|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
חמאס דורש הפסקת אש קבועה ללא אפשרות לחדש את הלחימה לאחר מכן    ישראל דורשת כמובן לחדש את הלחימה לאחר הפסקת האש    אי-אפשר לגשר על העניין אלא באמצעות ההולכה בכחש של המציאות "ללכת עם ו...
פרויקט הולילנד בירושלים [צילום: איתמר לוין]
תומר קורנפלד
חברת קרדן נדל"ן בנתה בשנים האחרונות צבר ענק של פרויקטים הכולל הקמה של למעלה מ-17,900 יחידות דיור. הנה הניתוח המלא
אלי אלון
אלי אלון
ביקרתי בימים אלה (אפריל 2024) בשני מוזאונים אלה בהפרש שעה    האמינו לי אותם תכנים ואותם צילומים פחות או יותר דומים בשני המוזאונים. שניהם עוסקים בארגון האצ"ל מאז הקמתו עד פירוקו
בעז שפירא
בעז שפירא
נכון לרגע כתיבת שורות אלה מצטיירת התמונה העגומה היא שהחמאס לא הושמד וישראל מצויה במשבר רציני, מאות חללים מסרו נפשם בקרב ואלפים נפצעו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המציאות הבלתי-אפשרית של חופש ביטוי בישראל
מאת: ענבל בר-און  |  13/10/2010
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
הצעת חוק אפלה, חוק האנארכיה
  איש עצוב   13/10/10 12:53
כפי שכתבה הכותבת על פניו לשם מה החוק, הרי חופש הביטוי הוא עובדה (לפחות על הנייר) כבר הרבה שנים, חוקי הסוד הם חוקים הצהרתיים שאין בהם שום סנקציה (כמו שלמשל ברור שאסור לרצוח אבל החוק מפרט את עונשו של הרוצח ולכן הוא חיוני). וכמו שלימדונו רבותינו במודיעין, לעיתים המודיעין הטוב הוא לא על פי מה שיש בשטח, אלא על פי מה שאין בו. השמאלנים יוזמי החוק לא התעלמו מהתקנות לשעת חרום שרק לראשי ממשלה לשעבר מותר לדרוך עליהם ברגל גסה, בייחוד כאשר הם חוצים גבולות שמאלה (אהוד אולמרט עם הספר לכאורה) כי ידעו שתהיה אז התנגדות מקרב כל מיני פלצנים בכנסת. אבל המציעים ההזויים התעלמו מסעיף מרכזי בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו, הוא סעיף שימור הדינים. סעיף שימור הדינים גורם לחוקי הסוד להשפיע באופן מאד הדרגתי כי כוחו של חוק היסוד יפה רק לחקיקה מכאן ולהבא (כולל שינויים עתידיים בחוק קיים) והחבר'ה חסרי האחריות האלה מציעים באמצעות ההצעה האנארכיסטית שלהם להשליט את החוק ללא חובת שימור דינים כלומר להשליט כאוס במדינה. ולכן גם אם תתוקן הצעתם הייתי שולח אותה לכל הרוחות למשך 10 שנים, בשל הידיים המלוכלכות שמגישות אותה. ההצעה מתירה הפגנות, לא שום מגבלה ההצעה מתירה התאגדויות ללא שום מגבלה, ההצעה מתירה שביתות ללא שם מגבלה, והמציעים המופקרים רוצים שהכל יקרה ביום אחד בשעה אחת, כאשר מצבנו הפנימי כל כך עדין ורגיש עם השסעים בתוך החברה, ועם קהילה ערבית ענקית שעדיין לא החליטה אם לנו היא או לצרינו. חסרי אחריות כבר אמרנו? חסרי אחריות בגדול!!!!
כתוב תגובה ל- איש עצוב
סוף סוף רואים אנרכיה גם הצהרתי
  אבי123456   13/10/10 20:21
איני מבין את ההפתעה בתגובה. מדינת ישראל אנרכיסטית משלב די מוקדם בסמוך להקמתה. מנהיגים אומרים אחד עושים שתיים בזים לחוקים וצורך להוות דוגמא לערכים בסיסים קיומים לעתיד. ולקיום מדינה וחברה. מדינה הקופה על איזרחיה לימודי גזל רמיה וקומבינה. מדינה המעדיפה את האינטרס הפרטי על פני האינטרס הציבורי. מנהיגות המראה לאזרח כי בעצם אין לה כל עינין בו להפך הוא נטל והפרעה לקיום הפרטי של המנהיגות ולרצונה לקדם סדרי יום פרטים אישים. אין קשר בין המנהיגות למתרחש בארץ. מכירה ויצרת תלות בעמים וחברות חוץ ארציות לטובות הנאה אישים עתידים. מה להלאה נראה לי כי זה מספיק להבין את האנרכיה בקיום מדינת ישראל. המדינה היהודית.
כתוב תגובה ל- אבי123456
חופש ביטוי לנמושות אנונימיות
  עידן סובול   13/10/10 20:30
חופש ביטוי לנמושות אנונימיות כבר קיים גם דה-פקטו וגם דה-יורה: עובדה שרוב הטוקבקיסטים כאן, שם ובכול מקום, חורצים לשונות זבות-ריר בעילום שמם ובהסתרת זהותם.
כתוב תגובה ל- עידן סובול
עידן סובול, אתה איש מכובד,
  איש עצוב   13/10/10 21:32
למה אתה מדבר כפי שאתה מדבר? מי לימד אותך ככה לדבר? בבית? בכלא? מה עשו לך הטוקבקיסטים שאתה פותח עליהם כזו ג'ורה? זה הלחץ? או אולי דלות של אוצר לשוני? אולי עייפות? תראה, זה מאד לא נוח להיות בנכחות אדם שכל הזמן נופח, ואתה נופח, אחו'שששרמוטה נופח. אמנם יש כאן חופש ביטוי, אבל נפיחות זה סוג התבטאות מאד מביך, הוא מוּתר, אבל VERY VERY EMBARRASSING (כתבתי בפולנית, זאָל דֵער קינדֵער נישְט פַארשעֵין) ניסית יוגה? ריצה? אולי 5 ק"מ על אופניים? תנסה, אם לא יעזור בטח לא יזיק. יש גם תרופות כל מיני, פורצלאן או משהו כזה.
כתוב תגובה ל- איש עצוב
לכול בר-דעת ברור מדוע
  עידן סובול   13/10/10 23:09
לכול בר-דעת ברור מתגובותיך מדוע אתה מעלים את שמך ומסתיר את זהותך.
כתוב תגובה ל- עידן סובול
זאת שפה, כל הכבוד, התקדמת!!!!
  איש עצוב   14/10/10 00:22
כתוב תגובה ל- איש עצוב
2
ח"כ הורביץ שתק שעצרו הרב שפירא
  על ספרו תורת המלך   13/10/10 15:50
כתוב תגובה ל- על ספרו תורת המלך
3
האם חופש הביטוי תקף גם לליברמן
  דן ה   13/10/10 17:27
כל עוד מדובר בחופש הביטוי של הסמול זה בסדר ברגע שמדובר בימין מדובר בגזענות הסתה פשיזם ועוד אלה פניו המכוערות של הסמול שרק דעתו קיימת
כתוב תגובה ל- דן ה
4
על ראש הכתב בוער הכובע
  תיראו מי מדבר   13/10/10 20:01
אגודות צרחני השמאל התמחו בלהשתיק את הדמוקרטיה ב 15 שנה האחרונות. כל מי שאמר משהו אחר , הסתערו עליו עם כל אמצעי הפרקליטות , ובסיוע ארטילרי משפטי ומשטרתי.
אם תרצו היא התחנה האחרונה של ציונים שהשנים והחד צדדיות של עויני המדינה והסיוע שקיבלו הפריע לשפיותם.
הכתבת הצטרפה לתזמורת, ולא במקרה.
חופש הביטוי נוצל לרעה על ידי השמאל והמדיה, עד לכל גבול הגיוני. הציניות להכניס זאת לחוקה, וההסטוריה של ניצול ציני של כל מה שהוכנס בתמימות מלאה לשם, ונוצל בהיפוך כוונות מוחלט, לוקח בחשבון שהעם מטומטם לחלוטין.
ובכן יכול להיות שזו דעת חברי הכנסת מהשמאל, אבל הכתבת
הצטרפה לחגיגה בלי בושה.
כתוב תגובה ל- תיראו מי מדבר
5
חופש ביטוי קיים רק לסמול
  הורביץ גילאון   13/10/10 20:22
אם למשל המדען הראשי של משרד החינוך אומר משהו שלא מוצא חן בעינינו אז נפטר אותו.
ואם מרצה באוניברסיטה העברית תומך בימין אז נפטר אותו.
ובכלל, חופש ביטוי זה רק במסגרת הפוליטיקלי קורקט של הסמול
כתוב תגובה ל- הורביץ גילאון
6
שק וכזב, עובדות שלא היו בכתבה
  מענדי   13/10/10 23:20
מספרת לנו הכתבת הנחבדה, על סיפור שארע לה ביושבה ברחוב רוטשילד. סיפור מקומם ומכעיס, אך שלא היה ולא נברא. לא, לא הייתי שם בשעת מעשה, אך בטוחני כי הוא נמצץ מן האצבע. חסידי חב"ד לא רוקדים לצלילי "נחמן מאומן", כשם שלא ירקדו לצלילי מוזיקת היפ-הופ שחורה. נחמן מאומן הינו רבם של חסידי ברסלב, מהם סולדים כלל החסידויות האחרות. אם שקר אין כאן, עירבוב עובדות וחוסר התמצאות יש כאן. ועל סמן בורות כזו כותבת הבלוגרית בשקל את דבריה. כיצד יש להתייחס לשאר הדברים?
כתוב תגובה ל- מענדי
7
רק בולשביקים מתעסקים בחופש ביט
  קורןנאוה טבריה   14/10/10 04:34
ביטוי!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
8
מעשה רמיה של הח"כים הג"א משמאל
  אישעצוב   14/10/10 06:58
בהצעתם לחוק יסוד חופש הביטוי וההתאגדות כותבים חברי הכנסת הורוביץ, גילאון ואורון (הג"א) כהאי לישנא:

"הצעת חוק-יסוד דומה בעיקרה הונחה על שולחן הכנסת החמש-עשרה על ידי חבר הכנסת צחי הנגבי (פ/1570)."

וזה לא טוק בק , זה לא עיתונות שם התרגלנו שמשקרים חופשי. יש לבדוק יסודית אם אין כאן חשש של קשר להונאה על פי סעיף 420 של חוק העונשין,("או להונות את הציבור או כל אדם") והאם לא פוקעת אוטמטית החסינות (העניינית), על פי תקדים ח"כ גורלובסקי, ראו את דברי השופט ברק בבג"ץ גורלובסקי בג"ץ 11298/03 : "כך, גם על על פי מבחן הרלוואנטיות של השופט א' גולדברג, נופלת ההצבעה האסורה לגדר החסינות העניינית רק אם היא "משרתת את התהליך הדמוקרטי שלשמו קיימת הכנסת ושלשמו נבחרו חברי הכנסת" (פרשת פנחסי, עמ' 720). הצבעות כפולות לא רק שאינן משרתות את התהליך הדמוקרטי אלא פוגעות בו. זו גם התוצאה אליה היינו מגיעים לפי מבחן הזיקה המהותית של הנשיא מ' שמגר. זיקה זו אינה קיימת במקרה שלפנינו. הצבעה כפולה אינה קשורה בצורך לאפשר לחבר הכנסת למלא את תפקידו כשליח הציבור ללא מורא ופחד....." ואם הצבעות כפולות לא משרתות, ודאי שמעשה רמיה בתוך מלאכת החקיקה לא משרת בריבוע ואינו קשור למילוי תפקידו של חבר הכנסת בחזקת 12.

אז בוא נראה את ההבדלים המאד מאד עקרוניים, אשר בגינם כל מי שכתב בהצעת החוק "דומה בעיקרה" עשה מעשה רמיה במטרה ברורה של הכשלת עבודת החקיקה של הכנסת והולכה באף וגרימת נזק כמעט בלתי הפיך - לכלל הציבור.

סעיף 5 - ההתניה של חופש הפגנה בדרכי שלום – הוסרה.

סעיף 7 - זכויות עובדים – ההתניה של הכפפה לעקרונות דיני העבודה בישראל – הוסרה.

סעיף 8 - הנותן תוקף להגבלה (אף שלא במעשה חקיקה) לאנשי בטחון משטרה,צבא,שב"ס ושירותי הבטחון - הוסר לחלוטין.

סעיף 12 – סעיף שימור דינים – הוסר לחלוטין.

לזה קוראים חברי הכנסת ה"ישרים" מהשמאל "דומה בעיקרה", והרי מדובר בשינוי של ההצעה מעיקרה, שינוי יסודי ומרחיק לכת מההצעה הקודמת של הנגבי, הצעה החדשה פורצת לחלוטין את דיני העבודה בישראל, (בייחוד לאור העובדה שהיה סעיף בהצעה קודמת והושמט), פורצת את הסדר הציבורי, מבטלת בפועל את החוקים הרלונטיים הקשורים בהצעת חוק היסוד, לאלתר ומיידית (מ י י ד י ת) עם כניסת חוק היסוד לתוקף, (בייחוד לחושכה של השמטת סעיף 12 - שימור דינים) תוך השלטת כאוס ואנארכיה במדינה, הפגנות אלימות ללא יכולת של הציבור להתגונן(בעיקר לאור השמטת "בדרכי שלום" מהצעה קודמת), כאוס בשוק בהעבודה, שחרור מיידי (מ י י ד י) עם כניסת החוק לתוקף של רסן ההסתה, ההמרדה, והוצאת דיבה - מכוח חוק היסוד, מתן אישור מיידי (מ י י ד י)להתאגדויות שמטרתן להרוס את המדינה, להסית נגדה, להרוס אותה מבפנים. כל האיזונים שנוצרו שם במשך שנים יתנדפו (באופן מי י ד י) באבחת המריחה המכוונת של הח"כ הג"א מהשמאל.

בחירות זה דבר רציני, האם הם יהיו השלושה חברים בכנסת הבאה? אני מאמין ומקווה שלא, בדמוקרטיה בוחר הציבור בנציגיו, ואיזה ציבור יבחר בנציגים העושים מעשה רמיה בתוך מעשה החקיקה, תוך שם מחוררים חור בעבודת הכנסת, ופוגעים קשות בכלל הציבור.

ושמישהו יעביר את הפוסט הזה ליו"ר הכנסת, על מנת שיפיצו בין חבריה. למען ידחו ללא כל היסוס או מחשבה שניה את הצעת החוק, ולמען ירְאו וירָאו.
כתוב תגובה ל- אישעצוב
9
אין חופש ביטוי בנוגע לשופטים
  תות   14/10/10 08:15
חופש הביטוי קיים כמעט לגבי הכל. הוא נעצר מתבטל לחלוטין כאשר זה נוגע לשופטים ולבתי המשפט. קיים סעיף זילות סית המשפט בחוק העונשין: בקורת על שופטים יש למוח רק בנימוס רב כל מי שיפר חוק זה יהיה צפוי למאסר של שלוש שנים.
הפרקליטות נוהגת להגיש כתבי אישום נגד אנשים המעיזים לחשוף פשעים ומחדלים של שופטים. תביעות כאלה מוגשות באופן סלקטיבי. זו הסיבה שרק מקרים בודדים זוכים לפרסום.
במערכת המשפט לא רואים כל פסול בכך ששופטים מזייפי פרוטוקולים ימשיכו לכהן. אדם עם עבר פלילי אינו יכול לקבל רשיון לעבוד כסוכן ביטוח. להיות שופט זה לא מפריע. על שלילת הרשיון לעסוק בעריכת דין כלל לא מדובר.

כבר פעמיים ניסו לבטל חוק זה א משום מה ללא הצלחה כנראה בכנסת חושבים שמותר לומר הכל עליהם אך אסור אפילו זה אמיתי לומר על שופטים.
כתוב תגובה ל- תות
10
בניוז 1?
  מה עם חופש הבטוי   28/11/10 22:01
איזה חופש ביטוי? מצנזרים כתבות, מוחקים טוקבקים בניוז 1 - מונעים תגובות לאלה שיואב, העורך, חפץ ביקרם. שיטות בולשביקיות לסתימת פיות. גועל נפש!
כתוב תגובה ל- מה עם חופש הבטוי
11
חוקה מטריאלית
  ע'   29/12/10 02:09
חוקה מטריאלית- הינה חוקה בלתי כתובה.
כתוב תגובה ל- ע'
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il