s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לסתום את הג'ורה
מאת: אולק נצר  |  10/08/2010
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
צודק
  אלישמע   10/08/10 17:53
כתוב תגובה ל- אלישמע
לאלישמע (1)
  אולק נצר   11/08/10 12:43
המערכת: תגובתך תתפרסם אם תציין למה במאמר אתה מתייחס ותנמק זאת.
הערה ממני: התגובה התומכת, "צודק", נקייה כמובן מכל אלימות או גסות, להיפך, היא נעימה לי מאוד ואישית אני מודה לך. המערכת תצטרך להחליט, בכל זאת, אם לפרסם תגובות "הלל" טהור כאשר היא מונעת פרסום של "קלל" טהור. הלל וקלל שתיהן מפיחות רגשות ומשמשות בניצול פסיכולוגי ובדמגוגיה. תגובת הלל טהור אומרת משהו רק על הכותב ולא מוסיפה דבר בקשר לכתוב. אשמח לדעת, כמובן, במה לדעתך אני צודק וכל דבר היכול להוסיף על הבנת הענין.
כתוב תגובה ל- אולק נצר
לא תמיד צריך להכביר במילים
  אלישמע   11/08/10 23:34
כשאני כותב צודק אני מתכוון שהטיעון שלך צודק. העורכים חייבים לסנן תגובות שאין בהם דבר מעבר לגסות רוח ואינם עושים זאת.
כתוב תגובה ל- אלישמע
2
בזכות הג'ורה
  אליהו חיים   11/08/10 08:19
מאה מאמרים מלומדים ,נוטפי חנפנות ומילים יפות המתארות את מפעלותיו של נשיא מדינת היהודים אינם שקולים נגד משפט ג'ורה אחד המתאר את השרץ , את חתרנותו , את תחמנותו ואת הנזק הרב הנגרם למדינת היהודונים מאיש זה.
כמובן שאפשר להביא את הג'ורה במילים מכובסות אך אין הדבר ראוי , הג'ורה נחוצה שתעלה על גדותיה בכדי שריח הסחי והריקבון יגיע גם לאפו המלומד של המטיף מוסר.
כתוב תגובה ל- אליהו חיים
לא מתקבל - אליהו חיים
  אולק נצר   11/08/10 13:09
הטקסט:"מאה מאמרים מלומדים ,נוטפי חנפנות ומילים יפות המתארות את מפעלותיו של נשיא מדינת היהודים אינם שקולים נגד משפט ג'ורה אחד המתאר את השרץ , את חתרנותו , את תחמנותו ואת הנזק הרב הנגרם למדינת היהודונים מאיש זה.
כמובן שאפשר להביא את הג'ורה במילים מכובסות אך אין הדבר ראוי , הג'ורה נחוצה שתעלה על גדותיה בכדי שריח הסחי והריקבון יגיע גם לאפו המלומד של המטיף מוסר"

"המערכת": תגובתך תתקבל לפרסום אם תכלול התייחסות למשהו במאמר ולא תכלול התייחסות למה שאין בו, כמו נשיא המדינה. כמו כן יהיה עליך להימנע מגידופים (מדינת יהודונים, שרץ, מטיף מוסר) או האשמות ללא ביסוס (חנפנות, תחמנות, נזק שמישהו גורם).

הערות לקוראים:
1. שימו לב, שתגובה זו יכלה להיכתב גם על ידי איש שמאל קיצוני!
2. האיש, בצורה אופיינית, מזהה "ג'ורה" לא כדרך התבטאות והתנהגות בויכוח אלא כהשקפה או התנהגות של מי שהוא שונא. הדבר בולט במיוחד בביטוי "הג'ורה נחוצה כדי שתעלה על גדותיה והריח יגיע". במציאות, אין צורך בסגנון ג'ורה כדי להוקיע שחיתות או כל "סירחון" אחר. הג'ורה שהכותב מפיק מעוררת סלידה רק כלפיו, ולא כלפי מי שלדעתו ראוי לגינוי, שאפילו אי אפשר לדעת מיהו.

כתוב תגובה ל- אולק נצר
אתה מגלה חוסר הבנה יקירי
  אליהו חיים   11/08/10 23:06
על מה אתה מדבר? אין מילה אחת שאני כותב שאין לה ביסוס,מעולם לא כתבתי דבר שלא הייתי משוכנע במאת אחוזים שהדבר נכון , נתחיל עם כבוד הנשיא שלך, אתה יכול לקרוא בזכרונותיו של משה שרת "אני שולל את שימעון פרס תכלית השלילה, ורואה בעלית קרנו קלקלה מוסרית ממארת ביותר, אקרע קריעה על המדינה אם אראנו יושב על כיסא של שר בישראל"
ולא אזכיר כאן מה אמרו עלפרס ,רבין שמיר ,בגין, וביבי כן ביבי שעכשיו משתמש בו או הוא משתמש בביבי.
אין בי שנאה לא לפרס ולא לנבון ולא להרצוג שאותם אני מכיר היטב מתקופת עבודתי ביחידה לאבטחת אישים 730 בשב"כ, וגם ראיתי את כל מעשי השחיתות וגנבת מתנות,אני כל פעם משתומם מחדש כאשר אני רואה את העם המטומטם ברובו הסוגד לאנשים הללו.
ועכשיו אנחנו מגיעים לעניין הג'ורה, כאן במדינה הזאת צריך לעשות מהפכה ,לשנות סדרי בראשית וכל האמצעים יהיו כשרים כדי להציל את המדינה דנתון אמר "מהפכה לא עושים עם מי ורדים" אפשר להשתמש בג'ורה, אני מאחל לך כל טוב והרבה בריאות והלוואי שיגיע היום שאפשר יהיה להשתמש רק במילים יפות.
כתוב תגובה ל- אליהו חיים
כן מתקבל
  גדעון אמיר   12/08/10 16:16
אליהו חיים נותן דוגמה המוכיחה שאתה טועה. למרבה הצער לא הבנת אותו ואתה משתמש בתגובתו כדוגמה לתגובה לא עניינית.
זה רק מוכיח כמה מסוכן לצנזר תגובות.
בנוסף ניתן להרחיב את הצנזורה גם למילה המדוברת למה רק לכתובה. בוא נלך למשחקי כדורגל ונצנזר את הדיונים על האמא של השופט.
אבל חייבים קודם כל להגדיר מהי שפה מקובלת ומה תחשב לחריגה ואני מסופק אם נגיע להסכמה. ולמה להגביל את הצנזורה לניבול פה? מה עם הסתה? אבל זה לא נושא הכתבה אז צריך לצנזר. הרני מצנזר...
כתוב תגובה ל- גדעון אמיר
בעד חופש הגידוף
  יוסי פלס   13/08/10 16:26
אני מצדד בדעתם של אליהו חיים וגדעון אמיר. חופש הגידוף כלול, לדעתי, בחופש הביטוי ויש להגביל אותו רק כשהוא עושה שימוש פוגעני במומים, באסונות אישיים וכד'. ללעוג לעיוור או לפיסח תוך איזכור ליקויים פיזיים, שאין הם אשמים בהם, זו ניבזות ממדרגה ראשונה. ללעוג לשכול של אם שאיבדה בת בפיגוע (כפי שעשו לנורית פלד-אלחנן) זו רשעות ממדרגה ראשונה. בכל מקרה אחר מותר לגדף חופשי-חופשי, אך חשוב לשמור תמיד על עקרון ההדדיות: מה שמותר לי מותר לך ולהיפך. ואתה, חבר אולק, אל תשחק לנו כאן את ברוניה הגננת. איש אינו מעוניין בהערות הדידאקטיות שלך, שנודפת מהם צחנה בולשביקית, אנטי-דמוקרטית.
כתוב תגובה ל- יוסי פלס
3
לסתום את הג'ורה של העיתונות
  מקס פאואר   11/08/10 08:41
העיתונות השמאלנית שמייצגת את האינטרס ההומוליבראלי משלשלת עלינו כבר 65 שנה את דעותה השמאלניות
כתוב תגובה ל- מקס פאואר
לא מתקבל - מקס פאואר
  אולק נצר   11/08/10 13:16
טקסט: "העיתונות השמאלנית שמייצגת את האינטרס ההומוליבראלי משלשלת עלינו כבר 65 שנה את דעותה השמאלניות"

"המערכת": תגובתך תתפרסם אם תגרע ממנה מלות גידוף גסות (הומוליבראלי, משלשלת)ותתייחס למשהו ספציפי במאמר.
כתוב תגובה ל- אולק נצר
מר נצר הביטוי הומוליבראלי
  מקס פאואר   11/08/10 16:55
מר נצר הביטוי הומוליבראלי אינו קללה הוא גזור מהביטוי הומוספיאנס (הכוונה לאדם ליבראלי)הביטוי משלשלת,אני מוכן לחזור בי,למען דיון נקי.
כתוב תגובה ל- מקס פאואר
4
מי מפקיר
  דוריאן   11/08/10 09:12
"הפקרת החצר האחורית לאספסוף" הוא ביטוי מגוחך. לפני הכל - אין זו חצר אחורית, אלו הם החיים עצמם. והתקשורת היא מקום לחזות בחיים.
אבל יותר חשוב מכך - מי שבאמת 'מפקירים' את המרחב הציבורי הם אותם יפי נפש, אולי כמוך הכותב, שנותנים לגסות הרוח ותאלימות המילולית לעבור בלא תגובה. שמשאירים את מה שאתה קורא 'החצר האחורית' ומה שאני קורא 'המרחב הציבורי' למילים הגסות, חסרות התוכן, המכפישות, האלימות.
כתוב תגובה ל- דוריאן
מתקבל - דוריאן
  אולק נצר   11/08/10 13:35
טקסט: "הפקרת החצר האחורית לאספסוף" הוא ביטוי מגוחך. לפני הכל - אין זו חצר אחורית, אלו הם החיים עצמם. והתקשורת היא מקום לחזות בחיים.
אבל יותר חשוב מכך - מי שבאמת 'מפקירים' את המרחב הציבורי הם אותם יפי נפש, אולי כמוך הכותב, שנותנים לגסות הרוח ותאלימות המילולית לעבור בלא תגובה. שמשאירים את מה שאתה קורא 'החצר האחורית' ומה שאני קורא 'המרחב הציבורי' למילים הגסות, חסרות התוכן, המכפישות, האלימות."

תגובה לדוריאן: ראשית, קיימת את התנאי הראשון של "המערכת" והבאת אפילו ציטוט מדויק מתוך מאמרי שאליו התייחסת.
"החצר האחורית" היא מדורי הטוקבק, בעוד "החצר הקדמית" הם "מכתבים למערכת" וכל תרבות הכתיבה של העיתון עצמו, כמו התזכורת כאן "להגיב באופן ענייני שיכבד את הכותב" וכו'. פרסום דברי ג'ורה איננו מקרב בכלל את המטרה של "לחזות בחיים", להיפך, גורם לכל אדם שיש לו עניין לחזות בחיים באמת להירתע מהסירחון הזה, ומקבע אותו במקום לחשוב איך לשפר את האווירה.
לא כתבת מי הם אותם "יפי נפש" שמפקירים, לדעתך, את המרחב הציבורי. המאמר שלי כולו היה נגד התופעה הזאת, כך שאני לא יכול להיות "אולי אחד מהם", אני נלחם נגד התופעה הזאת. נראה לי שהיית צריך לראות אותי כשותף לדעתך ולא כאחד מהם.
כתוב תגובה ל- אולק נצר
5
חוצפה: נצר מייצר ג'ורה
  צבי גלברד   11/08/10 09:52
רוב הג'ורה מיוצרת ע"י נצר ושות'.העיתונות מלאה ג'ורה כגון: פרשת אברמוביץ'/ארד והמכתב המפוברק. כל מיני אוטואנטישמים שמגדפים ומקללים. מסיתים לעבריינות. תומכי כתות מסוכנות - סינטולוגים, הרב ברג. יצרני מניפולציות ושטיפת מוח.
כתוב תגובה ל- צבי גלברד
לא מתקבל - צבי גלברד
  אולק נצר   11/08/10 13:48
טקסט: "רוב הג'ורה מיוצרת ע"י נצר ושות'.העיתונות מלאה ג'ורה כגון: פרשת אברמוביץ'/ארד והמכתב המפוברק. כל מיני אוטואנטישמים שמגדפים ומקללים. מסיתים לעבריינות. תומכי כתות מסוכנות - סינטולוגים, הרב ברג. יצרני מניפולציות ושטיפת מוח."

"המערכת": תגובתך תתפרסם אם תוציא ממנה ביטויי גידוף (חוצפה, אוטואנטישמים), תציין למה במאמר אתה מתייחס (ג'ורה מיוצרת ע"י נצר), ותימנע מהאשמות ללא ציון את מי אתה מאשים וללא ביסוס (מגדפים ומקללים, מסיתים לעבריינות, כתות מסוכנות, מניפולציות, שטיפת מוח)

הערה שלי: גם במקרה זה, בצורה אופיינית, הכותב מזהה "ג'ורה" לא כסגנון הנאצה וההסתה שהוא נוקט בו, אלא כאנשים וקבוצות שאותם הוא מגדף ונגדם הוא מסית.
כתוב תגובה ל- אולק נצר
נצר: לפתוח, לא לסתום.....
  צבי גלברד   11/08/10 18:00
רק אצלך קראתי בפעם הראשונה את המילה המגונה "ג'ורה". הזדזעתי משפת הרחוב הירודה שבחרת, ומהדרישה לסתום פיות של מגיבים. אז על מי ועל מה אתה מתלונן?   לא ראיתי מגיבים שמשתמשים במילים מגונות יותר ממה שהשתמשת. הבעיה היא עם חלק מכותבי רשימות ומאמרים, חסרי יושרה, שלא מעזים להתמודד באופן אינטלקטואלי עם המגיבים. ההתנשאות וההתעלמות מהמגיבים היא אחד מגורמי ההתלהמות. ולא תצליח לסתום פיות. ה"ג'ורה" מתפרצת היכן שהצנרת לא טופלה כראוי, אם תנסה רק לסתום אותה, היא תשתחרר ותתפרץ במקום אחר.... כפי שציינתי, יש בעיות נוספות בתקשורת: שימוש במניפולציות פסיכולוגיות ( קמפיין גירוש הילדים - הטמעת תחושות אשמה). יצירת ספינים כמו פרשת אברמוביץ/ארד. במטרה לקעקע את האמון במוסדות המדינה, ולהרוויח רווח פוליטי/כלכלי. אוטואנטישמיות: כאשר יהודי טוען שהיהודים אשמים בכל הצרות של הערבים. ש"הכיבוש" יסתים רק לאחר שנעלם מכאן. הסתה לעבריינות, כמו בניה לא חוקית. תעמולה מוסווית למען אינטרסנטים, ראה לדוגמא כתבה היום בעתון זה על הרב ברג, שידועה ככת מסוכנת ( קרא שם את תגובתי). מידי פעם מופיעה רשימה של סיינטולוג שמשמיץ את הפסיכיאטרים....
כתוב תגובה ל- צבי גלברד
6
בינתיים אתה פותח ג'ורה !
  ישמעאל   11/08/10 12:06
מאחד כמוך אנו מצפים שלא תפתח ג'ורה כי על כאלה כתבות מוטות אתה עוד מקבל כסף . הבעייה עם התקשורת שהיא מוטה לצד אחד ולא מאפשרת להתבטא או להגיב עי הצד השני . כשאתה פותח ג'ורה ומציף אותנו בביב שופכין תעמולתי זה בסדר . כשאנו מגיבים , זה סתם ג'ורה .
כתוב תגובה ל- ישמעאל
7
מאחורי "הג"ורה" נמצראים עיתונא
  ישע   11/08/10 12:08
ים וכתבים המנסים בצורה מכוערת [עיתונאית} להשמיץ את הטובים המגיבים
כתוב תגובה ל- ישע
8
לכל הקוראים והמגיבים
  אולק נצר   11/08/10 12:35
מאחר שעוררתי את הנושא הזה, תגובות למאמרים המתפרסמים כאן ובעיתונים אחרים; ומאחר שהנושא הזה חשוב לי מאוד ויש לו גם צד מעשי, אדגים בעזרת כל אחת מחמשת התגובות שכבר התפרסמואת מה שהמערכת צריכה הייתה לעשות על פי הקריטריונים שהצעתי במאמר. במקרים אחדים אוסיף גם הערה משלי, לא כתגובה למגיבים שאינם ראויים בעיניי להתייחסות ולתגובה ישירה, אלא בעיקר למען הקוראים שדעתם בעניין זה קרובה לשלי והם רוצים להבין יותר מה קורה בדעתם ובנפשם של אותם הקוראים המגיבים תגובות "ג'ורה".
וכהערה כללית, אני מעתיק כאן ישירות את הכתוב על צג חמישה סמ' מתחת לשורה שאני מדפיס:
"מומלץ להגיב באופן עניני, שיכבד את הכותב ואת מבקרי האתר. מערכת האתר שומרת לעצמה את הזכות להגיג רק תגובות שאינן כוללות דיבה לכאורה, נאצה, הסתה, או סגנון החורג מהטעם הטוב."
כתוב תגובה ל- אולק נצר
9
טוקבק זה דמוקרטיה במיטבה!
  דמר94   11/08/10 15:38
השמאלנים ששולטים בתקשורת היו מעדיפים את התקופה שלפני האינטרנט שבה לרוב העם הימני לא היתה שום אפשרות להגיב ל"כתבות" ו"מאמרים" שנטו רובם ככולם למיעוט השמאלני! למזלינו התקופה הזאת חלפה ולעולם לא תשוב! אנחנו מבינים שהשמאלנים חוששים מאובדנה של השליטה המוחלטת בתקשורת, ..תתרגלו!
כתוב תגובה ל- דמר94
10
מתי נצר יכתוב על...
  אלי הרחובותי   11/08/10 15:49
מעניין מתי נראה כתבה של שמאלנים "נאורים" מסוגו של אולג נאצר שמעונינים בשמירה על "איכות התגובות" יתחילו להוקיע את השמאלנים שמשתמשים ב"אפרטהייד", מתנחבלים", פאשיסטים" "ימנונים", "ברברים מזרחים", "מוכרי חמוצים", "אספסוף ימני", "גזענים", שונאי ערבים", נבערים" ועוד. האם רק אני חושב שזה לא יקרה לעולם?
כתוב תגובה ל- אלי הרחובותי
11
אז איך נתנו לך לכתוב ?
  ישמעאל   11/08/10 16:41
לפתוח פה ולכנות אותנו "פה ג'ורה" רק בגלל שאיננו משתחווים לדבריך .
כתוב תגובה ל- ישמעאל
12
למר קומיסר
  אנרכיסט טהור   11/08/10 17:14
אם לא יאה לך שבמרחב הציבורי הציבור מתבטא כרצונו אתה מוזמן לכתוב במערכת בה מסננים. האינטרנט מבסיסו נותן במה רחבה יותר לכותבים ובמקביל דו כיווניות לקוראים.הוא כלי תקשורת אנרכיסטי. עם כל הכבוד, אינני תומך בנאצות והשמצות ואני מאמין שטוקבקים דלים ברמתם ובתוכנם גם זוכים ליחס בהתאם, אבל אני לא מוכן שישב אדם על תקן מסננת ויתחיל לברור על סמך דעותיו או דעת המערכת מה ראוי ומה לא ראוי.הרי כאן יש משהו מסוכן הרבה יותר מהשמצות, כל בר דעת יודע שמה שפורסם באינטרנט בעל אמינות נמוכה יותר מבעיתונות הכתובה עקב מבנהו של אמצעי זה. הנקודה היחידה בה הייתי מסכים איתך היא השימוש במילים גסות מאוד או אולי ברמיזה כגון פלוני רוצח. אבל שימוש כמו "אלמוני בוגד", או "פלוני שמאלן עוכר ישראל\ימני גזען או פשיסט" יש להן מקום, אין כאן שיח של דוקטורנטים למדעי המדינה אלא לציבור. הדבר מזכיר לי את הסינון של גל"צ למוסיקה מזרחית "נחותה". כמו שאני יכול להעמד על כסא במרכז כיכר רבין ולהתחיל לנאום איך שבא לי(כל עוד לא התכנסו סביבי יותר מדי אנשים ש"יפרו את הסדר הציבורי, כלשונה המכובסת של משטרת ישראל) גם כאן במרחב ציבורי הזכות שמורה לדובר. מי שמתחיל לצנזר את הקיצון ימצא את עצמו מצונזר ככזה..ראה הוזהרת מר שמאלן בע"מ חירות הביטוי היא החשובה מכולן ועל כן האינטרנט כה מוצלח אם אתה רוצה לצמצם בשם שמם הטוב של כל מיני פוליטיקאים, בהצלחה אני אהיה הגופה האחרונה עליה יעבור חוק צנזור אתרים
כתוב תגובה ל- אנרכיסט טהור
13
לא ברור
  יונה סוקולובסקי   11/08/10 17:17
מכתבה זו למדתי שאם מגיבים אליה בדברים שאינם לרוחו של הכותב הרי זו ג'ורה.
אם מגיבים בלשון מתרפסת הרי המערכת תחליט אם לפרסם את ההתרפסות או לא.
כותב המאמר מבחין בין ג'ורה לבין תרבות.
אני מוכן להתיחס לכתבה כולה כאל ג'ורה משום שאינה לרוחי. מי נתן למר נצר את הסמכות לקרוא לאחד ג'ורה ולשני לא?
הטוקבק הוא מכתב מיידי למערכת. המערכת אינה בודקת בציציות כותב האוקבק ואינה מחליטה מה לא טוב בלשונו של הכותב.
מערכת כזו היתה צריכה גם לסנן את המאמרים ולהחליט איזה מאמר נחשב ג'ורה בעיניה.
כתוב תגובה ל- יונה סוקולובסקי
14
כסת"ח לצנזורה פוליטית.
  זה כל הסיפור   11/08/10 17:28
לא אלמן השמאל בבואו להמציא כיסויים והסוואות תמימים כביכול, כדי לסתום את הפה ליריבו מימין. תירוצים הוא מייצר בשפע. כי פתאום לא רק קול השמאל נשמע ברמה ואת זה קשה להם לעכל. ל"נאורי" חופש הביטוי קשה לחיות עם זה. כל כך התרגלו להיות השופר היחיד בשכונה, ועכשיו הם צריכים ממש להתאמץ כשדי שהציבור יקנה את הסחורה הפגומה שלהם.

מזל שבאתר הזה של יואב יצחק (פרס ישראל מבחינתי) לא מצנזרים דוברי ימין כפי שנעשה בשאר אתרי החדשות. אחרת אין ספק שתגובתי זו היתה נחשבת כ"ג'ורה של אספסוף" וכלל לא היתה מתפרסמת.
כתוב תגובה ל- זה כל הסיפור
15
איזה יופי
  דוריאן   12/08/10 07:17
מזמן לא ראיתי התדיינויות רציניות, כמו בטוקבקים למאמר זה. מעניין! זו הדגמה נהדרת לאיך משתנה התמונה, כאשר נכנסים אליה גם דיבורים ענייניים. ולואי וירבו כאלו.
לעצם העניין - גם אני מסכים שהטוקבקים הם הדמוקרטיה במיטבה.
כתוב תגובה ל- דוריאן
16
מתעלמים מעובדה בסיסית
  אלישמע   12/08/10 09:47
כשכותב גלוי משמיץ,מקלל או מעליל - יש לנפגע כתובת לתבוע אותו, כשטוקבקיסט אנונימי עושה את זה - הנפגע חסר אונים, סופג את הנזק בדממה. וזה שורש הרע של אי קיום הסינון
כתוב תגובה ל- אלישמע
17
אולי תסתום תג'ורה?
  חושך הביטוי   12/08/10 16:11
מה אתה רוצה? בית לורדים אנגלי? לך לאנגליה. חופש הביטוי הוא ערך עליון! כלומר קצת יותר חשוב מהשטויות שאתה פולט. גם ככה חופש הביטוי במדינה מצבו לא מי יודע מה.
כתוב תגובה ל- חושך הביטוי
18
לא לדחוק ה"ג'ורה" מחיינו...
  יהודה דרור   13/08/10 14:28
לא לדחוק ה"ג'ורה" מחיינו...
מתוך הנוחות היחסית של חיינו "המערביים" קל לנו להתעלם מדברים, ולדחוק אותם ממעגלי התודעה שלנו.
כך אנו נותנים לאחד החלקים במעגל החיים שלנו, הפסולת/ביוב, את הכינוי "ג'ורה" (בעצם בור ספיגה,בערבית), סותמים אותה וחושבים שהעלמנו מחיינו את מה שהגדרנו כלא רלוונטי יותר או אף מזיק.
הבעיה שהתעלמות והדחקה לא פתרון לכלום, ולפחות מאז שדבר האקולוגיה מתדפק על דלתות חיינו, ברור שיחסנו אפילו למה שעד כה קראנו לו "זבל" חייב להשתנות.
מתברר שהעולם מקום מותחם, לא אין סופי, וכל דבר בסוף שוב צץ ומשפיע. מה שפונה מטווח עיננו וחושי ריחנו, והוטמן אתמול אי שם בערבות מרוחקות, היום ממוין, מזוקק, ממוחזר, מובא למצב לשימוש חוזר.
מענין איך באופן מקרי(?) כל זה מתחבר לדיון.

קל מאוד להדביק תויות : "חצר האחורית " "הרמה הציבורית (משתמע הירודה)" "אספסוף" "כלב נובח", כי כמובן כל אלה "האחרים", ולהקלע לתכנון מכניזמים "אוביקטיבים" "עיניניים" ליטאטוא האלמת והעלמת כל אלה למתחת לשטיח. כמובן בשם השמירה וטיפוח "הרמה הציבורית, רמתו התרבותית של רוב הציבור הקובע את דמות השלטון, המשטר והמדינה".

"הרמה הציבורית" לא תקבע ע"י השתקה ומחיקת טוקבקים. "רמה" זו היא הרי פועל יוצא ממצב מערכות חינוך, תפיסות תרבותיות וסידרי דמוקרטיה המאפשרים צמיחת בני אדם ריבוניים.
טוב שתהיה באופן גלוי התמונה המלאה, ולא יהיה טיחוח בסתימת ערוצי התבטאות ציבורים, שעד אתמול אולי לא יכלו להתבטא באופן כה גלוי.
היכן הגבול בין תום ו/או שרירות הלב, של ה"פנסיונר" ממונה המחיקות השולט על כפתור ה"דליט", או במקרה הטוב – מגבלות כושר ההבחנה שלו?.

הראוי שבמקום מחיקות יבואו "הערות מערכת" (כמו שנעשה בעצם ע"י אולק בדיון זה) המנמקות ומבססות את מה שלדעת המעיר פגום בכתוב.
לאורך זמן הדבר יהיה בעל השפעה רבה עשרת מונים על "תרבות הדיון" ממחיקות.

יהיה גם יותר בריא לשמאל לחזור להצלחות מתוך שכלול ועידכון דרכו הרעיונית וישומה בפעולות אקטיביות משכנעות, ויחדל להתמקד ולהצטמצם בפעולות חסימה והתגוננות.
כתוב תגובה ל- יהודה דרור
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il