בעבר היו מי שטענו שעלילות "קשר ומסתורין" אינם חומר קריאה איכותי אני חולק על כך וסבור שהמציאות עולה על כל דימיון ודמיון פורה רק מעשיר את הבנת מורכבותה ותדיר מבהיר מאורעות שלכאורה ...
ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, אני תפילה שהילדים שלנו יחוו צה"ל אחר ממה שחוויתי שתדע כל אם עבריה כי הפקידה את חיי בנה וביתה בידי מפקדים הראויים לכך
זו לא הפעם הראשונה שאתה מערב את רשמיך עם עובדות שאינן נכונות. הדברים שאתה כותב הם לא אחת פרי דמיונך (ואולי לא מתוך כוונה רעה).
1. מספר הולכי הרגל הנפגעים אינו מתקרב ל40%.
2. תלמד את חוקי התנועה כדי לדעת מתי צריך לעצור ומתי לא.
3. המחשבה שהולך הרגל אינו אשם היא מוטעית וההתייחסות הזו גורמת לרבים מהם לעשות שטויות שבעטין הם נפגעים. אחת העובדות המקוממות היא שאם נהג מדבר בטלפון סלולארי בנהיגה הוא נענש והולך רגל המטייל בכביש תוך דיבור בטלפון (במעבר חציה או לא) אינו נענש.
4. הטענה שבארץ יש הרבה תאונות גם היא אינה נכונה עובדתית בארצות רבות במערב אירופה מספר ההרוגים באותה גודל אוכלוסיה גדול בעשרות אחוזים (בשוודיה למשל), בארצות הברית למשל כמדומני שיחס ההרוגים בתאונות הוא פי 4 מישראל (בהתאמת האוכלוסיה)!
5. נהגתי בשוויץ די הרבה (עבדתי שם תקופה מסוימת) וגם שם המצב לא אידיאלי והכבישים בד"כ פחות טובים מבארץ.
בקיצור בשביל להציג CASE מסוים לא חייבים להמציא עובדות
ראובן!
אני מציע, שנתחיל , אולי, לחפש בארץ נושאים , שמטופלים כמו שצריך. זה יהיה הרבה יותר קל משום שלא נמצא הרבה נושאים כאלה.
ביחס לתאונות הדרכים, אמר לי פעם איתן בן יהושע ז"ל, שהיה ראש ענף התנועה במשטרה ואח"כ, כמדומני, ראש המועצה לבטיחות בדרכים, ש"משטרת ישראל אינה מעוניינת באמת להכחיד את תאונות הדרכים". אני מרגיש אותו הדבר ביחס לכל נושא שהממסד אמור לטפל ובמיוחד ביחס לתאונות הדרכים. אין אכיפה משמעותית וגם העונשים קלים ומצחיקים ( ראה "סיפור על תאונת דרכים ומסקנות בצידה", שפרסמתי ב - news1 ). בזמנו, לפני יותר מ - 15 שנים הייתי בקשר עם המדען הראשי של המשרד לבטחון פנים בקשר לרעיון להקים גוף מתנדבים "נאמני תנועה". הכוונה הייתה, שידווחו על נהגים פראיים בכביש והנתונים יתרכזו במחשב מרכזי. כשנהג כזה מגיע לבית דין לתעבורה הרקורד שלו יעמוד לפני השופט ויעזור בפסיקת עונשו. למרות, שלמדען הראשי הרעיון נראה מאד ותמך בו , המשטרה טירפדה אותו ממש בנימוקים מגוחכים. אני משוכנע, שלו היה מיושם היו נחסכים הרבה הרוגים ופצועים, כתוצאה מאיתור של אותו אחוז לא גדול של נהגים מועדים.
לעזרה למשטרה במלחמה בתאונות הדרכים וספציפית לפיקוח על מעברי החצייה עליהם אתה כותב, ניתן היה להעזר בגימלאים במידה והיו פונים ומציעים להם בצורה נכונה.
הולכי רגל חושבים שהמעבר חצייה זה כמו מדרכה
כמו- כן כל מאה מטר מעבר חצייה אז איך אפשר לנסוע בדרך וכל רגע לעצור במעבר
יש לצמצם את מספר המעברים וכך יטב לכולם