|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 77/64, הירש ברנבלט נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים יצחק אולשן, משה לנדוי וחיים כהן. 1 במאי 1964
אלי אלון
אלי אלון
ביקרתי בימים אלה (אפריל 2024) בשני מוזאונים אלה בהפרש שעה    האמינו לי אותם תכנים ואותם צילומים פחות או יותר דומים בשני המוזאונים. שניהם עוסקים בארגון האצ"ל מאז הקמתו עד פירוקו
פרויקט הולילנד בירושלים [צילום: איתמר לוין]
תומר קורנפלד
חברת קרדן נדל"ן בנתה בשנים האחרונות צבר ענק של פרויקטים הכולל הקמה של למעלה מ-17,900 יחידות דיור. הנה הניתוח המלא
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אמנת החמאס מצטטת את מוחמד: "לא תגיע עת הגאולה עד אשר יילחמו המוסלמים ביהודים ויהרגו אותם המוסלמים, עד אשר יסתתר היהודי מאחורי האבנים והעצים, ויאמרו האבנים והעצים: הוי מוסלמי! הוי ע...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אביטל: "זכותו של שר החינוך לפטר אותי"
מאת: יפעת גדות  |  05/10/2010
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
סליחה?
  רוי   5/10/10 10:34
הוא עורר את זעמם רק של אנשי שמאל? למה, אנשים ברי דעת בימין לא התרעמו על בליל השטויות שהמדען הראשי בישראל הוציא מפיו? האם אתה צריך להיות שמאלני בשביל לצאת כנגד נבערות? מה נסגר אתכם?
כתוב תגובה ל- רוי
איזה שטויות ואיזה נעליים
  בני בנקר   5/10/10 10:52
דעותיו של האיש בכל הנושאים שהוזכרו היו ידועות למי שמינה אותו לתפקיד.הוא מעולם לא עשה סוד מהם והם דעות לגיטימיות.כנראה שהתוקפים אותו מעדיפים את השיטה ה"מדעית" של אוניברסיטת בן-גוריון,בה השיטה השלטת בחלק מהמחלקות היא דעה יחידה אנטי ציונית של מרצים מופקרים שמוציאים את דיבת הארץ.
יש אדם דתי שחושב אחרת מאביטל ? זכותו.והאירגונים הקרואים "ירוקים" עושים מלחמת חורמה בקידמה ורוקדים לפני עגל הזהב שלהם בלי להתחשב בעלות הריקוד למרבית האוכלוסיה.מבחינתם שלא יהיה חשמל,כי תחנות כח מזהמות,שלא ינהגו ברכבים כי רכבים מזהמים,שלא יחפרו את תעלת הימים להצלת ים המלח,כי מי יודע מה זה יעשה לטבע ועוד.
התנהלותם מזכירה לי את החברה בה עבדתי,שבה "חסכו בכל מחיר".לא חשוב כמה זה יעלה...
גדעון סער מתגלה כפוליטיקאי קטנוני שנבהל מנביחות כלבי התקשורת ופסאדואקדמאים ,שחושבים שרק מה שהם חושבים מותר ללמד.אני מקווה שחברי הליכוד יגבו ממנו מחיר הולם על התנהלותו.
כתוב תגובה ל- בני בנקר
כנראה שלשלי יחימוביץ יש השפעה
  רבה עליו.   5/10/10 11:27
אני בבחירות המקדימות לא הצבעתי עבורו כי ידעתי מי האיש.
שמאל במסווה ימין. כשהוא מתראיין תסתכלו לו טוב בעיניים-לא אמין.
כתוב תגובה ל- רבה עליו.
יופי, נתת לי בראש...
  רוי   5/10/10 12:07
מה הקשר?
למה כל דבר צריך לקחת לימין ושמאל, ואנטי ציונים ומתנחלים?
הבן אדם פשוט זלזל באופן בוטה והתכחש כלאחר יד בתאוריה מדעית, שאולי לא הוכחה ב100%, אבל מאוד קרוב לזה עם אין-ספור הוכחות, אבל בנושא האלוהים, שזה לא מדע אלא אמונה, ההוכחה שלו לבריאת העולם היא, ואני מצטט "כי אין מצב אחר"...
עכשיו, אני יכול להמשיך לצטט לך את האדון הנכבד אבל אם באמת אכפת לך אתה יכול לבדוק בעצמך ואם לא אכפת לך אז בכל מקרה לא תקשיב לי.
אין לנושא שום קשר לגבי איך האנטי ציונים/ירוקים/ערבים/אנשי רוח מתנהגים. יש קשר שאדם שמייצג את המדע במדינה, לא יכול להיות מישהו שמזלזל ביסודות של המחקר המדעי באופן בוטה כל כך ולא מבין שאין לערבב אמונה עם מדע.
וזה גם לא משנה שמי ששם אותו שם ידע על דעותיו מבעוד מועד. חטאו בכבודו מונח. טוב שהדבר יצא החוצה, הקים סערה ציבורית ומשהו חיובי קרה במדינה, ללא קשר להשתייכות פוליטית וגם ללא קשר לאמונה הדתית. אם אתה לא מצליח לראות את זה, צר לי עליך אבל אטימות לא ניתן לשנות.
ובקשר להתנהלות של החוקרים במדעי הרוח בבן גוריון - האם עוולה אחת מצדיקה עוולה אחרת?
כתוב תגובה ל- רוי
גליליאו הטיפש טען שהארץ סובבת
  סביב השמש   5/10/10 11:59
עבור השטויות המדעיות של גליליאו, אשר ברוב חוצפתו טען שהארץ סובבת סביב השמש, כמעט הועלה על המוקד בידי הכנסיה הקתולית. כך נוהג גדעון סער בד"ר אביטל. אביטל מפקפק בנכונות תיאוריית האבולוציה של דרווין. מה רע בכך?
תורת האבולוציה נחמדה בעיני, אך מעולם לא הוכחה בצורה מדעית. אני מקווה שגדעון סער מסוגל להבין את המשפט האחרון שלי, למרות שהוא עומד בתוקף על כך, שמוצאו מן הקוף.
כתוב תגובה ל- סביב השמש
מצחיק
  רוי   5/10/10 12:20
שני דברים לי אליך: האחד, אני קצת מבין בתאוריית האבולוציה ונכון שהיא לא הוכחה באופן הרמטי ונכון שהיא לא מסבירה איך דומם הופך לחי, אך דארווין מעולם לא התיימר לתת תשובה למקור החיים, אלא למקור המינים. כלומר, איך נוצר המגוון העצום של המינים אשר קיימים היום והיו קיימים בעבר, בניגוד לדעה שרווחה שיצורים אלו היו קיימים מאז ומעולם. אז כשאתה מתייחס לתאוריה בקונטקסט שלה ומסתכל על הכמויות האדירות של ממצאים אשר תומכים בתאוריה, אף מתחומי מדע שונים, אתה מבין שגם אם אתה מאמין באלוהים ובבריאת העולם לא ניתן להתכחש שהאבולוציה קיימת מסביבנו, בצורה כזו או אחרת, בכל פינה שבה יש חיים. השני, ההשוואה בין האדון המכובד לגלילאו הוא פשוט מגוחך. מצד אחד יש לך אדם שמתוקף האמונה שלו באלוהים, וללא כל מחקר אמיתי שהוא ביצע, שולל תאוריות מדעיות שמאות אנשים הקדישו חיים שלמים על מנת לאושש אותן, ובהצלחה רבה, ומצד שני יש לך אדם שהקדיש את חייו למדע והצדיק את טענותיו בהוכחות אמפיריות. תעשה לי טובה.... אביטל הוא כמו גלליאו בדיוק כמו שבריטני ספירס היא נינה סימון.  
כתוב תגובה ל- רוי
לרוי: מיהם הקהילה המדעית:
  צבי גלברד   6/10/10 12:22
תמיד אני שומע מישהו שמתיימר לייצג את המדע ואת הקהילה המדעית. לפעמים אלה מדענים ולפעמים אלה חברה שבקושי עשו 3 יח' בבגרות. אבל הם סלבים כישרוניים בתקשורת. אני אוהב לקרא עיתוני מדע ומיגוון תיאוריות. לא נראה לי שכמה סלבים יוכלו ללמד אותי משהו. וגם לא סוכני הקרן לישראל חדשה באקדמיה.
כתוב תגובה ל- צבי גלברד
לצבי היקר
  רוי   6/10/10 22:01
אני לא כל כך בטוח, אבל נראה לי שייחסת אותי לאיש הקהילה המדעית, או לחלופין, מי שבקושי עשה 3 יחידות בגרות, לא כל כך ברור לאיזו בגרות אתה מתכוון, אבל נעזוב את זה. אה, וכמובן אני גם יכול להיות סלב ומהקרן החדשה. צר לי להרוס לך את הנרטיב, אבל אני אנליסט מחקר במקצועי, למדתי כלכלה, אבל למרבה הפלא אני גם משקיע כמות יפה מזמני לקריאת מחקרים וספרים כדי ללמוד על תחומי החיים והיקום. תקרא לזה פיצוי על המקצוע החומרי שלקחתי על עצמי. יש כאלו שממלאים את זמנם בקריאת ספרי קודש, אי אישית מעדיף לקרוא מה לאנשים, שהפשילו את שרווליהם ויצאו החוצה כדי לבדוק משהו בעולם הזה, יש להגיד. אז לא, אני לא איש מדע, אבל כן יודע מספר דברים בעולם הזה. אני קצת מאוכזב שכל מה שמדברים עליו זה מה שהוא אמר על אבולוציה, אבל לצורך העניין זו זכותו של מר אביטל להחזיק בכל דעה שהוא רוצה גם אם זה להאמין שהעולם נברא ככתוב בתנ"ך (א לא יודע אם הוא אכן מאמין בזה). כמו כן אני מוכן להכיר בכך שתאוריית האבולוציה יכולה להיות לא נכונה, מאחר ומדע זה כמו פאזל עם המון חלקים וכל עוד לא חיברת את כולם, אתה אף לא יכול להיות בטוח ב-100% בנכונות תיאוריה. האמת, גם כשחיברת א כל החלקים אתה עדיין לא יכול בטוח ב-100%. קרו דרים מעולם. אבל, הדבר האחרון שניתן להגיד על אבולוציה הוא שהתאוריה רעועה. הרבה מאוד מהחלקים נאספו, ראיות, באמצעות מאובנים, מיליונים במספר. אז כשה"מדען" הראשי שולל את התאוריה בהינף יד ואומר שאין מצב אחר מכך שאלוהים ברא את האדם, הוא מביע צרות אופקים וסגירות וחושף את עצמו כאדם שמאמין שכל התשובות אצלו מה שאומר לי שבינו לבין מדע אין הרבה קשר. מה גם שהוא מדבר על כך שהתאוריה לא מביאה הסבר מניח את הדעת להיוצרות חי מדומם, כאשר התאוריה כלל לא קשורה לסוגיה זו, טוען שאין מספיק ראיות להתפתחות אורגניזם מורכבים תוך מיליוני שנים, למרות שיש, שואל למה אם כל כך טוב להיות בן אדם אז עדיין יש קופים, שזה סתם מגוחך, וכל אלו מראים שהבחור פשוט לא יודע כמעט כלום על התאוריה שהוא עצמו שולל מה שמעיד ל בורות. אם אתה מעוניין במדען ראשי שכזה, צר לי עליך. אני אישית מכיר דתיים רבים שמסוגלים ליישב את המדע עם אמונתם, מתוך ההבנה שהשניים לא פועלים באותו תחום ולכן לא אמורים להפריע אחת לשניה. לי לא ברור למה זה בסדר להשאיר בתפקיד דווקא את זה שלא מסוגל. ואתה, צבי גלברד היקר, קצת חיפשתי עליך בגוגל, כדי להבין מי זה הבחור שניסה להציג אותי כדמגוג ואף רמז על שאולי בכלל מדובר על שמאלן מהקרן החדשה. האמת, שבאמת לא ברור לי למה שמישהו בר דעת בכלל יחשוב שהנושא קשור לימין ושמאל אבל אחרי שקראתי את הטורים שלך, הבנתי. האג'נדה שלך היא מאוד ברורה. לא ממש מצאתי שם תובנות שלא נכתבו קודם בעשרות במות שונות, אבל כן המון דמגוגיה והרבה נסיונות לשבות את לב הקוראים בפתרונות קסם בומבאסטים שנשמעים ממש טוב על הניר אך מנותקים לגמרי מהמציאות. ממש כמו התגובה שלך כאן. עכשיו אני גם מבין למה התייצבת בכזו התלהבות לימין מר אביטל. קורצתם מאותו חומר לילה טוב
כתוב תגובה ל- רוי
אמונת הבל
  מרקסאנגלס   5/10/10 18:41
אביטל והאינקוויזיטורים שכמעט הוציאו להורג את גלילאו דומים מאד. אלו וזה מחזיקים באמונת ההבל ששמה אלוהים.
לו האינקוויזיטורים היו מפטרים את גלילאו ממשרה בכנסיה, או אפילו מנדים אותו ממנה, איש לא היה בא אליהם בטענות. לכן אין מקום גם לטענה נגד גדעון סער.
האנלוגיה המוצעת בינו לבין האינקוויזיציה היא חסרת שחר. גדעון סער אינו מנסה לאסור על אביטל להאמין באלוהים, וזאת למרות שבעוד שלהתפתחותו של העולם (ולא רק של החיים עליו) בדרך אבולוציונית יש ערימות של הוכחות, אין אפילו בדל של הוכחה מדעית אמיתית לקיומו של אלוהים.
כתוב תגובה ל- מרקסאנגלס
2
האבולוציה היא רק תיאוריה!
  כתומית   5/10/10 10:38
חשוב מאד לדעת שגם אם זו תיאוריה משכנעת, היא רק תיאוריה. מעולם לא נמצאה הוכחה אמפירית לתהליך אבולוציוני בבעלי חיים. ייתכן שבעוד כמה מאות שנים ההיאחזות הקנאית בתיאוריה הזו תיראה כמו ההיאחזות הקנאית באמונה שהשמש סובבת את כדור הארץ ולא להיפך.
תודה לאל שבימינו לא מעלים על מוקד ממשי אנשים הכופרים בזרם המחשבה הכללי, רק מפטרים אותם ומעלים אותם על מוקד דעת הציבור. בכל זאת התקדמנו קצת...וגם זו לטובה.
ארגוני השמאל ומאחזיהם באקדמיה נשמעים ונראים יותר ויותר כדת קנאית ולא קהיליית מדענים עם ראש פתוח.
ה"דת הסביבתית" היא אכן תחליף לדת בכל מובן. אבל יש לברך על כך שבזכות קנאותם הדתית של מאמיניה הפלנטה שלנו תהיה יותר נקייה ואסתטית. ובהחלט כדאי לשלם פי שלושה עבור מיחזור חומרים מאשר לערום אותם בהררי אשפה חסרי תועלת ומכוערים.
ולגבי אביטל: חזק ואמץ. אתה לא ה"כופר" הראשון ולא האחרון שסובל מנחת ידה של "כנסיית האין שכל".
כתוב תגובה ל- כתומית
תאוריה - כמו כל תורה מדעית
  ארז_   5/10/10 11:03
אין הוכחות במדע - רק הפרכות. גם אם מצאת מיליון ממצאים עקביים עם התאוריה שלך, יכול להגיע המליון ואחד ולהפוך אותה לשגויה - בדיוק מה שקרה למכניקה של ניוטון שהופרכה (אם כי הוא עדין שימושית בתחום יום יומי) ברגע שהתצפית הסותרת הראשונה שלה נצפתה (כפי שחזה אינשטיין) האבולוציה זכתה למליוני ממצאים מאוששים ואף ממצא מפריך עד היום. אם למשל יימצא מאובן של ארנבון בפריקמבריום - האבולוציה כולה תופרך. ואם תופרך, נישאר בלי תאוריה, אבל הבריאתנות היא לא ברירת מחדל במקרה הזה, חוקי ההגיון והלוגיקה צריכים לחול גם עליה.
כתוב תגובה ל- ארז_
הופרכה
  הופרכה   5/10/10 12:28
תקרא טוב טוב את רישומיו של פסטר ותראה שאין מריאה ספונטנית ולכן אין אפשרות לתחילתה של האבולוציה!
מכלום לא נוצר משהו חי!!

עדיף שתעיין באמת בניסויים של פסטר ואחרי זה תגיב..
כתוב תגובה ל- הופרכה
אני לא אוהב
  רוי   5/10/10 14:30
לקרוא לאנשים אדיוטים, אבל מצד שני יש כאלו שמגיע להם. אתה חושב שאתה כל כך חכם כי בתיכון לימדו אותך על פסטר או שראית את זה בערוץ 8 אז אתה מבין הכל? אקצר ואומר שזה שתחת התנאים של פסטר לא נוצרו חיים מכלום, לא אומר שתחת תנאים אחרים, כמו התנאים שהיו לפני כמה מליארדים של שנים, לא נוצרו חיים מאיין. אבל תמשיך לשחק אותה חכם גדול (אני חסכתי ממך את העובדה שהאבולציה גם בכלל לא מדברת ולא מתיימרת לתת תשובה לנושא של יצירת חיים מדומם, כי הרי אתה חכם חכם ואתה בטוח יודע את זה)
כתוב תגובה ל- רוי
אוי לבורות
  דרווין   5/10/10 16:04
בשל דעות כאלו שרפו אנשים על המוקד.
האבולוציה בטבע הינה תהליך מוכח שעדיין ניתן לצפייה במקומות בהן אין הפרעה
הישרדות החזק בטבע ושינוי מבנה גופו הינו דבר מוכח.
הבורות והאמונה הדתית העוורת הינן איום על חופש האדם ולבטח איום קיומי על מדינת ישראל .
שהרי הציונות לא היתה קמה ללא השתחחרות מכבלי התפיסה הדתית שהמתינה למשיח.
כתוב תגובה ל- דרווין
אבולוציה מעולם לא נצפתה. נקודה
  פופר   6/10/10 15:11
האבולוציה טוענת שהמתאים שורד, אבל זוהי טענה ברורה מאליה. כי עצם העובדה שהוא שרד מוכיחה שהוא מתאים. ובכל מקרה, לא צריך את תאוריית האבלוציה כדי להבין שסביר להניח שפרפרים שחורים ישרדו טוב יותר מפרפרים לבנים כשיש הרבה פיח שחור באזור.

אבל האבלוציה לא עוצרת שם. היא טוענת שכל המינים נוצרו מאותו מין יחיד בהדרגתיות. האם ראית פעם מין א' שנהפך למין ב'? אני לא. האם יש לנו דרך להתבונן בהיסטוריה ובעבר ולראות שהיה רק מין אחד שממנו השאר התפתחו? לא.

האם קיימת לנו היום תצפית שהאבולוציה אוששה (בהקשר לשתי הנחות היסוד עליהם דיברתי, כלומר מין אחד שיכול להיהפך למין ב' ואב משותף לכל המינים)? תן לי תצפית אחת כזאת. תאורייה מדעית היא תאוריה שנותנת תצפיות, ותצפיות אלו ניתנות להפרכה. מכניקה קלאסית אומרת שאם מכונית תבע במהירות של 90 קמ"ש באותו הכיוון, לאחר שעתיים היא תמצא במרחק 180 ק"מ מהנקודה בה היא התחילה. מה האבולוציה אומרת?
כתוב תגובה ל- פופר
3
דעות בכיוון אחד:אין פניה ימינה
  מב"י   5/10/10 10:57
המדען של משרד החינוך ד"ר (במתכוון לא הזכירו את תוארו בעוד שהזכירו את תוארו של שושני!!!) ד"ר אביטל רצה להטיל ספק בקיבעון המחשבתי של משרד החינוך ולנסות לעורר את הממונים ובראשם השר לתהיות חדשות ולמחשבות ודעות אחרות. החלפת דעות בנושאים שברומו של עולם הוא מפרה ומאתגר - ונראה שהשר והפקידים ה"מרובעים" אינם בשלים לכך. פיטוריו של המדען הראשי, שרצה לנער את המוחות הקפואים של פקידי משרד החינוך, הוא הפסד לחינוך, נצחון לשגרה הקטלנית בדרך המחשבה החד-מימדית השגרתית של משרד החינוך - וניצחון לתעוזה שבהעלאת דעות לא שגרתיות. זו היתה דרישה מוגזמת
מפקידים אפורים וצרי אופקים והרבה למעלה מיכולתם האינטלקטואלית. השר "המתקדם" כדי לשרוד חיפש דרך מבישה לפטר את ד"ר אביטל ולמצוא חן בעיניהם!
כתוב תגובה ל- מב"י
4
שילכו לסאפרי
  בן ציון   5/10/10 11:06
אני מציע לשר החיוך שיארגן טיול לסאפרי לכל מי שעדיין חושב שסבא שלו היה קוף
כתוב תגובה ל- בן ציון
5
תיאוריית הבולבולוציה
  מור   5/10/10 11:22
המדינה הזאת כל כך מפגרת, שעדיין לא שמעו כאן שכבר לא נשארו בעולם טומטומים שחושבים שתיאורית הבולבולוציה שווה משהו. בארה"ב כבר אוסרים ללמד את תורת הבולבולוציה בבתי הספר, שכל בר דעת מינימאלית מבין שהיא מפגרת, מלאה סתירות ומגוחכת לחלוטין. למשל דוגמה קטנה: איך יתכן שמכל המוטציות והשלבים שמהקוף לאדם - לשיטת הבולבולוצייה כמובן, נשאר רק דגם אחד של אדם ? למה לא מוצאים קבוצות גדולות של אנשים השונים מהותית זה מזה ? לבולבולים פתרונים
כתוב תגובה ל- מור
6
גדעון סער השתבשת!
  בבחירה שלי קבלת 5   5/10/10 12:06
מה קרה לך?
אתנ נשיא אוניברסיטת באר שבע?
גם אני לא מאמין בתורת דרווין, לכן תפטר אותי מאזרחות המדינה?
גם אני סבור שיש לעשות סדר בהצפת עובדים זרים והילדים בעקבותיהם, לכן יש להדיח אותי ממקום עבודתי?
מה קרה כל מדען צריכים לחשוב כמו כל "המלומדים" הנקראים "שמאלניים".
"מדען ראשי" ואני לא מכיר את המפוטר ואני לא יודע בכלל מה זה "מדען ראשי במשרד החינוך", צריך לעבוד על פי נהלים של השר דרל המנהל הכללי, הוא לא צריך לשוב לא כמו המנכ"ל או השר, שמתחיל להראות לי כי הופך שבשבת לכיוון השמאל ויפי הנפש, המגיעים לקומה ה-40 של מגדלי אקירוב.
כתוב תגובה ל- בבחירה שלי קבלת 5
7
אלקים ברא את האדם, אבל בדרך
  יופיטר   5/10/10 12:29
אבולוציונית. הרי איש לא טוען כי האדם נברא יש מאין, ברור שישנה פה איזו הדרגה השאלה אודות מהות השלבים עדיין פתוחה להשערות ולתיזות. חבל לפטר אדם שלמרבה הפרדוקס הוא דווקא בעל הראש הפתוח
כתוב תגובה ל- יופיטר
8
כל הכבוד לסער ולשמאל.
  סתום העין מערערה   5/10/10 12:50
כתוב תגובה ל- סתום העין מערערה
9
"אני יודע שהייתה אבולוציה"!!!
  בשם פרופ' ליבוביץ   5/10/10 13:00
להלן מדברי איש דתי מאוד ומדען דגול פרופ' ישעיהו ליבוביץ (זה אפשרי אם המדען לא מוכר את נשמתו לשקר): ליבוביץ התייחס אל תולדות התפתחות המינים על כדור הארץ, כפי שהיא מתגלה על ידי מדע הפלאונטולוגיה ברשומות המאובנים, כאל עובדה מדעית - וכך אמר - ''אינני חושב, אני יודע שהייתה אבולוציה. כמו שאני יודע – לא מאמין – שקיימת יבשת אוסטרליה, אף שלא ראיתיה מעודי''.
כתוב תגובה ל- בשם פרופ' ליבוביץ
פרופ' ליבוביץ לא היה מדען דגול
  פרופ' יצחק סגל   5/10/10 21:31
פרופ' ליבוביץ היה ביאו כימאי והידע שלו בתחום הקוסמולוגיה הצטמצמה לידע של גלילי אם איני טועה חי במאה ה-16 . הגישה של דרוין המבוססת על התבוננות בתפעול המכני של היצורים הנה ילדותית. ההבדל בין אינשטין לבבון מבחינה נפשית הוא אין סופי לעומת הכשורים המנטליים של הבבון.
הדבר דומה להשוואה בין מטוס קרב סילוני לעפיפון שבנה ילד ואף למעלה מזה.
אגב המדען הראשי היה ד"ר אשר הוענק לו מטעם הפקולטה לאוירונוטיקה בטכניון.
הפרופסר מהאוניברסיטה אשר תקף אותו הוא הסטוריון אשר הידע המדעי שלו קרוב מאוד ל-0 .
כתוב תגובה ל- פרופ' יצחק סגל
כמה שאתה טועה ומזלזל- לא מתאים
  תלמיד   5/10/10 23:34
אם אתה פרופ' יצחק סגל מהטכניון, אני מסיר את כובעי הווירטואלי בפניך, גם אתה בעייני מדען גדול. אך לגבי פרופ' ליבוביץ אתה טועה מאוד וחבל, אז לידיעתך: ב- 1934 הוכתר פרופ' ליבוביץ באוניברסיטת באזל בתואר ד"ר לרפואה. ב- 1935 עלה לא"י ונתקבל לסגל האוניברסיטה העברית בירושלים, ולפרופסור-מן-המניין (מ- 1961) לכימיה אורגנית וביולוגית ונוירופיסיולוגיה. היה מרצה גם בהיסטוריה ופילוסופיה של המדעים ולימודים כלליים ואחרים. כבר ב- 1924 יצא לאור ספר שכתב יחד עם מנחהו, הנס פְּרִינְגְסְהיים (Hans Pringsheim), שעסק בכימיה של הסוכרים, והיה מראשוני ספרי הלימוד בתחום זה. ב-1927 הצטרף למכון הקייזר וילהלם בברלין, ועסק בחקר הסוכרים. ב-1928 עבר לאוניברסיטת קלן, שם מונה לאסיסטנט של ברונו קיש (Bruno Kisch) ועסק בחקר פעולת הלב והמוח. עבודות המחקר של פרופ' ליבוביץ היו בכימיה - בתחוּם הסוכּרים והאנזימים, ובפיסיולוגיה - בתחוּם מערכת-העצבים של הלב. קטונתי מלשפוט את תרומתו בתחומים אלו אך גם ממך ההייתי מצפה ליתר זהירות וכבוד מקצועי. בנוסף, פרופ' ליבוביץ שימש כעורך מחלקת מדעי-הטבע באנציקלופדיה העברית מן הכרך הראשון שלה וכעורך, כך שמכלול הידע שלו במדעי הטבע אם להתבטא בעדינות היו לזמנו, לפחות כמו הידע שלך כיום ( - "השערת מחקר"..., סתם הומור מדעי..). לטעון כי "הידע שלו בתחום הקוסמולוגיה הצטמצמה לידע של גלילי אם איני טועה חי במאה ה-16 " זו השמצה לא ראויה מפי מדען חשוב כמוך, ואכן אתה טועה בגדול. כך שנראה לי שאינך יודע הרבה על פרופ' ליבוביץ, ואם עדיין לא קראת ועיינת באחד מספריו, כמו למשל "בין מדע לפילוסופיה" (אקדמון, ירושלים תשמ"ז) אני ממליץ בכל לב. נכון שעיקר תרומתו הידועה היא בפילוסופיה בכלל, וכן בתפיסתו הייחודית בפילוסופיה של המדע, ובסוגיית גוף ונפש בהקשר המדעי. נכון גם שרבים מבין הפילוסופים, ביניהם תלמידיו הקרובים חלקו עליו, אך לכולם הייתה הערכה עצומה על עומק הגותו והיקף ידיעותיו המדעיות, הרבה הרבה יותר מד"ר גבי אביטל, ואולי גם ממך.
כתוב תגובה ל- תלמיד
ואיזה ערך יש לפטפוטים של
  צעיר   6/10/10 09:41
ליבוביץ'? הוא יודע? זאת הובחה מדעית? מבחינה מדעית יש בתיוראית אבולוציה בעיה שלא ברור המכניזם גנטי של יצירת מינים. המכניזם של אבולוציה דרך מוטציות אקריות לא מקבל שום הצדקה לא בניסוים ולא בתיוריא. קורים דברים כאלה במדע. מתישהו זה יתברר. אבל נכון להיום : רואים אבולוציה פלאונטולוגית ולא רואים אבולוציה ביולוגית. זה המצב. ואל תגידו שיודעים יותר מזה
כתוב תגובה ל- צעיר
ואיזה ערך יש לפטפוטים של
  צעיר   6/10/10 09:44
ליבוביץ'? הוא יודע? זאת הובחה מדעית? מבחינה מדעית יש בתיוראית אבולוציה בעיה שלא ברור המכניזם גנטי של יצירת מינים. המכניזם של אבולוציה דרך מוטציות אקריות לא מקבל שום הצדקה לא בניסוים ולא בתיוריא. קורים דברים כאלה במדע. מתישהו זה יתברר. אבל נכון להיום : רואים אבולוציה פלאונטולוגית ולא רואים אבולוציה ביולוגית. זה המצב. ואל תגידו שיודעים יותר מזה
כתוב תגובה ל- צעיר
10
סמול סער
  יצחק שמעון   5/10/10 13:27
אסור להרגיז את אירגוני השמאל למיניהם ,הסביבה,הירוקים,
הממחזרים,המרובעים והמלבניים,כולםעם מימון או תמיכה של הקרן לישראל חדשה[תירגום השם מאנגלית].דר.אביטל צדק בכל מהשאמר.
כתוב תגובה ל- יצחק שמעון
11
זו לא זכות, זו חובתו לפטר אותך
  מיכל   5/10/10 14:34
כתוב תגובה ל- מיכל
ענת קם שכמותך..!
  תתביישי!!   5/10/10 17:53
ענת קם שכמותך! סליחה, באמת, אם יש כאן עוד שמץ או קמצוץ של דמוקרטיה במדינה הזאת, גם הוא פוטר עם הפיטורים האלה.. המדינה הזאת לא תשרוד בקצב המעוות הזה של האנשים שמנהלים את המדינה שלנו.
כתוב תגובה ל- תתביישי!!
12
קידוש ה' גדול - יישר כח !
  אני מקנא בך מאוד   5/10/10 16:56
כתוב תגובה ל- אני מקנא בך מאוד
13
גדעון סער, תתפטר אתה!!!
  ועכשיו!!!!!!!!!!!   5/10/10 17:45
תתבייש... נכון שלא היית מפטר אותו על השמעת דברים הפוכים??! גבירותיי ורבותיי: זה שר חינוך במדינה דמוקרטית. בושה... איכס.
כתוב תגובה ל- ועכשיו!!!!!!!!!!!
14
סער לך למר"צ מקומך שם
  נועה מבקרת   6/10/10 06:03

השר סער מתחנף לשמאל
הוא שכח בקולות מי נבחר.
ואנחנו נשכח לבחור בו.
כתוב תגובה ל- נועה מבקרת
15
אוהבים אותך גבי,מתעבים אותך סה
  קורןנאוה טבריה   6/10/10 06:05
סהר של הליכוק בלוף שמלאכתם של השמאלנים נעשית על ידיהם=הקול קול השמאל האנטישמי והידיים ידי הליכוד הבזוי והנקלה!אילו היה ד"ר גבי אביטל מדען שמאלני אנטישמי שפוטר ע"י סהר הסמרטוט המאוס בגלל בגידתו במולדת?כיצד לדעתכם הייתה מגיבה אותה התשקורת? האזנתי לתוכניות האקטואליות שראיינו את אביטל היהודי ולא נראה שמישהו מהכתבלבים והשדרנים הזדעזע מהבולשביזם "קדושת הדמוקרטיה"ו"חופש הביטוי"=נהפוך הוא =האפס המאופס שלא מגיע לקרסולו של אביטל גבי גזית בירך על כך בהתייחס לאביטל כ"סהרורי"? רק אלוקים יודע עד כמה אני מתעבת צבועים בנוסח ברקאי,גזית,דקל וזהבי=לרעים הללו אין שום בושה,כבוד ונאמנות למקצוע=לכן "תכלית שנאה שנאתים לאויבים היו לי"(תהילים)!!!וכיהודיה המאמינה באלוקי ישראל בבריאתו ובנפלאותיו ומפקפקת בתורת ארווין =אין לי ספק שגם לתשקורת הזאת יהיה סוף פוליטי וכול כתבלב ביג'י יומו כחוק!!!ולך ד"ר אביטל הייה ברוך ,חזק ואמץ יותר חשוב שרוב העם היהודי אוהב אותך ומאמין בדרכך,אוהבים אותך יהודי יקר וחשוב!!!!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
16
פיטרו אותך?סימן שאתה טוב ליהוד
  קורןנאוה טבריה   6/10/10 06:20
ליהודים ורע לשמאלנים הבולשביקים ולתשקורת!!!עוד יבוא היום והעם היהודי יתבע את עלבונו ויעשה צדק באוייביו ללא הבדל דת=האויב שלך מר אביטל אביטל הוא אויבו של העם היהוד!!!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
17
צריך לחקור האם אבותיהם של השמא
  קורןנאוה טבריה   6/10/10 06:33
השמאלנים היו קופים?זה עשוי לסייע לנו בהבנת שנאתם האנטישמית לעם היהודי ולבוראו !!! לי למשל אין ספק ששולמית אלוני,סובול,ענת גוב,עמוס עוז,גרוסמן א.ב.יהושוע,גדעוג לוי,גבי גזית,יעל דן,בארקאווי, נתן זהבי ושכמותם באו מהקופים!!!=נתן זהבי אפילו נוהג לבקרם בג'ונגל פעם בשנה=ותשאלו אותו!!!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
18
התגובות כאן מדגימות מי קהל היע
  מעורר חלחלה   6/10/10 07:16
ד של אתר זה, חבורת עמי ארצות המתגאים בבורותם ומוציאים את דיבת היהדות, "נאוה קורן" כדגמא קלאסית, נורא ואיום
כתוב תגובה ל- מעורר חלחלה
19
אם גדון סער ישאר שר
  צעיר   6/10/10 09:26
לא אצביע יותר ליכוד.אצביע ליברמן
כתוב תגובה ל- צעיר
20
יש אנשי ימין בעלי אונה הקדמית
  תמהה   6/10/10 10:21
מתפקדת? או שכולם עברו לובוטומיה?
כתוב תגובה ל- תמהה
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il