|
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
|
|
|
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
|
|
|
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
|
|
|
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
|
|
|
יעקב אחימאיר
ישראל נמנעת מהכרה ברצח העם הארמני, למרות ששליש מבני הארמנים נרצחו האירוע האסוני שפקד את העם הארמני במלחמת העולם הראשונה לא יוזכר בנוכחות נציג רשמי של ישראל
|
|
|
מתן גולדבלט
מצד אחד, התביעה בבית הדין תשאף לפעול ככל האפשר בשיתוף פעולה עם הרשויות במדינה כדי שימלאו את חובתן (וכך ליישם את עקרון המשלימות). מצד שני ובמקביל, התביעה בבית הדין תישאר ערה לסמכותה...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|
|
מגישה, עיתונאית ושחקנית לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
|
|
|
|
|
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
|
|
|
|
|
גדורסלן דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
|
|
|
|
|
|
נושא התגובה |
|
שם הכותב |
|
שעה תאריך |
|
1 |
|
|
משפטן 1 |
|
26/03/09 13:48
|
|
|
|
שלך.
כיוון שקצב לא עמד בעיסקה, גם הפרקליטות אינה כבולה אליה, ולכן מה היה מונע אז מהפרקליטות לעשות כדלקמן:
1. לחזור מן האישום ולחילופין לנהל משפט על כתב האישום הרזה, אבל בכל מקרה:
2. להגיש לבית המשפט כתב אישום "שמן" כולל על אונס וכו' כפי שהוגש בסופו של דבר – למעט הסעיפים שנמצאים בכתב האישום הרזה.
|
|
כתוב תגובה ל-
משפטן 1
|
|
|
|
2 |
|
|
ע. סובול |
|
26/03/09 15:26
|
|
|
|
אילו היה נחטף (רק לדוגמה כמובן) המיועד להיות שר הביטחון היוצא מִממשלת אולמרט בדרכו לממשלת נתניהו ב', לפני השבעת המשלה החדשה - מה היה אז המרחק של הקווים האדומים בממשלת ישראל הגומרת (בחוץ) ומה היה מרחקם בממשלת ישראל המתחילה, כאשר שר הביטחון המיועד שלה לא היה יכול להגיע להשבעה?
האם דרישה לשיחרורו המיידי של הנ"ל תמורת שיחרור 1,067 אסירים פלשתינאים, לדוגמה, הייתה נותרת אז מעבר לקווים האדומים של ממשלת ישראל, תהיה אשר תהיה?
הדוגמה המתבקשת הבאה היא, כפי שאמור להיות מובן מאליו לכול חובבי הקווים האדומים, היא חטיפת ראש השב"כ, וכן הלאה בטור אריתמטי יורד.
|
|
כתוב תגובה ל-
ע. סובול
|
|
|
|
3 |
|
|
אזרח מודאג |
|
26/03/09 16:01
|
|
|
|
לבין אסירי החמאס מגעליה אותי. גם לחמאס יש את הגלעד שליטים שלו? אם זה נכון, אז גם למשפחות של פדופים יש את ה "גלעד שליטים שלהם" שיושבים בכלא וגם למשפחות של אנסים...
זהו הגיון מעוות.
אין מקום שהשוואה בין גלעד שליט שיצא להגן על המדינה, לבין טרוריסטים שמעמידים את אזרחים כמטרה, ולא את הטרוריסטים, כפי שעושים חיילי צה"ל. אין מקום להשוואה בין טרוריסטים שמשתמשים במגינים אנושיים לבין חיילי צה"ל שלעולם לא יעלו בדעתם לעשות זאת.
יש צורך בחקיקה שתבהיר לטרוריסטים שאם גלעד שליט לא יהיה בחיים ישראל תוציא להורג את כל אסירי חמאס שאת שחרורם הם דורשים.
יש לעצור כמה שיותר טרוריסטים מהחמאס בעזה ולהשתמש בהם כקלפי מיקוח. כך נוכל גם לשחרר את גלעד שליט מבלי לשלם מחיר בלתי נסבל.
|
|
כתוב תגובה ל-
אזרח מודאג
|
|
|
|
|
|
|
אבא של חיילים |
|
29/03/09 21:26
|
|
|
|
|
|
|
|
אבא של חיילים |
|
29/03/09 21:42
|
|
|
|
1. אני מסכים לחלוטין עם הדברים הכלולים במאמרו הראשון של שמחה ניר. אולי יבוא יום, שניתן יהיה לחשוף עוד דברים מן השבועות והחודשים הראשונים אחרי ה-25.6.2006 שבבוקרו נשבה גלעד שליט, נהרגו מפקדו חנן ברק ועמיתו לצוות פבל סלוצקר, ונפצע הרביעי בצוות-הטנק רועי אמיתי. איך ניתן היה (ניתן !) להחזיר את גלעד שליט הביתה בתוך ימים ב'מחיר' הרבה יותר נמוך באסירים פלשתינים משוחררים ממה שנדרש מאוחר יותר. איך ניתן היה (ניתן !) למנוע את שבייתם של אלדד רגב ואודי גולדווסר בגבול לבנון 17 ימים אחרי הארוע בכרם-שלום, ואפילו למנוע את היציאה המיידית ב-12.7.2006 למלחמת-האיוולת השניה בלבנון (המלחמה תוכננה ממילא, וב'בור'-הפיקוד של צה"ל בלב-תל אביב רק חיכו לתירוץ, כמו ההתנקשות בשגריר שלמה ארגוב בלונדון ששימש לשרון תירוץ ליציאה למלחמת-לבנן הראשונה).
2. אפילו את התוצאות הנוראות של הארוע בכרם-שלום ניתן היה (אולי !) למנוע, אילו הורדה "ההתרעה החמה" עד לדרג-השטח (מ"פ, מ"מ, חיילים פשוטים) ולא נעצרה אי-שם בין המח"ט למג"ד או בסביבתם.
3. שמחה ניר אולי לא יסכים עם קביעתי, המנוגדת לחלוטין לדבריו של 'אזרח מודאג', על שאי-אפשר להשוות בין גלעד שליט לאסירים הפלשתינים: גלעד כמו הכלואים הפלשתינים (בעיני בני-עמם הם שבויי-מלחמה !) הם לוחמים בשירות עמם. אנחנו לחלוטין מתנגדים למטרות המלחמה הפלשתינית ולאופן בה היא מתנהלת, אבל זאת מלחמה בין עמים, ובמלחמה הזאת נופלים לוחמים משני הצדדים, נפצעים, וגם נופלים בשבי. להם 11 וחצי אלפי שבויים שבידינו, ולנו שבוי אחד בלבד שבידם. גם היו להם במבצע 'עופרת יצוקה' בלבד כ-1400 הרוגים, ולנו 13. לא מניתי את הפצועים ואת הביתים ההרוסים שם וכאן. וגם על היחס השונה כל כך שלנו כלפי שבוייהם לעומת יחסם כלפי השבוי שלנו, נדמה לי שלא נתווכח, 'אזרח מודאג' ואני. אש"ח.
|
|
כתוב תגובה ל-
אבא של חיילים
|
|
|
|
|
|
|
אבא של חיילים |
|
29/03/09 22:03
|
|
|
|
1. אני מסכים לחלוטין עם הדברים הכלולים במאמרו הראשון של שמחה ניר. אולי יבוא יום, שניתן יהיה לחשוף עוד דברים מן השבועות והחודשים הראשונים אחרי ה-25.6.2006 שבבוקרו נשבה גלעד שליט, נהרגו מפקדו חנן ברק ועמיתו לצוות פבל סלוצקר, ונפצע הרביעי בצוות-הטנק רועי אמיתי. איך ניתן היה (ניתן !) להחזיר את גלעד שליט הביתה בתוך ימים ב'מחיר' הרבה יותר נמוך באסירים פלשתינים משוחררים ממה שנדרש מאוחר יותר. איך ניתן היה (ניתן !) למנוע את שבייתם של אלדד רגב ואודי גולדווסר בגבול לבנון 17 ימים אחרי הארוע בכרם-שלום, ואפילו למנוע את היציאה המיידית ב-12.7.2006 למלחמת-האיוולת השניה בלבנון (המלחמה תוכננה ממילא, וב'בור'-הפיקוד של צה"ל בלב-תל אביב רק חיכו לתירוץ, כמו ההתנקשות בשגריר שלמה ארגוב בלונדון ששימש לשרון תירוץ ליציאה למלחמת-לבנן הראשונה).
2. אפילו את התוצאות הנוראות של הארוע בכרם-שלום ניתן היה (אולי !) למנוע, אילו הורדה "ההתרעה החמה" עד לדרג-השטח (מ"פ, מ"מ, חיילים פשוטים) ולא נעצרה אי-שם בין המח"ט למג"ד או בסביבתם.
3. שמחה ניר אולי לא יסכים עם קביעתי, המנוגדת לחלוטין לדבריו של 'אזרח מודאג', על שאי-אפשר להשוות בין גלעד שליט לאסירים הפלשתינים: גלעד כמו הכלואים הפלשתינים (בעיני בני-עמם הם שבויי-מלחמה !) הם לוחמים בשירות עמם. אנחנו לחלוטין מתנגדים למטרות המלחמה הפלשתינית ולאופן בה היא מתנהלת, אבל זאת מלחמה בין עמים, ובמלחמה הזאת נופלים לוחמים משני הצדדים, נפצעים, וגם נופלים בשבי. להם 11 וחצי אלפי שבויים שבידינו, ולנו שבוי אחד בלבד שבידם. גם היו להם במבצע 'עופרת יצוקה' בלבד כ-1400 הרוגים, ולנו 13. לא מניתי את הפצועים ואת הביתים ההרוסים שם וכאן. וגם על היחס השונה כל כך שלנו כלפי שבוייהם לעומת יחסם כלפי השבוי שלנו, נדמה לי שלא נתווכח, 'אזרח מודאג' ואני. אש"ח.
|
|
כתוב תגובה ל-
אבא של חיילים
|
|
|
|
4 |
|
|
ציונה ר' |
|
27/03/09 00:11
|
|
|
|
עו"ד ניר הנכבד.את התזה הזו העלה העיתונאי אמנון אברמוביץ' כבר מזמן. ואכן מזוז נהג כאן מעשה נבלה ברצותו לכפר על הכישלון בעצם יציאתו לתקשורת עם סיפורי בדים שאין להם אח ורע בראיות.או אולי מסתבר שדנינו הוא הקובע ולא מזוז.
|
|
כתוב תגובה ל-
ציונה ר'
|
|
|
|
5 |
|
|
בני בנקר |
|
29/03/09 00:42
|
|
|
|
ממתי מצב חוקי מחייב את שופטי ישראל ? הרי בית המשפט
העליון ניפנף חוק ברור וחד משמעי ללא כל אפשרות סטיה
ממנו ואיפשר לעזמי בשארה ומפלגתו להבחר לכנסת,כאשר
לפי חוק מדינה דין רשימתם היה להפסל.
אז מה הבעייה שלו לפסוק כפי שהפרקליטות תרצה במשפט קצב ?
הרי כבר שמענו ששלי יחימובץ וידוענים נוספים יזומנו
לעדות במשפט קצב על "דברים ששמעו" מהמתלוננות.באיזה
מדינת חוק יש ל"עדויות שמיעה" כאלה נפקות כלשהי ?
אם בית המשפט יתיר "עדויות מומחים" כאלה דינו של קצב
נחרץ.משפט צדק הוא לא יקבל.
אני איבדתי סופית את האימון במערכת המשפט לפני מספר שנים
כאשר קראתי שתי כתבות בידיעות אחרונות,אחת ליד השניה:
בכתבה אחת,דיווח על גבר בן 55 שנתפס פעם שניה בהעתקה
במבחן תאורה לנהיגה ונידון ע"י שלשה שופטים מקצועיים
במחוזי לשנה וחצי מאסר בפועל,ללא אפשרות עירעור !
וליד, דיווח על גבר שאנס במשך שנים ילד ועונש של מספר
שנות מאסר שנגזר עליו,הומר לשש חודשי עבודות שירות ע"י
הרכב של בית המשפט העליון בראשות ברק.
אני לא משפטן,אבל אני לא יכול להאמין במערכת שמוציאה
תחת ידה שני פסקי דין כאלה.אין מצב ואין תרוץ.
|
|
כתוב תגובה ל-
בני בנקר
|
|
|
|
|
|
|
ציונה לבני |
|
30/03/09 16:57
|
|
|
|
מסכימה לכל מילה שלך אלא שאני רק מביעה פליאתי מדוע לקח לך כל כך הרבה זמן לא להאמין במערכת המשפטית.זה שנים שהמערכת גם המשפטית וגם המשטרטית נוהגת בשיטה של חבר מביא חבר והעיקר שיביעו דעות תואמות לבייניש.
|
|
כתוב תגובה ל-
ציונה לבני
|
|
|
|
6 |
|
|
ארז11 |
|
30/03/09 23:22
|
|
|
|
לבי, לבי עם משפחת שליט. לא הייתי מתחלף איתם אפילו לשנייה
אבל, עמדתה הרשמית של מדינת ישראל צריכה להיות שלא מנהלים מו"מ עם טרוריסטים. שחרור אסירים תמורת גלעד שליט מזמין את החייל החטוף הבא.
אני מאמין שזרועות הביטחון עשו עושים כדי להביא מידע שיאפשר את שחרור במבצע צבאי, ועד אז נצטרך לחרוק שיניים, להפעיל לחץ על חמא"ס, אסיריו בכלא הישראלי.
לבי איתכם משפחת שליט, אך השיקול המדיני לטווח הארוך חייב להיות מעל האינטרס האישי (והכואב והחשוב) שלכם.
|
|
כתוב תגובה ל-
ארז11
|
|
|
|
|