בעבר היו מי שטענו שעלילות "קשר ומסתורין" אינם חומר קריאה איכותי אני חולק על כך וסבור שהמציאות עולה על כל דימיון ודמיון פורה רק מעשיר את הבנת מורכבותה ותדיר מבהיר מאורעות שלכאורה ...
במשפחתי קיימת מחלוקת. יש השואפים לראות את היריבה משחקת בימי שישי במגרשים שלעתים יש בהם יותר חול מאשר דשא, ויש האומרים כי מוטב ששחקני הפועל יישארו בליגה הגבוהה עימנו, וכך נזכה בכל ע...
אותה הגברת בשינוי האדרת.
מפליא מאוד איך משרדי הממשלה וכבוד השרים מנהלים מו"מ עם נציגי האיגודים המקצועיים שלא מייצגים ממש את עמדת המורים. עד היום ניהלו האיגודים מלחמת חורמה סביב רפורמת אופק חדש, אבל אופס! ההסכם המתגבש אפילו גרוע ממנה.
די לזרות חול בעיני המורים. הגיעה העת שאיגודי המורים יתאחדו תחת קורת גג אחת. לא עוד הסתדרות. לא עוד ארגון.
כפי שבדקתי אצל מורות, מספר השעות השבועיות שלהן הוא 22-24 שעות שבועיות למישרה מלאה (כמובן חוץ מכל הזמן הרב שמבזבזים בבית ובבית הספר בנוסף), זאת אומרת שאם מוסיפים עוד 16 שעות שבועויות, מוסיפים יותר מחצי משרה על תוספת 50% במשכורת!!!!!
אני לא מורה, אבל בארגון המורים יש מורים למטמטיקה (או שלא!) תעשו חשבון פשוט!!
אחרי תשלום המיסים תישארו עם מישרה ושני שליש ועם פחות משכורת!!
מוטי, ואולי נסתכל על זה אחרת:
את אותן 16 שעות נוספות המורים עבדו גם עד עכשיו. ישיבות היו, הכנה לקראת שיעורים היתה וימי הורים התקיימו. עד עכשיו זה היה ללא תשלום, ומעכשיו תמורת עליה של 50% בשכר !
אז על מי בדיוק עובדים ?
לא צריך להיות מורה למתמטיקה כדי להבין ש 16 שעות זה יותר מחצי משרה, אבל כמו בהרבה דברים, גם כאן, הדברים קצת יותר מורכבים וצריך להכיר את הפרטים לעומק..
כן - אבל העבודה בעיניים מסתכמת בכך שלמעשה שכר המורים עולה רק ב- 42% כי השאר זה תוספת עייני: 6.25% שמילא כולם מקבלים + 2% הפעימה השלישית מתוספת עייני הקודמת שכולם מקבלים. ולכן 42% תוספת שכר תמורת 67% תוספת עבודה! ועוד: על השעות הפרטניות צריך לעבוד עוד - מערכי שיעור, הערכות וכד'. ושעות השהייה לעיתים רבות מתבזבזות בביה"ס כי יש רעש, אין פינות עבודה, וכי המנהל מבקש מילוי מקום ואי אפשר לסרב לו... יש כבר ניסיון של 4 שנים עם אופק חדש - קטסטרופה!!!