|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בקצה הדרך, במוצא הנהר היהודי אל הים האנושי, נמצא צידוק לדרכנו ונראה את אחינו באים אל הארץ המובטחת מי בלהט ההכרה ומי במנוסת אימה
איתמר לוין
איתמר לוין
"עשרת הימים הנוראים הלאומיים" - מיום השואה, דרך יום הזיכרון ועד יום העצמאות - מקבלים השנה משמעות קשה במיוחד    כמה מחשבות על השבוע שעבר והשבוע הבא
הרצל חקק
הרצל חקק
ככל שאנו נסחפים אחר העלילה הקסומה בספרה של רבקה רז אנו מפליגים אל ים נעלם, מבינים שלפנינו דרמה של חיים ושירה, חיים ושפה, חיים והשראה. דף אחר דף נקרעים מסכים, והסודות משמעם - הבנת נ...
צבי גיל
צבי גיל
אל לקחי השואה יש להוסיף לקח חשוב והוא ולהשקיע מרץ וכל המשאבים לרבות ממון כדי להתמודד עם אותם ערוצי רשע ורעל שמאיימים על קיומנו כחברה חופשית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הרשות לפוגרום על עם ישראל - מן הממשלה היא
מאת: דמיטרי רייזמן  |  01/12/2008
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
שליחות לעומת צ'ופר.
  חנני   1/12/08 15:47
למרות שהדוגמאות במאמר אינן סקר מקיף, אני לא המום לשמוע שהשליחים של מדינת ישראל בחו"ל רואים את שליחותם כצ'ופר שמגיע להם ולא כעבודה, לפעמים עבודה קשה.
האם זה בגלל שהם אגואיסטים או שזה מה שהם מסוגלים לו ?
שליחי חב"ד הם פשוט חומר אנושי אחר, חומר שלא מגיע למשרד החוץ.
כתוב תגובה ל- חנני
2
אכן אנחנו עם מחורבן.
  אריה גל   1/12/08 17:29

אכן אנחנו עם מחורבן. עם אשר "מנהיגיו" לכאורה "נמצאים כאן בשביל ג'ובים",- רק זה,- ואין להם בעיה לעשות זאת ולהישאר בשלטון,
מפני שהעם כולו איננו מתעניין אלא בבובליל.

וצר לי לקלקל את האידיליה, אך אינני יודע כמה מאנשי חב"ד פועלים מתוך אינטרסים,- הגדלת המחנה הדתי?,- וכמה מתוך נטו "אהבת הזולת".

אנחנו עם מחורבן. וקומץ היוצאים מן הכלל,- שהם לפחות איכפתיים מספיק לנסות לשנות,- הם היוצא מן הכלל הבטל בשישים, שמלמד על הכלל.

ואתה, מר דימיטרי, האם יש לך איזשהו רעיון,- מה שלי ממש אין,-
כיצד לשנות זאת ?

.
כתוב תגובה ל- אריה גל
3
ממשלת ישמאל התירה הפוגרום...
  ירון זכאי   1/12/08 17:38
בעבר בזמן המנדט הבריטי היו הערבים מקבלים סימנים של חולשה והסכמה מהבריטים, ורק אז היו מטיפי המסגדים מעוררים אותם לפוגרום(מאורעות בטרם הוכנס המושג אינטיפדה לשימוש). יחד עם הקריאות "אלללה אכבר"(אלוהים גדול), ו"איטבח אל יהוד"(לבצע טבח ביהודים) היו המטיפים אומרים "אל דוואלה מענה"(הממשלה לצידנו) כלומר אנו לא נענש על פוגרום ביהודים!

מאז חלף המנדט הבריטי; הערבים בארץ ובחו"ל נושאים עיניים לממשלת היהודים. אם זו ממשלה שמכה בהם במלחמות, שולחת מרגלים ואנשי סיירת למבצעי חיסול ונקמה, מתעלמת מדרישותיהם לשטח ובעלות על הארץ; הם מתכנסים ונכנעים ומחפשים דרך להתרפס בפנינו.

אולם פוגרומים בפקיעין ובעכו הוכיחו לערבים כי הממשלה הזו חלשה יותר מהמשלה שהורתה להרוג 13 פוגרומצ'יקים באינטיפדת אוקטובר 2000. מאז הותר דמם של תושבי שדרות והסביבה. אותם מותר להרוג בקאסמים ובפצמרים, בתור "איתות" לשר הביטחון, אשר מסכים לקבל אותות בצורה של ילדים וחיילים קטועי רגליים! בכול עניין אפשרי מעדיפות רשויות המדינה את האינטרס של הערבים על פני היהודים. היהודים משרתים בצבא שנותן ביטחון לערבים, בעוד היהודים משלמים בדמם. היהודים גם משלמים במיסיהם והערבים נהנים מהם במיוחד. הערבים יכולים לבנות בכול מקום ולגור בכול עיר. אולם היהודים אינם יכולים לגור בבית שרכשו מערבי. היהודים אפילו אינם יכולים להתפלל בהר הבית בזמן שהערבים יכולים.

אילו היתה זו ממשלת המנדט הייתי מאשים אותה באנטישמיות. כיוון שאיננה, אין לי אלא להניח כי זו ממשלת ישמאל בתחפושת יהודית. צודק המחבר שהצביע על מדיניות חולשה המתירה פוגרום. התרת הפוגרום מורגשת כבר שנים רבות בעיקר מאז תהליך אוסלו. יתר על כן יש רמות שונות של עידוד לפוגרום. לא רק ש"השר לביטחון פנים" נכשל במניעת פוגרומים בגבולות המדינה. הוא מודיע בברור כי הממשלה לא תמנע פוגרומים כנגד יהודים גם בעולם כולו. בתרגום לערבית במסגדים יאמרו אחריו "אל דאולה מענה"...
כתוב תגובה ל- ירון זכאי
4
קדושי מומבאי
  בתיה מלמד   1/12/08 18:01
שלום רב

ייתכן שלקיתי בתמימות מסוימת, אך לדעתי רוב היהודים בישראל התאבלו מרה נוכח הפוגרום במומבאי. מכל מקום, נכון הדבר לגבי אלה שהקיפו אותי -רובם אנשים 'חילונים'. את שברון הלב שלי עצמי מול אובדן הדרך שלנו יקשה לתאר, כמו גם את הזעזוע והכעס שלא במהרה יפוגו נוכח התמונה הבלתי נשכחת של הטליתות, בהן נעטפו קדושי בית חב"ד במומבאי.
ויחד עם זאת, אני סבורה שהממשלה הנוכחית היא רק עוד חוליה בשרשרת של מנהיגים, שנתנו יד לסדקים שנבעו בכוחנו כעם. אני חשה ויודעת, כי מאחר ופני הדור כפני הכלב -על כולנו ללמוד את שיעור מומבאי ולהתחיל כבר בזה הרגע לעשות תשובה למען נהיה אנחנו ראויים למנהיג - הראוי למדינה יהודית.

בברכה

בתיה מלמד
כתוב תגובה ל- בתיה מלמד
5
פוגרום בשליחות ישראל.
  ליאור זרביב   1/12/08 18:31
מסכים עם כל מילה.
לצערי, מדינת ישראל כבר לא כמו שהיתה פעם. אין מי שיקח פיקוד ויחליט החלטות חשובות הנוגעות לעם היהודי.
יש לנו מזל ששליחי חב"ד פרוסים ברחבי העולם, ע"מ לתת כתף ולשמור על הגחלת היהודית.
כתוב תגובה ל- ליאור זרביב
6
פוגרומים בפקיעין ובעכו הוכיחו
  י. ז.   1/12/08 19:19
בעבר בזמן המנדט הבריטי היו הערבים מקבלים סימנים של חולשה והסכמה מהבריטים, ורק אז היו מטיפי המסגדים מעוררים אותם לפוגרום(מאורעות בטרם הוכנס המושג אינטיפדה לשימוש). יחד עם הקריאות "אלללה אכבר"(אלוהים גדול), ו"איטבח אל יהוד"(לבצע טבח ביהודים) היו המטיפים אומרים "אל דוואלה מענה"(הממשלה לצידנו) כלומר אנו לא נענש על פוגרום ביהודים! מאז חלף המנדט הבריטי; הערבים בארץ ובחו"ל נושאים עיניים לממשלת היהודים. אם זו ממשלה שמכה בהם במלחמות, שולחת מרגלים ואנשי סיירת למבצעי חיסול ונקמה, מתעלמת מדרישותיהם לשטח ובעלות על הארץ; הם מתכנסים ונכנעים ומחפשים דרך להתרפס בפנינו. אולם פוגרומים בפקיעין ובעכו הוכיחו לערבים כי הממשלה הזו חלשה יותר מהממשלה שהורתה להרוג 13 פוגרומצ'יקים באינטיפדת אוקטובר 2000. מאז הותר דמם של תושבי שדרות והסביבה. אותם מותר להרוג בקאסמים ובפצמרים, בתור "איתות" לשר הביטחון, אשר מסכים לקבל אותות בצורה של ילדים וחיילים קטועי רגליים! בכול עניין אפשרי מעדיפות רשויות המדינה את האינטרס של הערבים על פני היהודים. היהודים משרתים בצבא שנותן ביטחון לערבים, בעוד היהודים משלמים בדמם. היהודים גם משלמים במיסיהם והערבים נהנים מהם במיוחד. הערבים יכולים לבנות בכול מקום ולגור בכול עיר. אולם היהודים אינם יכולים לגור בבית שרכשו מערבי. היהודים אפילו אינם יכולים להתפלל בהר הבית בזמן שהערבים יכולים. אילו הייתה זו ממשלת המנדט הייתי מאשים אותה באנטישמיות. כיוון שאיננה, אין לי אלא להניח כי זו ממשלת ישמעאל בתחפושת יהודית. צודק המחבר שהצביע על מדיניות חולשה המתירה פוגרום. התרת הפוגרום מורגשת כבר שנים רבות בעיקר מאז תהליך אוסלו. יתר על כן יש רמות שונות של עידוד לפוגרום. לא רק ש"השר לביטחון פנים" נכשל במניעת פוגרומים בגבולות המדינה. הוא מודיע בברור כי הממשלה לא תמנע פוגרומים כנגד יהודים גם בעולם כולו. בתרגום לערבית במסגדים יאמרו אחריו "אל דאולה מענה"...
כתוב תגובה ל- י. ז.
7
גולדה הגינה על יהודים
  טוביה דורון   1/12/08 20:57
בעבר נהגו ממשלות ישראל להגן על יהודים, או לפחות על אזרחי מדינת ישראל. היום הם נוהגים קודם כל להגן על עצמם, וזה דורש מהם פול טיים ג'וב, עקב תיק השרצים שכל אחד סוחב מאחריו.

מה אתה רוצה, שהם יגינו על בתי חב"ד אנטי ציוניים יותר מאשר הם מגינים על שדרות ואשדוד?!

ברגע זה ממש מתכוננים קלגסי משטרת ציון לפנות מתיישיבים בחברון עיר הקודש שקנו בית עפ"י כל החוקים של מדינת ישראל, וזו פעולה שמעודדת טרור בכל מקום בעולם. לא טוביה דורון אמר, את זה אמר הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח.

הכרזת שרי הממשלה אחרי ההפצצות האחרונות על שדרות היתה שהם "מבינים את זה" כלומר שאחרי שמפוצצים להם מנהרה, אז שרי ממשלתנו נותנים לערבים ימ"ש הרשאה ועידוד להפציץ אזרחים בישראל.

בכל מדינה נורמלית מנהיגים של חמש עשרה שנים אחרונות היו נתלים בכיכר העיר.
כתוב תגובה ל- טוביה דורון
8
מאמר על הפוגרום
  צפרירה אדוריאן   1/12/08 22:11

דימיטרי שלום.
המאמר מבטא מצב כאוב מאד אך לצערי, נכון. אני מסכימה עם תיאור המצב, כמו גם עם ההשוואה ליחסה של גולדה מאיר,המהווה אלטרנטיבה להלך הרוח של החברה הישראלית היום.
בהחלט יש דחיפות גדולה לשנות כיוון ולעבור לחברה המבוססת על ערכים מוחלטים ולא על כדאיות כלכלית, שכבר הביאה להשחתה נוראה של כל המערכות במדינה.
יישר כוח,
בברכה,
צ.אדוריאן
כתוב תגובה ל- צפרירה אדוריאן
9
נאה דרשת - יישר כח!
  יצחק א.   1/12/08 23:10
כתוב תגובה ל- יצחק א.
10
צודק ב-100%
  אלישע ה.   1/12/08 23:14
דמיטרי הנכבד, אתה צודק ב-100%. היה כאן מחדל ישראלי מובהק,לא מחדל, חדלון. נכון, יש כאן שני עמים. ישנם "הישראלים ממוצא יהודי" ששאיפתם בוטאה בצורה הטובה ביותר ע'י ראש הממשלה "הפרגמטי" הנכחי מיד עם הודע תוצאות הבחירות האחרונות כאשר אמר "אנחנו רוצים מדינה נורמלית (!) שכיף לחיות בה" נורמלית = לא יהודית. העם השני הוא זה שרוצה "מדינה יהודית במולדת". ב 2005 התנפלו הישראלים ממוצא יהודי על היהודים הישראלים בגוש קטיף ובצעו בהם פשע. שנה לאחר מכן, נתנו לחיזבאללה לירות טילים על אזרחים במשך חודש ימים כדי לא לסכן חיילים במלחמה והרימו דגל לבן בבקשם הפסקת אש בפעם הראשונה בהיסטוריה. אנשים אלה אכן לא התרגשו מכך שכמה יהודים נמצאים בצרה. הדווחים היו בהתאם. לאנשים הפרגמטים הרבה יותר חשוב שהגויים ההודים יאהבו אותם מאשר להציל את החלוצים של חב'ד. העובדה היא שהתכנית לבנות ישראל של יהודים חדשים, שאינם כאבותינו שבהומל ובקישינב, הולידה תוך שני דורות את הציבור הגרוע יותר מכל שטייטל של ההיסטוריה. עלינו להבהיר את התמונה הזו, בדיוק כפי שאתה עושה, לחדד את הויכוח ולא להניח לפרגמטיסטים. ציונות היא ההיפך מפרגמטיות. היהודים הפרגמטיים נדדו מאירופה למערב, ולא באו לכאן. הברירה הטבעית תביא לכך שיישארו כאן רק מי שאינם פרגמטיים. חזק ואמץ!
כתוב תגובה ל- אלישע ה.
11
מה לאנשי השקר עם האמת?
  ד' צבי   1/12/08 23:21
הדברים אמת, אך מה לאנשי השקר עם האמת? למה להרחיק לכת, האם איכפת להם חיילנו שליט הנמק בין הרוצחים? האם איכפת להם החייל שרגליו נקטעו שלשום מפגז מרגמה? הם מרחמים על הערבים, ושמחים כאשר הנפגע הוא משלנו.. כך היה תמיד בפוגרומים של הגויים. אילו היינו בתאילנד היו קמים מיליון יהודים ויוצאים לרחובות. אך הישראלים הם עם עלוב. רק אל תיגע בכספם...
כתוב תגובה ל- ד' צבי
12
בוז לקטני האמונה ו"יפי הנפש" ר
  אמציה סבר   2/12/08 04:11
אני מזדהה בכל מאת האחוזים עם תוכן המאמר, ואכן אני גם מיף ותומך מעודי בתפיסה, שדם ישראלי איננו הפקר, צויש להעלות מדי פעם את צהרף, עד להפיכת בלתי כדאי להתגרות או לפגוע בישראל ובאזרחיה, בכל מקום ואתר בעולם.
לכן גם טענותי מזה כשנתיים ומעלה, שיש להחניק את עזה טוטאלית: בים ביבשה ובאויר, ובמיוחד למנוע ממנה כל אספקת מים, חשמל, דלק ומזון!
חודש אחד מקסימום של מצור טוטאלי בעבר, היה מחסל את הטרור מעזה לחלוטין, ומחזיר לידיחנו את גלעד שליט! מה שיקשה לעשות היום. "אסון הומניטרי" בעזה עד כחודש, בטל בששים באסונות הומניטרים , שמדי יום ביומו בעולם ובאפריקה במיוחד. הבוז לכל הצבועים ורופסי השכל בממשל הישראלי. כל הללו ראויים להדחה עוד מאתמול ולזריקה לכלבים....
כתוב תגובה ל- אמציה סבר
13
תודה. קראתי עד דמעות.
  מיכאל בן חורין   2/12/08 05:31
כתוב תגובה ל- מיכאל בן חורין
14
חשוב לקרא מאמר זה
  אריק פורסטר   2/12/08 06:53
כתוב תגובה ל- אריק פורסטר
15
למנוע פוגרום נוסף
  haim levy   2/12/08 08:05
למנוע פוגרום נוסף לתת כבוד למדינה,זה פשוט רק לאחר כל הסבל של העם היהודי בעולם ,יסכימו ברוב קולות בעולם לתת לנו לעם היהודי בית את מדינת ישראל אשר סימלה הוא יהודי וכמו כן האימנון שגם הוא יהודי,לכן צרכים היו לחיות פה במדינה רק יהודים ,ולא לתת אזרחות למוסלמים פה בארץ,היה צריך לפצות אותם ולעזוב את המדינה בצורה מסודרת ולא כפי שגורשו היהודים בכל העולם,באופן כללי לגרש אדם מביתו ולאפשר לו לגור ליד ביתו ולא בביתו זה ממש לא חכם!מה עושים היום לאחר כל כך הרבה טעויות,כך לחנך את הנוער להאוב את ביתו מדינת ישראל,לאפשר לכל היהודים לחיות בכבוד במדינה ולא רק למי שיש כוח וכסף ועוד אין ספור דוגמאות מסוג זה.
כתוב תגובה ל- haim levy
16
חקוק בסלע.....
  בר מאיה   2/12/08 08:38
כל מילה חקוקה בסלע.

כמה אמת וכאב יש במילותייך.איזו אנרכיה...
ואני עוד מיסתובבת עם כאב ענק בלב ומהרהרת ביני לביני מתי לכל הרוחות נחזור להיות "עם חזק" בעיקר נפשית ומורלית איפה רוח הקרב וההקרבה שאיפיינה את תחילת קום המדינה...

כואבת כמוך.
לו היה העיניין ביידי וודאי הייתי יוצאת עם קרזות חוצות...מסקנות וחזרת הכוח והשליטה ליידינו בכל דרך ובעיקר חושפת לצעירים כמה לא ממש בטוח העולם ליהודים וכדאי מאוד שניתאחדה סוף סוףףףףףףףףףףףףףףף.
כתוב תגובה ל- בר מאיה
17
קריסה היא תהליך טבעי
  אורי מילשטיין   2/12/08 08:48
כל מערכת נמצאת בקריסה מתמדת בהגדרה כי היא מורכבת מחלקים והדבק בין החלקים מתפוגג. עיקרון זה נכון לגבי כל ה"יש" גם האורגאני גם הבלתי אורגאני וגם חברות האדם. זה נכון גם לגבי מדינת ישראל ומערכת הפוליטית שלה. לפיכך התהליך שהצגת במאמר הוא טבעי. לא טבעי אך רצוי מאוד הוא להאט את התהליך כי למנעו כליל לא ניתן. אך כדי להאט את התהליך צריך להבינו. בני אדם אינם מבינים אותו כי הוא מנוגד לכל האינדוקטרינציות של כל המערכות: לאומיות, פוליטיות, חברתיות, דתיות ואחרות.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
18
פוגרום
  גררדו ביק   2/12/08 09:33
החלת המושג פוגרום על מינכןף מלחמת לבנון והפיגועים במומבאי טעות היא.
קיום פוגרום דורש מספר תנאים:
1- שיעשה נגד יהודים בלבד
2- שהמבצעים הם נתינים של אותה מדינה או מחוז בו נעשה המעשה
3- ששליטי המקום שיתפו פעולה עם המבצעים או לפחות סגרו עיניים.
במקרים שנדונו דהיינו מינכן מלחמת לבנון והמעשה במומבאי לא מתמלאים אף אחד מהתנאים האלו.
מבחינה היסטורית הכותב עושה אי-צדק עם הודו אשר הינה מדינה ידידותית עם היהודים ועם ישראל בכלל.
מה שקרה במומבאי הוא מעשה טררור של מחבלים אשר רצו לפגוע ברוח העולם החופשי, העולם היהודי-נוצרי בו אנו חיים.
כתוב תגובה ל- גררדו ביק
19
מרגש ביותר!
  מ.ס.   2/12/08 10:38
כתבה מרגשת ביותר. כל מילה אמת.
חבל מאוד שזה המצב אליו הגענו והלוואי שבבחירות הקרובות משהו ישתנה.
כתוב תגובה ל- מ.ס.
20
makes you wonder ...
  אנונימי   2/12/08 11:07
כתוב תגובה ל- אנונימי
21
חשיבה ישרה סוף סוף
  תמרו   2/12/08 11:29
טוב לקרוא מאמר שמעיד על חשיבה עמוקה וישרה ונכונה. לא כולם התעקמו ו"התישרו"לפי הבלופים של המנהיגות הנוכחית.תודה על המאמר. תמר
כתוב תגובה ל- תמרו
22
תגובה למאמר
  רמי נגיד   2/12/08 11:31
מאמר מצויין.חוסר האונים שמגלים כל קובעי המדיניות שלנו יביא בסוף לחיסול המדינה.מה שקורה בדרום הוא הפקרות.אנחנו תומכים בגוף ששם לו למטרה להשמיד את המדינה.וכל זאת במסווה המזוייף של פגיע בחפים מפשע.מדינת ישראל היתה יכולה לפתור את הבעיה מזמן.פשוט לא רוצים.מעורבים כאן אינטרסים כלכליים ששליטי המדינה לא רוצה להפסיד.חיי האזרחים שהם בני ערבה לא שווים בעיני המנהיגים שלנו.אנחנו יכולים לעמוד בנזק הכלכלי הם אמרים.את הנזק הנפשילתושבים מי מודד.כמו כן הם מפחדים מתביעה בבית הדין הבין לאומי.דבר שימנע מגיבורינו לשוטט בעולם כאוות נפשם(וזה חשוב יותר מביטחון התושבים).
בעינין גלעד שליט!נחטפו שני חילים בלבנון שהיה ברור מראש שאינם בחיים.בכל זאת יצאו למילחמה כדי להאדיר את שם האפסים שעמדו בראש המערכת הצבאית והממשלתית. חשבו שיגזרו קופון.זו המלחמה הראשונה שישראל הפסידה בה.והנזק עצום החטופים לא הוחזרו ונהרגו 150 חיילים ואזרחים.היום משתמשים בתירוץ של גלעד שליט כדי לא לפעול בעזה.חושבים כי אם יחסלו בעזה את ראשי הטרור כפי שעשו במינכן,יפגע גלעד שליט.יתכן.אבל חייל בודד אחד לא יכול לקבוע מדיניות של מדינה.אם יפגע כתוצאה מחיסול ראשי המחבלים בעזה יצרפו אותו לרשימה הארוכה של חיילים שנפלו על בטחון המדינה.גם לא יצטרכו לשלם בסוף במאות רוצחים שיחזרו לעסוק ברצח.(ראה סמיר קונטר).כמו כן לא ינתן עידוד לחטיפת חיילים נוספים בידיעה שלא יבולע לחוטפים וישיגו שיחרור של עוד מאות מרצחים.
כתוב תגובה ל- רמי נגיד
23
דמיטרי היקר,
  חיים-בועז   2/12/08 12:45
אשריך על דברי האמת ועל בהירות שכלך !!!
כתוב תגובה ל- חיים-בועז
24
אמת כואבת ומחרידה-באוסלו שינתה
  קורן נאוה,טבריה   2/12/08 13:55
ישראל את פניה-חבורת מושחתים השתלטו על מדינתו של העם היהודי ועושים בה כבשלהם-ובאנטישמיות גלויה-הגירוש והחורבן מגוש קטיף היה פוגרום על פי החוק הבינלאומי-ישראל זקוקה למשיח או לפסיכיאטר שיגאלו אותנו מפני הכובשים המושחתים על שלטון החוק והתקשורת!
כתוב תגובה ל- קורן נאוה,טבריה
25
נכון מאוד
  אורח   2/12/08 14:36
מאמר פוקח עיניים ביותר.
אין לי זמן לעיין במאמרים המתפרסמים מדי פעם בערוץ 7
מאמר זה יכול בהחלט לתפוס שם מקום מכובד.
גם לאתר זה אינני מגיע.
יש חוט השני העובר בין פשע הגירוש המכונה התנתקות להתנהלות המדינה כאן ובבית השלום.
ואמנם עם כל הביקורת עליהם גולדה ודיין ניסו למשוך ככל האפשר את המצב שנתהווה אחרי ששת הימים
ולא מיהרו ליוזמות שלום.
לא שהם לא אשמים במחדל של יום כיפור כמובן.
לעומת הבנים של לוחמי אצ"ל שעל כלום משחררים רוצחים ועל כלום מוסרים נכסים לאויבים..
אבל מה שכואב כאן ואמיתי הוא:
"בסך הכל חבדניקים"
"בסך הכל מחזירי בתשובה"
אבל אין למדינה הזו מחויבות לשום אזרח.
מישהו יכול להסביר לי למה גלעד עדיין בשבי?
הלוא היו צריכים להפסיק מיידית את כל ה"הומני"
ואז ללא ספק היה משוחרר מיידית.
[נוסף לזה שהבטיחו לנו "התנתקות" יעני לא יהיה לנו שום קשר עם הרצועה היא תפסיק להיות נטל עלינו.
כן יסתדרו לא יסתדרו אנו התנתקנו מהם, למה אם כן הם מקבלים הכל מהמדינה ואינני מאמין שהם משלמים על זה גרוש]
כתוב תגובה ל- אורח
26
מאמר מצויין
  צפריר רונן   2/12/08 18:52
כתוב תגובה ל- צפריר רונן
27
תגובה לכתבה האחרונה ובקשה
  יואב באר שבע   2/12/08 19:21
דמיטרי שלום

כבר כמה זמן שאני מנוי על מאמריך וקורא אותם בכל פעם שהם נשלחים. לעתים אני מסכים יותר ולעתים פחות, באופן כללי הייתי אומר שאתה כותב ברמה גבוהה בעיקר בהקשרים המורכבים שאתה מנסה לתת.

גם כשלא הסכמתי למה שרשום היה כן חשוב לי לקרוא ולנסות לחשוב איפה אני לא מסכים ולמה, במין דיון תיאורטי עם עצמי או עם חברים.

את הכתבה האחרונה לא סיימתי לקרוא.
תוך כדי קריאה קיבלתי תחושה חזקה ביותר שתמונת העתיד שאתה מדמיין למדינת ישראל רחוקה שנות אור מתמונת העתיד שלי, שאותה אני טורח להתאמץ לדמיין ולפעול יום יום להגשמתה.

הכתבה האחרונה בנושא הפוגרום ואישורו מציירת תמונת עתיד שבה אנו מצויים במלחמה בלתי נגמרת אם זה בעזה ואם במדינות רחוקות יותר בעולם. תמונת עתיד שאין בה שום אזכור לשקט ובטחון נפשי לי לך ולשאר תושבי המדינה בשלב כלשהו. חס וחלילה להזכיר את אפשרות השלום כיעד שאליו צריך לכוון.

מציאות של פחד, לחימה, לאומיות, חוסר ביטחון לאומי וכיבוש והמשך האלימות לא יכול להיות הכיוון של מדינת ישראל, אלא רק עניין זמני כשתמונת העתיד והיעד שאליו מכוונים בצורה ברורה הוא שקט וביטחון אמיתי, כזה שמבוסס על החלטה מודעת, הווה אומר שלום בר קיימא עם שותף אמיתי.

המורכבות החיונית הזו בקריאת המציאות היום או חוסר ההסכמה הבסיסי בינינו גרם לי להפסיק לקרוא את הכתבה באמצע.

ולסיום, אבקש שתוריד את כתובת המייל שלי מרשימת המכותבים שלך. לא מצאתי אפשרות לעשות את זה בעצמי באתר.
כתוב תגובה ל- יואב באר שבע
28
חב"ד בחו"ל
  גאולה בציר   2/12/08 23:00
מסכימה עם הכותב, אנשי חבד בחול הם יקרים מפז, מייצגים בכבוד את ישראל והעם היהודי, מלכדים את השורות, יצא לי מספר פעמים בהודו איטליה ותאילנד להתארח בבתי חבד בחגים, מחמם את הלב, עבודת קודש, צר לי מאוד וליבי דומע על הרצח הנתעב במומבאי. גאולה.
כתוב תגובה ל- גאולה בציר
29
הרשות לפוגרום תגובה
  לדרר זאב   2/12/08 23:04

מילים כדורבנות יישר כוח על המאמר
כתוב תגובה ל- לדרר זאב
30
תגובה
  ריקי נווה   2/12/08 23:27
המאמר אמיתי ונכון, ומשקף נאמנה את המציאות הנוראה, בה חי העם היהודי לדורותיו.
יחד עם זאת, אני ממליצה לתמצת ולקצר, כי הקריאה הממושכת מלאה.
איתך הסליחה.
כתוב תגובה ל- ריקי נווה
31
פעם היינו שולחים סיירת מטכ"ל -
  יובלה   3/12/08 00:04
בשנות ה-70 סיירת מטכ"ל ביצעה עשרות מבצעים נועזים בארץ ובחו"ל - לבנון, טוניס ובארץ, במרבית המבצעים חוסלו מחבלים.
היום, כבר לא מבצעים מבצעים כמו אנטבה ודומין מסיבות רבות , חלקם בעקבות נסיון הנפל ב1994 לשחרור נחשון וקסמן שבו נהרגו גם נחשון וגם חייל מהסיירת,מאז לא בוצעו יותר נסיונות כאלה מתוך חשש לאבד חיי אדם, במקום זה מעדיפים לשחרר מאות אסירים עם על הידיים.
כתוב תגובה ל- יובלה
32
אוזלת יד
  ישראלי פשוט   3/12/08 00:09
אנשים לא מבינים דבר אחד שהוא מאוד חשוב שלא משנה שכמה שנרצה שלום הוא לא יבוא כי הערבים לא רוצים אותנו לא פה(בישראל)ולא בכל העולם והממשלה השמאלנית ברשות קדימה היא לא הממשלה שתגן עלינו מפני הערבים, כל עוד לא תקום ממשלה שתסביר לכל המדינה והעולם שפה זאת מדינה יהודית ציונית ומי שלא מכיר בארץ ישראל (הערבים הישראלים), הממשלה פשוט תיקח ממנו את האזרחות הישראלית ותגרש אותו. ואין מה לעשות זאת הדרך היחידה לשרוד פה בארץ ולשרוד גם ככה בעולם להראות להם כח ולא חולשה כי ברגע שמראים להם חולשה הם מרגישים את "הפחד" שכביכול נמצא אצלינו והם מנצלים זאת לרעה. כמו לדוגמה החיזבאללה והחמאס הם איבדו את הפחד מההרתעה הישראלית והכל בגלל קדימה!!
כתוב תגובה ל- ישראלי פשוט
33
מאמר חדש
  זאב שמילוביץ   3/12/08 08:12
אתחיל מהסוף, אין לי שום צל של ספק שכל הנציגויות הרשמיות של ישראל (כל!!!) בחו"ל הם פרזיטים שלא עושים דבר חוץ מלקבל משכורות (עתק).
אין לי שום צל של ספק שעבודת בתי חב"ד בחו"ל היא עבודת קודש.
אינני חושב שמה שהיה במומבי זה פוגרום, אפילו להגדרתך, אין ולא היה שום היתר לרצח שם, לא פוגרום אלא מלחמה, מי שלא רוצה לחיות על חרבו, ימות בחרבם!!!
בקשר לגולדה, אני עומד דום ומצדיע לה!!!

זאב שמילוביץ- מחבר הספר "בין הנפילים"
כתוב תגובה ל- זאב שמילוביץ
34
דעתי על המאמר
  מרי גמליאל   3/12/08 10:38

שלום רב,

המאמר מכיל חומר רב למחשבה.
לדעתי חייב המאמר להגיע לכל יהודי. א. בכדי שידעו כי שליחי חב"ד בעולם עושים עבודת מלאכים למען היהודים.
ב. אינני חושבת שיש יהודי שחושב ששליחי חב"ד הגיעו לכל פינות העולם מבלי שאף אחד שלח אותם. אני יהודיה מסורתית ושומעת את תגובותיהם של הישראלים, דתיים, מסורתיים וחילוניים, לדעת כולם, שליחי חב"ד נחשבים כמלאכים.
ג. השעה באמת חשובה מוכרחים להעביר מסר לכל הרוצים לפגוע בנו - די!!! לא עוד!!! דם יהודי אינו הפקר וגם לא יהיה!!!.
טוב להעביר את המאמר לתוכניות הבוקר בטלויזיה. כדי להעביר את המסר.
כתוב תגובה ל- מרי גמליאל
35
"הפוגרום"
  דב וטלמכר   3/12/08 10:53
דמיטרי תודה על הכתבה. אני מזדהה עם רוח הכתבה ועם המסקנות.
כרגיל בשפה ברורה ולשון חדה העברת את המסר שמדינה חייבת להגן עלינו!!!
בתודה
דב
כתוב תגובה ל- דב וטלמכר
36
דם יהודי אינו הפקר
  שלום.פ.   3/12/08 11:13
כל הכבוד לאיכפתיות שלכם.מאוד מזדהה עם המאמר . חבל שאין לנו היום מנהיגות לאומית שתשמור קצת על הגנת אזרחינו בארץ ובחו"ל. דוקא אישה כמו גולדה שכביכול לא הבינה בבטחון היתה זו שזרעה פחד במחבלים עד כדי כך שירדו למחתרת. חייבים לדעת בכל מקום בעולם שדם יהודי אינו הפקר. שלום.פ.
כתוב תגובה ל- שלום.פ.
37
המאמר לדעתי מצויין, חוץ מ...
  לאה פ   3/12/08 11:17
המאמר לדעתי מצויין, חוץ מהפיסקה הפותחת: היא לא מחדשת במקרה הטוב. כל אחד יכול לכנות כל דבר לפי הבנתו. כשלעצמי בגלל זה כמעט שלא המשכתי לקרוא, כי חשבתי שאין חידוש. אחרי שקראתי, רציתי לשלוח את זה לחברים נוספים, מכל מיני גוונים. אך הפיסקה הפותחת הפריעה לי. האם אפשר למחוק אותה? איך? או שתוכלי לשלוח את המאמר שוב, בלעדיה? תודה, כל טוב לך! ובשורות טובות, לאה
כתוב תגובה ל- לאה פ
38
הרשות לפוגרום על עם ישראל - מן
  רון גילעם   3/12/08 14:44
אדוני הנכבד שלום לך.
ביקשת ממני תגובה - הנה היא.
לא מצאתי במאמרך שום עיצה מעשית לפתרון. מצאתי בו קיטורים ונסיון להעביר את האסון בהודו לפסים עדתיים. לא קראתי מלה אחת על רצח רבין למשל...לא קראתי מלה אחת על הפרות חוק כאלה ואחרות, מצד מגזרים שונים הפועלים בשם "אחדות העם" ו"עבודת הבורא" ואשר גורמים לקרע ענק בתוכנו. לא הבנתי מדוע עניניך העסקיים שייכים למדינת ישראל ומדוע הדלקת נר בקצה העולם יוצרת אחדות שכביכול מעידה על משהו מלבד הרצון למצוא חברותא בניכר.
הפנטזיה שלך כאילו יש לנו שליטה בריבונותה של ארץ אחרת וביכולתנו לשלוח צבא וסיירות לאן שנחפוץ משוללת כל יסוד.
בימינו אלה כל מי שפועל בחו"ל יודע את הסיכונים שעלולים לצוץ בדרכו! בימינו אלה הטרוריסטים שולטים בעולם ולנסות להשוות את הפיגוע לפוגרומים שהיו במאה שעברה ולפניה לא נותן לנו דבר.
אנשי חב"ד כבודם במקומם מונח ובסיורי הרבים בחו"ל נפגשתי עם רבים וטובים מביניהם, אך הם פועלים בשם חב"ד ולא בשם המדינה ועליהם לקחת בחשבון את כל הנתונים ולהיערך אליהם.
צר לי על הנפגעים וההרוגים שביניהם מצאנו גם גויים ואני משתתף בצערן של כל המשפחות אפילו של המשפחה של ה"רב" שירקה למדינת ישראל בפנים ...
כתוב תגובה ל- רון גילעם
39
חדל לך מהראייה היהודית הגזענית
  giora itamar   3/12/08 15:57
ניכבדי, אמת שהמושג פוגרום לידתו בפרעות שנעשו ביהודים אבל זה לא מקנה לנו מונופול ובלעדיות עליו (כשם שאין לנו להוותנו זכות בלעדית על תופעת השואה). פוגרומים נעשו ונעשים גם כלפי קבוצות אתניות אחרות וגם בידייהודים לצערנו. דוגמא זועקת ומקוממת כמובן היא התנהגותם הפלילית והפורענית של מתנחלים בתושבים הפלסטינאים. אז חדל לך מהראייה היהודית הגזענית, החד-צדדית והבכיינית וחפש לך כתובת אחרת לקישקושים שלך
כתוב תגובה ל- giora itamar
40
אהבתי לקרוא את הכתבה המדייקת
  grwa   3/12/08 16:15
דימיטרי

תודה!
כל מילה בסלע
הפוגרום
השמירה על יהודים לא קיימת בארץ
אז מי ילין על שמירה שאינה קיימת בבומבאי..


חובה לשלוח למכותבים באימייל
כתוב תגובה ל- grwa
41
אמת?
  בןכהן   3/12/08 16:44
ראשית אפתח את דברי ואומר שאני אינני דובק במפלגה או כיוון פוליטי כלשהו. אני אומר רק את האמת כפי שהיא.
הכיצד יאמר כותב המאמר שמה שהתרחש במומבאי- פוגרום הוא?
ופוגרומים מה יהיו אז?- שואות?
ושואות מה יהיו אז?
אין ספק שמה שהיה במומבאי היה נורא, אך הוא לא נופל תחת קטגוריה של פוגרום.
לפי הבנתי, מחבלים ביצעו את ה"פוגרום" ולא אזרחים ש"הותר" להם לרצוח.
למה להזדעק סתם ולהסית? למה להקצין? בשביל לסחוף?

ועכשיו לחישובי הרווח וההפסד של המדינה, והאם זה משתלם לה או לא.
רוצה אני לשאול את הכותב דברים אלה:
האם יש בטחון לאזרחי המדינה הנמצאים בתוך המדינה בכל זמן נתון? האם אנו בטוחים שאף אחת משכנותינו לא תתקוף אותנו?
ומעבר לכך: האם חדלה הפשיעה בתוך הארץ? טופלו כל נושאי החינוך? הבריאות? אין עוני יותר?
אולי הכותב אינו רוצה לדעת על נושאים אלו.
אולי הוא מעמיד בראש סדר עדיפויותיו את הקורה מחוץ למדינה מאשר את מה שקורה בתוך המדינה, אך הסנטימנטליות שלו איננה ראויה.

אמת. זה כואב כשיהודי מת מחוץ למדינה כשם שיהודי מת בתוך המדינה. אך יש גבול לאחריות שהמדינה יכולה לקחת על עצמה.
האם אין יותר אחריות אישית?
האם כולנו הפכנו לילדים קטנים?
למה תמיד צריך לחפש אשמה?
יהודים יקרים אלה היו במומבאי מרצונם החופשי.
האם המדינה אמורה להצמיד מאבטח לכל יהודי הנוסע לחו"ל שיחזיק לו את היד?

ממשלות ישראל עשו מספיק טעויות פטאליות בתחומי המדינה. בואו נדאג קודם למה שקורה בקירבנו לפני שאנו מסתערים בגאון על העולם כולו, ובואו ניקח קצת יותר אחריות אישית לדברים שאנו עושים ולא נחפש כל הזמן מישהו אחר להאשים.
כתוב תגובה ל- בןכהן
42
הפיגוע במןמביי
  yagafmex   3/12/08 20:51
כל הכבוד, דמיטרי. מלים כדרבנות. גם אני "ניצלתי" בכייף את בית חב"ד בגואדלאחארה, מכסיקו בשנים האחרונות. זה בהחלט מקום מפגש לישראלים אשר יודעים כי שם ימצאו בית חם, ארוחה טובה והמון אהבה. יעקב גפני
כתוב תגובה ל- yagafmex
43
פוגרום ברשיון
  אוהד קמין   4/12/08 07:38
המאמר טוב מאד. הוא מצליח להסביר את הבעייתיות של מצבנו בעולם היום - ובמיוחד את שאלת הזהות העצמית הבעייתית של היהדות במדינת ישראל על רקע מדיניות ההנהגה הפוליטית.
כתוב תגובה ל- אוהד קמין
44
להוציא מרשימת התפוצה
  זהבה ברון   4/12/08 09:21
להוציא מיד מרשימת התפוצה
כתוב תגובה ל- זהבה ברון
45
חב"ד
  אריה שבתאי   4/12/08 11:59
גם אני נהניתי מהכנסת האורחים שלהם ומהלבביות והנכנות לעזור. הייתי בשבתות בבתי חב"ד בתאילנד ובוונציה וראיתי מה הם עושים וכיצד הם פועלים-מכל הלב. לא פעם שאלנו את עצמנו עד לאן יכולה להגיע יכות הנתינה של אנשים.
כל הכבוד להם.
ובאשר לסיוע בהגנת בתי חב"ד.
הרי הגנה זו אינה עבור שליחי חב"ד בלבד, אלא עבור עשרות האלפים-ישראלים ויהודים מכל רחבי העולם-המגיעים לבתי חב"ד ומתארחים שם.
כתוב תגובה ל- אריה שבתאי
46
פוגרום
  PNI   4/12/08 23:42
כמה נכון ומרגש. אך מה ניתן לעשות איך מתקנים את המצב שעליו תמיד אנו תלוננים.
כתוב תגובה ל- PNI
47
פוגרום
  דבורה   7/12/08 16:23
מאמר מעניין מאד. מנהיגינו הפכו את המושג פוגרום והיום משתמשים בו נגדנו. לדוגמא אולמרט טוען שיהודי חברון מבצעים פוגרום כאשר מממשים את זכויותינו הלגיטימיות ודמוקרטיות להיכנס לבנין שנרכש בכסף מלא.
המנהיגים היום אינם אידיאליסטים. הם מעונינים רק בכיס שלהם ולא אכפת להם העם והמדינה. אם חס ושלום המדינה תיחסל הם עם משפחותיהם יהיו הראשונים לברוח לארה"ב.
כתוב תגובה ל- דבורה
48
חוות דעת על המאמר.
  יניב זמיר   12/12/08 15:36
מעניין, מרתק ותואם את דעותי והשקפת עולמי..
כתוב תגובה ל- יניב זמיר
49
פוגרום
  ראובן קמינסקי   27/12/08 16:39
מסכים עם הכתוב במאמר.
דרושה קצת יותר פעילות ודימיון.
כתוב תגובה ל- ראובן קמינסקי
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il