s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
10 שאלות למיקי רוזנטל
מאת: עמוס שריג  |  30/07/2009
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
נראה לי שאתה דובר של
  מישהי   30/07/09 22:21
משפחת עופר או מטעם משפחת עופר.
כתוב תגובה ל- מישהי
2
הקשר לפלואוריד
  תמימה   30/07/09 23:05
מה פירוש "דובר"? האם אתה היח"צן של משפחה מסויימת?

אני מאוד מודאגת מהעובדה שמשרד הבריאות הסכים להרעיל את כלל אזרחי ישראל בפלואוריד. אשמח אם תדע להשיב לשאלותיי:

האם גם זה עניין של "הון שלטון"?

האם זה שייך למשפחה שאתה מייצג? האם הם המרוויחים מהאפשרות למכור את רעל העכברים הזה על תקן תרופה שאיננה מרפאת, הנשפכת למי השתייה וכולנו נאלצים לשתות בלי לדעת בני כמה השותים, מה משקלם ואם בכלל ידוע לציבור שהרעל מושלך למים במקום לאתר סילוק הרעלים ומבלי לקבל את אישורם או ליידע אותם.
כתוב תגובה ל- תמימה
תגובה לתמימה
  עמוס שר   31/07/09 00:01
גברתי,

ישנה תמימות שהיא פועל יוצא של תום לב, וישנה תמימות שהיא פועל יוצא של טמטום. את, כנראה, שייכת לזן השני! וכי דובר של איזה משפחה אני?! של משפחת עופר? הלוואי עלי. במקרה כזה לא הייתי מתגורר בבית השווה מאתיים אלף דולאר, אלא באחוזה. אני בסך הכול אזרח מודאג, כמוך, הן ממה שעושים הפוליטיקאים והפקידות הבכירה עם הטייקונים ולהיפך, והן מתחקירים שכל כוונתם לחסל ולפגוע, תהיינה ההוכחות בידי מבצעם אשר תהיינה. אבל אם בכל זאת את מתעקשת לדעת איזו משפחה אני מייצג, תשובתי היא: משפחת קמיצ'לי...

עמוס שריג
כתוב תגובה ל- עמוס שר
3
כולנו מאמינים לו
  צדק חברתי   31/07/09 00:03
כתוב תגובה ל- צדק חברתי
4
פרשת החשב הכללי
  בני בנקר   31/07/09 00:11
מבחינתי,פרשת החשב הכללי שסיפק למשפחת עופר 150 מליון
דולר בעסקת בתי הזיקוק, שהיו צריכים לחזור חינם לבעלות המדינה ואח"כ קפץ במהירות לתפקיד ניהולי בכיר עם שימון חשבון הבנק שלו בעשרות מליוני שקלים אצל האחים עופר
מספיקה.
כתוב תגובה ל- בני בנקר
5
לעיתונאי המכור עמוס שריג
  שאלות ותשובות   31/07/09 01:05
להלן התשובות :
1.כי הם השתינו מהמקפצה.
2.ראה תשובה 1.
3.לטעמי נראה מיקי רוזנטל בטוח בעצמו עם גיחוך על הפלצן גולדשיט.בטוח שהמשפט יהיה הרבה יותר מענין מהשידור.
4.לטעמי לא.
5.לטעמי כן.
6. תלמד בימוי ואז תבין
7.יפה אמרת "פרצופו של סמי עופר ואשתו" כי הם "חלאה" כמאמר זוגתו.
8.שאלה מענינת "הסכם בין האחים עופר לניר גלעד ?".התשובה בגוף השאלה.
9.לדעתי זה המצב לצערינו.אגב,ד"ש מארי שביט לעידן עופר.
10.מה הקשר ?
ולסיום שאלה לי אליך :
האם האחים עופר או עידן עופר הם מעסיקים טובים ?

למען הסר ספק אין לי כל קשר למיקי רוזנטל .אני אזרח מהשורה שעקרונות הדמוקרטיה חשובים לו.
כתוב תגובה ל- שאלות ותשובות
6
2 תשובות ל 10 שאלות + טרנר
  אפרי   31/07/09 05:38
תשובה מספר 1 ============ חברי לשכת המסחר ב"ש והנגב ביקרו במפעל כי"ל כאורחי המנכ"ל * מטרת הביקור: להגביר את שיתופי הפעולה בין המפעל לבעלי עסקים מהנגב עשרות בעלי עסקים, החברים בלשכת המסחר והתעשייה ב"ש והנגב, התארחו בשבוע שעבר במפעלי ים המלח, כאורחיו של מנכ"ל כי"ל, אשר גרינבאום, אשר נענה לבקשתו של נשיא לשכת המסחר, יעקב בן עזרי, לפתוח את שערי המפעל כדי לנסות ולקשר בין בעלי עסקים וחברות מהאזור עם אחד המעסיקים הגדולים ביותר במדינה. במהלך הביקור, כחלק מסיורים רבים שעורכת הלשכה לחבריה, זכו האורחים לשמוע הרצאה מקצועית מפיו של גרינבאום. גרינבאום סקר בפניהם את הפעילות של המפעלים והחברות המשתייכים לכי"ל בארץ ובעולם וכן הציג מצגת אודות תהליכי הייצור של המפעל ותוצרתו העיקרית: אשלג, מגנזיום וברום. בעלי העסקים זכו לשמוע גם סקירות מקצועיות מפיהם של נועם גולדשטיין, מנהל אגף פרויקטים מיוחדים, אשר הרצה בנושא: "מפלס ים המלח וההגנה על המלונות לחוף בריכה - 5", ומשה יחזקאלי- עוזר מנכ"ל המפעל, אשר פרט על המהלכים והמדיניות שהמפעל נוקט לשמירת איכות הסביבה. לדברי בן עזרי, מטרתו העיקרית של הביקור הייתה להדגיש בפני הנהלת המפעל את החשיבות בהעדפת בעלי העסקים מאזור הנגב לכן להגביר את מתן ההזדמנויות למקומיים, תוך שיתוף פעולה שממנו ייהנו כל הצדדים. תשובה 2 ======== מנכ"ל מפעלי ים המלח, אשר גרינבאום, נפרד השבוע מתפקידו לטובת תפקיד בכיר יותר: סמנכ"ל כי"ל. ראש עיריית ב"ש, יעקב טרנר ורעייתו אריאלה, שגרינבאום חבר יחד אתה בהנהלת תיאטרון ב"ש נפרדו ממנו באיחולי הצלחה, במסיבה שנערכה לכבודו בגולדן טוליפ לעיני מאות חברים, מכרים וחברים לעבודה. בתמונה: בני הזוג טרנר עם בני הזוג גרינבאום.
כתוב תגובה ל- אפרי
תגובה לאפרי
  עמוס שריג   31/07/09 12:13
נו...?

איפה כאן הבעיה בדיוק? בעבר שימשתי כמנכ"ל לשכת המסחר והתעשייה, ולאחר שפתחתי משרד תקשורת (ייעוץ, דוברות, יחצ"נות והפקה)נתתי שירותים גם ללשכת המסחר הנ"ל. סו וואט? האם זה הופך אותי לקשור למשפחת עופר? וודאי שלא. האם זה קושר אותי לאשר גרינבאום? בכלל לא. אדרבה, אחד מלקוחותיי בעבר לא חידש את החוזה עמי מאחר, כך נודע לי ואיני מתחייב על אמתות הסיפור, שאשתו של גרינבאום, שתמכה ביריב פוליטי לראשות מועצת להבים (אני משמש יועץ תקשורת של ראש מועצת להבים, ביקשה ממנו לא לעבוד איתי יותר. אז שוב - איפה כאן הבעיה?

ומה כולם מתנפחים ומכנים אותי "עיתונאי מטעם", "עיתונאי חצר" וכו'? הרי אני לא עובד יותר כעיתונאי מאז 1997, ומשמש מזה שנים רבות כדובר ויחצ"ן, כמו, למשל, ראש מערכת ידיעות אחרונות בנגב עד לא מכבר, חברי צביקה אלוש. או כמו אחרים.

אז אנא, אל תנסי למצוא קשר כזה או אחר ביני לבין נשוא כתבותי, אם אין כזה - ובאמת שאין. אני בסך הכול סבור, שמיקי רוזנטל לקח כמו נושאים חשובים, ערבב אותם עד לכדי שקשוקה ובכך פספס את העיקר - המלחמה בנותני השוחד, שהם הפוליטיקאים המושחתים והפקידים שהם הביאו איתם למערכת, כדי שהם ישמנו טייקונים כמו אחים עופר, בינו צדיק, יצחק תשובה ואחרים בתמורה לפיצוי ענק מאוחר יותר.

שיהיה לך שבת שלום.
כתוב תגובה ל- עמוס שריג
הרמת להנחתה (;
  אלטע זאכען   31/07/09 14:06
איך היית מגיב אם ראש הלשכה היה פונה למשרדו של רני רהב (למרות שככל ששהשירותים שהוא נותן טובים, אתה משוכנע שאתה טוב לא פחות ואף יותר) לקבלת אותם שירותים שאתה מספק. רק משום ששרי אריסון הבטיחה לו, לראש הלשכה, משרה נחשקת בבנק פועלים אם יעדיף את משרדו שך רני רהב על פני משרדך?
כתוב תגובה ל- אלטע זאכען
ממש נעלבתי,אף התייחסות לתגובתי
  מגיב מס 5   31/07/09 16:28
ברור שכל אלה שתומכים באחים עופר אוכלים ושותים מיידיהם בדרך זו או אחרת.
כתוב תגובה ל- מגיב מס 5
איפה הגילוי הנאות? אחי!
  אפרי   31/07/09 14:29
ויש תרומות לתיאטרון. ויש ארוחות עם טרנר. ומי הדובר של טרנר? ומי מפרסם את כל אלה באתר שלו? אתה אחי, אתה!!! גילוי נאות אחי!!, גילוי נאות!!!
כתוב תגובה ל- אפרי
תגובה לאפרי
  עמוס שריג   31/07/09 18:22
על איזה גילוי נאות את/ה מדבר/ת? יש לי משרד ליח"צ, אבל אין לי שום קשר לאחים עופר ולאיזה מפעל ממפעליהם, הלוואי עלי. את/ה יודע מה? תן לי תיק קטן אצל אחים עופר או דומיהם ואני מפריש לך 95% מהכסף!!!


בברכה,

עמוס
כתוב תגובה ל- עמוס שריג
שלח לחמך על פני המים
  עודד ב   1/08/09 17:09
"משום מה יש לי הרגשה שכל מה שכתבת לאחרונה נגד רוזנטל נועד למעשה להגיע לעיניים הנכונות. "את/ה יודע מה? תן לי תיק קטן אצל אחים עופר או דומיהם ואני מפריש לך 95% מהכסף!!!" זה אתה אמרת, יחצנות כמו עריכת דין זה עיסוק שנותן לגיטימציה להכשרת כל שרץ,ואלה העוסקים בזה מגלגלים עיניים לשמיים .
כתוב תגובה ל- עודד ב
7
הבלוג של רות פורסטר
  רוני ג   31/07/09 06:53
היא ואתה טוענים בצדק גמור שהשרש של כל השחיתות היא אצל פקידי הממשל המאפשרים זאת, אבל אלה שנותנים להם שוחד הם מושחתים בדיוק כמוהם ובאמת זה לא משנה מאיזה משפחה הם מגיעים, בנוסף לרשות השופטת שהיא המושחתת ביותר. וכמו שכתבת, שאם לא יעשה דבר בנידון בקרוב המדינה תיסגר.
כתוב תגובה ל- רוני ג
8
7 הגנות מן הצדק לכרמן מדינה
  עידןסובול   31/07/09 09:25
אם ידגדגו אותה אותה מתחת לשולחן - היא לא תצחק?
אם יבואו לבר-מצוה של הבן שלה - היא לא תשמח?
אם יתפרו עליה מיכרז ענק - היא לא תתעשר?
אם התנאי לקבלת מיכרז תפור ומכור הוא שהיא תאכל אוכל כשר - היא לא תאכל?
אם יבקשו ממנה לתת מעשר לכמה פקידים בכירים - היא לא תיתן?
אם ירמזו לה שעליה להעסיק כמה פקידים בכירים בבורדל שלה, לאחר פרישתם משירות המדינה, כמובן - היא לא תעסיק?
אם יקראו לה זונה מסופלסת בערוץ ממלכתי - היא לא תתעצבן ולא תגיש תביעת דיבה מופרכת וחסרת בסיס ולא תתבע פיצויים בסדר גודל של "מיליון דולר בייבי" על פגיעה בשמה הטוב?
 וההגנה השמינית :
כתוב תגובה ל- עידןסובול
ללא קשר לכתבה
  לעידן   1/08/09 17:25
נהנה לקרוא את מה שאתה כותב
כתוב תגובה ל- לעידן
9
גיבור באינטרנט
  213   31/07/09 11:15
שריג גיבור גדול. הייתי רוצה לראות א ו ת ו עומד מול ההון והכח של מש' עופר, ולא 'רועד כעלה נידף ברוח' (תיאור לאדם מאד נרגש, שכשלעצמו אין לו ידיים ורגליים). חכה חכה שריג למישפט הדיבה, בו תצטרך מש' עופר לענות על שאלון ובו מאות רבות של שאלות מטעם הנתבע ; אז נדע כולנו גם את "העובדות שאינן משנות" (משפט שהוצא מהקשרו, וכולם מתנפלים עליו כמוצאי שלל רב). בוש והיכלם. כלום עשית בחייך משהו הדומה אפילו למה שעשה מיקי רוזנטל ? ואיזו שאלה דבילית ! "למה רק משפחת עופר"... ; כמה אמצעים אתה סבור עומדים לרשותו של רוזנטל? כלום הוא יכול לערוך תחקיר על כ ל דמויי-עופר במדינה ? משפחת עופר - כמשל !!!
כתוב תגובה ל- 213
10
יש חוסר הגינות מסויים במאמר
  ט.ג.מ.   31/07/09 13:18

התחקיר המצולם "שיטת השקשוקה" איננו סרט מושלם. יש בו בעיות, אבל מיקי רוזנטל נטל על עצמו משימה שאף תחקירן אחר לא לקח: לחשוף קשרי הון-שלטון של משפחת אילי הון ישראלית.

ולכן, הביקורת הדקדקנית של הכותב איננה במקומה. לא ניתן לצפות מתחקירן עם כיסים ריקים, שיכניס לסרטו את כל משפחות ההון הישראליות ואת כל פרשות השחיתות, שהן מעורבות בהן.

לא משנה מה היו השיקולים של רוזנטל, הוא לכל הפחות, עשה משהו חיובי במלחמה נגד השחיתות. ואת זה מוכנים לעשות אנשים ספורים מאד במדינה. ועל זה מגיע לו קרדיט רב.

אני מסכימה עם הכותב בעניין אחד: מומולץ לרוזנטל להחליף עורך-דין.

כתוב תגובה ל- ט.ג.מ.
11
נו באמת
  אפרון   31/07/09 13:22
אתה מיתמם כמי שלא מודע למגבלות הז'אנר שרוזנטל פועל בו. אולי במקום סרט הוא היה כותב דוקטורט, מסיים בעוד כמה שנים ועם קצת מזל זוכה לקהל של 3-4 קוראים. באמת, כולנו היינו יוצאים נשכרים יותר.
כתוב תגובה ל- אפרון
12
אתה לא באמת קורא את התגובות...
  אלטע זאכען   31/07/09 13:35
בחלקן תמצא גם את התשובות. 1. עצם השאלה מרמז שאתה מכיר בשיטת השקשוקה, וכורך בה גם את משפחת עופר (בנוסף לכל היצחק תשובות והשטיינמיצים והפישמנים והלבייבים). לשאלתך רוזנטל לא טען לבילעדיות של העופרים על השיטה, אלא התמקד בהם. אולי מתאמי נוחות, אולי זמינות של הנתונים, אולי ריח השקשוקה של העופרים הציקה לו באף יותר מכל שקשוקה אחרת. ואולי גם לרוזנטל יש גבול לאומץ. אבל דבר אחד לו יקחו לו; הוא פתח את הדלת. והיות ואתה בעברך העיתונאי היית תחקירן כל כך אמיץ, שמכיר גם את השקשוקות של כל היצחק תשובות והשטיינמיצים והפישמנים והלבייבים, אתה מוזמן (שלא לומר חייב) להיכנס בדלת ולתרום את חלקך העיתונאי בדמוקרטיה. 2. טוב זה קל: א) שמירה אזורית יותר קלה משמירה אישית (ולרוב יותר יעילה). ואם לא הבנת יותר קל לשמור על המוקד מאשר על כל מה שנובע. תחתוך ת'ראש הגוף ימות. ב) ממתי נהוג להאשים את האקדח ולא את היורה? 3. הלוחם הכי אמיץ והכי בטוח בעצמו היה מעדיף לקבל את ההכרה בלי הצורך להכנס לזירה ולחטוף מהלומות. ואיזה מהלומות הוא הולך לחטוף... את הכבוד הוא קיבל ממני רק על האומץ (סוג של טיפשות - איזה מזל יש לנו שיש טיפשים כאלה). 4. חרטה היא סוג של רגש. אני לא בטוח שמיקי יסכים איתי (הגאווה לא תמיד נותנת לנו להודות בחולשות) אבל רגשות ועוצמותיהן משתנות תדירות. לפעמים חשים כך ולפעמים בעקבות שינויים הורמנלים וכימיכלים כאלו ואחרים חשים אחרת. אני די משוכנע שלאורך הכנת הסרט עבר לו יותר מפעם אחת בראש לא להמשיך (זוכר את המבט המבוהל). איזה מזל שלנו (שלי, שלך ושל הדמוקרטיה) שהוא היה טיפש והמשיך. 5.אתה גם ענית ובחלקו אתה צודק. התחקיר לא היה (או לפחות לא הוגש) בצורה מלאה ומקיפה ו... הוגנת!!! ובכך באמת הרף לא היה גבוה. א ב ל . . . איזה רף הוא הציב בגודל של הביצים שתחקירן צריך? אני יכול לקבוע בוודאות שהאומץ-טיפשות שלו משתווה רק לאלו של גרון עמוק 6.נדמה לי שכבר עניתי לך במאמר הקודם שלך (ציינתי כבר שאתה לא קורא את התגובות?) גם הוא, רוזנטל, חלק מהסיפור בשיטת השקשוקה. הדרכים שבהם נוקטים בעלי הון בכלל ומשפחת עופר בפרט לסילוקם של גורמים מפריעים (כמו רוזנטל) הם תבלין דומיננטי בשקשוקה. 7.אני לא יודע מה היו שיקוליי העריכה שלו. אני מניח שישנם שעות רבות של חומר מצולם שלא נכנס לכתבה. אולי הוא באמת לא "הטריד" את ניר גלעד, אולי בהטרדה לא היה שום דבר מעניין (לא השיג את מטרתו) אולי סתם התחקיר שלו כמו שציינת והסכמתי איתך קודם לא מספיק איכותי מבחינת היקף. אני גם לא מצליח לראות את התרומה של ה"שוטים" הבודדים של סמי ואביבה. בהחלט יש מקום להאמין שזה נועד לצורך יצירת תחושה מסויימת אצל הצופה שרוזנטל באמת עשה את כל המאמצים לקבלת תגובה לא צורך הכנת תחקיר מקיף. משהוא כמו הודעה לקונית בסוף כתבה שהנשוא מסרב להגיב. 8. כל כך הרבה סיבות אפשריות... מאיפה להתחיל? טוב ננסה: - הוא עוד יצטרך להפגש עם בג"ץ בהמשך - השפים של השקשוקה מנתבים עצמם היטב בין הטיפות - עו"ד טובים שהצליחו להציג מיצג צדק טוב מהעו"ד הציבוריים בצד התביעה - כסף קונה גם צדק (לפחות ברפובליקת הבננות ישראל) - כתבה לא מקיפה כבר אמרנו? - היכולת לפתוח דיון ציבורי בטלוויזיה בביקורת על החלטת בית משפט שמנומקת על כל כך הרבה דפים ולוקחת כל כך הרבה פרטים בחשבון. שקולה להשוואת שתי חרבות של האטורי האנזו. במילים אחרות אין לו סיכוי שבעולם להוסיף את הנישה הזאת בזמן הסרט בלי לחטוא בדיבה שמגובה בהחלטת שופטים. 9. זה בדיוק הקטע שבחרו להתמקד בו שוב ושוב בסרטון התעמולה (אפשר לקרוא
כתוב תגובה ל- אלטע זאכען
בדיוק גיליתי שיש מגבלת אורך
  אלטע זאכען   31/07/09 14:14
אז הנה החלק החסר: 9. זה בדיוק הקטע שבחרו להתמקד בו שוב ושוב בסרטון התעמולה (אפשר לקרוא לזה תעמולון?) של האחים עופר.וזה אחד הדברים שמחשידים אותך בנגיעות ובחוסר תום לב. לעיקרו של עיניין אולי פליטת פה, אולי הוצא מהקשרו, ואולי יש בזה גם משהוא מהאמת. אחרת לא היה טעם בתעמולון ולא בעו"דים שמציגים את אותם ארועים ועובדות מנקודות מבט שונות. זה באמת מה שחשוב בסרט?!? 10. כסף קונה הרבה אנשים טובים (אותך לא?) אני רק אוסיף משהוא לסיכום. אני מאמין גדול בקפיטליזם. ואם היה לי היכולת או אם הייתי משפחת עופר אני לא חושב שחוש ההגינות שלי היה מוביל אותי למקומות אחרים. ואני בטוח שמה שמשפחת עופר עושה (או לא עושה) הם מהסיבה שזה מה שטוב למשפחת עופר בלא קשר אם זה טוב למדינה או לא. בדיוק כשם שאני אשים את משפחתי לפני המדינה שלי לפני העיר שלי ולפני החברים הכי טובים שלי. אבל בשום מקרה שבעולם אני לא אסכים לאנרכיזם. כי אז בצורה כזאת או אחרת המשפחה שלי בסוף תפגע. ואני צריך את מערכת החוקים הזאת בשביל לשמור עליה. אז תרים את הכפפה וקדימה בו תכין תחקיר ברמה גבוהה מרמת התחקיר של רוזנטל (בקרוב הי"ד) ותראה לנו איך כן מכינים כתבה על כל היצחק תשובות והשטיינמיצים והפישמנים והלבייבים.
כתוב תגובה ל- אלטע זאכען
תגובה לאלטעזאכן
  עמוס שריג   31/07/09 18:33
מכובדי,

אני מעריך מאוד את התגובה שלך, שהנה עניינית ומנומקת להפליא. אבל, אני לא בהכרח חייב להסכים אתך, גם אם פה ושם אני מבין אותך. אז, אתה בשלך - אני בשלי.

ולעצם הפנייה אלי: מכובדי, אני כבר לא במקצוע מאז 1997, וגם כשהייתי שם לא נקטתי בשיטת הניו ז'ורנליזם, כלומר, שיטה שבה הכתב הופך עצמו לחלק מרכזי מהסיפור.

בברכת שבת שלום.

עמוס
כתוב תגובה ל- עמוס שריג
13
מה אתה מקשקש
  סתם יהודי מבוייש   31/07/09 16:30
אני אינני מכיר את שני הניצים (רוזנטל או עופר) אבל את שאלתך המטופשת אני בכלל לא מבין, אני מוכן לקבל מראש שהלבייבים ו והזאבים והתשובות לא יותר טובים נו אז מה,
אתה מזכיר לי בדיחות מלפני 50 שנה כשתפסו גנב והביאו אותו למשפט אז הוא טען שהוא לא לבד יש עוד הרבה גנבים,
במקרה שלפנינו השאלה היא האם העופרים מעורבים בשקשוקה כפי שרוזנטל מכנה זאת או לו, לדעתי כן ועוד איך למרות הקפיצות של בא כוחם באולפן שמכר את נפשו לטייקונים בעד בצע כסף אבל הוא לא סתר בכלום את העובדות המהותיות(אולי היו טעויות סופר),ולכן אלה העובדות.
כתוב תגובה ל- סתם יהודי מבוייש
14
תקרא ואולי תבין
  אורי נטע   31/07/09 16:32
news1.co.il
כתוב תגובה ל- אורי נטע
15
יש לי שאלה אחת אליך,
  רק שאלה   1/08/09 19:16
מדוע אתה מכוון תמיד להכפיש ולתקוף את הפוליטיקאים? ואני אסביר את החשיבה שלי: מיקי רוזנטל טען פעם שהבעיה היא שכולנו חברים בדרקטוריון אחד שנקרא מדינת ישראל, ולחלק מהחברים שמנסים להשלטת על החברה שלנו(להלן חברת ישראל) מנסים להדיח את רצונו של חברי הדרקטוריון(להלן עם ישראל) מלהגיע לפגישות דרטוריון ומבכלל יכולת הפעילות של הדרטוריות וכל הפעילות הניהולית של הדרטוריון. אז אני שואל, אם כולנו נמשיך להכפיש רק את הפוליטיקאים, ולהגיד שכולם זבל(מה שלא הגיוני אפילו הסתברותית), האם יתכן שמניות החברה שלנו יעלו בבורסה? למה לתקוף רק את הפוליטיקאים? למה לא להכפיש גם את מיצרי השיטה( או אלה שלא קיבלו כוח והם לא ניתנים לביקורת?) אתה מצדד בבעיה הקשה, לא צריך לבקר את בעלי ההון, לך מפה ותחיה לבד. יש פיתרון חלופי לבעיה הקפיטליסטית, משחר ההיסטוריה אנשים דפקו את השיטה, צריך שיטה שאנשים לא יכולים לדפוק אותה, איך??? חפשו באינטרנט אלטרנטיבה , היא כתובה מעל הדפים של האינטרנט.
כתוב תגובה ל- רק שאלה
תגובה לרק שאלה
  עמוס שריג   1/08/09 22:23
מכובדי שבוע טוב.

למה אתה סבור שאני סבור שיש לתקוף רק את הפןליטיקאים? אדרבה, אני בעד לתקוף את נותני השוחד ומקבלי השוחד!!! את כולם! ולכן אני בעד לבדוק את כל אלו שהתעשרו ע"ח המדינה, כלומר על חשבונך וחשבוני, בדרך לא ישרה. והנה לך דוגמא דווקא מהמגזר הסוציאליסטי, ההסתדרות: לפני שנים עמד בראשות עיריית דימונה יהודי בשם גבי סבג. האיש השתייך אז למפא"י. לימים כפתה עליו המפלגה הסכם רוטציה בדימונה. האיש סרב. המפלגה איימה, האיש פרש וקיבל פיצוי: לעמוד בראש אגף כוח אדם בהסתדרות. האיש ניצל את מעמדו וקשריו, הקים את חברת כוח האדם ors ומאז הוא מיליארדר. מצדי, למרות שעברו מאז שלושה עשורים אני בעד לחקור אותו, כי זה קרה בתקופה שמפא"י שלטה גם בממשלה וגם בהסתדרות. כנ"ל לגבי הכול.

הבעיה שלי עם רוזנטל היא פשוטה מאוד: הוא לקח בליל של נושאים רציניים, ממש ביוב ששוחים בו עשרות משפחות של מיליארדרים, הדביק אותו למשפחה אחת ובכך מסמס את הפואנטה.

עמוס
כתוב תגובה ל- עמוס שריג
16
נראה לי שהשאלה היא אחרת לגמרינ
  איל גיא חיים   2/08/09 02:01
meshanim.com למה מחיכים כל הפרצופים באמצע הקישור ובמה זה עולה לנו?????
כתוב תגובה ל- איל גיא חיים
17
ועוד שלאה?
  בן טרופר   2/08/09 17:28
למה מפעלים שחורגים בעשרות אלפי אחוזים, לא נופלים ואף מקבלים פרסים ומענקים מהמשרד לאיכות הסביבה? נשמע לכם מוזר נראה איך תגיבו כשתראו אתה זה ואת זההה
כתוב תגובה ל- בן טרופר
18
במקום לשאול, צא וראה גם אתה...
  מויישה אינסטלטור   4/08/09 03:00

די לקרוא רק את הסיפא של המאמר כדי להבין,
שהוא לא רציני עד מגוחך,
תחקיר על 'משפחה שכזו' וקשריה הענפים,
יכולים לשרוף תחקירים אחרים,
ההיפך הוא הנכון
התקפה על מי שמגלה אומץ טורח ומסתכן
מול החברה המקושרים האלה
יכול רק לדרבן אחרים לעשות כמוהו
ברגיל קנאת סופרים ((או תחקירנים)
חיובית היא מאוד,
יש וקנאה (כמו זו המתגלה במאמר)
מרפה ידי אחרים, חבל.
נכון הוא שהעליון שלנו לא משהו..
ודאי לא כשנאור גרוניס וכאלה
יושבים מול חזקים...
צא ולמד מה יאמרו אם תגיע תביעה
של החזקים נגד רוזנטל..
די שהוא מזכיר אותם..
הציבור מבין לבד איפה הוא חי
יבורך רוזנטל על תרומתו למדינה ולאזרחיה
כתוב תגובה ל- מויישה אינסטלטור
19
בוא אני אענה לך על כל השאלות
  Gpep   9/08/09 16:23
1. מי המציא את שיטת השקשוקה? מי פועל על-פי שיטת השקשוקה - האם משפחת עופר בלבד, או שרבים מעשירי הארץ מזמן נהנים ממנה? אז, אם התשובה היא - כל היצחק תשובות והשטיינמיצים והפישמנים והלבייבים, נשאלת השאלה מדוע רוזנטל נטפל דווקא לאחים עופר?

ראשית, מיקי רונטל בפירוש אמר, בתגובה להערה של עודד שחר אודות פקידים באוצר שעוברים לעבוד בבנקים, כי השיטה אינה יחודית לאחים עופר. שנית, הוא מוסיף ואומר כי אין תקדים למשפחה שעשתה עסקאות בהיקפים כאלה עם המדינה, ואין תקדים למשפחה אשר מוקדש לה פרק שלם בדו"ח מבקר המדינה.

2. אם האחים עופר ודומיהם סוחטים את המדינה בשיטת השקשוקה, מדוע רוזנטל לא "נכנס" בפוליטיקאים ובפקידות הבכירה שהסכימו להיסחט היום, על חשבוננו כמובן, כדי שמחר הם יקבלו תפקיד שיסדר אותם בחיים?

הוא "נכנס" באנשים כמו ניר גלעד הרלבנטים לעניין הסרט. בסרט ההמשך ההיפוטתי אני מניח שהוא ייכנס באחרים. דרך אגב, למה שלא תעשה זאת אתה?

3. אם רוזנטל כל-כך בטוח באופן שבו ביצע את התחקיר, נשאלת השאלה מדוע הוא נראה בטלוויזיה מבוהל כמו עלה נידף ברוח?

אם הייתה מונחת לפני תביעה על 3.5 מיליון שקל, שהוגשה ע"י בעלי הון של מיליארדים שלצדם מיטב עורכי הדין, כלי התקשורת והצמרת הפוליטית, לא הייתי רק נראה כמו עלה נידף ברוח אלא גם הייתי משתין במכנסים בשידור חי. נדמה לי שגם אתה.

4. האם רוזנטל מתחרט על התחקיר? אינני יודע, כי "לא בוכים על חלב שנשפך...", כדבריו.

נדמה לי שהוא אמר שלא. וגם אם הוא היה מתחרט בגלל ההשלכות של הסרט, זה לא אומר שהנאמר בו אינו נכון. זה הרי בדיוק מה שהאחים עופר רוצים.

5. האם רוזנטל הציב רף גבוה לתחקירנים? בכלל לא; אדרבה.

ענית על השאלה בעצמך, תודה רבה.

6. מדוע רוזנטל הציב עצמו במרכז הסרט, כאילו הוא האישיו המרכזי?

ומה רע בזה? נניח שרוזנטל הוא מגלומן רודף פרסום, עדיין זה לא משפיע על הפרטים הנאמרים בסרט ועל אמינותם. בינתיים, אני ואתה צריכים להעריץ אותו על האומץ של דוד להתייצב מול גוליית. בריש גלי, לבדו.

7. מה מצא לנכון רוזנטל לדחוף את המצלמה שלו לתוך פרצופיהם של סמי עופר ואשתו למשל, או של מוטי עומר, אבל נמנע מלבצע "מעקב מטריד" אחר ניר גלעד, למשל?

ראה שוב את הסרט. ניר גלעד קבע איתו פגישה ואז אמר שהוא מוכן להיפגש איתו סמוך ליציאת הסרט, ובכך "קנה" ממנו שקט מצולם.

8. איך זה שרוזנטל לא ביקר את החלטת בג"צ, שהעניקה לגיטימציה וליגאליות להסכם בין האחים עופר לניר גלעד?

האחים עופר אומרים שזה כשר. רוזנטל לא טוען אחרת - הוא אומר שזה כשר אבל מסריח.

9. מה ההסבר של רוזנטל לאמירתו: "בעיתונות העובדות לא מעניינות, מעניין מי מפרש אותן"?

זו אמירה נכונה, מי שאומר אחרת טיפש או שקרן. ועכשיו מה? עובדות? דווקא אצל רוזנטל ראיתי המון עובדות, אשר אף אחת מהן, פרט לעניין הבדואי, הסרט של עופר לא הכחיש ולרובן הוא גם לא התייחס.
להתייחסות שלך ושל סרט התגובה של האחים עופר לאמירה הזאת שלו יש רק שם אחד - דמגוגיה!

10. האם כאשר רוזנטל הכניס לנו לסלון הבית את עו"ד רונאל פישר, תחקירן בעברו, כמי שעשוי לייצגו במקרה של תביעה משפטית נגדו, הוא שכח כי אותו פישר ראיין בזמנו (יחד עם רוזנטל) את האוליגרך הרוסי ארקדי גאידמק (ערוץ 2), "תוקע" לו שאלות קשות, אבל אחרי פחות מחודשיים הפך לאחד מעורכי הדין המייצגים אותו?

נו, אז נניח שרונאל פישר הוא מושחת, אז מה? מה המסקנה? מה הרלבנטיות? האם זו עדות אופי על היושרה של רוזנטל עצמו? הרי אותו פישר מציע לו בגו, סרט למכור לאחים עופר
כתוב תגובה ל- Gpep
ישר כוחך שענית לו!
  מנחם מנדל   16/08/09 01:59
כתוב תגובה ל- מנחם מנדל
20
תתחיל לכתוב גם דברים חיוביים!!
  מנחם מנדל   16/08/09 02:07
כתוב תגובה ל- מנחם מנדל
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il