|
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
|
|
|
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
|
|
|
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
|
|
|
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|
|
מגישה, עיתונאית ושחקנית לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
|
|
|
|
|
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
|
|
|
|
|
גדורסלן דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
|
|
|
|
|
|
נושא התגובה |
|
שם הכותב |
|
שעה תאריך |
|
1 |
|
|
איתן |
|
17/05/09 10:58
|
|
|
|
1. הרפורמה נעשית בשיטות "שכנוע" אלימות. רפורמה שלא נעשית בהסכמה תביא יותר נזק מתועלת.
2. מרכיבי הרפורמה שכרוכים בהשקעות תשתית לא מתקיימות, כך שאת השעות הפרטניות שכותב המאמר כה מתלהב מהן לא פעם אין מקום לקיימן בפרטיות.
3. כאשר יש קיצוצים בשעות הוראה פרונטליות ורמת הלימודים מתדרדרת, יש לשפר תחילה נושא זה.
4. מה עם הקטנת מס' התלימידים בכתה? האם הרפורמה באמת מתקיימת על מלוא מרכיביה? או שרק המרכיב של הוספת שעות ושינוי שכר המורה?
|
|
כתוב תגובה ל-
איתן
|
|
|
|
|
|
|
רונית אשכנזי |
|
21/05/09 22:23
|
|
|
|
אופק חדש כשמה כן היא. הכל באופק- בתי הספר לא ערוכים לרפורמה,כך שאין חדר מסודר בו יתקימו מפגשיי מורה תלמיד.
אין חדרי מורים ראויים ועוד. על כך גם דברו נציגי הסתדרות המורים במפגש בו הציגו את התוכנית. הם כמובן הציגו את רוב השינויים בשכרו של המורה, אך בשורה תחתונה גם הם הסכימו לטענה כי המורה יעבוד הרבה יותר קשה, בביה"ס ובביתו והשכר שוב אינו נותן מענה.רפורמה אמיתית תהיה כשיהיו בכתה פחות מ-30 תלמידים. זו תהיה למידה איכותית ומשמעותית לכל הדעות.
|
|
כתוב תגובה ל-
רונית אשכנזי
|
|
|
|
2 |
|
|
were332 |
|
17/05/09 22:19
|
|
|
|
מערכת החינוך גדולה מדי, מסורבלת מדי ובזבזנית מדי.
הדרך היחידה היא ביזור סמכויות והפרטה. לא תפתור בעיות מבניות של ארגון בכך שתשפוך יותר כסף.
בתי הספר כיום משרתים את המערכת במקום שהמערכת משרתת את בתי הספר. יש במערכת הרבה כפילויות ואלפי פקידים ויועצים ומפקחים מיותרים. בתי הספר חייבים להיות אוטונומיים לחלוטין ולא יחידות סמך של מערכת מסורבלת.
הרבה הורים לא עושים דבר לחינוך ילדיהם. הם רואים אותם לכמה דקות במשך היום. יש היום הרבה הורים משכילים שיכולים לעזור לילדיהם ללא מורים פרטיים יקרים (120 שקל לשיעור למורה פרטי באנגלית). יש כיום סיפרי לימוד מצוינים.
לדוגמא על מנת שילד ילמד אנגלית לא צריך הרבה פירוטכניקה ותוכנות מחשב יקרות. כל מה שצריך זה מילון, עיתון יומי באנגלית, גישה לספריה ורדיו פשוט שיכול לקלוט את שידורי הבי בי סי מקפריסין על תדר 1323 AM . ילד שקורא באופן קבוע, מתמודד עם טקס של עיתון יומי וספר בעזרת מילון ומקשיב לשידורי הבי בי סי מתחיל לשלוט בשפה האנגלית בצורה מדהימה תןך מספר חודשים. כל מה שנלמד בכיתה כבר קטן עליו! זה בדוק. אבל בשביל זה צריך משמעת. צריך להגביל גישה לטלביזיה ומחשב וצריך ליצור אוירה לימודית. והחשוב מכל, צריך למצוא זמן לילדים. האחריות לחינוך הילדים היא בראש ובראשונה על ההורים--לא על בית הספר.
|
|
כתוב תגובה ל-
were332
|
|
|
|
3 |
|
|
רותי5 |
|
21/05/09 20:43
|
|
|
|
נראה שהכותב המכובד לא עבד יום אחד כמורה.
איך יכולה להיות שרפורמה בחינוך מתחילה ממניעים שאינם מטרות החינוך?
איך יכול להיות שמורים צריכים לקבל תשלום בשביל להתחיל להסתכל לתלמידים שלהם בלבן של העיניים?
איך יכול להיות שאף אחד לא חשב שאת אותם משאבים היה צריך להשקיע בהקטנת הכיתות לכדי 20 תלמידים. אז לא יהיה צורך בשעות פרטניות וכל מורה יגיע לכל אחד מתלמידיו?
איך יכול להיות שאף אחד לא נתן את הדעת על כך שכשאשר מוציעים תלמידים משיעור על מנת לתת להם שעת שיח או שעת תיגבור עם מורה- צריך אחר כך להשלים את החומר שהתלמיד הפסיד בשיעור (והרי גם כך הוא תלמיד מתקשה)
איך יכול להיות שלא בנו תוכנית שתתן מענה לכל הפרמטרים שמרכיבים את אייכות החינוך: ומה עם טיפוח המצטיינים. מה עם הקניית מיומנויות?
לתפור חליפה סביב הכפתור? זו לא חוכמה
חוכהמ להגדיר איזו חליפה רוצים ואז להתחיל לתפור
ככה זה כשרפורמה נובעת ממניעים של שיפור שכר המורים ולא של שיפור החינוך לילדים....
ועוד נבכה על כך דורות....
|
|
כתוב תגובה ל-
רותי5
|
|
|
|
4 |
|
|
ronitask |
|
21/05/09 22:29
|
|
|
|
אופק חדש כשמה כן היא. הכל באופק- בתי הספר לא ערוכים לרפורמה,כך שאין חדר מסודר בו יתקימו מפגשיי מורה תלמיד.
אין חדרי מורים ראויים ועוד. על כך גם דברו נציגי הסתדרות המורים במפגש בו הציגו את התוכנית. הם כמובן הציגו את רוב השינויים בשכרו של המורה, אך בשורה תחתונה גם הם הסכימו לטענה כי המורה יעבוד הרבה יותר קשה, בביה"ס ובביתו והשכר שוב אינו נותן מענה.רפורמה אמיתית תהיה כשיהיו בכתה פחות מ-30 תלמידים. זו תהיה למידה איכותית ומשמעותית לכל הדעות.
|
|
כתוב תגובה ל-
ronitask
|
|
|
|
5 |
|
|
לולי |
|
21/05/09 22:57
|
|
|
|
על איזה תגובות חיוביות בדיוק אתה מדבר בכתבה. גם התגובות מהבלוגים באתר הסתדרות המורים קטלו ברובם את אופק חדש.
נראה לי שאתה קורא ומבין דברים אחרים מהנכתב.
תפסיק להיות יפה נפש הרי לכולם כבר מובן שאתה גוזר קופון רציני מהתמאת אופק חדש בבתי הספר.
תפסיק להכניס את כל הרעות חולות שבמערכת החינוך ולטעון שהכל ישתנה בזכות האופק החדש.
אם אתה מבין כזה גדול היית כבר מזמן צריך לדעת ולהבין שטענותיך מופרחות מן המציאות והאינטרס שלך ברורררררר.
|
|
כתוב תגובה ל-
לולי
|
|
|
|
6 |
|
|
אורלי |
|
22/05/09 07:13
|
|
|
|
למרות כל הבעיות, הרפורמה הזו מצוינת, מעולם לא הוכנס שינוי ללא קשיים.אנחנו מסימים שנה ראשונה בביה"ס (אוכלוסיה סוציואקונומית גבוהה)וההצלחה גדולה!המתנגדים ברובם אינם בעלי ניסיון, אלא ניזונים משמועות ללא ידע מבוסס ובדוק.עצוב אך חלקם פשוט לא רוצים לעבוד יותר...
|
|
כתוב תגובה ל-
אורלי
|
|
|
|
|