s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דברים שכתבתי לתלמידיי
מאת: יוסי אמיתי  |  17/08/2010
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
מים מרווים
  דוריאן   17/08/10 21:08
כמים רעננים היו לי דבריך. אל מול פני אמירות שטחיות, פשטניות, מתייגות, של הארגון שמינה את עצמו לשומר הסף; אל מול הכיעור של איומים ואולטימטומים; אל מול החרב המתהפכת - כל כך מרווה לקרוא תיאור שקול, מקיף, מעמיק של העיסוק בסכסוך. למרבה הצער, יש סיכוי שהארגון המדובר ואנשיו לא יוכלו להבין את השפה האחרת הזו.
כתוב תגובה ל- דוריאן
2
הכל טוב ויפה
  מתעניין   18/08/10 15:23
באמת כל הכבוד לך. מה שחשוב לצורך העניין הוא הדבר הפשוט הבא: אם כתשעים אחוז מהמרצים הם שמאלנים קיצונים הרי שזה לא מקרי. לא צריך להיות גאון בסטטיסטיקה כדי להבין זאת, לא שחסרים מומחים לסטטיסטיקה באוניברסיטה, אך משום מה איש אינו מבחין בכך. כשם שאיש אינו מבחין בכך שכמאה אחוז מהתנהגותם של ערביי ישראל ומנהיגיהם היא נגד המדינה ובעד האוייב, וכשם שאיש אינו מבחין בכך שכמאה אחוז מהנורמות על פיהן מתנהלת המדינה הן לטובת האליטות על חשבון הציבור.
כתוב תגובה ל- מתעניין
3
מתעניין יקר
  יוסי אמיתי   18/08/10 18:45
מכובדי, חן חן על המחמאה שלך למאמרי. ולעצם העניין: מניין לך הנתון ש-90 אחוזים מן המרצים (היכן? בכל האוניברסיטאות? בחלקן? בפקולטות ומחלקות מסויימות? בקורסים מסויימים?) הם אנשי "שמאל קיצוני"? אתה מתייחס לזה כאל נתון בדוק, אך למעשה זהו סטריאוטיפ שחוק, שלא טרחת כלל לאמת אותו, ואינני בטוח שמצויים בידיך הכלים לאימות או להפרכה. בפעם הבאה שתרצה להשתמש ב"נתון סטטיסטי" כזה, אני מקווה שתכין שיעורי בית, ותכתוב אך ורק נתונים מהימנים שתוכל להתייצב מאחוריהם.
ואשר לסוגיית נאמנותם של האזרחים הערביים בישראל, אתה מוזמן להשתתף בקורס על "החברה הערבית בישראל", שאני אמור להעביר בסמסטר ב' בקמפוס אילת של אוניברסיטת ב"ג, ואולי תלמד דבר או שניים שטרם ידעת. עד אז, אני ממליץ לך לקרוא את מאמרי "דמותם לנגד עיניי", שפורסם באתר זה לפני חודשים אחדים.
כתוב תגובה ל- יוסי אמיתי
אתה סוטה מהנושא במכוון או לא..
  עו"ד, יוסף טל   18/08/10 19:44
במאי עסקינן נכבדי?
כלום לא אזכת בזלזול את "אם תרצו" (פטריוטים מעטם עצמם). ובעניינו, המסר של "אם תרצו" פשוט:
לטענתם הפקולטה נשלטת ע"י רוב מוחץ של אנשי שמאל (ואני מסיף סמול). ואם , כך "אם תרצו" לא תעשה האוניברסיטה לאיזון המצב... כי אז, "אם תרצו" תמסור את המידע לתורמים. עד כאן, המסר של "אם תרצו".
ילמדינו נא רבנו, מה הבעייה? שילכו ויספרו, שהרי לדידך ולדעת האוניברסיטה, הכל שקר, הכל כזבים....
אם כך, לך תוכיח לתורמים שהכל כזבים ובאחת חיסלתם את "אם תרצו". והדר' ניב גורדון וחבריו יכולים להמשיך ולהיות ציונים נלהבים הקוראים לחרם על ישראל...
ברגשי כבוד,
עו"ד, יוסף טל
נ.ב. ואלם אם רצית לטעון שאינך כמותם, את זה אני בהחלט מקבל, לפחות על בסיס הדברים שכתבת
כתוב תגובה ל- עו"ד, יוסף טל
תגיבה למאמר
  אריאל י   19/08/10 14:49
כותב מאמר יקר, בניגוד למה שאתה רוצה לטעון, יש אכן הטייה מאוד קשה במחלקה שעליה אתה עובד, ורוצה להגן. לפי הנתונים שאספו חברי "אם תרצו", והציגו לנשיאת האוניברסיטה במכתבהם העובדות מאוד ברורות, וקשה לערער עליהו: 9 מתוך 11 אנשי סגל קבוע נטלו חלק בפעילות שמאל קיצוני. אם יש בהם משהו לא נכון -מה שנראה לי מאוד מסופק- נשיאת האוניברסיטה או אתה מוזמנים להפריכם על ידי התייחסות עניינית: << במחלקה 11 אנשי סגל, מהם 9 המעורבים בפעילות פוליטית המציגה עמדות של השמאל הקיצוני. 6 מתוך 11 חברי הסגל הקבוע של המחלקה חתומים על מכתב תמיכה בסרבנים. זאת בהנהגת ראש המחלקה, ד"ר ניב גורדון, המוכר כפעיל הקורא לחרם תרבותי, כלכלי ופוליטי בינלאומי על ישראל. שתי החוקרות המוגדרות כ"עמיתות המחלקה", מוכרות בקרב הסטודנטים כבעלות תפיסה אנטי-ציונית. 8 מתוך 19 מרצים מן החוץ של המחלקה מביעים עמדות שמאל רדיקליות. 3 מתוך 6 דוקטורנטים במחלקה חתומים על עצומת תמיכה בד"ר ניב גורדון לאחר קריאתו לחרם בינלאומי על ישראל. המחקר של 2008 גם מוכיח הטיה חריפה בתוכן סילבוסים של המחלקה. אלו מאופיינים בתוכן אנטי-לאומי ואנטי-ציוני. >> אתה יכול להתמם, ולהגיד שאתה לא יודע מכיר את אנשי המחלקה שאיתם אתה עובד, ומנהל המחלקה שמינה אותך. אתה טוען שחשוב לדעת ולהתחשב ב"נראטיב" של האויב, אבל לפי טענתך אתה אפילו לא יודע מה קורה בפתח ביתך?! במאמרך ציתת את המשוררת רחל, וטענת ש"רק על עצמי לספר ידעתי". אולי כדאי שתשלים ותכתוב גם ש-"צר עולמי כעולם נמלה"... אבל אז, אני לא ברור מה זה עולם האקדמיה שאתה מגן עליו???
כתוב תגובה ל- אריאל י
לא לעניין
  יוסי אמיתי   19/08/10 19:56
מכובדי אריאל (אגב, מה בעניין חתימה בשמך המלא והרשמי?), תגובתך היא בשבילי בבחינת "הרמה להנחתה", והזדמנות לעשות קצת סדר בבילבול המושגים הקיים בתגובתך. הסטטיסטיקה ב"תחקיר" של "אם תרצו" (כמו גם של "המכון לאסטרטגיה ציונית" לגבי המתרחש בחוג לסוציולוגיה באוניברסיטת ת"א) אינה מעלה ואינה מורידה. איזו משמעות יש למעקב אחר השקפותיהם הפרטיות של מרצים במחלקה זו או אחרת, ואחר עמדות שביטאו בהקשרים בלתי אקדמיים? מה שהיה על מגישי ה"תחקיר" להוכיח, והם כשלו בכך, הוא כי מרצה זה או אחר מנצל לרעה את מעמדו האקדמי כדי לכפות על תלמידיו את דעותיו האישיות. ד"ר ניב גורדון, האיש שאתה ושותפיך להשקפה כל כך אוהבים לשנוא, הביע את עמדתו בנושא החרם על ישראל במאמר ב"לוס אנג'לס טיימס". אפשר לתמוך בעמדותיו או להסתייג מהן, אבל אין להן דבר וחצי דבר עם "חופש אקדמי", כיוון שבוטאו מחוץ למסגרת האקדמית, במקום בו עומדת לד"ר גורדון זכותו האזרחית הבסיסית לבטא את השקפותיו כמו לכל אזרח ישראלי אחר, ואין זה פוסל אותו להוראה, או אף לניהול מחלקה, בתוככי הקמפוס. הוא הדין ב-"9 מתוך ה-11" האחרים. יכול מרצה אקדמי למחות באופן פעיל (עוכר ישראל שכמותו!) כנגד נישול תושבים בשייח' ג'ראח, או על הרס הבתים בכפר אל-עראקיב, ועדיין להיות ראוי להעביר קורס על האיחוד האירופי או על המשטר הפוליטי בצרפת, או אף - שומו שמיים! - על סוגיות נבחרות בסכסוך הערבי-ישראלי. עירעור על הנחות יסוד אלו הוא לא פחות ממקארתיזם.
"רק על עצמי לספר ידעתי" נועד להגביל את מאמרי לדיווח שקוף לחלוטין על הדרך בה אני אישית מעביר קורס בנושא הרגיש ביותר, בעין הסערה של הוויכוח הנוכחי. זה בפירוש לא נועד להתחנחן לפני הקליקה הביריונית או לבדל עצמי מחבריי במחלקה, המסוגלים בהחלט לגונן על עצמם מ"תחקירים" חסרי משמעות בנוסח "אם תרצו". הדוגמה האישית שלי היא מיקרוקוסמוס של העניין כולו: היא נועדה להמחיש עד כמה נואלות וכוזבות הן הטענות על "שטיפת מוח" או הטפה לכיוון מחשבתי אחד. אבל, אחרי שהבהרתי כל זאת, חוששני שצדק המגיב דוריאן, והפטריוטים-מטעם-עצמם ימשיכו לעסוק בציד המכשפות שלהם.
כתוב תגובה ל- יוסי אמיתי
בדיוק לעניין !
  אריאל י   22/08/10 17:52
מכובדי יוסי אמיתי,

אינני יכול שלא לשים לב שתגובתך הנוכחית סותרת את מה שכתבת בתגובה למגיב אחר. מקודם טענת שאין בכלל הטייה לכיוון השמאל הקיצוני באקדמיה, ושאין שום מחקר שהראה זאת:
<<ולעצם העניין: מניין לך הנתון ש-90 אחוזים מן המרצים (היכן? בכל האוניברסיטאות? בחלקן? בפקולטות ומחלקות מסויימות? בקורסים מסויימים?) הם אנשי "שמאל קיצוני"? אתה מתייחס לזה כאל נתון בדוק, אך למעשה זהו סטריאוטיפ שחוק, שלא טרחת כלל לאמת אותו, ואינני בטוח שמצויים בידיך הכלים לאימות או להפרכה. בפעם הבאה שתרצה להשתמש ב"נתון סטטיסטי" כזה, אני מקווה שתכין שיעורי בית, ותכתוב אך ורק נתונים מהימנים שתוכל להתייצב מאחוריהם.>>

עכשיו, לאחר שהזכרתי את המחקר של "אם תרצו", אתה פתאום טוען שלמרות שיש מחקרים כאלו, זה לא משנה דבר כי ל"לא הוכחכי שמרצה זה או אחר מנצל לרעה את מעמדו האקדמי כדי לכפות על תלמידיו את דעותיו".
אז הנה לך הוכחה, פשוטה, טבעית שכל בר-דעת יודע. נגיד שהשמאל הקיצוני התומך בטלי פחימה ובחרם אקדמי על ישראל מהווה בערך 3% באוכלוסיה (בפועל הוא שוקל פחות, אבל אני אהיה לארג'), מה הסיכוי הסטיטיסטי שמתוך 11 חברי סגל שיבחרו מתוך האוכלוסיה-שלטענתך נבחרו ללא כל קשר לדעותיהם הפוליטיות- יהיו רק 2 השייכים ל-97% שאינם מהשמאל. בסטטיסטיקה זה נתון על ידי התפלגות בינומית, והסיכוי המחושב הוא פחות מ-1 ל-1000.

אז אולי תרצה לטעון שאין מבין ה-97% שהם בעלי השקפה אחרת מי שראוי לעשות מחקר אקדמי. זו בדיוק הבעייה שלך ושל חברך !!! אתם חוסמים את הדרך למי שאינו חושב כמותכם להגיע לאקדמיה. אתם אלו המפעלים אפליה פוליטית, ואתם עוד צועקים "מקקרטיזם" לעבר מי שמתריע על טופעה זו!

מעבר לנתון הסטטיסטי הכל כך ברור, הגיעו ל-"אם תרצו" פניות רבות של סטודנטים שהתלוננו על קפוח מתמיד בגלל דעותיהם הפוליטיות. אז מה עוד צריך כדי שתודו שקיים קיפוח ?!
אגב, הדרישה שלך שמי שמשמיע ביקורת כלפי דבריך יזדהה בשמו המלא -אפילו בטוקבק על מאמרך-, מחזק עוד יותר את הרושם שאכן קיימת תרבות קלוקלת של התנכלות למי שאינו מזדהה עם דעותיכם.

כתוב תגובה ל- אריאל י
בדיוק לעניין !
  אריאל י   22/08/10 18:19
מכובדי יוסי אמיתי,

אינני יכול שלא לשים לב שתגובתך הנוכחית סותרת את מה שכתבת בתגובה למגיב אחר. מקודם טענת שאין בכלל הטייה לכיוון השמאל הקיצוני באקדמיה, ושאין שום מחקר שהראה זאת:
<<ולעצם העניין: מניין לך הנתון ש-90 אחוזים מן המרצים (היכן? בכל האוניברסיטאות? בחלקן? בפקולטות ומחלקות מסויימות? בקורסים מסויימים?) הם אנשי "שמאל קיצוני"? אתה מתייחס לזה כאל נתון בדוק, אך למעשה זהו סטריאוטיפ שחוק, שלא טרחת כלל לאמת אותו, ואינני בטוח שמצויים בידיך הכלים לאימות או להפרכה. בפעם הבאה שתרצה להשתמש ב"נתון סטטיסטי" כזה, אני מקווה שתכין שיעורי בית, ותכתוב אך ורק נתונים מהימנים שתוכל להתייצב מאחוריהם.>>

עכשיו, לאחר שהזכרתי את המחקר של "אם תרצו", אתה פתאום טוען שלמרות שיש מחקרים כאלו, זה לא משנה דבר כי ל"לא הוכחכי שמרצה זה או אחר מנצל לרעה את מעמדו האקדמי כדי לכפות על תלמידיו את דעותיו".
אז הנה לך הוכחה, פשוטה, טבעית שכל בר-דעת יודע. נגיד שהשמאל הקיצוני התומך בטלי פחימה ובחרם אקדמי על ישראל מהווה בערך 3% באוכלוסיה (בפועל הוא שוקל פחות, אבל אני אהיה לארג'), מה הסיכוי הסטיטיסטי שמתוך 11 חברי סגל שיבחרו מתוך האוכלוסיה-שלטענתך נבחרו ללא כל קשר לדעותיהם הפוליטיות- יהיו רק 2 השייכים ל-97% שאינם מהשמאל. בסטטיסטיקה זה נתון על ידי התפלגות בינומית, והסיכוי המחושב הוא פחות מ-1 ל-1000.

אז אולי תרצה לטעון שאין מבין ה-97% שהם בעלי השקפה אחרת מי שראוי לעשות מחקר אקדמי. זו בדיוק הבעייה שלך ושל חברך !!! אתם חוסמים את הדרך למי שאינו חושב כמותכם להגיע לאקדמיה. אתם אלו המפעלים אפליה פוליטית, ואתם עוד צועקים "מקקרטיזם" לעבר מי שמתריע על טופעה זו!

מעבר לנתון הסטטיסטי הכל כך ברור, הגיעו ל-"אם תרצו" פניות רבות של סטודנטים שהתלוננו על קפוח מתמיד בגלל דעותיהם הפוליטיות. אז מה עוד צריך כדי שתודו שקיים קיפוח ?!
אגב, הדרישה שלך שמי שמשמיע ביקורת כלפי דבריך יזדהה בשמו המלא -אפילו בטוקבק על מאמרך-, מחזק עוד יותר את הרושם שאכן קיימת תרבות קלוקלת של התנכלות למי שאינו מזדהה עם דעותיכם.

כתוב תגובה ל- אריאל י
לאריאל
  DBZ2010   27/08/10 04:51
בס"ד
לאריאל שלום,
"מתוך 11 אנשי סגל קבוע נטלו חלק בפעילות שמאל קיצוני. אם יש בהם משהו לא נכון -מה שנראה לי מאוד מסופק- נשיאת האוניברסיטה או אתה מוזמנים להפריכם על ידי התייחסות עניינית". אז הנה התייחסות עניינית של תלמיד מן המניין באוניברסיטה: לכל אדם במדינת ישראל (למעט עובד בשירות הציבורי, וגם זה תוך מספר מגבלות) מותר להביע דעה בין אם באמצעות הצטרפות לעצומה, השתתפות בהפגנה, או כל צורה אחרת שלא תנגוד את הערכים הבסיסיים של הדמוקרטיה. ולכן אין כל פסול בהשתתפותם בעצרות פוליטיות, או בכל דרך לגיטימית אחרת, של מרצים מהאוניברסיטה (או מהממסד האקדמי בכלל, כולל גם מכללות).
כתוב תגובה ל- DBZ2010
4
כנראה שהאיום של אם תרצו
  אריאל י   18/08/10 19:24
להפסיק לממן חוגים באוניברסטה המטפחים מרצים שמתפרנסים מהשנאת המדינה באמת מלחיצה אותם ! חוג המרצים האלו מכרו את נשמתם לאויב עבור כסף של האיחוד האירופי, הזמנת לכנסים ויוקרה מפוקפקת מעמיתהם שונאי ישראל. והדבר היחיד שמעניין אותם זה כסף ויקרה. קחו להם את זה והם יהיו אומללים ! הרי היושר לעולם לא היה מניע עבורם !!! כל הכבוד לאם תרצו ! יוזמה מבורכ ואני מקווה שתצליחו !
כתוב תגובה ל- אריאל י
5
דר' נכבד
  סטדנט המכיר אותך   18/08/10 20:05
מהדברים שמעתי אודותיך ומהדברים שכתבת כאן, ברור שאם תרצו או המצדדים בהם לא מתכוונים למרצים ברמתך ובדמותך...
אני מתקשה להבין מדוע אתה מגן על משהו שראוי להתקפה ולא להגנה מאדם מכובד כמוך (כוונתי לדר' גורדון וחברין מרעיו).
בנוסף, ציער אותי הזלזול שנשמע בדבריך באנשי "אם תרצו".
יש להתמודד ברצינות עם טענתם, ואין להסתפק בבטויים מעליבים כלפיהם.

מכיר ומוקיר אני אותך
כתוב תגובה ל- סטדנט המכיר אותך
6
משהו נעלם
  דוריאן   18/08/10 20:07
מאוד מטריד אותי שכמעט כל מה שנכתב בנושא עוסק ב"הגבלת החופש האקדמי - כן/לא". לי נראה שבתוך כל המלל הרב נעלמת לה העובדה הבוטה, החותכת, ש'אם תרצו' נוקטים באיומים, בכוחנות, בהצבת אולטימטומים, בהפחדות. גם כך מתחיל פשיזם, ולהגדיר אנשים כ'אנטי ציונים' - גם כך מתחיל פשיזם. מי פה מגדיר ציונות מהי ומי הם 'אוייבי הציונות". מי פה מגדיר מי שייך ומי לא שייך - כבר היו בהסטוריה היהודית כמה וכמה שעשו זאת ליהודים.
כתוב תגובה ל- דוריאן
התהלהמותך זהה להתלהמות הימין
  אין הבדל בניכם   18/08/10 20:20
כתוב תגובה ל- אין הבדל בניכם
לדוריאן
  danBen42   19/08/10 01:40
בס"ד
דוריאן שלום,
בעניין הפשיזם אתה צודק במאה אחוז. ככה בדיוק החלו להופיע משטרים פשיסטיים ברחבי אירופה.
כתוב תגובה ל- danBen42
7
דר' נכבד
  סטדנט המכיר אותך   18/08/10 20:12
מהדברים שמעתי אודותיך ומהדברים שכתבת כאן, ברור שאם תרצו או המצדדים בהם לא מתכוונים למרצים ברמתך ובדמותך...
אני מתקשה להבין מדוע אתה מגן על משהו שראוי להתקפה ולא להגנה מאדם מכובד כמוך (כוונתי לדר' גורדון וחברין מרעיו).
בנוסף, ציער אותי הזלזול שנשמע בדבריך באנשי "אם תרצו".
יש להתמודד ברצינות עם טענתם, ואין להסתפק בבטויים מעליבים כלפיהם.

מכיר ומוקיר אני אותך
כתוב תגובה ל- סטדנט המכיר אותך
8
ניסיון אישי
  dbz2006   19/08/10 01:32
בס"ד
למדתי אצל ד"ר אמיתי שני קורסים: "מחשבת השמאל הערבי" ו"החברה הערבית בישראל". מניסיוני, כל מה שציין ד"ר אמיתי הינו אמת לאמיתה. בקורס "החברה הערבית בישראל" הוא נענה אפילו למשמע תגובות ששללו את עצם הרעיון של הבאת הנראטיב הערבי של הסכסוך לשיעור בכיתה (בהחלט חומר למחשבה, בימים בהם עומל ארגון "אם תרצו" לעשות טיהור של מערכת ההשכלה הגבוהה מיסודות "לא ציוניים, לא יהודיים ולא נאמנים למדינה" כהגדרתם).
כתוב תגובה ל- dbz2006
9
בדיוק לעניין!
  אריאל י   22/08/10 17:26
מכובדי יוסי אמיתי, אינני יכול שלא לשים לב שתגובתך הנוכחית סותרת את מה שכתבת בתגובה למגיב אחר. מקודם טענת שאין בכלל הטייה לכיוון השמאל הקיצוני באקדמיה, ושאין שום מחקר שהראה זאת: <<ולעצם העניין: מניין לך הנתון ש-90 אחוזים מן המרצים (היכן? בכל האוניברסיטאות? בחלקן? בפקולטות ומחלקות מסויימות? בקורסים מסויימים?) הם אנשי "שמאל קיצוני"? אתה מתייחס לזה כאל נתון בדוק, אך למעשה זהו סטריאוטיפ שחוק, שלא טרחת כלל לאמת אותו, ואינני בטוח שמצויים בידיך הכלים לאימות או להפרכה. בפעם הבאה שתרצה להשתמש ב"נתון סטטיסטי" כזה, אני מקווה שתכין שיעורי בית, ותכתוב אך ורק נתונים מהימנים שתוכל להתייצב מאחוריהם.>> עכשיו, לאחר שהזכרתי את המחקר של "אם תרצו", אתה פתאום טוען שלמרות שיש מחקרים כאלו, זה לא משנה דבר כי ל"לא הוכחכי שמרצה זה או אחר מנצל לרעה את מעמדו האקדמי כדי לכפות על תלמידיו את דעותיו". אז הנה לך הוכחה, פשוטה, טבעית שכל בר-דעת יודע. נגיד שהשמאל הקיצוני התומך בטלי פחימה ובחרם אקדמי על ישראל מהווה בערך 3% באוכלוסיה (בפועל הוא שוקל פחות, אבל אני אהיה לארג'), מה הסיכוי הסטיטיסטי שמתוך 11 חברי סגל שיבחרו מתוך האוכלוסיה-שלטענתך נבחרו ללא כל קשר לדעותיהם הפוליטיות- יהיו רק 2 השייכים ל-97% שאינם מהשמאל. בסטטיסטיקה זה נתון על ידי התפלגות בינומית, והסיכוי המחושב הוא פחות מ-1 ל-1000. אז אולי תרצה לטעון שאין מבין ה-97% שהם בעלי השקפה אחרת מי שראוי מחקר אקדמי. זו בדיוק הבעייה שלך ושל חברך !!! אתם חוסמים את הדרך למי שאינו חושב כמותכם להגיע לאקדמיה. ואתם אלו המפעלים אפליה פוליטית ! מעבר לנתון הסטטיסטי הכל כך ברור, הגיעו ל-"אם תרצו" פניות רבות של סטודנטים שהתלוננו על קפוח מתמיד בגלל דעותיהם הפוליטיות. אז מה אתה רוצה עוד ?! אגב, הדרישה שלך שמי שמשמיע ביקורת כלפי דבריך יזדהה בשמו -אפילו בטוקבק על מאמרך-, מחזק עוד יותר את הרושם שאכן קיימת תרבות קלוקלת של התנכלות למי שאינו מזדהה עם דעותיכם.
כתוב תגובה ל- אריאל י
10
החשש הוא שנוצר במחלקה שלך הליך
  יובל888   25/08/10 12:57
מינוי וקידום בלתי תקין. יש כאן ריח מסריח של "חבר מביא חבר". איך אתה יכול להסביר ש-9 מתוך 11 חברי סגל הם פעילי שמאל קיצוני, כאשר הם מהווים 4% בערך מהאוכלוסיה? אנא אל תאמר לי שרק אנשי שמאל אנטי-ציוניים פונים ללמוד את המקצוע, או שרק אנשי שמאל הם מוכשרים מספיק כדי להתקדם בו, כי זה פשוט לא נכון. אולי רק אנשי שמאל מסוגלים להתקדם בו בהתחשב בנסיבות שהמרצים הנוכחיים גורמים להן? האם חשבת על כך?
כתוב תגובה ל- יובל888
11
אתה פספסת את הנקודה
  אריאל י   31/08/10 18:49
אתה עונה לי שמותר לכולם להביע את דעתם, ואני מסכים! לכן מותר ל"אם תרצו" שלמיטב ידיעתי הם גם לא עובדי מדינה, למחות נגד מה שנראה כמחטף עויין של אנשים בעלי דעות קיצוניותעל מחלקות מסויימיות באוניברסיטה. בשם החופש האקשמי, יש להפסיק את הנוהל הלא תקין שאפשר למנהלים במחלקות אלו באוניברסיטה, למנות לתפקידים אקדמיים רק חבריהם בעלי אותם דעות שוליות וקיצוניות, ואשר חוסמים את הדרך לכל מי שלא חושב כמותם
כתוב תגובה ל- אריאל י
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il