ככל שאנו נסחפים אחר העלילה הקסומה בספרה של רבקה רז אנו מפליגים אל ים נעלם, מבינים שלפנינו דרמה של חיים ושירה, חיים ושפה, חיים והשראה. דף אחר דף נקרעים מסכים, והסודות משמעם - הבנת נ...
נאום שנשא הרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי בכנס בארה"ב כולל בדיות ומעשיות כוכבי הוא אחד הבכירים שהפיץ שחמאס מורתע - "חמאס לא מגיב לתקיפות שלנו ואפילו לא שוקל להגיב" בתקופת כהונתו של נפ...
שריפת גז טבעי גורמת לפליטת דו תחמוצת הפחמן בדיוק כמו דלק נוזלי או פחם! כל אטום פחמן בדלק גורם ליצירת מולקולה אחת של דו תחמוצת הפחמן, והאנרגיה המופקת מהדלק יחסית פחות או יותר למספר אטומי הפחמן שבדלק. לכן, מבחינת כמות פליטת דו תחמוצת הפחמן לא משנה איזה דלק שורפים: מוצק, נוזלי או גז.
כעת זה הזמן להשקיע את כל המרץ בהפיכת ההנעה של מכוניות , משאיות , ציוד מכני כבד וכל צורך אנרגיה להנעה מדלק מזהם [שלא נמצא ברשותנו] להנעה בגז . תארו לעצמכם תחנות דלק שתהיינה מחוברות ישירות לצינורות הגז מבארות הגז . אין יותר תלות אנרגטית מגורמי חוץ שמסוגלים להפעיל עלינו לחצים לויתורים מדיניים תמורת אי סנקציות על אספקת הדלק .
בגז הטבעי - אינך יודע על מה אתה מדבר. הגז הטבעי הוא ברובו מתאן (בניגוד לבוטאן שהוא הגז בו משתמשים בבית - "LPG"). הבוטאן מצוי במיכל הגז בבית במצב נוזלי. מתאן לא יכול להיות במצב נוזלי בטמפרטורת הסביבה. כדי שכמות המתאן בתוך מיכל תהיה דומה לכמות הבוטאן במיכל, הוא צריך להיות בלחץ של כאלף אטמוספירות. אתה מדבר איפוא על צנרת, מיכלי איחסון, ומיכלי מכוניות שיכולים לעמוד בלחץ של 1000 אטמוספירות. רק מיכל הגז בלחץ כזה ברכב יהיה יותר כבד מכל הרכב עצמו שלא לדבר על סיכוני פיצוצים של צנרת גז בלחץ כזה. צנרת הגז הטבעי היום מתוכננת לגז בלחץ של אטמוספירות בודדות.
תתעורר קצת ! הראש היהודי ימציא לנו אחלה פטנטים ! עם המצאה של קצת אבקה , לא רק שיהפכו בוטאן למיתאן אלא גם למימן אם יש צורך ! אל תהיה עם ראש מרובע כמו של הגויים ! אף פעם אל תחשוב על המילה האחרונה כי תמיד יהיה משהו אחריה !