|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
המכות שספגנו בגולה גרמו לפירוק החברה ליחידיה, לעומת זאת המלחמות והמכות בארץ גרמו לגיבושם של היחידים לעם    על משמעותו ההיסטורית של הקמת כוח מגן עברי לאור המלחמה הנוכחית
רפי לאופרט
רפי לאופרט
בעבר היו מי שטענו שעלילות "קשר ומסתורין" אינם חומר קריאה איכותי    אני חולק על כך וסבור שהמציאות עולה על כל דימיון ודמיון פורה רק מעשיר את הבנת מורכבותה ותדיר מבהיר מאורעות שלכאורה ...
חיים רמון
חיים רמון
נאום שנשא הרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי בכנס בארה"ב כולל בדיות ומעשיות    כוכבי הוא אחד הבכירים שהפיץ שחמאס מורתע - "חמאס לא מגיב לתקיפות שלנו ואפילו לא שוקל להגיב"    בתקופת כהונתו של נפ...
צבי גיל
צבי גיל
אל לקחי השואה יש להוסיף לקח חשוב והוא ולהשקיע מרץ וכל המשאבים לרבות ממון כדי להתמודד עם אותם ערוצי רשע ורעל שמאיימים על קיומנו כחברה חופשית
אבי נחמני
אבי נחמני
ברקע יום הזיכרון לשואה והגבורה: ללמוד מסיפור הגבורה של האנס ליטן (Hans Litten) העו"ד היהודי שלנו שכמעט ניצח את היטלר, מה צריכה מערכת המשפט
מפטרלים על גבול לבנון [צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
דוד טונין
ההתפתחויות בלבנון מאז מלחמת לבנון הראשונה ועד היום הוכיחו במדויק את צדקתו של יובל נאמן לגבי הצורך בשליטת צה"ל בדרום לבנון לזמן בלתי מוגבל כתנאי היחיד לביטחון ישראל בגבול הצפון
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
להציל את האקדמיה
מאת: מנחם רהט  |  18/08/2010
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
תודה לאל שקמו לפחות שתי תנועות
  yoni207   18/08/10 10:57
ציוניות שמעלות סוף סוף את ההפקרות אשר קיימת במספר אונברסיטאות בארץ המקבלות את תקציבן מהמדינה והן חופרות למדינה היהודית בור עמוק שממנו יש ספק שהמדינה תוכל להשתקם. חיסול המדינה היהודית היא נר לרגלי השמאל המטורף אשר נוצר בארץ.יש משמעות רבה לחיסול השמאל הרדיקאלי התומך בטרור נגד היהודים במדינת ישראל.אני שואל האם הש''בכ אינו נותן את ידו במעל כשהקים את המחלקה היהודית אך מנגד לא הקים את המחלקה המתבקשת כנגד השמאל הרדיקאלי המבצע פשעים כנגד המדינה ואזרחיה.
כתוב תגובה ל- yoni207
2
להציל את ישראל
  יצחק מאיר   18/08/10 11:29
האקדמיה אינה בסכנה. לא מן הכיוון עליו מתריע העיתךונאי הוותיק והמוערך מנחם רהט.
ישראל בסכנה.גופים וולונטאריים הפועלים מכח אמונתם העמוקה כי הם נקראו על ידי ההשגחה העליונה להיות ערבים לעתידה של האומה להשליט משטר של נאמנות להשקפת עולם מסויימת רואים באוניברסיטאות אובייקט מזדמן בדרך להכנעת החברה כולה לדיסציפליננה פוליטית אחת.מדינה שיש לה אוניברסיטאות שתיכנענה ללחץ הכוחני הזה לא יכולות להתקיים כדמוקרטיות.אינני יודע כמה שמאל וכמה ימין יש על הקתדראות מהן מלמדים חוקרים ומורים מדעי הטבע ומגעי היהדות וההיסטוריה וכל כיוצא בזה. טוב שאיני יודע. זה לא קריטריון. ממרידה ההצהרה המתחסדת להכות את האוניברסיטאות בכיסן ולהודיע ברבים כי אם לא תמסורנה דין וחשבון כנדרש למי שהכתיר עצמו כשומר החותם יתדעו את התורמים. התורמים חיים בעידן תרקשורת ההמונם. הם יודעים לקרא.כבר אמרו להם אפוא מה שאומרים כי עתידים לומר להם. כבר אמרו להם כי הם יידרשו להחרים את החוטאים. דומה, הלא כן והלא תודו למה שעושים אלה הקוראים להחרים את האקדמיה הישראלית כי על כן היא מגוייסת כביכול להעמקת הכיבוש. הכל סוחטים, וסחיטתם כשרה?
כתוב תגובה ל- יצחק מאיר
השגריר מאיר התעלם מהעובדות
  מנחם רהט   19/08/10 15:30
דעתו של השגריר לשעבר יצחק מאיר (בעצם, שגריר הוא תואר לכל החיים כך שהוא לגמרי לא לשעבר) מאוד נחשבת, אבל לצערי, במקרה דנן, חוששני שהוא התייחס ל"יער" ולא ל"עצים". או במלים אחרות: לארגז התפוחים כולו, ולא לתפוחים הרקובים שבו. כולנו מסכימים שה"יער" ו"ארגז התפוחים" חיוניים לכל מדינה מתקדמת ודמוקרטית, וכו' וכו' וכו' (יקצר המצע מלתאר את כל תרומתם למדינה ולחברה), אבל מה לעשות, אדוני השגריר המוערך, שבארגז התפוחים נתגלו לא מעט תפוחים רקובים, או אפילו מחלקה שלימה (מחלקתו של ניב גורדון בבאר שבע למשל) שהם רקובים מן היסוד ומאיימים להפיץ את הריקבון? אז מה אתה מציע? להתעלם? לעצום עיניים? להגיד שזה לא קיים? ואז מה? - הריקבון ייפסק???
אני סבור, עם כל הצניעות, שכשמתעלמים מן הסרטן הקטלני הוא רק מתפתח ושולח גרורות שבסופו של דבר ממיתות את הגוף כולו ל"ע. גם מדינה שלימה עלולה להתאבד אם לא תטפל בסרטן האוכל בה בכל פה ומכחיש בעצם את זכות קיומה (ושוב לא כולם כאלה, אבל רבים מהם).

והכימ מדהים, שאנחנו, אזרחי ישראל, שברןבם אנשים ציוניים (על פי כל פרמטר ועל פי כל סקר ו/או תוצאות הבחירות), מפרנסים את התפוחים הרקובים האלה ומניחים להם להפיץ את ארסם בקרב הסטודנטים, באמצעות שיטות של "תחשוב כמונו תקבל ציון" והדברים ידועים (ראה דו"ח אם תרצו והמכון לאסטרטגיה ציונית, שאף אחד לא הכחיש את העובדות - כן, העובדות! - המובאות בהם).
הייתי שמח אילו השגריר המוערך יצחק מאיר היה מתייחס לא לסוגיה העקרונית של עצמאות האקדמיה, אלא לפרטים שהבאתי מן ההתרחשויות באקדמיה: השוואת ישראל ע"י "אינטלקטואלים מועילים" (נחש לבד למי הם מועילים) לגרמניה הנאצית (מה דעתך, האדוני השגריר, על כך, כניצול שואה?), פירסום מאמרים בעולם השוללים את הלגיטימציה של ישראל, קריאות לחרם בינלאומי על ישראל וכל שאר הפעילויות והדרישות מן הסטודנט התמים (למשל, לשנן טקסטים אנטי ישראליים בכמויות אדירות לעומת מיעוט הטקסטים הציוניים; לצאת מאקדמיה ולשמש משקיף בבי"ד צבאי או ב'מחסום ווטש' וגם לקבל על כך מילגה ופירסום) שלא התייחסתי אליהם.
עם זאת, תודה לשגריר מאיר על דבריו, המהווים תמריץ לפירסום מאמר נוסף שיחשוף בפניו ובפני הקוראים דוגמאות נוספות לריקבון הנורא והמסוכן שפשה בחלק מהמחלקות בחלק מהאוניברסיטאות, והנה לדוגמה אחת, שעליה העיד לא אחר מאשר איש השמאל פרופ' דוד אוחנה, המועסק שם, ושטאת דבריו אלה שמעתי במו קולו ובמו אזני: במחלקה לממשל באונ' בא"ש אסור להזכיר את המונחים הבאים: מלחמת העצמאות, מלחמת השחרור, מלחמת הקוממיות. עדיין מתירים שם [ברוב חסדם] להשתמש במונח מלחמת 1948; תוספת שלי: ללא טיפול שורש עוד ייאסר שם גם הביטוי הזה והשם היחיד למלחמת העצמאות - כן, מלחמת העצמאות - ויחייבו שם להשתמש רק במונח מלחמת הנכבה...)
אולי אז יובן סוף סוף שהחופש האקדמי הוא לא חזות הכל. החופש האקדמי מסתיים באיזושהי נקודה. אף אחדלא ימחא כפיים למרצה שיודיע שהוא מפסיק להיכנס לכיתה ולממד את הסטודנטים - וזאת בשם החופש האקדמי. גם לחופש יש גבולות. אולי יציע השגריר מאיר מה עושים לגבי אלה שגם על פי סולם הערכים שלו כבר חצו או חוצים גבולות אלה.
כתוב תגובה ל- מנחם רהט
שום דעה אינהה שייכת לציבור
  יצחק מאחר   20/08/10 17:54
אקדמיה יכולה להיות מוטית. אך היא בנויה על פי הנחת יסוד כי בה ובתוכה קיימים וחייבים להתקיים המכשירים האקדמאיים הדואגים לאיכות המחקר, לדביקותו באמת ובמסקנות הנובעות לדעת החוקר ממנה. גם בגוף האקדמי הגדול שהוא למעשה הקהילייה האקדמית הבינלאומית הדורשת והקובעת סטנדרטים ובלב ד שחופש הביטוי האקדמי, האקדמי בלבד, קיימים וחייבים להתקיים המכשירים שאני מדבר בהם וגם בזכותם יישמר החופש האקדמי על פי הקריטריונים האקדמיים מכל משמר. אם אין זה כך, האקדמיה מוטית ומוטעית ועליה לנקוט באמצעים המקובלים בעולם האקדמי. אין כלל להעלות על הדעת הכשרת גופים חוץ אקדמאיים ממשלתיים או וולונטריים שיקומו בשם אמת שלהם, שגם עליה מרחפת סכנה שהיא מוטית, לבא ולדרוש שינויים או תיקונים או פיטורין או כל כיוצא בזה. מדינה מממנת אוניברסיטאות שאינן הולכות בתלמיה. כך ראוי אלא אם כן יש מקרים קיצוניים הנוגדים את הציפייה של אדם שחוש ההגינות הבסיסית והפרופורציה האמינה אבדו או שועבדו לכוח זר גם לאזרח מן השורה גם לאקדמיה. זה קורה, לדידי זה קרה גם בתוכנו בבמקרי קצה מצערים אבל ככלל אי אפשר לה למדינה המממנת את המחקר לדרוש ציות לקוו הפוליטי שהיה בבסיס הבחירה שלה.
הנשק שלך כעיתונאי ידידי מאז הוא העט והקולמוס החשיפה והאנליזה. אתה לא צריך להיכנס לשאלה מה עושים. גם אני לא, גם לא להצעה שלא הצעתי כלל, שאין לעשות דבר. תפקידינו הוא להאיר מזווית ראייתנו האישית, תמיד האישית, תופעות אלה או אחרות המחשבות להיהפך לחלק מן הנוף החברתי תרבותי פוליטי שלנו. אנחנו מחוייבים בציות מלא לעובדות המבוררות בירור מרבי. איננו יכולים להתבקש לאמיתות חלקיות. אנחנו חייבים גם להבדיל כמו שאמרו חז'ל " אם אין דעת הבדלה מאיין". העולם החינוכי כולו מוטה מלכתחילה. בארץ הוא מוטה באורח מפליג. הזרמים בחינוך, האוטונומיות,היחס ללימודי הליבה,החדירה הבוטה של השקפות פוליטיות לא רק למעשה הלימוד אלא גם ליצירת ספי קבלה או דחייה של תלמידים ושלח מורים ומרצים, כל אלה מטרידים אותי עד למאוד, ואי אפשר לי להסכים כי נשכח זאת בבואנו לדרוש טהרנות לא נכונה מכל מקום מאוניברסיטאות. הן מקבלות כל אדם. מרצה שיידחה מפני דעותיו יידחה רק אם דוחיו עברו עבירה הפוגעת בחופש הדעה. אנחנו כעיתונאים או כסופרים מחוייבים להתריע על כך אם זה קורה אך אל לנו לשכוח שהכל קורה לצערי. אני עמדתי להגן על חבר פרופסור רב זכויות אקדמיות שהשקפת עולמו חורגת לדעתי מן המותר לו עצמו ובוודאי ממה שאני מאמץ כהשקפתי. אחרי תקרית בה אמר דברים שגם הוא הצטער-אם כי לא הודה בכך-שאמרם, דרשו גם בתקשורת אך לא רק בתקשורת לפטר אותו. אני הגנתי עליו. אנו חברים קרובים אך לא לדעה. אבל אנחנו בוודאי שותפים לצוו הדורש מאיתנו לא להיכנס לתחום של חופש ההוראה של אנשים שדעותיהם הם שלהם. שום דעה אינה שייכת לציבור. היא תמיד דעתו של אדם אחד, החתום עליה, האומר אותה גלויות.
יש בעיות אך איך אמר גלילאו לאחר שנרדף הוקע ונדון על דעותיו" ואף על פי כן נוע תנוע".
כתוב תגובה ל- יצחק מאחר
מר מאיר תקרא בבקשה מה שכתבתי
  אורי פלג   23/08/10 20:06
תראו מה קורה פה למעשה בימים האחרונים.
כל אבירי השמאל פתאום קפצו, וצעקו, "אם תרצו" ותומכיהם, פוגעים בתדמיתה של ישראל.
אתם מבינים את הדמגוגיה ההפוכה שקוראת פה?
לא רק שהם לוקים בהבנת הנקרא, כי "אם תרצו" רק ביקשו איזון ולא יותר מזה, וכמובן שהמילה פיטורין לא מוזכרת בשום מקום.
אני ממליץ לך להיכנס ללינק הבא שכתבתי, שם ערכתי השוואה מה מזיק יותר לתדמית של ישראל, אם תרצו או ניב גורדון ודומיו.
כתוב תגובה ל- אורי פלג
3
לשם כך שודדים מיסים???
  מי שזוכר ורושם   18/08/10 13:15
משכורותיהם של המטורפים המדופלמים, משולמות בעיקר מכספי המיסים של האזרחים, אוהבי המדינה. זהו אי-צדק ושימוש ציני בכספים אלה - מה שהופך את גביית המיסים לשוד וגזל...!!!
כתוב תגובה ל- מי שזוכר ורושם
4
לא להיכנע לבוז!לפגוע בתקציבים!
  dodel   18/08/10 15:32
כתוב תגובה ל- dodel
5
רק מהפיכה אלימה בסיגנון הפרטנר
  תציל את היהודים   18/08/10 15:48
יהודים יקרים לוקחים ביד כלי נשק חמים או קרים עולים בריצת אמוק לאוניברסיטאות ועושים חיסול מלאי האנטישמים . משם עוברים למשרדי ממשלה פרקליטות משטרה מטכ'ל גלי צה'ל תחנות טלוויזיה ורדיו מערכות עיתונים ומחסלים את כל המלאי בלי להשאיר זכר ובלי לרחם.
ואם היהודים לא יעשו כן הציונים והפרטנר ישמידו את העם היהודי .
כתוב תגובה ל- תציל את היהודים
זו היתה תגובה של איש שב"כ.....
  מאקרתיזם   26/08/10 07:49
המטרה: הסתת אנשי ימין או דתיים לאמירות ומעשים הגובלים בפלילים ואלימות וכך יוכלו סוף סוף להחזיר את השלטון לידים "שמאליות" מאנשי"נו. ממש כמו בניצול של רצח רבין לסתימת פיות לאורך שנות דור. (גם אם נקבל את הגירסה שהשב"כ לא היה מעורב...). אגב, בכל האתרים ישנם כמה כינויים של אנשי שבכ שמגיבים קבוע ומנסים לעורר פרובוקציות מסוג זה. (והמטרה היא לא בדיוק "בטחונית" אלא נסיון להטות את השלטון ל"ידים הנכונות".). עצתי לאנשי ימין או דתיים או ערבים או כל קבוצת מיעוט אחרת במדינה: אל תתפתו לפעול בשיטות שיש בהם סרך ושמץ אלימות (גם לא מילולית...). זה פשוט יפעל רק לרעתכם ונגדכם! יש מישהו שיושב ומחכה ואפילו פועל במרצ כדי לגרור אותכם לפינה החשוכה הזאת...
כתוב תגובה ל- מאקרתיזם
6
מה מסתתר מאחורי הביטוי השדוף ח
  עין צופיה   18/08/10 16:03
חופש אקדמי?
*הזכות לצאת נגד ישראל בתוכה ומחוצה לה בלי כל הגבלה?
*האפשרות להטיל על הטודנטים מטלות בלתי אקדמיות אך תואמות אג'נדה פוליטית של המרצה שהם נאלצים ללמוד אצלו?
*סתימת פיות שיטתית שאינה בוחלת בשום אמצעי?
*פיצוי למי שפועל בהתאם לדרישות הפוליטיות?

האם כל אלה באמת נמצאים בתוך ההגדרה של חופש אקדמי?
האם יש בינם לליברליזם ולפלורליזם, הסיסמאות הקבועות, קשר כלשהו?
אתמול בערב חדש הצליח הסטודנט המבריק להוציא את הפרופסור מכליו וזו היתה חווייה מרעננת. לראות איש שמאל שלא מצליח לתקוף אלא מתגונן בפתטיות? לא רע...

לא, פרופ' יונה לא מרשה שיבקרו אותו ואת עמיתיו לדעה. אסור להגיד להם כלום כי הם התרגלו כבר עשרות שנים להיות מעל לחוק.
להם מותר ואפשר לבקר את כולם, להטיל רפש ללכלך בחופשיות אפילו מדינה שלמה ואילו אנחנו צריכים לשמוע לשתוק ולממן.
טוב שהגיע זמן השינוי כי אנחנו כבר עמוק בבוץ הזה, וקאדרים של תועמלני שמאל כבר הוכשרו ומוכשרים בימים אלה על חשבון מלגות יפות ונאות במטרה למלא את שורות האקדמיה התקשורת המשפט וכו'.
שילכו לעבוד - בחקלאות בתעשייה ...
שם אין זמן להתעסק בשטויות כי צריך תוצרת מוכחת.

כתוב תגובה ל- עין צופיה
7
כל מלה בסלע !
  דולי גלבוע   18/08/10 17:40
צודק כותב המאמר בכל מלה. השמאל הקיצוני הסתנן והשתלט בעזרת גופים פוסט צציוניים כמו הקרן הישראלית החדשה על עמדות כח חשובות. ראוי ונכון לחשוף אותם ולהלחם בהם בכל הדרכים החוקיות. השמימוש המצחיק שהם עושים במונח מקארתיזם ו"משטרת המחשבות", צריך להיות מופנה אליהם בכל העוצמה. זוכרים את הפוסטר של רבין בכאפיה? האין התערוכה הנלוזה והנפשעת בבית ברל רעה שבעתיים?.....
כתוב תגובה ל- דולי גלבוע
8
ההקלטה מדברת בעד עצמה!
  סטודנטית כתומה   18/08/10 17:46
להריץ שוב ושוב, כדי להתרשם מרמת הטיעון של הפרופסור הנכבד שמתמצה ב"מי שמך?!" מי אתה בכלל שתגיד לי.." "מקארתיזם" ו"חופש אקדמי".
אם זה מייצג את רמת הטוענים נגד "אם תרצו", אין פשוט מה להוסיף.
תודה לדן שהאיר את הדברים בזרקור מכיוונו.
כתוב תגובה ל- סטודנטית כתומה
9
כדאי ששלמה גזית יקרא את זה
  אלישמע   23/08/10 22:13
לפני שהוא מקדש את "חופש הביטוי"..
כתוב תגובה ל- אלישמע
10
ניב גורדון הינו נאצי קטן ומכחי
  אלחנן   24/08/10 20:05
גורדון שונא יהודים, משתף פעולה עם נאצים, ונלחם למען דיכוי חופש הדיבור. הוא הגיש תביעת סרק נגד מרצה אחר שהעיז לבקר אותן, הגיש את זה בנצרת כדי לקבל שופט ערבי, תעלול פאשיסטי לשמו!
כתוב תגובה ל- אלחנן
11
מקומו של ניב גורדון בגרדום
  שמעון סנדלר   24/08/10 23:38
יש לנקות את הביוב של אוניברסיטת בן גוריון
כתוב תגובה ל- שמעון סנדלר
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il