w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אני מציע לערוך חידון שעוסק באקטואליה וזו אחת השאלות - מה הכישלון הגדול במלחמת החרבות לאחר האירוע הנורא ב-7.10.2023?
דרור אידר
דרור אידר
מנהיג התנועה הציונית חיים ויצמן דרש את הארץ מכוח התנ"ך בוועידת פריז וכך גם דוד בן-גוריון מול ועדת פיל ב-1937    הם המשיכו מסורת ארוכה מאוד בת אלפי שנים
צבי גיל
צבי גיל
אין כאן איזה עניין שבין הצמרת המדינית לצמרת הביטחונית    יש כאן עניין של עתיד המדינה אשר שוקעת יותר ויותר בביצה ואין כל סימן שהיא תיחלץ ממנה בקרוב
עידן יוסף
עידן יוסף
חדשות 12 נתנו במה מוגזמת למחאה נגד הממשלה, תוך פגיעה בטקס הדלקת המשואות הממלכתי במסך מפוצל לעצרת כיבוי המשואות    בתאגיד פתחו שידור ב"כאן דיגיטל" לעצרת המחאה בשוני ובקול ישראל נמנעו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תרבות השקר בצה"ל
מאת: יאיר דקל  |  26/12/2009
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
שחיתות אמיתית רק במע' המשפט
  יהושפט מוסרי   26/12/09 18:55
נכון שהצבא לא נקי, אבל אם מישהו מחפש "שחיתות כבדה" אז רק במערכת המשפט.
כתוב תגובה ל- יהושפט מוסרי
2
למה יאיר דקל נטפל דווקא לצה"ל?
  אנדריי לה-מוסיה   26/12/09 19:38
רבים מאזרחי ישראל הם לא תמיד ישרים. מאחר שצה"ל הוא צבא העם, טבעי שחייליו וקציניו משקרים כמו חלק מהעם שמתוכו הם צמחו.
1- כל ועדות החקירה של שופטים בדימוס שניתבקשו לחקור את האמת לאחר אירועים לאומיים קשים, שיקרו. כולל ועדת וינוגרד, כפי שפרופ' יחזקאל דרור בעצמו הודה.
2- כל קציני המשטרה משקרים. מפלילים אנשים חפים מפשע. גורמים למאסר אנשים לתקופות ארוכות על לא עוול בכפם. לא מגישים כתבי אישום כשהחשוד הוא איש שמאל. שותפים לרווחים של אירגוני פשע, כגון בתי בשת וסוחרי סמים. ועוד כיוצא בזה שקרים ורמאויות.
3- מערכת המשפט מסוגלת רק לשקר ולרמות. כל מי שנכח בדיון משפטי יודע ש-99% ממערכת המשפט רקוב ושקרי.
4- פקידי ממשלה משקרים לאזרחים על ימין ועל שמאל ולא משרתים את הציבור המשלם להם משכורת נדיבה.
5- שרי הממשלה וחברי הכנסת שקועים עד צוואר בשחיתות, שקרים, גניבות ונטילת שוחד. אין לתת אמון בשום חבר ממשלה או חבר כנסת.
6- על רקע הנתונים המדאיגים הנ"ל, לא ברור לי מדוע נטפל יאיר דקל לצה"ל? מדוע הם צריכים להיות יותר טובים מיתר המערכות הציבוריות במדינה?
כתוב תגובה ל- אנדריי לה-מוסיה
גם בין אלה החיים בגרמניה
  יהודי החי בישראל   26/12/09 22:56
לא כולם, יש כאלו עם סטאנדארט כפול, צבועים, משקרים וקוראים לאחרים שקרנים. בינהם מושחתים ומטיפים מוסר לאחרים. מה דעתך? זה לא ראוי להעשות דווקא בכריסמס.
כתוב תגובה ל- יהודי החי בישראל
3
פיסקה גדולה בין ד"ר חיסדאי ל..
  מרק_טווין   26/12/09 20:36
מעניין שלא הרגשת שנחוצה פיסקה גדולה בין יעקב חיסדאי- שיש לו זכויות רבות.......... ובין האיש עליו סיפרת שהוא נתון במחלוקת, ואפילו ציטטת שהיה בתור למשפט. אגב לקרוא ספר , זה לא פרויקט. אם עדיין לא הצלחת לגמור את הספר , אתה זקוק לעזרה.
כתוב תגובה ל- מרק_טווין
השלמתי את קריאת הספר
  יאיר דקל   26/12/09 23:02
כשקראתי את תגובתך, כבר השלמתי את קריאת הספר.
אינני מבין את הזלזול בדברים שכתבת. ראוי היה שלא תכתוב אותם.
קל מאד להסתתר מאחורי כינויים ולזלזל באנשים אחרים.
התביישתי לקרוא את דבריך.
כתוב תגובה ל- יאיר דקל
הסבר מצורף
  מרק_טווין   27/12/09 01:58
חשיבות היתר שנתת לאלעזר וספרו , קוממה את רוחי. האיש לא השרה אווירה של אחווה לצבא, ולא הראה עצמו כאינטלקטואל גדול. הוא בדיוק מתאים לרוח קציני הצבא של היום. שאף אחד מהם לא קם למחות על הסיכון בהסכמי אוסלו, בבריחה מלבנון, ובשאר ההתנהגויות המחפירות כגון קבר יוסף. המינימום של איש מיקצוע .. חובתו לקום ולהודיע לאן זה מוביל מקצועית. אם חלילה דעתו היא שזו הדרך הצבאית הנכונה, היום יכולת להבין כמה מעורפלת הבנה של קצין "מיקצועי" כזה. לידיעתך- קצין חייב לבצע, אבל חובתו להתריע על טעויות !!! הצבת אלעזר זה , לצד חיסדאי היא ערבוב לא במקומו. דווקא חיסאי הוקפא בדרגתו, ולא קודם בגלל היותו דתי, והיותו איש חכם, שראייתו מקדימה את זמנה. על זאת הייתי ציני. אני חושש שכל מה שהיה בחיסדאי כקצין וגנטלמן היה חסר בשני.
כתוב תגובה ל- מרק_טווין
4
אנחנו משתלבים במזרח התיכון
  אלישמע   26/12/09 22:10
כשלנו ביומרה להוות מעוז איכותי בים של תרבות מנוונת.
מדור לדור אנחנו הולכים ושוקעים במדמנה המזרח תיכונית. כך נראית תרבות הממי שלנו,כך נראה החינוך ומה שמייצר החינוך מגיע לצבא. זו הבשורה הרעה ויש בשורה רעה יותר שהשכנים שלנו למדו את מה ששכחנו. הפקת לקחים.
כתוב תגובה ל- אלישמע
5
טעות להאחז ברמטכ"ל אשכנזי
  בן צבי   26/12/09 22:32
גם הוא כשל חמורות בעניין חטיפה אחר, בהר דוב, של שלושת החטופים אביטן, אברהם וסוועד. אשכנזי הייה אז מפקד פיקוד צפון. בוועדת החקירה שבראשה עמד השר אלוף (מיל) יוסי פלד נאמר "כשל פיקודי בכל שרשרת הפיקוד.." וזאת למרות שלא כל המעורבים נחקרו. גם נא לא לשכוח כי מייד עם החטיפה נאמר על ידי קצינים בכירים בפיקוד הצפון כי יש חשד שהחיילים עסקו בהברחת סמים. אשכנזי מעולם לא התנצל על כך...
כתוב תגובה ל- בן צבי
6
מערכת המשפט היא הסמן הימני...
  וייזוסי   27/12/09 02:21
לא נראה סביר שכל קציני הצבא שמקצועם הוא עשיה בטחונית שישקרו או לא את שופטי בית הדין האם נסעו מהר מדי או לא, באיזה מקרה בודד ישקרו גם בנושא מקצועם ועיסוקם השוטף,
אחרת זה כשמדובר בשופטים עצמם שעיסוקם הוא חשיפת האמת, והם משקרים ומעוותים, מוגנים לעשות כעולה על רוחם,
ודי סביר ששופט שנוהג לעוות ולשקר במקצועו, יעשה זאת שוב ושוב ושוב, והדוגמאות הרבות מראות שכך הוא !!!
וזה העגום והנורא מדאיג.
כתוב תגובה ל- וייזוסי
7
האם הקצינים שעמדו למשפט יצאו
  ספינר   27/12/09 07:27
אשמים?
האם בדקת?
לא יתכן ששוטרים משקרים?
ראינו גם שוטרים רוצחים וכאלה שמפללים סתם מתוך תאווה.
מציע לך לבדוק את המצב הזה לאמיתו
ורק אחר כך לכתוב שאתה מזדהה עם הקצין הסופר הזה
כתוב תגובה ל- ספינר
8
חנן וייס-גם השופטים במדים
  מאותה התרבות   27/12/09 08:19
"יש שני חוגים של בנות בבית המשפט המחוזי, מעגלי רכילות, ולבנים יש את החונטה, שייסד אמנון סטרשנוב. כל שופט שהיה בצבא אלוף-משנה או בדרגה גבוהה אחרת, ולא משנה אם אוהבים אותו או לא, מצטרף לחונטה שמתכנסת בכל יום שלישי ב-11 בבית המשפט המחוזי. השופטים רצים לשם כמו מטורפים, מפסיקים את הדיון ורצים לישיבת החונטה. "

השופט המחוזי שלי טימן

שופט צבאי בדרגת אל"ם עובר למחוזי ללא מעבר בשלום ובלי רקע והבנה בחירויות האזרח.
כתוב תגובה ל- מאותה התרבות
9
העליונים: בתוככי בית-המשפט העל
  גב´ נעמי לויצקי   27/12/09 08:25
אז ראיתי באופן כי ברור איך הדברים הללו עובדים,איך שופטי הקו הללו מגינים על אחד משלהם.למגד לא ארע רע




דורנר כסנגורית צבאית של מ"פ הנדסה, במבצע באי שדואן, בזמן מלחמת ההתשה בתעלת סואץ, שהורשע בגרימת מוות ברשלנות, על כי לא ווידא, פירוק מוקשים חמושים בהובלה, בגלל קוצר זמן וגילוים של הלוחמים.

המשאית התפוצצה ועשרים לוחמים נהרגו.

במקום היה גם סא"ל, מפקד גדוד. הוא מיהר להסתלק במסוק ולא השאיר הנחיות ברורות.

"בערעור טענה דורנר (לימים, השופטת בית המשפט העליון, דליה דורנר) כי אף שהאחריות המרבית מוטלת למעשה על הסגן-אלוף, שלפו אותו מתוך התיק בפינצטה ולא העמידו אותו לדין...

אז ראיתי באופן כי ברור איך הדברים הללו עובדים, איך שופטי הקו הללו מגינים על אחד משלהם. למג"ד לא אירע רע, הוא המשיך לעלות בדרגות".


שם עמ´ 244

שם עמ´ 245



הספר : העליונים: בתוככי בית-המשפט העליון
גב´ נעמי לויצקי, בהוצאת הספריה החדשה
 העליונים: בתוככי בית-המשפט העליון
כתוב תגובה ל- גב´ נעמי לויצקי
10
יש עוד אפשרות : ששניהם ללא אמת
  לואיס קרול   27/12/09 08:25
כתוב תגובה ל- לואיס קרול
11
שטרן
  אורי נטע   27/12/09 08:28
שטרן נגוע בשחיתות מקצועית קשה. הוא לא התפטר מהצבא אחרי שהצבא תכנן ועבר על כול סעיף וסעיף מהקוד האתי של הצבא, אותו הוא הכניס ביחד עם פרופסור אסא כשר. כבר באוקטובר 2000 עם הפקרת מדחאת יוסוף למותו, טען שצריך לפנות חיילים אך לא בכול מחיר. באזור במרחק 700 מטר היו עשרות צלפים, שראשי הרוצחים המוסלמים על כוונותיהם, שני מסוקי קרב באוויר, ופלוגת טנקים. כול בכירי מערכת הביטחון היו שם. בוגי יעלון(ליכוד), שאול מופז (קדימה) ואהוד ברק _עבודה... בעיניים).אף אחד לא התייחס לסעיף בקוד האתי של צה"ל, כפי שקבע שטרן האומר:"רעות - החייל יפעל מתוך אחווה ומסירות לחבריו לשירות, וייחלץ תמיד לעזרתם כשהם זקוקים לו או תלויים בו, חרף כל סכנה וקושי, עד כדי חירוף הנפש." אז כשרופא משקר בנוגע לעבירת תנועה זה לא נורא. אבל כשרופא מועל באתיקה הרפואית זה איום ונורא!! כך עבירת קצין שמשקר בנוגע לעבירת תנועה מתגמדת מול עבירת קצין בנוגע לקוד אתי של הצבא!!!! יש לציין ששטרן עקבי בדעותיו ומתנגד לשחרור גלעד שליט
כתוב תגובה ל- אורי נטע
12
לא העדר ערכים אלא העדר תבונה
  אורי מילשטיין   27/12/09 10:29
הפגם בעיקרי בצה"ל אנו נעוץ בהעדר הערכים אלא בהעדר תבונה בהיותו ארגון אנטי-אינטלקטואלי. הדיון המוגבר על ערכי המפקדים נועד להסתיר את הבעיה האמיתית כפי שהתגלתה בכל מלחמות ישראל
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
13
צבא העם
  דר יובל   27/12/09 12:24
צה"ל איננו צבא העם. צה"ל הוא צבא המשטר, והמשטר הוא עשרת אלפים בעלי הון המתגוררין רובם ככולם בגוש דן ומחליטים מה טוב בשבילם.
לא אני אומר זאת, בוגי יעלון אומר זאת, ונילי פריאל שהקימה חברת ייעוץ על סמך העובדה הזו אומרת כנ"ל
השופטים שרובם ככולם התחילו את דרכם במערכת הצבאית משקפים את הנפסדות של הצבא המיליציוני שאיננן של העם ומן העם ומשרת של העם, אלא של המשטר.
תשאל, האם תשלח את בנך לצה"ל הזה? התשובה כן, לא מכיוון שזה הכי טוב שיש אלא זה מה שיש והתקווה היא שיום אחד יקום פה באורח פלא מנהיג-מנהיגה שאינם מחוייבים למשטר, וישיב את המדינה לעם ולארץ
דר יובל
כתוב תגובה ל- דר יובל
14
השקר בביהמ"ש למשפ'-חמורה
  כולם שם משקרים   27/12/09 15:03
כתוב תגובה ל- כולם שם משקרים
15
התגובות שלי
  יאיר דקל   27/12/09 15:43
למגיב 2 - לשאלה מדוע "נטפלתי" דווקא לצה"ל – התשובה: כי הוא צבא שלי. חשוב לי המוסר של מדינת ישראל וחשוב לי המוסר של צה"ל.
טענותיך על שקר בכל מקום - מופרזות ומופרכות. מי שרואה שחורות בכל מקום שהוא מביט אליו, צריך להחליף את המשקפיים. מכיוון שלא כתבת את שמך, אין צורך להמשיך בתגובתי.
ליהושע "מוסרי" - לא נאה מה שכתבת ולא נכון. עשרים שנה הייתי כתב בבית המשפט בתל אביב ואני מכיר את המערכת. הלוואי ומערכות אחרות בארץ יהיו נקיות והגונות כמו מערכת המשפט.
להשמיץ, זה קל. במיוחד בדוא"ל, שאף אחד לא יודע מה מקורו ומי כתב אותו.
לוייזוסי – כתבת "כשמדובר בשופטים עצמם שעיסוקם הוא חשיפת האמת, והם משקרים ומעוותים"...
התביישתי לקרוא את התגובה שלך. יש עוד כותבים שכל כוונתם להשמיץ את בית המשפט והשופטים. לא יהי חלקי עימהם.
לספינר – הטלת ספק היא תכונה חשובה. אתה מטיל ספק בדברים שכתב אלעזר שטרן. מותר. אשר לי, אני ציטטתי את הספר ואני מאמין, שאם סידרה של קצינים טענו אותה טענה כלפי סידרה של שוטרי משטרה צבאית, הקצינים לא דייקו.
למי שחתם "גב' נעמי לויצקי" – נכון, בספרה נעמי לויצקי ציטטה מדבריה של השופטת דליה דורנר. "אז ראיתי באופן כי ברור איך הדברים הללו עובדים, איך שופטי הקו הללו מגינים על אחד משלהם. למג"ד לא אירע רע, הוא המשיך לעלות בדרגות".
אם היית קורא את הספר של אלעזר שטרן, היית רואה שיש עוד דברים הזועקים לטיפול בצבא. נדמה לי שעל כך בדיוק כתבתי.
לאורי נטע, לשטרן היתה מחלוקת בקשר לקוד האתי של צה"ל. פרטים: בספר.
לאורי מילשטיין - אני מסכים שיש בצה"ל בעיה של היעדר תבונה. בכך אנחנו נוכחים כאשר הבכירים יוצאים לאזרחות. חלקם מוכשרים, חכמים ומצליחים. חלקם – לא. אם "הבעיה האמיתית" התגלתה בכל מלחמות ישראל – אינני יודע. קראתי ספר, שיש בו הטפה להרבה ערכים, וסיפרתי עליו.
כתוב תגובה ל- יאיר דקל
20 שנה עתונאי בתי משפט
  נחום שחף   5/01/10 15:33
ולא מצאת שם דופי?
אני מציע לך לקרוא כמה מהכתבות של יואב יצחק ושלל כותבים אחרים כאן, כולל של הח"מ (למשל המאמר על יהושע אליצור)
או אם תרצה "99.9 אחוז מהעומדים לדין מורשעים"

שופט מחוזי לשעבר טימן: "יש שופטים שלא יודעים מה זה זיכוי". השופט שפסק לא פעם בניגוד לדעת הפרקליטות הוגדר על ידם כהזוי, התוצאה: רבים מבתי המשפט בישראל הפכו לחותמת גומי לפרקליטות המדינה. מנתוני הלישכה המרכזית לסטטיסטיקה המצורפים עולה ש-99.9 אחוז (999 ל-1000 !!!) מהעומדים בישראל לדין על עברות קשות מורשעים, תופעה חסרת תקדים בעולם הדמוקרטי, מאפיינת מדינות כמו איראן. מאז 1990 מספר העומדים לדין עלה ב-37% בעוד מספר הזיכויים ירד פי 46!!,


 99.9 אחוז מהעומדים לדין מורשעים
כתוב תגובה ל- נחום שחף
16
סטטיסטיקה זה לא מדע מדוייק
  יאיר דקל   10/01/10 21:20
לנחום שחף,
סטטיסטיקה, כך למדתי, איננה מדע מדוייק.
אינני שולף מספרים מן השרוול ואינני יכול לתת לך את הנתונים העדכניים, אבל נדמה לי שהנתון של 99.9 אחוז הרשעות קצת לא סביר.
לסטטיסטיקה חשובה נקודת המבט. אולי העובדה ששיעור המורשעים כה גבוה, אומרת שהפרקליטות מגישה כתבי אישום נכונים?
קראתי את מאמריו של יואב יצחק. אינני מתווכח עם העובדות. על הפרשנות יש לנו לפעמים הסכמה ולפעמים אני חולק על דעתו.
את השופט שלי טימן הכרתי, עקבתי אחרי עבודתו. גם כאן אני יכול להגיד שעם חלק מדעותיו אני מסכים ועל חלק אני חולק.
המסקנה שלי: מי שבא עם דעה קדומה מוצא לה סימוכין. מי שבא בראש פתוח, מוצא דברים שונים.
כתוב תגובה ל- יאיר דקל
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il