s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
די ל"חפים מפשע"
מאת: ד"ר אורי מילשטיין  |  04/01/2009
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
שוב הימין צדק. הכתומים צדקו.
  והשמאל הביא מוות.   4/01/09 11:17
כתוב תגובה ל- והשמאל הביא מוות.
2
ניתוח מבריק של ד"ר מילשטיין
  ליאורה שני   4/01/09 11:25
חבל שערוצי הטלוויזיה אינם מזמינים יותר את ד"ר אורי מילשטיין לנתח את מהלכי המיבצע ומשמעויותיו ומספקים בקצינים בכירים בדימוס המשמשים למעשה כיחצ"נים. ד"ר מילשטיין הוא לעניות דעתי האינטלקטואל היחיד במדינת ישראל.
כתוב תגובה ל- ליאורה שני
3
דני רוטשילד תומך במבצע כי,,,,
  מטאטא   4/01/09 11:39
הזייות השלום "הפסיכוטיות" שלו צברו תאוצה בשבוע האחרון. אותם שמאלנים התומכים במבצע, רוצים להחזיר את הפתח חזרה לעזה. זאת הסיבה לתמיכתם של אותם שמאלנים במבצע הנוכחי. חוץ מזה ברור לחלוטין שעיתוי המבצע (לא סיבותיו) פוליטי לחלוטין, ונועד לחזק את ברק ושהמאל לקראת הבחירות הבאות. ולכן כל אותם שקרני "שלום ובטחון", כמו שאול אריאלי (המגלומן), שגם הוא מתרוצץ בין אולפנים, מריירים כמו נרקומן מכור להרואין, ברגע שהם רואים הזדמנות לעוד מנת סם "משובח" - הכנסת רוצחי הפתח פעם נוספת לעזה. כידוע נרקומנים לא לומדים מטעויותיהם, והתשובה לכל בעיותיהם, היא הגדלת כמות הסם, עד... מותם....או מותה של המדינה במקרה זה.
כתוב תגובה ל- מטאטא
מעניין שאמצעי השקורת
  סגן אלוף בצנחנים   4/01/09 12:46
המרכזיים של ישראל מזמינים לפרשן בעיקר את הקצינים הבכירים בדימוס שנכשלו בשירות פעיל ואחרי השחרור עברו לשרת את אויבי ישראל.
כתוב תגובה ל- סגן אלוף בצנחנים
4
לא נבדיל עוד בין הפאשיסטים
  מ.ש   4/01/09 11:42
כשם שהפשיסטים לא מבדילים בעזה בין חפים מפשע ולוחמים, כך אנו לא נבדיל בווריאנטים חסרי ערך בפשיזם הישראלי הטוטלי, בווריאנטים בין אלה הניזונים מהנישול ופרע הדמים הציוני. לא נבדיל בין אלה שבהתחזות לשמאל ו"מקדמי שלום" נהנים מקרנות, מג'ובים באוניברסיטאות הציוניות, ממשרות במשרד החוץ הציוני, נראה כפי שהם באמת אמנים פשיסטים וגזענים (ונטולי כשרון, אגב) בעלי מצג של תרבות מתקדמת הנהנים ממלגות ממשרד החינוך הציוני להצגת "פנים יפות של ישראל" בחו"ל, לא נבדיל בין אלה לאנשי הימין הקוראים לילד בשמו לפחות.

הראשונים מסוכנים ומסואבים לאין שעור יותר מהימין המתלהם, שכן הימין הפרוע אינו מסוגל להכשיר את פרע הדמים והנישול בעיני הקהילייה הבינ"ל, הוא דוחה, ואילו מתחזי השמאל והשלום, העמוס עוז למיניהם ודומיהם הם שמכשירים בעיני האנושות את הפרעות וגרעיני הג'נוסייד, את ההפרה של כל נורמה אנושית סבירה, בנתנם מצג של מתינות רציונאלית לבלתי קביל, לאסון הומניטרי כבד ופשעים נגד האנושות שמתרחשים בריש גלי.

אלה השומרים על צלם אנוש ומגלים התנגדות לרמיסתו הבוטה, הפועלים באמת פעולה מתקדמת לשיפור המציאות האנושית והכלכלית-חברתית, אנו נחשה עתה, נחשה, לא ניתן לאויבינו את המילים וההנחיות להסתרת פרצופם האמיתי ולזיהוי כשליהם.

שישלמו עד כלות את מחיר שגיונותיהם.


מיכאל שרון
כתוב תגובה ל- מ.ש
לפי טרוצקי
  דימיטרי   4/01/09 12:52
הבעיה איננה אם אתה מעוניין במלחמה, הבעיה האמיתית היא שהמלחמה רוצה אותך. את התובנה העמוקה הזאת, מיכאל שרון, כנראה אינך מבין.
כתוב תגובה ל- דימיטרי
מה בדיוק פירושו של "לא נבחין"?
  משה, עורך-דין   4/01/09 16:58
מיכאל שרון קובע כאן, כי הוא וצדיקים אחרים כמותו לא יבחינו עוד בין הפאשיסטים למיניהם. עיניו הוכו בסנוורים מרוב חרון וזעם, למקרא דבריו הנכונים של ד"ר אורי מילשטיין, המזכיר כאן את הכלל שעל-פיו נהגו בעלות הברית במלחמת העולם השניה, ובאמצעותו מוטטו את רוח העם הגרמני: במלחמה, במיוחד נגד אויב שאין לו מעצורים מוסריים והוא אינו מבחין בין כול לוחם ובין אזרחים חסרי ישע - אין "חפים מפשע". ההכרה בחסינותם של אזרחי אויב כזה - וכאלה הם, לצערנו, רוב הכוחות הלוחמים כיום - תביא בהכרח להסתתרותו מאחורי גבם של אזרחיו ולפגיעה אנושה, עד כדי אי-יכולת להילחם, של הכוחות בעלי המוסר הלוחמים בו.

אך מה פירוש, מיכאל שרון, "לא נבחין"?. האם צירפת את ד"ר מילשטיין, ו"פאשיסטים" (לדעתך בלבד) אחרים כמוהו, אותי למשל, לרשימת החיסול שלך?. האם תמתין לנו במבואות בתינו, כשבידך אקדח או אלה?. האם תפעל לפיטורי אנשים כאלה מעבודתם באוניברסיטאות, המעסיקות כיום מאות מרצים המוציאים את דיבתנו רעה בעולם?. והאם אתה-עצמך אינך פאשיסט בריבוע, בקריאתך לנקום באנשים ובפרנסתם בשל הבעת דעתם על האויב?.
כתוב תגובה ל- משה, עורך-דין
לפטר את כל האילן פפים למינהם!!
  מטאטא   4/01/09 19:05
קיימות שתי סוגיות מרכזיות בנושא הבעת הדעה של המרצים החותרים לחיסול מדינת ישראל.
1. האם אותם מרצים מביעים את דעתם שלהם או אולי דעה של אחרים בעבור בצע כסף וג'ובים. כי כאשר עמוס עוז משמיץ את ישראל בספרד ובגרמנייה כדי לקבל כבוד ותמלוגים שמנים מספריו הנמכרים, ופרסים בסכומי כסף גדולים, נשאלת השאלה כבדת המשקל האם יש לו זכות לעשות זאת? האם מותר לו להיות שכיר חרב של האנטישמיות הבינלאומית בשרות הנאציזם מהשמאל האירופאי הקיצוני. (השמאל חזר לתפקידו המקורי באירופה במאה ה-19 - יודופובייה חולנית).
2. כאשר אותם אנשים חותרים לחיסול מדינת ישראל ומשתמשים בתעמולה כדי להשמיץ את מדינת ישראל ומגבירים את האנטשמיות הבינלאומית כנגד המדינה היהודית, נשאלת השאלה האם יש להם זכות לעשות זאת? האם הסתה כנגד המשינה היהודית היא חוקית? כאשר הם אומרים כי מדינת ישראל רוצחת ילדים ונשים האם מותר להם להמשיך להשתמש בזכות החופש להביע דעה. ואני אומר עד כאן. ואם יש צורך לשנות את החוק כדי שהחולרות הללו יפסיקו לעשות זאת, אז שישנו את החוק. לא יעלה על הדעת שהאנשים הללא בזכות חופש הבעת הדעה, יחסלו בחופשיות את מדינת ישראל... ואני טוען אנשים כאלו יש להרחיק מכל מוסדות האקדמייה בישראל לאלתר. חופש הבעת הדעה אינו אבסולוטי. עד כאן!! יש לשים גבול לכל תנועות התעמולה האנטשמית החותרות לחיסות מדינת ישראל כדגומת "יש גבול" ודומיה. כי יש לדעת תפקידו של חופש הבעת הדעה נועד לגילוי האמת ולא לצורכי תעמולה שקרית נוסח מדינות טוטאליטריות. גם במדינות אירופאיות דמוקרטיות קיימת הגבלה על חופש הבעת דעה, והיא אינה אבסולוטית!! נראה אם מישהוא לדוגמה באוסטרייה או באנגלייה, יעיז להכחיש את השואה...
כתוב תגובה ל- מטאטא
5
ממשיכים להפסיד במלחמת ההתנתקות
  ירון זכאי   4/01/09 12:19
הממשלה בפרוש לא שחררה את צה"ל מהזיות ניהול מלחמה לפי חוקים "הומניים" כביכול. בכול הפצצה מזהירים את המופצצים ואת שכנהם בטלפון. בדרך זו נמנעת מצה"ל האפשרות לממש את גורם ההפתעה.

יתר על כן צה"ל אינו מודיע לאוכלוסיה לפנות אזורים שלמים כדי שיוכל להילחם ללא הגבלה בהם. כתוצאה מזה ישנם איזורי מקלט אשר בהם החמאס יכול להסתתר ולירות מתוכם.

כאשר מצרפים שגיאות אלה לקביעת מטרות מלחמה שגויה, אשר הממשלה מסתירה מאיתנו את מהותה, אפשר להעריך מראש שמדינת ישראל תצא גם מהעימות הזה עם כשלון שיתברר יותר ויותר על ציר הזמן. החמאס צפוי להשתלט גם על יהודה ושומרון בתום "מלחמת ההתנתקות". זכרו את זה היטב, כי ברגעים אלו עדיין ניתן לנצח, ואנו מחמיצים את הסיכי לנצחון.

אין קשר בין הניצחון הצבאי של לוחמינו בעזה עם לכישלון התוצאתי שיגזר ממנו בשטח אח"כ. הערבים כבר רגילים להפסיד צבאית במלחמות ולממש מכך "כאילו ניצחון", תמיד בסיוע אינטרסים של מעצמות מתמוטטות במערב.
כתוב תגובה ל- ירון זכאי
השגיאה העיקרית
  אורי מילשטיין   5/01/09 08:32
השגיאה העיקרית היתה שכוחות היבשה לא נכנסו לקרב זמן קצר אחרי המכה האווירית המפתיעה. מהלך זה נבע מחשש לקרבנות ישראלים רבים. בכך נטשה מערכת הביטחון של ישראל נורמה שנקבעה בשנות החמישים במהפכת ה-101: ביצוע המשימה בכל מחיר.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
6
הבנה עמוקה שקולה צריך להדהד
  קול שפוי   4/01/09 12:19
כתוב תגובה ל- קול שפוי
תודה, אך אין סיכוי שהוא יהדהד
  אורי מילשטיין   5/01/09 13:23
שהרי אני אומר וכותב את הדברים כבר ארבעים שנה וקולי כקול קורא במדבר ואם יש תגובות אז הן בדרך כלל שליליות כי המערכות מגינות על עצמן.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
7
את האמת .
  אורי החוקר ויודע   4/01/09 12:25
אורי,הרבה לכתוב כאן!!!. איננו רוצים לקרוא את שיקרי הסמולצ'יקים... הנוער הלומד לקראת הבגרות בהיסטוריה חייב לדעת את האמת לאמיתה ולא את ה"בלופים" של המפאיניקים..הסמולצ'יקים...
(זוכרים?-"טוב למות בעד ארצנו"?-מי אמר מלים אלו ?)
כתוב תגובה ל- אורי החוקר ויודע
8
גם אורי מילשטיין עבר שינוי
  אלי קופטר   4/01/09 12:42
לא רק השינוי המבורך שעבר על ראשי מערכת הבטחון, אלא גם אורי מילשטיין עבר שינוי. במקום לקטר על כך שהצבא מחורבן הוא מבדיל בין איכות הצבא לבין כללי המשחק הבלתי אפשריים שנכפו עליו ע"י האפסים בממשלות.
כעת, כשכללי המשחק השתנו, ניתן לבחון בצורה מדוייקת יותר את המהלכים הצבאיים ואיכותם.
כתוב תגובה ל- אלי קופטר
ויתור על ניצול ההפתעה להכרעה
  אורי מילשטיין   5/01/09 08:18
השינוי מדומה: אני עדיין סבור שצה"ל היה צריך לעבור מהפכה כדי להתאים את עצמו לנסיבות האסטרטגיות העכשוויות. אבל מכיוון שהוא לא עבור מהפכה, הוא יכול לפעול במבנה הקיים שלו באופן משופר יותר או גרוע יותר. במיבצע "עופרת יצוקה" משתדל צה"ל לא לחזור על שגיאות שעשה במלחמת לבנון השנייה. אחד הביטויים לכך הוא אי הכנסת כוחות יבשה (להבדיל מכוחות מיוחדים) בשבוע הראשון של המבצע. מהלך זה מנע אבדות לצה"ל בשבוע הראשון אך גם מנע אפשרות לנצל את הלם המתקפה האווירית המפתיעה (לככל מהלך יזום במלחמה, ראה התחלת מלחמת ששת הימים)להכרעה מהירה. צבא בעל מבנה מתאים יותר היה צריך לבצע במקביל את המהלך האווירי ואת המהלך היבשתי ואז היה גם סיכוי להכריע את החמאס ולהשמידו. מכאן שלמבנה הלקוי של צה"ל יש מחירים!
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
9
תיקון טעויות
  עמנואל גרטל   4/01/09 12:56
1. הנורמה שהוכנסה ע"י הבג"צ לפיה לא פוגעים ב"חפים מפשע" מקורה במוסר הנוצרי-מערבי שאומץ בישראל כנגד המוסר היהודי שהיה צריך בעצם להיות תקף.
עפ"י המוסר היהודי אין להבחין בין עם או קבוצה אתנית לבין הרוצחים היוצאים מתוכה/תוכו.
2. העובדה שהפעם הנורמה הרודנית-משפטית-נוצרית הזו לא הופעלה (זוכרים שהבג"צ אסר חישוף שטחים שגרם למותם של מתנחלים בגוש קטיף?) נובעת מכמה סיבות:
א. הבג"צ נתון תחת מתקפה שחשפה את נטייתו הקיצונית שמאלה ואת השפעת נטייה זו על פסיקותיו.
ב. בנוסף לחשיפתו כמוסד פוליטי, נחשף הבג"צ כמבצר פרטי-דיקטטורי השולט במדינה במסתרים מאחורי הקלעים. ראה ההתבטאויות שהתחילו בין גורמים העוסקים במשפט, והמשיכו בדבריהם של פייגלין ושר המשפטים פרידמן שסחפו אחריהם התבטאויות נוספות בנושא ומחשבה חדשה אצל רבים.
ג. השמאל שואף להראות השגירוש מעזה היה מוצדק, אחרת יתרסק מבחינה פוליטית. "כנופיית שלטון החוק" מוכנה בשלב זה לשתף איתו פעולה תוך חריקת שיניים. הכל כדי שנתניהו לא יתחזק בסקרים.
3. דני רוטשילד סייע לבג"צ לקבל החלטות שמאלניות קיצוניות לפי רוחו בנושאי גדר ההפרדה. הבג"צ הפכה את חבורת הקצינים השמאל-קיצוניים הקרויה 'המועצה לשלום ובטחון', שמונו בזכות זהותם הפוליטית ולא בגלל כישוריהם הצבאיים, לסמכות-על צבאית כי היה נוח לבג"צ לעשות זאת. העובדה שדני רוטשילד תומך בכניסה הרגלית לעזה והבג"צ לא מופעל - שניהם התרחשו משום ששאיפת השמאל הקיצוני היא להסתיר את העובדה שהשקפתם היא הגורם למלחמה בעזה ושהגירוש היה מיותר. זאת, מתוך מטרה ליישם את הגירוש גם לגבי יו"ש.
כתוב תגובה ל- עמנואל גרטל
אכן , המפלה בבחירות הן הגורם
  רוזנטל   4/01/09 23:30
ליציאה למבצע!
טוב לדעת שיש אנשים המבינים זאת. עוד לא שמעתי פרשן אחד שמציין זאת בפה מלא!
כתוב תגובה ל- רוזנטל
10
מזעזע האסונות שהשמאל הביא
  ליהודים חפים מפשע   4/01/09 13:24
כתוב תגובה ל- ליהודים חפים מפשע
שמאל וימין אשמים באותה מידה
  אבנר שרון   5/01/09 07:32
מקור האסונות אינו רק בשמאל אלא גם בימין ובכל האליטות מהקמת המדינה לפחות, שלא פיתחו תרבות ביטחון ברמה גבוהה כפי שטוען ד"ר אורי מילשטיין שנים רבות. המחדל הזה גרר כשלים במלחמות ופחד משדות הקרב. לעניין זה מנחם בגין ויצחק שמיר אינם גרועים פחות מיוסי ביילין ויוסי שריד.
כתוב תגובה ל- אבנר שרון
11
"אם איניך רוצה לפגוע בחפים מפש
  קורן נאוה,טבריה   4/01/09 17:19
מפשע-גווע- ואם איניך רוצה לגווע -תירה ואל תפטפט"(ז'בוטינסקי) ואני מצפה מהיסטוריון בשיעור קומה של אורי מילשטיין לא להשתמש בשם "פלשתינים" כי אין דבר כזה -יש ערבים שקוראים לעצמם "פלשתינים" זה מסייע לתעמולה הכוזבת שלהם-כך אפשר להצדיק את הטירור נגד ה"כובשים" היהודים בארץ ישראל-והבורים מאמינים לנרטיב השקרי של הערבים שקוראים לעצמם "פלשתינים" כשאין עם בזה בשום מקום בהיסטוריה-ולנו הישראלים השפויים אסור להשתמש בעלילה הזאת נגדינו!
כתוב תגובה ל- קורן נאוה,טבריה
12
שבירת אתוס המלחמה ההומניסטי
  rinat   4/01/09 20:46
שבירת אתוס המלחמה ההומניסטי אכן תנאי הכרחי לעצם אפשרות ההגנה העצמית ונכון זיהה הד"ר מילשטיין תמורה כזאת
כתוב תגובה ל- rinat
האם התמורה היא מהותית?
  rinat   4/01/09 22:48
השאלה מה עצמת התמורה הזאת,והאם היא מהותית האם תצלח להכריע את הראקציה השמאלנית החזקה. והאם לא תתחולל שוב התופעה בה כל מהלך צבאי מוביל לנצחון מדיני של האוייב.
אם התמורה אינה מהותית, ואין כוונת הכרעת האוייב, תתחולל שוב התופעה בה כל מהלך צבאי מוביל לנצחון מדיני של האוייב, המאפיינת את תולדות הסכסוך הישראלי-ערבי זה זמן רב, וגם את מלחמת האיסלם-הרדיקלי כנגד המערב.
כתוב תגובה ל- rinat
המיפגש בין טכנולוגיה לקשיחות
  ארי מילשטיין   5/01/09 07:07
אתוס המלחמה ההומניסטי שעיקרו קדושת חיי הפרט ודגש על אינדבידואליזם התפתח התפתח באוניברסיטאות המערביות מאז הרנסנס, כדי לנטרל את איומי המלחמה בציוויליזציה המערבית. הוא הגיע לשיאו אחרי מלחמת העולם השנייהבמחצית המאה העשרים. אך באופן פרדוכסאלי הוא יצר/חשף נקודת תורפה שבה התמקדו האיומים מצד הציוויליזציה המוסלמית שעיקרה התקרבת הפרטים כדי להבטיח את הפונדמנטליזם הקולקטיבי שראשיתו בשבטי הבדואיים בחצי האי הערב שבהם נוצר האיסלאם.

בשדות הקרב של המאה ה-21 צאצאי הרנסנס שולטים בטכנולוגיה משופרת יותר. לעומת זאת לצאצאי הבדויים של המאה השביעית יש קשיחות קרבית ונכונות להקרבה אישית גבוהה יותר. בשדה הקרב הזה בין טכנולוגיה לקשיחות מתנהל מבצע "עופרת יצוקה
כתוב תגובה ל- ארי מילשטיין
שדה קרב, ואולי התקשחות
  rinat   5/01/09 08:25
עצם הבחירה בשם "עופרת יצוקה" כשם המבצע מעיד על מיקוד טכנולוגי,למעשה מטריאליזציה של ספור הגבורה בעל הממד המופשט הרוחני של יהודה המכבי, גבורתו שחוללה נס מומרת כאן למופע טכנולוגי של טנקים ואש. אך בכל זאת יתכן שמעבר לשמוש המודע והאנכרוני בתפישה הישנה, מתרחשת השלת-עור האתוס ההומניסטי הלא תקף שרידותית, בהשראת-כורח האיום האיסלמי, וישראל מבצעת נס בדומה לנס של זאן דארק בימה"ב, שהובילה את הצרפתים לנצחון בזכות שבירת אתוס האבירות. אלא שנס זה הוא תהליך, שיש לעזור להוליד ולעודד, בעצם ההכרה בו, זו מהות פעולתו של מר אורי מילשטיין, במאמר זה.
כתוב תגובה ל- rinat
13
אי התעלמות מוחלטת מנורמת החפות
  רוחמה ציון   5/01/09 05:59
מעניין שגם על פי החוק הבינלאומי מותר לפגע באזרחים המשמשים כמגן אנושי, כך שמנהג צה"ל במלחמה זו להזהיר את אזרחי עזה שבביתם יש חמושים או נזק אינו מעיד על התעלמות מנורמת החפים מפשע.
כתוב תגובה ל- רוחמה ציון
מלחמה פסיכולוגית מנטרלת
  יפתח הגלעדי   5/01/09 08:03
צה"ל מזהיר אזרחים לצאת מהבתים לא בגלל דבקות בנורמה ההומניסטית אלא אלא כמהלך של מלחמה פסיכולוגית מנטרלת בשמאל הישראלי ובשמאל הבינלאומי.
כתוב תגובה ל- יפתח הגלעדי
14
כיצד מודדים נצחון
  יהל ווילפנד   17/01/09 19:01
נוצר קונצנזוס מוזר אשר בקצה השמאלי שלו חיים אורון וא.ב. יהושע ובקצה הימני שלו אביגדור ליברמן, אשר מקבל כאקסיומה כי "צה"ל ניצח את החמאס בצורה מכרעת". אקסיומה זו מקובלת על חובשי כיפות סרוגות ושחורות בצמרת הפוליטית ובשכבות עממיות, אשר הוסיפו אליה את המנטרות של "האחדות" "הצורך להתיצב מאחרי הממשלה" ו"להתפלל לתבונה של מנהיגי ישראל להנחתת מכה על החמאס" - אבל האם יש מישהו חוץ מאולי משה פייגלין ואורי מילשטיין המנסה לבחון את העובדות.
אין ספק כי הציבור העניק אשראי נרחב לממשלה, וגיבוי רגשי לצה"ל - אבל כבר מהלילה הוא צפוי למפח נפש.
מדוע ?. משום שישראל הולכת להפסיק את האש חד צדדית, דבר שיאפשר לחמאס לצבור כח ולהתארגן מחדש, ומן הסתם יגבר הלחץ לפתיחת המעברים לאחר שישראל סיפקה מזון לאוכלוסית עזה אשר נגזל על ידי לוחמי החמאס.
אז מדוע המערכת הישראלית כולה מקבלת את הנצחון כאקסיומה.
הסיבה לכך היא כי הלניניזם של העלייה השנייה יצר תופעה של חד מימדיות והטרונומיות מחשבתית, המתוארת בספרו של הרברט מרכוזה "האדם החד מימדי". הן חיים אורון והן אביגדור ליברמן כלואים בכלא בתודעתי של הסוציאליזם האוטופי, אשר בהיעדר אשלית השלום הוא יוצר את אשלית הפוטוריזם - המלחמה וההרג כחוויה אסטתית ומלכדת, ואין זה משנה האם ישנן מטרות מלחמה של ממש מאחרי "עופרת יצוקה".
ליברמן שטייניץ ומן הסתם גם אורלב ואלי ישי יגררו לעיסוק בנושאים טקטיים - כיבוש ציר פילדלפי , הכרעת החמאס, תוך התעלמות מהעובדה שנסיגה מעזה תחזיר אותו לשלטון וכמובן , מס השפתיים לנושא גלעד שליט, כאשר באיזשהי נקודת זמן ישוחררו מאסות של מחבלים למענו ונתפלל לה' כי הוא חי ולא נהרג.
מול ההטרונומיות הזו ניצב משה פייגלין כקול יחיד אשר מעלה שאלות על מטרות מבצע "עופרת יצוקה", האם יש טעם בהריגה סתמית של מחבלים והחשוב מכל -מה הצעד הבא. אם מדובר בריטואל ידוע מראש של הפסקת אש, נסיגה ,רגיעה לזמן מסוים ולאחר מכן חידוש ההתכתשות הארטילרית , אז מדוע אף פרשן צבאי ממאות הפרשנים שהופיעו בכלי התקשורת לא אמר זאת, זולת אורי מילשטיין שהעיז להציב כמה סימני שאלה על פעילות צה"ל בתוכנית "לונדון את קירשנבאום".
מן הסתם מפח הנפש של הציבור יחזק את הליכוד וישראל ביתנו ויביא את פייגלין לכנסת. זה צעד חיובי ראשון אך צפויים לחצים אדירים על נתניהו להקים ממשלת אחדות עם העבודה או קדימה שהובסו בבחירות, או שהאליטות הלא נבחרות יפתחו נגדו במלחמת חורמה כמו בכהונתו הראשונה.
כתוב תגובה ל- יהל ווילפנד
החמאס התחזק
  אורי מילשטיין   23/03/09 19:43
בדיעבד ברור כי מבצע "עופרת יצוקה" חזקה את החמאס הוא משתעשע במנהיגי ישראל בפרשת גלעד שליט בסופו של דבר אין הבדל בין הרמטכ"ל אשכנזי והרמטכ"ל חלוץ: שניהם כבולים בפרדיגמה פוסט מודרניסטית שאין אמת אוביקטיבית וכי האמת היא מה שאנחנו ממשכנעים את עצמנו.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
15
חברה המחנכת ילדי גן לטרור ורצח
  שמשון הדני   6/04/10 14:54
לא יכולה להיקרא חפה מפשע.זו חברה שמוחה מעוות וידיה מגואלות בדם טובי בנינו. אשר החיים מעולם לא היו ערך נשגב בעיניה.חברה כזאת לא ראויה לחמלה,אשר מתפרשת אצלה כחולשה,אלא יש לנהוג עימה בדרכה היא ורק עם יבינו את נחישותינו ואת המחיר אותו הם עתידים לשלם,אולי ישתנו דפוסי חשיבתה הזדוניות.ואם לא?הים של עזה ישטוף אותם במנהרות למצרים.
כתוב תגובה ל- שמשון הדני
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il