|
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
|
|
|
דן מרגלית
יתכן כי בימים אלה אתם נושכים את השפתיים ומשלימים עם החלטות הנראות לכם בלתי נכונות לא, זה כבר לא זה, הממשלה בדרך להחלטות פליליות
|
|
|
דרור אידר
השיח הרגשי על העסקה עם חמאס משחק לידי מנהיגיו, הששים לסכסך בינינו קובעי המדיניות חייבים להתעלם מהרעש ולהתמקד בעיקר: מניעת תמריץ לאויבינו לשחזר את 7 באוקטובר, כלומר: חיסולם
|
|
|
יהונתן קלינגר
היתרון של מערכת ציבורית היא שכל עוד היא עובדת, גם העשיר וגם העני יקבלו טיפול טוב. כשיש עומס נוצרות שתי בעיות: החזק והעשיר הולך למערכת הפרטית, אבל החלש צריך לצעוק חזק יותר כדי לקבל ...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|
|
מגישה, עיתונאית ושחקנית לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
|
|
|
|
|
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
|
|
|
|
|
כדורסלן דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
|
|
|
|
|
הקטל בדרכים |
|
מאת: אפרי הלפרין  |  24/07/2009 |
|
נושא התגובה |
|
שם הכותב |
|
שעה תאריך |
|
1 |
|
|
מרק טווין |
|
24/07/09 22:29
|
|
|
|
כאשר רודי נלחם באלימות בניו יורק , הוא הרים תכנית מחשב שמיפתה יומית את האלימות בעיר. עם משטרה בגודל משטרת ישראל כולה, ישבו יום יום , זיהו את מרכזי הפעילות, יצרו חבירות בין שוטרי שכונות שבגבולותיהן היו אירועים, וגזרו מלחמה על הפשע. טכניקת הישיבה היומית, שדרשה הסברי מפקדים על גזרתם הניבה פירות.
גם בתאונות ניתן למפות יומית את האירועים, של תאונות, וכמעט תאונות. זיהוי מוקדי האירועים , סוגי הרכבים, והשעות, יכול לתת חימוש לזמני פורענות, ומקומות פגיעים. הציבור שיוכל לקבל את המיפוי, יוכל להמנע מלנוע בשעות עומס מסוכנות בכבישים כאלו, אם יש לו הידע והאלטרנטיבה. כדוגמא: אם תחושתי שנהגי משאיות מתיחסים לרמזור אדום כהמלצה, החרמת ריכבם יכאיב לחברות, שאולי לוחצים מדי את הנהגים, ופגיעה כזו תעצור אותם לאחריות.
לגילוי נאות הכרתי את יקירך מעבודתי שם. כזכור לי הוא הלך ברגל, ורכב ירד לשוליים... עליו..
|
|
כתוב תגובה ל-
מרק טווין
|
|
|
|
2 |
|
|
שחף |
|
24/07/09 23:04
|
|
|
|
בישראל. כלומר, מטוס ממש לא נופל, אבל מספר הההרוגים (בלבד) בתאונות דרכים מגיע למספר נוסעים ממוצע במטוס נוסעים גדול.
כעת, נדמה לעצמנו שבמשך מספר שנים, אל על מאבדת בכל שנה מטוס 747; הרי המדינה היתה נרעשת, וועדות חקירה היו קמות, ומן הסתם מפנות את תשומת ליבן לשתי מערכות התומכות בתעופה: מערך התחזוקה ומערך הכשרת הטייסים, קרי: הגורם האנושי.
רוב המכוניות הנעות היום בכבישים מודרניות ומצויידות במערכות בטיחות סבירות ואמינות, כך שמרכיב התקלות הטכניות בין גורמי התאונות זניח למדי.
צד ההכשרה, לעומת זאת, הוא חור שחור אימתנו המנפיק מאות ואלפי נהגים גרועים מידי שנה לכבישים. כל מי שקיבל נהג חדש לליווי בשנים האחרונות יודע כמה עלובה רמת הנהיגה של בוגרי בתי הספר לנהיגה, משליטה ברכב ורוורסים ועד לציות תמרור עצור.
שימו לב, שבשנים האחרונות נעלמו/נאלמו לחלוטין המורים לנהיגה מן התקשורת המתארת תאונות דרכים מחרידות. לא בכדי. מפני שהם יודעים מצויין שמאחורי הקלעים, כל נהג קטלני נושא איתו תו תקן מפוקפק של בית הספר לנהיגה בו למד והבוחן שהעניק לו רשיון.
מפאת קוצר היריעה, אציין 3 נדבכים חיוניים, תנאי לקבלת רשיון בישראל:
א. מעבר טסט.
ב. מעבר קורס לנהיגה מונעת (או מתקדמת),
ג. מסלול החלקה.
כתנאי לקבלה ללימוד נהיגה יש לערוך מבחן פסיכוטכני בסיסי, ולמנוע מאנאלפביתיים או דיסגרפיים לגשת למבחני תיאוריה.
יש לקיים פיקוח הדוק על בתי הספר לנהיגה, ולהוסיף 2 שדות לבסיס הנתונים של ת"ד: 1. שם בית הספר לנהיגה בו למד הגורם לתאונה, 2. שם בוחן משרד הרישוי שהסמיך.
|
|
כתוב תגובה ל-
שחף
|
|
|
|
|
|
|
הכותב |
|
25/07/09 06:45
|
|
|
|
קיימת סכנה של ממש הטכנולוגיה המתקדמת והשפעתה לטובה, פגים עם הביקור הראשון במוסך בארץ הקודש.
זה כמו חולים אשר הביקור האחרון בבית החולים השפיע עליהם מאד לרעה - על אף שנולדו בריאים ושלמים.
נתון שחייב להכנס למערכת המדידה הוא ביקור במוסכים וסוג הטיפול בהם, בסמוך לפני התאונה!!!
לדעת נגלה שם ים של הקשרים, וגם ים של לחצים להימנע מלבדוק את הנושא.
|
|
כתוב תגובה ל-
הכותב
|
|
|
|
3 |
|
|
נהג אוטובוס פרטי |
|
25/07/09 10:04
|
|
|
|
ביבי בחר איש כבד משקל לפתור את בעית התחבורה ..מחוץ למשקלו האישי הכבד אין ב-שר הנפוח כ'ץ שום תכונה אחת שמתאימה לשר התחבורה למלחמה בתאונות הדרכים .הבלון הזה הוא דמגוג פוליטי ש"מבין" בתחבורה כמו בכל תפקיד אחר שניכשל בו בעבר. אפילו מופז הכושל, היה בכשלונותיו טוב ממנו.-- ביבי תמיד יודע איך למצוא את השרים חלשי האופי החנפנים והפחדנים, להיות בקרבתו, על מנת לקבוע בעצמו מה טוב ומה לא טוב לביבי !..מסתבר שתאונות הדרכים הם טובות לכלכלה הקפיטליסטית.הנכונה...יש תעסוקה ורווחים ליבואני הרכב ולסוחרים העשירים..יש תעסוקה מלאה לענף המוסכים והביטוח ..בתי החולים פעילים יותר על חשבון חברות הביטוח ואפילו לחברות הקבורה המופרטות יש יותר רווחים !---ולכן גם יש להניח שכל הגורמים המוזכרים תומכים ויתמכו תמיד בביבי ומדיניותו הכלכלית הארורה !
|
|
כתוב תגובה ל-
נהג אוטובוס פרטי
|
|
|
|
4 |
|
|
גדעון אמיר |
|
26/07/09 00:03
|
|
|
|
לפני כשלושים שנים היו מספר ההרוגים בתאונות בין 500 ל600 בשנה. בשנים האחרונות ירד המספר למשהוא בין 400 ל500 בשנה. אינני מזלזל בזה כל הרוג הוא עולם ומלואו שאבד לשוא. אבל בהתחשב בעליה העצומה של האוכלוסיה, של מספר המכוניות, ושל נפח הכבישים יש לראות במספרים אילו ירידה דרמתית בתאונות. שלושה גורמים חברו לדעתי לירידה זאת:
1 שיפור בטיחות המכוניות.
2 שימוש נרחב בחגורות בטיחות.
3 שיפור תשתית הכבישים.
שיפור נוסף משמעותי ללא הוצאה גדולה ניתן להשיג ע"י איסור מוחלט של שיחות בנייד בדרכים בין עירוניות.
כמובן שיש מה לשפר בתשתית הכבישים בעיקר בקטעים שהוגדרו כ"כבישים אדומים" אך שיפור זה כרוך בהוצאה ניכרת.
גילוי נאות: כל המספרים מבוססים על הזכרון ועל קריאת עיתונים יומיים. לא אספתי שום סטטיטיקה ואין לי גישה למאגרי מידע.
|
|
כתוב תגובה ל-
גדעון אמיר
|
|
|
|
|
|
|
הכותב |
|
26/07/09 04:15
|
|
|
|
להלן הנתונים (מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה)
תקופה הרוגים ל-100 אלף תושבים-
ללא יהודה ושומרון
מספר
1988 12
1989 11
1990 9
1991 9
1992 10
1993 10
1994 10
1995 10
1996 9
1997 9.1
1998 9.2
1999 7.8
2000 7.3
2001 8.4
2002 8
2003 6.7
2004 7
2005 6.5
2006 5.9
|
|
כתוב תגובה ל-
הכותב
|
|
|
|
|