s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שתי אסטרטגיות בתולדות הציונות
מאת: ד"ר אורי מילשטיין  |  26/11/2007
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
היסטופוליטיקה
  א.ב.ג   26/11/07 14:21
כשפוליטיקאי הופך להיסטוריון או להפך, וכאשר הוא בא למרוח למיטיביו ובונה תאוריות שיתאימו "לארוע הגדול של קבלת הפרס"- ההיסטוריה נכלמת ומבוישת.
עם התאוריות שלך ושל ז"בוטיכסקי היינו מסתופפים היום מאחורי קיר הברזל שבין בנימינה וגדרה-מקסימום.
כתוב תגובה ל- א.ב.ג
צודק. צריך ללמוד ממאיר פעיל
  ע.ג1   26/11/07 15:58
מאיר פעיל הוא היסטוריון אובייקטיבי. כשהוא אומר שהיה טבח בדיר יאסין הוא אומר זאת מנקודת מבט אובייקטיבית טהורה.
הוא מעולם לא היה בפלמ"ח ומעולם לא עסק בפוליטיקה.
מילשטיין לעומתו היה באצ"ל ובתנועה החרות כבר מהכנסת הראשונה ולכן לא ניתן לסמוך על מילה מדבריו.
כתוב תגובה ל- ע.ג1
חידוש, חידוש
  אהובה   26/11/07 19:03
מאיר פעיל טוען שהיה נוכח בטבח בדיר יאסין מפני שהוא היה שם שליח הפלמ"ח, אבל הוא משקר, מפני שהוא לא היה מעולם בפלמ"ח.צריך ללמוד ממנו.
לעומת זאת אורי מילשטיין הספיק להיות באצ"ל בגיל שש-שבע.
ממנו לא צריך ללמוד.
כתוב תגובה ל- אהובה
מילשטיין נולד ב-1940
  רחל המשוררת   26/11/07 19:08
אורי מילשטיין נולד ב-1940 ולכן לא היה מסוגל להיות באצ"ל ובתנועת החרות בכנסת הראשונה.

כמה כסף אתה מקבל בשביל התגובות שלך?
כתוב תגובה ל- רחל המשוררת
תגובה פרימיטיבית להחריד !
  מנחם פ.   26/11/07 20:27
את מביישת את שמה של רחל המשוררת בשימוש הציני והפרימיטיבי שעשית בשמה. רחל המשוררת לא היתה מעלה כלל על דעתה לבקש תמורה, לא כל שכן תמורה כספית, עבור כתיבה. כנראה שרצית, מסיבותייך, לרדת בהזדמנות זו בה אורי כותב (את כמסתבר גם לכתוב עובדות אינך יודעת) לחייו של אורי תוך שאינך בוחלת בשום אמצעים אשר עומדים לרשותך. כולל בעובדה שרחל המשוררת, לו היתה חיה היום, היתה וודאי צריכה להיות מאד גאה בבן-משפחתה אורי.
כתוב תגובה ל- מנחם פ.
סליחה.
  אהובה   26/11/07 19:20
קודם לא הבנתי את האירוניה. מודה.
כתוב תגובה ל- אהובה
אתה מדבר שטויות
  Tuvia   2/06/12 18:48
תגידשטויות גיד לי מאיפה אתה מפליץ את השטויות האלה? מילשטיין היה ילד קטן בזמן מלחמת השחרור, הוא שירת בצנחנים בששת הימים וביום כיפור כחובש קרבי. מאיר פעיל לא היה מעולם אובייקטיבי. הוא היה בפלמח והיה שם איזה שין גילם אומלל. על מה אתה מדבר? אין לך ידע בכלום. סתם להגיד בשביל להגיד מראה על אינטליגנציה מאוד נמוכה. אולי אתה סתם דביל?
כתוב תגובה ל- Tuvia
צריך להגיד למילשטין את האמת
  נגבי   26/11/07 18:03
הוא לא היה ולא יהיה הסטוריון וזה מה שאוכל אותו. מצד שני הוא יודע לשים את הלשון שלו במקומות הנכונים
כתוב תגובה ל- נגבי
כנראה שאתה מכיר היטב
  אהובה   26/11/07 18:55
את המקומות שאתה מתכוון אליהם
כתוב תגובה ל- אהובה
נגבי, מה שמילשטיין שכח
  חיותה   26/11/07 18:57
אתה לא מסוגל ללמוד כל החיים מהטעם שאין לך כלים קוגניטיביים מתאימים.
כתוב תגובה ל- חיותה
תורת הליגון של ז'בוטינסקי
  שרנהורסט   26/11/07 18:26
אם היתה לנו מערכת ביטחון מקצועית כפי שהמליץ זאב ז'בוטינסקי בתורת הלגיון שלו בפרוץ מלחמת העולם הראשונה, היינו עכשיו גם במצב של שלום עם העולם הערבי וגם מדינת ישראל היתה משתרעת על כל ארץ ישראל המערבית.
כתוב תגובה ל- שרנהורסט
תורת הליגיון ולא הליגון
  רוויזיוניסט   26/11/07 19:03
כתוב תגובה ל- רוויזיוניסט
מה היה חשוב יותר?
  אהובה   26/11/07 19:08
למחנה הסוציאליסטי היתה חשובה המפלגה יותר ממערכת ביטחון מקצועית.
כתוב תגובה ל- אהובה
אתה שעתה האחרונה של ההסטוריה
  רינת 3   27/11/07 10:28
הלואי וההסטוריה האנושית היתה נקבעת עלידי פילוסופים והסטוריונים כמילשטיין, ולא עלידי אספסוף מלהג פוסטמודרניסטי כמוך.
כתוב תגובה ל- רינת 3
2
למען האמת, וע"פ התנהגותה של
  צלילה   26/11/07 14:23
מפלגת הליכוד, ויוצאי חלציה בכל המובנים, הם לא יותר טובים מ"שלום עכשו". אותה מטרה לשניהם. כיום הם אפילו שמאלה מבן גוריון. כבר אינני מתפעלת מהתנועה הרויזיוניסטית, פירותיה באושים.
כתוב תגובה ל- צלילה
נורמה פוליטית בסיסית
  יפתח הגלעדי   27/11/07 06:47
משקבעו אנשי "שלום עכשיו" הראשונים - בן גוריון וחבריו - את הנורמה הפוליטית הבסיסית של מדינת ישראל, כל מי שחפץ בשלטון מאמץ נורמה זאת. זה מה שקרא למנחם בגין לבגנימין נתניהו ולאריק שרון.
כתוב תגובה ל- יפתח הגלעדי
3
ב 1977 מנחם בגין קיבל את
  שאול אבידור   26/11/07 15:05
השילטון. גם הוא נכנע לאסטרטגיה הסוציאליסטית - אוטופיסטית. הוא הזמין את משה דיין מהשמאל הסוציאליסטי על מנת לשמש שר חוץ בממשלתו. הוא קיבע את האמא של הנסיגות ע"י מסירת תעלת סואץ וסיני לאויבים שהם מרים עד היום למרות ה"שלום" המזוייף שעשה איתם. מנחם בגין תקע את הערבים בתוך ארץ ישראל היהודית ע"י ה"אוטונומיה" ההזויה והבלתי ישימה.
שלוש הזדמנויות היו לנו לסלק את הערבים מארץ ישראל: ב 1948 ב 1967 וב 1977. בשתי ההזדמנויות הראשונות שלט השמאל, למה פוספסה ההזדמנות השלישית ? אנו תקועים עמוק בתוך כללי מוסר מטורפים ואנו אוכלים אותה עד היום ולמעשה כבר נקבעה חורבנה של המדינה. זו רק שאלה של זמן עד לקריסה הטוטאלית.
כתוב תגובה ל- שאול אבידור
קשקוש -הטרור החל רק ב-67
  ע.ג1   26/11/07 16:04
לפני כן לא היה טרור ערבי בארץ ישראל.
הכל עלילות של הימין.
רק לאחר מלחמת ששת הימים החלו הערבים בפעולות טרור מוצדקות נגד הכיבוש
כתוב תגובה ל- ע.ג1
הטבח במעלה העקרבים פדאיונים
  בכל חור זה טרור   26/11/07 19:07
לפני 67 אבל השמאל שכח את טבח הילדים בשפיר טבח מעלה עקרבים ורצח יהודים כאן לפני 67
כתוב תגובה ל- בכל חור זה טרור
אתה טועה ומטעה
  ניר ליברמן   26/11/07 20:53
ע.ג. אתה פשוט טועה ומטעה.
איך אתה קורה לכל התקופה שלפני מבצע קדש
בה מחבלים פלסטינים רצחו על ימין ועל שמאל בדרום הארץ.
מעלה עקרבים שהוזכר ע"י מגיב אחד היא רק דוגמא אחת.
אל תשכח שבשנים אלו הגדה המערבית וחבל עזה היו בשליטת ירדן ומצריים. למה לא הוקמה אז המדינה הפלסטינית ?????
לך ללמוד קצת היסטוריה ועד אז שב בשקט.
כתוב תגובה ל- ניר ליברמן
אתה טועה ומטעה
  ניר ליברמן   26/11/07 21:07
איך אתה יכול לכתוב שטויות כאלו ?
איך אתה קורא לתקופה לפני מבצע קדש ??
דרום הארץ ומרכזה היו נתונים למתקפת טרור פלסטינית
שחייבו את פעולות התגמול ולבסוף גם מלחמה.
אל תשכח שבזמן ההוא היו הגדה ורצועת עזה בשלטון מדינות ערב מצריים וירדן. מדוע אם כן לא קמה מדינה פלסטינית ?
שב בשקט וקרא קצת היסטוריה !
כתוב תגובה ל- ניר ליברמן
שטויות.הכל פרופוגנדה ימנית
  א.ב.ג   26/11/07 23:22
גם מלחמת ששת הימים לא היתה פורצת לולא המהפכה הצבאית של בגין וחרות.
כל רצונם היה לכבוש עוד שטחים.
לולא כן,היה נמשך השלום ששרר כאן עם כל מדינות ערב.
גם מלחמת העצמאות לא היתה פורצת לולא הפרובוקציות של האצ"ל. לולא דיר יאסין - לא היתה מלחמה ומילשטיין יודע את זה
כתוב תגובה ל- א.ב.ג
שלום עם פיגועי פידאין!
  רינת-סן חוזה   28/11/07 07:49
כתוב תגובה ל- רינת-סן חוזה
נו באמת. תלמד קודם את החומר
  שירה   26/11/07 23:10
ולא תקשקש שטויות. דא עקא, כמו ההסטוריונים החדשים גם השמאל וגם אתה, בוחרים רק את העובדות המתאימות לנרטיב שחיברתם לעצמכם. שאר העובדות נזרקות לפח.
כתוב תגובה ל- שירה
תגיד לי מי הקריץ אותך?
  Tuvia   2/06/12 19:00
אתה חי בארץ הזאת? מאיזה כוכב נפלת? רק להזכיר לך קצת : טבח בחברון 1921 שבעים לפשות טהורות נשחטו שם על לא עוול בכפם, 1936 טבח ביהודי טבריה ילדים נשים וטף, במיטב המסורת הערבית עם שבריה חתכו להם את הגרונות, כנ״ ל בעיר העתיקה בירושלים, כשההגנה ניסו לעצור אותם הבריטים עצרו את אנשי ההגנה, שלא נדבר על כל החבלנים שחדרו ורצחו אנשים עד להקמת המדינה וגם אחריה. סלח לי אבל אתה טמבל, אתה לא יודע אפילו מעט שבמעט היסטוריה, בכלל עדיף שתפסיק לכתוב פה תגובות כי אתה מראה כמה שאתה טיפש.
כתוב תגובה ל- Tuvia
האמריקאיםכפו את דיין על בגין
  איש ה"מוסד" לשעבר   26/11/07 18:33
הממשל האמריקאי כפה על בגין לקבל את משה דיין כשר חוץ בממשלתו ובגין לא היה מסוגל להתנגד.
כתוב תגובה ל- איש ה"מוסד" לשעבר
אם זה נכון, אז זו עוד הוכחה
  שאול אבידור   26/11/07 22:09
לכך שדיין, קיסינג'ר וחסאן תוהמי, באישור גולדה וסאדאת תיכננו את מלחמת יום הכיפורים מיד לאחר סיום מלחמת ההתשה באוגוסט 1970 על מנת להסיג את ישראל מתעלה סואץ ומסיני תוך מתן מעין הרגשת ניצחון למצרים. זה מתווסף על השיחה שהייתה בין שייקה פורת ז"ל עם משה דיין ז"ל בביתו של משה דיין לאחר שבגין הזמין אותו לכהן כשר חוץ בממשלתו.
כתוב תגובה ל- שאול אבידור
4
מרשים ומרתק. תודה לאורי.
  מזעזע   26/11/07 16:35
כתוב תגובה ל- מזעזע
5
המטרות הלאומיות
  נפתלי אור-נר   26/11/07 18:55
מעניין שדר' מילשטיין לא טרח לציין את המטרות הלאומיות של ישראל שאינן אלא המשך הכיבוש והשלטון על עם אחר. הכל לטובת שמירת השטחים.
כתוב תגובה ל- נפתלי אור-נר
6
חטיבות הפלמ"ח קמו הרבה לפני כן
  עוזי בן צבי   26/11/07 19:07
אורי
אתה טוען שחטיבות צה"ל קמו כשבועיים לפני מלחמת העצמאות, חטיבות הפלמ"ח קמו הרבה לפני המלחמה, מסגרות גדודיות קדמו להן, וקורסים מסודרים עד לרמת מ"מ התנהלו באופן סדיר, נכון יש מחלוקת לגבי איכות הקורסים האלה אבל ללא ספק שבמגבלות המחתרתיות היו אלה הקורסים הטובים ביותר שניתן היה לקיים, יש לזכור שלהגנה היו לא מעט קצינים בוגרי קורסי קצינים בצבאות בעלות הברית, ובצבא הרוסי, קצינים אלו כמו חיים לסקוב, היו את התשתית המקצועית לחיילות המקצועיים כגון חיל השריון וחיל האוויר, ברור לי שהנאום שלך הותאם לקהל השומעים, ולא היה בדיוק אותו נאום אם קהל השומעים היו יוצאי הפלמ"ח.
עוזי
כתוב תגובה ל- עוזי בן צבי
הפלמ"ח
  אורי מילשטיין   26/11/07 19:59
עוזי,

הפלמ"ח הוקם במאי 1941 ולקראת פרוץ המלחמת העצמאות הפלמ"ח היה החטיבה המגוייסת של ההגנה ואף כונה "החטיבה". חטיבה זאת התפצלה במלחמת העצמאות לשלוש חטיבות: בפברואר הפכו הגדוד השני והשביעי לחטיבת הנגב, באפריל בצעו גדוד הראשון והשלישי את מבצע יפתח והפכו לחטיבת יפתח. באותו חודש בצעו הגדודים הרביעי והחמישי את מבצע הראל והפכו לחטיבת הראל.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
היסטוריון בע"מ מוגבל.
  א.ב.ג   26/11/07 20:48
זה נקרא היסטוריון בערבון מוגבל
כתוב תגובה ל- א.ב.ג
נכון.רק מאיר פעיל ההיסטוריון
  ע.ג1   26/11/07 23:12
טוב מאד שיש כאן עוד נציג למחנה השמאל שבקי כמוני בהיסטוריה.
צריך להוקיע את ד"ר מילשטיין האצלניק שמנסה להטעות את הציבור.
צריך לקרוא את כתביו של ד"ר פעיל. איש אובייקטיבי שמעולם לא היה קשור לפלמ"ח או לפוליטיקה.
כתוב תגובה ל- ע.ג1
מאיר פעיל הוא נוכל ויחצ"ן
  גולדה   27/11/07 07:46
כתוב תגובה ל- גולדה
מסתבר שאתר הפלמ"ח טועה
  שרון ר.   26/11/07 23:39
לפי אתר הפלמ"ח:
חטיבת הנגב הוקמה ב-16/04/48
חטיבת הראל באותו תאריך.
חטיבת יפתח בסוף אותו חודש.
אני מציע שתתקשר לבית הפלמ"ח ותעדכן אותם.

כתוב תגובה ל- שרון ר.
7
מילשטיין - מבריק ומקורי
  אהובה   26/11/07 19:51
השיוך של תורת בן גוריון - שהיתה הקוטב לתורת ז'בוטינסקי - לאוטופיה של קץ ההיסטוריה, היא תובנה מקורית, מבריקה ומעוררת עניין רב, שלא נתקלתי בה עד הנה. אני מחכה לפיתוח הנושא לספר חדש.
כתוב תגובה ל- אהובה
8
וקר ימני - שאינו מכיר את היונו
  מוטי קופר   26/11/07 22:16

אפשר לסלוח למי שמכוון דברים לקהל-יעד, שימחא-לו כפים, אך מתעלם במתכוון, או פשוט לא-יודע, את הגורמים העובדתיים בציונות הקמת-המדינה:
"הגישה הראליסטית של בית"ר: " שני גדות לירדן", ירדה מהפרק זה מכבר, מבלי שתומכיה יזכירוה.
הגישה-האוטופיסטית -המרכסיסטית, הוכיכה עצמה, עם הקמת ההתישבות-העודת של תנועת הפועליפ וקיבוצים.
בן-גוריון המרכסיסט, גרם להקמת המדינה. בחזונו ראה כי, אם עם ישראל, לא ינצל את השעה-ההיסטורית, יאלץ להמתין, עוד דורות-נוספים, עד להזדמנות נוספת להקמת המדינה.יהודת בארץ-ישראל.
כולנו זוכרים, ש"הפורשים", לא היו בין יוזמי הקמת המדינה. הם הצטרפו מאוחר יותר, לכנסת-הראשונה, כמיעוט.
קהל-השומעים באולם, וראי הבין " את ההבדל בין ראליסט -ומרכסיסיט, בגאולת ישראל.
כתוב תגובה ל- מוטי קופר
האוטופיסטים של צרפת
  שלמה רבינוביץ   27/11/07 06:38
כמי שנכח בטקס הענקת פרס ז'בוטינסקי ושמע שם את ד"ר אורי מילשטיין וכמי שקרא שוב את דבריו כאן אני מציע לך לקרוא שוב את דבריו אולי תצליח להבין: בריאליזם מול אוטופיזם מדובר ביחס למלחמה ולשלום בלבד ולא להקמת קיבוצים או להקמת מדינה. אותם דברים אמורים, אגב, לגבי הימין מול השמאל היום בישראל, בכל מדינות המערב כשז'בוטינסקי ובגן גוריון גיבשו את עמדותיהם הבנגוריונים של אירופה המערבית ובעיקר של צרפת נקטו באותה עמדה: קץ ההיסטוריה והשלום הנצחי לאחר מלחמת העולם הראשונה. התוצאה: הגיעו בלתי מוכנים למלחמת העולם השנייה והובסו.
כתוב תגובה ל- שלמה רבינוביץ
9
מלחמה או שלום קר
  ינון יצחק   27/11/07 08:05
לתפיסתך אורי עלינו לחיות על החרב או להכין עצמנו ליום המלחמה, לגבי התפיסה של הכנה ליום המלחמה אין לי כל ספק כי אנו צריכים להיות מוכנים הרבה יותר ממה שאנו כיום אך בה בעת אנו חייבים לנסות לפתח אלטרנטיבה למלחמה, אלטרנטיבה בדמות שלום גם אם יהיה קר כמו השלום עם ירדן ומצרים עדיין יש בו נחמה מסויימת, אחרת איזו תקווה תהיה למדינה הזו?
כתוב תגובה ל- ינון יצחק
זה לא מציאותי..
  טל קרמר   27/11/07 14:11
אני בנאדם אופטימיסט,ובטח שלא איש מדון,אך בסיטואציה הזו אני לא רואה פתרון אחר,שקט באזור שלנו יתממש רק ע"י עליונות מוחלטת של מדינת ישראל באיזור,מה שאין היום.
הערבים תמיד ניסו ותמיד ינסו לאכול עוד חתיכה ועוד חתיכה ממדינת ישראל,ועד כה לצערי הרב הם מצליחים.אחרי הרבה הרבה שנים סוריה מרימה את האף וקוראת בקול גדול שאם לא תוחזר רמת הגולן בדרכי שלום היא תוחזר בדם ומלחמה.אני לעולם לא מזלזל ביריבים שלי,אבל מלחמה עם גרילה(יזבאללה) זה לא מלחמה נגד צבא,מה שאני די מאמין יסתיים בניצחון מחוץ של צה"ל.
תראי ידידי,יש הרבה עבודה כדי להחזיר את הגאווה והעליונות שצה"ל זקוק לו,רק כך אולי יהיה פה שקט,דרכי שלום? נחמד לחשוב,אבל במציאות,זה לעולם לא יקרה.
כתוב תגובה ל- טל קרמר
טל,
  מעין הייט   1/12/07 18:32
יש הרבה בדבריך, אך יחד עם זאת, חיים ללא תקווה זה לא חיים אמיתיים. מי שחושב שמלחמות ופתרונות צבאיים אחרים הם הפתרון הראוי, מכניס את עצמו למעגל דמים וחיים נטולי תקווה כפי שגם ציין ינון.
לדוגמא, ה"חיים" בעזה, האנשים שם חיים בפחד מתמיד מחמאס או ג'יאד איסלמי או כל פלנגה אחרת. וכל זה משום שהמנהיגים שלהם לא מוכנים להגיע להסכם עם מדינת ישראל. אני לא מעוניינת ב"חיים" כאלה.
הפתרון צריך להיות שילוב של פתרון צבאי ומדיני גם יחד שיביא בסופו של דבר להסכם כזה או אחר.
כתוב תגובה ל- מעין הייט
10
ניתוח מבריק
  ישראל חנוקוגלו   27/11/07 09:21
כל הכבוד לד"ר מילשטיין על ניתוח היסטורי מבריק שמסביר לא מעט מן הכשלונות במערכות ישראל.

היה צריך להפוך את יצירותיו לחומר קריאה בבתי ספר.
כתוב תגובה ל- ישראל חנוקוגלו
מרכז אוניברסיטאי אריאל
  שרנהורסט   27/11/07 23:02
פרופ' חנקוגלו,

קודם כל ראוי לדאוג שד"ר אורי מילשטיין ילמד יותר מקורס מסכן אחד במרכז האוניברסיטאי אריאל שבו את משמש פרופסור.
כתוב תגובה ל- שרנהורסט
11
מזל טוב
  אומלצינקו יקטרינה   27/11/07 12:06
בנעום זה אורי מילשטיין שוב פעם מראה עד כמה הקשרים ,הפרוטקציה, המאורבות אישית מעוניינות אישית שווה\עולה על האינטרסים ועל הרציונליות של המנגיגים.
כתוב תגובה ל- אומלצינקו יקטרינה
12
שמאלנים יפהי נפש
  דימה נוביקוב   27/11/07 21:20
המדינה שלנו קיימת קצת יותר מחצי מאה וכבר יש סממנים של הכחדה, סממנים שהוםיעו אות לפני שהמדינה קמה. מה שהיה אז יש גם היום: ההנהגה שלנו עסוקה יותר בשימור ושיפור מעמדה מאשר דאגה לעתיד המדינה הקטנה והבקושי מתקיימת גם ככה. הפן הביטחוני הוא רק אחד ההבטים של התנהגות חסרת אחריות זו.
עד שלא יבונו במדינה הזאת שכדי לדאוג לתחת שלך צריך לדאוג קודם שתהיה מדינה שתאכלס את התחת הזה אז לא נתקדם לשום מקום, וכידוע מי שלא מתקדם כמו האויב, העצם הולך אחורה ועם ההסטוריה הקצרה של ישראל אין הרבה מקום לסגת.
כתוב תגובה ל- דימה נוביקוב
13
תגובה לשונאי אורי מלשטיין
  נעם צמח   27/11/07 23:08
אני כותב לכם תגובה זו רק למקרה שאתם באמת מאמינים בתגובות השליליות שאתם מעלים כנגד דק' אורי מילשטיין.
א. להציג טענה כאילו המחקר הוא לא אובייקטיבי זה מגוחך ואף מראה על בורות. תקראו את הספר ואת שלל העדויות ותבינו.
ב. לטעון שאורי ידע לשים את לשונו במקום הנכון ולכן התקדם..זה אפילו משעשע למי ששמע אותו מדבר.. ויעידו על כך הפעמים ששילם מחיר יקר בפרנסתו "על לשונו"..

לסיכום: אני מציע לאותם שונאי חינם לחקור, להפתח, ולנסות לשמוע גם דברים אחרים. לצאת מהקיבעון (שגם אני חייתי בו עד לא מזמן).
כתוב תגובה ל- נעם צמח
שונאי מילשטיין
  שרונהורסט   28/11/07 05:45
שונאי מילשטיין מתחלקים לשתי קבוצות:

א. חלקם נפגעו אישית מביקורתו כי הוא חשף את ליקוייהם. לפי עקרון השרידות שפיתח מילשטיין עצמו הם אינם יכולים אלא לשנוא אותו. מדובר ברוב אנשי ההגנה והפלמ"ח וברוב מיפקדי צה"ל ממלחמת העצמאות ועד היום, בבכירי מערכת הביטחון ובבני משפחותיהם.

ב. אחרים נמנים על פרי הבאושים של אוטופיית בן גוריון שהכזיבה. את תסכולם על האוטופיה שהכזיבה הם מפנים לעבר מילשטיין שחשף את העובדה המרה אך ההכרחית כי כל אוטופיה דינה להכזיב כפי שהראה קרל פופר בספרו הקלאסי "החברה הפתוחה ואויביה" (אפלטון ואחרים יוצרי האוטופיות).
כתוב תגובה ל- שרונהורסט
14
אופטימיות נצחית
  קארן זלדיץ   28/11/07 23:43
את בן גוריון וחבריו קשה מאוד לשפוט היום על זה שהם האמינו בשלום כולל עם הערבים וחיים יחדיו ללא מלחמה.
אך כיום אחרי כל כך הרבה סטירות לחי האופטימיים הם בגדר יוצאי דופן כי המציאות נתנה לנו כמה סיבות טובות כדי שנתאורר ונבין באיזה מציאות אנו חיים.
אני לא מאשים את בן גוריון של 1919 לפני כל הפוגרומים והמאוראות בארץ ישראל גם לא אחרי המאוראות למרות שהכתובת הייתה רשומה על הקיר.
באותם ימים כן היה מקום לאופטימיות למרות השואה ולמרות גירוש מכוון של יהודים מארצות ערב כי ב"פלסטינה" הייתה מציאות אחרת, מציאות יותר ורודה מאשר בגולה ולפי דעתי לפי גישה אנושית נורמלית שאדם רוצה לגור בשלום עם שכנו אז הוא מאמין בזה ורוצה את זה זה לא פסול להפך זה רצוי ודרוש אז הגישה הטובה הזאת לחיים שקטים אחרי כל מה שעברנו בגולה הייתה מוצדקת. בן גוריון רצה להקים עולם יותר טוב ליהיודים שרק עכשיו עברו את הנורא מכל ולא רצה לקשור אותם למלחמה אלא לשלום ולכן כל האופטימיות באה ועלתה לאנשים לראש. זה היה גם בדעת הרוב, והמיעוט של הרביזיוניסטים הם היו יוצאי הדופן ה "שלום עכשיו" של פעם (איך שגלגל מסתובב לו) היו יותר חזקים ופסימיים מהרוב וראו את הנולד כבר אז. אך מה היה קורה אם היו משקיעים כל כך הרבה משעבים לחימוש ולצבא ולא היה נותר כסף לקליטת עליה ולצרכים נוספים של מדינה חדשה. הרי מדינה חדשה יש לה המון בעיות פרט לפאן הצבאי ולחן צריך לתפל גם בזה. נכון שצריך לתפל כודם בדברים הכי מאיימים עליך אך יש גם דברים נוספים לא פחות קריטיים.

קארן זלדיץ
כתוב תגובה ל- קארן זלדיץ
15
בנוגע לבן גוריון
  ניסים כהן   29/11/07 13:38
אי הודאה בטעויות של פוליטיקאים הוא מאפיין חזק מאוד במע' הפוליטית בארץ, וכנראה ראשיתו עוד מקום המדינה,
ועל זה אנחנו משלמים ונמשיך לשלם ביוקר,לצערי,בעתיד.
אך עם זאת, אפשר להבין את רצונו של בן גוריון לשלום בזמנו,אך לא את התככים הפוליטים הבטחונים שפגעו בצה"ל.
כתוב תגובה ל- ניסים כהן
16
ז'בוטינסקי ובן-גוריון
  ורוניקה ניסנוב   4/12/07 16:57
ז'בוטיסקי ובן-גורין הם היסטוריה-היסטוריה שהיא התחלה של המדינה שלנו.לכל אחד מהם הייתה גישה משלו.אומנם,מסתבר שז'בוטינסקי צדק בגישה שלו בעניין של להשקיע יותר במערכת הביטחון ואנחנו רואים שהיתנגדותם של הערבים היא גברה וקיימת,אבל בן-גוריון הקים את המדינה והיא קיימת היום.לכן,לא משנה מהי הגישה שהייתה אז,אלא חשוב מאוד מה שקורה היום.נכון שהבסיס הוא חשוב,אבל,לדעתי,בכוחותינו לשנות את מערכת הביטחון שלנו ולהפעיל אותה בהצלחה.
כתוב תגובה ל- ורוניקה ניסנוב
17
המנצח משכתב את ההיסטוריה
  רועי גבאי   6/12/07 09:09
כמובן קיים אמת בדבריו של דוקטור מילשטיין,בן גוריון שינה את האמת שהייתה קיימצת וניצל אותה לטובתו ולשילטונו.אבל זאת דרך העולם החזק מנצח.לא משנה איזה תפיסת עולם ניצחה כמו בפוליטיקה היום כל האמונות והדעות מגיעות לאותו מקום כמו ימין שמאל ומכרכז שעושים אותה פעולה בזמן שהם בשילטון
כתוב תגובה ל- רועי גבאי
18
2 אסטרטגיות בתולדות הציונות
  קרין קצב   8/12/07 15:29
אני בהחלט מסכימה עם חלק מהדברים שנאמרו כאן...
בן גוריון הקים לנו מדינה ועל כל אנו צריכים להודות לו...
לגבי הבטחון שלנו,אנו צריכים להפיק לקחים מכל המלחמות ולראות איך אנו ממשיכים הלאה...
כתוב תגובה ל- קרין קצב
19
מלחמת לבנון השניה
  Vladimir   21/02/08 19:20
אני מסכים עם רוב הדברים במאמר אך לא נראה לי שהגיוני להפיל את האשמה על התוצאות המביכות של מלחמת לבנון השניה על מפלגת העבודה והשמאל בלבד. הרי ממשלת שרון גם לא עשתה כלום כדי להתכונן למלחמה למרות שהכתובת הייתה על הקיר.
כתוב תגובה ל- Vladimir
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il