|
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
|
|
|
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
|
|
|
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
|
|
|
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
|
|
|
גדי חיטמן
די בזה שאירן חושבת שישראל היא זו שעומדת מאחורי התקיפה כדי לייצר עבורה תמריץ להגיב התמריץ הזה קיים בקביעות אצל משטר האייתולות, שרואה בציונים את האויב הקטן
|
|
|
איתן קלינסקי
גם אני נמניתי על השואלים מדוע פרשת "מצורע", פרשה לא נעימה, על כל נגעיה הקשים מופיעה ערב חג הפסח חג החרות
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|
|
מגישת טלוויזיה, עיתונאית ושחקנית לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
|
|
|
|
|
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
|
|
|
|
|
גדורסלן דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
|
|
|
|
|
|
נושא התגובה |
|
שם הכותב |
|
שעה תאריך |
|
1 |
|
|
חכם גדול |
|
19/11/14 06:08
|
|
|
|
אתה חייב להיות נהג והולך רגל בכדי להבין את זה.
ישנו שלב ברמזור שהוא מורה באור ירוק לפנות ימינה תוך כדי כך שלהולכי רגל גם יש אור ירוק.
ועכשיו הבעייה אם אתה כנהג עוצר להולכי הרגל לעבור אזי קורה המצב שאתה עמצך עובר באדום וכל הנהגים צופרים מתעצבנים וחסר רק שירד איזה משוגע מהאוטו ויהיה רצח
בגלל החשש לכל התרחיש הזה אתה לא עוצר בכלל או כן עוצר תוך כדי הזדחלות מה שנקרא נסיעה משולבת עם הולכי הרגל
ועכשיו הבעייה מצד הולך הרגל הרי ידוע שהכוח בידים של הרכב אז אתה נזהר לנפשך
ואם אתה עם ילדים אתה פשוט ממתין לירוק הבא שבו אין רכבים המגיעים משמאלך וזה הכי נכון לעשות בכל המקרים
עכשיו השאלה הנשאלה איפה כל כחמי הדור כמו שר התחבורה אור ירוק המשטרה ולא חסר עוד את מי לתפוס עם רוצים
התשובה פשוטה: "זה פשוט לא מעניין אף אחד לפתור את הבעייה"
כי כולם עובדי מדינה ובראש מעיניהם התנאים והמשכורת
|
|
כתוב תגובה ל-
חכם גדול
|
|
|
|
2 |
|
|
טולסטוי |
|
19/11/14 06:29
|
|
|
|
זכות קדימה להולכי רגל ?
טולסטוי
במפגש בין כלי רכב להולך רגל, זכות הקדימה השמורה לאחרון מצטמצמת לזכותו להשלים חצייה בטוחה של הכביש, כאשר כבר החל בחצייה.
"זכות הקדימה" לא נועדה לעודד את הולך הרגל להתחיל בחצייה, כאשר לנהג אין טווח מספיק לעצירה בטוחה.
לגישת המחבר, מתן זכות קדימה גורפת להולך הרגל מהווה פתח לאשליית בטיחות, ולא ליצירת תהליך חצייה בטוח יותר.
אחד המרכיבים החשובים בתחבורה
מתבטא ב"זכות הקדימה". מונח זה מתייחס לעובדה המצערת, שהתחבורה מתקיימת על מרחב פיסי משותף המהווה משאב מצומצם יחסית לביקוש. מכאן הצורך בניהול מיטבי של צריכת המשאב, כשהמשתמשים בדרך נזקקים לכלל אופרטיבי של סדר, מעבר או שימוש במרחב התנועה.
במקרים מסוימים הפתרון פשוט, חד- משמעי ונוקשה כגון: לרכבת זכות קדימה מוחלטת וללא סייגים. לעיתים הכלל מלווה בתנאים מפורטים: אמבולנס או רכב משטרה זכאים לעדיפות כשמופעל צופרם ואורותיהם מהבהבים. אך ברוב המקרים הכלל המקובל דמוקרטי יותר וזכות הקדימה איננה קשורה למאפייני הרכב, אלא למיקום הזמני במרחב. בצורה זו כל משתמש בדרך זכאי לקדימות ברגע מסוים ויחויב בוויתור ברגע אחר.
זכות קדימה פירושה אי המשכת הנסיעה או התחלתה, כאשר על ידי כך עלול הנוהג ברכב - הנדרש לתת זכות קדימה לנוהגים ברכב אחר - לאלצם לסטות מקו נסיעתם או לשנות את מהירות נסיעתם.
כלומר: ויתור על ראשוניות במעבר שאיננו מאפשר תנועה בו-זמנית של שני משתמשים בדרך, מוגדר בחוק הישראלי לגבי כלי רכב בלבד.
כשמדובר במפגש בין כלי רכב לבין הולך רגל, נמנע המחוקק, משימוש במושג בעייתי זה בעימות בין שני משתתפים שלהם תכונות תחבורתיות שונות.
כך נאמר בתקנה 64 א' סימן ט' של תקנות התעבורה (נוסח חדש), תשכ"א 1966:
64. רכב המתקרב או נכנס לצומת או דרך
(ה) נוהג רכב המתקרב לצומת שבו התנועה מוסדרת על ידי רמזור, יציית לאותות שברמזור ולא ייכנס לצומת אלא לאחר שהופיע בו אור ירוק; היה ברמזור אור צהוב מהבהב - יאיט הרכב ובמקרה הצורך אף יעצור את רכבו כדי לאפשר להולך רגל להשלים את החצייה בבטחה ויתן זכות קדימה לרכב אחר שנכנס לצומת מכביש אחר, או לרכב הבא אל הצומת.
בתרגום פשוט, זכות קדימה ניתנת לרכב ואילו להולכי רגל יש לאפשר סיום חציה בביטחה. דהיינו, מתנהל דיאלוג בין הנהג להולך הרגל על מנת לאפשר לאחרון לחצות בבטחה. הבדל זה איננו מקרי ודורש התייחסות למשמעות השונה של המושג "זכות הקדימה" "ולאפשר לחצות בביטחה".
בבית המשפט מתקיימת זכות הקדימה לאחר "מעשה", כשהשופט, קובע שרכב א' עבר בצומת לפני רכב ב' כדין או שלא כדין, ועל כן נתן או לא נתן זכות קדימה. זאת בניגוד להולך רגל שיכול ל"התחיל" חצייה, "להסס", "לעצור" ואפילו "לחזור אחורנית", תחום התגובות של הנהג מצומצם יותר. יתר על כן, הנהג חייב לקבל החלטות יותר מוקדם בזמן ובדרך ביחס להולך הרגל ותמיד כאשר קו נסיעתו הינו לפנים, ימינה, או שמאלה.
כשהנהג מגיע לצומת ורואה רכב נע מימינו או משמאלו, הוא יכול לקבוע שמדובר במתחרה על המרחב המשותף על סמך תנועתו של רכב זה, והזכות ניתנת עוד לפני שהרכב האחר נכנס בכלל לתחום הצומת. לפיכך, כלפי רכב בתנועה יכול הנהג הצופה לבצע שגרת החלטות, המשקללת את דרישת החוק הקובע למי יש זכות קדימה. שיקולי הנהג הם, בין היתר, פער הזמן ודרך המשוערת להגעת הרכב המתחרה, וזאת מבלי לגרום לו להאטה וסטיה מקו נסיעתו המקורי.
וכך, כאשר הרכב הקרב איטי מאוד ביחס לסביבה, הוא יאבד את זכותו הניתנת על-ידי התמרור, וזאת על-פי כלל הסבירות ולא על-פי הגדרת החוק.
במפגש עם הולך רגל, אומדן המהירות מ
|
|
כתוב תגובה ל-
טולסטוי
|
|
|
|
3 |
|
|
שאול א. |
|
19/11/14 06:58
|
|
|
|
מדובר בתקנה שהיא בסך הכל כסת"ח ולא נועדה לשפר את המצב. קשה לדרוש מנהג לקרוא מחשבות של הולך רגל. יש הבדל בין הולך רגל שנמצא בשולי המדרכה ועומד לחצות לבין מי שקרוב לשם וצריך לנחש לאן בכוונתו ללכת.
תחת זאת צריך לחייב את הולכי הרגל ביתר זהירות. כיום הולכי הרגל מתנהגים ברשלנות מקוממת עד גבול ההפקרות.
|
|
כתוב תגובה ל-
שאול א.
|
|
|
|
|