן פוליטי ולא בזמן ביולוגי.
כתוב תגובה ל- משפטן ותיק
למשה מכנס הנכבד,
  דודו מהשרון   28/04/07 21:29
אתה,כמו כולם מתייחסים לדרכי עבודתו של המבקר ולא לתוכן חקירותיו.אין צורך להסמיך באופן מיוחד חושפי שחיתות, במיוחד על פוליטיקאים מאוסים ולא ישרים.אומר לך יותר מזאת, גם האשמה של בית משפט לא נחוצה כדי שנדע שהרבה מן הדברים נכונים.הרי גם בתי המשפט מעורבים בקומבינות ואתה יודע זאת.אז כרגע מתגייסים כל מי שיכולים להנות מראש הממשלה הזה כדי להגן עליו מפני פרשיות השחיתות וועדות הכשלון שנוחתות עליו בבת אחת.
נמבקר איננו עובד לבדו ולא הוא יזם את כל החקירות, רצוי שראש ממשלה מושחת לא יכהן בתפקיד זה.
כתוב תגובה ל- דודו מהשרון
24
המבקר תקותנו לעתיד טוב יותר
  א מ רול   28/04/07 08:31
כתוב תגובה ל- א מ רול
25
מבקר המדינה
  צדוק   28/04/07 08:59
מתוך הכרות אישית מבקר המדינה חולה פרסום!!!
כתוב תגובה ל- צדוק
26
המשטרה לא יכלה להתחיל חקירה
  אברהם שלום   28/04/07 16:40
תפקידו של המבקר בבדיקה חיוני ומשה מכנס טועה לחלוטין.

המשטרה לא היתה יכולה להתחיל בחקירה בלא העבודה של המבקר. נביא משל מן הרפואה- בני משפחה מתלוננים - כי רופא גרם למות לאחר שנתן טפול לא נכון. רק רופאים מומחים יכולים לבדק מה היתה המחלה, מה הטפול שניתן, האם הוא שונה מן הטפול הנכון. ולאחר שישיבו על שאלות אלה, יכולה המשטרה להתערב.

יואב יצחק התלונן כי אולמרט קבל שחד. אלו היה השחד נתן לאולמרט במעטפה מלאה כסף היתה המשטרה יכולה לחקר את הענין. אבל האשמה נגד אולמרט יותר מורכבת. תמורת הנחה במחיר הדירה שונו נהלים של אשור בניה בצורה עקיפה ומסובכת שכרוכים בה פקידים אחרים של העיריה. המבקר חיב לבדק את הענין הנהולי הזה ולאחר שמצא כי הופרו כללי המנהל התקין - מועבר התיק לחקירה פלילית בידי היועץ המשפטי לממשלה.

בלא הבדיקה של מבקר המדינה אין למשטרה הכלים והיכלת לראות כי היתה עברה פלילית ואין לה יסוד להתחיל בחקירה. ביחוד במקרה של אולמרט המסתיר היטב את מעשיו ולאחר התלונה של יואב יצחק הביא כל מיני 'מומחים' שאמרו כי העסקה היתה כשרה. מנין למשטרה המומחים האלה? למשרד מבקר המדינה המומחים המכירים את עבודת העיריה ומשרדי הממשלה ויכולים לחקר את האמת.
כתוב תגובה ל- אברהם שלום
אתה טועה
  משה מכנס, עו"ד   28/04/07 17:22
המשטרה רגילה לגבות עדויות של מומחים במקצועות שונים ומשונים, כאשר יש בכך צורך על פי החקירה. כאשר מדובר בבירור נהלים בעיריה או בכל מוסד אחר, אין קל מזה: מזמינים מומחה לדבר, והלה מעיד במשטרה. מדובר בעבירת שוחד, והמשטרה רגילה לכך שלעיתים קרובות השוחד אינו ניתן במעטפה שבה שטרי-כסף, אלא בדרכים עקלקלות. דווקא המשטרה יודעת לחקור עניינים כאלה טוב מכל גורם אחר, ורע מאוד אם המבקר יתחיל להעסיק שוטרים ובלשים במשרדו.
כתוב תגובה ל- משה מכנס, עו"ד
27
תשובה למר מכנס בנושא השחיתות.
  אמיר --- חיפה   28/04/07 23:33
אתה ,אני ועוד 6 מיליון אזרחים,קוראים עיתונים רואים טלביזיה,ורואים עד להיכן שקעה,צמרת המדינה.כמה חכים ושרים,נמצאים בבדיקה,בחקירה,כמה כבר יושבים ועוד. אומר
כל אחד מ -6 המיליונים," - ""להם שם למעלה מותר לזייף,למעול,לגנוב, לתת עדות שקר,לרמות ולהטות את מס הכנסה,לשלוח שליחים לצורך הפחדה ואיומים, - אז בטח גם לנו הקטנים והמושתנים -- מותר !!! אם אין כל דוגמא חיובית מלמעלה, אז גם לנו מותר לשקר לגנוב לרמות.--זה
בדיוק מה שהולך כאן. כולם גונבים את כולם, כולל גם עוכרי דין ממולחים,אשר יודעים גם להפחיד שופטים. עוכר
דין ממולח מאוד, - הוא איום על שופט בינוני, אשר קיבל
בונוס ממרכז הליכוד או מאחורה-קדימה.וכך הופכים כל חיינו לעוד רפובליקת בננות,כאשר כמותך אולי חוגגים אותה.
יתכן ומתקרב היום בו העמלים הדפוקים יתחילו להשתולל ברחובות כנגד אילו שעשקו אותם שנים ???
כתוב תגובה ל- אמיר --- חיפה
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il