|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות    מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האמיתות מאת אורי מילשטיין
מאת: עליס בליטנטל  |  09/06/2010
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
לא יכול להיות - רבין הוא האלוה
  סמולן מצוי   9/06/10 11:00
כתוב תגובה ל- סמולן מצוי
לרבין: "אם תלך בדרך השלום
  מי אמר? שמעון פרס   10/06/10 09:50
אתמוך בך. ולא - אלחם בך עד חורמה"
כתוב תגובה ל- מי אמר? שמעון פרס
אמרתי לו : אם תלך בדרך השלום -
  כה אמר שמעון פרס!   10/06/10 09:57

בתכנית טלויזיה זמן קצר אחרי רצח רבין, כשקיבל פרס את ראשות הממשלה במקום רבין הנרצח, אמר בזו הלשון: (אפשר לוודא בארכיון הטלויזיה)

"אמרתי לו (לרבין): אם תלך בדרך השלום - אתמוך בך. ולא - אלחם בך עד חורמה".

נו, אם זה אינו איום, אינני יודעת איום מהו.

עכשיו צאו וחישבו איך נחרצים גורלות ... !!!!!!

כתוב תגובה ל- כה אמר שמעון פרס!
2
תגובה
  צנחן   9/06/10 11:09
אל ד"ר אורי מילשטיין.ציינת שיישנו צוות שלם של חוקרים איתך וזה דבר מעולה מפני שלא טוב להתעסק בחומרים רגישים לבד והמבין יבין.אנא הקם להם שם שיידע כל מי שחפץ לתת עדות שיישנה כתובת לדבר.אני מקווה שיבוא יום והדברים ייחקרו כדבעי יימצאו האשמים באם יש ויועמדו לדין.לא הייה לנו כדבר הזה מעולם.אני תקווה שייפרץ הסוד וחומת השתיקה שסביבו עוד בחיי.אסוף עוד חוקרים חובבי צדק ואמת סביבך אתה עוד תידרש להם בעתיד.ברכות על מאמציך הגדולים.
כתוב תגובה ל- צנחן
שם הקבוצה: "הפורום לאזרוח
  אורי מילשטיין   10/06/10 08:40
תחקירי קרבות והפקת לקחים". צנחן, כתוב אלי לכתובת:

urimilsh@smile.net.il

והצטרף לקבוצה
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
3
א מילשטין באובדן שפיות, כנסו:
  צבי גלברד   9/06/10 11:17
קראתי רבים מספריוושמתי לב לתהליך שהביא אותו לחוסר שפיות.
אם הוא הגיע לתיאוריית הקונספירציה על רבין, אני ממליץ לו ללכת לטיפול קצר ( בלי שוקים חשמלים...) שיחזיר אותו לאיזון. אני רציני לגמרי, הגיע הזמן להכיר בכך שטיפול נפשי הוא כמו כל טיפול רפואי. כמו שמטפלים בסוכרת ניתן לטפל בבעיה נפשית.
תיאוריית הקונספירציה משוללת כל יסוד: מי היה יכול להרויח מזה ? איך ניתן לשמור "סוד" כזה בחברה עם "תרבות הדלפה" ?
מילשטין הוא היסטוריון גרוע. גם אם רוב העובדות שהוא מביא-אמיתיות ונכונות, הרי שהוא מוציא אותן מכל פרופורציה, תוך התעלמות מפרמטרים אחרים.
לדוגמא: יש לו ספר שלם שמתאר את הקרב הכושל ב 6 באוקטובר במלחמת יום הכיפורים. הוא טוען שהיה זה אירוע מכונן ששינה את השקפת העולם של דיין והמנהיגות. הוא שכח לציין שהיו באותה מלחמה, קרבות אחרים, חשובים לא פחות, בסיני ובגולן. אבל ההיסטוריה הושפעה לא רק מהמלחמה היא. מה עם כל התהליכים החברתיים שעברנו מאז 1973 ? לדעתי, ההחלטות שהביאו להזנחת רשת מסילות הרכבת, משפיעה על חיינו הרבה יותר, היא גרמה לנטישת הפריפריה הגליל והנגב וריכוז יתר בגושדן. רק היום מדברים על רכבת מהירה לי"ם, התוצאה- הפסדנו חלון זמן בשנות ה- 70 שאיפשר את פיתוח מעלה אדומים ( הוחל בהקמתה בממשלת רבין הראשונה ) . להזנחת הרכבות יש השלכות כלכליות-דמוגרפיות: צעירים שלא מסוגלים לרכוש דירה בגושדן או למצא פרנסה בנגב, דוחים את הנישואין, מביאים מעט ילדים, ולעיתים יורדים מהארץ.
כתוב תגובה ל- צבי גלברד
לא יפה!
  דודו אלהרר   9/06/10 13:50
אורי מילשטיין הינו היסטוריון בעל שיעור קומה. איש לא הצליח עד היום להפריך עובדה אחת משלל העובדות החמורות מאד מאד(!!!) שהוא מציג. הוא טורד מנוחות של הרבה מעמידי פנים שאין להם דרך להתמודד עם טענותיו מלבד להשמיץ ולהדירו מן המעמד הראוי לו.

אין בך ממש אדון גלברד! אתה סתם חורץ לשון שאין לה חרצובות ומנבל את פיך על אף הטינופת שבו. אל תוציא את הגועל הזה על הזולת. עצתי לך, בלע!
כתוב תגובה ל- דודו אלהרר
דווקא בגלל שאני מעריך ומוקיר
  עמיקם אזולאי   9/06/10 15:34
מר אלהרר היקר.דווקא בגלל הערכתי הרבה למר מילשטיין(ודרך אגב גם אליך),קבלת תאוריית ה"קונספירציה" על ידו מדאיגה.אין לו- וגם לך ,מושג על דרך פעולה של ארגון חשאי.אם היה לך היית מבין שהאפשרות שארוע כזה יבוים ולא יחשף לאורך זמן(יותר מכמה חודשים)הינה בלתי אפשרית! .לכן אני מודאג,כיוון שהוא מעמיד בספק הרבה אמיתות, אמירות וקביעות של מילשטיין שהזדהתי עימן עד היום.ואין לי כל כוונה להגן על מישהו או לקנטר חס וחלילה.
שתזכה לחיים ארוכים איש יקר.

כתוב תגובה ל- עמיקם אזולאי
לא מקבל ולא דוחה - מציג
  אורי מילשטיין   10/06/10 09:01
עמיקם,

אם תקרא את הספר תיווכח שאינני מקבל את תיאוריות הקונספירציה אך גם לא דוחה אותן. למען הגינות הדיון אני מציג אותן. דבר אחד ודאי: הגרסה הרשמית מפוברקת. מדוע פברקו אותה? את זה יש לחקור! אולי אפילו כדי להסתיר את מחדל השב"כ בהגנה על חיי ראש הממשלה.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
תגובה לעמיקם אזולאי
  עמיקם צור   10/06/10 19:41
עמיק ידידי היקר משכבר הימים,
כמובן שאף אחד מן הכותבים כאן אינו מכיר כמוך את אותו ארגון חשאי. ואף על פי כן, תיאוריות הקונספירציות צצות ועולות לא משום שמישהו יודע את התשובה - מה בדיוק קרה שם באותו ערב של נובמבר 1995, אלא מפני שברור לכל שבעקבות הרצח בוצעה עבודת טיוח ושקר יסודית ביותר, שחברו לה גם גורמים בשב"כ וגם גורמים בממשלה ובמערכת המשפט בישראל.
אז אם אתה יודע את התשובות, אנא ספר לנו:
א. מדוע השב"כ טרח לפזר לפני שנתיים כנס של אזרחים שרצו לעסוק באותן תיאוריות קונספירציה? נניח שאני אידיוט ורוצה לארגן כנס בנושא "כדור הארץ הוא שטוח". מן הסתם השב"כ לא יטרח לפזר לי את הכנס...
ב. כמה חורי כדורים נמצאו, בסופו של דבר, בגופתו של רבין?
ג. למה לקח כל כך הרבה זמן להגיע לאיכילוב?
ד. מדוע במיון של איכילוב לא ידעו שיצחק רבין עומד להגיע?

שים לב שרק שאלתי שאלות, ואין לי תשובות...
עמיקם צור
כתוב תגובה ל- עמיקם צור
קול מרגש ממחוזות ילדותי?
  עמיקם אזולאי   11/06/10 08:18
עמיקם היקר!מעטים קוראים לי עמיק.אלה בעיקר המכירים אותי מתקופת הילדות והנערות. כך שהאפשרות היחידה ש"עוד" עמיקם(שם נדיר במחוזותינו) משתמש בכינוי, מסייעת לי להבין כי מדובר בעמיקם הגאון(בלי מרכאות)חבר ואיש יקר ,אשר לו חלק מעצב ומכונן בעיצוב התודעה שלי בראשית התגבשותה.יש לי תשובות נחרצות לכל אחת מהתהיות שהעלית.והסבר (שאולי לא יספק את סקרנותך וחתירתך הבלתי נלאית לגילוי האמת)גם לתהליכים שאתה מבין כטיוח (על פי דבריך).תאוריות הקונספירציה עולות מכיוונים מאד מסויימים.אינני מתפלא על כך ויש לי הסברים גם לכך.הסיפור הוא פשוט כשל!!! של היחידה לאבטחת אישים שנובע ממאפיינים דומים מאד לאלה עליהם מצביע ד"ר מילשטיין בתחקיריו בנושאים הצבאיים.
המאפיין המרכזי הוא שחצנות ויהירות ללא כיסוי של מפקדים ולוחמים ביחידה -נקודה.פנים אל פנים אני משכנע אותך בדקה!
ואגב תחקירים במהלך השנה האחרונה ערכתי עם חברי תחקיר מעמיק שנמשך כשנה, על הקרב של יחידתי-סיירת חרוב,בחייץ החקלאי ובעיר סואץ ב24 לאוקטובר 73 .יש לי כיום דעה מאד מגובשת על ערכם של תחקירים בדיעבד (במקרה שלי פרספקטיבה של 37 שנים)יש לקחת את הכל בפרופורציה ולהתייחס בעיקר לחומר כתוב.
בהוקרה ובהערכה רבה
שמור על עצמך איש יקר.
כתוב תגובה ל- עמיקם אזולאי
"שחצנות" כתרוץ
  אורי מילשטיין   11/06/10 12:15
עמיק, (עמיקם צור הוא חבר קרוב שלי, אז חבר של חברי הוא גם חבר שלי)

ממחקרי חבריי, לרבות עמיקם צור, וממחקרי שלי, לא ניתן להסביר את מלחמת יום הכיפורים בשחצנות ובשאננות כפי שנהגו ועדיין נוהגים רבים.

לדוגמא: מדוע צה"ל אייש את מעוזי העלה בחיילים שלא עברו אימון הפרט ולא ידעו להפעיל נשק אישי? מדוע לא הפעילו את תוכנית "אור יקרות" להבערת תעלת סואץ? מדוע לא איישו צוותים של תותחים ארוכי טווח שתפקידם היה יחד עם חיל האויר לפגוע בסיסי טילים נ"מ, אף בבוקר יום הכיפורים? מדוע לא הפעילו באמ"ן את "האמצעים המיוחדים"? מדוע "מסמך סימן טוב" על מלחמה בטוחה ארבעה ימים לפני שפרצה נחסמה אצל קמ"ן פיקוד דרום? מדוע לא נכנסו לכוננות למלחמה כבר ביום שישי כשמרואן אשרף שלח מסר שהמלחמה בטוחה, אלא ראש המוסד נסע להיפגש איתו כך בזבזו יום וחצי קריטיים? מי רצח את מרואן אשרף?

ואשר לרצח רבין: "הסבר השחצנות" שלך אולי מסביר מדוע היחידה לאבטחת אישים נהגה ברשלנות בהבטחה עצמה, אבל אינו מסביר מדוע המכונית עם רבין הגיעה לאיכילוב אחרי 20 דקות? מה חלקו של איש השב"כ אבישי רביב בפרשה, לפחות בהסתה? מה פשר קריאות ה"סרק סרק" ברדיו. כפי שעניתי לך בתגובה הקודמת שלי, הבאתי בספרי גרסאות של החוקרים את "הקונספירציה". אם אתה סבור שניתן בקלות להפריך את טיעוניהם, לרבות את ניתוח הצילומים מבית החולים שעליהם הם מסתמכים, אני מזמין אותך ואת חבריך לעימות פומבי איתם.

כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
התלהמות מיותרת, קצת צניעות.
  עמיקם אזולאי   11/06/10 19:52
אין לי כל כוונה להתעמת איתך או עם מי מחבריך בפומבי.בתחום הצבאי אין לי את היכולת להתמודד עם טיעוניך והמרחק בין הידע שלך בתחום ,לשלי הוא רב ועצום.בתחום האבטחה בסביבה אזרחית (אבטחה ולא הבטחה כפי שכתבת)מה ששכחתי אתה עדין לא למדת. הנסיון להשוות בין התחום הצבאי ללחימה בסביבה אזרחית כפי שאתה עושה הוא פאתטי ומחזק את טיעוני.אומר לך רק זאת ד"ר מילשטיין מעניין בכמה תקריות בסביבה אזרחית לקחת חלק,לחמת ופיקדת בקור רוח ללא איבוד עשתונות תוך חתירה למגע והשגת המטרה .יש תכנית ,יש פק"מ אבל מה לעשות ובחירום לא הכל פועל ע"פ התכנית.המרחק מהכיכר לאיכילוב הוא 2 דקות נסיעה ביום כיפור ולא בערב בו נערכת עצרת בסדר גודל כזה והרחובות פקוקים באנשים וכלי רכב.הקישקוש שלך ואחרים על "סרק" "סרק" הוא הוכחה לנכונות דברי-אין מושג כזה בטרמינולוגיה הרווחת באבטחה!.אתה שמעת מישהו צועק?מעניין.
כתוב תגובה ל- עמיקם אזולאי
כן קונספירציה, לא קונספירציה
  יוחאי ג.   13/06/10 17:15
לולא ההשתדלות העקבית וחסרת הפשרות של המשטרה בלדכא כל נסיון (כמעט) לפרסם את המחקרים שערכה "הועדה האזרחית לבירור רצח רבין" הייתי אולי מסכים שתאיוריית הקונספירציה היא חסרת בסיס. אולי. אך גם אז יש יותר מדי שאלות שאין להן תשובות בכלל או שהשכל הישר לא מוכן לקבל תשובות כאלה. אבל אם האזרח הקטן רוצה ששינתו לא תוטרד, ימשיך להתכחש להגיון...
כתוב תגובה ל- יוחאי ג.
עד שיחטוף "זבטה" ולא יוכל
  אורי מילשטיין   13/06/10 21:42
לישון כלל.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
התייחסות לדודו אלהרר
  יהודית הכהן   9/06/10 20:59
דודו טוען שאיש לא הצליח להפריך את טיעוניו של מילשטיין. מעניין מאד דודו, רק דוגמא אחת מני רבות לרענון זיכרונך - "רבין הובא כפצוע אלמוני לאיכילוב ושם, בתוך בית החולים, ירו בו עוד שני כדורים ". ממש עובדה נכונה ומשכנעת, אך דודו שכח שבית משפט בישראל קבע תסריט שונה לחלוטין ואפילו הרוצח עצמו אינו מתכחש לו עד היום. או "סוכן של רוסיה בתוך המטה הכללי ", נו, איך ניתן להפריך טיעון מטומטם כזה ?. מה קורה לך דודו ? האם זה היסטוריון רציני בעיניך ?, הרי מדובר בליצן מוכר זה שנים.
כתוב תגובה ל- יהודית הכהן
זה טיעון של ד"ר יוסי כהן
  אורי מילשטיין   10/06/10 09:36
לא שלי. למי שיש בעיות של הבנת הנקרא, ראוי שיקרא פעמים אחדות לפני שהוא מגיב!
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
למה לא תובעים את מילשטיין/אלהר
  אחד שחקר   11/06/10 09:05
אם את בטוחה שאלה שטויות, למה לדעתך לא תובעים את מילשטיין או אלהרר על הוצאת דיבה, למשל?
כנסי לאתרי חשיפת האמת על הרצח. אני בטוחה שתשני את דעתך לגבי האמת על אירועי ליל הרצח.
בכירים העידו שקר בשבועה. אמרו דברים הפוכים לדברים שאמרו בפומבי בליל הרצח עצמו! מה דעתך?
ומה דעתך על התנהלות מפלגת העבודה לדורותיה, לגבי החיסולים הפוליטיים שביצעה?
כאן ראוי להזכיר כי חיסולים של יריבים פוליטיים נהוגים בישראל מאז ימי טרום המדינה ואחריה, מצד אנשי "העבודה" לדורותיהם. 'המנובלים'- אנשי היחידה המיוחדת של תקופת בן גוריון מעידים היום כי הם ביצעו חיסולים בפקודת ראשי המפלגה, "לא רק של ערבים"... כל מילה נוספת, מיותרת.
ראי את אתרי חשיפת האמת על רצח רבין ואת דבריה של לאה ודליה רבין המעידות כי אנשי השב"כ אמרו ללאה לאחר ההתנקשות ש'יצחק בסדר' וכי 'זה היה רק תרגיל'.
תמוהה מאוד גם העובדה שאהוד ברק כראה"מ, מצא לנכון להתערב ולדחות את בקשתה של דליה רבין לחקירת הרצח מחדש. ההסבר הסביר לעצם התערבותו ולסירובו: "טובת שמה הטוב של המפלגה מעל לכל", [ושתלך האמת, יחד עם קורבנות החיסולים, לעזאזל...]
אם אני טועה או הוזה, אשמח אם תעלי ראיות הסותרות את טעוני.

כתוב תגובה ל- אחד שחקר
לדודו אלהרר : חבל להיסחף
  צבי גלברד 2   10/06/10 01:21
מי שמתחיל לקרא את ספריו של מילשטין, עלול להתלהב בהתחלה, חלק מספריו האשונים טובים, בהמשך הופכים ספריו להזויים משהו. כפי שציינתי מילשטין רואה את ההיסטוריה דרך משקפת צבאית בלבד- מעוותת ומגמתית, הוא "אלוף" באיסוף פרטים, ללא ראייה כוללת של תהליכים חברתיים, כלכליים, ומדיניים. מילשטין הוא לא רק היסטוריון, אלא גם אידיאולוג קיצוני. אני ממליץ לקרא את ספרו של יהושפט הרכבי "מלחמה ואסטרטגיה", שנותן פרספקטיבה וכלים לביקורת.
נ"ב: בנוגע לחורים שהיו או לא היו, בגופייה (בצד הקדמי) שלבש רבין ז"ל. יכולה להיות תשובה פשוטה: רבין היה מעשן. יש מעשנים שנרדמים עם הסיגריה ומכבים אותה על הגופייה, ואז כל הגופות שלהם מחוררות. אבל חבל על הויכוח. מבחינתי, כל עוד לא יוכח אחרת, אז מי שתומך/עוסק בתיאוריית הקונספירציה על רבין, הוא פשוט הזוי או בלתי שפוי.
כתוב תגובה ל- צבי גלברד 2
החורים בגופיה של רבין
  אורי מילשטיין   10/06/10 10:00
צבי גלברד,

ספק אם קראת את הרכבי, את ספרי בוודאי לא קראת ואת מאמרה של עליס בלידנטל לא הבנת: העיסוק בחורים בגופיה של רבין, שהוא חשוב ורציני לדעתי, אינו שלי אלא של אלה החוקרים את רצח רבין ואני אינני אחד מהם. אבל בניגוד לך ולאחרים אני סבור שראוי לחשוף את את טיעוניהם לקהל הקוראים.


אשר לשאר טיעוניך בקשר להווית הצבא והמלחמה, אני ממליץ לך להתאמץ ולקרוא את האפילוג של "דרך רבין ומורשתו": "הפילוסופיה של הביטחון". שם אני מציג את גישתי לנושא ועל פיה מומלץ לך להפריך או לקבל את טיעוניי. אחרת לא תהיה שווה התיחסות.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
הגדרה
  משה ב'   10/06/10 23:32
מי שמוכן להסביר חורי כדורים בגופיה על-ידי שריפה של סיגריות הוא הוא פשוט הזוי או בלתי שפוי.
כתוב תגובה ל- משה ב'
שרידותו של גלברד
  אורי מילשטיין   10/06/10 08:55
דודו,

גלברד אינו יכול לקבל את הצעתך, שהרי הוא וחבריו שותפים להסתרת המחדלים והליקויים ובכך גם לאי הפקת לקחים ולמצב הקיים. למען שרידותו הוא מתאמץ לפגוע באמינותי. שיבוסם שלו. על כך נאמר: "כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ"
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
מתנצל על בורותי.
  חנני   10/06/10 09:16
אבל משתמע מדבריך שאתה יודע מיהו גלברד ומהם מניעיו.
מיהו ומיהם חבריו, שאתה מתייחס אליהם, שפוחדים מגילוי האמת ?
כתוב תגובה ל- חנני
So what?
  אורי מילשטיין   10/06/10 09:48
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
ואולי קונספציה המבטלת את החשיב
  עין צופיה   9/06/10 14:40
החשיבות של הפריפריה, ואפשר למצוא לכך ללא קושי נימוקים של כדאיות כלכלית ואף נימוקים בתחומים אחרים, היא היא זו שבגללה אין מאמץ להקמת קשר תחבורה יעיל?

ובכלל, אדם המאשים בפומבי אדם אחר כפי שעשית, צריך ראיות בידיו כי אחרת הוא מוציא דיבה רעה.
כתוב תגובה ל- עין צופיה
הדברים מכוונים לגלברד כמובן
  עין צופיה   9/06/10 19:40
כתוב תגובה ל- עין צופיה
מצטרף לגלברד ואזולאי.מאוכזב
  יופיטר   9/06/10 17:18
מהצטרפות מילשטיין לתיאוריית הקונספירציה המופרכת. חבל. עד היום סברתי כי אמנם לפנינו היסטוריון רציני לא קונפורמיסטי. שבר במיתוס מילשטיין
כתוב תגובה ל- יופיטר
לא ב-6 אלא ב-8 באוקטובר
  אורי מילשטיין   10/06/10 08:49
1973. הספר שאתה מדבר נקרא "קריסה ולקחה".

בעקבות אותו מהלך של 8 באוקטובר, שנועד לסיים את המלחמה בנצחון ישראלי מוחץ והסתיים בתבוסה משפילה , החליט שר הביטחון דאז לנטוש את אופציית ההכרעה ולהשתית את תורת הביטחון של ישראל על שאיפה להפסקות אש תמורת ויתורים טריטוריאליים. החלטה זאת של דיין הפכה להיות אבן יסוד בתורת הביטחון של ישראל מאז ועד היום והיא לב ליבו של "הסכם אוסלו". לפיכך היא אירוע מכונן.

ברור שהיו בתולדות המדינה עוד אירועים מכוננים ויחד הם יצרו את מציאות חיינו.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
מה עניין שמיטה להר סיני?
  אהובה   10/06/10 08:56
כתוב תגובה ל- אהובה
לצבי גלברד.
  אהובה   10/06/10 09:29
התגובה שלי: מה עניין שמיטה להר סיני כוונה אליך ולעניין הרכבת. כשאין לך טיעון, אתה מרחיק עדות. מרחיק מדי.
כתוב תגובה ל- אהובה
הסבר כולל למהות כל התהליכים
  רינת 1   10/06/10 10:02
הספר בעל גישה בקרתית רחבה לתרבות הבטחון הישראלית כולה, יש בה הסבר כולל למהות כל התהליכים שעברנו
כתוב תגובה ל- רינת 1
רינת, גלברד ביקר מבלי לקרוא!
  אורי מילשטיין   10/06/10 11:04
השטחיות וה'חפיפניקיות' היא מאפיין יסוד של הישראליות מבית מדרשו של יצחק רבין
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
אל ה"פסיכיאטר" צבי גלברד
  משה, עורך-דין   10/06/10 10:04
קראתי את אבחנתך הפסיכיאטרית, בדבר אובדן שפיותו של ד"ר מילשטיין. אני מצטרף לדבריו הנכונים של דודו אלהרר, ואוסיף רק שהקפיצות המשונות בדבריך, משאלת פרשנותן של העובדות - הנכונות, גם לדבריך - שהביא ד"ר מילשטיין, אל פרשת הרכבת לירושלים ואל מעלה אדומים, מעלה תהיות שמא הפסיכיאטרים ימצאו פרנסה טובה יותר אם יפשפשו בנפשך המסוכסכת.
כתוב תגובה ל- משה, עורך-דין
משה, יתכן שגלברד כבר מצוי
  אורי מילשטיין   10/06/10 11:14
בטיפול ותגובותיו מהוות ביטוי לתסכולו על כך?
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
לתשובה שלך חסר טעם טוב ועיניין
  boris d   12/06/10 00:10
אני מסכים שלדיון ציבורי אפשר לעלות עוד הרבה נושאים חברתיים חשובים.
אלא במקרה אורי חקר את רבין כי מפקד צה"ל.
עם יש לך ביקורת מוצדקת על כך שמר מילשטיין לא הזכיר קרבות מבריקות של צה"ל באותה תקופה שהיו פשלות, שאותם מנתח בספרו אז תפרש אותם.
ולא תסתפק באמירות כלליות שלך, -תעלה לדיון.
על מצב נפשי דברים מאותרים, נראה ניסיון להשפיל איש בצורה וולגרית, חסרת טעם.
כתוב תגובה ל- boris d
4
מילשטיין היסטוריון בחסד אלוהי.
  בעזרת השם   9/06/10 13:00
כתוב תגובה ל- בעזרת השם
5
קראתי לאחרונה את ספרו של מילשט
  חשדנית   9/06/10 13:45
"תיק רבין מיתוס ושיברו" (אגב, די קשה להשיג אותו).
נראה שמילשטיין עלה על הבעיה האמיתית - הפחדנות (תולדה של תגובה פוסט טראומטית) של רבין שגרמה לו להתקפל בכל פעם מחדש כשנאלץ לעמוד בפני הביריון האלים התורן

וטוב שיש מי שחוקר את העבר, אבל עוד יותר טוב אם יחקרו גם את ההווה - לדוגמא:
מה באמת קרה ב'מרמרה' ?
האם זה נכון שכל הפעולה נ-כ-ש-ל-ה בכוונת מכוון ?
האם יש רגליים לשמועה שמי שעומד מאחרי הפעולה (אובמה) התכוון לסלק ראש ממשלה וממשלה נבחרת מכהונתם, כפי שעולה מ"תיקדבקה" ?
האם זה נכון שברק תיכנן את הכישלון ובתמורה לבגידתו בביבי יקבל תיק בממשלה החדשה שתקום בראשות ציפורה ?
אנא תשובתך
כתוב תגובה ל- חשדנית
חוקרי ההווה לא יקבלו קתדרה ...
  ירון זכאי   9/06/10 15:30
כידוע היסטוריונים החוקרים את ההווה הם בעצם עיתונאים לרוב. "הבעיה" של חוקרי ההווה היא שמפטרים אותם, מונעים מהם לפרסם את המידע בדרכים של השמצה ותביעות משפטיות, וכדומה. מהסיבה הזו אין היסטוריונים שחוקרים מה כל כך סודי בעיטורים שקיבל אהוד ברק החייל המעוטר ביותר בצהל. אף וועדה לא תחקור כיצד הוחלט על ההברקה הצבאית הגדולה של הורדת חיילים חמושים ברובי צעצוע לספינה עמוסה במחבלים חמושים בכלי נשק אמתיים. כמובן לצורך המשך ההסתרה הועמסו המחבלים שנותרו בחיים על מטוסים ונשלחו חזרה לטורקיה......ולמרות זה האמת כבר השתחררה ויצאה לאור! כמובן שכל זה נעשה כדי להכניע את ישראל ולהביאה גם לפתיחת הים של עזה להברחות נשק. אח"כ יהיו היסטוריונים שימצאו קשר ישיר בין הנסיגה מלבנון, האינטיפדה, מלחמת לבנון השנייה, ומבצע עופרת יצוקה בעזה....יחד עם עוד אירועים שכולם הם ניסיונות הכנעת היהודים בארצם על ידי "שגיאות" כביכול שביצעו המנהיגים בעצמם.
כתוב תגובה ל- ירון זכאי
פרשת "מרמרה"
  אורי מילשטיין   10/06/10 10:16
לפי מהלך הפעולה על פי מה שפורסם בקווים כלליים, המתכננים הישראליים של הפעולה בקשו להציג את הנוסעים לא כרודפים שלום אלא כאנשים אלימים וכטרוריסטים. לעומת זאת המכתננים התורכיים בקשו לחטוף בני ערובה ולחזור על תרגיל גלעד שליט כפול ומשולש. שני התכנונים לא צלחו, כי מקבלי ההחלטות שלנו לא הבינו את כוונת הצד השני. משהתברר כי הכוונה היא לקחת בני ערובה, הם הורו לאנשי הקומנדו הימי לפתוח באש ולחלץ את החטופים. בכך זכו מתכנני המשט בהישג שלא חלמו עליו: 9 הרוגים מקרב הנוסעים. כך הם תמרנו את ישראל למלכודת שבה היא נמצאת היום: תדמית של רוצחת נושאי סיוע הומניסטי.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
למילשטיין תודה על תשובתך
  חשדנית   10/06/10 15:53
נראה לי שהנקודה העיקרית ב"פרשת מרמרה" לא הייתה מכוונת להראות שהפעילים על האונייה הם פעילי טירור ולא פעילי שלום. את זה אפשר היה לראות ולדעת בבירור מהשידורים באונייה, מהצילומים שנשלחו משם, מהעובדה שארגון הטירור IHH שלח לשם את פעיליו (השב"כ ידע על זה מחקירת עיזאת שאהין שלושה שבועות לפני המשט), ומכל האווירה האלימה שליוותה את המשט ושתועדה בשידורי הלוויין.

אם אכן הכוונה הייתה רק להראות שהם אלימים - ניתן היה לפרסם את כל הידוע לנו על ה-IHH וכן את הצילומים (במיוחד חבר הפרלמנט התימני עם הפגיון) והשידורים מן האונייה.

לדעתי, הכוונה הייתה - לפתוח את המצור על עזה, בעזרת לחץ בינלאומי שיבוא בעקבות המראות הקשים על האונייה, כאשר חיילי צה"ל ייאלצו לפתוח באש, וכל זה מבלי להתקל בהתנגדות מצד הימין (בדיוק כמו שהלחץ של אובמה גרם להקפאת הבנייה ביו"ש ובירושלים, ללא התנגדות אפילו מצד בגין)
עובדה, זמן קצר לאחר מה שקרה הזדרז אובמה להודיע שבעקבות האירועים האלה ישראל חייבת לפתוח את המצור על עזה. עובדה גם שביבי מייד הסכים ואף קבע תנאים - פתיחת נמל עזה בכפוף לבדיקת חיילי האו"ם על הספינות (מעין 1701 של ציפי לבני)

אודה להתייחסותך.
כתוב תגובה ל- חשדנית
6
איך להפיל את ביבי ב-5 שלבים
  חשדנית   9/06/10 13:47
התכנית של אהוד ברק להפיל את ביבי ולהכתיר את ציפורה במקומו, ב-5 שלבים:

1. לגרום לביבי להסכים להסיר את המצור על עזה באמצעות תרגיל של הפעלת לחץ בינלאומי יזום כתוצאה מהפעלה שגוייה בכוונה תחילה של כוח צה"ל. התכנית מתקיימת בשיתוף פעולה מלא של ברק אובמה שרוצה גם הוא בהסרת המצור (ואת זה אמר גם הנציג שלו אתמול) וגם בהדחת ביבי מראשות הממשלה.
ביבי אכל את הפיתיון והסכים להשתתף במזימה

2. השלב הבא - הסרת המצור על עזה. גם השלב הזה כבר בוצע - ביבי כבר הודיע על הקלות במצור ומתן מעבר לספינות לעזה בכפוף להשגחה של האו"ם. עוד בדיחה נוסח 1701 של ציפורע.

3. בשלב השלישי - ברק חושף את דרכי הפעולה ומעשי הרמייה שנעשו בהסכמת ביבי. הדרך: באמצעות אחד מעיתונאי החצר שלו או באמצעות מבקר המדינה (שכידוע מאתרג את ברק) או באמצעות ועדת בדיקה ממלכתית בראשון השמאלן אמנון רובינשטיין. כתוצאה מכך כל הימין רועש וגועש והתוצאה - הפלת ממשלת ימין על ידי הימין (בפעם השלישית בהיסטוריה).


4. מתקיימות בחירות חדשות - ברק וציפורה זוכים בכל הקופה באמצעות קניית קולות הערבים ועיוות תוצאות הבחירות (לברק יש כבר ניסיון קודם מוצלח מהבחירות לראשות המפלגה, אותו דבר לגבי ציפורה שגנבה את הבחירות ממופז)

5. ציפורה ראש ממשלה, ביבי נזרק מהליכוד

זו התוכנית של ברק
כתוב תגובה ל- חשדנית
7
הו אלוהים ידעתי שזו הייתה המטר
  חשדנית   9/06/10 13:51
אלוהים ידעתי שזו הייתה המטרה מלכתחילה. ברק+ביבי החליטו לפתוח את המצור על עזה גם מהים (מהיבשה כבר פתחו חופשי מזמן).
הבעיה הייתה איך לעשות את זה באופן שלא יעורר עליהם צעקת גוואלד של כל הימין, ואז הם גילו את הדרך - לחץ בינלאומי חזק על ישראל יאפשר לביבי לפתוח את הים של עזה, כביכול בגלל הלחץ, ובלי הרבה מהומות.
והנה הם מצאו את הכלי המתאים - באמצעות ספינות שישברו את המצור. הכניסו חיילים למצב של סכנת חיילים כך שהחיילים נאלצו להשתמש בנשק חם ולגרום להרוגים ופצועים רבים. תוצאות הפעולה יביאו באופן מיידי ללחץ בינלאומי.

ואני מתחילה לחשוד שזה נעשה בשיתוף פעולה עם ארדואן מטורקיה. לא לחינם מיהרו לשלוח את כל הפורעים חזרה לטורקיה בלי שנענשו בכלל על תקיפת החיילים

ועכשיו, נחשו מי עומד מאחורי התכנית הזאת של ביבי וברק ?
אובמה, הנשיא המוסלמי הראשון.
לא לחינם הזמין אליו את ביבי באופן דחוף ומיידי בדיוק כשהספינות היו בדרך לארץ. כל זה כדי שהאחריות תתחלק מעל גבו של ביבי שכביכול לא היה בארץ ולכן לא אחראי.

אין פלא גם שהפגישה בוטלה כל כך מהר - זו הייתה פגישת הסחה. הסחה מהפעילות האמיתית שלשמה הוזמן ביבי לאובמבה.

כל התקשורת השמאלנית משתפת פעולה עם פעולת הרמייה הגדולה ביותר שנתקיימה נגד עם ישראל מאז מלחמת לבנון השנייה.

הימין חייב היום ומייד להתעורר ולהפיל את ברק, הסוכן של שהשמאל בממשלת ביבי שיביא אותה אל סופה, כמו שעשה לאולמרט
כתוב תגובה ל- חשדנית
8
בין היסטוריה למורשת
  כתומית העצבנית   9/06/10 13:55
האנשים המנסים להנחיל את "מורשת רבין" לא מאדירים את כישלונותיו, ועושים מהם מורשת. אולי הם מספרים סיפורי בדים על רבין ההיסטורי הממשי, ומשייכים לו דברים שלא היו ומוחקים דברים שכן היו, אבל הם לא הפכו את הפרטים ההיסטוריים של חייו למורשת שלו. (נניח שהוא קיבל טיפולים בחשמל, זו לא ה"מורשת" שלו.)אפשר לפסול גם את ה"מורשת" עצמה, הנישאת ברמה (נקרא לה כך: "רק חיילים אמיצים בקרב יודעים לעשות שלום של אמיצים")אבל אין לגילויים אודות רבין ההיסטורי כל קשר לפסילה הזאת. כך שהגילויים לא מערערים את "מורשתו". גם אם הוא היה גיבור ומוצלח כמו שמנסים לספר עליו ניתן היה לערער על תבונת ה"מורשת" בלי בעיה מיוחדת. לא צריך לשם כך את הפורטוקולים הרפואיים.
כתוב תגובה ל- כתומית העצבנית
אורי מילשטיין
  כן צריך   10/06/10 12:33
מן הטעמים הבאים:

א. רבין ותומכיו שקרו במה שאירע לו גם במלחמת העצמאות וגם לפני מלחמת ששת הימים. שקרנותם רלבנטית מאוד להערכת "מורשתו".
ב. רבין הוצג כאדם שניתן לסמוך על שיקול דעתו ועל יכולתו לעמוד בלחצים. מתברר שההיפך הוא הנכון.

כתוב תגובה ל- כן צריך
9
רק אדם לא שפוי פחדן ונפסד חותם
  על הסכם אוסלו !!   9/06/10 13:57
כתוב תגובה ל- על הסכם אוסלו !!
10
הוא שקרן פתולוגי
  לין 64   9/06/10 15:25
בעבר לפני שנפטר קצין המודיעין של רבין ב-48 זרובבל מקיבוץ מעוז חיים שאלתי אותו על הידיעות אותן מפיץ מילשטיין והוא אמר שהוא משקר במצח נחושה. שאלתי למה הוא לא אומר את זה ברבים, טען שחבל על המאמץ
אז דעו הוא שקרן, שקרן
כתוב תגובה ל- לין 64
סוף סוף יצאה האמת לאור
  נעה כ   10/06/10 08:45


שכנעת אותנו מאד!

כעת אנחנו יודעים מעל לכל ספק שמילשטיין שקרן.

אם זרובבל ממעוז חיים אמר.....
כתוב תגובה ל- נעה כ
תן/תני דוגמא לשקר אחד!
  אורי מילשטיין   10/06/10 09:20
באותה שיחה זרובבל ארבל (צ'יפף) בוודאי ביסס את טיעונו הרי הוא היה קצין מודיעין!
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
עקרון השרידות
  רינת 1   10/06/10 20:51
משום מה לא עלתה בדעתך לפני הוקעת אדם כשקרן פתולוגי שהטלת ספק היא אם האינטלקטואליות, ושהיא מחייבת וידוא באמצעות הצלבת מידע, במיוחד וידוא מידע שמקורו עלול להיות מקורנף, חלק מהמערכת, בהיותו כה מקורב לרבין, כקצין המודיעין שלו ב48.

אינך יודעת כמה תפל הנסיון העדרי החוזר ונשנה להוקיע אדם מוקע. אבל ההוקעה טבעית קלה ונוחה כי היא משרתת את עקרון השרידות,זו הדרך בה המערכת מגינה על עצמה, לכן הרוב בוחר להיות בצד המוקיע ולא המוקע, להוציא חריגים נדירים, עליהם מנוי אורי מילשטיין.





כתוב תגובה ל- רינת 1
שירים לאורי
  מרינה צוטייבה   10/06/10 21:40


מוסמרתי...

1
מוסמרתי אל עמוד חרפה
של המוסר שלי הסלאבי העתיק,
עם אות במצח ונחש בלב, חפה
מחטא אני - וחסד שלוותי

לפני מזבח ממלא אותי,
כופרת, אשבע בעל כורחי:
ידי מושטת לא באשמתי -
בכיכרות היא מקבצת את אושרי.

הפכו, נברו וחטטו באוצרותיי,
תאמרו - האם סונוורתי?
היכן זהב או כסף? בידיי -
קמצוץ עפר, פרחי אבק קטפתי!

אלו פרות החנופה והתחינה
שלי אל הדמויות עוברות מאושרות.
זהו?- זה המטען של הספינה
לארץ נשיקות מרחפות.


2
מוסמרתי אל עמוד חרפה,
מוסמרתי ועודני: אוהבך.

כאהבת אם לוולדה השת -
עד עומקי כדור הארץ,
שמוכנה אני עלבון ממית לשאת
אך אבקש לאט למות כסתיו
עד תום פרות הקיץ.

לא תבין – שפתי שלי גדומה!
איך להסביר כי עבורי לא די עמוד חרפה!

שאם היה מפקיד לי דגל
גדוד, והתייצבת מול עיניי
בצד עוין אוחז בדגל,
מאובנות מרפות היו מהמקל ידיי...


סומרתי מחוללת ערך אחרון,
נמוך מכף רגליך,
מעשבים שרופים באחו, העוון -
עץ מייפל אחריך

נעוץ עמוד בי – לא מבטים עוברי-האורח –
הם רחש של יונים על גג הבוקר...
נושלתי כול, על העמוד חשוך הכוח
לא אהמר, גם לא עבור הילה בסומק בוקר!

19

פואמה של סוף


12
----------------------------------------
גם מאיוב הלוואה
השאיל אלוהים?
אולם התבדה:
אנחנו מעבר לפרוורים!

מעבר! מבין? מחוץ לעיר!
כעבור סוללות עפר.
המקום הוא חיים שאסורים
לחיים – יהודים במגזר...

אז אולי ראוי פי אלף
להיעשות לג'יד נצחי?
הרי מי שלא כלב,
לו - פוגרום יהודי -

חיים. הנסבלים רק בצליבה!
ורק הגדיים – לגרדום!
זכותי לחיים – דף תעודה,
יימעך ברגלי עד תום,

יושמד סופית! – על מגן דוד –
נקמתי! כבודי- לעיסת הגופות.
הלא מצית דמיון - ג'יד
שלא הביע רצון לחיות?!



גטו הנבחרים! תעלה ותל.
אל תצפה לחנינה! בעולם
הרחום והחסוד בתבל,
משורר – הוא ג'יד העם!


13

משחיזים כך סכינים – על האבן,
מסירים נסורת – עם המטאטא.
קערת ידי משה קדם -
לח, פרוותי, שוטה.

איפה מתמהמהות אתן, התאומות:
יובש המהות הגברית וקשיחות העצם?
אין זה גשם – מטר דמעות
מכה סכר חי של ידי המקבצת!

על איזה עוד פיתוי הדיבור?
משקל הרכוש נשטף במים!
אחרי שעיניך היהלומים סטו ונבעו
כצלקות לחות לכפות ידיי, –

זהו סוף! אין אבידה מזו אבודה.
טמונות בצרור אצבעותיי כה מלוחות עיניך,
הגדולות לכף ידי הפולנית הבוכייה!
אלטף - אלטף – אלטף פניך.

יש אצלנו, למרינות, גאווה.
הכול עלי! סלח לי, הו עיניי הנשר!
בוכה? ידיד, הו בז הערבה,
כה מליחות דמעות הפשר!

דומעות פנינים - עיני הגבר:
קשות הן כאגרוף במצח!
בכה, איתי אבדה בושת השבר,
עם בנות מזל מזה תצא.

שווים מימי הים
וגם - דגים!
סנפיר בנחיתה:
... שפתיך על שפתיי –
צדפה ריקה.



14
--------------------------------------
עיניי באות - מבעד מטר ודמעות.
ראו נא בנות, היא הדוקה מהמשכב – אחווה!
היא - אות
שיר השירים –
ולנו היא וויתרה בנשיאת מילה.

לנו, לעגורים עלומי השם – מזל:
המלך סלומון בכבודו קד.
נאומנו- שירה, כי מעל
כל חלום - הכאב המאוחד!

לתוך הגלים העקרים
בחושך רב – כפוף ושווה -
בלא סימן היכר - נעלם כריש
הספינה הטובע לשווא.

פראג, 1 לפברואר – אילוביצ'י, 8 ליולי 1924



כתוב תגובה ל- מרינה צוטייבה
אורי מילשטיין הוא הייד השנוא
  רינת1   10/06/10 22:15
כתוב תגובה ל- רינת1
שיר למרינה
  אורי מילשטיין   12/06/10 13:49
גם המשוגעים יודעים לבכות
אף כי בכים נשמע כנהמה,
אף כי דמעותיהם אינן מלוחות,
אך מי טועם דמעת המשוגע?

רחוב מאוד אפל
בעיר פקחים נרדמת
מכיר אותו היטב
ידיד הוא לא מכבר,
חמה המדרכה
מהיות לו למשכבת
ועמוד חשמל -
למראשותיו.

גם המשוגעים יודעים לחלום,
וחלומם פשוט הוא ורגיל:
אשה בכותונת וזוג ילדים,
וחיוך לא על דרך היתול,

אך קול כבר צועק
משוגע הסתלק!
וידיים מושכות בזקן.

אישון מתנוצץ,
ראש מתפוצץ,
הוא נכלא לחלום -
לעולם.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
תגובה זאתי אופייני לקונספירציה
  boris d   12/06/10 00:56
הרי את הקיבוצניק לא הכחיש עובדתי דבר.
אלא הוא מלמל: שקרן, שקרן.
תגובה זאתי אופייני לקונספירציה.
יש לך ארגומנטים מציאותיים?

כתוב תגובה ל- boris d
11
טיפין טיפין האמת יוצא לאור שיק
  ישע   9/06/10 15:52
רו את העם שיכתבו את היסטוריה מפאי אבי אבות הטומא הם ממשיכים להוליך שולל את העם בעזרת ברוני התקשורת וחלק מהמסד כל הכבוד ל דר. אורי מילשטין
כתוב תגובה ל- ישע
12
נמושה שצאצאיו מתפרנסים ממותו
  בשם ירמיהו   9/06/10 16:05
גם אם ישלמו דמי ביקור רגלי לא תדרוך במוזיאון השקר והסילוף על איש שיכור חדל אונים ומעש. ובהר הרצל איני תמקרב פחות מ 60 אמה מקברו.

הזויי אוסלו משמרים את הפרסה הזו כדי להגן על עצמם מאחריות על האסון שהביאו על העם והמדינה בהסכמי אוסלו וזוקפים אותה על "גאוניות המנהיג בעל החזון" כדי לחמוק מהאחריות שההיסטוריה עוד תציין כנקודת השבר שאולי תהיה יסודו של תהליך חיסולה של המדינה (בתקווה שאכן חיסולה ימנע).
כתוב תגובה ל- בשם ירמיהו
13
למגיבים שכלל לא קראו את הספר
  יצחק הורניק   9/06/10 16:18
שלום !

אינני מכיר את ד"ר מילשטיין ואינני מקורב אליו ולהלן מספר דברים שקראתי בספר הכולל 2 כרכים עבי כרס:
א.בחיבור הספר השתתפו ה"ה: סא"ל אריה טפר עמית ז"ל, תא"ל אמציה חן, סא"ל עמיקם צור וכן ד"ר מיכאל ברונשטיין, אביתר בן צדף, מיכאל שרון, ויקטור סוברוב.

ב. לעניין רצח רבין (פרק שנכתב ע"י ד"ר מיכאל ברונשטיין) מועלות נקודות הראויות לעיון ולהבהרה. הספר לא קובע כי הייתה קונספירציה אלה שישנם נקודות רבות מאוד שלא מתיישבות עם השכל הישר וזאת על אף קיום משפט וכן של ועדת חקירה.

ג.חלקו הראשון של הספר עוסק בימי מלחמת השחרור - חטיבת הראל ועוד ושם מועלים נקודות שאינם כל פשוטות כלפי ראש ממשלתנו יצחק רבין זכרונו לברכה.

ד. בספר נכללים פרקים נוספים ורחבים ביותר ממלחמות ישראל : מלחמת ששת הימים, ניתוח קרבות ממלחמת יום כיפור, עיתורים צה"ל ועוד ועוד שכל אחד ואחד מאתנו חשוב שידע אותם.

ה. אגב למיטב ידיעתי ד"ר מילשטיין מוכן להתמודד מול כל אחד ואחד בכל דיון פומבי וציבורי - הבעיה היא שאף אחד לא מוכן להתמודד איתו ולמיטב הבנתי פשוט פוחדים - כולל משפחת רבין שתחיה.

קראתי את הספר והוא ערוך בצורה מכובדת וראויה לעיון ולהתייחסות ציבורית נאותה.

נא לא לזלזל באורי מילשטיין - חלק מהמגיבים כאן פשוט אינם מגיעים לרמתו. קיראו את הספר ואז תגיבו !!!
כתוב תגובה ל- יצחק הורניק
יפה כתבת. סוף סוף תגובה ענינית
  רביבה   10/06/10 10:02
כתוב תגובה ל- רביבה
תודה יצחק, ואשמח לתמודד
  אורי מילשטיין   10/06/10 13:08
עם כל אדם וכל קבוצה של אנשים בכל פורום, בכל תנאי שיציבו, גם על רבין בפרט וגם על מערכת הביטחון של ישראל ועל מלחמות ישראל בכלל.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
14
מילשטיין מרצה באקדמיה ?
  שלמה הכהן   9/06/10 20:40
הכותבת מתארת את אורי מילשטיין כמרצה במרכז האקדמאי באריאל. לא להאמין איך פסיכופט שקרן כזה, מרצה לסטודנטים, האם הנהלת האקדמיה נסחטת כדי להעסיק אדם כזה כמורה לסטודנטים ? .ציטוטים של הפסיכופט משכתב ההיסטוריה הזה "רבין קיבל [ כרמטכל לפני מלחמה ] שוקים חשמלים במחלקה פסיכיאטרית...לברית המועצות היה סוכן במטה הכללי של צהל...ההתנקשות ברבין היתה מבויימת ותוכננה מראש...ירו ברבין בתוך בית חולים איכילוב לאחר שהובא לשם כפצוע אלמוני .." . נו, מה אתם אומרים ? לצחוק מהטימטום או לבכות מהרשע והבורות ? , וחולה נפש כזה הינו מרצה באוניברסיטת אריאל בנושאים היסטורים ? וולה , איזה רמה אקדמית !
כתוב תגובה ל- שלמה הכהן
ומי אתה עלוב נפש מכוער
  מתעניין מאוד   9/06/10 20:50
ומי אתה עלוב נפש מכוער שתשפוך השמצות ושקרים ללא הוכחה!!!
כתוב תגובה ל- מתעניין מאוד
הפוסל במומו פוסל
  ארז בן שושן   9/06/10 23:09
מי אתה? אתה שואל ומתחבא מאחרי כינוי.הוא לפחות חותם בשמו.מעניין מי עלוב פה בכל הסיפור.
כתוב תגובה ל- ארז בן שושן
ילד - תלמד קודם הבנת הניקרא
  מתעניין מאוד   9/06/10 23:32
כתוב תגובה ל- מתעניין מאוד
לא צריך יום לימודים ארוך
  א.בן שושן   10/06/10 07:09
נו באמת הבנת הנקרא,גם ילד בכתה א' לא יתקשה להבין.
כתוב תגובה ל- א.בן שושן
כנראה שגם כתה א' לא סיימת.
  משה ב'   10/06/10 23:50
כתוב תגובה ל- משה ב'
מה קרה? צלבו את אלוהיך?
  אפי אמיתי   9/06/10 21:13
מישהו העז לטעון שרביו איבד את עשתונותיו?
אז יש לי חדשות בשבילך: גם עזר וייצמן המנוח טען שרבין איבד את עשתונותיו במלחמת יום הכיפורים. ולא רק הוא.
כתוב תגובה ל- אפי אמיתי
לא מסתדר עם העובדות
  עמיקם אזולאי   9/06/10 22:55
באיזה תפקיד בדיוק איבד רבין את עשתונותיו במלחמת יום הכיפורים
אם אתה כותב בנחרצות כזאת,כדאי שתדע את העובדות. ב1973 חזר רבין מ 5 שנות כהונת שגריר בוושינגטון.במלחמה לא היה לו כל תפקיד.
כתוב תגובה ל- עמיקם אזולאי
נכון. ההתמוטטות היתה ב 1967
  אפי אמיתי   10/06/10 13:00
לפני מלחמת ששת הימים. טעיתי בתאריך.
לגבי ההתמוטטות הזו יש תיעוד רב. אני מקווה שאין בכוונתך להכחיש טיעון זה.
כתוב תגובה ל- אפי אמיתי
כדאי שתלמד את העובדות!
  אורי מילשטיין   11/06/10 12:22
רבין השתתף ב-7 באוקטובר בלילה, בחמ"ל של חזית הדרום, באום חשיבה (דבלה) בקבוצת הפקודות החזיתית לקראת מהלך ההכרעה שנכשל ב-8 באוקטובר. התנהגותו שם היתה פוסט-טראומטית. אחר כך הוא נמנה על צוות היועצים הבכיר של הרמטכ"ל יחד עםך יגאל ידין, צבי צור ורחבעם זאבי. צוות זה אחראי להרבה קלקולים שאירועו במלחמה.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
פסיכולוגיה בגרוש
  ד. גל   12/06/10 10:01
נהיית גם פסיכולוג! מבט על תגובותיך למאמר מראה שהבעיה הפסיכוטית היא שלך.על OCD שמעת.כנראה שזו הבעיה שלך למשמע השם רבין.
כתוב תגובה ל- ד. גל
תודה על הדיאגנוזה!
  אורי מילשטיין   12/06/10 13:10
ומה עם העובדות והפרכתן?
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
תגובה פבלובית לשם רבין.
  ד"ר פבלוב   12/06/10 10:17
הכותב אפי אמיתי מציין שעייזר וייצמן דיווח על התמוטטותו של רבין במלחמת יום הכיפורים.אנא הפנה אותי ללינק או למקור בו ניתן לקרוא הציטוט מפי וייצמן.תגובתך לעיל רק מחזקת את תחושתי ביחס להעדר היושרה המקצועית בעבודתך כהיסטוריון-"גופו של עניין" מטריד אותך יותר מ"העניין"!
כתוב תגובה ל- ד"ר פבלוב
התגובה שלי עסקה לא בעזר
  אורי מילשטיין   12/06/10 13:16
וייצמן אלא בדיון בחמ"ל דבלה ב-7 באוקטובר 1973 . עזר ויצמן אכן דבר על מאי 1967 והמגיב לעיל הודה שטעה בתאריך. אבל העובדה שציינתי בתגובתי מלמדת שלגופו של עניין הוא לא טעה בהרבה. לפיכך ראוי שתבדוק את הפבלוביות של עצמך!
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
זאת הבעיה שלך הזיות=עובדות
  ד"ר פבלוב   18/07/10 16:19
..."התנהגותו שם הייתה פוסט טראומתית"...מה אתה רופא? ,פסיכולוג? ,פסיכיאטר?.שלח לינק למקור המציין את "העובדה"
שאם לא אכן נראה על פניו שצדקתי .
כתוב תגובה ל- ד"ר פבלוב
לכהן ורבין מדוע שלא תתבעו את
  חץ   9/06/10 21:37
לכהן ורבין מדוע שלא תתבעו את אורי מילשטיין על לשון הרע והוצאת דיבה?

אני יודע! כי בתביעה כזו תחשף האמת בחקירות והעדיות שיוצגו בו.

כיום יש במדינה כמה אנשים שמחזיקים בפיהם מידע המקנה להם חסינות בלתי מוגבלת מטעם עצמם שאיש אינו יכול לגעת בהם מחשש שיפתחו את הפה ויגלו את הידוע להם על האמת (כמו למשל פרופ' היס)

מי רצח את רבין? זאת השאלה שהתשובה עליה תגרום לרעידת האדמה הגדולה ביותר שידעה הארץ הזו מעודה!
כתוב תגובה ל- חץ
אמיתות מוסתרות על רבין
  דניאל10470   10/06/10 09:42
מצורף סרט אותנטי המתאר "ארועים קשים" בכיכובו של "בעל המורשת", המידע הזה הוסתר במשך שנים רבות על ידי משכתבי ההיסטוריה מ "מניסטריון האמת", ניתן להכנס ישירות למגיב 37, rotter.net בהנאה לכולם!
כתוב תגובה ל- דניאל10470
הקישור מחדש, מסודר!
  דניאל10470   10/06/10 09:54
rotter.net
כתוב תגובה ל- דניאל10470
משמיץ לא מפריך זקוק לנקוי יבש
  רינת 1   10/06/10 11:08
כתוב תגובה ל- רינת 1
שלמה כהן ותגובתו
  אורי מילשטיין   11/06/10 06:03
מאפיינים את תומכי רבין. לכן כך אנחנו נראים ולכן ביצועינו הביטחוניים כה עלובים.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
15
האמת כואבת!
  אהובה   10/06/10 09:15
האמת כואבת לאלה שמוחם לא נאטם בקיבעון פוליטי,ועיניהם פקוחות לנוכח המציאות הקשה, והם חרדים לעתידה של המדינה כתוצאה מקריסת ההתנהלות הבטחונית של ישראל, והאמת כואבת למעריציו של רבין שקידשו את מעשיו ואת כישלונותיו. האם עלה בדעתכם איך זה קורה שאף אחד לא קם, לא מבני המשפחה ולא מבין מעריציו, שייענה אחד לאחד על ממצאיו של אורי מילשטיין, שלא לדבר על הגשת תביעה נגדו?
כתוב תגובה ל- אהובה
הם פוחדים
  אורי מילשטיין   10/06/10 10:41
שהדיון בבית המשפט יחשוף את כל האמת!
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
16
רבין כמסמן, לא מסומן.
  רינת 1   10/06/10 09:28

בנגוד למגמת הוכוח הנוכחי, כפי שמרומז משם הספר חשיבות הספר בנקודת ראותו הבקרתית הרחבה, חשיפת ליקויי תרבות הפלמ"ח - נקודת ראות כוללת המהווה תנאי הכרחי לתיקון הדרך. דרך רבין ומורשתו מהווה ביוגרפיה שהיא אנטומית הליקויים לא של יחיד אלא של תרבות הבטחון הישראלית, אבל קשי התקון נכר גם מן העובדה שהנטיה הישראלית המתבטאת גם בדיון זה היא ההתפסות לפרטים, אופן הפעולה הפעימתי במקום הרציף, התפיסה הקונקרטית הצרה,במקום התפיסה השלמה.
כתוב תגובה ל- רינת 1
דטרמיניזם הפרדיגמה
  אורי מילשטיין   10/06/10 10:58
רינת,

רוב הישראלים אינם שונים בהרבה מרבין. לכן למרות שנרצח לפני כ-15 שנים, רוב הליקויים שהנהיג עדיין רווחים ומושכים את מדינת ישראל ואת מערכת הביטחון שלה לקריסה ודאית. אירועי המשט מול חופי עזה והנסיון הכושל להשתלט על ה"מרמרה" הם עדות לכך.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
שיר של נטלי גוטמן המבטא היטב
  אילת אביב   10/06/10 19:46
את הליקוי התרבותי המדובר:

"כה חבל, משה!"

רעמסס השני
התרבה והתפאר
90 שנות חייו.
משה – מצרי בארץ ישראל
בוחר
לא להיבלט, להישאר
צנוע.

הוא התבסס
קנה בית
בלי חתול עדיין
מקבל באהבה זרות וגסות
של ישראל 2000 .

אחרי דורות של בנים ובנות
שרעמסס הפעיל והרבה
משה במלוא עדינותו מרבה להרהר:

האומנם ומדוע לא נשמר האוצר
של האנושי המשתדל
להיטבע, אלא נוצר
תמיד, גם הפעם,
שלב מתקדם – דל
מראשיתו - של תינוק האדם.

באזור עתיק כוח ודם,
השולל מהלך לא נבון
בשיפוט אלוהים הים התיכון.

משה שקט, נוהג בהתחשבות
לא קובעת
דמות
הישראלי המיושב.

כה חבל!
כתוב תגובה ל- אילת אביב
17
אורי- אתה משתבח עם הזמן..
  מרק_טווין   10/06/10 11:19
רק מחמאות אפשר לתת לאיש אמיץ, שכל המערכת מנסה לדרוס אותו , ואת אישיותו, והוא עומד על דעתו.

If by Rudyard Kipling
If you can keep your head when all about you
Are losing theirs and blaming it on you;
If you can trust yourself when all men doubt you,
But make allowance for their doubting too:
If you can wait and not be tired by waiting,
Or, being lied about, don't deal in lies,
Or being hated don't give way to hating,
And yet don't look too good, nor talk too wise;

If you can dream---and not make dreams your master;
If you can think---and not make thoughts your aim,
If you can meet with Triumph and Disaster
And treat those two impostors just the same:.
If you can bear to hear the truth you've spoken
Twisted by knaves to make a trap for fools,
Or watch the things you gave your life to, broken,
And stoop and build'em up with worn-out tools;

If you can make one heap of all your winnings
And risk it on one turn of pitch-and-toss,
And lose, and start again at your beginnings,
And never breathe a word about your loss:
If you can force your heart and nerve and sinew
To serve your turn long after they are gone,
And so hold on when there is nothing in you
Except the Will which says to them: "Hold on!"

If you can talk with crowds and keep your virtue,
Or walk with Kings---nor lose the common touch,
If neither foes nor loving friends can hurt you,
If all men count with you, but none too much:
If you can fill the unforgiving minute
With sixty seconds' worth of distance run,
Yours is the Earth and everything that's in it,
And---which is more---you'll be a Man, my son!
כתוב תגובה ל- מרק_טווין
"ארטה"
  אורי מילשטיין   10/06/10 12:26
באתונה בתקפת תור הזהב במאות הרביעית וחמישית לפני הספירה השתמשו באותה מילה לאומץ לב ולהתנהגות ראויה ומוסרית: "ארטה"!
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
18
האובססיה החולנית של מילשטיין
  אילן פפיש   10/06/10 11:32
מילשטיין חיבר כתב פלסתר נגד רבין שטענותיו העיקריות (בראש ובראשונה הטיפול בהלם שרבין קיבל כביכול עקב התמוטטותו ב-23 במאי 1967) חסרות ביסוס, מופרכות ומבישות. כדאי מאוד שמילשטיין יקבל טיפול מתאים כגי להתרפא מהאובססיה החולנית שלו נגד רבין, במקום לייצר ספרים חסרי ערך כתובים רע.
כתוב תגובה ל- אילן פפיש
הטיעון "חסרות בסיס"
  אורי מילשטיין   10/06/10 12:19
הוא חסר בסיס עד שלא מפריכים באופן אמפירי ו/או לוגי את את הטיעונים שלי ביחס לרבין. מעניין שכל תומכי רביןאינם טורחים לבסס את דבריהם ומנסחים טיעונים חסרי בסיס ברצותם לשמר את המיתוס שלו. כך הגענו למלחמת לבנון השנייה ולפארסה של הקומנדו הימי ב"מרמרה".
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
לא כל שטות ניתן להפריך,אורי
  שלמה הכהן   10/06/10 13:22
הלוגיקה המוזרה של אורי מילשטיין, שמה שלא ניתן להפריך הינו נכון, מסוכנת מאד. לא ראוי ש "מרצה באקדמיה " ישתמש בלוגיקה שכזו, באשר בשיטה כזו אתה יכול לשכתב את כל ההיסטוריה מחדש ב "עובדות לכאורה " שטכנית לא ניתן להפריכן, כי לא נבדקו , כי לא ניתן לבודקן וכי הינן אופציות קלושות עד אפסיות ולא היה ראוי לבודקן. הלוגיקה הנכונה [ בדומה לדיני הראיות בתורת המשפט ] הינה שמי שטוען טענה, עליו הראיה.
כתוב תגובה ל- שלמה הכהן
בניגוד למשתמע מדבריך
  אהובה   11/06/10 00:26
אורי מילשטיין מגבה כל טיעון בהוכחות חותכות. ומי שטוען אחרת - עליו ההוכחה. וזה לא נעשה עד היום.
כתוב תגובה ל- אהובה
אהובה, כי תומכי רבין לוחמים
  אורי מילשטיין   11/06/10 09:01
מלחמת מאסף אבודה. לפי תגובותיהם הם בייאוש.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
כנראה שלא שמעת על קארל פופר
  דקארט   11/06/10 20:05
אחרת, היית מבין בוודאי מהו עקרון ההפרכה
כתוב תגובה ל- דקארט
מדוע שישמע?
  אורי מילשטיין   12/06/10 07:06
הרי הוא יחצ"ן של חבורה שהרסה את ישראל. עקרונות ההפרכה אינם מענינים אותו. מענין אותו רק לשמר את "מיתוס הנפילים". הוא כנראה אסף פרורים שנפלו משולחנם.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
לאילן פפיש: אם הספרים חסרי
  אהובה   11/06/10 00:01
ערך וכתובים רע, למה טרחת לקרוא אותם? ואם לא קראת אותם, איך זה שאתה מגיב בכלל ועוד בגסות?
כתוב תגובה ל- אהובה
אהובה, הוא מגיב כי הוא מבקש
  אורי מילשטיין   11/06/10 08:21
להציל משהו מכבודו האבוד של רבין
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
אילן פפיש פסיכופת שמאלני שונא
  עדי גנני   6/03/15 20:07
נכון שחלפו ארבע שנים אבל כמו שאני כאן כעת - יהיו עוד. גיגלתי אילן פפיש ויצא שמדובר באושייה תרבותית טוקבקיסטומנית שסובר בין השאר שצריך להשתית על ישראל חרם כולל כי אנחנו גזענים פשיסטים ובהמות. רק מיידע.
כתוב תגובה ל- עדי גנני
19
מילשטיין ורבין
  גילי חסקין   10/06/10 13:01
קראתי בעניין רב את כול ספריו של אורי מלשטיין ומחלקם אני מסוייג, בעיקר אלו העוסקים ברבין.
למען גילוי נאות, אורי מילשטיין סייע לי בעבודת הדוקטורט שכתבתי בנושא "טוהר הנשק" ואף הודיתי לו בפומבי בגוף העבודה. מילשטיין גם העניק לי את ספרו המצוין אודות פנימיית הדסים. כך שיש להסיר כל אופציה של התנגדות אישית, או של חוסר הערכה מקצועית.
אורי מילשטיין, מעורר פולמוס ציבורי החל מראשית שנות השמונים ועד ימינו . מילשטיין הוביל מסע צלב תקיף ולוחמני ביותר כנגד "אמיתות תש"ח ופרסם מאמרים ביקורתיים חריפים, הן בעיתונות היומית והן בביטאונים שונים . כמה מחיבוריו עוסקים גם ב'טוהר־הנשק' והוא מככב באתרי האינטרנט הערביים של ה"נכבה". מבין חיבוריו הרבים, המפורסם ביותר הוא הגרסה המונומנטאלית והשנויה במחלוקת של מלחמת העצמאות (ארבעה כרכים מתוך שנים עשר מתוכננים) . תרומתו העיקרית טמונה באלפי ראיונות שערך עם לוחמי תש"ח, עם מפקדים וחיילים מהשורה, המהווים כיום את ארכיון העדויות הנרחב ביותר הקיים במקום כלשהו. מילשטיין משתלח במיוחד במה שכינה "מורשת הקרבות": "תיאור אירועי המלחמה במונחי 'צדק', 'גבורה', 'גבריות', 'תבונת המפקדים' ב'טוהר־הנשק', סייע למקבלי ההחלטות לגייס את בשר התותחים" . לשיטתו, הצביע מילשטיין, לא רק על הליקויים אלא גם על האשמים במחדלים ובכישלונות, ומאמרים שונים שפרסם ספוגים רוח של האשמה וביקורת אישית חריפה . קצפו של מילשטיין יצא בייחוד על מפקדים מהפלמ"ח, שזכו לדעתו לתהילה בלתי מוצדקת. עם הזמן נסחף מילשטיין לביטויי שנאה ומעורבות רגשית שלילית ועמוקה, הבאים לידי ביטוי בכינויי גנאי והפרזות שאין העובדות מאוששות . הזדקקותו של מילשטיין לסגנון גס רוח זה, העמידה את אמינותם של הספר ושל הסופר בסימן שאלה . יחד עם זאת, מילשטיין הראה שמלחמה (במקרה זה מלחמת העצמאות, אבל זה נכון לכל מלחמה) נראית מלמטה, מנקודת מבטו של החייל הפשוט והמפקד הזוטר, אחרת ממה שהיא נראית מלמעלה – בעיני המפקדים הבכירים והמטה הכללי. אולם, דומה שמילשטיין שוכח, או רוצה לשכוח, כי לאנשים "מלמטה" יש פרספקטיבה מצומצמת, שלצד מגבלות הזיכרון יוצרת עיוותים בתמונה ההיסטורית. לעתים נוצרת בעיניהם תמונה מעוותת יותר מזו שמצטיירת בעיני האנשים מלמעלה, שם יוצר הריחוק את העיוות של התמונה . בנוגע לספריו על רבין: מילשטיין צדק בכך שהוא מוכיח כי גדולתו של רבין לא היתה דווקא כמפקד שדה, אלא כקצין מטה. טוב עושה מילשטיין שהוא מבקר את הדמות שבחוגים אחדים הפכה לפולחן, אך כשאני קורא את מאמריו ושומע את הרצאותיו, יש לי תחושה לא נוחה שמדובר כמעט בשנאה על רקע אייש. יש משהו חסר פרופורציות בעיסוק הכפייתי הזה. מילשטיין התחיל במפעל מונומנטאלי של כתיבת ההיסטוריה של מלחמת העצמאות, ולמרבה הצער זנח אותו לטובת עיסוק בלתי מובן ברבין המנוח.
קשה להתחרות בבקיאות הפנומנאלית של מילשטיין במלחמות ישראל. יש לו את אוסף הראיונות הגדול ביותר, שהשיג בעבודת נמלים. מותר לחלוק עליו באשר לניתוח. כאשר אני קורא (בקביעות) את מאמריו, אני מקבל תחושה שאת המדינה הזו ואת כוח המגן שלה, הקימו חבורה גדולה של פחדנים, חדלי אישים, ובלתי אינטלקטואליים. כל החכמה, התבונה האומץ והאינטלקט התרכזה אצל חבורתי של אורי מילשטיין.
לסיכום, טוב יעשה מילשטיין, אם ייתן לרבין לנוח בשלום על משכבו, ניח לתיאוריות הסהרוריות אודות הקונספירציה וישלים עבור כולנו את האנציקלופדיה של מלחמת העצמאות.
כתוב תגובה ל- גילי חסקין
רבין ומשכבו
  אורי מילשטיין   10/06/10 13:21
גילי ידידי,

א. תודה שטרחת להעלות את ביקורתך עלי בפירוט.
ב. כתיבה אינטנסיבית וביקורתית אינה בהכרח שנאה. כדי להוכיח שקיימת שנאה יש להפריך חלק מטיעוניי ואז אפשר יהיה לטעון שכתבתי אותם מתוך שנאה ולא כממצאי מחקר מבוסס.
ג. יצחק רבין לא ינוח על משכבו לעולם, לא בגלל בריחתו משדה הקרב או בגלל אשפוזו במחלקה פסיכיאטרית אלא בגלל המקום המרכזי שהוא תפס בתולדות מדינת ישראל ובבניתו של צה"ל. הרי לא תבקש להימנע מלהתיחס אל משה רבנו להבדיל, או לדוד בן גוריון. חקרתי ופרסמתי את ממצאי על רבין לא בגלל שהיה פלמ"ניק (ואני כביכול שונא את הפלמ"ח) אלא משום שהוא עיצב יותר מכל אדם אחר את אופיו של צה"ל כקמב"ץ הפלמ"ח, כמפקד קורס המג"דים הראשון ב-1949, כראש מה"ד (מחלקת ההדרכה במטכ"ל) בשנות החמישים, כרמטכ"ל כשר ביטחון וכראש הממשלה. איך נחקור איך הגיע צה"ל לשפל המדרגה במלחמת לבנון השנייה ובנסיון הכושל של "מרמרה" אם נניח לרבין לנוח על משכבו?
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
הדיון סוטה מן הנושא
  מיקיס   10/06/10 15:50
העיסוק הציבורי ביצחק רבין איננו מתנהל כלל במישור בו אתם דנים.

המבקשים להאדיר את דמותו של רבין כלוחם אינם עושים זאת מתוך מחשבה מעמיקה אלא מתוך היקש זול ודמגוגי.

אם היה האיש לוחם גדול ומנהיג עז נפש, הרי שגם בחירתו בדרך הנפל של כזבי אוסלו התבצעה מתוך אומץ מחשבה מעמיקה.

המחנה השפוי מתנגד לדרך אוסלו וממילא מבקש למעט בדמותו של רבין.

זהו לפיכך דיון פוליטי ולא היסטורי, רבין ומורשתו אינם אלא תפאורה דחלילית.

כך גם העיסוק ברצח.

אם אכן נרצח רבין על ידי יגאל עמיר בשל הסתת הרבנים הרי הפשע מטיל צל כבד על מחנה פוליטי שלם. טיעון זה מכשיר את הדם ומתיר פשעים כמו ההתנתקות.

דומה הדבר לעלילת הדם שהתפרצה אחרי רצח ארלוזורוב.

מתלהמי השנאה סוכרים אוזנם מלשמוע כל דיעה אחרת וחרדים מפני האפשרות של חקירה בלתי תלויה שתגלה את מעורבות השב"כ ברצח, תפקידו של אבישי רביב, גורלו של יואב קוריאל, הלמותו המסתורית של יורם רובין, הפתק המוכתם בדם, העיכוב בדרך לאיכילוב, דו"ח הפטירה המשובש ועוד שאלות המעיבות על כל המסתתרים תחת כנפי המורשת ההזויה הזו
כתוב תגובה ל- מיקיס
"מורשת רבין"
  אורי מילשטיין   11/06/10 05:36
"מורשת רבין" כ"מר ביטחון ומצביא מהולל" קשורה בנושא חמור ומסוכן יותר לקיומה של ישראל מן השאלה מי רצח את רבין, כגם היא שאלה חשובה ביותר. השאלה היא מדוע ביצועי צה"ל עלובים כל כך, לפחות מאז תום מלחמת ששת הימים. חשיפת התרומה השלילית של רבין בתחום זה תאפשר לאתר את הליקויים הבסיסיים של צה"ל ולתקנתם.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
לגילי! עיסוק בלתי מובן?
  אהובה   10/06/10 23:54
חבל חבל שלא הבנת, שהרי אתה לא בא מתוך גישה אטומה ושלילית מלכתחילה, כמו אחרים המשתלחים בו. אם לא הבנת שהעיסוק ברבין אינו אישי-רגשי, אלא ניתוח אינטלקטואלי של מהלכיו שהשפיעו על מערכת הביטחון וסרסו אותה, אז כדאי לך לקרוא שנית את הספרים, אבל הפעם ללא דעות קדומות, אלא מתוך פתיחות וסקרנות אינטלקטואלית.
כתוב תגובה ל- אהובה
גם אני ממליץ!
  אורי מילשטיין   11/06/10 10:27
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
20
לאחרונה הגשתי מועמדות
  לתפקיד מבקר בצה"ל   10/06/10 13:02
מבקר פנים,

"הם לא מחפשים מישהו כמוך, אלה מישהו נוח למערכת , מישהו שלא יחקור אלה יעשה כאילו"

היתה התשובה ממי שיהיה שר בישראל



חנן וייס, סא"ל במיל'

מומחה לעבירות שוחד (זה לא הזמן עכשיו כשהצמרת כולה מושחתת, מהסד ועד הטפחות, כולל הצבא המשטרה ומערכת המשפט - מככבת).
כתוב תגובה ל- לתפקיד מבקר בצה"ל
21
איך הוא טיפס למעלה?
  אלון פלג   10/06/10 14:11
אם רבין היה כישלון טוטלי ( ויכול להיות שהוא היה)
איך הוא טיפס למעלה?
לכול עבודה שרוצים להתקבל אליה יש 3 ראיונות, יש מבחנים
מקצועיים, יש תקופת מבחן וכול סוף שנה עושים בדיקת ביצועים. ( כך לפחות בתעשית ההי-טק)

אם רבין היה כישלון קולוסלי איך הוא טיפס בסולם הדרגות?,
ידוע שהתחום הצבאי הוא מאוד קשה ורק מתי מעט יכולים לפקד בכישרון על חיילים ( אני לא מדבר על קצינים אלא אפילו על סמלים)

כול התקדמות אמורה להיבחן בשבע עינים וכול סימן הכי קטן
לכישלון יכול להחריב קרירה צבאית.

קצינים אחרים לא ראו ולא ידעו?
יריבים פוליטים לא פירסמו?

מה יכולה להיות הסיבה שאנשים לא דיברו?
כתוב תגובה ל- אלון פלג
הדרך לצמרת של רבין
  אורי מילשטיין   10/06/10 22:38
בשנות השלושים בבית הספר כדורי יגאל אלון היה מדריך גדנ"ע. רבין הפך למשרתו האישי. בגלל נאמנותו לאלון הגיע רבין במלחמת העצמאות לצמרת הפלמ"ח. בהפוגה הראשונה פיקד רבין על ירי על אנשי אצ"ל ששחו בים מהאוניה "אלטלנה" הבוערת. כדי לפצותו על שירות זה קידם אותו ראש הממשלה ושר הביטחון לדרגת אלוף שעה שאת רוב אנשי הפלמ"ח הוא זרק מצה"ל. אחר כך ראש הממשלה ושר הביטחון לוי אשכול מינה אותו לרמטכ"ל כי הוא הבטיח זאת לבן גוריון.

ליתר פירוט קרא בספר.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
תשובה אחת לשתי שאלות:
  אשת לוט   11/06/10 15:19
איך רבין טיפס בסולם הדרגות אם הוא כזה כישלון, ואיך זה שקצינים אחרים לא ראו ולא ידעו ויריבים פוליטיים לא פירסמו את זה.

אז ראשית צריך להעיר שאתה מניח את המבוקש ואז: "ידוע שרק מתי מעט יכולים לפקד בכישרון על חיילים וכול סימן הכי קטן
לכישלון יכול להחריב קרירה צבאית".ומכאן המסקנה שאי אפשר שהבלתי מוכשרים יגיעו רחוק, ואם רבין הגיע, זו ההוכחה לכשרונו.
אבל אם זה לא כך, וכפועל יוצא רבין אכן לא עמד בלחץ והתמוטט (להלן יבוא ציטוט דברי צבי דינשטיין על התמוטטותו ב-67')אז ברור שרוב המפקדים (שהוא מינה בחוסר כשרונו!)לא יכרתו את הענף שעליו הם יושבים. למה שידברו? או אולי גם הם לא מספיק מוכשרים כדי להבין שהוא כזה?

למרות זאת היה מי שדיבר , אלא שרק לפני שנתיים-שלוש [למה רק אז? הרי ידע?!!!] זה היה דינשטיין, עוזר שה"ב ב-67'. הנה תמליל משידור בטלויזיה הישראלית:
קריין: בסיור שרים בדרום היה קשה שלא להבחין בכך שמצבו הנפשי [של רבין]הולך ומתערער.
צבי דינשטיין: "היינו ביחד. זה שרבין התחיל לדבר פתאום לא לענין ושומע רעשים נוראיים וזוהי הפצצה כבר... ואנחנו לא הרגשנו כלום, לא שמענו כלום. איזה רעשים? וידענו שהוא מתמוטט אז. בשביל אשכול זה היה נראה כמעט כמו אסון.זה אני זוכר, את הרגע שרבין התמוטט. הוא לא יכול היה להמשיך.אני זוכר שיצאנו הוא אמר, נו לך תסביר לקהל בישראל, וגם בלי רמטכ"ל, איזה דיכאון זה יכניס".
קריין: ב-23 במאי הרמטכ"ל קרס. התמוטט. מתח, עצבים ויותר מידי ניקוטין.

עכשיו תשאל את עצמך למה כל כך הרבה יודעים את העובדות על הרצח, יודעים שהן מתנגשות עם הסיפור הרשמי, ואף אחד לא קם??? ולמי שקם (ולא מתוך המערכת!)סותמים לו את הפה. למה????


כתוב תגובה ל- אשת לוט
עדיין לא ברור
  אלון פלג   12/06/10 12:06
פקודים ומלחכי פנכה, ברור למה הם לא דיברו,

אבל יריבים פוליטים: למה הם שתקו? אם ידעו שמדובר באדם
שאינו יכול להנהיג את המדינה, מדוע הם לא דיברו?

איפה היו מנהיגי הליכוד כל אותם שנים?
היה להם אינטרס אישי וציבורי לחשוף את האמת.
יריבים פוליטים של רבין, מדוע הם נתנו לו לנצח?
אם מדובר באיש שאינו מתאים להנהגה, למה לא לחשוף אותו?

איפה הייתה התקשורת כול אותם שנים?

אם רבין אינו מוכשר וטיפס למעלה, מן הסתם
יש עוד רבים כמותו ( כי השיטה מאפשרת זאת)
למה לא לחשוף את כול אותם חסרי כישרון?
כתוב תגובה ל- אלון פלג
22
איפה אפשר לקנות את הספר ומחירו
  קורא ישראלי   10/06/10 14:46
כתוב תגובה ל- קורא ישראלי
בחנות 180 ש"ח שני הכרכים
  אורי מילשטיין   10/06/10 22:31
אצלי 100 בבית ועוד 40 ש"ח משלוח בדואר. שלח אלי מייל ותקבל פרטים נוספים

urimilsh@smile.net.il
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
23
מרתק. היכן להשיג את הספר?
  דיטה   10/06/10 14:49
כתוב תגובה ל- דיטה
אצלי בהנחה גדולה
  אורי מילשטיין   10/06/10 22:16
בחנות מחירו 180 שני הכרכים. אצלי 100 בבית ועוד 40 ש"ח משלוח בדואר. כתבי אלי במייל ואשלח אליך פרטים:
urimilsh@smile.net.il
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
24
כל הכבוד, מילשטיין! איש אמיץ !
  אזרח מתל אביב   10/06/10 15:09
כתוב תגובה ל- אזרח מתל אביב
25
ד"ר מילשטיין מעורר למחשבה!
  רפי אשכנזי   10/06/10 18:18
ד"ר מילשטיין בכל עבודתו כהיסטוריון, מעורר למחשבה.
עם כרטיס ביקור "ללא מורא ובלוא משוא פנים", מילשטיין שוטח את דעותיו. בזאת גדולתו. גם אם אינך מסכים עם טיעוניו, הידע המחקרי העצום שלו מעורר למחשבה.
בזאת גדולתו ובכך הוא משכמו ומעלה מעל לחבריו ההיסטוריונים.
כתוב תגובה ל- רפי אשכנזי
26
סברה מבוססת לסיבת חיסול רבין
  מקורב למקור   11/06/10 08:59
בעת שיחותיו של רבין בארה"ב, התקשר אליו פרס. במקרה, הוקלטה השיחה ע"י עיתונאים שמכשיר ההקלטה שלהם נותר פתוח. בשיחה זו סרב רבין להמשיך בתהליך השלום אם הפלשתינים ימשיכו בטרור, ולמעשה- אם לא נקבל תמורה מהצד הפלשתיני. פרס מאוד לא אהב את ששמע.
גם השר יעלון מעיד כי רבין שקל להפסיק את תהליך "השלום" לאור ההתנהלות של עראפת אז, שהעידה כי הוא 'עובד על ממשלת ישראל" וכי אין פניו לשלום.
נראה כי ההתנקשות המבוימת ברבין, שהיתה אמורה להביא לאהדת הציבור כלפי הממשלה ותהליך השלום ולהבטיח את ניצחון המפלגה בבחירות שהתקרבו, נוצלה ע"י גורמים פוליטיים ממשיכי "תהליך השלום, בכל מחיר", לסילוקו של רבין.

אגב, אותם גורמים עצמם היו מעורבים בהגדרת המנדט המצומצם שניתן לוועדת שמגר לחקירת סידורי האבטחה של רבין בלבד.

מי שיכול להוכיח אחרת- מוזמן לעשות זאת.
כתוב תגובה ל- מקורב למקור
חשוב להצמד לעובדות
  יצחק הורניק   11/06/10 10:05
שלום !
אתה מעלה סברה שבמצב הנוכחי אי אפשר וגם לא ניתן להתמודד איתה.
חשוב תמיד להצמד לעובדות ובעקבותיהם לשאול שאלות וזה בדיוק מה שעושה ד"ר מילשטיין בספרו.
אתה מציג עצמך כמקורב למקור - מקור של מה ? של איזה עובדה ?!

הנושא רציני מידי על מנת להעלות השערות כל שהן.
זכור - אתה מדבר על ראש ממשלה שלדאבוננו נרצח וכן על נשיא מדינה מכהן. נא לא להרגיז סתם את הציבור "בסתם אמירות" גם אם לדעתך הם מייצגות מציאות כלשהיא.
שבת שלום
כתוב תגובה ל- יצחק הורניק
אנצל תגובתך להערות מתודולוגיות
  humanape   11/06/10 10:26
לשיטתך, ניתן להפריח אמירה, ועל הזולת להוכיח את אי תקפותה/אמיתותה. זה לא קביל לוגית, זה לא קביל על פי עקרונות ההוכחה ההיסטורית הפוזיטיבית, ואפילו לא משפטית. הבעיה הגדולה של רצח רבין היא, שאור השמש לא שטף את כל החומר ולא סייע בטיהור המצב. השאלות שנותרו פתוחות גם אחרי וועדת החקירה והמשפט, כמו גם הדילמות שעוררה וועדת החקירה מחייבים לפחות להותיר את השאלות פתוחות עד לבירורן. אם כל התיקים הרלוונטיים, בדגש כולם, בתקווה שחלק לא הושמדו היו עומדים לעיון הציבור, וכל בר בי רב היה יכול לעיין או לכתוב את גירסתו להיסטוריה, אזי הוויכוחים היו עוברים מרמת הקונספירציה אל הרמה האקדמית ותקפות המחקרים. אעיר - איני יודע מדוע לא בוצעו הדברים כך. התירוץ של ביטחון המדינה או צנעת הפרט לא קיימים במקרה כל כך טראומתי, שלא רק הסתיים במות ראש ממשלה אלא גם לאסון חברתי בל ישוער. הבעיה, שמחקרים היסטוריים בתלויים בארכיונים ממשלתיים/ציבוריים לוקים במגבלות אדירות. ראשית, מגבלת פתיחתן רק אחרי 30 שנה, וחלק, ורבים מהתיקים העוסקים בפרשיות רגישות הם תחת קטיגוריה זו - רק אחרי 50 שנה. ורבים מאד, לא יפתחו כלל וכלל. מסיבות שלחלקן תירוצים קלושים כגון: אין לנו כח אדם לעבור על החומר לפני פתיחתו (ארכיון צה"ל), או שאינך חשוף למה שיש ולכן אינך יכול לבקש התיקים (כל הארכיונים הממשלתיים/צבאיים), צנעת הפרט (בעיקר חומרים של אישים), ולבסוף ארכיונים שאין סיכוי שיפתחו (קהילת המודיעין). במקרה שכזה קל לנגח את ההיסטוריון בתואנה קלושה - אין לך מבט כולל, החומרים שלך מבוססים על ראיונות עם זוטרים ועמך. טוב, זו כמובן הערה מתודולוגית תקפה, אך השאלה היא, האם ההיסטוריון הזניח מקורות קיימים, או שהם אינם בנמצא או שאינם פתוחים עבורו????????? אני מניח שמילשטיין לא הזניח ארכיונים ממשלתיים, אני ראיתיו לא אחת בשנים האחרונות בארכיון המדינה. אם כך, סביר להניח שהמקורות שלו הם מה שיש ברגע זה. וכך רבותי כותבים היסטוריה. והיסטוריוגרפיה טובה, אם היא שקופה, דהיינו ניתן לבקר את מקורותיה (וכאן הערה למילשטיין, לדעתי עליך לפרסם כרך נוסך ובו שיקלוטים של כל הראיונות, כי לא ניתן אחרת לבקרם). וכשמגיע מידע נוסף או להיסטוריון אחר יש תובנות משלו, שיכתוב גרסה נוספת, נגדית או מוסיפה. ואין סוף לכך, אחרת, תארו איזה עוני היה המחקר העת העתיקה. וכאן הביקורת שלי כלפי מתנגדיו, ואיני מדבר על המגיבים מטעם או הקנטרנים. ספריו של מילשטיין פתוחים כבר שנים לציבור. או קיי, זכותו של כל אחד לחשוב את שירצה על הפילוסופיה שלו, אך על הכתיבה ההיסטורית, לא הייתה צריכה להיות מחלוקת, שיש דרכים אקדמאיות מקובלות לקעקע את מחקריו. והדבר לא מבוצע, לפחות לא באופן שיטתי. ולכן התקפה לגופו של אדם, היא הדבר הבזוי שקיים, אבל איך שהוא זה עובד תמיד. מה שקרה עם מילשטיין היא הדרה מוחלטת מהממסד. והאמינו לי, מי ששימו באובססיה, שבגללו מדירים אותו, לא פגש עדיין מאותגרי אובססיה בעיקר מהשמאל הקיצוני המאיישים בגאון את הממסד האקדמי בארץ. ולסיום - לא קראתי עדיין את שני הכרכים החדשים, אני בטוח שהם מעניינים, אין ספק שיש בהם אי שלמות, בטוח שניתן למצוא פרכות, אין גם ספק שהרמה לא תהיה אחידה מבחינת תקפות מחקרית במגוון שכזה של כותבים. אך הספר זכאי לדיון אמיתי ונוקב. ואשמח להשתתף ביום עיון שכזה. וסליחה אם יש טעויות, אין לי כח להגהה.
כתוב תגובה ל- humanape
פרסום הראיונות
  אורי מילשטיין   11/06/10 11:52
א. תודה על התגובה הרצינית והמנומקת.
ב. כדי לשתף אותך בדיון כלשהו אתה צריך לחשוף את שמך האמיתי.
ג. עד היום ראיינתי כעשרת אלפים אנשים. רבים מהם הלכו לעולמם והארכיון שלי הוא המקור היחיד לגרסת לא מעטים מהם. למעלה מיכולתי הכספית לפרסם כרך עם כל הראיונות. לעומת זאת אני ממחשב אותם ובעתיד הם יועמדו לעיון הציבור, לפחות חלקם שאספיק למחשב כי הזמן העומד לרשותי אינו אין סופי.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
27
הרצח: האמת סופה שתצא לאור. היא
  אשת לוט   11/06/10 12:06
ממשיכה לבעבע. הר הגעש יתפרץ יום אחד וישטוף את סדום (ואותנו) אם לא נביט אל פרצופה עכשיו!
ותודה לאורי מילשטיין, מקיץ נרדמים.
כתוב תגובה ל- אשת לוט
אסונה של מדינ ישראל
  אורי מילשטיין   11/06/10 13:56
שהאבות המיסדים כוננו בה תרבות של הסתרת ליקויים.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
28
התאכזב מפלסטינאים ב-95?נו באמת
  ד. רייזמן   11/06/10 15:08
במאמר "למה שמעון פרס שונא היסטוריה?" שנכתב לפני כשנתיים וחצי, הבאתי בהרחבה ציוטים מנאומי חתימת הסכם אוסלו. כך נכתבת במאמר: "לשם מה להביא כאן את הציטוטים האלה? הדברים שנאמרו אז, בטקס חתימת הסכם אוסלו, ידועים ומוכרים היטב. זאת הייתה תקופה אחרת, עידן התקוות הגדולות. לכן, אין הרבה טעם לחזור על מה שאז נאמר. ווכן, אין טעם לחזור על מה שנאמר. אני מצטט כאן את אמירות האלה על מנת להפנות את תשומת לב הקוראים דווקא על מה שלא נאמר! שימו לב: שמעון פרס דיבר על קץ הדמים, הפסק ההרג, על "לא עוד קורבנות". ערפאת ואבו מאזן דיברו על ירושלים, פליטים וגבולות. ערפאת ואבו-מאזן הביעו תודות לנשיא קלינטון, נשיא רוסיה ושר החוץ שלה, ממשלת נורווגיה ושר החוץ שלה. הם לא הזכירו - לא את קץ הדמים, לא את הפסקת ההרג, לא את ו"לא עוד קורבנות". לא ערפאת ולא אבו-מאזן, אפילו לא ברמז, גם לא באמירה דו-משמעית שניתן לפרשה כך אם מאוד רוצים... רק לקראת מותיו הבין רבין מי הם הפלסטינאים שמתדיינים איתו? נו, באמת! אם רבין לא הבין את זה אז - כשהדברים הושמעו מול פרצופו ובמפורש - אז או שחירש היה או שכסיל.
כתוב תגובה ל- ד. רייזמן
לא חרש בוודאי שכסיל, אבל העיקר
  אורי מילשטיין   11/06/10 16:17
רבין נגרר להסכם אוסלו בגלל תבוסת צה"ל במלחמה נגד החזבאללה ברצועת הביטחון ובאינתיפאדה הראשונה. ישראלים רבים טוענים שעל הערבים לשלם על תבוסתם במלחמת העצמאות ובמלחמת ששת הימים. לפי אותו הגיון עלינו לשלם על תבוסותינו בכל המלחמות שאחרי ששת הימים.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
29
מה לגבי אנשים אחרים?
  אלון פלג   20/09/10 19:30
אם רבין הצליח לטפס למעלה למרות כול הכישלונות שלו, אני מסיק שהרבה אנשים אחרים שגם הם ללא כישורים הצליחו. מדוע לא לחשוף אותם לפני שיספיקו לגרום לנזקים גדולים? אולי כל המערכת הפוליטית בישראל אינה ראויה?
כתוב תגובה ל- אלון פלג
30
עקרה נכתב על הד"ר מילשטיין ???
  עדי גנני   6/06/13 15:19
יפה מאוד. אני נרגש לגלות את המידע הזה. תמיד נעים לגלות שאדם שאתה מעריך ומוקיר צרוב בתודעה של העם גם אם רובם לא יודעים את העובדה המלבבת הזאת. אפעס, יש כאן בעיה כרונלוגית מסוימת. המשוררת רחל נפטרה בשנת 1931 בעוד הד"ר מילשטיין נולד רק תשע שנים אחר כך, בשנת 1940. תודה על תשומת הלב.
כתוב תגובה ל- עדי גנני
31
מה רוצים היום מזקן סנילי בן 73
  שינוח על משכבו   28/08/13 17:11
מילשטיין זקן סנילי חדור קנאה ושנאה לפועלו של יצחק רבין ,יש אומרים שבדיותיו ושקריו הסיתו את יגאל עמיר ימח שמו לרצוח רבין הי'ד
כתוב תגובה ל- שינוח על משכבו
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il