|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
דן מרגלית
דן מרגלית
ההפרעות האלה של אנשי המשטרה יובילו במוקדם או במאוחר למלחמה אלימה בין הציבור הדמוקרטי לבינם    איני בעד, אבל יודע שזה יגיע, ורק באשמת בנימין נתניהו ואיתמר בן-גביר
חיים רמון
חיים רמון  |  
כל עוד אנשים כמו יעלון, משת"פים נאמנים מיל' של נתניהו, הם מראשי מבקריו, כאשר ברור שהשנאה האישית שלהם לנתניהו היא המוטיב המרכזי ביסוד ביקורתם, נתניהו יכול לישון בשקט
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עוול משפטי חמור בחברון
מאת: עו"ד יורם שפטל  |  01/12/2008
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
פרופ' דניאל פרידמן צודק
  במאת האחוזים   1/12/08 14:57
פרופ' פרידמן צודק. חובה להרוס את ביהמ"ש העליון ולבנות בימ"ש חדש, שיהיה הוגן וצודק. ביהמ"ש העליון הנוכחי רקוב ומכרסם בקיום המוסרי של מדינת ישראל. תחת איצטלא של בית דין גבוה לצדק, הוא כותב פסקי דין של אי-צדק. בנימוקיהם לענין בית השלום בחברון מצדיקים השופטים את החלטתם המושחתת בכך שהפרשה מסובכת עבורם. אדרבא, שופט שמרגיש שפרשת בית השלום בחברון מסובכת עבורו, יואיל להתפטר ולאפשר מינוי שופט נבון שמסוגל להתמודד עם פרשה מסובכת. הציעו לפרופ' ברק שתי שופטות חריפות שכל. הוא דחה את מועמדותן בגלל חוכמתן. אם הוא התעקש למנות שופטות רפות שכל כמו בייניש וארבל, אל יתלונן על כך שהמקרים המובאים בפני השופטות הנ"ל מסובכים מדי עבורן. על זה היה צריך לחשוב קודם.
לגופו של ענין המקרה פשוט ביותר. עמותה קנתה בית בחברון בכסף מלא ותפסה חזקה על הבנין שקנתה. הכל כשר ונורמלי. טענתה של בייניש שהם היו צריכים לבקש רשות ביהמ"ש לפני שנכנסו לבית שקנו היא מגוחכת. האם דורית בייניש עצמה ביקשה רשות מבית המשפט לפני שהיא נכנסה לבית שהיא קנתה? מה ההבדל בין שני הקונים? רק שליחזקאל בייניש אין כיפה על הראש, ולקוני הבית בחברון יש כיפה על הראש?
כתוב תגובה ל- במאת האחוזים
2
אין חדש תחת השמש
  בשם דמייניוק   1/12/08 17:16
עו'ד יורם שפטל הנוצץ תמיד צודק בטיעוניו.. ראו איך הוציא אותי מהבוץ של היהודים המנוולים-----דמייניוק
כתוב תגובה ל- בשם דמייניוק
זיכוי דמיאניוק רובץ על העליון.
  ירון זכאי   1/12/08 18:22
דמיאניוק הובא לישראל למשפט. כיוון שהיהודים חששו כי יאשימו אותם במשפט בלתי הוגן, דאג ביהמ"ש המחוזי לצרף עו"ד ישראלי נוסף, ששמו לצערי פרח מזכרוני, להגנה כדי שלא תהיה טענה כי הגנתו של דמיאניוק לקויה עכב אי הבנת השפה, אי הכרת החוק הפלילי בישראל, ושאר ירקות. אולם פרקליט זה מצא את מותו בנפילה מבניין גבוה בירושלים לאחר כחודש.

מיד החלה מרוצת העליונים שדאגו לקרוא לפניהם לסנגורים מהוללים בישראל והפצירו בהם לסייע להגנת דמיאניוק. לאחר התערבות בלתי מקובלת זו הסכים עו"ד שפטל מבכירי הסנגורים שהיו אי פעם בישראל לקחת על עצמו סיוע לתיק קשה זה שבו דנו במעשי פשע 50 שנה לאחר התרחשותם!

בית המשפט המחוזי קיבל את זיהוי הנאשם על ידי ניצולי שואה, ועל ידי עדויות מודרניות אחרות, לרבות ניתוח צילומי פנים, תעודת טרווניקי המפורסמת ועוד. ביהמ"ש דן את הנאשם למוות!

דווקא בערעור בבית המשפט העליון קרה דבר בלתי יאמן שאינו קורה אפילו לסנגורים מהוללים כמו שפטל. אלו יודעים כי סיכויי ערעור רגיל להתקבל בעליון שואפים לאפס! העליון קבע כי דמיאניוק אכן היה "ואכמן". כלומר, היה חייל סובייטי, ולאחר נפילתו בשבי הנאצים הוא הפך עורו וסייע להם במלאכת ההשמדה כשומר במחנות! אולם העליון חילץ את המרצח בפלפול משפטי מטופש לפיו; כיוון שהנאשם לא הואשם מראש באשמה פחותה זו לא היה ביכולתו להתגונן מפניה. לכן בוטל עונש המוות. דמיאניוק יצא לחופשי, ומאז הוא הפך לתפוח אדמה לוהט שארה"ב מנסה להטילו פעם לידי אוקראינה, ופעם לידי גרמניה, כדי שאלו יביאו אותו על עונשו.

עו"ד שפטל הואשם ציבורית על ידי אנשים שונים כאילו הוא בכישוריו המבריקים חילץ את דמיאניוק. אני רוצה לקבוע כאן כי למיטב הבנתי אכן שפטל הוא סניגור מהשורה הראשונה בארץ. אבל אפילו הוא אינו יכול לתקן מצב שבו ביהמ"ש העליון מרוקן מתוכן את "החוק לעשיית דין בנאצים ובעוזריהם". רק מקריאת שמו של החוק ברור לכול אדם כי גם שומר במחנות נחשב לפושע נאצי שדינו מוות. חילוצו של דמיאניוק מעונש רובץ לפתחו של בית המשפט העליון!!!!!!!!!
כתוב תגובה ל- ירון זכאי
זיכוי דמיאניוק על מצפון העליון
  ירון זכאי   1/12/08 19:12
איוון דמיאניוק הובא למשפט בישראל בטענה שהוא היה מפעיל מכונת ההשמדה בטרבלינקה שם הושמדו 900,000 יהודים.
כיוון שהסניגור הראשי היה עורך דין אמריקאי לחצו שופטי העליון כי יצורף לו סניגור ישראלי הבקיא בשפה, ובחוק הפלילי הישראלי. העליונים חששו כי משפט המתנהל אודות פשעים בני 50 שנה, ובצירוף סנגוריה לא מקומית עלול להקים טענה שדמיאניוק לא קיבל משפט צדק. בתחילה נמצא עורך דין ששמו פרח מזכרוני, אולם זה מצא את מותו בנפילה מבניין גבוה בירושלים.

העליונים התערבו שוב וקראו לשורה של פרקליטי צמרת כדי לשדלם לתמוך בהגנת דמיאניוק. לבסוף לאחר לחצים חסרי תקדים מצד העליונים נעתר עו"ד יורם שפטל לסייע להגנת דמיאניוק.

ביהמ"ש המחוזי זיהה את הנאשם על פי עדויות ניצולים, על פי ניתוח תמונות פנים, ועל פי תעודת טרווניקי המפורסמת שהובאה מארכיון הק.ג.ב, יורשו של ה-נ.ק.וו.ד.ה שהיה שירות הביון הסובייטי בתקופת מלחמת העולם. המחוזי דן את הנאשם למוות במשפט ארוך ויסודי ששודר בטלוויזיה והתנהל בהגינות.

אח"כ התנהל ערעור בעליון. העליון קבע כי הנאשם היה חייל סובייטי שנפל בשבי הנאצים. בשיביו החליף את עורו והסכים להיות "ואכמן"; כלומר שומר ומסייע להשמדת היהודים!
מכאן ברור לכול מי שרק קורא את כותרת "החוק לעשיית דין בנאצים ובעוזריהם" כי יש להוציא את דמיאניוק להורג. אין החלטה הגיונית אחרת עומדת על הפרק.

אולם העליון החליט כי הנאשם לא הואשם כי שימש "ואכמן". לפיכך לא היה יכול להתגונן בפני האשמה פחותה זו. החלטה תמוהה זו איפשרה לעליון לשחרר את רוצח היהודים דמיאניוק חזרה לארה"ב, שם נשללה אזרחותו. מאז הפך לתפוח אדמה לוהט אשר ארה"ב מנסה לשכנע את אוקראינה, ואחריה את גרמניה לשפוט אותו.

זיכויו של דמיאניוק רובץ רק על מצפונו של ביהמ"ש העליון! כול סניגור מתחיל יודע כי סיכוייו של נאשם לקבל זיכוי בעליון שואפים לאפס לאחר הרשעה במחוזי, גם אם הוא מיוצג על ידי סניגור מוכשר מהשורה הראשונה כמו יורם שפטל.
כתוב תגובה ל- ירון זכאי
מה הקשר בין מחט לתחת?
  אזרח.   1/12/08 19:29
כל נאשם זכאי להגנה הטובה ביותר בביהמ"ש כדי שלא יעוותו את דינו. החשדות נגד דמיניוק היו כבדי משקל. אין פלא ששכר פרקליט מצטיין. הצלחתו של יורם שפטל במשפט דמיניוק מוכיחה את חכמתו ובקיאותו המשפטית. עובדה זאת מעניקה משקל נוסף לחוות דעתו המשפטית נגד פסק הדין השערוריתי של בג"ץ נגד רוכשי בית השלום בחברון. טוב לשמוע שגם פרקליט צמרת בעל מוניטין בינלאומי כמו יורם שפטן גם הוא סבור שפסק הדין של בג"ץ הוא פסק דין בלתי צודק שמוטב היה שלא היה נכתב. אני מאד מקווה שבג"ץ יקרא בעיון את חוות דעתו של פרקליט הצמרת יורם שפטל ויעניק לקרבנות המסכנים זכות לדיון נוסף.
שופטי בג"ץ תמיד מצדיקים את קיום המוסד הזה במתן הגנה לחלשים. פסק הדין בנושא בית השלום בחברון מוכיח שבג"ץ דורס את החלשים.
כתוב תגובה ל- אזרח.
3
עלינו להפנים שמערכת המשפוט ביש
  קורן נאוה,טבריה   1/12/08 17:37
בישראל היא סמולנית ואנטי יהודית בלשון המעטה-והגיע הזמן שהעם היהודי יתעורר ויתבע את עלבונה של הדמוקרטיה הלא קיימת בארצו מולדתו של העם היהודי-יש כאן רדיפת יהודים חפים מפשע ואף אחד לא עושה דבר בעוול הזה? כולל הח"כים שקוראים לעצמם "ימין"!
כתוב תגובה ל- קורן נאוה,טבריה
4
העורמה של דורית בייניש ושות'
  אזרח.   1/12/08 22:10
שלחה מישהו להסיח את דעת הציבור ממעשה הנבלה של פסק דין השערורייתי הדורש לסלק מביתם אנשים שקנו אותו במיטב כספם. כדי שנישכח את הנושא החשוב הזה, שולחים לנו אנשים מטעם כנופיית בג"ץ לבלבל לנו את המח בנושא דמייניוק. זה לא נושא המאמר. גירוש יהודים מביתם בידי יהודים שמקבלים משכורת כאילו הם "שופטי צדק" יותר חמורה בעיני מפשעי האנטישמי דמיניוק. דמיניוק היה אנטשימי מילדות ועשה מה שהוריו לימדו אותו. דורית בייניש הם כנראה מזרע יהודים, וזה חמור שהם מעוותים את הדין כדי להוציא יהודים אחרים מביתם, תוך דריסה החוק והצדק האלמנטרי ברגל גסה.
כתוב תגובה ל- אזרח.
5
הגעתי למסקנה שיש לפזר את בג"ץ
  הם גורמים לאנרכיה   1/12/08 22:15
כתוב תגובה ל- הם גורמים לאנרכיה
6
PRINST IT AND FAX TO BAGATZ AN
  MASIT   1/12/08 22:24
I call upon all ANSHEY SHLOMENU to PRINT AND FAX THIS ARTICLE TO BEINISH AND TO BARAK
ENEMIES OF JEWS IN ISRAEL
כתוב תגובה ל- MASIT
7
אכיפה בררנית
  אזרח קטן   1/12/08 22:37

הון-שלטון-עיתון-חוקון.
האליטות עושות במדינה מה שמתחשק להן.
לוקחות את החוק לידיים. החוק בשבילם הוא רק כלי לצרכיהן.
כתוב תגובה ל- אזרח קטן
אין פה אכיפה בררנית בכלל. אתה
  מבלבל בין היוצרות   2/12/08 00:38
אכיפה בררנית פירושה ששמעון ולוי מבצעים את אותה עבירה בדיוק. נגד שמעון מגישים כתב אישום חמור ונגד לוי לא נוקטים בשום פעולה. מקרה זה אינו דומה בכלל לפרשת בית השלום בחברון. רוכשי בית השלום לא עברו שום עבירה. הם כרתו חוזה רכישה עם בעל הנכס ושילמו לו את מלוא הסכום המוסכם. במקרה כזה לא היה מקום לשום אכיפה: לא אכיפה בררנית ולא אכיפה שאינה בררנית. מהסיבה הפשוטה ששלטונות החוק לא רשאים להפעיל פעולות אכיפה נגד חפים מפשע.
כתוב תגובה ל- מבלבל בין היוצרות
8
לאלה שלא שמו לב...
  ירון זכאי   2/12/08 01:48
1. תגובותי היו תיאור העובדות במשפט דמיאניוק. הם נועדו בפרוש עבור המגיב שהחליט להסיט את הדיון מ"בית השלום" לעניין יצוג דמיאניוק בעבר על ידי עו"ד יורם שפטל.
2. ברור שהחלטת העליון נגועה בחוסר ענייניות וצדק. הקניה היא עסקה כשרה לכול דבר, ומתועדת היטב בכל דרך אפשרית.
3. במקרה בגלל הנסיון להסיט את הדיון לפרשת דמיאניוק נחשפה פה שוב השיטה העקמומית של עשיית משפט בישראל. בית משפט עליון אינו אמור להתערב בגסות בטיב הגנתו של הנאשם. לא אמור ללחוץ על עורכי דין או לרמוז להם כי ברצונו שייצגו מישהו. יש הרבה נאשמים בישראל שאינם זוכים לייצוג כלל, והם לא רצחו אף יהודי!
4. למרות הכול גם במשפט דמיאניוק התעלמו השופטים משפע הראיות הנפלאות, מהזיהוי המלא של אדם אשר ניצולים יהודים זיהו אותו כבר בשנת 1948 ברחובות ארה"ב!
5. כדי להשלים עיוות דין חמור המציא ביהמ"ש העליון בשבתו כערכאת ערעור למחוזי הסבר מופרך מעיקרו לפיו זוכה דמיאניוק. דבר זה משול לכנופיית אנסים שפעלה יחדיו בעוד אחד מהם אוחז בכוח בנאנסת והשאר מבצעים זממם. האם היה ביהמ"ש משחרר מעונש את זה שחלקו היה רק באחיזת הנאנסת???
6. שיטת ההסברים המופרכים מתגלה במלוא הדרה גם בפרשת בית המריבה. זהו פסק דין כה מופרך שהיה מבייש אפילו בית משפט שלום בזרנוגה ג' בשיבתו לדון בקנס של פקח עירוני!!!!!!!!!!
כתוב תגובה ל- ירון זכאי
9
מתי ביניש תלך הביתה מתי תועמד
  לדין?   2/12/08 12:14
כתוב תגובה ל- לדין?
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il