|
נושא התגובה |
|
שם הכותב |
|
שעה תאריך |
|
1 |
|
|
אני בעצמי |
|
25/06/13 18:12
|
|
|
|
האם עלה בדעתכם כי שכר המורים הוא זניח וכי קיים נעלם נוסף ומשמעותי ביותר במשוואה הזו אשר הוא הגורם המכריע בהישגי מערכת החינוך הן מבחינת הישגי התלמידים, הן מבחינת האקלים החינוכי והן מבחינת התייחסות אישית אמיתית לכל תלמיד. אני תוהה כמה זמן איכות ויחס אמיתי ורציני יכול לקבל הבן שלי כאשר למורה יש בשיעור פחות מ- 40 דקות ליותר מ- 40 תלמידים....????!!!!
מעניין כמה תלמידים בממוצע יש בכיתה במדינות ה- OECD ????
|
|
כתוב תגובה ל-
אני בעצמי
|
|
|
|
2 |
|
|
אני בעצמי |
|
25/06/13 18:23
|
|
|
|
האם עלה בדעתכם כי שכר המורים הוא זניח וכי קיים נעלם נוסף ומשמעותי ביותר במשוואה הזו אשר הוא הגורם המכריע בהישגי מערכת החינוך הן מבחינת הישגי התלמידים, הן מבחינת האקלים החינוכי והן מבחינת התייחסות אישית אמיתית לכל תלמיד. אני תוהה כמה זמן איכות ויחס אמיתי ורציני יכול לקבל הבן שלי כאשר למורה יש בשיעור פחות מ- 40 דקות ליותר מ- 40 תלמידים....????!!!!
מעניין כמה תלמידים בממוצע יש בכיתה במדינות ה- OECD ????
|
|
כתוב תגובה ל-
אני בעצמי
|
|
|
|
|
|
|
שבץ חלובה |
|
25/06/13 20:43
|
|
|
|
אצלך הבעיה זה 40 דקות. שים לב לתשובה שלי בסעיף 4 .
|
|
כתוב תגובה ל-
שבץ חלובה
|
|
|
|
3 |
|
|
YOSS |
|
25/06/13 18:40
|
|
|
|
|
4 |
|
|
שבץ חלובה |
|
25/06/13 18:48
|
|
|
|
ירידת הרמה התחילה ברפורמה הארורה של זלמן ארן המפא"י ניק הארורב 1969-70. ברצונם ללקק לשחורים כפו על התיכונים לקבל את כל הזבל בלי בחינות כניסה. הזבל הוריד מיידית את הרמה והיא נשארה ככה נמוכה מאז. פתרון: לחזור חזרה לתיכונים הסלקטיביים ולבטל חטיבות הביניים שחיסלו גם את החינוך המקצועי. עם סיום העממי תערכנה בחינות פסיכונטכניות בכל בתי הספר. רק הראויים ימשיכו ללמוד בתיכונים המקנים בגרות. היתר ינותבו לבתי ספר מקצועיים ללא בגרות. אלה ברמה יותר נמוכה יופנו לבתי ספר עמלניים של 3 ימי לימודים ושלושה ימי עבודה. זה יעלה תוך 2-3 שנים את רמת בתי הספר התיכוניים. מי שיכשל בתיכון יעבר למקצועי. מי שיכשל במקצועי יועבר לעמלני. ככה זה פועל בגרמניה. בתי הספר התיכוניים ינוהלו ברמה ללא פשרות ובסוף כל שנה הבלתי מתאימים יושארו כיתה או יודחו למקצועי. יקטן מספרם של מקבלי הבגרות אבל כולם יהיו על רמה של 5 יחידות ב 4 מגמות ריאלית הומנית ביולוגית טכנולוגית. יש לסגור את כל המכללות שהן בית היוצר של תארים המיועדים לבעלי בגרות נחותה. זה הפתרון ואין בלתו.
|
|
כתוב תגובה ל-
שבץ חלובה
|
|
|
|
|
|
|
חשדנית |
|
25/06/13 21:51
|
|
|
|
כבר אמרו רבותינו: "היזהרו בבני עניים שמהם תצא תורה". למה ללכלך את הפה באמירות הגזעניות האלה ? לא לכבודך.
חוץ מזה, הבעיה ברעיון שלך היא שגם בבתי הספר היסודיים הרמה נמוכה, גם בלי קשר לרפורמה של ארן. זאת אומרת שהבעיה היא אחרת. לדעתי מדובר במה כשלים יחד:
1. איכות המורים/ות
2. איכות ההוראה - דרך ההצגה וחומר לא מתאים
3. יותר מידי תלמידים בכיתה. צריך להיות עד 20
4. יותר מידי שעות לימוד ריקות מתוכן
5. פחות מידי מעבדות והתנסות ישירה בחומר הלימוד
6. מכנה משותף הנמוך ביותר (דרושה חלוקה לרמות לטובת כולם)
7. להחזיר את החינוך המקצועי (כולל חרטות, נגרות, מכונאות)
8. היעדר בונוסים למצטיינים
9. לא מעודדים יצירתיות ועצמאיות
10. שיעורי בית רעה חולה. חובה לבטל אותם מיד.
|
|
כתוב תגובה ל-
חשדנית
|
|
|
|
|
|
|
חשדנית |
|
25/06/13 22:09
|
|
|
|
צריך לבטל לגמרי את בחינות הבגרות. אין כל צורך בהן. כל 6 השנים בחטיבת הביניים והתיכון לומדים כמעט אך ורק בשביל החומר לבגרות, חוזרים מיליון פעם על אותו החומר ויומיים אחרי הבחינות כולם כבר שוכחים את כל מה שלמדו. בשביל מה זה טוב ? מי שירצה להמשיך לאוניברסיטה שיעשה בחינות פסיכוטכניות או בחינות אחרות מטעם האוניברסיטה. אסור לשעבד את כל תכנית הלימודים בבתי הספר התיכוניים לטובת תעודת כניסה לאוניברסיטה. הלימודים בתיכון צריכים להיות לימודים לשמם ! לא לימודים בשביל תעודת בגרות...
|
|
כתוב תגובה ל-
חשדנית
|
|
|
|
|
|
|
שבץ חלובה |
|
26/06/13 00:51
|
|
|
|
את הבעיה. למה שאני אתבייש אם אני אומר את האמת? שתתבישי את שלא מוכנה לשמוע את זה. ביסודי תמיד ישבו אידיוטים יחד עם חכמים. הדיפרנציאציה התחילה בתיכון. שם אסור להכניס טמבלים יחד עם טובים כי תפוח רקוב אחד מרקיב את כל הארגז. לצורך ההפרדה קיים המוסד של בחינות פסיכוטכניות וממוצע ציונים. אלה יקבעו מי ילך לתיכון אקדמי עם בגרות ומי למקצועי או עמלני בלי בגרות. זה יחייב חיסול חטיבות הביניים והקמת בי"ס מיקצועיים ועמלניים שיקלטו את כל האידיוטים שהולכים היום לתיכון ומזהמים את המערכת. התיכוניים יהיו של 5 יחידות בלבד ב 4 מגמות כפי שכתבתי: הומנית ריאלית ביולוגית וטכנולוגית. מי שלא מסוגל ללמוד ברמה של 5 יחידות יעוף מהתיכון למסלול המקצועי בלי בגרות. זה יהפוך את התיכונים לבתי ספר עילית לתלמידים משובחים באמת ויסלק משם את כל הבררה שקיימת שם היום. אחרי התהליך הזה אנחנו נהיה במקום ראשון בעולם בכל המבחנים הבינלאומיים כי המבחנים האלה נערכים רק בבי"ס תיכוניים ולא במקצועיים. השיטה הזאת תספק לנו גם בעלי מקצוע שיודעים לעבוד ואין להם שאיפות ללמוד במכללות דמיקולו. השאלה היא אם את מבינה בכלל את מה שאני כותב או שאת מתלהמת דמגוגית שרוצה לחגוג על ססמאות מתקופת המעברות על זה שהלבנים דופקים את השחורים. כאן לא מדובר על שחור לבן אלא על טוב לא טוב. אסור להכניס לתיכון תלמידים גרועים רק בגלל שהם באו ממשפחות מצוקה. הרי לא תקבלי לקורס טייס או לבי"ס לרפואה ע"ס קריטריונים של מצב סוציאלי או אפליה מתקנת. בשביל זה צריך משרד חינוך חזק משוחרר מהשפעות פוליטיות כמו שיש לנו היום. ברגע שהפוליטיקאים חדרו למערכת החינוך אז הלך עליה והיא הדרדרה למצבה של היום.
|
|
כתוב תגובה ל-
שבץ חלובה
|
|
|
|
|
|
|
שירה |
|
26/06/13 02:28
|
|
|
|
מפחיד לשמוע שיש אנשים עם דיעות כמו שלך.
מה הבעייה ליצור הסללה בצד טיפוח.
למה לשסע את החברה???????
החזרת אותנו לשנות החמישים !!!
|
|
כתוב תגובה ל-
שירה
|
|
|
|
|
|
|
שבץ חלובה |
|
26/06/13 12:57
|
|
|
|
בכיתת התיכון שלי בשנות ה 50 היו רק תלמידים אקדמיים. לא ישבו שם כל מיני מקרים סוציאלים כמו שיושבים היום. אותי קיבלו לתיכון רק אחרי שעמדתי בבחינות כניסה קשות וגם הראתי ציונים טובים מהיסודי. כל היתר הלכו למקצועי שאסור היה לו לתת תעודת בגרות. אז כשהלכתי ברחוב עם החולצה הכחולה של התיכון שלי התיייסו אלי כאילו קיבלו אותי לקורס טייס. היום כל צ"צ"ח שחור נירשם לתיכון עירוני ד" או תיכון חדש בשעה שאז הוא לא היה מתקרב לרדיוס של קילומטר מבתי הספר האלה. אלה היו זמנים מפוארים.
|
|
כתוב תגובה ל-
שבץ חלובה
|
|
|
|
|
|
|
שבץ חלובה |
|
26/06/13 13:06
|
|
|
|
המדינה. את כניראה מאלה שלמדו בתיכון פתוח שכל אידיוט התקבל אליו. בזמנים שלי את היית בטח מקסימום פקידה בבטוח חאומי או סתם אחות מעשית. בשנות ה 50 אחת כמוך אפילו לא היתה מתקרבת לתיכון. בשבילכם תיכון היה מדע בידיוני. הפכו את כל הזבל השחור לבעלי בי. איי דמיקולו מהמכללות שהוקמו במיוחד כדי לספק את תאוות הכבוד של השחורים וכל הלא יוצלחים.
|
|
כתוב תגובה ל-
שבץ חלובה
|
|
|
|
|
|
|
מלאה צער |
|
25/06/13 23:29
|
|
|
|
כמשהי במערכת צר לי לשמוע דברים אלה, סגנון ושפה זו. בתי הספר נועדו גם להעניק בנוסף להשגיות גם ערכים שאותם שכחו כי מה שחשוב זה השגים.
אני מסכימה והמשאבים לא מנוצלים בתורה תקינה. הציד הראשון שצריכים לתקן הוא במס' התל' בכיתה. צעד נןסף הוא שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים בצורה יותר מבוקרת כיוון שלא תמיד אולי הרבה פעמים אין לבי"ס את הכלים שבאמת ילדים אילו צריכים כדי להרגיש הצלחות, והם מתוסכלים כשכל חבריהם ממשיכים ללמוד והם נותרים מאחור. חוק השילוב לא כ"כ יעיל ונכון וכן צריך לסווג לכיתות שיש להם את הכלים והידע להתמודד עם בעיות קוגניטיביות התנהגותיות ורגשיות ולהתאים להם מגמות מקצועיות החל מגיל קטן. לפתח ולתת את הדגש על החוזקות של הילדים תוך מתן גירויים לדברים חדשים ולא הפוך.
|
|
כתוב תגובה ל-
מלאה צער
|
|
|
|
5 |
|
|
פנחס |
|
25/06/13 19:31
|
|
|
|
אם זה הרבה כסף אז השקעה רבה. אם סכום גדול אז השקעה גדולה.
מספיק עם התרגומים המילוליים מאנגלית
והשגים מעטים לא נמוכים
|
|
כתוב תגובה ל-
פנחס
|
|
|
|
6 |
|
|
ABE33 |
|
25/06/13 22:52
|
|
|
|
עולם המחקר כבר כיסה עשרות דוגמאות, הגיע הזמן להפסיק לחפש את הפתרונות במקום הכלכלי ולעבור למישור הפשוט של העבודה החינוכית. ככל שנקדים ייטב.
מי שקרא על אמי"ת באר שבע, שהוכיחו מקצועיות בעיקר בגלל שהפסיקו להתעסק בהבלים, ונתנו לכל כיתה מערך הומגני של הוראה במקום הקשקוש של הוראה הטרוגנית. כולם מרוויחים מהגדרות פשוטות של עבודה סדירה.
התאורויות של הוראה מכילה הוכחו כלא נכונות ולא יעילות, ועם קצת נכונות עדיין אפשר להפוך את העגלה כך שכל התלמידים והמורים יתפקדו
|
|
כתוב תגובה ל-
ABE33
|
|
|
|
|
|
|
שבץ חלובה |
|
26/06/13 11:01
|
|
|
|
הפילוסופיות שלך. קשקשן בלתי נילאה. מה אתה מבין בכלל בחינוך?
|
|
כתוב תגובה ל-
שבץ חלובה
|
|
|
|
7 |
|
|
בכיר במשרד החינוך |
|
26/06/13 15:19
|
|
|
|
השקעה נמוכה במורים והשקעה גבוהה במערך מנהלתי מנופח במשרד החינוך. מספר עצום של פקידים, מפקחים וצוותי הדרכה באבטלה סמויה, מייצרים טפסים וימי עיון להצדיק את קיומם.
|
|
כתוב תגובה ל-
בכיר במשרד החינוך
|
|
|
|