s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הערת אזהרה לאהוד ברק
מאת: אריה אבנרי  |  31/05/2008
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
כמו תמיד אברי אומר את האמת גם
  אם אינה נעימה   31/05/08 12:19
כל הכבוד, אבנרי הנושא בדגל, שוב חושף את האמת. לקרוא ולהפנים.
כתוב תגובה ל- אם אינה נעימה
הכל פוליטיקה
  אין חדש   2/06/08 09:40
עמותת אומ"ץ משמשת ככלי ניגוח בידי אריה אבנרי כנגד שנואי נפשו משכבר הימים. העמותה משמשת כמסך מאחוריו הוא מסתתר, באיצטלה של פעילות "למען הכלל" בעוד שמעשיו מעידים שהוא לוקה בחלק מאותם מעשים רעים שהוא מייחס למושחתים אחרים.
כתוב תגובה ל- אין חדש
2
לאריה אבנרי
  מאיריקו   31/05/08 12:48
אכן הערת אזהרה "זוטא" כהלכתה...
אבל,למה לא היה לך אומץ להכליל בה את ההערה החשובה מכל: אתה ברק לא מתאים להיות ראש ממשלה.ניסית בעבר ונכשלת אז לך שב בלול שלך ועזוב אותנו לנפשנו.
כתוב תגובה ל- מאיריקו
3
לאריה
  קיטי   31/05/08 12:59
חתלתולי רחוב הם צחים וטהורים וראויים לחמלה (לעומת חבורת המושחתים הללו), די כבר עם השנאה העיוורת וההתאכזרות לחתולים!
כתוב תגובה ל- קיטי
4
עצוב שאין לנו מנהיגים
  רות   31/05/08 13:16
עם נקיון כפיים. אריה פורש בפנינו מאמר יוצא דופן על התנהלות אנשי הצבור בכלל ואהוד ברק בפרט. המכתב לאהוד ברק כתוב ומנוסח להפליא ונראה שיש בו המון מן האמת היושר והרגש.
ישר כח!
כתוב תגובה ל- רות
5
All Mart
  בוחן תחלואות   31/05/08 13:34
קראתי קריאתו של אריה אבנרי ונזכרתי באמירה הטוענת ששמו
של אדם גוזר את אופיו במידה כלשהי אם לא בכלל. מי ומה זה אולמרט ? חיפשתי במילון ומצאתי mart- שוק, מרכז מסחרי ! אז מה רוצים מהאיש, שלא יהיה סוחר? שישמור על
מידות? ובכלל האם לא נבחר בבחירו דמו-קרטיות והעם צהל
על צעיריו וגימלאיו המכובדים וכולם יושבים אתו על סיר הבשר שלהם? ממתי עמך שעה לנקיות כפיים וממתי ראשי שלטון
חינכו אותו לערכי אמת ושימשו לו דוגמא ומופת ? מדוע אבנרי לא פוסל כל אחד ואחד משרי הממשלה ורואה בהם שותפים לשחיתות ולבדוק את ישיבתם בממשלה אינה כורח
בהיותיו שפוטיו של אולמרט ?מדוע לא אומר להם נמאסתם ואינכם ראויים לשבת בממשלה כלשהי בישראל ובחיים הפוליטיים בכלל? מדוע? הלא אבנרי עצמו טוען לתפירת
תיקים ? באמת מה רוצים מהאיש ?
כתוב תגובה ל- בוחן תחלואות
6
אריה אבנרי הגדול מכולם
  פ. פ   31/05/08 13:35
אבנרי הגדול מכולם
כתוב תגובה ל- פ. פ
האשמאי הגדול מכולם
  פליץ פלוץ   1/06/08 21:37
למה ציפיתם ממלחכי פנכתו של אבנרי.
כתוב תגובה ל- פליץ פלוץ
7
HANINA LE MARK LO LE POLARD
  m.elkrief   31/05/08 13:54
ZE BEEMET SAK SHRATSIM MEZUHAMIM POLARD HANAMEK BA KELE LO BE ROSHU SHEL HAMUSHHAT BARAK RODEF HAKESEF ANIY MATHIL LAHSHUV SHE ULAY AL HABRIHA HAHFUZA VE HAMEBISHA MILVANON VE AL HABGIDA BA NUTSRIM BE BNEY BRITENU ULAY HUVTEHU LO MILYUNIM SHEL KASAFIM BARAK BARAK HAMDAN VE OHEV KESEF
כתוב תגובה ל- m.elkrief
8
כתב אשמה חריף נגד ברק
  שושפרי   31/05/08 13:59
יש המון סימני שאלה בהתנהלותו של ברק.,בהתאם לכתבה המבריקה של אריה אבנרי
ברק אינו יכול להיות מעומד לראש ממשלה כל עוד יש צל כבד של חשדות נגדו.

לכל הגולשים האכפתיים הרוצים מדינה מתוקנת עם הדחתו של אולמרט , הנכם מוזמנים להצטרף לעמותת "אומץ" הנלחמת
בשחיתות הצבורית הגואה ופועלת ללא לאות בהתנדבות למען
מנהל תקין וצדק חברתי .
מס. הטלפון 035605588
כתוב תגובה ל- שושפרי
בקרוב תפורסם החשיפה
  אור השמש מחטא   1/06/08 21:40
יש המון סימני שאלה גם בהתנהלותו של אבנרי וחבורתו.
כתוב תגובה ל- אור השמש מחטא
9
אני רצתי לפצועים. אהוד לא ניגש
  אלוף עמירם לוין   31/05/08 14:07

"אני רצתי לפצועים.
אהוד לא ניגש.
היו שני פצועים שזה הרתיח אותם.
אני לא הסתכלתי עליו.
לא יודע מה הוא עשה.
אולי דבר בפלאפון,
אבל לא ניגש.
אולי היה בהלם".

אלוף עמירם לוין בהתייחסו להתנהגותו ולהתנהלותו של הרמטכ"ל (האהוד הברק) באסון צאלים ב'.
כתוב תגובה ל- אלוף עמירם לוין
הביט מסביב ולא עשה כלום....
  יעקב 1992   31/05/08 16:47
"היה פיצוץ חזק, מפחיד נורא. פתחתי את האוזניים ורצתי חמישה מטר הצידה. היה ענן של עשן, ואז, כשהוא לאט-לאט זז עם הרוח, ראיתי את אחד החברה קופץ על רגל אחת, כל הלחי שלו היתה שסועה, והתחילו צעקות, 'זה אמיתי, זה אמיתי, תרוצו לקרוא לעזרה'. די מהר הגיעו לשטח שלושה תצפיתנים שהיו הכי קרובים, והקודקודים* - אלוף אורי שגיא, ראש אמ"ן, אלוף עמירם לוין, וסגן אלוף דורון, מפקד היחידה. כולם רצו לעזור לפצועים, כי לקח זמן לצוות הרפואי להגיע לאיזור האימונים. היה שם גם הרמטכ"ל, אהוד ברק, הוא עמד אולי חמישה מטר ממני, עם ידיים שלובות, בתנוחה אופיינית לו, הביט מסביב ולא עשה כלום. המוח התפוצץ לי, לא שלטתי בעצמי. צעקתי לו – "מה אתה עושה יא'מניאק, בוא תעזור, החברים שלי מתים פה". אבל אהוד לא זז. תבינו, אהוד בשבילנו זה דמות, זה מיתוס, זה מנהיג - ועוד מישהו שגדל ביחידה... אני לא יכול לשכוח לו את זה".

יעקב, לוחם בסיירת מטכ"ל.
כתוב תגובה ל- יעקב 1992
''לא עשה כלום''
  חזי שלח   31/05/08 16:54
''לא עשה כלום''

הגיע הזמן, שמישהו שלא היה בצאלים כאשר אירע שם האסון ייצג את כל מי שלא היו שם אך יודעים בדיוק איך התנהג הרמטכ''ל אז. צריך רק להסתמך על מה שאהוד ברק בעצמו אמר, ומה שאמר מתאים למה שאמרו האחרים שהיו שם, אלופים ופחות מאלופים.
אני יודע שהוא דיבר אמת כי מה שאמר הוא בהחלט לא לטובתו, מעיד על אופיו ומחדד את השאלה, מיהו האיש הרוצה עכשיו להיות ראש הממשלה.
ברק אמר שהוא לא ברח ולא הפקיר פצועים. יש להניח שבאמת לא ברח, ואין ספק שלא הפקיר פצועים. הוא לא היה יכול להפקיר כי הפצועים היו בידיים נאמנות. מה כן עשה ? הוא לא עשה כלום. וזהו לבו של העניין. על פי דבריה של מבקרת המדינה, ברק הציג לפניה עמדה חד משמעית: הוא נהג כפי שנוהג רמטכ''ל, והיה עליו לעסוק ב''קשירת קצוות''.
אבל ממתי רמטכ''לים קושרים קצוות ? ובייחוד באירוע כזה, כשמסביב המוני קושרי קצוות פוטנציאליים, והיחידה הצבאית היא אירגון מיומן ומשופשף – סיירת מטכ''ל ? מה היה שם לקשור ? היה צריך לדווח על האסון, להזעיק מסוקים לחילוץ, להורות אולי על תיגבור האמצעים הרפואיים ולהכניס לכוננות בתי-חולים. האם מישהו מאמין שהיה צריך רמטכ''ל שלם בשביל כל הדברים האלה ?
לעומת זאת, יש לשים לב מה עשו האלופים שהיו שם: אורי שגיא, עמירם לוין ושמואליק ארד רצו אל הפצועים, עזרו לחבוש, עודדו, פשוט כרעו לידם, כי גם כשכואב נעים שאלוף מחזיק לך את היד ואומר כמה מילים של בן אדם נבוך.
בן אדם, זו מלת המפתח, ואני מציע שבנקודה זו נפסיק לחקור ונסיק את המסקנה היחידה המתחייבת מן האירוע ומהתנהגות הרמטכ''ל של אז: הוא פשוט לא בן אדם.
תרבות הניסוח שלי בעניינים כגון אלה היא נטולת רחמים ולקוחה מהלקסיקון הבדוק והמדוייק של הדור שאליו אני שייך ושל הסביבה הצבאית שבה גדלתי. אני מכיר היטב ומקרוב את הרמטכ''לים שבאו מהסביבה ההיא, ושלא יבלבלו לי את המוח על מצבים היפותטיים. מוטה ורפול ומוישה וחצי ודן שומרון לא היו סוגרים שום קצוות ולא מדווחים לאף אחד. הם היו הדוגמא שלפיה נהגו אורי ועמירם ושמואליק.
העובדות ברורות: אהוד לא ברח, הוא עמד שם שלוב ידיים. אין לי ספק שהיה מזועזע, אך הוא לא לכלך את הידיים ולא כרע על מנת לעודד. מי שלא יבחר בו בגלל זה להיות ראש ממשלת ישראל, או שהוא עדיין רוצה את נתניהו, או שהוא סתם יפה נפש, או שהוא דוגל באימרה הרומית, שמדבר אחד מסיקים על כל היתר.

חזי שלח
תל-אביב
כתוב תגובה ל- חזי שלח
חובתו של אב לדעת כיצד נהרג בנו
  שאול שילה   31/05/08 17:05
"חובתו של אב לדעת כיצד נהרג בנו" .

שאול שילה, אבא של סגן אלעד שילה זכרונו לברכה, אשר יחד עם ארבעת חבריו ליחידה, לוחמי סיירת מטכ"ל, ערן ויכסלבאום זכרונו לברכה, שמרי שפרן זכרונו לברכה, אריק כהן זכרונו לברכה ושרון תמיר זכרונו לברכה, נהרגו באסון צאלים השני.
כתוב תגובה ל- שאול שילה
הבן נקבר- אסור שכך יקרה לאמת
  יוכי שפרן   31/05/08 17:28
"הבן נקבר אבל אסור שכך יקרה גם לאמת" .

יוכי שפרן , אמו של שמרי זכרונו לברכה אשר יחד עם ארבעת חבריו ליחידה, לוחמי סיירת מטכ"ל, אלעד שילה זכרונו לברכה, ערן ויכסלבאום זכרונו לברכה, אריק כהן זכרונו לברכה ושרון תמיר זכרונו לברכה אשר נהרגו באסון צאלים השני.
כתוב תגובה ל- יוכי שפרן
לא אלה נורמות ההתנהגות שציפינו
  שפרן שילה כהן   31/05/08 18:30
"מעולם לא ביקשנו מהעומדים לדין, אלא לקבל אחריות פיקודית. לא אלה נורמות ההתנהגות, שלהן ציפינו ממפקדים בסיירת. אנחנו עודדנו את בנינו לשרת ביחידה, שבה מפגינים ראש גדול ולוקחים אחריות, בטוב וברע. לא ביחידה שבה מפקדים מקבלים ציונים לשבח בעת הצלחה, אולם מתנערים מאחריות בעת כשל, כשאחריותם אינה מוטלת בספק".

משפחות שפרן, שילה, כהן וויכסלבאום הוריהם של שמרי שפרן זכרונו לברכה, אלעד שילה זכרונו לברכה, אריה (אריק) כהן זכרונו לברכה וערן ויכסלבאום זכרונו לברכה לוחמי סיירת מטכ"ל אשר נהרגו בחורבן צאלים השני 5.11.1992
כתוב תגובה ל- שפרן שילה כהן
מה שחשוב באותורגע לטפל בנפגעים
  אלוף יוסי פלד   31/05/08 19:14
''שעומד קצין... ואיננו שותף למה שחשוב באותו הרגע זה לטפל בנפגעים''
,
''אני קראתי את החומר וכשעוסקים במין אסון שכזה אני לא מוכן אפילו להתייחס לאפשרות שזו פוליטיקה.
שאלה: כלומר, אתה חושב שיש ממש בטענות ?
תשובה: אינני יודע. אינני פוסק. אבל פורסמו דברים שהם בלי הגזמה הם באמת איומים, אם הם נכונים. ואינני יודע ואינני פוסק אם הם נכונים או לא. לא עולה על דעתי שיש מישהו שמסוגל לעשות מזה פוליטיקה.
שאלה: מהיכרותך את הדמויות הפועלות אתה חושב שזה מתאים לרקורד הצבאי שלהם לנהוג כפי שמתואר שהם נהגו ?
תשובה: תשמע, אנשים שמוזכרים שמה הם אנשים שעשו מעשים בשרות הצבאי שלהם ואנשים מסוג זה אמורים לא להיקלע למין מצב כזה של קבלת החלטות שגויות, כל כך
דרמטיות, כל כך כואבות, כל כך קיצוניות. ושוב אני אומר: אינני יודע אם זה נכון. אבל עצם הפרסום שפורסם כפי שהוא פורסם הוא לא יכול להישאר ככה. אסור לו שיישאר כך. זה מחייב חקירה פעם נוספת אם כך. אני חושב קודם כל התייחסות של הנוגעים בדבר. שעומד קצין, לא חשוב מה דרגתו ואני חוזר ומדגיש, אם זה נכון או לא, ואיננו שותף למה שחשוב באותו רגע, זה לטפל בנפגעים.
זאת הנקודה.''

אלוף יוסי פלד בהתייחסו להתנהגותו, התנהלותו ולתיפקודו של הרמטכ''ל האהוד הברק בפרשת צאלים ב'.
כתוב תגובה ל- אלוף יוסי פלד
מה לומדים מכך החיילים הצעירים?
  רני שפרן   31/05/08 19:32
"אנחנו לא מחפשים נקמה, אבל לא ייתכן שהבכירים יתחמקו מאחריות. מה לומדים מכך החיילים הצעירים ?"

רני שפרן אביו של שמרי זיכרונו לברכה אשר יחד עם ארבעת חבריו ליחידה, לוחמי סיירת מטכ"ל, אלעד שילה זכרונו לברכה, ערן ויכסלבאום זכרונו לברכה, אריק כהן זכרונו לברכה ושרון תמיר זכרונו לברכה נהרגו באסון צאלים השני.
כתוב תגובה ל- רני שפרן
"מטיל צל כבד על המינהל התקין"
  ויכסלבאום   31/05/08 19:45
"הרמטכ"ל (האהוד הברק), בהתחמקותו ובהסתרת נוכחותו במקום האסון, באי-יישום מסקנות וועדת עינן שהוא עצמו מינה ובבחירת עיתוי פירסום המסקנות ביום ובשעה של חתימת הסכם ההכרה ההיסטורי עם אש"ף, מטיל צל כבד על המינהל התקין בצה"ל".

משפחת ויכסלבאום הוריו אחיו ואחיותיו של ערן ויכסלבאום זכרונו לברכה אשר יחד עם ארבעת חבריו לוחמי סיירת מטכ"ל שמרי שפרן זכרונו לברכה, אלעד שילה זכרונו לברכה, אריק כהן זכרונו לברכה ושרון תמיר זכרונו לברכה אשר נהרגו באסון צאלים השני.
כתוב תגובה ל- ויכסלבאום
''עלבו בנו קשות"
  יוכי שפרן   31/05/08 20:44
''עלבו בנו קשות. צה''ל שומר על עצמו, אבל לא בדרך הנכונה, אלא על ידי כיסוי ושמירה על אנשים שעשו מעשים שלא ייעשו. וכשאנו כבר שקועים עמוק באבלנו הכבד מנשוא, איש מהנוגעים בתרגיל לא היה מסוגל לקחת אחריות, שהיא מאבות חינוכנו כאזרחי ישראל וכאנשי צבא, האומרים: אחרי ! באמון שנתנו בצבא, עודדנו את ילדינו להתנדב לחיל קרבי ולצה''ל שנתנו בו אמון מלא. צה''ל היה בשביל בני-שמרי, בית שני, ובית הוא משפחה. והיום משפחה זו מתעלמת מלקיחת אחריות ובועטת במוסריות, כשמאחוריה גב חזק המגן על עצמו, דרך הגנה על קצינים שהורשעו בגרימת מוות בהתרשלות. עלבו בנו קשות. בית המשפט הצבאי, שעל מעשה כה ברור בחומרתו, נתן עונש כה פשוט בעליבותו. עלב בנו קשות התובע הצבאי הראשי, בנימוקיו הלא משכנעים, כדבר איש מבוגר לילדים קטנים וטיפשים, שאינם יודעים ואינם מבינים דבר. והרי כבר גדלנו והחכמנו וחקרנו ויודעים אנו, ההורים השכולים, כי התרגיל לא היה מהמורכבים והמסובכים (ציין זאת האלוף שחק בעדותו), כי סיירת מטכ''ל כחלק מרוטינה, עובדת בתקופות מסויימות תחת לחץ ועומס ולוחמיה יודעי עייפות בעיתות הכנה ולקראת ביצוע, כי אין שום התחשבות ברגשות ההורים ובאמירותיהם, ולפתע פתאום אנו צד בגזר הדין, ועוד שהתצ''ר אומר רק חצאי אמיתות, כי את בקשתנו להורדת הדרגות לא ציין - אין אנו דורשי נקם, ואנו תקווה, שגורמי-מות-בנינו לא ישובו לפקד בכל דרך שהיא, ויקחו אחריות, ואם לא יצליחו להעמיס על עצמם את הנ''ל כפי שנתן להם דוגמא מפקד היחידה לשעבר ע., יעניקו להם את האחריות מפקדי הצבא שזהו תפקידם ויערכו נגדם הליך פיקודי. בית המשפט הצבאי יצר מושג חדש של איפה ואיפה צה''ל כולו מחד וסיירת מטכ''ל מאידך''.

יוכי שפרן, אמו של שמרי זכרונו לברכה אשר יחד עם ארבעת חבריו בסיירת מטכ"ל, אלעד שילה זכרונו לברכה, ערן ויכסלבאום זכרונו לברכה, אריק כהן זכרונו לברכה ושרון תמיר זכרונו לברכה, נהרגו באסון צאלים ב'.

אב בית הדין במשפט צאלים היה שכנו בכוכב יאיר וידידו של רב אלוף האהוד הברק, השופט ד''ר עודד מודריק
כתוב תגובה ל- יוכי שפרן
אףאחד לא מסוגל להגיד אני אחראי
  אלוף עמירם לוין   31/05/08 21:22
"חמש משפחות איבדו את הבנים שלהן, ואף אחד לא היה מסוגל בשם הצבא להגיד להן:
אני אחראי, זה היה האסון, מפקד התרגיל היה זה וזה. צה"ל לא יודע עד היום להגיד מי היה המפקד של תרגיל מחלקה. זו בושה !
ועובדה שזה עדיין מבעבע. אני עוד לא החלטתי שהגיע הזמן לדבר על כל העניין. אני יכול הגיד רק דבר אחד בוודאות: אני היחידי שהגירסא שלו נתמכת במאת האחוזים לכל אורך הדרך במסמכים. אני היחידי שיכול לתמוך את הגירסא שלי פרט אחרי פרט. אני שגיתי שלא הלכתי לבג"ץ. הייתי זוכה שם בגדול".

אלוף עמירם לוין, 7 ימים 17.7.98
כתוב תגובה ל- אלוף עמירם לוין
לא תיחקרנו וגם לא נתחקר מה קרה
  אלוף אורי שגיא   1/06/08 04:23
"אני בצער רב קובע, שאנחנו לא יכולים להתייצב (מול ההורים) ולומר ש(אנחנו) יודעים מה קרה שם באמת. אנחנו בצה"ל לא תיחקרנו וגם לא נתחקר מה קרה בהיבט המקצועי. כשאני אעזוב את תפקידי אני אגיד: הפיקוד הבכיר הזיק פה לשדרת פיקוד עצומה בצבא. הנזק הגדול - שאנחנו לא יכולים להסתכל למפקדים ביחידה (סיירת מטכ"ל) בעיניים... לתחושתי, לעולם גם לא נברר מה היה באמת בהיבט המקצועי".

אלוף אורי שגיא בעדותו בפני בית הדין הצבאי אשר דן בפרשת צאלים ב'.
כתוב תגובה ל- אלוף אורי שגיא
כל המסקנות הן בניגוד לעובדות
  אלוף עמירם לוין   1/06/08 08:20
"הייתי בהלם... כל המסקנות הן בניגוד לעובדות. אני הגשתי למעלה מ270- מסמכים. כולם סותרים את הגירסא של אמ"ן... אז הפצ"ר החליט פשוט לא לצרף את המיסמכים לדו"ח... דברים איומים"

עמירם לוין לאחר קבלת דו"ח הפצ"ר אילן שיף בפרשת אסון צאלים ב'
כתוב תגובה ל- אלוף עמירם לוין
"הוא (הברק) סובב אותנו"
  יוכי שפרן   1/06/08 08:54
"שאהוד ברק שיבוא ויגיד את האמת סוף כל סוף כי אותנו הוא הוליך בעד האף. אמנם הוא קיבל אותנו בלשכתו בחביבות, בלחיצת יד חמה, אבל הוא סובב אותנו והוא לא אמר דבר והוא התנהג אלינו כאנשים שלא מבינים מה קורה עם עצמם ולא מבינים מה קורה עם הצבא, אבל אנחנו למרות היותנו הורים שכולים, אנשים, באמת, שחיינו מאז האסון קשים מנשוא, אנחנו בעניינים. אנחנו נולדנו פה וגדלנו פה במדינה הזאת. אנחנו שרתנו בצבא ואנחנו יודעים טוב מאד מה קורה בצבא, מה קורה במדינה ולמרות כל מה שעבר עלינו וכל מה שעובר עלינו... אנחנו בעניינים".

יוכי שפרן מקיבוץ נצר-סִרני, אמא של שמרי זכרונו לברכה אשר יחד עם ארבעת חבריו ליחידה, לוחמי סיירת מטכ"ל - אלעד שילה זכרונו לברכה, ערן ויכסלבאום זכרונו לברכה, אריק כהן זכרונו לברכה ושרון תמיר זכרונו לברכה, נהרגו באסון צאלים השני.
כתוב תגובה ל- יוכי שפרן
אם שגיא משקר אזגם הרמטכ"ל משקר
  אלוף עמירם לוין   1/06/08 10:07
"אם אני משקר (שגיא ו/או דורון) אז גם הרמטכ"ל משקר...ופה הפצ"ר בבעייה"

"הרמטכ"ל (האהוד הברק) אמר בוועדת עינן שאני הייתי המפקד, ובמצ"ח אמר משהו אחר. את אורי (שגיא) ודורון (מפקד היחידה) תפסו במצ"ח בשקרים. אבל להם היה קלף: הנה הרמטכ"ל אמר בוועדת עינן כך וכך... אם אני משקר (שגיא ו/או דורון) אז גם הרמטכ"ל משקר... ופה הפצ"ר בבעייה. אורי (שגיא) נתן לו להבין שהוא בצרה גדולה מאד עם הרמטכ"ל - אם אני (שגיא) משקר, גם הרמטכ"ל משקר. הוא (הפצ"ר אילן שיף) פחד שפה יהיה סמאטוכה לא נורמלית... מלחמת עולם!"

מתוך עדותו של אלוף עמירם לוין בפרשת צאלים ב', בה הוא מספר על מסמך בן 70 עמודים שנמסר, בין השאר, לראש הממשלה המנוח מר יצחק רבין זכרונו לברכה ולרמטכ"ל לשעבר (האהוד הברק).
כתוב תגובה ל- אלוף עמירם לוין
צאלים ב' זה פצע, זו היתה תפנית
  אלוף עמירם לוין   1/06/08 11:06
"צאלים ב' זה פצע, זו היתה תפנית. נעשה כאן עוול מאד גדול. המערכת הגנה על עצמה על הגב שלי מאד חזק. זה שינה את השקפת עולמי על חלק מהצמרת, ומה ניתן לצפות מהם. הייתי אומר שבצאלים נסדק אצלי האמון האישי בכמה אנשים, שבשעת משבר אמיתי היפנו עורף. אז לראשונה חדרה בי ההכרה שהמערכת, כשזה לא נוח לה, תזרוק אותך לכלבים. עמד מאחרי אז בצבא רק אלוף אחד שהיה לו אומץ, עמי איילון. כל היתר ברחו כמו מאש. תמיד כשאני אומר לאשתי: 'אני רץ וכולם אחרי', היא אומרת לי: 'כן, אבל במרחק שני קילומטר מהגב שלך'. זה היה המצב בצאלים".

עמירם לוין, 7 ימים 17.7.98
כתוב תגובה ל- אלוף עמירם לוין
האלופים הבורחים
  לילית   2/06/08 08:02
בין האלופים העלובים מסתתר גם אורי שגיא, שהתכחש לבתו נוגית זכרונה לברכה, שנולדה לו מחוץ לנישואים, בחייה ובמותה- מה כבר אפשר לצפות מאחד כזה שרצה רק לרשת אותה ולהתעשר מזה.אהוד ברק דואג רק לתחת המנופח שלו, ולא לחיילים החולים ולמשפחות השכולות. הייתי מכנה אותם עלובים ולא אלופים. שאומץ הלב רחוק מהם וגם היושרה והאנושיות . רודפיי כבוד וכוח.
 תגובה לעמירם
כתוב תגובה ל- לילית
על חבריך המושחתים בצבא
  לילית   2/06/08 08:21
עמירם , אינך יודע שהמערכת בה שירתת מלאה שקרנים, אטומיי רגש - נכים יותר נכון.? בעת מבחן ומשבר זה בולט ביתר שאת. אורי שגיא - חברך לשעבר היה כזה מנעוריו. תאום שקרים זה דבר נפלא. תראה מה שקורה בממשלה המושחתת - "אנחנו ממשלת השלטון - כדבריי אולמרט אמש"
ממשלת הרשע.כולם מתמחים בהסתרות - פשעים , גרימת עוול, בגידות בחברים ושימוש בבני אדם למטרות קידום אישי. אשמח להיפגש עמך להרחיב שיחה. האמן לי אני יודעת על מה אני מדברת.
 תגובה לעמירם
כתוב תגובה ל- לילית
היכן אומץ-לבו להודות בטעות ?
  שפרן שילה כהן   1/06/08 10:08
"משקרה האסון, היכן אחריותו של המפקד ?
היכן אומץ-לבו להודות בטעות ולקחת אחריות ?
תמיהה היא בעינינו ותשובה אין".

משפחות שפרן, שילה, כהן וויכסלבאום
כתוב תגובה ל- שפרן שילה כהן
להשכיח את האסון מתודעת הציבור
  ויכסלבאום   1/06/08 04:38
"צה"ל, בניצוחו של הרמטכ"ל אהוד ברק עשה ככל יכולתו
כדי להשכיח את האסון מתודעת הציבור".

משפחת ויכסלבאום

כתוב תגובה ל- ויכסלבאום
איך למד תאומי את תפקידו של ברק
  עודד תאומי   1/06/08 07:46
איך וכיצד למד עודד תאומי את תפקידו של הרמטכ"ל (האהוד הברק) במחזה "ערפל".

שאלה: איך למדת אותו ?
תשובה: ''יש לי שלוש תוכניות מוקלטות של שיחת ועידה עם ברק. אני צופה בהן המון. לא כדי
לחקות אותו, אלא כדי לקרוא בעיניים שלו איזו הארה לגבי המבנה הנפשי של הדמות.
לא מעניינת אותי ההקבלה הממשית למציאות''.
שאלה: והיתה הארה כזו ?
תשובה: ''כשהוא מספר למשעל שהוא לא ברח ממקום התאונה, הוא מתאר את המצב, ובתיאור
שלו יש תחושה שהוא היה בהלם. הוא מביא דוגמא בראיון ואומר: ''תאר לך שאלוף
הפיקוד היה נקרא לצומת בית ליד לאחר הפיגוע, האם התפקיד שלו היה לגשת לפצועים,
או לוודא שהכל עובד נכון?''. פחות או יותר. ופתאום אמרתי:
מה פתאום הוא מביא את הדוגמא הזו ?
הוא הרי לא הגיע למקום אחרי האסון, הוא היה שם כל הזמן.
אני חושב שהוא היה בהלם בשעה שקרה האסון, כי האופציה השנייה - שהוא לא היה
בהלם ובאינסטינקט לא ניגש לפצועים - היא לא אנושית. במחזה זה המצב, למרות שאני
לא מודה בזה כלפי חוץ''.

מתוך ראיון עם עודד תאומי אשר גִלם במחזה ''ערפל'' את תפקידו של רב אלוף אבנר סלע, רמטכ''ל צאלים ב' (האהוד הברק) על איך וכיצד למד את דמותו ואת תפקידו.

כתוב תגובה ל- עודד תאומי
10
רק אבנרי אמיץ כל כך להביא את
  ר. קלדור   31/05/08 14:20
העובדות בלימסיכות.
רבים העיתונאים המכבסים את המילים אותם מנסים להביא לידיעת הציבור.
לא אצל אריה אבנרי. הכל ברור מושחז ואמיתי. אלה פני הדברים.
כתוב תגובה ל- ר. קלדור
אבנרי ממחזר שק של שרצים
  חתלתול בוהה   1/06/08 10:57
אצל אריה אבנרי הכל ממוחזר ותמיד בסגנון מטופש, כגון: בשעתו הייתה לי כוונה ל... נמנעתי מכך מחשש ש..., שכן (כך וכך) מאוחר יותר התברר ש... (איזשהו דימוי מטופש) במקום להיות נחרץ (כאריה התנהגת כחתלתול). תמיד תהיתי (עד כמה אתה אדיוט). מאחר שאתה ... (תאור תכונה גרועה שמטרתה לגמד ולגחך את האישיות אליה הוא פונה) לא הערכת ש... (משהו שאבנרי חושב שהעם רוצה) אבל הגעתי למסקנה ש... (כאן באה מתקפה אנטי אולמרטית). פניתי למבקר המדינה / היועץ המשפטי לממשלה כדי ש... תנועת אומ"ץ לא תוכל לעבור לסדר היום.
___________________________________________________
בכל מקרה אבנרי צודק כי אהוד ברח לא יותר טוב מאולמרט הנוכל.
כתוב תגובה ל- חתלתול בוהה
חתלתול בוהה אינו טועה
  שומר על השמנת   1/06/08 21:34
אין כמוך חתלתול. אכן, אצל אריה אבנרי הכל ממוחזר ותמיד בסגנון מטופש. אם כי בגרעין טענותיו יש ממש כי "אהוד ברח" אולי אפילו יותר גרוע מאולמרט הנוכל.
כתוב תגובה ל- שומר על השמנת
11
הרצוג - שתק יצא צדיק בלומנטל
  שתקה והואשמה   31/05/08 14:31
מדינת הצ-חוק.
רק במדינה מטומטמת כזו בוזי הרצוג זוכה בסקרים כפוליטיקאי הישר ביותר. גנב כספים יחד עם ברק שתק לא הודה - כי הוא היה בקליקה המתאימה-שמאל-הון-שלטון.יצא זכאי וטהור כשלג מבחינה ציבורית.
בלומנטל הביאה כסף מהבית ושתקה בחקירה שרון המושחת וחבורת החווה (בדיוק כמו בחוות החיות של אורוול)גרמו לשליחתה לכלא.שרון המושחת יצא נקי מכל חטא לא נחקר והיועץ המשפטי הוציא אותו מהבוץ בצורה תמוהה ביותר. בנו העבריין קבל עונש קליל כדי לרצות את הציבור צמא הדם.
מדינת צ-חוק כאשר המאפיה בשלטון שולטת ומחזיקה את הפרקליטות והיועץ המשפטי.
כתוב תגובה ל- שתקה והואשמה
12
וכשראריה ישאג, מי לא יקרא?
  טהורת המידות   31/05/08 14:39
כבר הוכח ללא כחל וסרק. העיתונאי אבנרי אריה איש משכמו
ומעלה, בעל רמת יושרה שאין שני לה, אמינות עליונה במלחמה חסרת פשרות כשמדובר בטובת הציבור.
כל אלה שפגעו העליבו, רסמו הפחידו את העיתונאי אריה אבנרי, צריכים היום להעלות על נס את פועלו למען טוהר מידות ויושר ציבורי.
שני העיתונאים! אריה אבנרי ויואב יצחק יוצר האתר, הם הם
העיתונאים המובילים במלחמה בשחיתות, חשיפתה והמשך מתמיד
בטיפול בה שלא תשכח באיזה מגירה כאילו דבר לא קרה.
כתוב תגובה ל- טהורת המידות
13
ברק לכס ראהמ"מ?השתגענו לגמרי!!
  הניה   31/05/08 14:57
כתוב תגובה ל- הניה
14
אריה-אנו גאים בך !!
  רמת אפעל.   31/05/08 15:28
נושא אחר לחקירה יסודית:לקיחת 320 אלף דולר ע"י פרס במונטה קרלו.!! ממיליונר.. 320 אלף דולר וכולם "שותקים לו"????!!! למה ומדוע??!!
פרס אינו שונה מאולמרט ומברק...
איך בחרוהו לנשיא?-הרי ידעו על לקיחת הכסף!!!!!
כתוב תגובה ל- רמת אפעל.
15
ברק=אולמרט=מיליונרים=פרקליטי צ
  דני דין   31/05/08 15:32
אין כל הבדל בהתנהלות החברתית-כלכלית בין שני האהוד:כמעט אותם מיליונרים מסביב,אותם פרקליטי צמרת של העשירונים העליונים,אותן מסעדות,אותם מפגשים חברתיים.
כתוב תגובה ל- דני דין
16
כל הכבוד מר אבנרי
  איזון   31/05/08 16:03
כתוב תגובה ל- איזון
17
אם אדלר יעץ לאהוד לכנס עתונאים
  בת העמק..   31/05/08 16:16
סימן שהוא יועץ רע מאד. והיכן ה"מוח האנליטי" של אהוד? (מי המציא את התואר הזה לאהוד?!!) "אנליטיקן"- היה חושב מה תהיינה התוצאות של "כנס עיתונאים" כזה.. קראו בתגובות הקוראים איך כל ה"מעשים" הטובים של האיש הזה בעבר(שאותו "שונא" משום-מה פרס...מענין למה...) כל "פשלותיו" של ברק צפים בכל תגובה....ומי ששכח- נזכר... ועוד....
אנא, אריה חקרו מה נעשה עם 320 אלף דולר, שקיבל פרס ממיליונר במונטה קרלו...אנו סקרנים מאד..ואילו מתנות יקרות קיבל פרס בעבר (שהוא שונא...)(למה מסתירים מאיתנו??) שימו לב ל"אימרות הכנף" של ה"חכם" פרס על העבר..ממש לא יאומן !!!(ההיסטוריה אינה חשובה..)
כתוב תגובה ל- בת העמק..
18
אריה אבנרי,,ענק,,ענק..
  אמנון לביא-לוי   31/05/08 16:31
אריה אבנרי,,ענק,,ענק..
אני מאמין שגם העם מזהיר את אהוד לבל יתמודד לראשות הממשלה, לא כדאי לו,הוא היה ונכשל ובינו לבין אולמרט אין הבדל נראה לי.
שב בבית אהוד תפוס לך מסרגות ותסרוג אפודות לרעייתך מאהבת ימי נעורייך,אחרת תפסיד גם אותה..
כתוב תגובה ל- אמנון לביא-לוי
19
הגבנת כבר קיימת.לא ניתן להסירה
  גדעון אבי-גיא   31/05/08 16:37
כתוב תגובה ל- גדעון אבי-גיא
20
בחילה מדיבורים
  א .פובליציסט   31/05/08 16:38
ל"עיתונאי" אריה אבנרי..אני מקווה שאת המכתב הגלוי שכתבת בכתבה ,אמנם שלכת ממש במכתב לשר הבטחון אהוד ברק. אם כך הדבר ,אני מקווה שאת המכתב כתבת על נייר דק וריחני כך שיוכל אהוד ברק להשתמש בו בשרותים..... אני מצידי הדפסתי את מכתבך המלומד על נייר דומה , והשימוש בו היה להנאתי המלאה...
כתוב תגובה ל- א .פובליציסט
קודם תלמד לכתוב בלי שגיאות
  אח"כ תביע דעתך   31/05/08 18:44
כתוב תגובה ל- אח"כ תביע דעתך
21
צעדים לפעולה
  מה הלאה?   31/05/08 16:56
מר אבנרי, הרי בחירות ופריימריס בפתח! אולי תציעו טיוטת חוק מימון בחירות חדש שתיכנס לתוקפה כמה שיותר מהר, ואם לא חוק לפחות מועמדים יוכלו לחתום על התייבות לעמוד בהצעה זו + הצהרת הון מלאה, תנאי בסיס לפני ריצה לכנסת/ממשלה?
כתוב תגובה ל- מה הלאה?
מתי נחזיר את המדינה לתושביה?
  שרוליק ג'   1/06/08 22:11
נניח שאהוד ברק ואהוד אולמרט יעופו לנו מהעיניים ואולי יעופו לנו מהעיניים גם עוד כמה מושחתים (אם יוכח שיש להם קופת שרצים) ואז מה? האם עמותת אומ"ץ נערכת לטפל בבעיות השורשיות, החשובות באמת? מתי נחזיר את המדינה לידי תושביה וכיצד?
כתוב תגובה ל- שרוליק ג'
22
פוליטיקה כמקצוע חסר טיפתאחריות
  דורי   31/05/08 17:00
פּוֹלִיטִיקָה כְּמִקְצוֹעַ נְטוּל וחֲסַר כָּל טִיפַּת-אַחֲרָיוּת

עול-אולמרט וחבורתו, חיים רמון, הירשזון, בר-און, ברק, פרס, רפי איתן, צחי הנגבי
איש-איש בזמנו, לשיטתו, בתורו, כהרגלו, לא-דאג לעמו, לא-דואג, חוגג, מלהג, מזגזג,
אך לֵיחָם, בעיני עצמם לפחות, לנצח לא נַס, לא מוּסְמַס או נָמַס. לעולם אף לא יתפוגג.
לאמיתו של דבר, מאומה, לא יוכל למנוע מן הפוליטיקאים שלנו מעצמם, אך ורק מעצמם, להתמוגג
שום-דבר כבר את הפוליטיקאים שלנו גם אינו מסוגל או יכול יותר להפתיע, להרתיע, לדגדג
למדו הם, למדו הם טוב והיטב, איך וכיצד ניתן מהנאות וממנעמי-חיים עד כמה שאפשר להתענג
בבית הספר הגבוה של תיכנון ותיחמון חייהם וחיינו, על אדמתנו, בארצנו שלנו, בכנסת ישראל,
למדו, שיננו פוליטיקאים והכינו טוב והיטב שעורים, איך וכיצד על רצון אזרחים מתגברים,
איך וכיצד על חֶלֶד, עולם ותבל מצפצפים, איך אפשר, איך ניתן, להפוך במהרה בימינו לחצי- אלוקים.
איך "למשוך" זמן כל עוד תמיכה אף אם כרוכה מן המציאות בבריחה יש ואפשר לקבל, כאשר מגוּבִּים הֵמָה על-ידי כנסת ישראל ומתאמנים איך ניתן להערים לא רק על פעמי-זמן אלא עוד יותר אף על אֵל.
איך וכיצד ניתן ואפשר להפוך פוליטיקה לכלי נצחי של "שליחות"
"שליחות" אשר מקנה לאדם, כל אדם, כוח בלתי-מרוסן, עוצמה בלתי-מוגבלת, בשיא-מהירות
איך רוכשים זכות ויכולת אדירה-שרירותית-ממלכתית-קניינית לשררה, לכוח, להון, לשלטון לסמכות
"שליחות ניצחית", "שליחות" פקחית, כְּלִי מַשְחִית אשר משמשת אף כיסוי ופרגוד
לקשר שילוב ושזירת הון ושלטון, אשר מהם, אך ורק מהם,
תצמח תועלת-תוחלת ותכלת עמה ניתן גם לצאת במחול ולרקוד.
שררה, כוח, הון ושלטון אשר בעבורם, כך הוכח בעבר, משתלם וכדאי בחיים להתפלל ולסגוד.
"שליחות" אשר הופכת, בין אם חפצים בכך בוחריך, בין אם לא, עם השנים בכבוד למקצוע
"שליחות" ממנה ובאמצעותה ניתן ללעוג ולצחוק על כולנו, מארמון השן, משם-הרחק, מגבוה-גבוה.
לצפצף בשלווה מנצחת-ניצחת על האזרח הקטן, על כל אזרח ואזרח,
בשלווה חגיגית-ניצחית-אולימפית, לגרום לנו-לכולנו בנשמה ובלב, שאט-נפש נורא ואיום, בחילה, מפח.
"שליחות" כמקצוע נטול וחסר כל טיפת אחריות אך עם מירב ומיטב נוחיות ועם מלוא חסינות
גם אם גרמת לאחרים חרפת רעב, מחסור חמור בתרופות, או סיבה טובה אחרת למות.
"שליחות" בה שלחת בלי טיפת שיקול דעת או היסוס בנים-בנות, חיילים-חיילות, כצאן לטבח לקרב
"שליחות" בה לעצמך הבטחת כי לא כעניי-עמך, לעולם לא תסבול יותר בחייך חרפה אמיתית של רעב.
"שליחות" בה חש ומרגיש אתה את עצמך כמו אדון, שליט כל-יכול על 'עמך', אספסוף, ערב-רב,
עם הנמצא במרעה בלי גדר, עַם בלי תקוה, עַם חסר-סדר, עם ללא מנהיג או רועה, עַם אשר את עתידו כלל לא צופה, לא רואה, עַם המרשה לעצמו אף חוק להפר, במו ידיו בהגיונו ושכלו בור לעצמו כורה וחופר.
"שליחות" בה תוכל לצאת לחו"ל כל אימת שתחפוץ, במלונות 5 כוכבים נעליך בנינוחות לחלוץ,
לדלג ולבקר מתי שתרצה בבירות מערב, הן "מנהיג" אתה ערב-רב, אחרי ככלות הכל אינך הרי 'קלוץ',
יריבים פוליטיים מחו"ל תוכל תמיד כאוות נפשך להמשיך לעקוץ,
ובשובך לארצך, בניגוד לרצונך, כאשר נאלץ תהיה להיפגש עם פוליטיקאים כמותך, חידלי-אישים, עוד איזה מין לץ, איזה פוֹץ, איזה קוץ, למזרח הרחוק תשתדל לצאת מיד בזריזות, לשעה-שעתיים לקפוץ.
אז מה, אז מה כבר יכול להיות, אם מפעם לפעם,
שומעים אנו כי אצל הפוליטיקאים לחיים של יש לא מעט טעם
ואף בקרבם, במציאות, קיימת הרבה, הרבה מאד, פחיתות ושחיתות
כתוב תגובה ל- דורי
23
מְדִינָה מִקְרִית
  אלכסנדר   31/05/08 17:00
מְדִינָה מִקְרִית
שִקְרִית ... אַך עִבְרִית !
אַקְרָאִית, עֲמָמִית, אֲרָעִית,
מְדִינָה לְמַרְאִית.

מְדִינָה עִיזִית,
נִבְזִית, לוֹעֲזִית,
אֲחוּזַת תְּזָזִית,
יְלָדֶיה, אֲבָנֶיה, גָּזִית.

עַם מְנוּוָן,
מעֲרָכָיו מְרוּקָן
אָדִיש, רָדוּם, שַאֲנָן,
רְדוּף קוֹרְבָּן וחוּרְבָּן.

חֶבְרָה אֲרוּרָה
מְעוּרְעָרָה, רְעוּעָה,
רָעָה וגְרוּעָה
עֲמוֹרָה וגְמוּרָה.

מְדִינָה הבְּנוּיָה על כַּרְעֵי תַּרְנְגוֹלֶת
עַם השָרוּי (לנֶצַח?) בְּתוֹכְכֵי מְעַרְבּוֹלֶת -
מֶמְשָלָה בְּלִי תּוֹרָה... בְּלִי קֶמָח... בְּלִי סוֹלֶת...
סָפֵק, אִם לִבְסוֹף, תִּיוָותֵּר בְּקוֹשִי גוּלְגוֹלֶת.

נ. ב.

לא רק הממשלה הנוכחית. גם הממשלה הבאה.


מילים בסלע! כל מילה בול,! הבעיה שאתה מדבר לאנשים עם לב של אבן !

53. ל- 47 יעל, 01/12/06 16:17 כל מילה בסלע. עצוב אבל אמיתי

שיר מדהים - ספק אם יעורר מישהו מהתרדמת העמוקה ברווז במטבח, 20/03/07 22:53 יישר כוח

שיר מדויק להפליא לצערי סימה, 26/11/06 16:20 כל כך מדויק שבמקום לשיר בא לבכות

מקסים מיכאל, 12/11/06 12:48 מקסים... כל הכבוד....

אתה צודק ! מ אבל הערב רב לא זכאים ליותר ! ירמיה, סדום, 23/01/07 08:57

האודים המוצלים של השואה שבאו לכאן רק עם חולצה לעורם, כדי לבנות ולהילחם למען מדינה יהודית, מקלטל לעם היהודי לא ראו בסיוטיהם את אשר מיתחולל כאן , ערב רב מבולבלך רע ומנוכר שסוגד לעגל הזה בלבד, ובראשו ניבחריו אוסף של מושחתים מוגלי לב, חסרי יושר לב בסיסי, מישטר רשע שמאפשר לניצולי השואה לחפש את מזונם בפחי האשפה, ומנגד גדודי הפשע שהולכים ומתעבים, כנופיות מנהלות את הרחוב, ואת מסדרונות השילטון, ואין דין ואין דיין, הרצח מתפשט לרחובות ולבתים, מדינת יהודים עלק, מדינת זדים שתחלוף תחלוף מעל פני האדמה,!! ובצדק,!!

עברית שפה יפה עברית, 28/06/07 20:25 מדהים. הלשון, הניקוד ,הדקדוק, הפיסוק, האירוניה, השפה, היופי.
אמרת הכל על הכיעור עם כ''כ הרבה יופי. פשוט נהדר!

דברים כקורבנות. ל"ת דורבן, 09/02/07 18:54

שיר יפה !!!! רק חבל שהכל אמת.... ל"ת כל הכבוד, 28/06/07 11:28

אני מסכימה אתך.כל הכבוד! ל"ת שדרותית, שדרות, 21/05/07 23:36

144. אלכס ידידי מהמצב רוח בשיר שלך עוד תקום שוב הציונות (ל"ת) 01:23 28/04/07 כל הכבוד !

אלכס-כל מילה בסלע!! ל"ת אבנר, 28/06/07 19:09

המנון החדש עודד עמבר, מרכז, 21/10/06 17:52

נכון, וגם כואב ל"ת 12/11/06 08:11

גדול! ל"ת גזור ושמור, 06/12/05 08:22

שיר יפה !!!! רק חבל שהכל אמת.... ל"ת כל הכבוד, 28/06/07 11:28

ככ נכון! ככ עצוב! אלכס מבטא זאת ככ טוב! ל"ת מי היה מאמין, 28/11/06 16:02

166. ל112 המילים יפות יש מוזיקה למילים ? (ל"ת)
06:05 28/04/07 tovi
כתוב תגובה ל- אלכסנדר
24
בְּתֶּקֶן שֶל חֲצִי-אֱלוֹקִים
  תמרה   31/05/08 17:17
בְּתֶּקֶן שֶל חֲצִי-אֱלוֹקִים

הֵם עָשוּ חוֹזֶה, חוֹזֶה מוּשְלָם, חוֹזֶה בִּלְתִּי-הָפִיך, חוֹזֶה עם אֱלוֹקִים
כי כל עוד היהודים ושכניהם זה את זה בעוֹז ובמֶרֶץ כָּזֶה מַכִּים
יוּבְטַח להם מַעֲמָד של חֲצִי-אֱלוֹקִים.
גם, אבל לא רק, משום כך הם תמיד לבטח נראים
כה אגדתיים, כה נִצְחִיים, כה נְפִילִים, כה עֲנָקִים.

יֵש לָהֶם, לפּוֹלִיטִיקָאִים, לא רַק לַצְלוֹפָחִים חֲמַקְמָקִים-חֲלַקְלָקִים
הֶסְכֵּם מוּזָר אף מַדְהִים עִם היושב במרוֹמִים, עִם אֱלוֹקִים
הֶסְכֵּם האוֹמֵר כִּי כָּל עוֹד שְאִיפוֹת כּוֹחַ, הוֹן, שִלְטוֹן ושְרָרָה בַּהֶם מִמַעֲמָקִים מְפַכִּים
יוּקְנֶה ויִהְיֶה לָהֶם לַעַד מַעֲמָד של חֲצִי-אֱלוֹקִים.
בַּבּוֹקֶר מוּקְדָם מְמַהֲרִים הֵם קוּם לְהַשְכִּים
מַקְדִימִים אַף אֶת מְטַאטְאֵי-רְחוֹבוֹתֵינוּ, אֵלוּ אֲשֶר אֶת עָרֵינוּ, בְּמֶרֶץ כּה רַב טוֹרְחִים ומְנַקִים
בִּשְמוֹ שֶל אֱלוֹקִים, בִּשְמָם, בִּשְמֵנוּ, בְּשֵם חֶבְרָתֵנוּ, בְּשֵם תַּרְבּוּתֵנוּ, בְּשֵם מְדִינָתֵנוּ,
מְחוֹקְקִים הֵם לָהֵם וְלָנוּ הַנְחָיוֹת (מָשָל חַיוֹת אָנוּ) ושְלָל נִכְבָּד שֶל חוּקִים
חוּקִים אֲשֶר תּוֹדוֹת לָהֶם, נִרְאִים אָנוּ, בְּסוֹפוֹ של יוֹם, כָּל כָּך מְדוּכָּאִים ומְצ'וּקְמָקִים
דְרוּסִים כמו תִּיקְנִים, מַקָקִים, ג'וּקִים מְחוּצִים, תִקְוָה ועָתִיד מוּחְמָצִים, מְחַיִים-כָּלִיל-מְחוּקִים.

הֵם עשו חוֹזֶה עם הקב"ה, עִם אֱלוֹהֵינוּ, עִם אֱלוֹקִים
כִּי כָּל עוֹד יִשְחוּ ויִשְהוּ במַיִם רְדוּדִים, מַיִם מְעוּפָּשִים, מַיִם עָכוּרִים, מַיִם בִּלְתִּי-עֲמוּקִים
יוּכְלוּ לְהַמְשִיך להנוֹת מחַיֵי הַנָאָה, חַיֵי-שַלְוָה, חַיֵי-רַאֲווָה, חַיֵי דוֹלצֶ'ה וִיטֶה, חַיִים מְתוּקִים.
אותנו שוֹלָל יום-יום הם מוליכים, בתרגילי הישרדותם עלינו מערימים,
במשיכת-זמן נצחית מצטיינים-מתמחים, עם שלם מרדימים, לשוכְרָה אֶזְרָחִים תְמִימִים מַשְקִים.
משום כך, אנו כמובן, נתמיד להיראות כּה אוּמְלָלִים, כּה עָלוּבִים, כּה נְבוּלִים,
שְפוּפִים, כְּפוּפִים, נִידָפִים, מְצוּמָקִים, מְשוּתָּקִים ושְחוּקִים.
בדרך זו, כעַם, לעולם לא נוּכַל לְהַחְכִּים.
בתוֹר מְיַיגֵע, מְיַיזֵע, תּוֹר אָרוֹך-מִשְתַּרֵך, מגָלִיל וְעַד נֶגֶב, מִיַרְדֵן וְעַד יָם מִשְתַּרֵעַ, בפניהם אנו מִתְבַּטְלִים, לְפִתְחָם מְשַחֲרִים, אליהם מִתְחַנְפִים, נִדְחַפִים, בְּשורָה נִדְחַקִים, משְתַמְשִים בְּמַרְפֵקִים, מְתְרַפְֹקִים, מִשְתוֹקְקִים, מִצְטוֹפְפִים כמו תְנוּעָה הוֹמָה-שוֹקֶקֶת בצַווָּאר-צַר שֶל בַּקְבּוּקִים,
תְנוּעָה סוֹאֶנֶת גוֹרֶמֶת פְקָקִים
מתנהגים כמו צִי-בּוּר, עֵרֶב רַב, של שְמוֹקִים-שְמוֹקְמוֹקִים
חיים כהרגלנו חיים מְרוּחֲקִים, מְנוּתָקִים ודְחוּקִים.
מִי אֶבְיוֹנִים, מוּשְפָּלִים וְדַלִים מעָפָר ומאַשְפָּתוֹת סוף-סוף יַעֵז ויַהִין לְהַעִיר ? לְהַרִים ? להַקִים ?
קִים... קִים... קִים... קִימָה-הֶר... קִים-מַהֵר... קִים...

כתוב תגובה ל- תמרה
25
חֲנוּת מַכּוֹלֶת
  תמרה   31/05/08 17:23
מְנַהֲלִים הֵם אֶת מְדִינָתֵנוּ הקְטַנְטוֹנֶת, בָּבַת-עֵינֵינוּ, אֶת אַרְצֵנוּ הַפִּיצְפּוֹנֶת
כְּמוֹ אֶת מֶמְשָלְתָם-מַכְשֵלְתָּם-מַכְשֵלְתֵּנוּ
מָשָל וּכְּאִילוּ הָיְתָה זוֹ חֲנוּת מַכּוֹלֶת
חֲנוּת פְּרָטִית, מִשְפַּחְתִית, פִּינָתִית, שְכוּנָתִית,
יוֹם סְגוּרָה, יוֹם פְּתוּחָה,
יוֹם יֵש, יוֹם אֵין, קֶמָח, אוֹרֶז או סוֹלֶת.
חֲנוּת מַכּוֹלֶת בָּה אֶפְשָר, לְעִיתִּים, מִפַּעַם לְפַּעַם, לִמְכּוֹר אַף פְּסוֹלֶת.
תַּרְנגוֹל גָדוֹל פוֹסֵעַ-טוֹפֵף בַּחֲזִית חֲנוּת המַכּוֹלֶת,
צוֹעֵד הֲלוֹך וחֲזוֹר כְּשוֹמֵר-סַף, שְמַר-טַף
תַּרְנגוֹל אָדוֹם גָדוֹל, תַּרְנגוֹל מְגוּנְדָר, תַּרְנגוֹל צִבְעוֹנִי בַּעַל כַּרְבּוֹלֶת
מִדֵי פַּעַם התַּרְנגוֹל עוֹצֵר, מְנַקֵר, בּוֹלֵעַ גַרְגֵר חִטָה אוֹ שִיבּוֹלֶת.
הַאִם יַצְלִיחַ תַּרְנגוֹל זֶה לְבַדּוֹ, בְּעַצְמוֹ, לִשְמוֹר אֶת חֲנוּת המַכּוֹלֶת ?
לְהַבְטִיח אֶת חֲנוּת המַכּוֹלֶת מִפְנֵי סְגִירָה ?
טַלְטֵלָה ?
נְעִילָה ?
לְהַצִילָה מִמַפּוֹלֶת ?
לְהַגֵן עַל חֲנוּת המַכּוֹלֶת מִפְּנֵי מְעַרְבּוֹלֶת ?
כתוב תגובה ל- תמרה
26
ממשלה גוססת. מדינה מפרכסת.
  דורי   31/05/08 17:23
מֶמְשָלָה מוּבֶסֶת. מֶמְשָלָה בִּלְתִּי-מְאוּפֶּסֶת. מֶמְשָלָה גוֹסֶסֶת. כְּנֶסֶת רוֹפֶסֶת. מְדִינָה מְפַרְכֶּסֶת.
מְאִי-נְטִילַת, אִי-לְקִיחַת, אִי-נְשִיאָה בְּאַחֲרָיוּת אִישִית-מְדִינִית-פּוֹלִיטִית, נִיזוֹנָה-מֶמְשָלָה, מִתְפַּרְנֶסֶת.
מֶמְשָלָה בָּזָה, מְבוּזָה, מִתְבָּזָה, מְאוּסָה, מְקוֹמֶמֶת, מִתְנַווֶנֶת, נִרְגֶנֶת, מְשוּעַמֶמֶת, חוֹמֶסֶת, מְקָרְקֶסֶת, מְקוּרְקֶסֶת, מִתְחַפֶשֶת, מוֹאֶסֶת, מְבוֹאֶסֶת.
אַתָּה מַרְגִיש אֶת נְשִימוֹתֶיהָ הקְצוּבוֹת, האַחֲרוֹנוֹת,
שֶל מֶמְשָלָה יְהִירָה, יוֹמְרָנִית, הַרְסָנִית, רַשְלָנִית, חוֹבְבָנִית, שְלוּמִיאֵלִית, רוֹמֶסֶת, גוֹרֶסֶת, הורסת. דוֹרֶסֶת.
חָש וְרוֹאֶה אֵיך וְכֵּיצַד, אֶל מוּל, לְנוֹכַח, לְנֶגֶד עֵינֶיך, מֶמְשָלָה-מַכְשֵלָה זוֹ אַט-אַט גוֹסֶסֶת.
בְּמֵי-מַדְמֵנַת מֶחדְלֵיה שוֹקַעַת יֵישוּתָה, נְמַסָּה-מִתְמוֹסֶסֶת-מִתְבּוֹסֶסֶת-קוֹרֶסֶת.
כָּל הַעַם, לא רַק אַתָּה, עֵדִים לַמִתְרַחֵש, צוֹפִים בַּמִתְחוֹלֵל,
מִתְבּוֹנְנִים בַּתַהֲלִיך - לא מִתוֹך תְחוּשָה שֶל חֵן, רַחֲמִים וחֶסֶד.
חֵרֶף רְצוֹנָם נוֹכְחִים בְּכָּך אֲפִילוּ "נְצִיגֵינוּ", "נִבְחרֵינוּ" בַּכְּנֶסֶת.
בִּיְהִירוּתָה-רְהֲבתָנוּתָה-גַאֲוְותָנוּתָה-רַאֲוְותָנוּתָה מֶמְשָלְתֵּנוּ אינה מִתְרַפֶּסֶת.
אַך יוֹדַעַת-מוּדַעַת מֶמְשָלָה כִּי חָלַף זְמַנָה. תָּם קוֹרְבָּנָה.
מֶמְשָלָה עֵצָה מְטַכֵּסֶת. מֶמְשָלָה עַל עֵצִים מְטַפֶּסֶת. מֶמְשָלָה אֶת צִיפּוֹרְנֶיהָ כּוֹסֶסֶת.
מי יְתַאֵר עַתָּה את רוּח הַתְקוּפָה ? מִי יִכְתוֹב אֶת תוֹלְדוֹת הַכִּשָלוֹן ? הֵיקֵף הַחִידָלוֹן ? האֲבַדּוֹן ?
עוֹמֶק הַקֶרַע ? חוּמְרַת הַשֶסַע ? גוֹדֶל הַשֶבֶר ? מֵימַדֵי האֶסוֹן ? עוֹצְמַת היָגוֹן ?
מִי יְתַּעֵד עַתָּה אֶת דִבְרֵי הימִים ?
אַף אִם יֵש מְלָאי לְמַכְבִּיר שֶל דְיוֹ בַּקֶסֶת ?

כל מילה נכונה, אין לי מה להוסיף, רק להתפלל שנמשיך להתקיים. ל"ת אמיר ברד, צפון, 14/05/07 11:16

כל מילה מדוייקת. ל"ת אני, 19/05/07 12:34

שיר מגניב. ל"ת לאה, 19/05/07 23:15

עצוב. יותר ממה שזה מרגיז זה עצוב. ל"ת מיכל כהן, 21/05/07 22:44

כואב אבל מקסים ל"ת עוד אחת, 22/05/07 10:42
כתוב תגובה ל- דורי
27
איך, איך, איך, כך מת הקבינט ?
  תמרה   31/05/08 18:32
אֵיך.... אֵיך.... אֵיך.... כך מֵת הקַבִּינֵט.... ? ? ?
כלל לא לפתע מֵת הקַבִּינֵט. זה היה צפוי. זה היה ראוי. זה היה חזוי. זה היה רצוי. הקַבִּינֵט מֵת.
יש אף האומרים כי הקַבִּינֵט לא רק מֵת בלבד - אלא החליט להתאבד. שֵד נכנס בו. נכנס בו שֵד.
חש כי לנוכח מציאות החיים הסוערים-המיוסרים-המכוערים החל להתגמד.
לכן החליט הקַבִּינֵט להתאבד. לעשות כן אף בלי נוכחותו של עד.
לא ככה סתם מת הקַבִּינֵט. מת הקבינט בחטא. חטא גדול. חטא יום אתמול. לכן מת הקַבִּינֵט.
קַבִּינֵט אשר לא עשה כְּלוּם. לא טרח בִּמְאוּם. עסק רק בנימנוּם. משוּם-דבר נראה הָלוּם. הָמוּם.
אט-אט חל בו גם כירסום. נשמע יותר עָמוּם, בָּלוּם, עָלוּם. מלא בשפע של גימגום.
הפך עָרוּם, צָרוּם, פָּרום. יש האומרים אף כי הוגש נגדו כבר כתב-אישום.
כאשר נסתבר לכל, כי הקַבִּינֵט כלל לא לפתע הפך להיות לגמרי בעל-מום, נפל הקַבִּינֵט בבת-אחת, קָרַס בְּבּוּם.
קַבִּינֵט אשר זילזל, חגג, להג, לגלג, קטרג, את עצמו בלבד עִנֵג, יום-יום התמוגג. את ההיסטוריה לא דגדג.
לא חש כלל כי העם מאוס מאס בו (אחרי ככלות הכל, הן לכל דבר יש עת). העם מזמן נתן לו גט.
קַבִּינֵט כסיל ואוויל אשר לשום מקום לא חפץ, לא רצה, לא הצליח להוביל. לא הנהיג. לא היה שולט.
ביהירות, טיפשות, עִיקשות, נוּקשוּת, חֵרשות, אדישות, תְלישות, התכתשות,
עיוורון, זילזול ויוהרה היה הקַבִּינֵט בולט.
כאשר להחליט היה צריך, שִקְשֵק כולו, קבל פיק ברכיים, רעדו לו הידיים. הרופאים ציוו לו דֶקִינֵט.
כך, באופן זה, בדרך זו, מת. התאבד הקַבִּינֵט.
זו אכן האמת. כל האמת. רק האמת.

הקַבִּינֵט מת. אפילו לא במשחק טניס מת הקַבִּינֵט. לא היה כאן כל עניין של נט.
את שומעת נִינֵט ? איננו חי יותר הקַבִּינֵט. שבק חיים לכל חי. מת הקַבִּינֵט. ברוך דיין אמת.
שח היום לי ילד ברחוב ריינס שאף לא אחד מחברי הקַבִּינֵט
לא יכול היה ומסוגל כמותו לרכב על קוֹרְקִינֵט.
אלה חיים אלה ? הפטיר הילד. טוב אם כן, טוב לכן, מה טוב, שמת הקַבִּינֵט.
מלמעלה, מארמון השן, צפצף הקַבִּינֵט עלינו. על כולנו.
בנו האזרחים, אזרחי המדינה, ללא שעור וגבול זילזל. היתל, טילטל, מילמל והתפתל.
לא יכול היה הקַבִּינֵט עם האמת ועם המציאות להתעמת.
ביוהרתו ובהתנשאותו נסה אותנו להרשים. מטרות אשר לא היו לו כלל, העמיד פנים, השים עצמו מגשים.
אבל בתיפקודו אותנו רק קלקל. את אמוננו בו כליל דִלֵל. את שורותינו אך דילדל.
זכר בנים חִלֵל. את עצמו בלבד הִלֵל. אך לחיי יום-יום לא יכול היה להסתגל. לא הייתי זאת אף לאוייבינו מאחל.
מי היה מאמין שכך יקרה לנו ? מי פִּלֵל ? מי מִלֵל ?
אבל לפחות עם ישראל חי. חי וקיים. עדי עולם. השבח לאל ! יחי עם ישראל !
אך בל נשכח, חרף שאט-הנפש, דאבון-הלב, הגועל, הבחילה והמפח,
בגין קַבִּינֵט כה לא מוצלח, כה לא יוצלח,
כי יש עדיין מי אשר שואל : מתי, אם בכלל, יבוא לציון גוֹאֵל... ?
יען בינתיים, עד אשר יבוא משיח, יימשך אצלנו וודאי בלהט רב-השיח,
ואין ספק כי עד אז נאלץ כולנו לשהות בצל (לך אל נמלה עצל...) ...כך זה לפחות מריח
תחת סככה, למרגלות עץ או תחת שיח.
עד אשר יבוא משיח נִשמַע כעַם אשר על גורלו בוכה כמתנצל,
עַם מכה על חטא על חזונו אשר אבד ואין לו דרך חילופית אלא במוֹרָד, אין כל אפשרות אחרת להינָצֵל,
עַם אשר מוריד דמעות על תקוותו אשר עליה המסך ירד, כאשר ברקע ברד של מטחי טילי קאסם וגְרָאד
)כלום היה מי אשר חָבַש בגדי-שְרָד ואשר בממשלה מכך חָרַד?)
מראה
כתוב תגובה ל- תמרה
28
מאמר נוקב
  לילית   31/05/08 18:49
נודף מאהוד ברק ריח רע. ועוד לא נאמרה מילה על יחסו המחפיר לחיילים חולים נכים ולמשפחות השכולות. זה עוד יבוא בקרוב
 הערת אזהרה לברק
כתוב תגובה ל- לילית
יֵש יָמִים לא גוֹאֵל וְלא רֵעַ
  רחל מכִּנרת   31/05/08 19:50
יֵש יָמִים – הָעוֹלָם מִסְּבִיבֶיך
רַק סְמָלִים לא תֵדַע שַחֲרָם
יֵש יָמִים ותִפְאֶרֶת שָמֶיך
רְמוּסָה בְּאָבָק ובְּדָּם.


יֵש יָמִים - יְמֵי עֶבֶד יָגֵעַ
עֶבֶד דַּך, מְעוּנֶה הַכְּבָלִים.
יֵש יָמִים לא גוֹאֵל וְלא רֵעַ.
יֵש יָמִים כַּלֵילוֹת אֲפֵלִים.


רחל

כ' אייר, תרפ"ו



כתוב תגובה ל- רחל מכִּנרת
29
צפרדעים
  ליינס   31/05/08 19:41
כתוב תגובה ל- ליינס
30
הַחוֹל יִזְכּוֹר אֶת הגַּלִּים
  נתן ונחצ'ה   31/05/08 19:50
הַחוֹל יִזְכּוֹר אֶת הַגַּלִּים

הַחוֹל יִזְכּוֹר אֶת הַגַּלִּים, אֲבָל לַקֶצֶּף אֵין זוֹכֵר
זוּלַת הַהֵם, אֲשֶר עָבְרוּ עִם רוּחַ לַיְלָה מְאַחֵר
מזִיכְרוֹנָם הוֹא לְעוֹלָם לא יִימָחֶה,
לא יִימָחֶה.

הַכּל יָשוּב אֶל הַמְצוּלוֹת, זוּלַת הַקֶצֶּף הַלָבָן
נֵרוֹת הַלַיְלָה דָּעֲכוּ, הַיְדִידוּת, הַאַהֲבָה
הַנְעוּרִים, שֶבָּאוּ פֶּתַע אֶל סוֹפָם.

כָּמוֹהוּ גַּם, עַל חוֹף לִבָּם, רַטָט אָז מַשֶהוּ חִיוֵּור,
וְהֵם רָשְמוּ בְּתוֹך הַחוֹל, כְּשֶהַיָרֵחַ העוֹבֵר
הֵאִיר פִתְאוֹם, פָּנִים זָרוֹת וּשְחוֹק רָפֶה.

הַכּל יָשוּב אֶל הַמְצוּלוֹת, זוּלַת הַקֶצֶּף הַלָבָן
נֵרוֹת הַלַיְלָה דָּעֲכוּ, הַיְדִידוּת, הַאַהֲבָה
הַנְעוּרִים, שֶבָּאוּ פֶּתַע אֶל סוֹפָם.

היו שָם קוֹנְכִיּוֹת רֵיקוֹת, שֶנַהֲמוּ קִינָה שֶל יָם,
ובֵּית עָלְמִין עַל הַגְבָעוֹת
וְשְנַיִים שֶחָלְפוּ דוּמָם
בֵּין החָצָב וְהַקְבָרִים וְהַשִקְמָה.

הַכּל יָשוּב אֶל הַמְצוּלוֹת, זוּלַת הַקֶצֶּף הַלָבָן
נֵרוֹת הַלַיְלָה דָּעֲכוּ, הַיְדִידוּת, הַאַהֲבָה
הַנְעוּרִים, שֶבָּאוּ פֶּתַע אֶל סוֹפָם.

מילים: נתן יונתן
לחן: נחום היימן


כתוב תגובה ל- נתן ונחצ'ה
31
צפרדעים מכוערות ומושחתות
  ליינס   31/05/08 19:53
אריה אבנרי מגלה לנו פעם אחר פעם את קרקורן המכוער ומראה פרצופן של צפרדעים המנסות לתפוס את הכסא הרם. צפרדעים חלקלקות מושחתות בשינוי שמן. צפרדעים שלעולם לא תהיינה נסיכים, מנהיגים אמיתיים, להם אנו בכליון מחכים.
כתוב תגובה ל- ליינס
נכון, אבנרי מבין בצפרדעים
  אבא קרפד   2/06/08 01:01
אבל שם נגמרת מומחיותו
כתוב תגובה ל- אבא קרפד
32
מזל שמבקר המדינה ישר
  דן הרפז   31/05/08 20:49
אין ספק שאולמרט יפתח קופת שרצים ולאורך זמן יחשף הציבור בישראל לפרצופם האמיתי של "נבחריו"
עצם השתיקה של רוב ההנהגה וחברי הכנסת מראה שזילברשטיין צדק לכולם יש טלנסקי והם מפחדים לפתוח את הפה פן ייחשפו
וזה מצב בלתי נסבל בו ישראל היא בת ערובה בידיהם של מושחתים אשר קשורים לעולם התחתון ומנהלים את ישראל
כאילו היתה חנות מכולת או בסטה בשוק
המסקנה היא שיש להחליף את כל ה 120 שחוץ מלחמם את התחת שלהם ולחשוב מה המדינה יכולה לעשות בשבילם הם לא עושים כלום !
מסקנה שניה
לישראל אין חוקה, אף שעל-פי הכרזת העצמאות היתה האספה המכוננת אמורה היתה להכין חוקה עד 1 באוקטובר 1948. העיכוב בחקיקת החוקה נגרם בעיקר בגלל בעיות שעלו בנושא זכויות האדם והחקיקה הדתית.
החוקה מפקחת על השלטון, מגבילה אותו ומונעת ממנו יכולת פגישה שרירותית בזכויות האזרח.
אם האסיפה המכוננת תחוקק חוקה לא תוכל הממשלה לעשות ככל העולה על דעתה. היום הממשלה עומדת מעל לחוק. הן הרוב שישנו בבית [בכנסת] אינו שולט בממשלה או מדריך אותה, אלא להיפך: הממשלה מטילה רצונה על הרוב. אם הממשלה רוצה, החוק מתקבל, ואם היא רוצה בביטול החוק הוא מתבטל.... יש כאן כת שלטת העומדת מעל לחוק, משום שאין חוקה שתגביל אותה.
כתוב תגובה ל- דן הרפז
מי בדק את יושרו של מבקר המדינה
  לא זכור דבר כזה   1/06/08 01:07
כתוב תגובה ל- לא זכור דבר כזה
אולמרט היה מוקיע אותו מזמן
  המבקר ישר   1/06/08 10:18
אם למבקר היו שלדים בארון אולמרט היה מפיל אותו
כתוב תגובה ל- המבקר ישר
33
"שיח אטד" (ספר שופטים ט')
  דורי   31/05/08 21:15
האהוד הברק "רק הברק!" רוצה לכפות את "מנהיגותו" עלינו, כמו על עצים, שיח אטד.

האהוד הברק, "רק הברק!" איזו מכה! אנושה! עמוקה! מעיקה ! מציקה ! רבת-מצוקה !
רוצה לכפות את "מנהיגותו" עלינו, משל היינו עצים במשל ספר שופטים ו"רק הברק!" שיח אטד
כחורף אשר בא פתע מלווה בסופה קשה. מטר וברד, את עצמו רוצה להמליך עלינו אטד, בכוח לא במוח, לשימנו בסָד
כיצד יכול מי אשר אין לו זיכרון כמו של אפרוח את עברו, בריחתו מאחריות, כך סתם, לשכוח ? שלא לדבר על לסלוח
"רק הברק!" משתוקק-מתאווה להמליך את עצמו, אך ורק את עצמו בלבד, אותו ורק אותו לבד
כי רק הוא מבין "רק הברק!", רק הוא יודע "רק הברק!",
איך וכיצד אמורה וצריכה להיראות ולהשתקף מציאות לא כל שכן "מנהיגות"
לאזרחים מתבוננים ולמשקיפים הסטטיסטיים אשר תמיד יישבו אך ורק ובלבד מן הצד
כי רק הוא יוֹרֶה "רק הברק!", רק הוא קוֹלֵעַ "רק הברק!", רק הוא פוֹגֵעַ "רק הברק!"
הוא ורק הוא מסוגל ויכול לראות את התמונה באופן יותר-ברור, יותר-איכותי, יותר-פקחי, יותר-אנוכי, יותר-משיחי
יותר-שָנוּן, יותר-תמנון, על-אחת-כמה וכמה יותר טוב מכם ! פי-כמה-וכמה-יותר-מכם-חד !
איש לא יודה, איש לא יתוודה, איש לא יכחיש, חרף ולמרות מצבנו הדל, האומלל, המביש, הביש, המתיש
כי זו המציאות, מציאות אשר פוגעת אף בבריאות, יען אין ולא נוצר עדיין לשם כך שום מדד
כי שתיקת-עמותות, שתיקת כבשים, שתיקת עיזים, שתיקת-נזירים, גזר עליו "רק הברק!" כאשר נוח היה לו,
שתיקה זמנית לצורכי רגעי השעה, שתיקה נצחית אילמת-צורמת-רועמת-תואמת, דוממת לנצח, לעד.
לאמיתו של דבר, עבורו, בשבילו, מהווים אנחנו, רק נטל, עול-גדול, מיכשול ומיטרד.
בסיוע עוזר, איש מאד-מאד מיוחד, אדם בכלל לא גמד, לא מגומד, אשר הון, שררה ושלטון תמיד תאב וחמד, אדם לא מפוחד, סנצ'ו-פנצ'ה משחד-מיודד-משוחד, תרנגול בריא, שמן וטרי, אמנם נראה שור-מועד, שמו פואד
נגרפים-מצטברים קולות בוחרים רבים, קולות ממרומים, כמטר משמיים, חלקם כשרים, חלקם מְרוּמִים, קולות מערימים-נערמים-מזוייפים. איך, למען השם, במלאכת זיוף לפוליטיקאים אף פעם לא היה משעמם ?
איך מעיסוק בכך, בני-אדם אשר מתיימרים להיות אנשים הגונים, ישרים, כלל וכלל אינם מתעייפים ?
מלוא הטנא, מלוא הקלפי, מלוא החופן, עפ"י רצונו של אטד, מוגשים לו, לא לזולתו, חלילה, רק לו,
לו לבד, לו ואך לו ורק לו, בלבד, על מגש של כסף או טס של זהב,
קולות מחייכים, קולות-אתם לעולם אתם אין-מתווכחים, קולות-מנצחים, צרור בלתי-נשכח, מנצח,
צרור בוער בעצמות, קציר בלי טעם או ריח, אוסף פורח-זורח-קודח, של קולות נפילים, קולות ניצחיים,
קולות אגדיים, קולות זורמים-תמידיים-מתמידים, לא פחות מ-24 חברי-כנסת בכד.
אם בעתיד תמצאו, כי המליכו עליכם, כלל לא להפתעתכם, בסופו של יום, מלך חדש, שיח אטד
ידוע תדעו אל נכון, שעמנו פשוט פשט-את-הרגל (אַיֵה לוחות הברית? איפה והיכן העגל?), מערכיו התרוקן,
הפך בכך עוד יותר עם דל, אומלל, מושפל, עלוב ומסכן, לחצי-תורן הוריד את הדגל, מנכסיו לגמרי-לגמרי ירד
או אז לא תעלה יותר שאלה: מי אל מזלו של מי פָזַל ? מי את ערכיו של מי גָזַל ?
זמנו של מי בשלטון מזמן כבר מזמן תם ואָזַל ? לאן צָנַח לו זלזל ?
או את מי שדד, בפעם זו לא, לא לגמרי לבד, שיח אטד קוצני-מזולזל, לא גוזל, שרצון לשלטון אצלו לא אזל
לא תהיה מדינה, ממילא גם לא תהא ממלכה, לא יהיה יותר מי אשר בפני מי יתנצל,ישתחווה, בפני אטד, קד.
כתוב תגובה ל- דורי
34
העם רוצה רק את נתניהו
  טוחס לקר   31/05/08 21:48
העם חכם ורוצה רק מנהיג ישר.
נתניהו הוא התשובה ליושר ופטריוטיות שנדרשת למנהיג אמיתי.
אצל נתניהו אין ולא יהיו מעטפות עם כסף ומה שכן יהיה זה פטריוטיזם.
כתוב תגובה ל- טוחס לקר
אכן טוחעס לעקער למופת
  מאיריקו   31/05/08 23:00
כתוב תגובה ל- מאיריקו
נתניהו+ ארד החכם -מדעי המדינה.
  מציע:   1/06/08 07:49
שישתנו הנפשות..איננו יכולים לסבול יותר את ה"חברה "בכנסת! מי שצופה בערוץ הכנסת חוזה באנשים חסרי חזון..אינם משרתים את העם..דואגים רק לעצמם. יוצאים מן הכלל-מעטים!!!. בושה למדינה...
כתוב תגובה ל- מציע:
35
מתי בדקו את יושרו של אבנרי????
  מי קבע שהוא ישר?   31/05/08 23:22
כתוב תגובה ל- מי קבע שהוא ישר?
אני קבעתי שהוא ישר
  בועז ארד   1/06/08 07:07
(מגיב מספר 36) שאלת מי קבע שאבנרי ישר.שאלת שאלה ואענה לך;
אני קבעתי שהוא ישר. כך גם יעשה כל אדם שעינו בראשו ומחשבה ביקורתית במוחו.

אבנרי מאיר באור את הדברים ומוכן לעמוד בביקורת האור - בניגוד הפוך לך ולשולחיך הפועלים במסתורי השלמונים.

אבנרי טוען טענות שניתנות לבדיקה ולבירור - והיכן הוא שולחך? ממתתר מאחורי גבו של עוזר שמסתתר בתורו מאחורי "זכות השתיקה"?

אבל אינך זקוק לתשובה, שהרי אתה יודע כפי שכל גנב ורמאי יודע - גם אם תצליח להתחמק מכולם לא תצליח לחמוק מעצמך.

 אנכי
כתוב תגובה ל- בועז ארד
מי שמך?
  אליקו   1/06/08 10:54
עם כל הכבוד לך, מי שמך?
כתוב תגובה ל- אליקו
עו"ד בעז ארד עותר בשכר
  כמה קבלת מאומ"ץ   1/06/08 11:00
כמה שילם לך אריה אבנרי לאחר שהע"ל חזרה בה מתביעת הדיבה?
כתוב תגובה ל- כמה קבלת מאומ"ץ
לשימחתי המילה שלך לא שווה דבר
  לכן נשאלת השאלה -   1/06/08 11:14
מי קבע שהוא ישר?
כתוב תגובה ל- לכן נשאלת השאלה -
אבנרי הצטרף לכנופיה של ביניש
  שופרו של ביניש   1/06/08 18:33
כתוב תגובה ל- שופרו של ביניש
36
הפרטות הקיבוצים
  niki   1/06/08 05:06
חבל שלאומ"ץ לא היה האומץ לחקור את הליך הפרטות הקיבוצים ואת תום הלב בחתימתו של אולמרט, זמן קצר לפני הבחירות האחרונות.

מבקר המדינה אמר שחלה חובה של שקיפות ציבורית של הרשויות מול האזרחים,-
האם בהליך ההפרטה של הקיבוצים התקיימו שקיפות מוחלטת ותום לב מוחלט ?
האם "שכחו" להפריט את גורמי הייצור מנגד להפרטת השכר והאם לאור עובדה זו, לא מתקיימים מעשי גזל רבים ?

אולמרט ומסר כיכבו גם במניפולציה הגדולה לכאורה של הפרטות הקיבוצים. זמן קצר לפני הבחירות לכנסת האחרונה, בעת שאהוד אולמרט שימש כשר התמ"ת, חתם אולמרט כאחראי על רשם האגודות השיתופיות ומכאן על הנעשה בקיבוצים, על "תקנות סיווג הקיבוצים" בהם נחקקו היחסים בין הקיבוצים למדינה והיחסים בין חבר הקיבוץ לקיבוצו לאחר הפרטת השכר, או הפרטות אחרות בכל קיבוץ שיחליט על כך. הליך זה נתקיים בחוסר שקיפות כלפי חברי הקיבוצים, כאשר הוא קבע עובדות חשובות ביותר בנוגע ל"שבירת בסיס ההסכמה" ולגורלם הכלכלי. העובדות מצביעות שרק השכר הופרט בקיבוצים רבים ובעוד "הצד השני של המשוואה" והמתבקש בעליל והוא הפרטת גורמי הייצור לשם החלת כללים שווים של תחרות על השכר, הושמטו באופן תמוה ביותר מאותן תקנות מזויפות לכאורה שידה של דוידה לחמן מסר וידו של רשם האגודות השיתופיות, אורי זליגמן, הובילו אותן וידו של אולמרט חתמה לבסוף על המניפולציה השקרית הזו לכאורה כ"אתנן פוליטי" לכאורה . כל החלת שכר לא שוויוני בין חברי הקיבוץ שנשארו שותפים שווים בגורמי הייצור, ללא החלת כללים שווים של תחרות על השכר והמתחשבים בעליל בעובדת שותפותו השווה של החבר בגורמי הייצור, הנה מעשי גזל ברורים וחמורים וכאלו ישנם רבים ביותר בקיבוצים רבים לכאורה ושהשחיתות לכאורה המיוחסת לאולמרט, מתגמדת ביותר ליד מניפולציית ההפרטות לכאורה בקיבוצים.

כתוב תגובה ל- niki
37
ברק = אולמרט בענייני כסף
  עכשו גיליתם?   1/06/08 06:12
פרשת ריץ איננה פרשה שולית, ומי שזוכר את סיפורי הכסף ו"התרומות" של מרק ריץ' לפוליטיקאים אמריקאים מבין שזה שוחד וקניית פוליטיקאי בכסף.
כתוב תגובה ל- עכשו גיליתם?
38
תזכורת:320 אלף דולר לקח פרס!!!
  אריה-בדוק!   1/06/08 07:43
כתוב תגובה ל- אריה-בדוק!
39
בן בלי שם
  כ.אמו   1/06/08 08:45
קודם תופיע בשם ואח"כ תביע דעתך
כתוב תגובה ל- כ.אמו
40
אהוד ברק מפר הבטחות סדרתי
  כרמון   1/06/08 10:24
ההתחייבות החשובה ביותר של אהוד ברק היתה ההתחייבות לשמור על ירושלים המאוחדת .
במערכת הבחירות של 99 הדגל המרכזי של ברק היה דגל אחדות ירושלים, הוא עיגן התחייבות זאת בקווי היסוד של ממשלתו , וחזר על כך בנאום בגבעת התחמושת ביום ירושלים.
והנה כעבור זמן קצר הוא הציע לערפאת את מחצית ירושלים,
ובכך גרם נזק גדול למעמדה של ירושלים.
אז מה זה בשביל ברק להפר הבטחות מפלגתיות?
מישהו סומך עליו ?
כתוב תגובה ל- כרמון
41
אני מאמין שראש הממשלה נקי מרבב
  אני מאמין שראש המ   1/06/08 11:07
המדינה לא זקוקה לכותבים צבועים
אני מאמין שראש הממשלה נקי מרבב וצח כשלג
אנא המתינו עד להוכחת חפותו לפני שאתם רצים להקציב שתי מיליארד שקל לבחירות שמרביתם ילכו לכיסיכם הפרטיים בעוד שהמדינה נמצאת במיתון כסף שתגבו מכל אחד מאיתנו מייד לאחר מערכת הבחירות לו לפחות אחד ממכם היה יותר כישרוני או יותר מוסרי היינו מבינים אבל אהוד אולמרט הוא בעל הניסיון הגדול מכולכם וגם נקי מרבב וצח כשלג מכל אחד ממכם
חבורת ציפי לבני המדקלמת מהכיתות הנמוכות שכולה מינוי פוליטי עם אנשי המאו מאו הקניבלים האפלים שלמרות שהם יודעים שראש הממשלה נקי מרבב וצח כשלג לא יצאו לומר את האמת הפשוטה שהם אינם מאמינים למפיצה השמועות ולחורשי המזימות
וברגע שטיפש ומרושע אחד בשם אהוד ברק בעל מזבדות מיליוני הדולרים חבר לכמותו הציפי לבני כולם רצים אחוזי עמוק כערפדים נועצים סכינים ומתיזים את הדם
אוי לנו אם אלה הם שינהיגו אותנו הרי ציפי לבני קדימה המערך שס הגמלאים וגם ישראל ביתנו חיבקו אותו חיבוק דוב והיום מתירים את דמו ורצים להקריבו כדי לרצות ולמצוא חן או למצוא לעצמם מקום זה לא קרא בקשר למלחמת לבנון השנייה ולכן זה לא יכול לקרוא עכשיו משום שראש הממשלה נקי מכל רבב וצח כשלג
עשר המעטפות שלא הכילו יותר מעשרת אלפים דולר אכן שימשו למימון מערכת הבחירות אבל המזוודות
עם עשרות מיליוני הדולרים הלכו לכיסים הפרטיים של אהוד ברק ובוגי הרצוג ששמרו על זכות השתיקה
המערך בכללותו מאוד מצחיק אותנו הוא לא ראוי להשתתף ולהיכלל בין המערך הפוליטי של המדינה המערך ז"ל בעקבות שינוי ז"ל ותומי לפיד ז"ל
גדול הטיפשים בשם מני מזוז שלא מבין דבר הכפיש את שמה הטוב של המדינה שלמה בכל העולם את מי הוא עוד לא האשים לא הספיק אריק שרון –נתניהו- אהוד ברק-הנגבי-בוגי הרצוג-הירשנזון-בניזרי-עומרי שרון-חיים רמון-נסים זאב-אביגדור ליברמן –אסתרינה טרטמן- הנשיא קצב –ואין ספור נגד ראש הממשלה אהוד אולמרט אני בטוח שזו הרשימה שרוצים לרוץ איתה לבחירות ולבזבז יותר נכון להעביר לכיסיכם מיליארדים מכספי הציבור במקום שמזוז יבדוק אצלו כצד רוב בני משפחתו עובדים בפרקליטות
מני מזוז שלא יודיע להבחין מה היא טובת המדינה יעשה טובה לכולנו אם יסתלק לנו מהעניים לא אתפלא אם אף אחד לא יצא להשתתף בבחירות שברצונכם להוביל מאוד יתכן שזה יהיה סופה של הדמוקרטיה הישראלית
כתוב תגובה ל- אני מאמין שראש המ
חה...חה... חה... חה...
  בן ימין   1/06/08 18:32
ואני מאמין שאתה מגיב בשכר
כתוב תגובה ל- בן ימין
42
ברק סובל מתסמונת פוסטראומה
  פסיכיאטר מעיין   1/06/08 11:52
בחינת התנהגותו של ברק במצבי לחץ כפי שהתפרסמו באמצאי התקשורת, הן בהיותו רמטכ"ל והן בהיותו ראש הממשלה, מורים בודאות על בעיה נפשית קשה (תסמונת פוסט טראומתית). עצם מינויו לתפקיד ממלכתי בעל אחריות מהווה סיכון למדינת ישראל !!!
כתוב תגובה ל- פסיכיאטר מעיין
43
כל הכבוד לך מר אבינרי
  אורייייי   1/06/08 12:40
כתוב תגובה ל- אורייייי
44
מי אתה אריה אבנרי?
  עתונאי   1/06/08 18:15
החיפוי שאתה מאניק לביניש ומלחמתך בפרידמן החסם האחרון בפני כנופיית החוק, הופך אותך לשותף לכנופיה.
כל הערכתי הרבה אליך על מלחמתך בשחיתויות אולמרט נמוגה, מול חיפוי תנועת אומ"ץ בכלל, ואריה אבנרי בפרט, בכנופיית העליון. ואין לי מילה אחרת פרט לכנופיה.
אני כמו רבים אחרים שהצטרפו למאבק בכנופייה, ובתובכם חברך יואב יצחק, עומדים משתאים נוכח תמיכתך במערכת המסואבת.
מי אתה אריה אבנרי?
כתוב תגובה ל- עתונאי
מה השאלה??אדם דגול מרבבה!!!
  עטרה קלימי שגב   2/06/08 06:01
אני חשה שבשם רבים אני עונה וזו התשובה: אריה אבינרי אדם דגול מרבבה! במקום שרבים שתקו הוא הרים את נס האמת למען החברה הישראלית כדי שלילדנו ונכדנו תהיה ארץ אחרת נקיית כפיים וברת לבב.נא לא לשכוח בבקשה את יואב יצחק בעל האתר שהעז!! האמין!! וניצח!!!
כתוב תגובה ל- עטרה קלימי שגב
מערב מין בשאינו מינו
  ללא מורא   7/06/08 23:57
אינני מכיר את אבינרי ואינני סבור שהדבר מפחית מטענותיו
אבינרי ביושר ובאומץ פונה לברק הטוען לכתר ותובע ממנו להצהיר האם הוא נקי כפיים או חלילה נושא שק של שרצים.פניתו של אבינרי ענינית וחיונית וזאת עמנ להבטיח שמנהיג האומה יהיה אדם ישר ולמנוע מצב בו יוכלו שוחרי רעתו לאיים עחיו "בגלויים" ובכך לשתק אותו ולמנוע ממנו לקבל החלטות כמנהיג
כתוב תגובה ל- ללא מורא
45
אהוד ברק- איפה מדחת יוסוף???
  בן ימין   1/06/08 18:45
אהוד ברק- איפה מדחת יוסוף???
כתוב תגובה ל- בן ימין
46
גם אם לא נעים לשמוע
  עוד מאמר אז מה   1/06/08 22:03
עוד מאמר מתסכל של אריה אבנרי המתוסכל. נא לקרוא בעיון ולהפנים מי האיש ומה מטרתו האמיתית.
כתוב תגובה ל- עוד מאמר אז מה
אפילו הכותרת לא מקורית
  מעתיקן   5/06/08 22:36
בתאריך 18 במאי פרסם עוזי בנזימן כתבה בהארץ שכותרתה "הערת אזהרה למזוז"
 הערת אזהרה למזוז מאת עוזי בנזימן
כתוב תגובה ל- מעתיקן
47
תשובה ללשונאי
  א פובליציסט   2/06/08 10:09
אתה צודק בנוגע לשגיאה בין האותיות.צריך הייתי לזכור שאצל היהודים הערבים בעברית ערבית, מדגישים את ה-ח, אחרת מ,, ה-כ..אבל חבל שלא התיחסת לתגובה הצודקת שפרסמתי עם שגיאת הכתיב.יש להניח מכך שהבנת שאני צודק !!!! ודי לחכימא ברמיזה !!
כתוב תגובה ל- א פובליציסט
48
חזק ואמץ מר אבנרי
  אזרח ישראל   5/06/08 03:03
יש צורך דחוף בפעילותך הנמרצת וההתמדית. אני מברכך על היושרה והאומץ בהם ניחנת ומאחל לך הצלחה בכל מעשי ידיך. מי יתן והפסוק הבא ילווה אותך תמיד - יהושע א' פסוק ט' : הֲלוֹא צִוִּיתִיךָ חֲזַק וֶאֱמָץ, אַל-תַּעֲרֹץ וְאַל-תֵּחָת: כִּי עִמְּךָ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, בְּכֹל אֲשֶׁר תֵּלֵךְ.
כתוב תגובה ל- אזרח ישראל
49
ל 46 ימין , מי זה מדחת יוסוף
  זורבה   8/06/08 16:44
כתוב תגובה ל- זורבה
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il