s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מחשבות על דמוקרטיה (כביכול) בישראל
מאת: אריה דרוקמן   |  20/11/2008
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
נכון שאין בישראל דמוקרטיה אבל
  איפה יש דבר כזה?   21/11/08 21:46
אני לא בטוח שרק בישראל אין דמוקרטיה. אולי האדם יצור לא דמוקרטי. קשה לאדם רגיל לחשוב על צרכי הזולת ולהתחשב בהם.
מי מאיתנו נהנה לשמוע דיעה המנוגדת לדעתו?
כתוב תגובה ל- איפה יש דבר כזה?
הדמוקרטיה היא שיטה
  אריה דרוקמן   22/11/08 12:19
חלק מהפילוסופים הקדמונים באתונה, שם נולד המושג דמוקרטיה
סברו שדמוקרטיה הוא שלטון רע. לדוגמא, אריסטו. אחרים טוענים כי הדמוקרטיה למרות עיוותיה היא הרע במיעוטו.
אבל אני טוען שמשתמשים במילה דמוקרטיה (שלטון העם) ובפועל זה תלוש מהמציאות. אינני טוען שכל אזרח יהיה מעורב בשלטון. אני טוען שהשולטים בישראל אינם נבחנים במבחן התוצאה. הם נכשלים ללא הפסקה. לא משום שכל מי שעושה, עלול לשגות. רשימת השגיאות שמניתי שנתגלו בשלוש השנים האחרונות (גם אם התבשלו שנים לפני כן) מעידים כי משהו שיטתי פגום ביכולת האנשים המצויים בשלטון. הם לא יודעים לנהל, לתכנן, לבצע, לצפות ולהתכונן לאירועים מרכזיים אפשריים (לדוגמא: רעידת אדמה). הם עובדים לפי תקלות שקורות ואז הם מגיבים להן. אנשים שמתכוונים להיות מועמדים לשלטון חייבים לעבור הכשרה רבת שנים עם מבחני יכולת. למה זה נדרש מרופא, רואה חשבון, טייס, ולא ממועמד למשרת שר? האם הנזק שכל אחד מהם יכול לגרום מחוסר הכשרה ובעיקר חוסר יכולת - אינו ענק?
כתוב תגובה ל- אריה דרוקמן
2
תקשורת בבעלות הון,אין דמוקרטיה
  תקשורת בבעלות הון   22/11/08 01:17
נכון,ערוץ אחד הממלכתי היה רע,נגוע ברעיונות פוליטים,אבל לא פותרים רע,בלעשות רע נוסף.תקשורת לא מפריטים.
כאנשי עסקים,הם עושים מה שיכניס להם הרבה כסף.לגיטימי.הבעיה כמו שאמר זליכה,לא במי שלוקח,אלא במי שנותן.אבל זה לא משאב רגיל.זה בעצם השליטה במדינה.השליטה המוחלטת בפוליטיקאים,שליטה מוחלטת בסדר היום,שליטה מוחלטת בדעת הציבור.אנשים לא מצביעים עצמאית.
נניח אם מתוך 5 כתבות,אחת בשיטתיות היא מוקדשת לדברי לבני,ואפילו אם שטויות תדבר,האדם הממוצע,חושב שהיא באמת חזקה,ומצטרף אל הגל המנצח,או אפילו אם תקלע בפעם אחת לדעת הקורא,יכולה לזכות בנקודות.וזה קורה במציאות.לא נגיד.
כדי שתהיה דמוקרטיה אמיתית,יש למנוע מערוצים פרטיים להתעסק בכלל בפוליטיקה ופרשנות שהם נותנים לה כביכול מאנשים "מבינים".
הם לא מבינים.הם מבינים מה שהציבור צריך להבין וללמוד מדבריהם.
רק ערוץ ממלכתי יכול לסקר ובהוגנות.אפשר יהיה להתמודד איתו גם משפטית אם יחרוג מהוגנות.
בלעדי זה,דמוקרטיה אמיתית לא תיתכן בישראל.אולי למראית עין רק,ולעין חולמנית.
השיא אם תרצו היה בפנייה הישירה שניהלו אילי הון עם מפלגת ש"ס,וניהול משא ומתן איתם במקום קדימה.פשוט לא יאמן.זה כבר קרה.
אנחנו בשלב אל חזור.דמוקרטיה יותר קרובה לפוטין מאשר אילינו.
כתוב תגובה ל- תקשורת בבעלות הון
אתה מגיב על נושא חשוב אחר
  אריה דרוקמן   22/11/08 12:39
תגובתך, לדעתי, עוסקת בנושא התקשורת והשפעתה על עיצוב דעת הקהל. לא התיחסתי לנושא במאמרי אבל אשמח לנסות לקשור. תפקיד התקשורת מורכב מתחומים רבים. אחד מהם: הטלת זרקור על נושאים שהשלטון מנסה להסתיר. למרות זאת ישנם אנשים שסבורים כי התקשורת משמשת את השלטון ובעלי ההשפעה כדי להוביל דיעה, גם אם היא איננה נכונה. זה עיוות ידוע וצריך להילחם בזה. אבל, בוא ניקח כמה אירועים אחרונים בהם השלטון לוקה לדעתי בקיפאון ובאי יכולת להחליט ונשאל עצמנו האם תקשורת יכולה לתקן זאת.והדוגמאות הן:
מלחמת לבנון השנייה - מדינת ישראל ניהלה את המלחמה בתבונה
והשיגה בה הישגים. כמה מהציבור מאמינים בכך?
הטיפול במשק המים בישראל - ממשלת ישראל תכננה וניהלה כהלכה את משק המים. כמה מהציבור מאמינים בכך?
המשבר הכלכלי הקיים - ממשלת ישראל נכנסה למשבר במצב מצויין ופרט להאטה בצמיחה לא ייגרם נזק מהותי למשק
ולאזרחים. כמה מהציבור מאמינים בכך?
כולנו יודעים את התשובות לשאלות. וזה מוכיח את טיעוני ומצדיק את הצעותיי לשיפור ושינוי במאמר.
כתוב תגובה ל- אריה דרוקמן
3
מתפרנסים מפוליטיקה
  fvgbfdgrewewe   22/11/08 08:43
לפוליטיקה נכנסים אנשים בינוניים שמחפשים משכורות שאפשרות לחיים בכבוד. שהרי ממשכורות של עמך לא ניתן לחיות אלה לשרוד וזה הבדל משמעותי. רק בפוליטיקה אדם בינוני יכול לההשתכר במשכורת של מנכ"ל ולקבל תנאי פרישה מופלגים אחרי 8שנות בטלה. ויש את אלה שבאים לעשות קריירה שניה כי לא מספיקה להם הפנסיה התקציבית שקבלו בצה"ל ובשב"כ.
רק העובדה הזאת גורמת לניכור בקרב המצבעים.

המזל הגדול של ישראל זה שהסקטור הפרטי שנושא על כתפיו את כל שאר הפרזיטים הצליח להתנתק מהמדינה. וכל הסמתוחה הפוליטית לא משפיעה יותר עליו. הסקטור הפרטי מושפע יותר ממה שקורה בשווקים בחו"ל כי לשם הוא מייצא. את הדולרים שהוא מביא ארצה מבזבזים פוליטיקאים וגנרלים שלא הרווחו סנט בחייהם.

ועכשיו שהמשבר העולמי הולם בנו וכנסו פחות דולרים שניתן לבזבז, יבואו הפוליקאים ויעשקו עוד יותר את הסקטור היצרני.

משום שמישהו צריך לממן את הלוקסוס שבו חיים הפוליטיקאים והסקטורים הפרזיטיים שהתחברו לעטיני המדינה.

לא משנה למי תצביע, את הכסף הם ישדדו ממך בכל מקרה.
פה לא מדובר בגביית מיסים. פה מדובר בעושק.
גם הבנקים הישראלים לא עוסקים בבנקאות הם עוסקים בעושק
לא פלא שרדו את משבר הסאב-פריים.
אני נוסע לטיול באירופה ביום הבחירות.




כתוב תגובה ל- fvgbfdgrewewe
חייבים לחתור לפיתרון לבעיה
  אריה דרוקמן   22/11/08 12:58
אני מזדהה עם התחושה המובעת בתגובתך. למרות שלדעתי היא גורפת. אני מאמין שישנם בנבחרים אנשים טובים, שהגיעו לשם גם מסיבות טובות לציבור, אבל כיוון שלא קיימת שיטה להכשרה, בחינה, מעקב ובקרה אחר פעילותם – חלק מהם סוטים מהעקרונות היפים שהאמינו בהם. את השיטה החסרה צריך להתקין. בחלקה או בכללותה.
ישנו הוגה דעות שטען לפני 500 שנה כי אדם שלא משגיחים עליו יעשה כל דבר רע שמתאים ליצריו. השלטון קיים כדי לבלום אותו. במאמרי, אינני עוסק בצד הפלילי. אני מציג את הדברים כמו אדם ששוכר בעל מקצוע לפעילות מסוימת, משלם לו כסף ורואה שוב ושוב שהעבודה המבוצעת איננה תקינה. הוא החליף כבר שלושה בעלי מקצוע ועדיין העבודה לא תקינה. בעל המקצוע מדבר יפה, מסביר יפה אבל את עבודתו – איננו מבצע. מה צריך לעשות במקרה זה? התשובה שלי היא: לא לשכור יותר את בעלי המקצוע. ממילא הם לא עושים את עבודתם. לפחות לא אתבזה בעיני עצמי בכך שאני בוחר בהם.
ולפיכך, אני מבין היטב מדוע ביום הבחירות תיסע לאירופה. לונדון לא מחכה לי אבל שם, הייאוש הרבה יותר נוח. בעיניי, זהו סוג של מחאה ציבורית. לא להצביע.
אם נהיה רבים, יגיע בעל מקצוע שיעשה את העבודה כהלכה לאורך כל הקדנציה.לא במקרה, אלא עם נבחרת מקצועית לצידו.
כתוב תגובה ל- אריה דרוקמן
4
מאמר מכונן
  אזרח קטן   22/11/08 18:49

יש מדי פעם מאמרים מדהימים באתר הזה, זהו אחד מהם. מדוע?

א. הצבעה על מערומי הדמוקרטיה. זו לא באמת דמוקרטיה, זו בעצם דמו-קרטיה, על תקן גירסת "דמו". לאזרחים אין באמת יכולת להשפיע על פניה של המדינה, אפילו לא על "נבחרי הציבור" כביכול. גם הם כביכול, הכל כאן כביכול. היצגת, הסברת והוכחת זאת יפה.

ב. חשיפה חלקית של הכשלונות המערכתיים של המדינה, שעליהם איש אינו משלם מחיר. לרבות ההפקרות במשק הכלכלה. אין בקרה, אין ביטחונות, אין אחריות, הכל הימורים, הפקרות, איש הישר בעיניו ישקיע. אם יצליח מה טוב, אם לא - לא נורא, הציבור מטומטם, הציבור משלם. התרגל.

בקיצור: הכל ישראבלוף. אתה שואל בצער: "וכי אינכם חשים שישנה כאן בעיה מתמשכת. כמה הוכחות נוספות אתם צריכים?" ברור לך שיש כאן בעיה, אבל גם אתה מתקשה להצביע על שורשה.

הרשה לי אם כן להציע לך תשובה ומעניין אותי מה דעתך: קשר האליטות. לא רק הון-שלטון, גם לא רק הון-שלטון-עיתון, אלא קשר אליטות כולל: הון-שלטון-תקשורת-חוק-אקדמיה ועוזריהם. הגולם קם על יוצרו, משרתי הציבור עושים יד אחת ביניהם כדי לשדוד את משאבי הכלל ולהעבירם לכיס הקטן שלהם. מכיוון שכל המערכות בידיהם הציבור חסר אונים. כל הרעיון של הפרדת הרשויות קרס, יש פה קרטל, בעצם כנופיה ענקית של פשע מאורגן ששודדת את הציבור בריש גליא בחצי היום ואף פעם היא לא מצליחה לתפוס את עצמה.

מה דעתך?
כתוב תגובה ל- אזרח קטן
התשובה הפשוטה היא הנכונה
  אריה דרוקמן   23/11/08 11:05
יש לי ניסיון של כמה עשרות שנים באיתור ותיקון תקלות או הסדרת דברים בדרך שונה. ולהערכתי, כל ניסיון לחשוב שיש כאן מהלך מתוכנן ברוב התקלות - לא יעלה דבר מהסיבה הפשוטה: ברוב המקרים אין מזימה משולבת. הבעיה נובעת מחוסר ידע, חוסר תכנון ואי יכולת לקבל החלטות. קח לדוגמא את ריפורמת בכר. שנקלעה (יחד עמנו) למשבר העולמי. הרי עיון בעיתוני הבורסה יגלה לך שחלק ניכר מהמשפחות העשירות ספגו ויספגו הפסדים ניכרים במיליארדים. כאשר הופעלה ריפורמת בכר, היה ידוע לכולם כי חברות האחזקה, אלה שיטפלו מעתה בכספי העמיתים, חסרי ניסיון בטיפול במאסה כזו של כסף. היה ברור שהפיקוח ההדוק שנוצר במשך שנים על הבנקים מצד המפקח על הבנקים (וגם שם עם כשלונות מצחיקים של מתחת לאף כמו הבנק למסחר) פיקוח זה אינו קיים ברמה דומה אצל החברות. המפקח על שוק ההון שמשום מה נמצא לא בבנק ישראל אלא במשרד האוצר, היה אמור להשגיח למעננו על ההשקעות. לא נראה לי שעשה כן. גם החברות המשקיעות, הן הרי לא רצו להפסיד. איך לא צפו את הבעיה. הרי הם מתמחים בנושא הסיכונים. ומדוע אין פיקוח על חברות הדירוג, בארץ ובחו"ל, שלפי מה שהם קובעים - רוכשים אג"ח ומתברר שאין בכלל מידע. שתבין, כשאתה בנק מסחרי ורוכש אג"ח בסכום של מאות מיליונים, אתה אמור לעשות שני דברים: לחקור באופן קבוע את הבנק בו הפקדת, ואין הכוונה לחקור את בעלי הבנק, ולבצע ביטוח כלשהו לכספים שמא יקרה משהו. ובישראל, היתכן שנותנים לכל מנפיק אג"ח, שזוהי הלוואה מן הציבור, להנפיק אג"ח ללא בטחונות? לסיכום, אני מקבל את הרושם שהמלך הוא עירום. הרבה אנשים לבושים יפה בחליפות, מצויידים במחשבים ויושבים במשרדים מכובדים אינם יודעים את עבודתם. וזוהי התמונה גם במשרדי הממשלה. היתכן שעמיר פרץ היה שר הביטחון? היתכן שהירשנזון היה שר האוצר ומה עם שר הבריאות ממפלגת הגימלאים? (אלו הן דוגמאות בולטות) אבל ישנם גם אחרים, הבינוניים (פואד בן אליעזר, דיכטר בביטחון פנים ועוד) שאם תבדוק מה עשו יתברר לך ששום כלום. לא מכוונת זדון. הם פשוט לא מסוגלים למלא את המשימה. לא מתאימים. מעולם לא למדו זאת. הם בחיים לא יודו בכך. הם מעולם לא נבחנים על כך. למה שלא ננהג בצורה דומה במשרות של רואה חשבון, שמאי מקרקעין, עורך דין. לא צריך בחינות. ניתן להם לתפקד...
מעבר להומור והציניות, צריך למצוא פתרון והצעתי אותו בסוף המאמר. אסור לדעתי להצביע על תקלות ללא הצבעה מקבילה על אופן הפיתרון.
כתוב תגובה ל- אריה דרוקמן
אכן כך: התשובה הפשוטה
  אזרח קטן   23/11/08 20:01

אבל התשובה שלך איננה התשובה הפשוטה. אני מאוד אוהב הומור ואכן אני ציני מטבעי, ואולם בדברי הפעם לא היה לא קורטוב הומור ואף לא רמז לציניות. חבל שאתה עושה את כל הדרך, מגיע לקצה המסע ולא עושה את הפסיעה האחרונה.

הביטוי "קשר אליטות" איננו המצאה שלי, "הון-שלטון-עיתון" גם לא. אתה יכול לבדוק אצל כותבים רבים באתר זה - איש מהם לא משתמש בביטוי בציניות או בהומור. מיקי רוזנטל אכן משתמש בציניות ובהומור, אבל בשורה התחתונה הוא רציני, רציני מאוד.

איך יתכן שאינך רואה את ה"קשר" הזה? כמאה אחוז מן הנורמות על פיהן מתנהל המשק פועלים לטובת האליטות על חשבון הציבור. המדינה הפכה להיות מדינת כל בכיריה ועשיריה. המדינה הפכה להיות עסק פרטי של כמה משפחות הון שלטון. המדינה הפכה להיות גן עדן של הפקרות לעשירים ולחזקים וגהינום של הפקרות לציבור ולחלשים.

לא חייבת להיות קונספירציה באישון ליל. האם אינך מקבל את המושג: זהות אינטרסים? איך יתכן שכמאה אחוז מהראיות מוכיחות שהמציאות הפכה להיות מותאמת בדיוק לידי קובעיה, ואף אחד לא מצליח לראות זאת?

הפתרון שנתת הוא בהחלט חביב, אבל הוא טיפה בים. זהו נסיון לשכנע כרישים לאכול חסה, כשהפתרון האמיתי הוא ייבוש הים. בכל מקרה: סוף מעשה בהבנה תחילה. קודם כל חייבים להבין את הסיבה לבעיה: קשר האליטות! עד שלא נבין זאת, שום דבר לא יעזור.
כתוב תגובה ל- אזרח קטן
ויכוח מעניין
  אריה דרוקמן   23/11/08 21:21
בכל ארגון יהיו אליטות. יש על כך חוק ברזל. וזה לגיטימי לגמרי. ישראל איננה מדינה סוציאליסטית. ניסו פעם בקיבוצים ולא הצליח. להיפך, הם הפכו לקפיטליסטים. אם ישנו קשר של אליטות, כמו שאתה אומר, אז איך האליטות הפסידו במשבר הנוכחי. בתורת המחשבה המדינית, לא מתווכחים עם בני האדם אלא יוצרים מנגנון שיפקח עליהם. אנחנו מצביעים בבחירות בכל שלוש שנים בממוצע. נצא מהנחה ששנינו האנשים היחידים שטרם שיחדו אותנו. אז למה שלא תבחר מישהו שאינו שייך לאליטה. אם אינך מוצא כזה, אל תבחר ותוותר. או אל תוותר ותעזוב את הארץ.
אינני עוסק בשחיתויות במאמר. אולי בפעם אחרת. אני מתמקד בנקודה מוגדרת: חוסר היכולת שלנו המצביעים להשפיע על הנבחרים שאנו בוחרים לכנסת. אומרים לנו: אם תצביע, תשפיע. וזה מיתוס חסר משמעות. "שקר פדגוגי" שמספרים לילדים כדי שיעשו מה שאבא ואימא (השלטון) אומרים לנו.
כתוב תגובה ל- אריה דרוקמן
נכון מאוד
  אזרח קטן   23/11/08 23:54

נכון, אתה מתאר יפה מאוד במאמר שהדמוקרטיה היא למראית עין בלבד. האזרח בעצם בוחר מתוך מבחר של מושחתים את המושחת החביב עליו. על תרבות השלטון אין לו השפעה! למה הדבר דומה? לאונס קבוצתי "דמוקרטי": הנאנסת מקבלת את ה"זכות" לבחור מי יהיה הבא שיאנוס אותה... על הזירה - אונס, אין לה שום השפעה.

תיארת והוכחת זאת מאוד יפה במאמר ולכן כל כך אהבתי אותו. אני הולך עוד צעד אחורה, מכניס את הכל פנימה: גם את השחיתות, גם את הכל ושואל: אוקיי, בשורה התחתונה הכל ישראבלוף פה, למה? והתשובה מונחת מול הידיים, רק להתכופף ולהרים.

לשאלתך: אם יש קשר אליטות איך יתכן שהעשירים הפסידו? התשובה היא: תאוות הבצע / החזירות מעבירה אותם על דעתם. הרי האדם הוא עדר, כולם עושים מה שכולם עושים. אם מקובל לעשות כך וכך כולם עושים כך. כולם משקיעים באותה צורה - למשל הלוואות על בסיס הנחות מופרזות, ולכן כולם נופלים. כח העדר חזק מכח ההגיון.

זו גם הסיבה שאנחנו - העם - חסרי אונים: כי כח העדר חזק מן ההגיון. מה שמוביל אותי להערתך השניה: הייתי שמח לרוץ בעצמי לפוליטיקה, אבל אני יודע שאיש לא יבחר בי. כי הציבור ירוץ עם העדר. בכל מקרה תודה על הדיון וכמובן המאמר המרתק.
כתוב תגובה ל- אזרח קטן
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il