s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האגס (התיעודי!) הסקסי החטוב והתפוחים בדבש
מאת: שאול דישי  |  06/09/2010
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
יפה שכך אתה נועל את השנה!!!
  לוי ירמוך   7/09/10 12:03

שאול יקר,

נכון כל אשר אמרת אמרת - אתה מהיחידים שמעיר את תשומת לב האחרים על דבר עקמומי שנמצא במחלוקת.

לעומתך ישנם אחרים שמסיבותיהם הם - אינם רוצים לומר זאת בריש-גלי.
טוב שאתה כמו שאתה - וחבל עד חבל מאוד שאין רבים כמותך.

(למרות שלבטח ישנן אולי עוד דרכים נוספות להביע מחאה)

אתה אל תפסיק בדרכך אתה - ודע שלא כולם שותקים, "וימים יגידו אומר".

לוי ירמוך.



כתוב תגובה ל- לוי ירמוך
2
,תפוח בדבש
  אורי סיון   7/09/10 12:19
שאול כמו נביאי המקרא אומר אמת צרופה וכואבת מה הפלא שהאקדמיה כמו עוד הרבה גופים רישמים ועמותות בארץ הקודש עושים כבשלהם בכספי ציבור ובוחריהם אין כנראה חדש בארץ המובטחות צודק שאול האיש שמכיר ויודע טוב את הברנג'ה האקדמית ופועלה.....מה שמעצבן אותי זה שהוא מאכיל אותי בסופו של סיפור חמוץ/מר/עצוב בתפוח בדבש טעים ומתוק. שאול האמן לי התפוח המתקתק לא יעזור לשפר את הריח אולי את הטעם אולי
כתוב תגובה ל- אורי סיון
התפוח בדבש נפל רחוק מהאקדמיה
  לבן הארמני   7/09/10 17:06
גם אורי סיון וירמוך שנושקים לדעותיו של שאול יטעמו את התפוח המתוק חמצמץ שמאכיל אותנו הבמאי דישי שבזכות לחימתו ועקשנותו הצליח לחשוף את ערוותם של חברי האקדמיה מה שאוסיף ריח רע לסביבה ולא טיפה נוספת של טעם טוב לאקדמיה מישהו אמר פעם בתגובות לדישי.... הקולנוע בארץ מתקדם ....האקדמיה והבירוקרטיה סביבה הולכת לאחור
כתוב תגובה ל- לבן הארמני
3
כל תקנון הוא כסת"ח למנגנון
  יעקב גרוס   9/09/10 20:09
העובדה "שהאקדמיה" (...לכמה מחבריה יש בכלל בגרות?) מתנהלת כמו כל מנגנון ישראלי טיפוסי, כלל לא מפריעה לי. זהו המועדון של יוצרי סרטים ואנשים המעורבים בתעשיית הסרטים בארץ. כאלה שאוהבים קולנוע ישראלי, ועוד יותר אוהבים לקטר על המצב, כי המצב תמיד בטטה, אפילו כשיש כמה סרטים מצויינים ויוצאי דופן. עדיין בטטה. אז צריך להכיר בעובדות. זו הקהיליה שלנו. כידוע לאקדמיה יש תקנון - וכל תקנון הוא כסת"ח למנגנון. למי אכפת מה כתוב בו?
האיש שהניע את הקמת האקדמיה, ישראל רינגל (מסרטי רול) היה מאבני הפינה של תעשיית הסרטים בארץ. איפה הוא עכשיו?
בקיצור דברים משתנים לכל הכיוונים וגם אם התפוח טבול בדבש - אף אחד לא מבטיח שאין בו תולעת...
שיהיו לנו סרטים טובים יותר בשנה הקרובה, בעיות מעניינות עוד יותר בתעשיית הסרטים - והעיקר שלא יהיה משעמם, כי זה מה שהורג את התעשייה הזאת.
כתוב תגובה ל- יעקב גרוס
חרמוני מוצא לנכון לתקן שוב !
  ירמיהו חרמוני   9/09/10 22:22

למען הקרדיט והדיוק ההיסטורי, אומר זאת כך:

לפני כשני עשורים חזר שיש (ג'יי) קולר ממסע פסטיבלים בקנדה, ארה"ב ואירופה והעלה רעיון ישראלי "חלוצי" להקים אקדמיה ישראלית לקולנוע.

הוא עניין בכך שני ידידים שלו בעלי ידע קולנועי והשפעה ציבורית: הבמאי, המרצה ומבקר הקולנוע דויד גרינברג והמפיק איציק קול (זכרונמם לברכה!)וסיפר זאת גם לידידו משכבר הימים כותב מאמר זה - שאול דישי, חבר הנהלת איגוד הבמאים באותם ימים.

כעבור זמן מה, נודע לו שבהנהלת איגוד הבמאים במקביל לרעיון שלו -ואולי אפילו רק במקרה - הציע חבר ההנהלה ריקי שלח להקים אקדמיה רק של איגוד הבמאים. מיד הוא צילצל לריקי שלח וקבע איתו פגישה בקפה "תמר". שם בנוכחות גב' רבקה (רייזלה) זהבי שהייתה המזכירה של איגוד המפיקים באותם ימים, הוא הסביר לריקי את הרעיון שלו - ש"האקדמיה" חייבת להיות של כל המקצועות והעובדים בתחומי הקולנוע, מעוזר הטכנאי הזוטר ביותר ועד לבמאים והשחקנים הידועים ביותר - ואין טעם שכל סקטור או איגוד מקצועי יקים גוף שכזה בנפרד.

הרעיון שלו התקבל - וכל השאר היסטוריה!

[וישראל רינגל שוהה באחת מבירות אירופה - בלי אפשרות לחיות או לשהות כאן בשקט או שלווה.]

שנה טובה!

ירמיהו חרמוני.
כתוב תגובה ל- ירמיהו חרמוני
הכל התחיל בדצמבר 1953
  יעקב גרוס   9/09/10 23:49
לירימיהו חרמוני היקר. בקונגרס הציוני היו הרבה נביאים ורעיונאים אבל אף אחד לא ידע להחזיק מחרשה, ובעצם האיכרים הגיעו לארץ ישראל ובנו אותה עוד לפני שהחולמים של הקונגרס הכינו תוכנית פעולה ורבו עליה ללא הרף. לכן אין טעם לחפש את גילגולו של הרעיון בנקודה זו או אחרת ואת מי שחרש כבר לו זוכרים (למיטב זכרוני במקרה שלנו זה היה ישראל רינגל שארגן את התחרות הראשונה של האקדמיה - אך לא לבדו).
אבל - זה התחיל ב1952 בדירתו של הקולנוען יעקב מרקס מעל קפה דליה ברחוב הירקון. כמה פילמאים ישראלים בעלי תודעה מקצועית סברו שצריך להרים את מעמד הקולנוע בישראל. היו שם הצלם: יעקב יונילוביץ' נפתלי אבנון מפקד יחידת ההסרטה בצהל, הבמאי פרד שטיינהרד והצלם רולף קנלר. כך נולדו איגודי ההסרטה, התחרויות בין הסרטים הישראלים, הפסטיבל הראשון בחיפה ו"פרס צבר" מ1953.
כידוע בענף הנשכני שלנו, כל רעיון חדש דורס רעיון ישן. כאשר הוקם איגוד הבמאים הוא נקרא ע"ש אבי הסרט העברי - יעקב בן דב.
דורון צברי שעמד זמן מה בראש האיגוד מחק לפני כשנתיים את שמו של יעקב בן דב. את שמו של דורון צברי לא יזכרו בעוד 40 שנה. את שמו של בן דב יזכרו לנצח.
אני מעריך מאד את תרומת המידע שלך שהיא חשובה להיסטוריה. מי באמת הקים את האקדמיה? היום זה לא ממש חשוב, למרות שבימים ההם לפני 20 שנה: ב1990-91 עד כמה שאני זוכר - ישראל רינגל התמסר לעיניין בכל כוחותיו - ומתוקף הנסיבות הידועות - האיש נשכח.
כתוב תגובה ל- יעקב גרוס
גרוס, חוקר תולדות הסרט העברי.
  ברונסון, צ'ארלס   9/09/10 22:47
הסכת ושמע:

"תקנון הוא מעל הקול" - כשהמנכ"לית אומרת שמתוך "כבוד" ליוצרים נותנים להם לבחור לאיזו קטגוריה הסרט שלהם שייך, וכשיו"ר שצריך להיות פעיל ומעין פיקוח על הוא סביל ולא יעיל - אז על איזה מנגנון אתה מדבר?!

יש כאן רק אינרציה של שימור החומר עד שבא סרט תיעודי כאילו-"חריג" עם יומרה בלתי מנומקת (וחוצפה בלתי מכובדת של יוצריו) וחשף את קול הסקנדל.

מה שהיה כבר לא יהיה באף אחת מן השנים הבאות. לא סביר שתהיה עוד פעם שהיו"ר לא יפעל לפי התקנון אפילו שהנדסק הראשי הוא סרט שלו ש"אכל אותה" בגלל ה"התגנבות" של "המדריך".

ב. צ'ארלס היהודי.
כתוב תגובה ל- ברונסון, צ'ארלס
גם סרט יכול להיות סלט !!!
  יעקב גרוס   10/09/10 00:06
צר לי שאני מתייחס בציניות למנגנון, לכסף, לפרסים ולהחלטות של המנגנונים. למרות שביימתי מעל ל30 סרטי תעודה - מעולם לא הגשתי אותם לתחרויות בפסטיבלים ולא הצגתי אותם בפני חברי האקדמיה לשיפוט, וגם בעתיד אני לא מתכוון להתמודד - אלא עם עצמי. בעיקרון אני לא מאמין במנגנון אבל אני מאמין בקהל הייחודי לסרטיי (לכל סרט וגם של היוצרים הטובים בעולם יש קהל ייחודי). מי שמחפש מנגנון, חוקים, סדר, תקציבים - כדאי שיהיה ערוך לכך שסרט אנימציה נקרא "תיעודי" ויהיה מועמד לאוסקר. לי העיוות הזה לא מפריע וגם לא פחות מוזר מהעיוות של צברי השנוי כאן במחלוקת. אם מישהו ירצה להכין סרט ולהתחרות איתו בתור סלט ירקות בתחרות מזון של שפים - זה אולי יהיה תמוה, אבל אם הוא ינצח יהיה ברור שגם סרט יכול להיות סלט...
כתוב תגובה ל- יעקב גרוס
אתה מעלה אבק סמיך וממטיר טשטוש
  שאול דישי   10/09/10 07:22
גרוס גרוס, כבנו של במאי ומבקר סרטים - נתן גרוס זכרונו לברכה - אתה בטח יודע להבדיל בין סרט תיעודי לסרט עלילתי.

לא קיים בחלד הקולנועי סרט תיעודי שאפשר לעשותו באנימציה - "תיעודי" מתייחס לתיעוד המציאות כפי שהיא מצטלמת ולא כפי שהיא מצטיירת. זה כמו הרישומים בבתי המשפט בארה"ב או ציורי הקלסתרון של פושעים מבוקשים - אם היה אותם (הפושעים)בסביבה אף אחד לא היה מנסה לתעד אותם עם טוש או עיפרון - כשיש כבר את המצלמה.

"ואלס עם באשיר" מספר בסאונד סיפור אישי כמו אמיתי אבל פיקטיבי מבחינה אומנותית חזותית, "סמי-כאילו-היה-באמת" בעוד על המסך ב-98% מאורכו מתרחשת "מציאות בדיונית-חזותית-םנטסטית" שהומצאה באמצעים של אנימציה ומחשבים.

מן הבחינה הזאת - ובהיותו לא סרט הדרכה על ריקודים סלוניים - הסרט היה והינו "בדיוני-פיקטיבי" ולא משהו אחר המתקרב למשהו כמו "תיעודי".

לעומתו - "המדריך" הוא סרט הדרכה והדגמה ממשית איך צריך להיראות "סרט תיעודי אמיתי" וברצף הדמיוני הקיים בין "באשיר" הלבנוני לבין "שיטת השקשוקה" על האחים עופר ודומיהם - הוא ממש אחיו התואם (אם לא התאום) של "שיטת השקשוקה".

לגבי 30 הסרטים ויותר שאתה עשית (ועוד תעשה)- תסכים עמי שרובם ככולם הם סרטים תיעודיים הסוקרים בעיקר את התפתחותו ההיסטורית-הישקדותית של הסרט העברי בראשית שנותיו.

רווה נחת במעשייך ובמחקרייך, ואל תערבב מין בשאינו מינו - אנשים עוד עלולים לחשוב שאתה לא טועה או מטעה.

"קול עוד" יש שתי קטגוריות (בלבד!) בתחרות "קול-שהיא" אסור לשנות את "מין הילוד" יען כי זה משנה את "קול התוצאה".

אז לשם מה התכנסנו?! - שיעשו הגרלה או שייתנו את הפרסים למי שמשלם יותר כסף או טובות הנאה. לא חבל על "קול הטירחה"?!

כתוב תגובה ל- שאול דישי
שיטת ההגרלה מוצאת חן בעיני
  יעקב גרוס   10/09/10 15:17
שאול ידידי,
אני מעריך מאוד את מאמציך להצביע על התרנגול שמנסה להטיל ביצים כמו תרנגולת. כזכור, היו ימים שגם אני הייתי דון-קישוט עד שלמדתי להבחין בין הצד של הסוס לצד של השוט... ובסרטים צריך הרבה שוטים טובים כדי להצליח.
הבהרתי קודם את עמדתי ויחסי לקובעי החוקים, מתקני התקנונים ומחלקי הפרסים בכל השיטות הידועות והמתחדשות. דווקא שיטת ההגרלה שציינת מוצאת חן בעיניי, ובתנאי שיהיו מספיק פרסים לכל המשתתפים שייצרו סרטים. במצב כזה אפילו אני, הנמנע מהשתתפות בתחרויות אקנה כרטיס הגרלה. מבטיח.
ובעיניין הסרט התיעודי והדוקומנטרי - כמובן שיש ההבדל, אבל אצלנו - מי שרוצה יכול להיות קוקסינל...
כתוב תגובה ל- יעקב גרוס
הגרלה - כמו מבצע של קוקה קולה.
  גדי (לבל) לביא   10/09/10 15:44
אנחנו מצויים בשיטת ההגרלה - הקולות שדחפו פנימה ארבעה סרטים עלילתיים בלבד מתחלקים סטטיסטית בין חמישה סרטים שאחד מהם הוא תיעודי.

כל סרט מקבל פוטנציאלית 20% מהקולות - אבל בגלל שלכבוד החג "ניפחו" את הבקבוקים המשפחתיים (תוספת של רבע ליטר לבקבוק) אז עד לגמירת השתייה הגאזים כבר לא "מה שהיו" בעת הפתיחה הראשונית.

חל עיוות סטטיסטי חמור ומרתיח את הדם שגורם לכך שאין לדעת מי ומה יזכה. צפויות הפתעות! וכיוון שלירושלים לא יבואו הרבה תל-אביבים כדי להיות סטאטיסטים ועוד ב"דיליי" של השידור הלא-ישיר - יוצא מכל זה שאפילו "הרמת הכוסית" תהייה על הפנים, ממש כמו בהגרלות הפיס - מי הולך לשם?!

"והשטיח האדום"?! - הצחקתם את ג'ו בראל ומיכל זוארץ.
כתוב תגובה ל- גדי (לבל) לביא
4
הגולם קם וביצע את זממו ללא רתע
  בני יחזקאלי   10/09/10 15:30
לא רק שהגולם קם על יוצריו - הוא השכיב אותם על הגב וביצע בהם וידוא-אונס עד לא ידע להבדיל בין תיעודי לעלילתי.

שנה טובה.

בני
כתוב תגובה ל- בני יחזקאלי
5
אקדמיה לקולנוע
  אוהד אינגר   10/09/10 16:33
מכוון שאני מגיע מעולם אקדמי אחר ודומה....מוסיקה אני ממש מבין את שאול אבל למזלנו הציבור יותר משפיע על הצלחת הפרט מאשר האקדמיה והממסד הבירוקרטי סביבה אבל כשמדובר ביצוג המדינה ותחריות בחו"ל כן הסיפור דומה וחבל...כי דווקא בשטח שלכם ..הקולנוע ,לכאורה רמת האוכלסיה שמרכיבה את האקדמיה נראית גבוהה יותר ומקצעית יותר
כתוב תגובה ל- אוהד אינגר
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il