s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דמוקרטיה אבודה בעבודה
מאת: גורי גרוסמן  |  28/05/2007
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
לקרוא את התינוק בשמו
  טיטו   28/05/07 22:01
אינני מצפה שדברי יתקבלו מיד, אבל ראוי מאוד להתבונן ולעכל אותם.
שיטת ממשל המכוני דמוקרטיה איננה טובה, דמוקרטיה מביאה לידי השחתת מערכות שילטוניות משום שמנהיגים מתחלפים כל ארבע שנים ופוליטיקאים אז דואגים לאסוף כמה שיותר לכיס שלהם. פוליטיקאים בדמוקרטיה דואגים ראשית כל לטובת עצמם, אחר כך לטובת מפלגתם ורק בסוף לטובת הכלל. ע"מ להבחר לשלטון דרוש הון רב ולכן פוליטיקאים מוצאים מימון בקרב בעלי ההון ואחרי בחירתם הם צריכים להחזיר את החובות לפעילים ולממנים. כתוצאה מכך במשרדי ממשלה במשרות חשובות היכן דרושים כישורים מיקצועיים נכנסים אנשים בלתי ראוים לכך וכמובן שאינם עושים מלאכתם נאמנה. דרך חקיקה פוליטיקאים צריכים לגמול לממנים שלהם, היינו מאפשרים להם דרך חקיקה להתעשר עוד ועוד על חשבון התרוששות של הציבור הרחב שבאה בממיוחד לידי ביטוי בשחיקת מעמד ביניים. כך שבפועל חופש הדיבור אינו שוה כלום והינו סיסמא ריקה מתוכן משום שלעם אין אפשרות להשפיע על הדברים החיוניים להם.
כתוב תגובה ל- טיטו
היכן הטעות שלך?
  פנחס   28/05/07 22:58
אמר צ'רציל: "דמוקרטיה היא השלטון הכי פחות גרוע"
כל מה שכתבת ידוע מאז ומעולם, מאז אתונה העתיקה. אלא שהשיטות האחרות מושחתות עשרות מונים מן הדמוקרטיה
כתוב תגובה ל- פנחס
לא מדויק
  טיטו   29/05/07 10:40
דמוקרטיה הגיע לשיא השיאים של שחיתות בכל העולם, דיקטטור יכול להיות מושחת, אבל מהר מאוד נהיה שבע, כך שגם יגיע תור של העם לטעום מן העוגה אחרי זמן מה מה שאין כן בדמוקרטיה. שליט דיקטטורי רואה את ניהול המדינה כניהול פרטי לתווך הארוך שיוריש לבנו (כמו באפסולוטיזם הנאור שהוכח כמוצלח) ומטרתו טובת המדינה. דוגמא בולטת היום לכך היא כוכב העולה סין לעומת דמוקרטיות השוקעות ומתרפסות. בעיה בשילטון מולכני יכולה להיות שהיורש לא בהכרח יהיה כישרוני כמורישו וגם לזה יש פתרון בתורתנו הקדושה אשר מתירה למלך לשאת עד 18 נשים ולהוליד הרבה יורשים אפשריים ולבחור המתאים ביותר ביניהם אשר יחונך לכך מגיל אפס.
כתוב תגובה ל- טיטו
לפי אריסטו יש מחזוריות
  מדמוקרטיה לעריצות   30/05/07 01:35
אריסטו ראה את צורות השלטון המשתנות באתונה והסבירן. כאשר עולים בדמוקרטיה מנהיגים הגונבים את דעת העם בהבטחות שוא מדרדרת המדינה. אז עולה מנהיג המציל את המדינה ומוענק לו שלטון אבסולוטי לתקון. כעבור זמן, אולי בזמן יורשו, הופך השלטון של העריץ למושחת הלוחץ את העם. העם מתקומם ויש חזרה לדמוקרטיה. וכן הלאה.

לפי הסבר זה דמוקרטיה אינה צורת השלטון הטובה כי בדרך הטבע נבחרים מנהיגים נוכלים המרמים את העם. אבל במדינה כמו בריטניה יש אזון בדמוקרטיה כאשר השלטון עובר ממפלגה למפלגה. וגם שיטת הבחירות האישיות בבריטניה יוצרת קשר בין הנבחרים ובין העם. וכן מביאה לממשלות של מפלגה אחת ולכן חלופי השלטון אפשריים.
כתוב תגובה ל- מדמוקרטיה לעריצות
2
דמוקרטיה? בעבודה? ממתי?
  א מ רול   29/05/07 01:54
כתוב תגובה ל- א מ רול
3
נצחון הסוחף של ברק במגזר הערבי
  סטטיסטיקאי   29/05/07 08:44
מוכיח שהדמוקרטיה במפלגת העבודה היא פארסה.משום ששם ההצבעה חמולתית ושבטית כמו בימים של קום המדינה וזאת הודות לפעילותו של פואד. היה צפוי שבמגזר הערבי יזכה עמי אילון לרוב מוחץ בשל היותו יונה צחורה הודות לפעילותו "במפקד הלאומי".
כתוב תגובה ל- סטטיסטיקאי
4
מפלגת העבודה=מפלגת המיעוטים
  אחת מהעם   29/05/07 09:17
קבוצת המיעוטים (ערבים+דרוזים) היא הקבוצה הגדולה ביותר במפלגת העבודה, אפילו יותר מהקיבוצניקים.
חברי הקבוצה מונים כ-23,000 איש מתוך 103,000 בעלי זכות הבחירה. וביחד מהווים 22.33% מהקולות !!!
תזכרו את זה בפעם הבאה שתרצו להצביע למפלגה האבודה

כתוב תגובה ל- אחת מהעם
5
מפלגת האבודה היא מפלגת שמאל
  נה   29/05/07 10:15
קיצוני שאימצה את חזון פלסטין השלמה ובגדה בעם.
כתוב תגובה ל- נה
6
לפי הגדרה- מפלגה - פלג ולא העם
  אברהם שלום   29/05/07 15:56
הנתונים של הכותב אינם מוכיחים כי אין דמוקרטיה במפלגת העבודה. הנתונים מראים כי מפלגת העבודה מיצגת פלג מסוים בעם. כמו שאגודת ישראל מיצגת פלג בעם.

המסקנות מן הנתונים של הכותב - מפלגת העבודה אינה ראויה להיות מרכיב חשוב בממשלה. בנוסף די לראות מי המועמדים שלה - יצורים מוזרים חסרי יכולת חשיבה, הזויים שאינם מבינים את מצב ישראל בעולם. כל מה שהם יודעים - התכככים הפנימיים של הפלג שלהם.

אחרי שדחה העם את ברק בעקבות האנתפאדה ובעקבות הפקרת ירושלים, באה מלחמת הלבנון השניה כתוצאה מן הבריחה של ברק. והתוצאה בקרב מפלגת העבודה? הוא קיבל את מספר הקולות הגבוה ביותר.

פלג הזוי ומסוכן לעתיד ישראל - זאת מפלגת העבודה.
כתוב תגובה ל- אברהם שלום
7
דמוקרטיה אינה הבעיה של העבודה
  ל רפי   30/05/07 09:29
דמוקרטיה פורמלית אינה הבעיה האמיתית של מפלגת העבודה. הבעיה של העבודה היא שנעשתה מפלגת שוליים בציבור היהודי והיא עדיין לא מבחינה בכך. היא נעשתה מפלגת שוליים משום שהציבה במצעה את הדמוקרטיה לפני הציונות ובגדה בכל העקרונות שעל פיהם קמה. אין זה מקרה שבן גוריון, אביה מולידה, קבע שישראל תהיה מדינה יהודית ודמוקרטית ואין זה מקרה שעל כך מנסים לערער כיום ערביי ישראל. זו מהות הדברים. מפלגה שלא תבין זאת ולא תפנים זאת, לאזרחי ישראל היודים-ציונים תהיה בלתי רלוונטית.
נעשה "צפוף" במפלגת העבודה, משום שהפכה ממפלגה מובילה את התנועה הלאומית של העם היהודי בארצו, למפלגת "ווספים" שתפקידה לספק ג'ובים לאנשי שלומנו. ואכן, עקר הויכוחים בה בעשור האחרון, ועוד קודם לכן, עוסקים באישים, מעמם ותפקידיהם, ולא במדינה, מטרותיה, צרכיה ובעיותיה.
מפלגת העבודה מציעה כיום לציבור רק "מצע" אחד: התקפלות לאומית. "הבנות" לערבים בישראל ע"ח הלאומיות היהודית. ויתורים לפלשתינאים ע"ח מדינת העם היהודי. ויתורים לבעלי ההון ע"ח עמך. ויתורים ל"דעת הקהל העולמית" ע"ח דעת הקהל היהודי בישראל. נראה שמפלגת העבודה חרטה על דיגלה ייצוג תביעות כל העולם כלפי הציבור היהודי בישראל, במקום ייצוג הציבור היהודי בישראל כלפי כל העולם. רובנו קוראים ושומעים את אמצעי התקשורת המקומיים והבינלאומיים, אין צורך לקיים לשם כך מפלגה.
מזה שלושה עשורים ויותר נמצאת מפלגת העבודה בצניחה חופשית מבחינת משקלה האלקטוראלי. מזלה, ש"השתלטה" מבעוד זמן על התקשורת בארץ ובאמצעותה שיוותה לעצמה חשיבות גדולה בהרבה מחשיבותה הפוליטית האמיתית. כל ההשגים הבינלאומיים לכאורה שבאו מבית מדרשה או בסיועה של מפלגת העבודה, בעשרים השנים האחרונות התבררו ככשלון. ההתנגדות למלחמת לבנון, הביאה את השתלטות סוריה על לבנון, חיזוק החיזבאללה, כשלון הסכם השלום עם לבנון וכשלון צה"ל בדרום לבנון (אחרי יותר מ- 1000 הרוגים). אוסלו והבריחה מלבנון, את האינתיפאדה השניה על 1200 חלליה ואת מלחמת לבנון השניה על 160 חלליה. הבריחה מעזה - את מתקפות הקאסאמים.
הבקורת העצמית החולנית על המדינה, את הבאשת ריחה של ישראל בעולם, חרמות אקדמיים, ועוינות אירופית ועוד ועוד. אבל לא רק בתחום הבטחון כשלה המפלגה. ההסתדרות וחברת העובדים כשלו כלכלית. קופ"ח הופרטה לאחר שכשלה עסקית והותירה ציבור רחב של עמך עם שרותי בריאות מקוצצים ועלויות מאמירות. קרנות הפניסה - כשלון. הקיבוצים - כשלון חברתי וכלכלי, למרות התמיכה המסיבית שקבלו שנים ארוכות הן מהממשלות הסוציאליסטיות, הן מההסתדרות וחברת העובדים והן מ"התנועות המישבות". ההתישבות - חדלה. השרות בצבא הפך "מותרות". הכלכלה הסוציאליסטית הביאה אותנו פעמיים אל סף התמוטטות המשק - פעם ב- 1985 ופעם ב- 2002, אחרי ברק. בעליה מחבר המדינות ראתה "בשר תותחים" אלקטוראלי ומשהתברר שרבים מהם אינם נוהים אחר דעותיה חרף היותם עולים חדשים, זנחה אותם לאנחות, כשההיבט "החברתי" של קליטת העליה אינו נכר במצע המפלגתי ובודאי לא בפוקוס של התנהלותה היומיומית.
מכל אלה ורבים אחרים, לא הסיקה מפלגת "השפויים" שמשהו בראית העולם המציאותי שלה פגום מהיסוד. היא ממשיכה ב"מנתרות" הרדודות, בסיסמאות אד-הוק שממציאים לה סוכני פרסומת ממולחים, ובשקרים לציבור, משל כולו מורכב מאידיוטים. הניתוק מהציבור, ההתנשאות האישית של חלק ממנהיגיה, ההתבטאויות החוזרות וגורסות שהציבור אינו יודע מה טוב עבורו, אבל מפלגת העבודה בהכרח יודעת, כל אלה ממשיכים לדרדר אותה במדרון. בקצב זה סביר להניח שתוך עשור תהפוך למפלגה בעלת רוב ערבי או
כתוב תגובה ל- ל רפי
לרפי
  צביקה א   3/06/07 18:35
יישר כח על דבריך.
שמעתי לאחרונה את עמי איילון, שלא במסגרת הבחירות , והמשכתי להזדעזע מדבריו וגישתו לטיפול בבעיה הערבית-יהודית.
ייתכן וכשהעבודה תהפוך למפלגת הערבים בישראל יוכלו הוא ומי שיצטרף אליו מהשמאלנים והבטלנים/נציגי עובדים (פרץ ושות'), לייצג אותם מול הרוב השפוי.
כתוב תגובה ל- צביקה א
8
גיבוב שטויות, גורי !
  רוני ו.   2/06/07 00:59
כל קשר בין כותרת המאמר לתוכן המאמר מקרי בהחלט.
מה הקשר בין חוסר דמוקרטיה ובין ההרכב הדמוגרפי של מתפקדי העבודה. כל מי שרוצה להימנות על בוחרי העבודה צריך להתפקד כחוק למפלגת העבודה, בשקיפות דמוקרטית מלאה ולממש את זכותו לבחור את מנהיגות העבודה.
אני מניח שאתה,גורי, מקווה שמפלגת העבודה תצמיח מנהיגות כזו שהיא תפסיק להיות מפלגת שוליים, כי בודאי שמת לב שקיים ואקום ענק במישור הזה במדינת ישראל.
כתוב תגובה ל- רוני ו.
9
תבדוק מה קורה במפלגות האחרות
  גנור   2/06/07 10:33
תבדוק, תבדוק, ו מה תגלה? שבאף אחת מהן אין בחירות, כלום, נאדה, מה המשמעות של זה מבחינה דמוקרטית?
כתוב תגובה ל- גנור
10
אפשר למנוע את האנטי דמוקרטיה
  עמנואל חיים   2/06/07 13:06
הצעתי היא: מי שבחר בפריימריס של העבודה או הליכוד לא יוכל לבחור לכנסת. הקולות הכשרים בפריימריס של המפלגות יספרו ויתאספו לקולות הכשרים בבחירות לכנסת. (הבחירות תהיינה תחת פיקוח ממלכתי) כך לא יוכל תושב/אזרח לעשות צחוק מהשלטון, לבחור ולהתפקד למפלגה מסויימת ולקבל ג'ובים או הבטחות אחרות מטעם המתמודדים ולאחר מכן להצביע כראות עיניו למפלגה אחרת. גם מי ששם בפריימריס פתק לבן לא יוכל להצביע לכנסת לאחר מכן.
בדיוק כפי שרשם המפלגות מצליב את הרשימות של המפלגות.
יש ישובים קטנים, שהתפקדו מעטים למפלגה מסויית, ופעילים ממפלגות אחרות התפקדו לאותה מפלגה על מנת לכבוש את הסניף לבחירות לרשות המקומית בכלל.
כול המפלגות בלי יוצא מהכלל יאלצו לערוך בחירות מקדימות במפלגותיהם ומספר המתפקדים צריך לעבור מינימום מסויים.
כתוב תגובה ל- עמנואל חיים
הצעות של בורים
  צביקה א   3/06/07 18:41
מה שאתה מציע אפילו לא מתאים לחמור של דיין. אדם יכול לשנות את דעתו. לצערי לא משנה הרבה מה השיטה, כי אותה אפשר לעוות וזה גם ייעשה, אלא מה הפוטנציאל של מנהיגי טובים שעומד לרשותנו. לצערי ייתכן ויש רק אחד כזה שטרם התגלה כפי שמספרים לנו המקורות בתנ"ך.
כתוב תגובה ל- צביקה א
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il