|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
חדשות 12 נתנו במה מוגזמת למחאה נגד הממשלה, תוך פגיעה בטקס הדלקת המשואות הממלכתי במסך מפוצל לעצרת כיבוי המשואות    בתאגיד פתחו שידור ב"כאן דיגיטל" לעצרת המחאה בשוני ובקול ישראל נמנעו...
הרצל חקק
הרצל חקק
זו שירת הוקרה לינון ביילין, שהיה ראש השירות הבולאי של דואר ישראל במשך כשני עשורים. ביילין קידם את הבולאות העברית כמנהל השירות עד 2002    תקופתו בשירות הבולאי הייתה תקופה מכוננת, חשנ...
חיים רמון
חיים רמון
נאום שנשא הרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי בכנס בארה"ב כולל בדיות ומעשיות    כוכבי הוא אחד הבכירים שהפיץ שחמאס מורתע - "חמאס לא מגיב לתקיפות שלנו ואפילו לא שוקל להגיב"    בתקופת כהונתו של נפ...
דן מרגלית
דן מרגלית
אחד יצא בשצף-קצף נגד פרקליטות המדינה, היא רקב, היא רוצה להפיל את שלטון הימין, היא מבצעת עבירות, היא חוקרת את חבורת ביבי ועד היום איש לא הורשע
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"ואהבת את הגר... או את הזר?"
מאת: צבי גלברד  |  27/09/2010
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
השמאל האנטישמי לא מבחין בין או
  קורןנאוה טבריה   27/09/10 17:28
אויב לאויב=הם תומכים אוטומטית בכל מי שמסוכן לקיומו של העם היהודי ולארץ אבותיו=והם לא ירגעו עד לחורבן הבית השלישי=חלילה וחס=ושלא יזכו לכך =אמן!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
2
ונכון
  מפחיד   27/09/10 17:34
צודק בכל מילה - להעיף את כל ה"קיבות הגלויות" הזה. נוסעת כל יום דרך דרום תל אביב בקיבוץ הגלויות שלנו - כמעט אותה תמונה. צריך להתחיל לפעול - אף לא מאוחר, אך עדיף שעה אחת קודם.
כתוב תגובה ל- מפחיד
3
צבי צודק
  לינדה   27/09/10 21:23
יש לנו רק מדינה יהודית אחת וחבל מאוד על מה שקורה פה צבי צודק צריך להפסיק את כל ההתדרדרות הזאת ולחזור על השורשים שלנו למה אנחנו פה?
כתוב תגובה ל- לינדה
4
ישר כח!
  מיפס   27/09/10 21:24
צבי, יש צדק רב בדברייך, כתיבתך עניינית ונעימה לקריאה. כל הכבוד, המשך כך.
כתוב תגובה ל- מיפס
5
הגר המקראי הוא אכן זר!
  יוסי פלס   28/09/10 01:27
מר גלברד הנכבד, אתה בור ועם הארץ וגם מנסה להיות נבל ברשות התורה. גר בלשון המקרא, להבדיל מלשון חכמים, הוא תמיד זר, המתגורר בארץ שאינה ארצו. בברית בין הבתרים אומר אלהים (כביכול) לאברהם: "ידוע תדע כי גר יהיה זרעך בארץ לא להם ועבדום ועינו אותם ארבע מאות שנה". ומחבר ס' "דברים" אומר כביכול בשם משה: "ואהבתם את הגר כי גרים הייתם בארץ מצרים"; "לא תתעב מצרי כי גר היית בארצו". ברור, שאין הגרות כרוכה כאן בבקשת הצטרפות לעם המצרי! (יש אמנם הבדל בין "גר" ל"נוכרי": הנוכרי הוא, כנראה, שם כללי לזר ובאופן ספציצפי יותר, זהו אותו זר, שאינו מתגורר בארץ-לא-לו, אלא רק שוהה בה שהות קצרה, דוגמת סוחר או תייר או נווד, ומשום כך נאמר [ג"כ ב"דברים"]: "לא תאכלו כל נבלה; לגר אשר בשעריך תתננה ואכלה, או מכור לנוכרי" - הגר שרוי בדרך כלל במצוקה חומרית ולכן הוא מקבל את בשר הנבלה במעשה של חסד; לא כן הנוכרי, שידו משגת לשלם בעבור הבשר}. מעטים הם הניצוצות של הומניות וחמלה בתורה, אבל גם אותם מבקשים הגלברדים, בני החושך, לכבות.




כתוב תגובה ל- יוסי פלס
הגיע החכם בלילה
  כמובן   28/09/10 08:26
תספר לנו עוד קצת על אכזריות התורה וגזענות שלנו. כנראה שכולנו, כאשר משתמשים באותה מילה "גר" כאשר מדברים על בן אדם שעבר "גיור" - ולמשמעות הזאת מתכוונים בתורה המסכנה הגזענית והנאצית שלנו בפסוק אליו כולם מתייחסים - כולנו הרי טועים. כי אנחנו טמבלים, "בורים" ולא בני אדם. כן, כן ואנחנו לא מכירים את מורשת שלנו כולל תורה. כמו כן, אתה צודק, ישנה עוד משעמות בתורה למילה "גר" שעליה כתבת עכשיו מלל רב. לא שמעת במקרה על המילה שיש לה כמה פירושים/משמעויות?
כתוב תגובה ל- כמובן
גיור בתורה?!
  יוסי פלס   28/09/10 14:38
הראה לי, בבקשה, איפה נזכר "גיור" בתורה. גם רות המואביה לא עברה "גיור כהלכה", בין אם היא דמות בדוייה או ובין אם הייתה ונבראה. באשר למשמעויותיהן של מלים: התורה, כמו טקסטים קדמונים בלשונות אחרות, משתמשת במלים באופן מדוייק ביותר. הבדלים במשמעות יכולים לנבוע מהבדלים במקורות (מקור אלוהיסטי לעומת יהויסטי וכד'). "גר" הוא משורש גור, להטעים את העובדה, שהזר המכונה כך גר במקום שאינו מולדתו. אין למלה הזאת שום משמעות אחרת ופלפולים דרשניים לא ישנו את העובדה. לגבי "נוכרי" (מלה הקיימת, אגב, גם בלשון אוגרית) הדברים פחות ברורים, שכן המלה משמשת לציון זרות באופן כללי, כמו במשפט: "גר הייתי בארץ נוכריה" - הארץ נותרת זרה ונוכרייה, אך משעה שהנוכרי גר בה, הוא נעשה גר. בתפילת שלמה נתייחדה פיסקה דווקא ל"נוכרי אשר לא מעמך ישראל הוא". הלה אינו גר, אלא בן ארץ אחרת, שבא לפקוד את המקדש ולהתפלל בו לאלוהי ישראל, אך אינו מסתפח לעם ישראל. אינני יודע, מי אתה, אדוני המגיב, אבל נראה לי, שאפילו למדרגתם המוסרית של קדמונינו לא הגעת (ומדרגתם המוסרית הייתה נמוכה מאוד בהשוואה לבני תרבות של זמננו שלנו - לא כולל אותך, כמובן). אני בז למי שאינו יודע להבדיל בין אור לחושך ובין מר למתוק, מי שמקדש ללא הבחנה שרידי כתובים קדומים ואינו מסוגל להפעיל לגביהם את חוש הביקורת המצפונית. מועדים לשמחה, חגים וזמנים לששון, אולי תשתנה לטובה בשנה הבעל"ט.
כתוב תגובה ל- יוסי פלס
תשובה לפלס התועה והטועה
  צבי גלברד 2   2/10/10 18:26
התורה מבדילה היטב בין גרים לבין זרים, המביאים תרבות זרה עבודה זרה. התנ"ך מזהיר אותנו מהתחברות לזרים ומהקללה: "נחלתנו נהפכה לזרים בתינו לנוכרים". תומכי הזרים כמוך שואפים להעביר שכונות לידי זרים שמתכוונים להשתקע לצמיתות, חלק מהזרים הם שונאי יהודים. זה הפוך לכל הגדרה של "גר". אני אדם פשוט, "בור ועם הארץ" כפי שאמרת, אני מציע שתעיין במילון אבן שושן או בספרים כמו של הרב לאו "הנחת יסוד", לפני שתתימר ללמד אותנו תנ"ך. ומה עם "נאה דורש נאה מקיים" ? מטיף כמוך אמור ליישם את האידיאולגיה שלך על עצמך, האם כבר הקצית מס' חדרים בביתך לטובת הזרים? האם כבר לקחת אליך חלק קטן מהזרים? ספר על עצמך ואיך אתה חי עם הרעיון? אח"כ תשכנע את חבריך המשכילים שיאמצו אל חיקם את כל הזרים המתגוללים ברחובות. בא נראה מי תועה וטועה : אתה או אני.
כתוב תגובה ל- צבי גלברד 2
תשובה למר גלברד
  יוסי פלס   4/10/10 21:33
ראשית, בעניין הגרים בתנ"ך: הרב לאו אינו מקור להסתמך עליו, משום שפרשנותו מבוססת על הפרשנות הרבנית המסורתית וזו אינה מסתמכת על חקר היסטורי ובלשני. ה"זרים" ה'מסוכנים' (כביכול) הם, בתורה ובנביאים (ואני מדגיש: בתורה ובנביאים בלבד, לא אצל חז"ל!) שבעת עממי כנען וכן העמונים והמואבים. אבל מצוות אהבת הגר שבתורה היא בעצם רק בבחינת תנא דמסייע למחוייבות המצפונית של הישראלי, באשר הוא אדם ונברא בצלם, כלפי בני-אדם אחרים, עובדים ופליטי חרב. גם לו הייתה התורה מצווה לשנוא את הגר, היה על החברה הישראלית לחבק בחום את גריה וזריה. ושנית, בענין אותו 'חיבוק': אתה סבור מן הסתם שבאמצעות שאלותיך המתגרות והדמגוגיות תהיה ידך על העליונה בוויכוח איתי ועם ישראלים מצפוניים אחרים. אבל אתה טועה. אם להתייחס למישור האישי, הרי אני עצמי חי מתחת לקו העוני ואין באפשרותי להגיש סיוע חומרי לא לעובד 'זר' ולא לאף עובד אחר. אמי שתח' מטופלת ע"י עובדת פיליפינית מעולה ואני חושב, שהיא זוכה ליחס טוב מאוד, אע"פ שגם אמצעיה של אמי מוגבלים מאוד (עובדה היא, שהעובדת הפיליפינית הקודמת שלה, שהיגרה לקנדה, עדיין מתגעגעת אליה ואל ישראל בכלל). אבל ברמה העקרונית, אין זה מתפקידו של האזרח הפרטי לדאוג למגוריו ולרווחתו של עובד 'זר', אלא אם כן הוא מעסיק אותו. יהיה זה נאה, אם מי שמצבו הכלכלי מתיר לו זאת, יתרום למען פליטים חסרי-כול מסודן, אבל זו רשות ולא חובה. המימסד הוא שאמור להעניק ל'זרים' את ה'חיבוק' שהם זקוקים לו, בראש וראשונה ע"י הימנעות מרדיפות והתעללויות וע"י יחס אנושי קורקטי, הוגן ומכבד. רוב ה'זרים' יודעים לדאוג לעצמם; ברובם הם אנשים חרוצים וישרים, שלא כישראלים העצלנים והתחמנים, ומאתנו, האזרחים, הם מצפים לקבל רק סבר פנים יפות וברכת 'ברוך הבא'.
כתוב תגובה ל- יוסי פלס
ליוסי פלס:
  צבי גלברד 4   5/10/10 09:22
עובדים זרים במתכונת שדיברת עליה הם עניין ידוע. כמוך גם אני בעצמי הכרתי עובדים זרים טובים ונחמדים. הבעיות הידועות הן לא הנושא ( בניזרי שחיתויות וכ"ו ). יש פי 10 מסתננים ושבחי"ם שחלק גדול מהם לא הוזמנו בכלל, הם מובטלים או עובדים בעבודות דחק מזדמנות לא בחקלאות/בניין/סיעוד. העובדים הזרים החוקיים האלה- תראה פחות בשכונות. ראה תגובתי לכך במאמר מאתמול. אתה בעצמך מסתבך בהגדרת המושג "גר" ומתחיל לתת פרשנות "מקורית" עכשווית. חז"ל והרב לאו לא נחשבים בעיניך.. עכ"פ לא מקובל שמטיחים בנו את הסיסמה "ואהבת את הגר" זו הדמגוגיה במיטבה. תחשוב קצת על האזרחים בשכונות, אותו אחד שבדירה מולו נפתחה אכסניה ל 20-30 זרים ( לרובם יש איזה אשרה "זמנית" ) אלה לא הפיליפיניות הנחמדות שעושות אוריגמי בשעות הפנאי. אני קורא לך להצטרף למחנה הנכון.
כתוב תגובה ל- צבי גלברד 4
6
משטרת ההגירה
  חכם חלפון   28/09/10 09:16
משטרת ההגירה לא עושים כלום - רק תופרים תיקים לישראלים תמימים- מקנאה
כתוב תגובה ל- חכם חלפון
7
כשחיים במקום מוצףףףףףףףףףףףףףף
  בואו לגור איתנו   28/09/10 16:19
מאוד לא נעים להסתובב כבר ברובע, וכל יפי הנפש,צבי כותב את מה שהוא רואה בשטח, אנחנו חיים את זה, ולא "עוברים דרך". אי אפשר להבין כנראה עד שלא מגיע אלעך הבייתה, אז מי שחושב שאנחנו סתם מגזימים ,מוזמן לבוא להתגורר עמנו זמן קצר. ואחר כך שיהיה חכם,ויאמר את דעתו.
כתוב תגובה ל- בואו לגור איתנו
8
יש חוק בישראל !!!
  דן ה   3/10/10 19:21
איו קשר בין ואהבת את הגר או הזר לבין שוהים לא חוקיים אפילו בארה"ב או מכסיקו או יפן אם תופסים שוהה לא חוקי הוא עף כמו טיל מהמדינה אלה שלא אכפת להם מזהותה המדינית של ישראל יעודדו כניסת שוהים לא חוקיים לישראל כמה כסף השוהים הלא חוקיים עולים לישראל ? כמה הם תורמים לעליית הפשע בישראל ?
כתוב תגובה ל- דן ה
9
ואהבת את הגר
  טל משה   22/02/20 09:38
הסיבות להימצאותם של הזרים כאן אינו הנושא: הציווי הוא כלפי כל הזרים - ולמרות שאני לא דתי - אני כן אדם מאמין ואני מאמין שהסיבה העיקרית לציווייםצאלה הם שאנחנו עצמנו היינו זרים במשך אלפי שנים - גם במתריים וגם בגולה - וזו צביעות לרדוף זרים כשם שרדפו אותנו. כולל כתבות גזעניות וקסנופוביות כמו הכתבה הזו. תאר לעצמך, יואב יצחק, כתבה כזו על יהודים בארץ ערבית כלשהיא או באירופה או בארה״ב. תתבייש לך!! אתה ״יהודי״ כמו מירי רגב או ביבי או הדתיים המגבים אותו: יהודי צעצוע. את הציווי הנפוץ ביותר בתורת ישראל אינך יכול למחוק כפי שאינך יכול למחוק תו אחד מהתורה. כְּאֶזְרָח מִכֶּם יִהְיֶה לָכֶם הַגֵּר הַגָּר אִתְּכֶם וְאָהַבְתָּ לוֹ כָּמוֹךָ כִּי גֵרִים הֱיִיתֶם בְּאֶרֶץ מִצְרָיִם אֲנִי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם. (ויקרא יט, לד) וַאֲהַבְתֶּם אֶת הַגֵּר כִּי גֵרִים הֱיִיתֶם בְּאֶרֶץ מִצְרָיִם. (דברים י, יט)
כתוב תגובה ל- טל משה
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il