|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
איתמר לוין
איתמר לוין
שופט המעצרים בנימין הירשל-דורון מפגין בקיאות רבה - לעיתים יותר מנציגי המשטרה - ושם לב לכל מילה הנאמרת באולמו    אירוע חריג ופסול מתרחש באולם בכיכובה של נציגת השב"ס
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מידע מדויק מסיירת מטכ"ל המצרית
מאת: עידן יוסף  |  06/10/2014
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
ויכבד לב פרעה״
  מוטי 49   6/10/14 08:56
זו גזירה טיבה של גזירה משמים שגם אם תראה את האסון המתקרב לא תמנע ממנו
כתוב תגובה ל- מוטי 49
מכל מקום, ליקוי מאורות כללי
  אורי מילשטיין   6/10/14 10:03
המצביע, בין היתר, על איכות ירודה של ראש מערכת הביטחון, פוליטיקאים ואנשי צבא ולא רק אז אלא גם היום.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
2
מתי נדע על יתר המחדלים
  שאול א.   6/10/14 08:56
דומה שרק אחוז קטן מאוד של המידע על נסיבות פרוץ מלחמת יום הכיפורים פורסמו עד כה. זה מאוד אופייני לישראל בכלל ולצה"ל בפרט. מעניין כמה חיילים שלמו בחייהם בשל חובבנות ורשלנות של דרגים בכירים בצה"ל ובמערכת הפוליטית.
כתוב תגובה ל- שאול א.
רבים שלמו בחייהם בגלל מנהיגות
  ירודה   6/10/14 10:17
ומפקדים עלובים, ורבים עוד ישלמו!!! על כל זה כתב כבר הנביא ירמיהו בעת מלחמתה של יהודה בבבל. הסוף ידוע, גם אז גם היום.
כתוב תגובה ל- ירודה
אז כמו גם היום במבצע צוק איתן
  or or   6/10/14 11:24
שילמו בחייהם החיילים, בלי שום הישג של ממש.
כתוב תגובה ל- or or
יש לנו ירמיהו ב', הידד
  יגורי   6/10/14 16:11
עד עכשיו הציג מר מילשטיין את עצמו בפנינו כאפלטון ב' או קופרניקוס ב', אך עתה יש חידוש =הוא נביא הזעם והתוכחה ירמיהו ב'... לא יאומן איזה רוע, האיש מנבא ומייחל לחורבנה של מדינת ישראל. לא תזכה לכך מילשטיין , ישראל משגשגת ופורחת וזוהי רק ההתחלה.
כתוב תגובה ל- יגורי
3
ואידך זיל גמור
  אהרון שחר   6/10/14 09:14
מה יש להוסיף? חוסיין לחש לגולדה, אשרף מרואן חשף, סיירת מטכ"ל מצרית זימרה, וישראל מתעקשת בתוקף לא להבין. זה לא קונספציה זו מדיניות! למה הדבר דומה? לשמאל. למה הוא לא מצליח להבין שהערבים רוצים להשמיד אותנו? כי הוא לא רוצה. גם אם הערבים ישבעו בחיי השמאלנים שהם מתים להשמידם הם לא יאמינו. הרצל צדק: מרכיב הרצון הוא הקובע! יש לשמאלנים מדיניות, יש להם אידאולוגיה, הם מתפרנסים ממנה, היא זכות הקיום הציבורית והכלכלית שלהם, אין סיכוי שהעובדות יבלבלו אותם. כשמישהו מתעקש בטירוף לעצום עיניים זה לא מקרי, זה מכוון! ומדוע מתעקשים שלא לחתום על אמנת הדתות? שלא לדעת כמה עולה השחיתות? מדוע מתעקשים שלא לברר מהי תרבות השלטון? האם יש תרבות שחיתות? מה חומרתה? יש דברים שפשוט לא רוצים לדעת. זו בדיוק הסיבה לכך שאני מתעקש שהפתרון לבעיות הקשות באמת הן תודעתיות. צריך להעלות לדיון ציבורי נושאים שקובעי סדר היום מתעקשים לא ללבן! תשוקת הבורות, התאהבו בעיוורון, מתעקשים לא לדעת. תופעה אנושית מרתקת שהפילוסופים שכחו לחקור.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
משל המערה
  אורי מילשטיין   6/10/14 11:05
אהרון, דווקא אפלטון במשל המערה עסק בנושא במאה הרביעית לפי הספירה, ומאז כפי שאמר הפילוסוף והמתמטיקאי וייטהד לא התחדש שדבר.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
4
לא שמעתי אף קרב של תמיר ??
  מה שלא שמעתי   6/10/14 10:28
יום טוב סיפר המון סיפורים ...מלפני המלחמה...שעל רובם ידענו...וחשבתי שזה הפרומו...... אבל לא שמעתי על אף כדור שירה...או כדור שירו עליו. אם הבנתי נכון ....הגדוד הזה חטף את מירב האש ..והושמד. זה אני שלא הבנתי ????
כתוב תגובה ל- מה שלא שמעתי
את קרבות גדוד 9 וחלקו בקרבות,
  אורי מילשטיין   6/10/14 11:17
שבגינם זכה באיתור המופת, תיאר יום טוב תמיר בסדנה קודמת שאותה לא צילמנו, אך הקלטנו. בינתיים השתפרנו. הסדנה הנוכחית היתה מוקדשת לאלוש ולתפקוד חטיבה 275. יום טוב בא לסדנה כאחד המשתתפים ומה שעלה בסרט היא תגובתו על מה שאמר אלוש ועל מה שאמר תת אלוף בדימוס אמיר ראובני שפיקד על גדוד 68 שישב במעוזים בסדנה לפני כן שאותה כן צילמנו והעלינו ליוטיוב ולניוז1.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
5
ארגז 5
  אביתר בן-צדף   6/10/14 11:28
מזכיר את הסיפור על המידע הנעלם, שחולץ מהקצינים הסוריים, שנתפסו בלנון במבצע ארגז 5.
כתוב תגובה ל- אביתר בן-צדף
6
מידע מסיירת מטכל מצרית ?
  כותבי תרחישים   6/10/14 12:20
באם היתה "הסכמה " בין שלושת האישים המוזכרים - כמי שעשו יד אחד לשם העברת סאדת לארהב ? למה היה צורך לסאדאת לשלוך סיירת עם "חומר מודיעיני " וע"י כח בדרג כגון הסיירת ??? לדעתנו והבנתיינו(#@@)- התוכנית של סאדאת היתה הונאה גאונית ! ממה נפשך ? מס פעמים סאדאת-ציין תאריך - לפתיחה במלחמה , וביטל אותה,תרגיל הזאב זאב - סאדאת הבין את חולשת ההמערכת המצרית(ח"א ומודיעין)- והוא הגיע למסכנה הנכונה שהוא זקוקו להפתעה עי הונאת כל הדרגים,ישראל והמערב(ומידור גם של מצרים) והוא סמך על ברהמ שיגשו לו הפסקת אש עם ההצלחה בהפתעה ובצליחה הרוחבית , -כאן-הנרי ק היה המוח שהבין שארהב יכולה לשחרר את מצרים מההשפעה הרוסית עי סיוע כספי ובעיקר קבלת הנכסים הרבים בסיני- = מיידי ישראל = ולעבור למחנה המערבי , איך לא .! לכן לא מקובלת עלינו ההנחה שמופיע למעלה בנושא שתפ בין דיין סאדאת ואחרים , #נב היינו אלה שהעברנו תוכניות ציוד צליחה טרם זמן- ללישכת השר דיין ,בחשיבה: הכרעה תגיע בצליחה !!
כתוב תגובה ל- כותבי תרחישים
על פי השערת הקונספירציה
  אורי מילשטיין   6/10/14 13:05
אנשי סיירת מטכ"ל המצרית, המכונים "גדוד 9", נשלחו יום לפני פרוץ המלחמה לסיני ליפול בשבי ולידע את דיין ואת שותפיו בישראל שכל מה שהוסכם יופעל למחרת. לעניות דעתי, לצורך זה גם נשלח אשרף מרואן לפגישה עם ראש "המוסד" צבי זמיר בלונדון. גם אנשי סיירת מטכ"ל המצרית וגם אשרף העבירו את אותו מידע ביום שישי ויותר מסביר שהיה תיאום ביניהם, אלא אם כן "אלוהים משחק בקוביות" כפי שהתבטא אלברט איינשטיין, בנושא אחר כמובן.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
אז למה דיין חירבן במכנסים עם
  ספוילר   6/10/14 13:51
פרוץ המלחמה? ואל תגיד לי שהחומר במכנסים היה סטרילי כי עמדו בקרבתו מספיק אנשים שהריחו
כתוב תגובה ל- ספוילר
כי "הניצחון המצרי הקטן" על
  אורי מילשטיין   6/10/14 17:28
על חשבון כמה עשרות הרוגים במעוזים הפך לניצחון מצרי ענק בימים הראשונים לפחות.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
7
יש גם אפשרות נוספת
  מ.כ   6/10/14 12:59
יש גם אפשרות נוספת. ההסבר שנתנה גולדה ואותה חיזק קיסינג'ר בראיון מהשנים האחרונות (והוקרן במוצ"ש האחרון בערוץ 1) פתיחה במתקפת נגד היתה מעמידה את ישראל כאשמה במלחמה ועלולה להפסיד את תמיכת ארה"ב ושאר העולם ובשלב הזה היתרון הצבאי שבפתיחה במלחמה לא היתה עושה הבדל גדול בהשואה לנזק שבעצירת הסיוע הצבאי.
אני לא אומר שהשיקול היה נכון והמסקנה נכונה. ההיסטוריה הראתה שהשיקול לא היה נכון והיינו עלולים לאבד את הבית השלישי אבל לא בהכרח תאורית הקשר דיין קיסינג'ר היא הסיבה לאי הפתיחה המתקפה.
עדיין לא ברור למה לא קרבו את הכלים, ולא התריעו למעוזים. העובדה היא שדדו ודיין בשלב הזה לא קיבלו את "הקונספציה" של ראש אמ"ן והנחת העבודה שלהם היתה שתהיה מלחמה (בהתבסס על ראיון עם אלי זעירא שהוקרנה בתכנית הנ"ל).
זהו המחדל הגדול. כפי ששאל בגין "למה לא קרבו את הכלים?"
מחדל נוסף שעליו לא מדברים משום מה קשור להסכמי הביניים שאפשר למצרים לקרב את הטילים ולנטרל את היתרון של חיה"א בתעלה. בעקבות הסכמים אלו התפטר בגין מממשלת האחדות שהיתה עד אז. האם זה שמדחיקים את הטעות הזו היא בגלל שבגין הימני מגח"ל יוצא צודק בויכוח הזה?
כתוב תגובה ל- מ.כ
8
לא סיירת מטכ"ל ולא בטיח
  יגורי   6/10/14 13:10
לא יאומן איזה בלופים הועלו כאן בידי מילשטיין. הייתי חייל בפל' של שלמה לוין בתעוז "טלויזיה". ביום ו',5 באוק' בבוקר הוקפצנו למרדף בשני נגמ"שים, לאחר מרדף ארוך הגענו לאיזור של שיחים ושם לכדנו את שני הקצינים המצריים שאחד מהם היה עם רימון ביד והפיל אותו לאחר שלוין איים עליו בנשקו.היו להם חוץ מהנשק שני מ"קים משוכללים. אני דובר ערבית ברמה טובה וחקרתי אותם בסיוע הגשש שלנו.לא סיירת מטכ"ל המצרית ולא בטיח.שניהם היו קת"קים[קציני תצפית קדמיים] של חיל התותחנים. ומשימתם לטווח את יעדי צה"ל בגזרה לקראת פשיטה גדולה שתתבצע מחר[בשבת]. העלנו אותם לנגמ"ש ונסענו איתם עם חשיכה לתעוז.
כתוב תגובה ל- יגורי
קרא את המאמר של איש שרותי
  אורי מילשטיין   6/10/14 13:48
המודיעין גלזר, בביטאון של מורשת המודיעין. אני מניח שאת הביטאון הזה לא תבטל. אולי תלמד משהו. כקרצייה הנגררת אחרי כבר שנים אחדות, במאמץ לשבש כל מה שאני מפרסם, אני מניח שלא תקרא, שהרי את משימתך עשית ואת שכר יומך תקבל כטרול בתשלום.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
נתפסת בשקר ואתה לחוץ
  יגורי   6/10/14 14:20
כי אתה חובבן.בדקתי את הנושא לעומק עם חבר ששירת באמ"ן.התברר לי שחוץ מהחוליה שאנחנו[פל' לוין] לכדנו [הקת"קים], נתפסו בימים 4-5 באוק' עוד שתי חוליות של סיירים מצריים. אחת בידי כוח של 424[ סיירת שקד]ואחת בעומק השטח.אתה וא' גלעד מדברים על פרשות שונות. וגם חברך אלי דקל מבולבל. צא ולמד ואל תשכח להתנצל.
כתוב תגובה ל- יגורי
קראתי את המאמר של גלזר
  יגורי   6/10/14 19:43
וראיתי את הצילום שצילם עירא בסגול 151,בחקירה הראשונית.אלה אכן השניים שלכדנו והם הוסעו אח"כ עם החוקר לרפירים למפקדת האוג'.הם בבירור היו קת"קים ואישרו שהמשימה היתה תצפיות על כוחותינו ואח"כ טיווח ארטילריה. הם לא היו לוחמי סיירת של המטכ"ל המצרי. חוליה דומה של שלושה קת"קים נתפסה באותו יום דרומה משם. כוח הסיירת המטכ"לי נלכד יומיים לפני כן בעומק סיני,הוא כלל חמישה קצינים ונגדים וברשותם נמצאה בין השאר מפת קוד מעודכנת שלנו. בקיצר מילשטיין אתה פרנואיד ורואה בכל מי שחולק עליך =טרול.
כתוב תגובה ל- יגורי
העניין העיקרי: איזה מידע נמסר!
  jdt   7/10/14 23:09
יגורי מגלה בסוף שאכן נתפסה חוליה מסוג זו שמדובר בה. קודם, הוא ניסה להטעות ולהסיט את העניין מן העיקר. גם אם מילשטיין או אחרים טעו ביומיים, השאלה העיקרית היא: האם המצרים מסרו את המידע שצויין ע"י מילשטיין ואחרים. מכיוון שלא התייחסת לזה, איבדת את אמוני.
כתוב תגובה ל- jdt
יגורי תראה מה שאומר מגד 9
  יניב דיין   6/10/14 19:49
לימים תא״ל....והוא היה שותף לתפיסתם של החיילים המצרים....
כתוב תגובה ל- יניב דיין
יניב תקשיב למג"ד 9
  יגורי   7/10/14 09:09
הוא היה בשלב הראשון של המירדף,כאשר החודרים עברו לגזרת הגד' שלנו-184,הוא וחייליו התקפלו כולל הגשש שלהם.אנחנו-פל' י' של לוין המשכנו במירדף עם הגשש שלנו ולכדנו אותם. בחקירה הראשונית הם אמרו לנו במפורש מרצונם כי הם קת"קים. אבל מילשטיין רודף הסנסציות חיפש כותרת מרשימה= "סיירת מטכ"ל המצרית"...אם הוא כזה ידען נראה אותו שיפרסם את הסיפור על קציני סיירת מטכ"ל האמיתיים שנלכדו בעומק סיני עם מפות הקוד המעודכנות,זה לא פורסם בבטאון מל"מ ולכן אין לו מושג קלוש...
כתוב תגובה ל- יגורי
גם בגולן חדרו בערב המלחמה
  ערן גפני   7/10/14 10:14
אשר לחזית התעלה, מסתבר כי המצרים ידעו לשלוח חוליות קטנות לגדה המזרחית של התעלה לתצפיות וכיוון קני ארטילריה על המעוזים והתעוזים כבר ממלחמת ההתשה (וידוע המארב המפורסם של ה-30 במאי 1970, בו נפלו 15 מחיילי צה"ל ו-2 נשבו). בשנת 1971 הם קיימו תצפיות וסיורים לבדוק את מתקני ההצתה שצה"ל תכנן באמצעותם להצית את מי התעלה במקרה של צליחה וגילו כי הם לא יעילים ואין מה לחשוש מהם. בין השאר היו חודרים למעוזים נטושים ומניפים דגלים מצריים עליהם. אבל לא רק בתעלה - גם בגולן הסורים הרבו להחדיר חוליות תצפות וריגול, שסיירו בין המוצבים ובקרבת הישובים. ערב המלחמה ממש חוליה כזו סיירה בקו הגבול לגלות שדות מוקשים ומעבר ביניהם לטנקים הסוריים וגם לבדוק את תעלת הנ"ט. צריך לזכור כי בניגוד להיום, גם בתעלה וגם בגולן היו איזורים "עיוורים" שבהם לא היתה שליטה בתצפית ובאש צה"לית ובאיזורים אלה חדרו החוליות המצריות והסוריות לשטח ישראל. אני מקווה שהיום זה לא יהיה אפשרי.
כתוב תגובה ל- ערן גפני
9
כמה חבל שלא התחלתם
  ראומה   6/10/14 16:21
בסדרת הסדנאות לפני שנים, כשזיכרונם של הלוחמים מן השורה ושל המפקדים, היה טרי ומדויק. הסתירות בין העדויות נובעות ממצב טבעי של שחיקה בת עשרות שנים. ואף על פי כן, עיקרי הדברים עולים מתוך העדויות: כשל בפיקוד וכשל בהכנות למלחמה, על גבם של הלוחמים ללא חת.
כתוב תגובה ל- ראומה
מסכים
  בהחלט!   6/10/14 17:20
כתוב תגובה ל- בהחלט!
עושים את זה בכוונה
  יואל קורנבלום   7/10/14 22:58
מחכים עד שכולם ימותו בזיקנה טובה או בצורה אחרת או סובלים מאלצהיימר או כל מחלה אחרת הבאה בחשבון ואז כותבים ספר או מאמרים על מה שהיה ככשכולם כבר לא זוכרים בדיוק מה קרה או אולי אפילו ממציאים דברים ובעצם לא כל כך איכפת לכולם. אבל לדורות הבאים זאת תהיה אמת כי באמת לא יהיה את מי לשאול ומה שנשאר זה הכתבות של אורי ושל חכמי "פורום אלפרדו" על "ניצחון בסבירות נמוכה" שאמינותם מוטלת בספק רב. אם לאורי היה אומץ כלשהו הוא היה חוקר את העניין מיד לאחר המלחמה כשהכל עדיין טרי והשחקנים עדיין בריאים ושלמים וזכרונם ברור.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
10
איזה קנוניה ואיזה נעליים
  זורבה   6/10/14 16:40
קנוניה בין דיין, סאדאת וקיסינג'ר? אין לכם את זה ביותר הזוי? זו היתה פשלה, מחדל, קטסטרופה מכל היבט ובכל קנה מידה. מודיעיני, מבצעי, מדיני. ישראל כהרגלה נפלה לכל בור שרק יכלה ליפול לתוכו. לא היה שמץ של קנוניה. דיין עדיין היה שקוע ברהב המטומטם של מלחמת ששת הימים, עם המשפט האידיוטי שעדיף שארם אל-שייך בלי שלום מאשר שלום בלי שארם אל-שייך. לקח לו בדיוק ארבע שנים כדי לזחול על ארבע ולומר את ההיפך. חבל שהזיות כל כך מטופשות מקלקלות מחקרים טובים בבסיסם וגורמות לייחס לכותב חוסר רצינות.
כתוב תגובה ל- זורבה
11
מחדל צבאי ומחדל תחקירי
  א.כ   6/10/14 19:56
מילשטיין מפעם לפעם נכשל ומגיע למסקנות שבינם לבין המציאות אין מאומה, זהו מחדל תחקירי, דיין, אנואר סאדת, וקיסנג'ר זממו את הפתעת יום כיפור, הם התכוונו למזימה רטנה מזימונת, ויצא להם מזימה ענקית שהפתיעה את דיין, אבל לא הפתיעה את סאדאת, מה עם אסד הוא לא היה בין יוזמי המזימה אבל דיין בקש לצרף אותו ללא ידיעת סאדאת וקיסינג'ר,
כתוב תגובה ל- א.כ
12
הכי מעניין שצריך עומק להגנה
  נצר יואב   6/10/14 21:04
בכל אופן נשמע שלמנהיגות הישראלית היה תסביך אישה-מוכה מול ארה"ב, שלא למצמץ כדי שלא לצאת אשמים גם כשהגרזן מונף להכרית. אישה מוכה ומובסת נפשית יכולה בנקל להסכים לקומבינות מסריחות.
כתוב תגובה ל- נצר יואב
רוב הנשים (המדינות) נולדות
  מוכות   6/10/14 22:38
כתוב תגובה ל- מוכות
לא יאומן =שובניסט בזוי
  אלפרדו ב'   7/10/14 14:08
גם שפרה נולדה אשה מוכה? יש עדויות הפוכות עליך ועליה.גיבור בחוץ עלה נידף בבית.
כתוב תגובה ל- אלפרדו ב'
התכוונת למיסוגניסט
  יסודו של דבר   8/10/14 09:07
מיסוגניסט = שונא/ת נשים. שוביניסט = מגן על החיים. avoiceformen.com/
כתוב תגובה ל- יסודו של דבר
13
עוד פעם, אי אפשר ללמוד לקחים
  יואל קורנבלום   7/10/14 02:30
במצבים שמשתנים כל הזמן. לכן הרעיון של לימדת לקחים כפי שזה מסתבר אצל אורי מילשטיין לא יעזור לאף אחד ויש סיכוי גדול מאד שהוא יסכן את כולם. אין מניעה לחקור דברים אבל קשה ללמוד לקחים כי אין הם מתאימים למצב החדש. יש לזכור שאם מנסים ללמוד לקח ממצב בעבר אזי למעשה אומרים שאותם שני מצבים הם זהים בדיוק ולכן אפשר להשתמש בלקח שנלמד. עדיף כמובן במקום למידת הלקחים הוא שיהיו מפקדים שיכולים לקרוא את הקרב ולתת תשובה לפי המצב הקיים ולא לפי מה שהיה בעבר. הצרה עם למידת הלקחים ויישומם היא שהיא מאפשרת לאנשים חסרי כל כישרון להתחיל משהו. לכן כל הרעיון של אורי מילשטיין על למידת הלקחים אין לו שום בסיס מציאותי וקיים אך ורק במצבים שאינם משתנים. גם הסיפור על תפיסת החיילים המצריים הוא שטוית במיץ כי ראו את האויב מתעצם ולא עשו דבר אז לא משנה אם תפסו חיילים מיצריים או תפסו את מיקי מאוס.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
אין שכל - אין בעיות
  jdt   7/10/14 23:18
הפקת הלקחים אינה כמובן בנקודות שאינן קשורות למציאות משתנה. מה לא משתנה? התנהגות אנושית. אתה הבנת את זה, ברוך? גם במלחמה הבאה תוכה ישראל בגלל "קונספציה". גם במלחמה הבאה לא נגיב בזמן ונשלם ביוקר רב. תרבות ארגונית, והאופן שבו היא באה לידי ביטוי במלחמה, אינה משתנה בקצב מהיר - ועל כן, מה שהכשיל את צה"ל בעבר, יכשיל אותו גם בעתיד.
כתוב תגובה ל- jdt
התנהגות אנושית משתנה כל הזמן
  יואל קורנבלום   8/10/14 00:45
ולכן אי אפשר ללמוד לקחים מזה. אנשים לומדים מטעויות ומשתנים. גם אם נניח שתלמד משהו יתכן מאד שהאויב ישתנה ולכן הלקחים לא יעזרו. חוץ מזה הדרג המדיני קובע לא צה"ל מה לעשות ולכן לקח נלמד לא יעזור הרבה אם הדרג המדיני ימנע פעילות. לכן אפשר לבוא בטענות לדרג המדיני ולא לצה"ל שדווקא הוכיח את עצמו כשנותנים לו לפעול. במלחמת יום כיפורים היה לדרג המדיני את הלקח של מלחמת ששת הימים. כלומר כשהאויב מתעצם מולך זה מהלך התקפי וצריך להתקיף ראשונים. זה לא משתנה בשום מקום ולכן הלקח הזה ישים בכל מקום. כל הסיפורים על הקונספציה הם בסך הכל נסיון להסיט את הדיון מבגידת הדרג המדיני. אין שום עובדות שהיתה קונספציה הכל דיבורים, סיפורי מרגלים וחסמבה.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
גם מתמטיקה לפי דבריך מיותרת
  תירוץ מצויין   10/10/14 21:33
כי כל בעיה שונה זה מה שפרס כנראה חושב
כתוב תגובה ל- תירוץ מצויין
14
למה להגיב למילשטיין הוא חי מזה
  ביזבוז זמן   7/10/14 12:58
כתוב תגובה ל- ביזבוז זמן
אז מדוע
  הגבת?   8/10/14 09:31
כתוב תגובה ל- הגבת?
טמבל אמיתי.שלום ולא להתראות .
  אתה מילשטיין   8/10/14 11:42
כתוב תגובה ל- אתה מילשטיין
מורשת מילשטיין=גידול סרטני
  אלפרדו ב'   8/10/14 11:51
בגלל ההשמצות והשיקוצים של מילשטיין וחבר מרעיו ,צעירים תמימים משתכנעים שאין עתיד בישראל ויורדים לברלין. ראוי לשלוח את מילשטיין לשם. בברלין הוא ירגיש בבית.
כתוב תגובה ל- אלפרדו ב'
15
משה דיין הנבל
  זנגה זנגה   8/10/14 10:15
היה צריך לעמוד למשפט ולהיתלות בחווה הסינית עם שאר אנשי המחדל הנורא. והמחדל התחיל לא בכיפור אלא ביום השביעי של ששת הימים שלא גמרו את העבודה עד הסוף שנתנו לערבים את קדשי ישראל ששוחררו והשאירו כאן מאות אלפי ערבים עוינים ושונאים. בן גוריון הבין את הסכנה בגייס החמישי והורה לגרש ולסלק את כל ערביי הארץ לאחר שנכבשו כפריהם ועריהם.דיין מנע את הבריחה הערבית ב 1967 ואף החזיר בכוח את אלה שברחו+ מסירת הר הבית ומערת המכפלה לוקף המוסלמי. ממש גאונות צבאית פוליטית ומדינית
כתוב תגובה ל- זנגה זנגה
ושוב פעם תודה למילשטיין על
  שבץ חלובה   8/10/14 16:26
שהאיר את פנינו ולימד אותנו בדיוק מה קרה אז. על הקנוניה הזאת כבר חשבו הרבה שנים רק שלא היו לה הוכחות וכה נשארה בחזקת ספקולציה. היום אחרי הגילוי הנוכחי על סיירת מטכ"ל המצרית שגילתה את האמת כפי שגילה אשרף מרואן אנחנו כבר מודעים לעומק הבגידה של גולדה דיין והפוסי קט שלהם גלילי. אז מה תפקידו של אלוף זעירא בכל מעשה הבגיעדה הזה. הוא טופח בכוונה בתור שעיר לעזאזל עתידי שאפשר היהי להפיל עליו את תיק המחדל. טיפחו את העקשנוטת שלו בכוונה עודדו אותו להעריך ולאמץ את הסבירות הנמוכרה. זעירא עלה על החבל שהכינו לו גולדה ודיין ואחר כך נתן את ראשו. נידמה לי שהיום אחרי 41 שנים זעירא תפס מה היה תפקידו בכל הפארסה הטראגית הזאת. זעירא ללא ידיעתו שיחק תפקיד טרגי בכל ההצגה של מחדל מלחמת יום הכיפורים. אם לא היה זעירא הם היו חייבים למצוא מישו אחר שימלא את התפקיד הזה.
כתוב תגובה ל- שבץ חלובה
צודק בכל חוץ מזעירא ומילשטיין
  יואל קרונבלום   8/10/14 20:01
כבר שנים שאני טוען שהיתה כאן בגידה של הדרג המדיני בשיתוף עם צמרת צה"ל באזרחי מדינית ישראל וזה לפי העובדות הידועות. כלומר ראו את האויב מתעצם ולא נתנו מכת מנע כפי שעשו במלחמת ששת הימים. השתיקו את התעצמות האויב כדי למנוע לחץ ציבורי על הדרג המדיני שיפעל בדיוק כפי שהיה במלחמת ששת הימים, לא רק שהשתיקו גם איימו על כל מי שסטה בכל מיני עונשים רק כדי להשתיק אותם. הפקירו את לוחמי המעוזים במקום לפנות אותם. כל זה בגידה.

בקשר לזעירא לא ברור אם הוא השעיר לעזאזל או השתתף מרצונו החופשי בבגידה. ברור לדעתי שהוא ידע מה יכול לקרות עם סדר הכוחות של האויב ויש ידיעות שהוא מנע פרסום הידיעות. לכן ברור הוא שזעירא אשם כמו שאר צמרת צה"ל.

מה שיותר מדאיג זה אורי מילשטיין וחכמי "פורום אלפרדו" שמנסים לטייח את העניין עם כל מיני רכילות ברומן ההיסטורי שהם כותבים כאן כל שבוע תחת הכותרת "נצחון בסבירות נמוכה" מבלי לנסות להאשים את הדרג המדיני. בנוסף עם כל הדיבורים של אורי מלשטיין על לימוד לקחים זה נראה מוזר אם לא חשוד שהוא אינו מעלה את לימוד הלקח הגדול ממלחמת ששת הימים והוא שכשהאויב מתעצם על הגבול זאת פעולה התקפית ולכן צריך מכת מנע כפי שעשו את זה במלחמת ששת הימים. אבל כאמור לא עשו את זה במלחמת ששת הימים ובמקום להתמקד בעובדות הידועות אורי מילשטיין ושות' מספרים לנו סיפורים על מרגלים וחסמבה. כל זה חשוד מאד.
כתוב תגובה ל- יואל קרונבלום
קיבל שבץ
  חלובה   9/10/14 03:18
כתוב תגובה ל- חלובה
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il